HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: FURKAN SURESİNDEN ALINACAK DERSLER... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

Kim veya Ne, Nasıl ve Ne ile emrediyor bunları,

Sevgiler Ali Abim,



__________________
bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,

Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Seni hala buraya çeken güç emrediyor, sevgili Ünal!
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

salattan kasıt hakka  hakikate doğruluğa  bağlılık ve destek

sıyamdan kasıt hakkı ve dürüstlüğü korumak

hacdan kasıt hak için toplanmak

zekat hakkın gerçekleşmesi için vermek

imandan amaçta  hakka yani gerçeğe iman

ise

bunlar tüm insanlardan beklenir...

öyleyse hak üzere olan yani doğru olan her insan hak yolundadır...

tüm insanların evrensel vazifesi de doğruluktur...











__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

yunusemregun Yazdı:
Selam..

Şunu belirtmekde fayda var, Nisa 97 ile 100 arası hicretten bahsediliyor..

Selametle..

Selam Yunusemregun,

Gördüğüm kadarıyla, konu münafıkların Resul'e itaatsizliğidir. Konuyu bu ayetlerin de çok çok öncesinden okuyup gelmeli. Meela 59'dan başlanabilir. Konu Allah yolunda cihat/kıtal ve münafıkların buna olan tepkileri ve de Allah'ın onları değerlendirmesi ve inananların onlara yönelik takınacakları tutumları vs. Arada zaman zaman parantezler açılmış. 97-100 arası da böyle bir parantez içi olduğunu düşünüyorum. güçleri yettiği halde, hicret etmeyenler kınanıyor. Ama gücü yetmeyenlerin bir suçu yok...

Yunuemregun kardeş, doğru, daha önce de buna benzer ilgili yorumlarım oldu.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

“Slattan vaz geçebilirsiniz” anlamı tamamen keyfidir. “Salata kısa kalmanız/Salattan geri düşmeniz” ile “Salattan vaz geçebilirsiniz” den anlaşılan çok farklı şeyler.

Değerli hocam, öne sürdüğünüze göre Nisâ 101'de anılan müminlerin içinde rasul yok. Peki öyle olsun. Ve say ki siz o müminlerin içindesiniz. Ve madem ki, yine size göre, rasulsuz salât ikame edilemez "ان تقصروا من الصلاة" size ne anlatıyor?

Önceki yazılarınızdan şu sonuca varmıştım: ان تقصروا من الصلاة ifadesine siz salâttan vaz geçmek anlamını veriyorsunuz. Ama bu anlam keyfî imiş. Özür dilerim.

Ricam: lütfen açıklar mısınız o ifade ne anlama geliyor? "فليس عليكم جناح ان تقصروا من الصلاة"a göre "caiz olan"dan kasıt madem ki salâtı kısaltmanız değildir; salâttan vaz geçmeniz de değildir. Nedir? 

Açıklamanızı okuduktan sonra devam edeceğim, Allah isterse.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

"Seni hala buraya çeken güç emrediyor, sevgili Ünal! "

Sevgi ve iş harici zaman mı :)

 

 



__________________
bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,

Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
yunusemregun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 05 eylul 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemregun

Selam..

101. Ve-iżâ darabtum fî-l-ardi

Hocam yine Ve bağlaçlı bu cümleyi hangi duruma bağlamalıyız ve bu cümle ne anlama geliyor?

Sefere çıkmak mı?

Savaşa çıkmak mı?

Nisa 34. teki "vadribuhunne" kelimesiyle "darabtum" arasındaki fark nedir? Darabtum kelimesine dövüşmek denebilir mi?

 

Yukarı dön Göster yunusemregun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemregun
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

malik bin nebi Yazdı:

"Seni hala buraya çeken güç emrediyor, sevgili Ünal! "

Sevgi ve iş harici zaman mı :)

 

 

Hayır değil! Sen kalbine sukünet verecek bir ses arıyorsun.Tabi ki İslam içerisinden.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ve bağlacı adı üzerinde bağlaç, ona fazla kafayı takmaya gerek yok. Bu bazen kelimeri, bazen cümleleri, bazen olayları bir birine bağlar. Bazen de vurgu için söze onunla giriş yapılır vs.

"DARB" cümledeki durumuna, konunun akışına, birlikte olduğu cer edatına göre farklı manalar içerir. DARABE li (le), DARABE 'alé,DARABE 'an, DARABE min, DARABE beyn, DARABE meselen, DARABE fî, ve direk kullanım şekilleriyle farklı farklı manalara geliyor. Bunların her birini örneklerle anlatmak yazıyı uzatacak. Bunların hepsi nin Kuran'da örnekleri vardır.

Ne kadar farklı anlamlarda kullanılabildiğini görmek için (cümlede kullanmadan) lugalardaki bazı anlamlarını vereyim:

Vurmak, dövmek, ateş etmek, çalmak (müzik aleti), yazmak (daktilo vs), sokmak (akrep vs), ayırmak bölmek (arasını), zorla kabul ettirmek/yaptırmak/empoze etmek, Nabız atmak/vurmak, yara çok şiddetle ağrımak, hareketegeçirmek,gezinmek/dolaşmak/sefer (fî), rangine çalmak(ilé), biri için tarih tayin etmek, (princin vs) kabuğunu çıkarmak, (boya) vurmak, (kapı vs) çalmak, (çizgi) çekmek, (iğne) vurmak, (kara kara) düşünmek, (çadır) kurmak, (rekor) kırmak, (selam) vermek, (vergi) koymak, ...e yerleşmek, (boynunu) vurmak/başını kesmek, ata sözü sölemek (..meselen li), (para) basmak, randevulaşmak, (kırmızıya) çalmak, Darabe fi-lxeyél: bulutlarda gezmek! Darabe 'anhu safhan: ...den yüz çevirmek. ve. Daha var.

Darabe fi-lerd/ darabe fi sebililléh: Sefer yapmak, sefere çıkmaktır. Kuran'da genel olarak (birlik halde) bu anlama olduğunu düşünüyorum.

101'de "ve"yi konu bağlamında ele alabiliriz. Kimileri salattan ayrı düşmeyi sefere çıkmayışına bahane etmiş olabilir. Kimisi de salattan koptuğuna üzülüyor olabilir... Ayet bunlara cevap sadadinde "ve izé" ile vaşlamış olabilir.!

Nisa 34. teki "vadribuhunne" kelimesiyle "darabtum" arasındaki fark nedir? Darabtum kelimesine dövüşmek denebilir mi?

"ve idribû hunne": "Ve" bağlaç. "hunne" onları. Geriye kaldı "idribû".  Ve-dribû hunne fi-l-medâci'"in manası: Onları yattıkları yerlerde darb edin, yani kapatın, onlara orada baskı uygulayın!

Darabtum fi-l-erd: YerdeIarazide dolaştınız. Nisa 101'de Darabtum: dolaştınız anlamınadır. Darabtum'me döğüşmek denemez.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:
Merhaba Abdurrahman hocam. Bir yazıda yalnızca bir husus üzerinde durma kararım sürüyor. Bu yazımda "ان تقصروا"yu ele almaya çalışacağım. Diyorsunuz ki: Bilmeyen, bu yaptığınızı ve verdiğiniz örneği doğru sanacak. Halbuki verdiğiniz "Köprüden geçti gelin"le "Köprüyü geçti gelin" örneğinde "geçti" fiili her iki cümlede de geçişlidir.

Dilbilgisi kitabı yazdım. Kitabımı Talim Terbiye Kurulu öğretim dili İngilizce olan Anadolu Lislerine tavsiye etti. İzin verin bari bir fiilin ne zaman geçişli ne zaman geşişsiz olduğunu bileyim. Yoksa gerçekten ayıp olur; yerin dibine geçerim. 

Nesne "Neyi?" sorusunun cevabıdır. GEÇİŞSİZ Nesnesiz demek. GEÇİŞLİ: Nesneli.

"Köprüden geçti gelin" cümlesine göre gelin neyi geçti? Köprüden geçerken bir trafik çizgisini mi geçti? Cevap yok. "Köprüden geçti gelin"de Nesne yok. Fiil geçişsizdir. Bu cümledeki KÖPRÜDEN kelimesi yer bildiren zarf tümleci olup "Gelin nerden geçti?" sorusunu cevaplar.

"Köprüyü geçti gelin"de ise Nesne var: "Neyi geçti?"nin cevabı: köprüyü.  

"Köprüyü geçti gelin"in İngilizcesi: The bride passed the bridge. "Köprüden geçti gelin"in İngilizcesi ise: The bride passed from the bridge. FROM Arapçadaki "min"in karşılığı.

Bunu ان تقصروا من الصلاة ile karşılaştırın diye yazdım.

قصر fiili Nisâ 101'de geçişsizdir. Tıpkı "The bride passed from the bridge"teki "passed" gibi. Dikkat ettiyseniz Samia da onun geçişli sayılabilmesi için cümlemizin قصّر الصلاة olması gerektiğini söylüyor, yani "من"siz. Yapıca bunun Türkçedeki karşılığı "Salâtı kısalttı"dır, "den"siz.

Bu anlattıklarım da yeteri kadar açık değilse, söz, daha açık nasıl anlatılabilir bulmaya çalışacağım, Allah isterse.

“Slattan vaz geçebilirsiniz” anlamı tamamen keyfidir. “Salata kısa kalmanız/Salattan geri düşmeniz” ile “Salattan vaz geçebilirsiniz” den anlaşılan çok farklı şeyler.

Değerli hocam, öne sürdüğünüze göre Nisâ 101'de anılan müminlerin içinde rasul yok. Peki öyle olsun. Ve say ki siz o müminlerin içindesiniz. Ve, yine size göre, madem ki rasulsuz salât ikame edilemez "ان تقصروا من الصلاة" size ne anlatır ?

Benim bundan anladığım şu idi: siz "ان تقصروا من الصلاة"a salâttan vaz geçmek anlamını veriyorsunuz. Yanılmışım. Özür dilerim.

Şimdi sizden ricam: lütfen açıklar mısınız, anılan ifade ne anlama geliyor? فليس عليكم جناح ان تقصروا من الصلاة icazetine göre "günah olmayan"dan kasıt madem ki salâtı kısaltmanız değildir; salâttan vaz geçmeniz de değildir. Nedir? Çok farklı bir şeydir; tamam ama nedir? 

Galiba bir önceki cevabımda iyi anlatamadım.

Değerli hocam, benim sizin İngilizce Dil bilginize bir diyeceğim olamaz. Sizin verdiğiz cümleleri Arapça okuyorum.

Düzeltmiştim; her iki cümlede de "geçti" fiilinin geçişsiz olduklerını söylüyorum. İnşaallah burada bunu daha iyi anlata bileceğim.

Geçişli ve geçişsize verdiğiniz iki örnek cümle:

Köprüden geçti gelin.

Köprüyü geçti gelin.

Bana göre bu her iki cümledeki geçti fiili geçişsizdir. Arapça düşünüyorum; bir fiil dolaylı olarak nesne almakla geçişli olmaz. Bir cümlede geçişsiz olan fiil geçişli yapıldığında fiil veya fiilin anlamı tamamen değişiyor. Bunu, özne ve nesneye dokunmadan, sadece geçişsiz olan "geçti" fiilini geçişlisi olan "geçirdi"ye dönüştürerek gösteriyorum. Şöyleki:

Geçişsiz:                           Geçişli:  

Köprüden geçti gelin. ___  Köprüden (...yi) geçirdi gelin.

Köprüyü geçti gelin. ____  Körüyü geçirdi gelin.

Her dört örnekte de özne/fâil gelin. Sizin örneğinizde fiil başka bir nesneye geçmemiş, gelinde kalmış. Benim örneğimde ise fiil, bir başka nesye geçmiş. Gelinin köprüden/köprüyü geçmesiyle köprü de geçmiyor.

Gelin yolda yürüdü. Gelin evde oturdu. Gelin oturduğu koltuktan kalktı. örneklerinde; "yürüdü, oturdu, kalktı" fiilleri geçişsizdir. Yürüme, oturma, kalkma filleri gelinde klıp başka bir nesneye geçmemiş. Yolda yürümekle yol da yürümüyor. Evde oturmakla ev de oturmuyor. Koltuktan kalkmakla da koltuk da kalkmıyor. Bunların geçişsizleri "yürüttü, oturttu, kaldırdı" olacak. İşta Arapça'da geçişli ile geçişsiz arasında böyle bir farklılık var. Yazdı, okudu, gördü, baktı vs fiillr her zaman geçişlidirler. Bunlar bir cümlede geçişli  bir başka cümlede geçişsiz olmazlar.

Diğer sorularınıza da müsait zamanda cevap yazamaya çalışacağım inşaallah.

Sevgi ve saygılarım ile. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats