HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Kimler hanif Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

Abdullah16 Yazdı:
 selam hanif ulus,Bir ayetin 100 tesiri yapılabilir görüşü doğru değil.zaten bu tür şeylerle Kuranı göreceliliğe yani çokanlamlılığa yönlerdiğimiz zaman kur'anın hiç birşey söylemediğini iddia etmiş oluruzki,bu durumda kitabın ilgisizliğe mahküm edilmesini onaylamış ve kitabı tahrif etmeye kapı açmışız demektir.

SELAM

Sence tefsirleri mealleri sadece müfessirler mi yapar? veya ayetlerin hakkı sadece müfessirler eliyle mi verilebilir? Heyhat!

Dinsiz ve hatta din düşmanlığı tescilli olan "ilim~bilim ehli" birisi de "tefsir" yapabilir! eğer ki OKUyabilenlerdenseniz!

Bilim=>Ayetlerin tefsirinden başkası da değildir! Bir başka bakışla dermişim ki: üretenlerin yaptıkları da tefsirden başkası değil! geliştirme~ıslah faaliyetleri de vs. vs.

Yoksa sen, her ilahiyatçı olmayanın söylediğini çöpe mi atarsın?

Dinden kur'andan bahs etmek için illaki ilahiyatçı mı olmak gerekiyor?

Tefsirin kralını bilim ehli yapar! bunların bir kısmını da ateist inançlı olanlar oluştururlar. El Alim olanın imzasını ancak bilenler görebilirler! bunlardan bir kısmı itiraf ile hakkı teslim ederlerken, ateizmde ısrarlı olanlar işi uzatmaya devam ederler.

Gerçekten imana erenlerin birçoğunda ateistlik tecrübelerinin var olması, "insanlık ve iman onuru"nun boş şeyler olmadığını bizlere haykırmaktadır. Din yobazları ile muhabbet etmektense, açıkca ben dinsizim diyen birisi ile fikir alışverişinde bulunmayı daha verimli bulan bir tercihe sahibimdir. Zaten ben müslümanım diyene hiç bir şey anlatamazsınız! bir bakmışsın, karşına en büyük alim yahutta müfessir olup çıkıvermişlerdir. En büyük mukallidliğin de bunlarda olduğunu görürsünüz! adamlar kendilerini kurtardıkları gibi seni-beni de kurtarmaya and içmişlerdir. Hanifiz deyince, hepsinin tek vücut olup cihad için qıyam ettiklerini de görebilirsiniz kimbilir.

Haniflerin tek bir ümmet örneği olmaları dileği ile inşaaAllah!

RZi,,, Amin 



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Kur'anda yapılması istenen kıyam,ruku,secde ibarelerine şekilsel bir anlam neye göre yüklüyoruz.Bu soruların cevabı namazın şekilsel olarak yapılıp yapılmayacağını ortaya koyacaktır.Şekilsel olarak namazın olmadığını,salat ifadesinin sadece dua anlamında olduğunu söyleyenlerin.Kıyam,ruku ve secde ibareleri hakkındada ilginç yorumları var.Bulabilirsem buraya asacağım.
Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Abdullah16 Yazdı:
 Bir ayetin 100 tesiri yapılabilir görüşü doğru değil.zaten bu tür şeylerle Kuranı göreceliliğe yani çokanlamlılığa yönlerdiğimiz zaman kur'anın hiç birşey söylemediğini iddia etmiş oluruzki,bu durumda kitabın ilgisizliğe mahküm edilmesini onaylamış ve kitabı tahrif etmeye kapı açmışız demektir.

Selam Abdullah

Hicr 87’deki ‘seban minel mesani’ hakkındaki görüşün nedir?

Bu ayetin konumuzla bir alakası var mı? Buradan yola çıkarak ayetlerin yedi farklı yoruma müsait olduğu sonucunu çıkarabilir miyiz?

Hicr 87. Ve le kad ateynake seb'am minel mesanı vel kur'anel azıym

Ali Bulaç

87- Andolsun, sana çiftlerden yediyi ve büyük Kur'an'ı verdik.

Diyanet Vakfı

87. Andolsun ki, biz sana tekrarlanan yedi âyeti ve yüce Kur'an'ı verdik.

Edip Yüksel

87. Biz sana yedi çifti ve büyük Kuran'ı verdik.

Elmalılı Hamdi Yazır

87-Andolsun ki, sana namazlarda tekrarlanan yedi ayeti = Fatiha'yı ve Yüce Kur'an'ı verdik.

Süleyman Ateş

87. Andolsun sana ikililerden yedi ve bu büyük Kur'an'ı verdik.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Selam

Hiç zahmet etme. İşte onların salat hakkındaki sallamaları

dua, dua etmek; yalvarma, yakarış; konuşma, söylev, nutuk; övgü, methiye; nimet; meydana getirmek, sebep olmak; yakından takip etmek, izlemek, uymak, bağlı kalmak; irtibat kurmak veya kurulmak; hayvanın kuyruğunun çıktığı yer, but (putdüşmanı)

Salat; dua etmek yalvarmak, yakarmak anlamında değildir.Zira dua kelimeside arapçadır

Ne zamandan beri moda oldu arapçayı arapça ile tercüme etmek

ahkaf 5 5- Allah'ı bırakıp da kıyamet gününe kadar kendisine hiç bir cevap veremeyecek kımseye Yalvarandan ( YED,UNE) kimseden daha sapık kim olabilir? Oysa onların, bunların yalvarışlarından ( AN DUAİHİM)haberleri bile yoktur.


Ali imran 153- Peygamber sizi arkanızdan çağırıp dururken,(VERRESULU YED;UKUM siz boyuna uzaklaşıyor, hiç kimseye dönüp bakmıyordunuz. Bundan dolayı Allah, size gam üstüne gam verdi ki, ne elinizden gidene, ne de başınıza gelene üzülmeyesiniz. Allah yaptıklarınızdan haberdardır.

Salat; söylev ve nutuk anlamınıda içermez. Çünkü nutuk ta arapçadır

Necm 3 Ve ma yentigu anil heva. yentigu nutuk kelimesinin bir türevidir
o kendi keyfinden konuşmaz

Salat, övgü ve methiye anlamınıda içermez.Bunların arapça karşılığı hamd,dır

Fatiha 1 Övgü (el hamdu ) sadece Alemlerin efendisi olan Allaha mahsustur



Salat, nimet anlamınıda içermez bu kelimede arapçadır, çoğulu enam,dır

fatiha 7 kendilerine nimet verdiklerinin (enamte) yoluna

Aalat, meydana getirmek anlamınıda içermez. Bunun arapça karşığı CAİLU,dur

bakara 30- Bir zamanlar Rabb'in meleklere: "Ben yeryüzünde bir halife var edeceğim,atayacağım (cailun fil ardı ) demişti. (Melekler): ".. Orada bozgunculuk yapacak ve kan dökecek birisini mi var edecksin (e tec,alu)? Oysa biz seni överek tesbih ediyor ve seni takdis ediyoruz" dediler. (Rabb'in): "Ben sizin bilmediklerinizi bilirim." dedi.

Salat, sebep olma anlamınıda içermez.Bunu arapça karşılığı vesiledir

Maide 35- Ey inananlar, Allah'tan korkun, O'na yaklaşmaya sebepler (vesilete) arayın ve O'nun yolunda cihad edin ki, kurtuluşa eresiniz.

Salat, yakından takip etmek ve izlemek anlamınıda içermez. Bunun anlamı arapçada zehebe,dir. Türkçede kullandığımız mezhep kelimeside bunu bir türevidir, yani takip edilen yol

Tekvir 25- O, kovulmuş bir şeytanın sözü değildir.

26- Hâl böyle iken, siz nereye gidiyorsunuz? (fe eyne tez,hebun)

27- O, âlemler için öğütten başka bir şey değildir

Yani Allah diyorki Kuran varken hangi yolu takip ediyorsunuz

Aalat, uymak bağlı kalmak anlamınıda içermez. Bunun arapça karşılığı tea,dır

Nisa 80- Kim peygambere uyarsa (yutiirresule) Allah'a uymuş olur.(fe gad teallah)

Salat,r,irtibat kurmak veya kurulmak anlamınıda içermez.Eğer irtibat kurmaktan yakınlaşmayı kast ediyorsanız bunun arapça karlığı karae,dir.Türkçede kulllandığımız akraba bunu bir türevidir

Zümer 3- dikkat, halis din ancak Allah'ındır. O'nun yanısıra evliya edinenler : "Biz onlara sadece bizi Allah'a daha çok yaklaştırsınlar diye (illa li yugarribuna)ibadet ediyoruzderler" Şüphe yok ki Allah, onların aralarında ihtilaf edip durdukları şeyde hükmünü verecektir. Herhalde yalancı ve nankör olan kimseyi Allah doğru yola çıkarmaz.

Şimdi bana salat kelimesinin ne anlama geldiğini bir kaç kelime ile anlatırsan memnun olurum. Çünkü salat,ın ne olduğunu ortaya koymadan sizinle tartışmam mümkün değil.(hanif)

 

Dedim bana bir tarif getiremediler.Şekilsel salatı yok edebilmek için bu kadar çok sallamasyon anlama ihitiyaçları var.İtiraz edildiğinde bunlardan birini keyiflerine göre saçip akıllarınca haklı çıkacaklar

Salat kelimesi tek başına geçtiği zaman elbetteki namaz anlamına gelmez.Ama Allah teala bir çok ayette salatı ikame etmemizi emrediyor.

Şekilsel bir tarafı yoksa ikame edilen salatın abdesti nereye koyacaksınız, ikame edilen salatların vaktini birdiren ayetleri nereye koyacaksınız ?

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25



Selam.

Kur'anda yapılması istenen kıyam,ruku,secde ibarelerine şekilsel bir anlam neye göre yüklüyoruz.Bu soruların cevabı namazın şekilsel olarak yapılıp yapılmayacağını ortaya koyacaktır.Şekilsel olarak namazın olmadığını,salat ifadesinin sadece dua anlamında olduğunu söyleyenlerin.Kıyam,ruku ve secde ibareleri hakkındada ilginç yorumları var.Bulabilirsem buraya asacağım.

Beni mesgul eden soru, Namaz'in disinda bagliligimizi nasil gösteriyoruz/gösterecegiz, sinirlari asmayip Allah'in emirlerini yerine getirmekle desek tamam.

Hersey bu kadar mi?

Allah bana ahirette "Müslüman kardeslerinin irzina gecip, zulme maruz kaldiklarinda sen kendi adina kendi cabalarin ölcüsünde ne yaptin" derse ben ne diyecegim?

Oturdum Dua ettim mi diyecegim.

Hani Müslümanda olmasa, zülme ugrayan, haksizlik edilen, hayatlari burunlarindan getirilen bir Atheistte olabilir,Hiristiyanda olabilir, icabinda Yahudide olabilir, bir Müslümanin bunlara dahi tepkisiz kalmamasi gerekirdi.

Bütün Dünya Islam olmanin ne demek oldugu Islami hayata gecirenlerden görmeliydi. Bosnada coluk cocuk demediler, insanlari hayvan gibi katlettiler, Cecenistan kendi yarasina melhem olmaya calisiyor, Filistin Yahudilerin ördügü bir ag icinde hapsolmus, adam gelisi güzel istedigi gibi öldürüyor, her türlü haklarini ihlal ediyor.

Bütün bunlara karsilik insanlarin nüfus olarak cogalmis olmasini ve fikir birligininin olmamasi gerecekce olarak öne sürülebilir ama neyin ne kadar gerecekceli, dogru oldugu bende bilemiyorum.

Hergün Namaz kilmanin ötesinde birseyler yapamamanin ezikligi icerisindeyim.

Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Sinan,

Soykırımın ne için yapıldığıda önemli olsa gerek.Eğer bir millet ben müslümanım yahudi ile yaşayamam hepsi yokolmalı,tarihte onları yoketmeye çalışan bir kaç şahsiyet ve milletin misyonunu biz üstleniyoruz diyor ise ve başına bela alıyorsa çok haklı bulmuyorum açıkcası.Rab'bim her fırsatta barış barış derken bozgunculuk yapmayın derken çeşitli hükümler çıkarıp dünyaya düşman olmayıda ben kabullenemiyorum.Karşı taraftan bir kasıt gelmedikçe savaşında meşru olmadığına inanıyorum.Hepimizin yüreği yanıyor.İslamı bilmeden savaş=cihat=kan=islam(eşittirleri çoğaltmak mümkün) denklemi öğretilen çocukların gençlerin büyüklerin aslında ne kadar müslüman olduğuda tartışılır.Atalarının komutanlarının ideolojilerini devam ettirenlerin bildiği gibi değil İslam...Filistinlilere yüreğim acıyor hepimizin acıyor.Gavurda olsam acırdı..Keşke elden birşey gelsede durdursak bu katliamı.Ama bunun çözümü ele silah alıp cepheye katılmak değil ki.Bak dünyada bir müslüman ülke,ulus filistin halkı değil ama savaş orda...Kimse köle olmasın yaşama hakkından taviz vermesin ama ölümede gülerek gitmesin inşaAllah şehit olurum diye bomba sarınmasın,kurşunun beynine isabet etmesi için başını kaldırmasın.Düşüncelerim yanlış anlaşılmaya çok müsait dilerim cümlelerim yanlış anlaşılmaz.Bir anlaşma zemini oluşturulması en optimal çözüm gibi geliyor bana...Yoksa daha çok canlar heba olacak...Allah islam alemini korusun,Allah barışı korumamıza yardımcı olsun...Allah İSLAM kelimesinin anlamını bu sayede tam olarak idrak etmemizi nasip etsin....

Elbette duanın gücü çok büyük.Ama imtihan dünyasındayız.Sadece el açıp istemeklede olmaz.Yapabileceğimiz kişi ve toplum olarak birşeyler vardır.Sen gidersin savaşa katılırsın iki yahudi düşürüp 3.de seni düşürür.Ben gerekli yerlere mail atarım.Öbürü elini kaldırır dua haykırır..Devletin başındakiler diplomatik çareler ararlar gibi..Demek istediğim herkes kendine bir misyon edinmeli,yöntemler farklı olsada amaç zaten BİR...

Saygılarımla,


Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Hanif,

Teşekkür ederim bana gerek kalmadan çok güzel açıklamaların için.Ancak bu kadar güzel açıklanabilirdi.Namaz konusunda birçok kişinin şüphesi olmadığına inanıyorum.Fakat sadece Kur'an diyen kişiler olarak.Kur'andan namazın şekilsel açıklamasını nasıl yapacağız.Örneğin şunu diyebilirmiyiz secde arapçada yere kapanıp alnını yere dayamaktır.Yada ruku elleri dize koyarak belden eğilmektir gibi...Yoksa namazı(şekilsel anlamda) hadislere  yada din adamlarına göre kılmış olmayacakmıyız??? Arapça bilmediğim için bu konuda yardımlarınızı rica ediyorum.

Saygılarımla,
Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Mircan Dostum, benim kastettigim sadece Israil Filistin örnegi degil, en kücügünden yola cikip en genis örneklerle dolu. Konunun sadece filistin, cecenistan olmadigini biliyorsun. Siradan birisi olarak yapacagimiz tek sey ücüncü kursunda mihlanmaktir.

Salati ikamenin ötesinde kendi yasadigimiz cevremizde bu bagliligimizi ne kadar gösterebiliyoruz, kendime yönelik bunu elestirmek istemistim.

Saygilar
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Selam mircan kardeş

Şeklisel salat konusunda bu forumun kuranda inanç konuları  bölümünde bir çok şey yazıldı oraya bakabilirsin

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

Şimdi bu metodu bir de biz uygulayalım! Eşanlamı bol olan bir sözcük seçelim, mesela arkadaşlarımızın "YOK!" dediği "namaz=salat" kelimesini.

Salat sözlükte: Namaz, tebrik, tezkiye, dua, istiğfar ... anlamlarına geliyor.

Ve ekimis salate tarafeyin nehari ve zülefem minel leylv innel ...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında namaz kıl...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında tebriklerde bulun...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında tezkiye yap...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında dua et...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında istiğfarda bulun...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında an...

Onlara göre salat: dua, dua etmek; yalvarma, yakarış; konuşma, söylev, nutuk; övgü, methiye; nimet; meydana getirmek, sebep olmak; yakından takip etmek, izlemek, uymak, bağlı kalmak;hayvanın kuyruğunun çıktığı yer, but.

Buradaki birkaç karşılığı, yukarıdaki ayete göre uyarlayalım!

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında nutuk at...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında öv...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında nimete er...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında meydana getir...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında sebep ol...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında bağlı kal...

11/114 Gündüzün iki ucunda, gecenin yakın kısmında but al...

Yukarıda "salat" kelimesinin sözlük anlamlarının aynı ayet için nasıl kullanıldıklarına dikkat edin! Bunların içindeki hangi "salat"ın karşılığı, Kuran'da (abdest/kıyam-ruku-secde ile (5/6, 22/77, 39/9, ...)) tarif edilen "salat"ın karşılığıdır sizce? Gördüğünüz gibi sözlük anlamlarından herhangi birini seçerek (ve cımbızlayacağım diğer ilgili bir-iki ayeti de gerektiğinde yanına ekleyerek) namazı nasıl kolayca yok edebiliriz/değiştirebiliriz! Dikkat edilirse sadece ilk sıradaki "salat=namaz kıl" olarak kaldı! Diğerlerinin ise fiziki namaz ile bir ilişiği kalmadı !!! Kaldı ki Kuran'da "salat" kelimesi 60 kusur yerde geçmektedir. İşimize gelen (yukarıdaki) anlamlardan birini seçip salat ayetlerine uyarlayalım, bakalım hepsinde aynı mesaj (salat yok!) mı veriliyor! Yoksa çelişkiler mi (?) oluşacak!  

Öte yandan dikkatimi çeken, genellikle "ibadetler" değiştirilmeye ve/veya batıl gösterilmeye çalışılmakta. Her ne kadar İslam'ın ilk ve en önemli şartı (oku/Rabbin kitabını oku!) olduğuna inansam da, ibadetlerden bağımsız bir İslam (teslimiyetin) olasılırlığını düşünmek bile istemiyorum. Düşünsenize "namaz yok, zekat yok, hac yok, oruç yok ... şu yok bu yok!" Ne var? İslamiyet'ini (teslimiyetini) gösterecek ne var. Sadece İMAN mı? Ve iman ile "gezip-dolaşmak, işe gidip-gelmek, uyuyup-uyanmak ..." öyle mi? Öyleyse Yahudi ve Hristiyanlar bizden kârlı ve zekiler !!! Çünkü onların neye inandıklarını gösteren (batıl da olsa) bir-iki fiziki ibadetleri/yöntemleri var! Onları bizden ayıran bir yöntem olmalı değil miydi ortada (5/51)? Oysa bizim Allah'ı andığımızı andıran tek bir ibadetimiz/yöneliş şeklimiz bile olmayacak! Namaz olmadığına göre mescidler de olmayacak! (9/18, 72/18) Sen kuru kuruya olsa da inan! Gerisini takma kafana! (29/2, 3/142, 75/36, ...) İmanın, durduk yerde takvanı/dereceni artırır nasılsa(!) (4/95, ...)

Allah, "inananlar kardeşinizdir" buyuruyor ve yine Allah "ikiyüzlüleri Cehennem'de toplayacağım" da diyor. Şimdi ben robot gibi gezinen (sadece inandığını söyleyen) biriyle kardeş olayım mı, yoksa Cehennem'e mi razı olayım? Bak ibadetleri batıl kılmak isteyenlere nasıl bir atıf yapılıyor "ister taş olun, ister demir (robot/terminatör (?) ...), sonuç olarak bize geleceksiniz (17/50-51)".

Bu iddiaların sahibi arkadaşlar "mum gibi mümin bir toplumun(!)" oluşmasını mı istiyorlar? "Yok!" demek o kadar kolay bir şeydir ki! Buzağıcı Yahudiler bunu başarmayı çok istemişlerdi, tam arzularına kavuştuk zannederlerken "Kuran" gönderildi. Foyaları/sakladıkları meydana çıkacak diye elçiyi taşa bile tuttular ve daha daha neler!...(6/28, 60/1) Tarih tekerrürden ibarettir! Şimdi de Kuran'ı parçalayanlar olacaktır (zaten bu haber verilmiştir). Ve tam arzularına kavuştuk zannettiklerinde de Yecuc ve Mecuc'u karşılarında bulmaları muhtemel olacaktır! (Not: Parçalanan ayetin kendisi değil, anlamıdır/karşılığıdır)

Sevgili Allah'ın askeri; (eğer bu yazıyı okuyorsan) bu eleştirilerimi sana daha önceden göndermeyi düşünüyordum! Nasip şimdiye imiş! Size diyeceğim o ki, Kuran (ayetleri) birbiriyle bağıntılı bir kitaptır. "Biz bunu zaten biliyoruz" demektesiniz muhtemelen! Eğer Kuran'ın ayetlerini "bağımsız (tek tek) yada sırasına göre" okuyanlar gibi incelerseniz, sizi inkara götürebilecek birçok ayete rastlarsınız! Örneğin "göğü gücümüzle biz kurduk (51/47)" ayetini (Roman niteliğinde) aynen okuduğun gibi kabul edecek olursan (haşa) "Allah'ın ortakları ile ve/veya üst düzey tanrılarla birlikte çalıştığını" anlarsın! Bak Turan Dursun'a - Ergun Candan'a vd. Onlar böyle anlamışlar! Fakat o ayetin başka bir suredeki (ayetlerdeki) açıklamasını ararsan "Allah'ın bir ortağı olmadan kainatı yarattığını ve bunu yaparken arşındaki diğer (bazı) varlıkların bu olaya tanıklık yapmış ve/veya haberlerinin olmuş olabileceğini/bunun için biz ifadesinin kullanılmış olabileceğini anlarsın (3/18, 83/1, 4/166, 2/29-30, 25/2, 41/47, ...) ve önyargının yanlış bir inanç olduğunu da o zaman farkedersin. Veya "15/23 Biz, elbette biz diriltir ve öldürürüz, sonunda asıl varis olanlar da biziz." ayetini kendi başına okursan da aynı kanıya varman olasıdır, eğer şu ayeti/ayetleri okumamış isen "7/37, ...". (Elbette en doğrusunu Allah bilir) Unutmayalım ki EMİR/HÜKÜM sadece ALLAH'INDIR! (42/10)

40/68 Dirilten ve öldüren O'dur. Herhangi bir işi diledi mi, ona "Ol" der, o da oluverir.

20/14 "Ben, evet Ben ALLAH'ım; Benden başka tanrı yoktur. Bana kulluk et ve Beni anmak için namazı gözet."

Şimdi bu iki ayete iyi bakın! Örnek olarak verdiğim (yukarıdaki) ayetlere göre (ben-biz kavramlarına göre), bu ayetlerle (öteki ayetler) çelişti mi, yoksa bize (asıl) bir gerçeğe mi tanıklık ettirmektedir? Boşuna bağırmıyorum ben "İbrahim kutlu bir insandı" diye! (21/51,56)

"Bir ayeti açıklayan başka bir ayet mutlaka vardır" bilinciyle inceleme yaparsanız GERÇEK MESAJI anlamış olursunuz! Kuran iki şekilde okunur! Bir; ROMAN niteliğinde -ki hiçbirşey anlamadım deyip duvara asarsınız. İki; ayetler sanki üzerinize iniyormuş gibi okursunuz. İşte o zaman var saydıklarınızın yok, yok saydıklarınızın da var olabileceğini farkedersiniz! Ve eğer ki bağıntı kurup okursanız, o zaman GERÇEĞE TANIKLIK etmiş sayılırsınız! Lütfen Kuran ayetleri ile konuşmalarımıza/iddialarımıza yön vermek istemeden önce, herhangi bir ayet üzerinde en az 15 dk. düşünelim ve bağıntı ayetlerini arayıp bulduktan sonra yazıya dökelim! Müminlere işte birkaç kıyas!

29/45 Sana vahyetmiş olduğumuz kitaptan oku ve namazı gözet. Çünkü namaz, iğrenç ve kötü şeylerden vazgeçirir. ALLAH'ı (namaz yoluyla) anmak en önemlidir. ALLAH ne yaptığınızı bilir. / 22/77 İnananlar, eğiliniz, secde ediniz, Rabbinize kulluk ediniz ve iyilik işleyiniz ki başarasınız.

3/97 Orada apaçık işaretler var: İbrahim'in (putperestliğe karşı) duruş yeridir. Oraya giren güvenlik içinde olmalı. Halktan yolculuğa gücü yetenler o Ev'i (Kabeyi) ALLAH için haccetmekle yükümlüdür. Kim inkar ederse bilsin ki ALLAH kimseye muhtaç değildir. / 2/125 Kabeyi halk için bir odak noktası ve bir güven yeri kıldık. İbrahim'in makamını bir namaz yeri olarak kullanın. "Ziyaretçiler, kendini ibadete verenler ve eğilip secde edenler için ikiniz Evimi temiz tutun," diye İbrahim ve İsmail'i görevlendirmiştik. ...

Bir üst ayetteki "ev", gerçekten "Allah'ın evi" midir? Yani içerisinde (haşa) Allah'mı ikamet etmektedir? Yoksa İbrahim'de tanıkların arasına dahil edildiği için mi böyle bir ifade kullanılmıştır? (21/56, 4/125). Bir olaya tanık olmak başka, ortağı olmak başka! Şimdi biz de arkadaşlarımız gibi buradaki "evimi temiz tutun"a başka bir anlam verelim! Mesela "çevrenizi temiz tutun". Ayrıca öbür ifadeleri de değiştirelim "namaz-secde-kabe-ziyaret-makam"ı. Eğer bunun olabilirliğini kabul edeceksek, İbrahim, ibadet ve bunlarla ilgili tüm ayetleri şimdiden silmeye başlayalım!

60 kusur yerde geçen "salat=namaz" kelimesini bile silip atmamız (yok saymamız) akıl-mantık işi değildir! Bu kadar ayeti aynı anda inceleyerek, iddia edildiği biçimde kullanıldıklarını görmeliyiz ki (o iddiayı) kabul edelim (-hepsinde anlam bütünlüğü oluşması şartıyla tabi).

Elbette gerçeği (geç de olsa) kabul etmek, ikiyüzlülükle bağnazları izlemeyi sürdürmekten daha iyidir!

Kuran'ın tüm halklara bir uyarı olduğunu kabul ediyorsak eğer, Kuran'ın evrensel bir kitap olduğunu kabul ediyorsak eğer, Kuran'ın zamanla sınırlı bir kitap olmadığına iman ediyorsak eğer ... ayetleri yazıldığı/okunduğu (dıştan göründüğü) biçimiyle kabul edemeyiz! Zaten müteşabih ayetlerden de söz edilirken bu, bize göre doğru bir yöntem olmaz! Allah'ı gereği gibi tanıyanlar/farkedenler neden akleden/düşünenler ve/veya bilimadamlarıdır hiç düşünmez misiniz? (35/28, 16/17)

6/26 Kendileri uzaklaştıkları gibi başkasını da ondan menediyorlar. Böylece farkında olmadan kendilerini mahfediyorlar.

7/185 Göklerin ve yerin egemenliğine ve ALLAH'ın yarattığı şeylere bakmazlar mı? Son anlarının yaklaşmış olabileceğini hiç düşünmezler mi? Bundan sonra artık hangi hadise (söze) inanırlar?

Not1: Değerli Dost (Allah'ın askeri); umarım yanlış anlamazsın sözlerimi! İnan bana bazen ben de senin gibi "neden/niçin?" ile ayetlere yaklaşıyorum ki, muhtelif ayetlerle birlikte bambaşka mesajlar ortaya çıkıveriyor. Eğer inandığın birşeyin arkasında durmazsan, inanmadığın sisteme (otomatikman) dahil olmuşsundur!

Dilersen birlikte araştıralım Kuran'ı (her yönden)! Benim için (konu ilim ise) zaman-mekan farketmez! Sana kişisel bilgilerimi PM ile bildireyim yada benim site üzerinden irtibat kuralım! Nitekim halâ kesin bir sonuca odaklanabilmiş değilim/değiliz! Yobazlar öylesine çarpıtmışlar ki hakikatleri! Müthiş Arapça ve tarih bilgisine sahip olan arkadaşlara ihtiyacım var! Birbirimize faydamızın dokunacağından eminim! Görüşelim inşallah!

Not2: Ben bu yazıyı dün yazmaya başladım! Bugün itibari ile yazımla örtüşen birçok ifadenin eklenmiş olduğunu gördüm. Ama yine de bu yazıyı asmam gerekli diye düşünüyorum! Aynı Allah'a tapanlarla-tapmayanlar işte bu tür örneklerle çıkıyor meydana! Özellikle Mircan dost! Arapça bilmiyor oduğun halde o kadar çok ortak yönlerimiz (inanç yönünden) var ki seninle, ben dahi zamanla şaşırıyorum buna! Neyse müminler böyle durumlarda tavırlarını hep koymalıdırlar. Mutezile gibilerine meydan bırakılmamalı. Bölücülerin bu insanlığa ne kadar haksızlık/eziyet/zulüm yaptıklarını/sebep olduklarını gördük! Artık gerçeği ortaya koyacağız! Birileri tarafından engellensek de (?) !!!



__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats