Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
yani birimize yadım etse diğeri ne haksızlık olmaz mı...
adil bir sınav var sa tanrı sadece gözlemci konumunda kalmalıdır...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Bir mucadele,iyi olma,iyi olani elde etme mucadelesi bu mucadelede iyiler,kaznanlar ve kotuler,kaybedenler var.Iki tarafin bulunduklari pozisyonlarin nedenleri 3ncu gozden bakilinca gorulmekte.Kimseye torpil/yardim yok.olanak/avantaj var.Bu avantajlari kullanmayan ile kullanan arasindaki basit fark.Ortada ve gorunur.Bireysel bakildiginda kendine yardim etmeyen=kafir ile kendine yardim eden=mumin arasindaki fark kadar acik ve net.Kural bu Sanirim..Sunum var.Bireye dusen secmek.
Tanri karisan degil sunan olarak dusunuyorum.Bizde sectigimizin geregini yapiyoruz.
ve bu olayla nasıl başa çıktığımız da bizim bir cevabımız oluyor...
tanrının bu esnada olaylara yahut bize bir müdahalesinin olması sınavın sonucunu değiştirebileceğinden...
sağlıklı bir sınav süreci için hiç bir müdahalede bulunmaması gerekiyor ...
sanırım...
öyle ise tanrıdan bu hayat sınavında her hangi bir yardım istemek olmayacak bir duaya amin demek gibi oluyor...
çünkü herkes sınavda ...
yanılıyor olabilirim...
umarım yanılıyorumdur...
biri yanıldığım yeri göstersin...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
''öyle ise tanrıdan bu hayat sınavında her hangi bir yardım istemek olmayacak bir duaya amin demek gibi oluyor...''
''Onlar ancak ağzına gelsin diye suya doğru iki avucunu açan kimseye benzer ki, su ona gelmez. Kafirlerin duası hep bir sapıklık içindedir''
''Kendilerine yardim etmeyenlerin amaclari sapiklik ile son bulur.''
Eger ilahina yazilimina karsi gelirsen zarar gorurusun, yazilimin sana engel/dusman olur.Gorevini yapmamis ve bloke olmusundur.Mesele Ilaha uymaktir,yalvarmak degil.
sınavımız bir sınıfta yapılan YGS türü bir sınav olmayabilir...
her bireyin ayrı ayrı sorularla ve ayrı ayrı şartlarda yaşadığı bir sınav da olabilir...
bu durumda herkesin cevabı ve karşılığı farklı olacaktır...
tanrının sınav şartlarını sorularını ve şeklini değiştirmesi mümkündür...
hepimiz ayrı yahut benzer sınavlara girip çıkıyor ve sonuçlarımız ayrı yahut benzer olacaktır...
tanrıdan sınavımızın kolay olmasını dileyebiliriz...
dua edebiliriz...
her yaptığımızın bir anlamı ve karşılığı olacaktır...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Sınav öncelikle adaletli olmalıdır, Allah en adaletli yargıç ise şayet. Buradan hareketle sınav şartları eşit olmalıdır. Peki günümüz dünyasında sınav şartlarının eşit olduğu söylenebilir mi? Hayır. Kadın veya erkek olarak doğmak bile sınavda adaletsizliğe neden olur. Kaldıki bunun gibi binlercesi sıralanabilir. Sınav şartları eşitlenebilir mi? Veya nasıl bir sistemle sınav şartları eşit hale gelir? Önce bunun yanıtını aramak lazım.
2. soru sınava müdahale edilebilir mi? Olumlu yani sınavı geçme yönündeyse evet, sınava müdahale edilebilir. Bknz: resuller Olumsuz yani sınavdan çaktırma yönündeyse hayır, müdahale edilmez. Bknz: Her birey ancak önden gönderdiklerinden yaptıklarından sorumludur. Olumlu yönden müdahalede de eşitlikçi olunmalıdır.
3. soru yaradandan sınavımızın kolay olamasını dilemek ne kadar doğru? Peki aranızda yaradandan sınavının zor olmasını dileyen var mı? Sınav öyle veya böyle geçmek zorunda olduğumuz bir tarla. Kimi tek ayakla zıplaya zıplaya geçmeye çalışırken, kimide Allahın kendisine verdiği 2 ayakla ve bolca malla oturmuş tarlaya çatlarcasına, ikram bile etmeden yiyor içiyor. Kimi de 2 ayakla az bir geçimlikle geçmeye çalışıyor. Siz Tanrı olsaydınız hangisi sizin hoşunuza giderdi? Amaç yakınlaştırılanlardan olmaksa sınavınızın kolay olmasını mı dilersiniz yoksa zor olmasını mı?
Sınav öncelikle adaletli olmalıdır, Allah en adaletli yargıç ise şayet. Buradan hareketle sınav şartları eşit olmalıdır. Peki günümüz dünyasında sınav şartlarının eşit olduğu söylenebilir mi? Hayır. Kadın veya erkek olarak doğmak bile sınavda adaletsizliğe neden olur. Kaldıki bunun gibi binlercesi sıralanabilir. Sınav şartları eşitlenebilir mi? Veya nasıl bir sistemle sınav şartları eşit hale gelir? Önce bunun yanıtını aramak lazım.
2. soru sınava müdahale edilebilir mi? Olumlu yani sınavı geçme yönündeyse evet, sınava müdahale edilebilir. Bknz: resuller Olumsuz yani sınavdan çaktırma yönündeyse hayır, müdahale edilmez. Bknz: Her birey ancak önden gönderdiklerinden yaptıklarından sorumludur. Olumlu yönden müdahalede de eşitlikçi olunmalıdır.
3. soru yaradandan sınavımızın kolay olamasını dilemek ne kadar doğru? Peki aranızda yaradandan sınavının zor olmasını dileyen var mı? Sınav öyle veya böyle geçmek zorunda olduğumuz bir tarla. Kimi tek ayakla zıplaya zıplaya geçmeye çalışırken, kimide Allahın kendisine verdiği 2 ayakla ve bolca malla oturmuş tarlaya çatlarcasına, ikram bile etmeden yiyor içiyor. Kimi de 2 ayakla az bir geçimlikle geçmeye çalışıyor. Siz Tanrı olsaydınız hangisi sizin hoşunuza giderdi? Amaç yakınlaştırılanlardan olmaksa sınavınızın kolay olmasını mı dilersiniz yoksa zor olmasını mı?
sınavın adaletli olup olmadığı sonucuyla tam olarak anlaşılabilir...
farklı şartlarda ve şekillerde sınav olan insanların karşılıkları da farklı olacağı için adalet gerçekleşebilir...
yani sınav şartlarının eşit olması gerekmiyor...
fakir zengin sağlıklı sağlıksız kitaplı kitapsız olmak farklı sınav şartları ise sonuçları ve değerlendirilmeleri de farklı olacaktır...
her kes içinde bulunduğu şartlardan nimetlerden yaptıklarından sorguya çekilebilir...
her bireyin toplumun sınavı farklıdır...
dua konusunda ise haklısınız...
herkes kolay bir sınav ister...
kolay soruların cevapları ise zor sorularla aynı değerde olmayabilir...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Elbetteki farklı şartlar ve şekiller sınavı geçenler için karşılık açısından fark doğurur. Buradaki sorun sınavdan çakanlardır. İyi şartlarda olupta çakanlarla kötü şartlarda olupta çakanlar aynen geçenler gibi farklı değerlendirilmelidir. Kötü şartları olupta bu yüzden çakanlar neden isyan etmesinler yaradana benim şartlarımı iyileştir bak gör sonucuna diye. Haksızda sayılmazlar bence. Sınav şartları bir şekilde eşit olmalıdır sözümde şimdilik ısrar ediyorum. Peki sınavda şartların eşitlenmesi mümkün mü? Bu mümkün bir olasılık. Binlerce farklılık yaratan faktörler göz önüne alındığında matematiksel ifade ile ancak sadece sonsuzda eşitlik mümkün gözüküyor.
şimdi her ne yaparsak yapalım allah izin verirse allah nasip ederse oluyor değil mi...
yani yapmak istediğimiz her şeyi yapamıyoruz ancak allah nasip ederse oluyor...
her iyilik te her kötülükte allah izin verirese nasip ederse gerçekleşebiliyor...
şimdi iki adam düşünelim...
ikisi de birini öldürmeyi istiyor...
birisine nasip oluyor diğerine olmuyor...
öldürebilen katil olup cehennemi bir azabı hak ediyor...
öldüremeyen de atil olmaktan ve kötü azaptan kurtuluyor...
sonra da diyor ki allah beni korudu da bu fena işi yapmaktan kurtuldum ebedi cehenneme düşmekten kurtuldum...
katil olan da allah bana da izin vermeseydi katil olamazdım allah bana bunu nasip etmeseydi bende kurtulurdum...
şimdi katil olanın burada bir itiraz hakkı olmaz mı...
yani tamam her ikisi de özgür iradeleriyle öldürmeye azmettiler ama biri beceremedi öteki becerdi...
birinin beceriksizliğinin karşılığı kurtuluş diğerininin becerikliliğinin karşılığı cehennem mi...
cennete yada cehenneme gitme yine sonuçta allahın nasip etmesiyle oldu...
bu örüntüdeki çelişki yahut hata nerededir...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma