Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
...ve minkum men yuteveffâ ve minkum men yuraddu ilâ erzelil umuri li keylâ ya’leme min ba’di ilmin şey’â (HAC/5) ...summe yeteveffâkum ve minkum men yureddu ilâ erzelil umuri li keylâ ya’leme ba’de ilmin şey’a (NAHL/70) ...ve neblûkum biş şerri vel hayri fitneh (ENBİYA/35)
Doğumdan hemen sonra ölen kişi doğal olarak ENBİYA/35 (hayır ve şer ile denenerek imtihan edilen) kapsamından çıkmış olur ortada yaşanmış bir ömür yoktur... Hayatını 90 yaşına kadar sürdürmüş kimse ömrünün son demlerine (bedenen ve aklen zayıf bir hale geldiği ana kadar HAC/5,NAHL/70) ulaştırılana kadar imtihandan geçiriliyor... İlk durumda günahla tanışmadan ecelle buluşan kişi ikinci durumda bir miktar ömür verilmiş iblisle/nefsiyle mücadeleye itilmiş, zorluklarla, stresle, duygusal çöküntülerle maddi imkansızlıklarla veya refahla, maddi imkanlarla sınanmış kimse... bu kimselerin hükümleri verilmeden önce birbirlerini kıyaslamaları...?
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Doğumun hemen sonrasında eceli gelen kimse ile ömrünün uzun dönemlerine kadar erişen kişiler arasındaki adalet dağılımı ne şekilde olacak...bebektir o şekilde öldü sorumluluk yoktur onda diyerek ayrıcalık mı sağlandı kendilerine, diğer taraftan o zaman benim suçum neydide uzun yıllar stres çekip sorumluluk ve vebale bulandıktan sonra ecelime erdim benimkide ilk anlarda olsaydı diyen kişiye cevap ne olacak, bu konu hakkında kimsede bir merak mevcut değil mi ?
Ancak, mesela ben "düşünecek bir kimsenin düşünebileceği kadar" ömre sahip olmadan ölenlerin cehenneme girmeyeceğine inanıyorum. Çünkü ilgili ayette (Fatır,37) muhatap sadece cehennemliklerdir ve onlar düşünecek bir kimseninin düşünebileceği kadar ömür yaşamışlardır. [Ayette nezir / uyarıcı ve belki resul ile muhataplık konusuna değinildiğine de dikkat ediniz.]
Düşünülecek ömür konusunda da kırk yaşını olgunluk yaşı olarak değerlendiren ayetin dikkate alınması gerektiğini düşünüyorum.
Tabi bu söylediklerim senin soruna yanıt olmuyor. Konu bağlamında olduğu için düşüncemi paylaşmak istedim.
Bu arada her şeyin bir ölçü ile yaratıldığını ve yaratılacağını unutmamak lazım. Bu ölçü, her kişiye bir derece verir. İnancımız gereği o derecelerin takdiri adalet üzerine yapılacaktır.
Esen kal.
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam aliaksoy ilgin için teşekkürler.
Ve hum yastarihûne fîhâ, rabbenâ ahricnâ na’mel sâlihan gayrellezî kunnâ na’mel(na’melu), e ve lem nuammirkum mâ yetezekkeru fîhi men tezekkere ve câekumun nezîr...FATIR/17 "Kendilerine düşünebilecekleri kadar zaman tanınmış olupta değerlendiremeyen ve yapmış olduklarını hayırlısınla değiştirme fırsatı için feryad edenler" doğum sonrası hemen ölmüş olsalardı bu ayetin muhatabı olmayacaklardı, dünyada bir iki gün geçirdikten sonra ecelle buluşan kişinin ileride salih amel işleyenlerden olacağı belli miydi ?
E hasiben nâsu en yutrekû en yekûlû âmennâ ve hum lâ yuftenûn ANKEBUT/2 Em hasibellezîne ya’melûnes seyyiâti en yesbikûnâ, sâe mâ yahkumûnANKEBUT/4 ...ve belega erbaîne seneten... AHKAF/15
9 günlük eceli olan kimse, sınanmadan sadece iman ettik demekle bırakılmayı sananlara hitab eden ilk ayet ve diğer iki ayetin kapsamı dışında tutulup ayrıcalık kazanmış olmazlar mı ? Bir kimse yaşanmış ömür olmadan ne sınanmaya tabi olur nede kötülük yapıp sonrasında kaçıp saklanabileceğini sanar. Ömrünün uzun dönemlerine erişenler bu ayetlere muhatap tutulunca kendilerini kısa ecelli kimseyle kıyasa sokup hak talebinde bulunamazlar mı, ölçü ve dereceleme ?
O halde öncelikle 9 günlük ömrü olanın cennete gideceğine veya nimetlendirileceğine dair ayetleri inceleyelim.
Kuran'ın hangi ayetleri bunu söylüyor ?
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
aliaksoy Yazdı:
O halde öncelikle 9 günlük ömrü olanın
cennete gideceğine veya nimetlendirileceğine dair
ayetleri inceleyelim. Kuran'ın hangi ayetleri bunu
söylüyor ?
Selam aliaksoy
birlikte bulmayı deneyelim
Birkaç örnek ayet:
- Mükafat sahibi olacaklar
Ves sâbikûnel evvelûne minel muhâcirîne vel ensâri
vellezînettebeûhum TEVBE/100
yukâtilûne fî sebîlillâhi fe yaktulûne ve yuktelûne
TEVBE/111 Allah yolunda öldüren ve öldürülen
Vellezîne âmenû ve amilûs sâlihâti BAKARA/ 82, İBRAHİM/23
inanan ve salihatı işleyen
el muttekîne HİCR/45
bimâ kuntum ta’melûn NAHL/32 yapmış oldukları işlere
karşılık
bi mâ saberû FURKAN/75, RAD/24 sabırları sebebiyle...
- Azaba itilecekler
fetenul mu’minîne vel mu’minâti summe lem yetûbû BURUC/10
inanalara kötülükte bulunup sonrasında tövbe etmeyen
innî ilâhun min dûnihî ENBİYA/ 29 ilahlık iddiasında
bulunan
İnnellezîne keferû min ehlil kitâbi velmuşrikîne
BEYYİNE/6 kitap ehlinden olup inkar eden ve müşrik olan
Vellezîne yes’avne fî âyâtinâ muâcizîne SEBE/38 ayetleri
boşa çıkarmaya çalışan
ve yasuddûne an sebîlillâhi vel mescidil harâmi HAC/25
Allah yolunda olanları alıkoyan
yuhıbbûne en teşîal fâhışetu fîllezîne âmenû NUR/19
inananlar arasında fahişe yaymaya çalışanlar
li kulli effâkin esîm-mustekbiren ke en lem yesma’hâ
CASİYE/7-8 yalancı günahkar olup işitmemiş/duymamaış gibi
inkar eder
el mutekebbirîne ZÜMER/60 kibirlenirler
9 günlük ecel bu kapsamlardan hangisine dahil olacak ?
sınanmamış bir ömür, yaşanmamış olaylar, henüz düşünmeyen
bir beyin ve beraberinde faaliyete geçememiş 9 günlük
iblis...
Kehf - 74 :Yine yürüdüler. Nihayet bir erkek çocuğa rasladıklarında hemen onu öldürdü........... .............. Kehf - 80 :Erkek çocuğa gelince, onun anası babası mümin kimselerdi.Bunun için onları azgılık ve nankörlüğe boğmasından korktuk.
Yazınızla benzerlik göstermekte. Biliyoruz ki Allah, insanların bir yaşam boyu neler yapacaklarını, kendisi için zaman ve gayb mevhum olmadığından, bilmektedir.Fakat nankör insana, kendi yaptıklarına kendisi şahit olsun, itirazı olmasın diye hayat-yaşam hakkı tanıdığını da biliyoruz.
Acaba kader üzerinde bir etkisi mi olacaktı? Ona yetkinliği var mı? Neden 9 günlük yaşam? Allah'tan sormaz mı? Neden çocuk erkek? ''Korktuk'' ifadesi (ayetin orijinalinde nedir bilmiyorum) şüphe ifade etmiyor mu?..........vs.......vs.
Vermiş olduğunuz ayetlerin hepsi bir çabanın, iş ve eylemin karşılığı. Hepsi iradi olarak yapılabilecek şeyler.
Ben Kuran'da 9 günlük ömre sahip bir kimsenin cennete gireceğine yahut nimetlendirileceğine dair bir ayet hatırlayamıyorum.
Siz hatırlayabiliyor musunuz ?
Yoksa yine önyargılarımız Kuran'ın önünden mi gidiyor ?
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
galipyetkin Yazdı:
Sayın Fers. Kehf - 74 :Yine yürüdüler. Nihayet bir erkek çocuğa rasladıklarında hemen onu öldürdü........... .............. Kehf - 80 :Erkek çocuğa gelince, onun anası babası mümin kimselerdi.Bunun için onları azgılık ve nankörlüğe boğmasından korktuk. Yazınızla benzerlik göstermekte. Biliyoruz ki Allah, insanların bir yaşam boyu neler yapacaklarını, kendisi için zaman ve gayb mevhum olmadığından, bilmektedir.Fakat nankör insana, kendi yaptıklarına kendisi şahit olsun, itirazı olmasın diye hayat-yaşam hakkı tanıdığını da biliyoruz. &n bsp; &n bsp; &n bsp; &n bsp; &n bsp;
Selam galipyetkin
eylemin yapıldığı ayette tekil iken açıklama ayetinde çoğul ifade kullanılmış emri yerine getirten Allah olsaydı ayette onun söylediğine dair aktarmalı bir ifade olmalıydı... buradaki çoğul ifadeye göre "korktuk" ifadesi Musa ya eşlik eden ilimlendirilmiş kişi ve beraberindekiler olmalı yapılan eylemde toplu olarak alınan bir kararla anne babasını yoldan çıkaracak nitelikteki delikanlıyı etkisiz hale getirerek onları koruma yoluna gitmektir..
yaptıklarına şahit olsun diye yaşatılmak 9 günlük ecel sahibini kapsamıyor bu durumda eylem yok şahitliğede gerek yok...
Selam aliaksoy
Vermiş olduğunuz ayetlerin hepsi bir çabanın, iş ve eylemin karşılığı. Hepsi iradi olarak yapılabilecek şeyler.
Ben Kuran'da 9 günlük ömre sahip bir kimsenin cennete gireceğine yahut nimetlendirileceğine dair bir ayet hatırlayamıyorum.
Siz hatırlayabiliyor musunuz ?
hatırlamıyorum, sürekli akla vurgu yapılırken amel ve karşılıklardan söz edilip 9 günlük ecelin açıkta kalmasını çözemiyorum, es geçemiyorum...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma