HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: FURKAN SURESİNDEN ALINACAK DERSLER... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
İbrahimizm
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 22 aralik 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 127
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm

elif-lam-mim Yazdı:
sn
halukta
,vermiş olduğunuz linke biraz baktım
baya uzun bir tartışma olmuş.Ama her nedense sizin
yorumlarınızı açtığınız başlık haricinde 76 sayfa
içerisinde göremedim!Acaba benmi dikaktli bakmadım?
Açtığınız başlıkta bir ayet dikkatimi çekti oda
şuydu:şuara suresinde geçen ''secde
edenler arasında dönüp dolaşmanı
görüyoruz''
ayetini nasıl
anlıyorsunuz?


Selamlar,

O ayeti sen izah eder misin?

__________________
Konfüçyüs:"Bir Devlet aklın ilkelerine göre yönetiliyorsa, düşkünlük ve yoksulluk yüz karasıdır.Bir Devlet aklın ilkeleriyle yönetilmiyorsa,o zaman da, zenginlik ve şan şeref utanç verici şeylerdir."
Yukarı dön Göster İbrahimizm's Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm
 
elif-lam-mim
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 subat 2010
Gönderilenler: 50
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elif-lam-mim

sn halukgta,ilkinden başlayalım.

4/101'i sormuşsunuz.Daha önceden haktansapmaz hocanın 4/101-103arası ayetler hakkındaki yorumunu yeterli ve doyurucu bulduğumdan buraya asmayı uygun görüyorum.

Haktansapmaz hocanın 4/101-103 ayetleri hakkıdnaki yorumu:

Namazda her şey dönüp dolaşıp Nisa 101 – 103. ayetlerinde düğümleniyor.
101: “ Eğer kafirlerin, size bir saldırıda bulunmalarından endişe duymuşsanız (bunun için sefere çıktığınızda salattan geri kalmanızda size bir vebal yoktur.

Sefer çıkanlar, bir askeri birlik olup, bunların içerisinde Rasul bulunmamaktadır. Bunu da 102. ayetin başında yer alan “ Sen içlerinde olup, onlara salatı iqame ettiğinde…” ifadesinden anlıyoruz.

Burada “ en taqsurû” ifadesini “kısaltmanız anlamında çevirmek son derece tutarsızdır. Kur’an’ın hiçbir yerinde anlatılmamış namazın neresinden ve ne kadar kısaltılacak? Rekat nedir ve kaç rekattır?.. anlatılmamışken bu ayetten 1-2.. rekat anlamak muhal olsa gerek. Namaz ve abdest kelimeleri dahi dilimize Farsça’dan girmişken!..


Qasr mastarından “ taqsurûn” , bir bu ayette bir de 7/202. ayette (“lâ” ön olumsuz edatıyla ) “lâ yuqsirûn” olmak üzere Kur’an’da birer defa yer almaktadırlar. Buradaki “lâ yuqsirûn” fiiline, “kısaltmıyorlar” anlamını vermediklerine dikkatinizi çekerim.

Edip : 7/202 : “(şeytanlar) kardeşlerini ise azgınlığa sürüklerler ve bundan geri durmazlar.”

Aslında 4/101. ayetteki “ en taqsurû” yerine “en tenqusu” fiili gelmeliydi. Bakın bu fiilin geçtiği Kur’an’ın her yerinde “kısmak, kısaltmak, eksik kılmak..” anlamıyla çevirmişlerdir.

“naqs, nuksan” mastarından türemiş kelimelerin geçtiği ayetlerdeki anlamlarını Elmalılı’nın mealinden görelim:

50/4: tenqusu : “…fakat arz onlardan neyi eksiltir ise…”

11/84 : la tenqusu : “…hem ölçüyü, tartıyı eksik tutmayın…”

13/41 ve 21/44 : nenqusu : “…biz o arzı etrafından eksiltip duruyoruz…”

9/4: lem yenqusu : “…ahitlerinde hiçbir eksiklik yapmamış…”

35/11: la yunqasu: “…. Ömründen eksiltmek de…”

73/3 : unqus : “…. yarısı yahut eksilt ondan biraz, …”

2/155 : naqs : “… biraz maldan, candan ve hasılattan eksiklik ile…”

“Qasr” mastarının anlamını Serdar MUTCAN’ın Arapça-Türkçe sözlüğünden aktaralım:

a) Kısa olmak, kısalaşmak, kısalmak, yetmemek, yeterli olmamak…

b) ( “an” cer harfi ile kullanım” : (bir şeye) yetişememek, ulaşamamak, kısa gelmek, yapamamak, güç yetirememek, ele geçirememek, başa çıkamamak, vaz geçmek, bırakmak (acziyet sebebiyle).

Not : Fiilin 4/101’de “an” yerine “min” cer harfi ile kullanıldığı gözden kaçmamalı. “an” ve “min” kelimeleri –den /-dan anlamını katan edatlar olduğunu biliyoruz.

c) kısaltmak , azaltmak

d) tutmak, zapt etmek, sınırlamak, kontrol etmek…

Not: Bu fiil harf-i cersiz yani “min” ya da “an” siz kısmak, eksiltmek, kısaltmak anlamında kullanıldığına dikkat!

4/101’deki “taqsurun” ile 7/202’deki “la yuqsirun” fiillerine, kökleri aynı olmalarına rağmen, çok farklı anlamlarda çevirdikleri gözünüzden kaçmamıştır umarım. Bunun aynısını “iqame” fiiline de uyguladıklarını görüyoruz. Salatın dışında “iqame”nin geçtiği her yerde hep aynı manada çevirmişlerken, “salat”la birlikte ise hep kılmak şeklinde çevirmişler. “iqame” fiili Kur’an’da Salat’ın yanı sıra, din, tevrat, incil, kendilerine indirilenler, vech- vucûh, hududullah, vezn, şehadet ile de kullanılmıştır. Buralardaki “iqame”ye verdikleri anlamı salat’la geçen yerlerdeki “iqame”ye verdikleri anlamı lütfen karşılaştırınız.

3) 4/102. ayette “içlerinde olduğunda ve onlara namaz kıldırdığında… onlar secde edince…(fesecedu )”

Dikkat edin Rasul’u de kapsayacak şekilde “secde ettiğinizde (fesecettum) denmemiş. Neden? Çünkü bu bir namaz olmayıp bir Kur’an dersidir de ondan. Bu dersi Allah’ın Rasul’u yapmaktadır. O gün yeni gelen vahiylerin dersini ancak O yapabilirdi. Onun için Rasul seferde yoksa, seferde Kur’an dersi yapılamazdı. Olsa olsa daha önce öğrendiklerinin tekrarını yapabilirler.

4) 103. ayetin sonunda yer alan “kitaben mevquta” nın anlamı “fardan mefruda” “kesin bir farzdır” şeklinde anlamak hiç de yanlış olmasa gerek (bak: taberi)

Müzemmil suresi 2-4. ayetlerde Rasul’un Kur’an tartili ve bu ayetlerin açılımı mahiyetinde olan 20. ayetteki mu’minlerin Kur’an kıraatları ve iqame-i salatlarına dikkatlerinizi çekmek istiyorum. Buradaki “iqraû mâ teyesera min el Kur’ân” , “kolayınıza geleni okuyun” yerine “gücünüzün yettiği kadar okuyun” manasında olması daha isabetli olur. Gecenin büyük bir bölümü böylece okuma ile geçirilecektir. İleriki yıllarda buldukları bu geniş zamanı; hastalık, sefer, savaş ve geçim derdi… gibi nedenlerden bulamayacaklarına işaret edilmektedir. Onun için tekraren “okuyabildiğiniz kadar okuyun” denmektedir.

5) Belli vakit “belirlenmiş vakit” için, Kur’an’da “mevqût” değil de “ma’lum” kelimesi kullanılmıştır:

15/4: “illa ve lehâ kitabun ma’lum”

Biz hiçbir topluluğu BELİRLENMİŞ bir yazgı olmaksızın yok etmeyiz

15/38: “ila yevmin ma’lum”

Belirlenmiş vakit / güne kadar

26/38 ve 56/50: “li miqâti yevmin ma’lum”

Belirlenmiş günün randevusu…

26/155: “yevmun ma’lum”

Sizin de su içeceğiniz belli bir gününüz vardır.

38/81 : “ ila vaqtil yevmil ma’lum”

Belli vaktin gününe kadar.

Yukarı dön Göster elif-lam-mim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elif-lam-mim
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

elif-lam-mim Yazdı:

sn halukgta,ilkinden başlayalım.

4/101'i sormuşsunuz.Daha önceden haktansapmaz hocanın 4/101-103arası ayetler hakkındaki yorumunu yeterli ve doyurucu bulduğumdan buraya asmayı uygun görüyorum.

Haktansapmaz hocanın 4/101-103 ayetleri hakkıdnaki yorumu:

Namazda her şey dönüp dolaşıp Nisa 101 – 103. ayetlerinde düğümleniyor.
101: “ Eğer kafirlerin, size bir saldırıda bulunmalarından endişe duymuşsanız (bunun için sefere çıktığınızda salattan geri kalmanızda size bir vebal yoktur.

Sefer çıkanlar, bir askeri birlik olup, bunların içerisinde Rasul bulunmamaktadır. Bunu da 102. ayetin başında yer alan “ Sen içlerinde olup, onlara salatı iqame ettiğinde…” ifadesinden anlıyoruz.

Burada “ en taqsurû” ifadesini “kısaltmanız anlamında çevirmek son derece tutarsızdır. Kur’an’ın hiçbir yerinde anlatılmamış namazın neresinden ve ne kadar kısaltılacak? Rekat nedir ve kaç rekattır?.. anlatılmamışken bu ayetten 1-2.. rekat anlamak muhal olsa gerek. Namaz ve abdest kelimeleri dahi dilimize Farsça’dan girmişken!..


Qasr mastarından “ taqsurûn” , bir bu ayette bir de 7/202. ayette (“lâ” ön olumsuz edatıyla ) “lâ yuqsirûn” olmak üzere Kur’an’da birer defa yer almaktadırlar. Buradaki “lâ yuqsirûn” fiiline, “kısaltmıyorlar” anlamını vermediklerine dikkatinizi çekerim.

Edip : 7/202 : “(şeytanlar) kardeşlerini ise azgınlığa sürüklerler ve bundan geri durmazlar.”

Aslında 4/101. ayetteki “ en taqsurû” yerine “en tenqusu” fiili gelmeliydi. Bakın bu fiilin geçtiği Kur’an’ın her yerinde “kısmak, kısaltmak, eksik kılmak..” anlamıyla çevirmişlerdir.

“naqs, nuksan” mastarından türemiş kelimelerin geçtiği ayetlerdeki anlamlarını Elmalılı’nın mealinden görelim:

50/4: tenqusu : “…fakat arz onlardan neyi eksiltir ise…”

11/84 : la tenqusu : “…hem ölçüyü, tartıyı eksik tutmayın…”

13/41 ve 21/44 : nenqusu : “…biz o arzı etrafından eksiltip duruyoruz…”

9/4: lem yenqusu : “…ahitlerinde hiçbir eksiklik yapmamış…”

35/11: la yunqasu: “…. Ömründen eksiltmek de…”

73/3 : unqus : “…. yarısı yahut eksilt ondan biraz, …”

2/155 : naqs : “… biraz maldan, candan ve hasılattan eksiklik ile…”

“Qasr” mastarının anlamını Serdar MUTCAN’ın Arapça-Türkçe sözlüğünden aktaralım:

a) Kısa olmak, kısalaşmak, kısalmak, yetmemek, yeterli olmamak…

b) ( “an” cer harfi ile kullanım” : (bir şeye) yetişememek, ulaşamamak, kısa gelmek, yapamamak, güç yetirememek, ele geçirememek, başa çıkamamak, vaz geçmek, bırakmak (acziyet sebebiyle).

Not : Fiilin 4/101’de “an” yerine “min” cer harfi ile kullanıldığı gözden kaçmamalı. “an” ve “min” kelimeleri –den /-dan anlamını katan edatlar olduğunu biliyoruz.

c) kısaltmak , azaltmak

d) tutmak, zapt etmek, sınırlamak, kontrol etmek…

Not: Bu fiil harf-i cersiz yani “min” ya da “an” siz kısmak, eksiltmek, kısaltmak anlamında kullanıldığına dikkat!

4/101’deki “taqsurun” ile 7/202’deki “la yuqsirun” fiillerine, kökleri aynı olmalarına rağmen, çok farklı anlamlarda çevirdikleri gözünüzden kaçmamıştır umarım. Bunun aynısını “iqame” fiiline de uyguladıklarını görüyoruz. Salatın dışında “iqame”nin geçtiği her yerde hep aynı manada çevirmişlerken, “salat”la birlikte ise hep kılmak şeklinde çevirmişler. “iqame” fiili Kur’an’da Salat’ın yanı sıra, din, tevrat, incil, kendilerine indirilenler, vech- vucûh, hududullah, vezn, şehadet ile de kullanılmıştır. Buralardaki “iqame”ye verdikleri anlamı salat’la geçen yerlerdeki “iqame”ye verdikleri anlamı lütfen karşılaştırınız.

3) 4/102. ayette “içlerinde olduğunda ve onlara namaz kıldırdığında… onlar secde edince…(fesecedu )”

Dikkat edin Rasul’u de kapsayacak şekilde “secde ettiğinizde (fesecettum) denmemiş. Neden? Çünkü bu bir namaz olmayıp bir Kur’an dersidir de ondan. Bu dersi Allah’ın Rasul’u yapmaktadır. O gün yeni gelen vahiylerin dersini ancak O yapabilirdi. Onun için Rasul seferde yoksa, seferde Kur’an dersi yapılamazdı. Olsa olsa daha önce öğrendiklerinin tekrarını yapabilirler.

4) 103. ayetin sonunda yer alan “kitaben mevquta” nın anlamı “fardan mefruda” “kesin bir farzdır” şeklinde anlamak hiç de yanlış olmasa gerek (bak: taberi)

Müzemmil suresi 2-4. ayetlerde Rasul’un Kur’an tartili ve bu ayetlerin açılımı mahiyetinde olan 20. ayetteki mu’minlerin Kur’an kıraatları ve iqame-i salatlarına dikkatlerinizi çekmek istiyorum. Buradaki “iqraû mâ teyesera min el Kur’ân” , “kolayınıza geleni okuyun” yerine “gücünüzün yettiği kadar okuyun” manasında olması daha isabetli olur. Gecenin büyük bir bölümü böylece okuma ile geçirilecektir. İleriki yıllarda buldukları bu geniş zamanı; hastalık, sefer, savaş ve geçim derdi… gibi nedenlerden bulamayacaklarına işaret edilmektedir. Onun için tekraren “okuyabildiğiniz kadar okuyun” denmektedir.

5) Belli vakit “belirlenmiş vakit” için, Kur’an’da “mevqût” değil de “ma’lum” kelimesi kullanılmıştır:

15/4: “illa ve lehâ kitabun ma’lum”

Biz hiçbir topluluğu BELİRLENMİŞ bir yazgı olmaksızın yok etmeyiz

15/38: “ila yevmin ma’lum”

Belirlenmiş vakit / güne kadar

26/38 ve 56/50: “li miqâti yevmin ma’lum”

Belirlenmiş günün randevusu…

26/155: “yevmun ma’lum”

Sizin de su içeceğiniz belli bir gününüz vardır.

38/81 : “ ila vaqtil yevmil ma’lum”

Belli vaktin gününe kadar.

 

CEVAP 1: Sen içlerinde olup

Sefere çıkanlar bir askeri birlik olup bunların içerisinde Rasul bulunmamaktadır. Bunu da 102. ayetin başında yer alan “ Sen içlerinde olup, onlara salatı iqame ettiğinde…” ifadesinden anlıyoruz.

 

Hayır! Ayet 102'deki o ifade bir önceki ayette anılan askerî birliğin içerisinde elçinin bulunmadığını kanıtlamaz. Çünkü o bir şart cümlesi değil; "Sen onların içinde isen" deyip elçinin orda bulunmasını şart koşmuyor

 

Ne yapıyor? "Sen onların içinde olduğunda (واذا كنت فيهم)" deyip olup biteni açıklıyor. Tıpkı Kuran'da iza (اذا) ile başlayan öteki ifadeler gibi. Örneğin Abese 22:

 

Sonra Allah istediğinde onu diriltecek (ثم اذا شاء انشره).

 

Allah ahrette o kişiyi elbet diriltecek. Olacak, bitecek o iş. Şartı şurtu yok. Buna rağmen "Allah'ın, onu diriltmesi bir şart ile mümkün!" diyebilir miyiz ki "Ayet 102'de iza (اذا) ile başlayan ifade, şart bildirir!" diyebilelim?

 

Abdurrahman hocamız bu iddiasını başka bir iddiasını kanıtlamak için öne sürüyor. O da şu: Salâtın belli bir yerde ikamesi, şarta bağlıdır. Yani elçinin orda olması şarttır.

 

Şart değildir. Tıpkı askerleri mevzilerine yerleştirmek için elçinin cephede bulunmasının şart olmadığı gibi (3:121). O işi cephede elçi olduğunda elçi yapar, başka biri olduğunda başkası.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

_________________________

 

Bundan sonraki konu: İyi de farzı nereden çıkarıyorsunuz sevgili Akçay? Bulun bakalım salatın farz olduğuna dair bir ayet de biz de öğrenmiş olalım. (Dermanbeg)



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

 Ben bir konuyu anlatırken yada düşünürken kelimelerin özüne anlamlar yükleyerek değil, bir bütün olarak açık bir şekilde anlatmayı yada anlamayı doğru bulurum. Çetrefilli sözler insanların kafasını bulandırmaktan öte hiç bir işe yaramaz. Doğrusu kur'anda namazın şekilsel bir ibadet, özel bir ibadet olmadığını söylemek okadar çok ayetlere ters düşüyorki, insan hangisini söyleyeceğini şaşırıyor.

 Özel bir ibadet olmasa bunu yaparken özellikle temizlenerek Rabbin huzuruna durmamız neden istensin, yani abdest almamız neden gereksin? Çünkü onu anlamak hatırlamak, zikretmek, tesbih etmek her anımız için yapılması istenen bir durum, ama bunları söylemek için abdest almak gerekmiyor, yada kur'andan kolayımıza geleni, yeteri kadarını okumak içinde abdest alın demiyor. Öyle bir iş yapınki diyor Rabbim, işte o zaman abdest alın huzuruma saygıyla durduğunuzda. Peki bu durum hangi durum sizce? Yada namaz vakti belirlenmiş bir ibadettir diyor ayette. Acaba bu vakti belirlenen zamanda ne yapın diyor? yanlız kur'an okuyunmu diyor? Namazla benden yardım isteyin derken isteseydi özellikle her zaman benden yardım isteyin demezmiydi? Elbette onuda söylüyor. Madem özellikle bir namaz şekli yok neden bir seremoniyle huzura durmadan temizlenmemiz abdest almamız isteniyor. Bakın başka kanıtlara ayetlere gerek yok. Düşündüğümüzde bir ayetten bile sonuca varabiliyoruz.

  Tüm bunları düşündüğümde bile bana namazın apaçık olduğunu kanıtlıyor,bana göre yanlız bu ayetler bile yeterli, elbette daha okadar çok ayet varki kanıt olarak. Doğrusu ben bir hanifim dediğimiz bir sitede namazın olup olmadığını savunacağım hiç aklıma gelmezdi. Buna gerçekten üzüldüm. Rabbim cümlemizin yardımcısı olsun. SAYGILARIMLA  Haluk GÜMÜŞTABAK

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sn.Haluk,sen hanifliği değil sünniliği onaylıyorsunda şuurunda değilsin...!

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Kur’an’ın hiçbir yerinde anlatılmamış namazın neresinden ve ne kadar kısaltılacak? Rekat nedir ve kaç rekattır?.. anlatılmamışken bu ayetten 1-2.. rekat anlamak muhal olsa gerek.

Merhaba. Namazın Kuran'ın hiç bir yerinde anlatılmadığı iddiası doğru değil. Çünkü Nisâ 101-103'te uygulaması var ki, eğitimciler bilir, anlatım tekniklerinin en iyisidir. Öteki iddialara cevap verilirken o da açıklanmış olacak Allah'ın izniyle.

REKAT salâtın cephedeki o uygulamasıdır yani kısaltılmış birimi. Suyun "2 hidrojen + 1 Oksijen"lik birimine molekül dendiği gibi namazın "1 kıyam + 1 secde"lik birimine de rekat denir. Tamamının kaç rekat olduğu ise o uygulamaya göre belirlenir. 2 + 2 = 4 kesinliğinde bir hesaplamayla.

Matematiğe itiraz edilemiyeceğine göre o hesaba itiraz da muhal olsa gerek.   

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba. Namazın Kuran'ın hiç bir yerinde anlatılmadığı iddiası doğru değil. Çünkü Nisâ 101-103'te uygulaması var ki, eğitimciler bilir, anlatım tekniklerinin en iyisidir. Öteki iddialara cevap verilirken o da açıklanmış olacak, Allah'ın izniyle. "

Sn.Akçay!

Sünni atalardan devralınan namaz olmasaydı Nisa 101-103 te ki uygulamaya namaz diyebilirmiydiniz yada mevcut namaz ritüelini çıkarabilirmiydiniz bu ayetlerden?

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

Sayın Dermanbeg! Ben Kuran'daki namazı anlatıyorum. Siz sünnilikteki namazdan söz ediyorsunuz. Lütfen bırakır mısınız bu bayram haftası-mangal tahtası ilgisizliğini. "Öteki iddialara cevap verilirken o da açıklanmış olacak Allah'ın izniyle," demişim. Bekleyin, kardeşim.

Benim buradaki sözlerime elbet itiraz edebilirsiniz. Örneğin dersiniz ki, "Nisâ 101-103'te uygulama muygulama yok!" Yine itiraz olarak öne sürebilirsiniz ki "molekül"e molekül diyebiliriz ama "rekat"a rekat diyemeyiz. 

Yapıyor musunuz bu itirazları?  

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

Nisâ 101-103'te  bahsedilen namazın tarifi değil detay bilgileridir. Namazın şekli ve oluşu, hazırlık safhası yani abdest almak çok açık anlatılmıştır. Rekat sayısı yani ne kadar Rabbe yöneleceğin bizlere bırakılmıştır. Vakti belirlenmiş ibadet diyorsa bu özel bir ibadet demektir. Şekil olarak ta izahı İbrahim peygamberimizin kabeyi hazırlamasından itibaren izah edilmeye kur'anda başlanmıştır. Bizlerin hatası günümüzde yapılan namazı kur'anda aramamızdan kaynaklanıyor. Bunu asla bulamayız.
Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
elif-lam-mim
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 subat 2010
Gönderilenler: 50
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elif-lam-mim

sn:halukta,yani diyorsunki namaz ibrahim peygamberden berimi var?Madem Beytin temellerini o attı demekki namaz ondan itibaren başlıyor size göre.Peki Allah nuhtan ibrahime kadar böylesine önemli bir ibadeti!neden onlardan esirgedi?Hani KURANDA ''Nuha ne emrettiysek,ibrahime,ismaile,ishaka,yakuba,musaya,isaya ve sanada aynısını tavsiye etik''diyor.Bu ayete göre Allah önceki Elçilere ne emrettiyse diğerlerindende aynısını istemiştir sonucunu çıkartmaktayız.Madem aynısını istedi neden İbrahime kabenin temellerini(!)attırıyor?Nuhtan neden başlatmadıda,ibrahimden başlattı?Peki,Nuh nereye dönüp namaz kılıyordu?

Abdest alma konusundada bir çok kişi yanılıyor.Bazıları diyorki,abdest vardı muhammed a.s geldi bunu düzeltti.Bazıları diyorki,bu yoktu sonradan farzlaştırıldı.23 yıl boyunca bu olay yoktu.

Bende diyorumki evet abdest almanın kuranda apaçık örnekleri var.Ama bu ne 5/6 nede 4/43tür.

Abdesti Allah Elçisine aldırtıyor.Elçiside toplumuna aldırtıyor.Tıpkı eyübün aldığı abdest gibi.tıpkı meryemin aldığı abdest gibi,tıpkı diğerlerinin aldığı abdest gibi!

Abdest sizin anlattığınız gibi değilidr.Sizler böyle düşünebilirsiniz.5/6 ve 4/43 te hiç anladığınız şekilde değildir.Bu kitabı öylesine kapatmışsınızki önünüzü dahi göremiyorsunuz.Allah basiretlerinizi bağlamış ve sizi olduğunuz yere çakılı halde bırakmıştır.Abdest apaçıktır ve bu sizin anlattığınız şekilde değildir.Abdest kısaca insanın geçmişte yaptıkları ve şu anda ki halindeki tüm olumsuzluklardan sıyrılıp,ona temas eden herşeyden kurtulup Allahın ayetleri ile yıkanmak ve temizlenmekten başka birşey değildir.Allah ancak bizi temizler!Temizlenmek istiyorsanız bu vahye birşeyler katıp bu kitaptandır demeyiniz.Allahın anlatmadığı birşeye zorla kılıf uydurup,bu şurda var,şurda şu şekil var gibi zorlama yorumlarla Allahın kitabını karmaşık hale getirmeyin.Sonra Allahın intikamı çok kötü olur.Bizlerede nasihat vermeye kalkmayın sakın.Siz önce gidip kendiniz temizlenin.Yok efendim el ayak şöyle yıkanırmışta şöyle başlar mesh edilirmişte mişş.!

Baş ve ayakları mesh et diyor.Peki nasıl mesh edecek?tabiki Elçilerin apaçık anlattığı ayetlere teslim oalrak ve yaşarak!!!

 

Yukarı dön Göster elif-lam-mim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elif-lam-mim
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats