Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
kaçmak??? asla.. eğer Yunus gibi olunacaksa ya da diğer tüm Rasuller gibi, o zalimlerle ve battıkları günah ve şirklerle bulanarak değil tam tersi onların göbeğinde ama NET HİKMETLİ ve HAK bir duruşla tebliğ ve şahitlik etmek gerektiğini düşünüyorum.
sıbgatullah... Allah'ın boyası yani Allah'ın dini.. nettir. temizdir. alaca bulaca olmaz.
Beyti kurar, gemiyi inşa eder davet ederiz, evlat ve eşimizden akrabamızdan komşumuzdan başlayarak, Kuran'la büyük bir cihad veririz. gelen gelir, binen biner.. leha ma kesebet aleyha mektesebet.
İnsanları Allah'a yani İslam'a yani dosdoğru birer insan olmaya yani MERHAMETE HAKÇA KARDEŞLİĞE ADALETE çağırmak için net olmak gerekir. donkişotluk da olmaz bulanmak da.
dosdoğru bir adam diğerleri onu gördükçe günahlarını ve zulümlerini hatırlayan o konuşmasın diye köşe bucak kaçtıkları adamdır, konuştuğunda da gürültü koparılan dinlenilmesin diye boğuntuya getirilen., hatta tekfir edilip kovulan. yani hanif.
düşmanlarımız ne olmadığımızın delilidir.
Bir dost olarak Allah yeter, bir yardımcı olarak da O kafidir.
selam ve muhabbet ile.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Ya eyyuhellezîne amenu iza nudiye lissalati miy yevmilcumu'ati fes'av ila zikrillahi ve zerulbey', zalikum hayrul lekum in kuntum ta'lemûn.
Ey inananlar! Cuma günü, namaz için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alışverişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.
ayet bu ceviren yaşar nuri hala akil etmeyecekmisiniz el insaf
enfal 35 ve tevbe 108 i okumanı tavsiye ediyorum. Müşriklerde, münafıklarda beytin yanında ve camilerde namaz kılıyordu. Rasulullah da kılıyordu. ama asla onlarla omuz omuza kılmıyordu. saflar ayrışmıştır.
sorun namaz kılmak değil sorun kimlerle ve NASIL ve kime kıldığın. benim namazımda bir secde Allah'a bir secde tağutlara olmaz, bir dua Allah'a bir dua O'ndan başka isimlere olmaz, ben Allah'tan başkalarına kulluk etmemek ve dini yalnız O'na has kılmakla emrolundum ve ben O'na teslim olanlardanım.
Kısaca, benim dinim, nusuklarım, hayatım ve ölümüm yalnızca alemlerin Rabbi Allah içindir.
umarım sen de akledersin. aynen el-insaf yahu.
selam ile.
not : ayrıca ilk notumda dediğim gibi cuma salatı müminler toplumunun siyasi toplantısıdır. kafayı çalıştır sadece namaz olsaydı YALNIZ DA KILABİLİRDİN. ORADA ASIL İSTENEN BİRLİK OLMAK, SORUN ÇÖZMEK, TOPLUM OLMAK, TEK VUCUT OLARAK DİNİ HAYATA HAKİM KILMAK HER ALANINA. müminler biraraya gelince tabiki dua da edilir namaz da kılınır.
NOT 2 : Bir de lütfen bana Yaşar Nuri gibi her renge bulanabilen, sağındakilerin bir kısmından arınıp bir kısmını yücelten ve solundaki siyasi tağutları rab ilah edindiği zalimleri yücelten bir adamı örnek verme. O gitsin önce bir üzerindeki ricslerden arınsın, insanları zalimlere ve onların Allah'a savaş açmış düzenlerine ( dincik'lerine ) kulluk etmeye çağırmaktan vazgeçsin tevbe etsin, sonra gelip bana nasihat öğüt meal versin. karşısında dinini mahelle hocasından, yalancı peygamberlerden öğrenmiş çocuk yok.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
not : ayrıca ilk notumda dediğim gibi cuma salatı müminler
toplumunun siyasi toplantısıdır. kafayı çalıştır sadece namaz olsaydı
YALNIZ DA KILABİLİRDİN. ORADA ASIL İSTENEN BİRLİK OLMAK, SORUN ÇÖZMEK,
TOPLUM OLMAK, TEK VUCUT OLARAK DİNİ HAYATA HAKİM KILMAK HER ALANINA.
müminler biraraya gelince tabiki dua da edilir namaz da kılınır.
NOT 2 : Bir de lütfen bana Yaşar Nuri gibi her renge bulanabilen,
sağındakilerin bir kısmından arınıp bir kısmını yücelten ve solundaki
siyasi tağutları rab ilah edindiği zalimleri yücelten bir adamı örnek
verme. O gitsin önce bir üzerindeki ricslerden arınsın, insanları
zalimlere ve onların Allah'a savaş açmış düzenlerine ( dincik'lerine )
kulluk etmeye çağırmaktan vazgeçsin tevbe etsin, sonra gelip bana
nasihat öğüt meal versin. karşısında dinini mahelle hocasından, yalancı
peygamberlerden öğrenmiş çocuk yok.
1incisi arkadaş saçmalamasak memnun olurum ki bu ayetlerin tefsiri size aitse söyleyek bir sözümyok cünkü cahillerle sohbeti kestim ha yok bu ayetlerinyorumu şu alim zat şu kuran ilmini almış şu kişi derseniz dinlerim araştırırım yoksa sizin martavallarınıza benimkarnım tok.
2inci şimdi yaşar nuri ye sallı yorsunuz ama bir ara bu sitede yere göğe sığmıyodu hatta sorulara verdiği cevapları yayınlıyordunuz kubura kubura ne oldu ayran içtiniz ayrımı düştünuz
3üncüde sen bu dini kimden öğrendin hangi alim hangi veli yoksa vahimi geliyo sana ha açık açık ben sana söyleyeyim o senin nefsin canım sen nefsine kul olmuşsun dini allah a haskılıyom diye hava atıyon sizler dininizi nefsinize has kılıyorsunuz bu dini kimden öğrendin cok merak ettim cevap bekliyorum duygu sömürüsü istemem adam gibi cevap bekliyorum
1incisi arkadaş saçmalamasak memnun olurum ki bu ayetlerin tefsiri size aitse söyleyek bir sözümyok cünkü cahillerle sohbeti kestim ha yok bu ayetlerinyorumu şu alim zat şu kuran ilmini almış şu kişi derseniz dinlerim araştırırım yoksa sizin martavallarınıza benimkarnım tok.
2inci şimdi yaşar nuri ye sallı yorsunuz ama bir ara bu sitede yere göğe sığmıyodu hatta sorulara verdiği cevapları yayınlıyordunuz kubura kubura ne oldu ayran içtiniz ayrımı düştünuz
3üncüde sen bu dini kimden öğrendin hangi alim hangi veli yoksa vahimi geliyo sana ha açık açık ben sana söyleyeyim o senin nefsin canım sen nefsine kul olmuşsun dini allah a haskılıyom diye hava atıyon sizler dininizi nefsinize has kılıyorsunuz bu dini kimden öğrendin cok merak ettim cevap bekliyorum duygu sömürüsü istemem adam gibi cevap bekliyorum
1. sen yeryüzünde adına alim malim denen bir takım yarı-tanrılar dolaştığını zannediyorsun.
2.ben hayatım boyunca Yaşar Nuri Öztürk'ün sol yanındaki ricslerini eleştirmiş bir kişiyim. bir gruba yönelik yargılarında toptancı kafasındaki senin gibi insanlara Kuran'ın neler dediğini okusan bu kadar rahat genelleme yapmazdın. ama sen neree Kuran neree.. aranıza onlarca sahte rab-ilah sokmuşsun.
3. ben dinimi, AKIL-FITRAT VİCDAN-TECRÜBE-HABERLER-TARİH-HADİS-SÖZLER- KİTAPLAR-ALİMLER-YAŞAM ın kendisinden yoğrulan benin, hepsini Kuran ölçeğine göre düzenlenmesi ile öğrendim. yani Allah'a teslim oldum.
selam ile.
not : bu arada bir önceki yazının notlarına polemik yaptığın yazının asıl gövdesini oluşturan enfal 35 ve tevbe 108 çevresindeki yorum hakkında çıtını çıkar(a)madığın gözümden kaçmadı. yani klasik taktiği uyguluyorsun NE DENDİĞİNDEN ÇOK KİM DEDİ nin üzerine gideyim gürültü koparayım da hak ortaya çıkmasın.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
BU YAZIYI İYİ OKU KEREM 1. sen yeryüzünde adına alim malim denen bir takım yarı-tanrılar dolaştığını zannediyorsun DEMİŞSİN
ALLAH TAN BAŞKA İLAH YOKTUR.BEN SENİN İLMİNİ MERAK ETİM AMA CEVAP BU ENTERSAN BENİ TANIDIĞINI ZAN EDİYORSUN SADECE 2.ben hayatım boyunca Yaşar Nuri Öztürk'ün sol yanındaki ricslerini
eleştirmiş bir kişiyim. bir gruba yönelik yargılarında toptancı
kafasındaki senin gibi insanlara Kuran'ın neler dediğini okusan bu
kadar rahat genelleme yapmazdın. ama sen neree Kuran neree.. aranıza
onlarca sahte rab-ilah sokmuşsun.DEMİŞSİN
BEN YAŞAR NURİYE BUSİTENİN VERDİĞİ DEYERDEN BAHSETİM SENİN VERDİĞİN DEYERİ BİLMEM BEN GRAM DEYER VERMEM
KURAN İLE BENİM İLİŞKİMİ SANIRIM SEN BİLEMESİN BURDA KENDİMİ ÖVECEK KADAR DA CAHİL DEYİLİM AMA ŞUKADARINI SÖYLEYE BİLİRİM Kİ BEN KURANI HAYATINA TATBİK ETMEYE CALIŞAN BİRİSİYİM BENİ ŞİRK İLE SUÇLUYORSUN Kİ BU GÜNAH SANA YETER SADECE SENİN İLMİNİ MERAK ETİM O KADAR SEN BANA ŞİRK İSNAT ETTİN BRAVO TAM SANA GÖRE BİR HAREKET BEN SADECE ALLAH A RESULULLAH S.A.V ME ONUN SAHABİLERİNE VE ONLARA UYANLARA TABİ OLMAYA CALIŞAN BİR FAKİRİM SENİN İLMİNİ OLMADIĞI AZ COK BELLİ OLUYO HANGİ HADİSİ OKUDUNDA BENİ KAFİR YAPTIN HANGİ AYET İ OKUDUN DA BENİ KAFİR YAPTIN HANGİ ALİM SANA BUNU SÖYLEDİ HANGİ TARİH KİTABI BEN ASLA BÖYLEBİRŞEY SÖYLEMEDİM SANA VE SİZE YİNE TEKRAR LIYORUM İLMİN NEFSİN NESFİNE UYUYORSUN UYMASAN BENİ TANIMADAN BANA KAFİR MUAMELESİ YAPMASIN
HZ.ALİ R.ANH. DEDİĞİSÖZ SANA COK YAKIŞIYOR CEHALET KADAR ELEM VERİCİ ACI YOKTUR...
bu arada bir önceki yazının notlarına polemik yaptığın yazının asıl
gövdesini oluşturan enfal 35 ve tevbe 108 çevresindeki yorum hakkında
çıtını çıkar(a)madığın gözümden kaçmadı. yani klasik taktiği
uyguluyorsun NE DENDİĞİNDEN ÇOK KİM DEDİ nin üzerine gideyim gürültü
koparayım da hak ortaya çıkmasın.DEMİŞSİN
BU AYET LERİ TEK BAŞINA İNCELEMESEN DE ÖNCEKİ VE SONRAKİ AYETLERDE BAKSAN DAHA DOĞRU OLUR HAK ORTAYA HERZAMAN CIKAR DEDİĞİN GİBİ BİR NİYETİM YOKTU ACELEYLE ATLAMIŞIM ACIKLAMA AŞAĞIDA TEVBE 107-108 107- Zarar vermek, înkâr-etmek, müminlerin arasını ayırmak ve daha önce
Allah ve Peygamberine karşı savaşanlara gözetleme yeri hazırlamak için bir
mecsid yapanlar "Biz, sadece iyilik yapmak istiyorduk" diye yemin ederler. Allah
da şahittir ki bunlar yalancıdırlar.
Peygamberin meesidine zarar vermek,
Allanın Peygamberine karşı gelip Allahı inkâr etmek, müminler topluluğunun
arasını açmak, daha önce Resululla-ha karşı savaşan Ebu Âmir el-Fâsık´a
gözetleme yeri hazırlamak için özel bir mescid yapanlar "Biz bunu yapmakla ancak
iyilikte bulunmak ve Müslümanların sıkıntılarını gidermek istiyorduk." diye
yemin ederler. Allah da şahittir ki bunlar yalancıdırlar.
Said b. Cübeyr,
Mücahid, Urve b. Zübeyr, Katade ve diğerlerinden rivayet edildiğine göre
Medinede Hazreç kabilesine mensup EbÛ Âmir adında bir adam vardı. Bu adam,
cahiliyye döneminde Hıristiyanlığı kabul etmiş ve ehl-i kitaba ait birçok
kitapları okuyarak ta Papaz olmuştu. Bu adamın, kabilesi nez-dinde büyük bir
itibarı vardı. Resulullah (s.a.v.) Medineye hicret etmiş, çevresinde
Müslümanlar çoğalmış ve Müslümanlar Bedir savaşıyla da müşriklere karşı büyük
bir zafer elde etmişlerdi. İslâm´ın ve müslümanlarin güçlenmesi ve Hazreç
kabilesinden birçoklarının MüsÜlman olması karşısında Ebû Âmir Re-sullaha ve
İslama kin beslemey başladı. Resulullah onu İslama davet etti* kendisine Kur´an
okudu fakat o, Müslümanlığı kabul etmemekte ısrar etti. Resululla-ha karşı
düşmanlığını açığa vurdu. Medine´de tutunamayarak Mekke´ye kaçtı. Orada, bütün
mişrikleri ve Arap kabililelerini Müslümanlara karşı kışkırttı. Uhud savaşı için
yapılan hazırlıklara katıldı ve bizzat savaşa da iştirak ettti. Savaştan sonra
İslamın gittikçe güçlendiğini görünce bu defa Bizans İmparatoru Herakliyüs´a
giderek, Resulullah´a karşı kendisine yardım etmesini istedi. Ve bir müddet
orada kaldı. İşte orada bulunduğu sırada, Medine´de bulunan kendi taraftarı
münafıklara mektup yazarak, yakında büyük bir güçle Medine´ye geleceğini,
kendisi için orada bir karargâh ve gözetleme yeri yapmalarını istedi. Bunun
üzerine taraftarları Küba Mecsidi´nin yakınında bir Mescit
yaptılar.
Resulullah Tebük seferine çıkarken, Ebu Âmirin adamları olan
münafıklar, Müslümanlar nezdinde bir meşruiyet kazandırmak için kendisini bu
mescitte namaz kılmaya davet ettiler. Bu mescidi, âcizler ve sakatlar için
yaptıklarını söylüyorlardı. Resuîullah onlara "Şu anda sefere çıkıyoruz,
inşallah dönerken." cevabını verdi.
Tebük seferinden döndüğünde Medine´ye
yaklaşırken Cebrail Aleyhisse-lam geldi ve bu mescid´in Mescid-i Dırar yani,
Müslümanlara zarar vermek için kurulmuş bir Mescid olduğunu, bunu yapanların,
sadece inkarcılık ve bölücülük için yaptıklarını bildirdi. Bunun üzerine
Resulullah, daha Medine´ye varmadan adamlar gönderip mescidi yıktırdı. İşte
âyet-i kerime´nin nüzul sebebi bu olaydır ve bu fitneyi
açıklamaktadır.
Zühri, Yezid b. Rûman, Abdullah b. Ebibekr, Âsim b. Ömer
b. Katade ve diğer raviîerin naklettiklerine göre Resulullah Tebükten dönerken,
Medineye yakın bir mesafede bulunn "Zîevan" denen yerde konakladı. Orada
Resuluîîaha,
Dırar mescidinin gerçek yüzünü beyan eden haber ulaştı.
Bunun üzerine Resu-lullah, Seleme b. Avf oğullarının kardeşliği olan Mâlik b.
Duhşum´u ve Aclan oğullarının kardeşliği olan Maan b. Adiy veya kardeşi Âsim b.
Adiy´i çağırdı. Onlara, "Halkı zalim olan bu mescide gidin. Onu yıkın ve yakın"
dedi. Onlar da çıkıp hızlıca gittiler Mâlik b. Duhşum´un kabilesi olan Salim b.
Avf oğullarına varınca Mâlik, Maan b. Adiy´e dedi ki: "Beni bekle, Ailemden ateş
alıp geleyim." Ailesine gitti, bir hurma dalı aldı. Onu yaktı. İkisi birden
koşarak Mescidi Dırara girdiler. Orada Dirar cemaati bulunuyordu. Bu iki kişi,
mescidi yaktılar. Kalanın yıktılar. İçinde bulunanlar da dağılıp gittiler. İşte
bunlar hakkında Kur"amn bu âyeti nazil oldu. Bu mescidi yapanlar on iki kişiydi.
Bunlar, şu kimselerdi:
- Amr b. Avf oğullarından, Hizam b. Halid B.
Ubeyd, Mescid-i Dırann yerini bu kişi vermişti.
- Ubeyd oğullarından,
Sa´lebe b. Hâtıb.
- Dubey´a b. Zeyd oğullarından Muattıb b.
Kuşeyr,
- Dubey´a b. Zeyd oğullarından Ebu Habibe b. el-Ez´ar,
-
Amr b. Avf oğullarından olan Sehl b. Huneyfin kardeşi, Abbad b.
Hu-neyf.
- Câriye b. Âmir, Bu da Dubey´a oğullarmdandır.
- Cariye
b. Âmir´in oğlu, Mücemma´ b. Câriye,
- Zeyd b. Câriye
- Dubey´a
oğullarından olduğu söylenen Bahtec veya Bahsec,
- Dubey´a oğullarından
Bicad b. Osman
- Nebtel b. el-Hâris, Bu da Dutıey´a
oğullanndandı.
- Vedia b. Sabit. Bu da Ümeyye oğullarına nisbet
eldilmiştir.
Leys demiştir ki: "Şakiyk, Âmiroğulİannın mescidinde namaza
kavuşamamış. Ona denilmiş ki: "Filan oğullarının mescidinde henüz namaz
kılınmadı." O da demiştir ki: "Ben orada namaz kılmak istemiyorum. Çünkü, o
zarar vermek için yapılmıştır. Her zarar vermek için veya gösteriş için yahut
şan şeref için yapılan mescid, mescid-i Dırar hükmündedir."
[167]
108- Ey Muhammcd,bu mescitte asla namaza durma. Şüphesiz ki
başlangıcından itibaren, takva üzere kurulan mescitte namaz kılman daha
hayırlıdır. O mescitte, temizlenmeyi seven adamlar vardır. Allah, kendilerini
temizleyenleri sever.
Ey Muhammed, münafıkların, müminleri bölmek, Allaha
ve Resulüne karşı savaşan kimseye gözetleme yeri hazırlamak maksadıyla
yaptıkları mescid-i Dırarda hiçbir zaman namaz kılma. İlk gününden itibaren,
Allah´tan korkma ve ona itaat etme düşüncesiyle yapılan mescid-i Nebevide namaz
kılman daha hayırlıdır. Takva üzere yapılmış olan bu mescidin çevresinde, tevbe
ederek manevi kirlerden, su ile taharet ederek te maddi kirlerden temizlenmek
isteyen kişiler vardır. Allah, kendilerini temizleyenleri
sever.
Müfessirler, âyet-i kerimede zikredilen ve "İlk gününden itibaren
takva esası üzere kurulan mescit´den hangi mescidin kastedildiği hususunda iki
görüş zikretmişlerdir.
a- Abdullah b. Ömer, Zeyd b. Sabit, Ebu Said
el-Hudri ve Said b. el-Mü-seyyeb´e göre bu mescitten maksat, Medine´de bulunan
Mescid-i Nebevidir. Bu hususta Osman b.Ubeydullah diyorki: "Ebu Hureyre´nin oğlu
Muhammed beni, takva üzerine kurulu meesidin hangi mescit olduğunu sormam için
Abdullah b. Ömer´e gönderdi. Onun, mescid-i Nebevi mi yoksa Küba mescidi mi
olduğunu sordum. O da bu mescidin Küba mescidi değil mescid-i Nebevi olduğunu
söyledi.
Ebu Seleme b. Abdurrahman diyorki:
"Benim yanımdan,
Abdurrahman b.Ebu Said el-Hudri geçti. Ona dedim ki: "Takva üzerine kurulmuş
olan mescid hakkında babanın ne anlattığım duydun?" O da dedi ki: "Babam dedi
ki: "Ben, Resulullahın, hanımlarından birinin evinde iken onun yanına girdim ve
dedim ki: "Ey Allahm Resulü, takva üzerine kurulmuş ola mescid, hangi
mescittir?" O, bir avuç çakiltaşı alıp yere attı sonra şöyle buyurdu: "O, sizin
şu mescidinizdir..." (Mescid-i Nebevidir.) Ebu Seleme diyorki: "Ben,
Abdurrahman´a dedim ki: "Babanın bunu anlattığına şahi-dim. [168]
b-
Abdullah b. Abbas, Atiyye, îbn-i Büreyde, İbn-i Zeyd ve Urve b. Zü-beyre göre,
burada zikredilen mescitten maksat, Küba mescididir.
Taberi birinci
görüşün doğru olduğunu, çünkü bu hususta Resulullah´tan sahih hadis rivayet
edildiğini söylemiştir. Nitekim Sehl b.Sa´d Übey b. Kâbın şunu söylediğini
rivayet etmiştir.
"ResuluIIaha, takva üzere kurulu olan mescdin hangi
mescit olduğu soruldu. O da: "O, benim mescidimdir." buyurdu. [169]
Ebu
Said el-Hudri de demiştir ki:
İki adam, ilk günden itibaren takva üzere
kurulmuş olan mescidin hangi mescit olduğu hususunda tartıştılar. Biri: "Bu Küba
mescididir." dedi. Diğeri de "Bu Resulullahın mescididir" dedi. Bunun üzerine
Resulullah buyurduku "O, benim şu mescidimdir. [170]
Taberi bu hadisin
diğer bir rivayetinde Resulullahın şöyle buyurduğunu nakletmiştir. "Takva
üzerine kurulan mescit, benim şu mescidimdir. Onların hepsinde hayır
vardır.
Âyet-i kerimede "Orada, temizlenmeyi seven adamlar vardır."
buyurul-maktadır. Bundan maksat "Takva üzere kurulan o mescitte, su ile taharet
ederek temizlenmek isteyen insanlar vardır." demektedir.
Ebu Hureyre
Resulullahın şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:
"O mescitte temizlenmeyi
seven adamlar vardır, allah, kendilerini temizleyenleri sever" âyet-i Küba
halkı hakkında nazil olmluştur. Çünkü onlar, su ile taharet ederlerdi. Bu
sebeple bu âyet, onlar hakkında nazil oldu[171]
Abdullah b. Selam,
Uveymir, b.Sâide, Huzeyme b. Sabit, İbrahim b. İsmail, Musab. Ebi Kesir, Urve
b. Zübeyr, Hasan-ı Basri, Atiyye, İbn-i Zeyd ve Ata´ya göre bu âyet-i kerime, Su
ile taharet eden Küba halkı hakkında nazil olmuştur.
İbrahim b. İsmail
el-Ensari diyor ki: "Resulullah, Uveymir b. Saideye dedi ki: "Allah teala´nın"
O mescitte, temizlenmeyi seven adamlar vardır. Allah, kendilerini temizleyenleri
sever" âyetiyle, nedn sizi övmüştür?" O demiştirki: "Bizler, su ile taharet
ederiz." [172]
ENFAL 34 35
34- İnsanları Mcscid-i Haram´dan ahkoyarlarkcn, Allah onlara niçin azap etmesin?
Aslında onlar, Mescid-i Haram´ın dostları dcğiIlcrdir.Onun dostları, ancak
Allah´tan korkanlardır. Fakat onlardan çoğu bunu bilmezler.
Allah onlara
niçin azap etmesin ki? Onlar, inkârlarından vaz geçip tevbe etmediler Umre
yapmak için Mescid-i Haram´a gitmek isteyen müminleri, Hu-devbiye gününde
Mescid-i Haram´a sokmadılar. Halbuki onlar, Mescıd-ı Haram´a lâyık insanlar
değillerdi. Mescid-i Haram´a layık olanlar, ancak, Allah´tan korkan kimselerdir.
Fakat onların çoğu bunu bilmezler ve Mescid-i Haram´a layık olduklarını
zannederler. [50]
35- Onların, Mecsid-i Haram´daki ibadet ve
duaları, sadece ıslık çalmak ve el çırpmaktan başka bir şey değildir. O halde
ey kâfirler, inkârlarınızın karşılığı olarak azabı tadın.
Müşriklerin
Kâbedeki ibadet ve duaları, ıslık çalmak ve el çırpmaktan başka bir şey
değildir.
Abdullah b. Abbas diyor ki: "Müşrikler, çıplak olarak Kabeyi
tavaf ederler ve ıslık çalıp el çırparlardı. Âyet-i kerime onlann bu çirkin
işlennı anlatmaktadır.
Said b Cübeyr diyor ki: "Resulullah tavaf
ederken, Kureyşliler ona sataşıyor, onu alaya alıyorlar ve ona ıslık çalıyor ve
el çırpıyolardı. İşte bu âyet bunun üzerine nazil oldu.
ARTIK SON OLUYO BU AYETLERİDE İYİ OKU BİZAHMET BENİ BİRAZ TANIRSIN BELKİ 3) “Onu bütün dinlerin üzerine yüceltmek için Resulünü hidayet ve hak din ile gönderen O’dur.” (Tevbe 33)
4) “De ki; Allah’a ve Peygamberlere itaat edin. Eğer yüz çevirirlerse muhakkak ki, Allah kafirleri sevmez.” (Ali İmran 32)
5) “De ki; Eğer Allah’ı seviyorsanız, bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın.” (Ali İmran 31)
6) “Eğer onlar İslam’ın hak din olduğu hususunda seninle mücadele edecek olurlarsa onlara de ki: “Ben kendimi Allah’a teslim edip O’na yöneldim. Bana uyanlar da öyle yaptılar ve kitap verilenlere de, müşriklere de “İslam’ı kabul ettiniz mi?” diye sor. İslam’a girerlerse doğru yolu bulmuşlardır. Eğer yüz çevirirlerse senin üzerine düşen tebliğ etmektir.” (Ali İmran 20)
7) “Her kim İslam’dan başka bir din ararsa o din ondan kabul olunmaz. Ahirette ise o hüsrana uğrayanlardandır. İman edip peygamberin hak olduğuna şahitlik ettikten ve kendilerine apaçık deliller geldikten sonra inkara sapan topluluğu Allah nasıl hidayete erdirir? Allah zalimler grubunu doğru yola iletmez.” (Ali İmran 85–86)
8) “Doğru yol kendisine apaçık belli olduktan sonra kim peygambere muhalefet edip müminlerin yolundan başka bir yol tutarsa, Biz de onu kendi seçtiği yola sevk eder ve cehenneme sokarız. Gidilecek ne kötü bir yerdir orası!” (Nisa 115)
9) Sizden kim Allah’a ve Resulü’ne itaat eder ve güzel işler yaparsa, ona da mükafatını iki kat veririz...” (Ahzap 31)
10) “And olsun ki, Allah’ın rahmetini ve ahiret gününe kavuşmayı umanlar ve Allah’ı çokça zikredenler için, Allah’ın Resulü’nde size güzel bir numune vardır.” (Ahzap 21)
11) “Ey iman edenler! Allah’a itaat edin, peygambere itaat edin ki amellerinizi boşa çıkarmış olmayın. İnkar eden ve halkı Allah yolundan alıkoyan, sonra da kafir olarak ölenleri Allah bağışlamaz.” (Muhammed 33–34)
12) “...Kim Allah’a ve Resulü’ne itaat ederse, Allah onu altından ırmaklar akan cennetlere koyar. Kim yüz çevirirse onu da pek acı bir azapla cezalandırır. (Fetih 17)
13) “Bütün dinlere üstün kılmak üzere Resulü’nü hidayet ve hak din ile gönderen O’dur. Buna şahit olarak Allah yeter.” (Fetih 28)
14) “Allah’ın çizdiği sınırlar yerine başka hükümler getirerek Allah’a ve Resulü’ne düşmanlık edenlere gelince: Kendilerinden öncekiler nasıl zillet ve rezalete düştü iseler, onlarda öylece zelil ve rezil olacaklardır. Çünkü biz apaçık ayetleri indirmişizdir. Bu ayetleri inkar edenlerin hakkı da hor ve hakir edici bir azaptır.”
(Mücadele 5)
15) “Ey iman edenler! Gizlice konuştuğunuzda sakın günah işlemek, müminlere düşmanlık etmek ve peygamberlere karşı gelmek üzere fısıldaşmayın. Aranızda iyilik ve takvayı konuşun. Huzurunda toplanacağınız Allah’tan da korkun.“ (Mücadele 9)
16) “Allah’ın çizdiği sınırlar yerine, başka hükümler getirerek Allah’a ve Resulü’ne düşmanlık edenler, en aşağılık kimseler arasındadırlar.“ (Mücadele 20)
17) “Allah’a ve ahiret gününe iman eden hiçbir topluluğun, Allah ve Resulü’ne düşmanlık edenlere sevgi beslediğini göremezsin.“ (Mücadele 22)
18) “...Peygamber size ne emretmişse alın, neyi yasaklamışsa ondan kaçının. Allah’tan korkun. Muhakkak ki Allah’ın azabı pek şiddetlidir.” (Haşır 7)
19) “Allah ve Resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman, bir mümin erkeğin yahut bir mümin kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Resulü’ne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür.” (Ahsap 36)
20) “Ey Peygamber! Biz seni insanlar için bir şahit, bir müjdeci bir sakındırıcı, O’nun izniyle insanları Allah’ın yoluna çağrıcı ve nur saçan bir kandil olarak gönderdik.” (Ahzap 45–46)
21) “O peygamberler ki Allah’ın emirlerini tebliğ eder yalnız ondan korkar ve Allah’tan başka hiçbir kimseden korkmazlar. Hesap görücü olarak Allah kafidir. Muhammed hiçbirimizin babası değildir. O Allah’ın Resulü’dür ve peygamberin sonuncusudur. Allah ise her şeyi hakkıyla bilir.” (Ahzap 39–40)
22) “Peygamberlere itaat eden Allah’a itaat etmiş olur. Kim bundan yüz çevirirse, seni öylelerinin üzerine muhafız olarak göndermedik sen ancak doğru yolu gösterip tebliğ etmekle mükellefsin.” (Maide 14)
23) “Ey insanlar Peygamber Rabb’inizden size hakkı getirdi. Ona inanın; hakkınızda hayırlı olan budur. Eğer inkar ederseniz göklerde ve yerde olan her şey Allah’ındır. Allah ise her şeyi hakkıyla bilir her işi hikmetle yapar.” (Nisa 170)
24) “Ey insanlar! Size Rabb’inizden apaçık bir delil olan bir peygamber geldi ve size dünyanızı ve ahiretinizi aydınlatıcı apaçık bir nur olarak Kur’an indirdik.” (Nisa 174)
25) “Allah’a itaat edin Peygambere de itaat edin. Eğer yüz çevirirseniz Resulümüz üzerine düşen açıkça tebliğ etmekten ibarettir.” (Tegabür 12)
26) “İman edip yasak işler yapanların, Rableri tarafından hak olarak Muhammed’e indirilene inanların günahlarını Allah örtmüş ve hallerini düzeltmiştir. Bunun sebebi, inkar edenlerin batıla uymaları, inananların da Rablerinden gelen hakka uymuş olmalarıdır.” (Muhammed 2–3)
27) “Biz seni bütün insanlara ancak müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik; fakat insanların çoğu bunu bilmezler.” (Sebe 28)
28) Ey iman edenler! Allah’a itaat edin. Peygambere ve sizden olan alimlere de itaat edin.” (Nisa: 59)
29) “Onlara: Allah’ın indirdiğine (Kur’an’a) ve Resul’e gelin (onlara başvuralım) denildiği zaman, münafıkların senden iyice uzaklaştıklarını görürsün.” (Nisa: 61)
30) “Kim Resul’e itaat ederse Allah’a itaat etmiş olur. Yüz çevirene gelince, seni onların başına bekçi göndermedik.” (Nisa 80)
31) “Ey insanlar! Resul size Rabb’inizden gerçeği getirdi. (Bunda şüphe yoktur.) Şu halde kendi iyiliğinize olarak (O’na) iman edin.” (Nisa 170)
32) “(Yine o münafıklardan): O (Peygamber, her söyleneni dinleyen) bir kulaktır, diyerek peygamberi incitenler de vardır. De ki: O, sizin için bir hayır kulağıdır. Çünkü o Allah’a inanır, müminlere güvenir ve O, sizden iman edenler için de bir rahmettir. Allah’ın Resulüne eziyet edenler için mutlaka elim verici bir azap vardır.” (Tevbe: 61)
33) “O halde (Resulüm), öğüt ver. Çünkü sen ancak öğüt vericisin. Onların üzerinde bir zorba değilsin. Ancak yüz çevirip inkar edene gelince, işte öylesini Allah en büyük azap ile cezalandırır.” (Gaşiye 21–24)
34) “(Resulüm) Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik. Deki: Bana sadece, sizin ilahınızın ancak bir tek Allah olduğu vahyedildi. Hala Müslüman olmayacak mısınız? Eğer yüz çevirirlerse de ki: (Bana emrolunanı) hepinize açıkladım. Artık size vâdolunan şey (mahşerde toplanma zamanı) yakın mı uzak mı, bilmiyorum.” (Enbiya107–109)
35) “Muhakkak ki, sana biat edenler ancak Allah’a biat etmektedirler. Allah’ın eli onların ellerinin üzerindedir. Kim ahdini bozarsa, ancak kendi aleyhine bozmuş olur. Kim de Allah ile olan ahdine vefa gösterirse, Allah ona büyük bir mükafat verecektir.” (Fetih 10)
36) “Kendisi için doğru yol belli olduktan sonra, kim Peygambere karşı çıkar ve müminlerin yolundan başka bir yola giderse, onu o yönde bırakırız ve cehenneme sokarız. O ne kötü bir yerdir.” (Nisa 115)
37) “Allah ve melekleri, Peygambere çok salavat getirirler. Ey müminler siz de O’na salavat getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin. Allah ve Resulünü incitenlere Allah, dünyada ve ahirette lanet etmiş ve onlar için horlayıcı bir azap hazırlamıştır.“ (Ahzap 56 – 57)
38) “Müminler, ancak Allah’a ve Resulü’ne gönülden inanmış kimselerdir.” (Nur 62)
39) “Ey müminler! Peygamberi kendi aranız da birbirinizi çağırır gibi çağırmayın. İçinizden, birini siper edinerek sıvışıp gidenleri muhakkak ki Allah bilmektedir. Bu sebeple, O’nun emrine aykırı davrananlar, başlarına bir bela gelmesinden veya kendilerine çok elemli bir azap isabet etmesinden sakınsınlar.” (Nur 63)
40) “Ey iman edenler! Allah’ın ve Resulü’nün önüne geçmeyin. Allah’tan korkun. Şüphesiz ki Allah işitendir, bilendir.” (Hücurat 1)
41) “Ey iman edenler! Seslerinizi peygamberin sesinin üstüne yükseltmeyin. Birbirinize bağırdığınız gibi, Peygambere yüksek sesle bağırmayın; yoksa siz farkına varmadan amelleriniz boşa gidiverir.” (Hücurat 2)
42) “Hayır, Rabb’ime andolsun ki, aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp sonra da verdiği hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın (O’nu) tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olmazlar.” (Nisa 65) İŞTE BEN BUNDAN BAHSETİM AMA DEDİĞİM GİBİ BENA VE BİRCOK KİŞİYE KAFİR DİYORSUNUZ BİRAZ İNCELEYİN BAKALIM SİZİN YAPTINIZIN ADI NE DİR ACABA
CAHİLLE SOHBETİ KESTİMM ARTIK NOT: BİLMEMEK DEYİL ÖĞRENMEMEK AYIP YİNE SÖYLÜYORUM Kİ SENİN KENDİ KAFANA GÖRE KURAN YORUMLARIN SENİ ANCAK ATEŞE GÖTÜRÜR ALLAH KORUSUN
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma