HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Allah yarattıklarından ayrı mı? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
anti-tagut
Iki Hafta Yasakli
Iki Hafta Yasakli


Katılma Tarihi: 28 mart 2011
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anti-tagut

emre saçmalamayı bırakıp bana yaratılanların kaynağını açıklar mısın? Allah ezeli ve ebedidir, kendisi vardı ve beraberinde hiçbirşey yoktu. İşte bu tevhiddir. Allah'ın ortaklardan, benzerlerden, denklerden beri olmasıdır ama sonra Allah'tan GAYRI varlıklar (!) yaratılınca ve bu sahte varlıklar kendilerini birşey sanıp "hooop Allah bir dakka biz senden ayrıyız, sen ayrısın biz ayrıyız" diyerek kendi nefislerini, varlıksımsılıklarını Allah'a ortak koşup MÜŞRİK oluyorlar! Allah kendi varlığını bizleri yaratarak gösterdi, bizler de gördük ve şahit olduk. Sonradan yaratılmamızla, ölümlü olmamızla ve sınırlı özelliklerimizle de acizliğimizi, kulluğumuzu anladık. Benliğimizi, nefsimizi benimsememiz ve kendimize mal etmemiz şirktir. Sen kimsin de kendine var diyebiliyorsun daha dün portakalde vitamindin ve Allah'ın lutfedip bilinç vermesiyle de varlığı müşahade edebiliyorsun dikkat et varlık olmuyorsun varlığı müşahade ediyorsun. Sadece Allah varken yani ondan gayrı hiçbirşey yok iken (zatıyla batın yani bizler için şimdilik zatını göremediğimiz için madden, algısal, duyusal olarak yok kabul ettiğimiz gayb olan Allah'tan geldik. Yok iken var olduk. Daha doğrusu var olduğumuzu sanıyoruz. Aslında yokuz daha doğrusu yok olmaya mahkumuz. Kasas 88. Sonradan yoktan olma varlığı benimseyip var olduğunu söylemek şirktir. Allah'tan gayrı bir varlık var ise o halde ondan var edildiğimizi, ham maddemizin Allah'tan gayrı bir kaynaktan geldiğini söyeyin de şirkin ekberini, şirki ekber işleyin. Allah'tan gayrı varlık, mutlak varlık var mıdır? inna lillahi ve inna ileyhi raciun! Nur ile ilgili ayetlerin konuyla ilgisini de anlamadım. konuyla alakasız mesajlar yazmamanızı ve olaya Kur'an eksenli bakmanızı rica ediyorum.
Yukarı dön Göster anti-tagut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anti-tagut
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

anti-tagut Yazdı:
emre saçmalamayı bırakıp bana yaratılanların kaynağını açıklar mısın? Allah ezeli ve ebedidir, kendisi vardı ve beraberinde hiçbirşey yoktu. İşte bu tevhiddir. Allah'ın ortaklardan, benzerlerden, denklerden beri olmasıdır ama sonra Allah'tan GAYRI varlıklar (!) yaratılınca ve bu sahte varlıklar kendilerini birşey sanıp "hooop Allah bir dakka biz senden ayrıyız, sen ayrısın biz ayrıyız" diyerek kendi nefislerini, varlıksımsılıklarını Allah'a ortak koşup MÜŞRİK oluyorlar! Allah kendi varlığını bizleri yaratarak gösterdi, bizler de gördük ve şahit olduk. Sonradan yaratılmamızla, ölümlü olmamızla ve sınırlı özelliklerimizle de acizliğimizi, kulluğumuzu anladık. Benliğimizi, nefsimizi benimsememiz ve kendimize mal etmemiz şirktir. Sen kimsin de kendine var diyebiliyorsun daha dün portakalde vitamindin ve Allah'ın lutfedip bilinç vermesiyle de varlığı müşahade edebiliyorsun dikkat et varlık olmuyorsun varlığı müşahade ediyorsun. Sadece Allah varken yani ondan gayrı hiçbirşey yok iken (zatıyla batın yani bizler için şimdilik zatını göremediğimiz için madden, algısal, duyusal olarak yok kabul ettiğimiz gayb olan Allah'tan geldik. Yok iken var olduk. Daha doğrusu var olduğumuzu sanıyoruz. Aslında yokuz daha doğrusu yok olmaya mahkumuz. Kasas 88. Sonradan yoktan olma varlığı benimseyip var olduğunu söylemek şirktir. Allah'tan gayrı bir varlık var ise o halde ondan var edildiğimizi, ham maddemizin Allah'tan gayrı bir kaynaktan geldiğini söyeyin de şirkin ekberini, şirki ekber işleyin. Allah'tan gayrı varlık, mutlak varlık var mıdır? inna lillahi ve inna ileyhi raciun! Nur ile ilgili ayetlerin konuyla ilgisini de anlamadım. konuyla alakasız mesajlar yazmamanızı ve olaya Kur'an eksenli bakmanızı rica ediyorum.


sizden önce nice insanlar,nice laflar söylediler.bu konular binlerce yıldır konuşuluyor.üzerine kitaplar yazılıyor.....felsefeler,tarikatlar,mezhepler....yollar kuruluyor.bunları,israiloğullarıda konuştu.nasaralarda konuştu,müslümanlarda.ve hepsi ayrılığa düştü.

oyüzden dilimi bu konulara fazla bulatırmayacağım.bu konuları hiç mi düşümmedim?çok düşündüm.sonunda bu konularda düşünme işini azalttım.kassas 88.in son cümlesinde dendiği gibi "hüküm ALLAH ındır."ben ne desem diyeyim.O na döndüreleceğim" ve ALLAH hükmünü verecek.



__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Emre_1974tr Yazdı:


Dogma olan senin kafandaki  Fazıl.Gaybi olan da...Bense
sadece ayetlerin verdiğini veririm.Gel bu dogmanı,
kibirini terk et ve ayetlere yönel.Selam


Sevgili emre ve diğer sevgili arkadaş,
yeni elçi ve kitap gelmiş hani nerede? gibi sorulmuş..

ben elçi veya kitap beklemiyorum ki, hem işimi de gelmez
gelmesi.. bunları geçelim,

peki sizin delilleriniz nelerdir? Saygılarımla
Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
Emre_1974tr
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 494
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Emre_1974tr

Bu apaçık ayetleri bilmeyecek kadar Kuran'a uzaksın Fazıl.

Arayıp bulacaksın ayetleri o zaman,  ki bilgi yer etsin.

Selam


__________________
Bloğum:

http://emre1974tr.blogspot.com/

e-kitabım:

http://www.scribd.com/doc/99945687/f2dgkz4q-Book

Twitter adresim:

https://twitter.com/emre_1974tr
Yukarı dön Göster Emre_1974tr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Emre_1974tr Ziyaret Emre_1974tr's Ana Sayfa
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Emre_1974tr Yazdı:
Bu apaçık ayetleri bilmeyecek kadar Kuran'a uzaksın Fazıl.

Arayıp bulacaksın ayetleri o zaman,  ki bilgi yer etsin.

Selam

Çok kıymetli sevgili Emre,

ben bulamadım, sen delil teşkil eden ayetleri yaz anlat ben ve diğerleri faydalansın, olur mu?

Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
anti-tagut
Iki Hafta Yasakli
Iki Hafta Yasakli


Katılma Tarihi: 28 mart 2011
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anti-tagut

Allah'ın tüm sıfatları ezeli midir? Bildiğim ezeldir -ki Allah için bir (sonradan) kazanım ve kaybetme gibi birşey söz konusu olamaz. Bu durumda Allah'ın Melik ve Malik sıfatlarının da ezeli olabilmesi için ezelden bari bir Mülk'e yani maddeye sahip olması gerekmez mi? Ve bunların varlığı hangi yönüyle Allah'a şirk oluyor? Eğer ki yok madde sonradan yaratıldı denilirse o halde bunun tek çıkış yolu da maddenin ham maddesi özü Allah'tan olmasıdır. Eğer öyle olmazsa Allah maddeyi bilinmeyen başka bir kaynaktan aldı ya da Allah "ol" dedi ve madde bilinmeyen bir kaynaktan çıkarak oldu. Peki Allah'tan gelmediyse bu maddenin kaynağı neresidir? Tamam Allah istediği şey olmasını emretti, "ol" dedi ve oldu ama nereden gelerek oldu. Allah'tan mı? Bilinmeyen bir kaynaktan mı? Ben Allah'ın yoktan var etmesini şöyle değerlendiriyorum. Allah maddeyi daha önce hiç vücuda gelmemiş ama ilminde bulunan ama madden yok olan şeyi o şey yokken, yani o şeyin yokluğundan yaratmış. Ham maddeyi, özü düzenlemiş ortaya çıkan şeyi de vücuda getirmiş yani yaratmıştır. Zaten biraz düşünürseniz Allah olmayan birşeye ol demesi nasıl düşünülebilir? Geriye kalan şeçenekler Allah'ın ilminde bulunan şeye vücuda gel manasında "ol" dediği ya da var olan maddeye o istediğim şekle gir manasında "ol" diyor. Eğer Allah'ın sıfatları ezelidir denirse ki sonradan kazanım gibi birşeyi doğru görmüyorum. o halde sıfatlarının tecelligahı olan şeylerin de ezeli olduğu (madde vs.) ve hepsinin Allah'ı oluşturduğu yani Allah'ın mutlak varlık olduğunu düşünüyorum. Bizler ise sadece gölgeleriz, yansımalar, hologramlarız. Rahim sıfatının tecelligahı olan Allah'ın içindeki bir mekandayız. Her tarafımız Allah tarafından kuşatılmıştır. Nereye dönersek O'nun vechiyle karşı karşıyayız. Ben Allah'ın sonsuz enerji olduğunu düşünüyorum zaten düşündüklerimle de büyük oranda örtüşüyor enerji de yoktan var vardan yok olmaz. Allah maddeyi kendisinden bir parçayı dönüştürerek yarattı. Bilindiği gibi madde de enerjiden meydana gelmiştir. Yani Allah kendi içinde oluşturduğu bir mekanda (tıpkı yerçekimli bir yerde yer çekimsiz bir alan oluşturmak gibi) kendisinden bir parçayı maddeye dönüştürmüş. Kendi ilmindeki şeye ol demiş ve enerjisini istediği maddeye dönüştürmüştür. Daha mantıklı bir düşüncesi olan varsa açıklasın. Allah'ın (her yönüyle mekan, zaman, madde vs.) sınırları dışında şeyler var ve Allah yarattıklarını kendinden yaratmadı, kendisinden yansıtmadı başka kaynaklardan yararlandı derseniz şirke girersiniz. şu halde benim düşüncelerimde yanlış olan nedir? eğer ben dersem ki bizler Allah gibi benlik sahibi, ayrı varlıklarız her atom ve hücre Allah'tan ayrıdır, bağımsız dersem o zaman şirk işlemiş olurum. Allah'tan gelmek ile Allah ile bir olmak aynı şeyler değildir. Allah öz bakımından kullarının kaynağıdır ama yücelik bakımından kullardan ayrılır. bu bakımdan şu ayet çok dikkat çekicidir. gözler onu görmez yani o aynadaki yansıma benim gözlerimi göremez ama ben o yansımanın gözlerini görebilirim. şöyle düşünün kendinize bir ayna tutun. aynadaki siz gözüküyorsunuz ama siz biliyorsunuz ki o siz değil sizin yansımanızdır ve o sadece görüntüdür ve ruhu yoktur. nasıl ki aklımızda bazı düşünceler portreler olur da onu maddeye döküp bir sanat eseri yaparsak Allah ilmindeki bu eserleri maddeyle şekillendirmiştir. bu bakımdan yaratım bir ayna oluyor bizler ise Allah'ın ilminin ayna düşen parçlarıyız. nasıl ki aynadaki görüntümüz bizi göremiyorsa biz de Allah'ı göremiyoruz. Ama Allah biliyor ki o aynadaki yansımasının içinde de kendi ruhu var, çünkü aynadaki yansıma kendisine ait olduğuna göre içinde başka bir ruh olduğu düşünülemez. e zaten bizler de Allah'ın bizlere üfürdüğü ruhları taşıyoruz. İşte Allah böylece bizlere şah damarımızdan daha yakın oluyor. şah damarı sadece yaşamsal faaliyetler içindir. uykuda yani bilinçsiz olduğumuzda da şah damarımız bedenimizledir ama biz beden değiliz ki. biz bilinciz. Allah'ın "size" diye bahsettiği bizim bedenimiz ve buradan çıkan anlam ben beden ötesindeyim. bu bedeni, şekillendirilmiş çamuru değerlendiren, canlandıran ruhum, bilincimdir. bu bizleri Allah yapmaz -ki biz haddimizi biliyoruz. Bu sadece birliğimizi, ondan geldiğimizi ve ona döneceğimizi gösterir. inna lillahi ve inna ileyhi raciun. Umarım beni anlamışsınızdır ve sizlerin de samimiyetle az ya da çok katılımlarınızı isterim.

 

Yukarı dön Göster anti-tagut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anti-tagut
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

"....şu halde benim düşüncelerimde yanlış olan nedir?..."

senin yanlışın kendi kendinle konuşman.kafanda bir şeyler kuruyorsun,kurduklarının birkısmını şirke buluyorsun.bir diğer kısmını ise şirkten kurtarıyorsun.senin işin uzun arkadaş.

ha birde bir "gölgene" cimcikat.sonra birde kendine.bakalım acıyı hanginiz hissediyorsunuz.gölge mi sen mi?

sadecene ALLAH ın bileceği ve bilebileceği konularda neden kafa yorayım.?aklın herşeyi düşünüyor diye?her düşündüğün şeyin doğru mu olacağını zannediyorsun?aklının içine kainatı sokuyorsun diye,kainatta yapılan herşeyi anlayıp idrak edebileceğini mi zannediyorsun?senin işin çok uzun dostum.hemde çok.

__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
anti-tagut
Iki Hafta Yasakli
Iki Hafta Yasakli


Katılma Tarihi: 28 mart 2011
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anti-tagut

el_turki Yazdı:
"....şu halde benim düşüncelerimde yanlış olan nedir?..."

senin yanlışın kendi kendinle konuşman.kafanda bir şeyler kuruyorsun,kurduklarının birkısmını şirke buluyorsun.bir diğer kısmını ise şirkten kurtarıyorsun.senin işin uzun arkadaş.

ha birde bir "gölgene" cimcikat.sonra birde kendine.bakalım acıyı hanginiz hissediyorsunuz.gölge mi sen mi?

sadecene ALLAH ın bileceği ve bilebileceği konularda neden kafa yorayım.?aklın herşeyi düşünüyor diye?her düşündüğün şeyin doğru mu olacağını zannediyorsun?aklının içine kainatı sokuyorsun diye,kainatta yapılan herşeyi anlayıp idrak edebileceğini mi zannediyorsun?senin işin çok uzun dostum.hemde çok.

Kendi kendimle konuşmuyorum. Kur'an ile konuşuyorum. Asıl kendi kendime konuşursam saçmalamış olurum ve dikkatini çekerim ben bu konunun ısrarla Kur'an'a dayandırılmasının altını çiziyorum. Çünkü ben bir panteist, gnostik, sufi değil Müslümanım. şimdi eğer ki sen beni eleştirebiliyorsan sen doğrusunu biliyor olmalısın o halde benim yanlışlarımı Kur'an'dan ya da en azından hadislerden delillerle göster ve yine Kur'an ve sünnetten delillerle doğruları göster. Nerede şirke batıyor, nerede tevhide dalıyorum? Samimiyetle burada bir fikir teatisi yapmaya çalışıyorum.

Bu arada benim gölgem yok ben bizzat Allah'ın gölgesi, halifesiyim. Acıyı hisseden elbetteki ruhumuz, bilincimiz. Çünkü acıyı biliyoruz, algılıyoruz. bilincim olmadan cesedime değil çimdik atın üzerinde atom bombası patlatsanız sivrisinek ısırığı etkisi bile yapmaz.

 

Allah bana akıl vermiş niye düşünmeyeyim? Üstelik rehberimi de Kur'an olarak benimsemişken. Allah'ın ipine sarılan, Kur'an'la kim sapıtmış ya da sapıtabilir? Ben Kur'an'ın lafzına inanıyorum ama manaları için farklı farklı tefsirler yapılabilir. Bu yazdıklarım da benim tefsirlerim sayılır. Kimsenin inanma zorunluluğu yoktur. Daha iyi bir tefsirini getirmek şartıyla eleştirilebilir de. tabi bu arada müfessir olduğumu da iddia etmiyorum. tefsirden kastım yorumdur.

Yukarı dön Göster anti-tagut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anti-tagut
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

"...şimdi eğer ki sen beni eleştirebiliyorsan sen doğrusunu biliyor olmalısın ....."

benim seni eleştirmem beni doğru kılmaz.senide yanlış kılmaz.doğru senin ve benim dışımda,başka bir şıkdır.

eğer sen ALLAH ın gölgesi isen:gölgeye cimcik atamazsın.hiçbir gölge kendine cimcik atamaz.atan asıldır.hissedende asıldır.gölge sadecene hareketlerini gösterir.atıyorsan gölge değilsin.asılsın.acıyıda hisseden asıldır.öyleyse gölge olamazsın.senin söylemlerin;ALLAH kainattır demeye kadar gider.ama helak olan yani değişen,bölünen,parçalanan hiçbirşey ilah olamaz.

benim acizane düşüncem şudur:
ALLAH herzaman ALLAH dır.ben ise herzaman kul değilim,ben ALLAH ın beni var ettiği andan itibaren kulum.ALLAH herzaman yaradandır.ben ise var olduğum sürece yaradılanım.aslında atom-enerji...gbi kavramlardan çok şey çıkar.şimdilik elim ve dilim kelama sıcak bakmıyor....

__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
anti-tagut
Iki Hafta Yasakli
Iki Hafta Yasakli


Katılma Tarihi: 28 mart 2011
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anti-tagut

bir paragraf içinde bile kendinle çelişiyorsun. hem ben gölge değil asılım diyor ve bir nevi Allah gibi mutlak bir varlık olduğunu söyleyerek kendini nefsini Allah'a ortak koşuyorsun ve tabi ki doğal olarak Allah'tan bağımsız varlıklar olduğunu söyleyerek Allah'ı da parçalara ayırmış oluyorsun ama aynı zamanda da parçalanan, bölünen birşey ilah olamaz diyorsun. Ben Allah'ın bölündüğünü, parçalandığını söylemedim sadece mutlak olan varlığın Allah olup Allah'ın kendi ilmine ayna tutmasıyla aynada (yaratımda) görünen Allah'tan yansımalarız. Aynadaki (yaratılan) aynayı tutanı (yaratanı) göremiyor ama aynayı tutan (yaratan) aynadaki yansımasını (bizleri) görebiliyor ve kendi nefsini bildiği için aynadaki yansımanın da kendi nefsinden bir parça (üfürdüğü ruh) olduğunu bildiği için içimizdekileri de biliyor.

Allah her zaman Allah olduğu gibi sen de her zaman kulsun. Sen Allah ilminde yaratılmış olarak bulunduğun için Allah'ın ilmi de ezeli olduğu için sen de Allah katında her zamanda kuldun, kulsun, kul olarak kalacaksın. Ancak şöyle dediğin doğru olabilir belki ki sen sadece yaratıldığın zaman ona kulluk vazifesi yapabilirsin.

Ben panteist değilim ve Allah'ın mevcut evrenden ibaret olduğunu söylemiyorum ancak evrenin Allah'ın sonsuz özünden belki de bir zerre miktarı olabileceğini düşünüyorum. 

Yukarı dön Göster anti-tagut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anti-tagut
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats