HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: RABITA ILE SEYHE TAPANLAR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
RABBANİ BİLİR
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mart 2006
Yer: Vanuatu
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RABBANİ BİLİR

kuranın kerimin bir de kutsileri var dır  yani rasulu kibriyaya gelen vahiler dir sen onları hiç okumuyorsun belliki  biraz degil baya noksanın var .allah cc bur da yanlız ALLAH CC ŞÖYLE BUYURUYOR.EY MÜKELLEF İNSANLAR ...(SİZERAB'BİNİZDEN İNDİRİLMİŞOLAN)KUR'ANI MÜBİNİNHÜKÜMLERİNE VERASULİ EKREMİN SÜNNETİNE (TABİ OLUNUZ)VEONUN GAYRİ DOSTLARINA TABİ OLMAYINIZ DİYOR)SEN NE ANLIYOR SUN BU AYETTEN
Yukarı dön Göster RABBANİ BİLİR's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RABBANİ BİLİR
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nuri72

RABBANİ BİLİR Yazdı:
kuranın kerimin bir de kutsileri var dır  yani rasulu kibriyaya gelen vahiler dir sen onları hiç okumuyorsun belliki  biraz degil baya noksanın var .allah cc bur da yanlız ALLAH CC ŞÖYLE BUYURUYOR.EY MÜKELLEF İNSANLAR ...(SİZERAB'BİNİZDEN İNDİRİLMİŞOLAN)KUR'ANI MÜBİNİNHÜKÜMLERİNE VERASULİ EKREMİN SÜNNETİNE (TABİ OLUNUZ)VEONUN GAYRİ DOSTLARINA TABİ OLMAYINIZ DİYOR)SEN NE ANLIYOR SUN BU AYETTEN

Rabbani gel bosverelim. Ilmihali ona iman etmiyoruz degil mi ?  Kurani Kerime tabi olur diyenler neden 3 tane ayetin anlamini degistirerek kendileerien  kiral postu kurmuslar. Seni anliyorum bende Bu Allah dostu dedikleriimizin NASIL ayetleri carpitip kendilerine  KIRALLIKLAR kurduklarini fark ettigimde sok olmustum.

Onun icin Allah rizasi icin bosver ilmihali ustune bir cizik at. Su Soldaki Kurani Kerim Programi ve 27 meali indir. Arapacasi ile Turkcesini 27 degisik mealciden karsilastir.  karar senin. Dedigim gibi bende sok olmustum.

Sonucda hesabi Kurandan verecegiz , Ilmihalden soru sorulmayacak.

 



__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 
RABBANİ BİLİR
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mart 2006
Yer: Vanuatu
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RABBANİ BİLİR

BAK  KARDEŞİM SEN . BİRDE BUNU OKU .VE YARATTIKLARIMIZDAN.BİR ÜMMET DE VARDIRKİ .ONLAR HAK İLE REHBERLİK EDERLER.VE HAK İLE ADALETTE  BULUNURLAR.  E ŞİMDİ ERLER OLSAYDI ASKERLER MANASINA GELİR. PEKİ ALLAHIN ASKERLERİ KİMLERDİR.  ONU SÖYLE BUR DA ANLAŞAMAMZLIK BURDA ZATEN TEVSİR MANASI DA .TEFSİR EDEN  DEMİŞKİ. ÜMMETLER  VAR DIR. ODA TEVSİRİNE ASKERLER VARDIR DEMİŞ .YANİ AYNI MANA YA GELİR SONUÇ HAKTIR HAKTALA.ŞİMDİ  GELELİM İZAHA.İZAHINI OKU  KARDEŞİM  İLMİHALİNDEN
Yukarı dön Göster RABBANİ BİLİR's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RABBANİ BİLİR
 
RABBANİ BİLİR
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mart 2006
Yer: Vanuatu
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RABBANİ BİLİR

TEŞEKKÜR LER AMA AÇIK DEGİL SİN MSN

Yukarı dön Göster RABBANİ BİLİR's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RABBANİ BİLİR
 
RABBANİ BİLİR
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mart 2006
Yer: Vanuatu
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RABBANİ BİLİR

kardeşim sen sadece ayeti kerimenin mealine bakıyorsun neden izahına bak mıyorsun bir de izahına bak orda ne yazdıgını görür sün?bak ne yazı yor..ey puT peresler.(onları)o taptıgınız putları size(dogru yolu göstermege çagıracak olsanız)onlardan bunu niyazda bulun sanızonlar bunu(duymazlar)onlar hayattan . işitmek kuvvetinden.mahrum şeylerdir.size  rehberlik edemezler.(ve onları bakar)GİBİ(GÖRÜRSÜN)(HALBUKİ ONLAR GÖRMEZLER.)ONLARIN GÖZLERİ BİRE SURETTEN İBARETTİR.GÖRMEK MELEKESİNİ haiz degildirler.ARTIK BÖYLE ŞEYLERDEN NE BEKLENİR?EGER.EY MÜŞRİKLER!SİZ UKALADAN İSENİZ BUNLARI MABUT İTTİHAZ ETMENİZ LAYIK OLURMU?DİGER BİR TECİHE  GÖRE BU AYETİ CELİLE ŞU MEALDİR.EY MÜSLÜMANLAR!EGER O MÜŞRİKLERİ DOGRUYOLA .TARİK-İ HİDAYETE  DAVETTE BULUNSANIZ DUYMAZLAR.O  DAVETİ KABUL ETMEYİP SAGIR KESİLİLMİŞ GİBİ BİR VAZİYETTE BULUNURLAR VE ONLARI SANA BAKAR GÖRÜRSÜN .O GAFİLANE BİR NAZARDIR .ONLARIN KALP GÖZLERİ KÖRDÜR. ONLAR BASİRETTEN.HAKİKATLARI GÖRÜP ANLAMAK HASASINDAN MAHRUMDURLAR.ARTIK HABİBİM!ONLARIN PEK FENA HALLERİNE BAKIP DA ÜZÜLME.   AYETTİN İZAHI TAMAM MI KARDEŞ
Yukarı dön Göster RABBANİ BİLİR's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RABBANİ BİLİR
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nuri72

RABBANİ BİLİR Yazdı:
kardeşim sen sadece ayeti kerimenin mealine bakıyorsun neden izahına bak mıyorsun bir de izahına bak orda ne yazdıgını görür sün?bak ne yazı yor..ey puT peresler.(onları)o taptıgınız putları size(dogru yolu göstermege çagıracak olsanız)onlardan bunu niyazda bulun sanızonlar bunu(duymazlar)onlar hayattan . işitmek kuvvetinden.mahrum şeylerdir.size  rehberlik edemezler.(ve onları bakar)GİBİ(GÖRÜRSÜN)(HALBUKİ ONLAR GÖRMEZLER.)ONLARIN GÖZLERİ BİRE SURETTEN İBARETTİR.GÖRMEK MELEKESİNİ haiz degildirler.ARTIK BÖYLE ŞEYLERDEN NE BEKLENİR?EGER.EY MÜŞRİKLER!SİZ UKALADAN İSENİZ BUNLARI MABUT İTTİHAZ ETMENİZ LAYIK OLURMU?DİGER BİR TECİHE  GÖRE BU AYETİ CELİLE ŞU MEALDİR.EY MÜSLÜMANLAR!EGER O MÜŞRİKLERİ DOGRUYOLA .TARİK-İ HİDAYETE  DAVETTE BULUNSANIZ DUYMAZLAR.O  DAVETİ KABUL ETMEYİP SAGIR KESİLİLMİŞ GİBİ BİR VAZİYETTE BULUNURLAR VE ONLARI SANA BAKAR GÖRÜRSÜN .O GAFİLANE BİR NAZARDIR .ONLARIN KALP GÖZLERİ KÖRDÜR. ONLAR BASİRETTEN.HAKİKATLARI GÖRÜP ANLAMAK HASASINDAN MAHRUMDURLAR.ARTIK HABİBİM!ONLARIN PEK FENA HALLERİNE BAKIP DA ÜZÜLME.   AYETTİN İZAHI TAMAM MI KARDEŞ

KUR'ÂN NASIL BİR KİTAPTIR?

Hak Söz Dergisi, Yusuf Aydın

Bu, içinde hiç bir şüphe olmayan ve sakınanlara yol gösterici bir kitaptır.» (2/Bakara,2)
Müslümanım diyen herkesin elinden, dilinden, hafızasından düşürmediği; sorulduğunda herkesin hakkında bir çok tanım ve açıklama getirebileceği bir kitaptır: KUR’AN.
Geleneğin bize getirdiği Kur’an anla-yışına baktığımızda, Kur’an’ın kendini tanıtımıyla çelişen bir çok durumla karşılaşırız. İslam’dan önceki Kitap Ehli’nin Kitab’ı göz ardı ederek gereği gibi okumamaları şeklinde kendini gösteren yanlış tavır; “önceki alimler her şeyi hallettiler, zaten Kur’an’ı herkes anlayamaz” şeklinde tezahür etmek-tedir. Oysa Kur’an bir çok ayetiyle bu tür yanlış görüşleri reddetmektedir.


Kur’an’ın anlaşılmayacağı, anlayabilmek için ciltler dolusu kitap okumak gerektiği şeklinde ileri sürülen görüşleri; «Biz onları anlayasınız diye indirdik» (12/Yusuf,2); «Akledesiniz diye indirdik» (43/Zuhruf,3); «Güçlük çekesiniz diye indirmedik» (20/Tâhâ, 2); «öğüt alasınız diye kolaylaştırdık» (54/Kamer,17,22,32,40) şeklindeki ayetler reddetmektedir.

Evet, gerçekten de Kur’an hakkında, onun ehemmiyeti ve önceliği konusunda müslümanım diyen herkesten bir çok şey duyabilirsiniz. Bu insanlar örf olarak duydukları ve yayın organlarından okuduklarını aktarabilirler. Kısacası Kur’an; içinde bulunduğumuz toplum fertlerinin, üzerinde doğru veya yanlış fikir beyan edebilecekleri ve kutsallığı hakkında hemfikir olabilecekleri yegane kitaptır. Ancak hemfikir olunamayan bir husus varsa, o da; “Kur’an’ın nasıl bir kitap olduğu” sorusuna verilen cevaplardır. Bu soruya, en az sorduğunuz kişi sayısı kadar göreli ve muhtelif cevaplar alabilirsiniz. Ama gariptir ki; sorunuzun cevabını yine bizzat Kur’an’da arayan, cevabını Kur’an’dan veren pek az kişi bulabilirsiniz.
Sosyal yaşantımızdaki bir çok konuda olduğu gibi yanlış, fakat yaygın olan geleneksel anlayış Kur’an’ın tanımı konusunda da hakimdir. Geleneğin bize getirdiği Kur’an anlayışına baktığımızda, Kur’an’ın kendini tanıtımıyla çelişen bir çok durumla karşılaşırız. En genelde Kur’an mezarlıklarda veya hastaların başında okunan bir kitaptır. Veya mübarek gün ve gecelerde(!) okunup bire-on veren sevap kitabıdır. Ya da özellikle Ramazan aylarında vesair günlerde imamlarımızın (!) ekmek teknesidir. Üfürükçülerin muska kitabı, hastalarımızın şifasıdır(!). Şeyh ve müritlerin evrâd, kâri ve kurralarımızın tecvid kitabıdır. O (Kur’an) her bir vakit için ayrı ayrı makamlarla okunmalı, tecvidsiz okunmamalıdır (!). Ramazan ayında dört bir yanda mukabelelere gidilmeli, istenilen bir işin gerçekleşmesi için kırk yasinler okunmalıdır.
Kur’an-ı Kerim’ler gösterişli ve pahalı Kur’an kapları içinde evlerin en nadide ve eve gelenlerin rahatça görebilecekleri yere asılır. Yaldız ve simlerle pano ve levhalara yazılmış ve hat sanatıyla süslenmiş olan Kur’an ayetleri, bırakın anlamayı okunması bile çoğu zaman mümkün olmayacak bir şekilde evlerin girişlerinde sergilenir. Kazanç ve ticareti artırsın diye ticarethanelere ayet ve dualar asılır yada bazı surelerin yazıldığı küçük enamlar nazarlık olarak kullanılır. Bu bağlamda, daha bir çok örnek verilebilir.
Bazılarına göre ise Kur’an, bilim ve tekniğin kaynağı, bir çok fen ilminin ana kitabıdır. Vaiz efendilerin dillerinden düşürmediği; Batılıların uyaza gitmesine, elektriğin bulunmasına kaynaklık eden öncü kitap; dilciler için sanatsal ve şiirsel özelliği yüksek belağat kitabı; usulcülerin anlaşılmasını kolaylaştırmak adına daha da anlaşılmaz bir labirent haline getirdiği bilmece kitabı; Ve bütün bunları Kur’an’ın asıl tanım ve amacı imiş gibi ortaya koyan gazete, dergi ve kitaplar...
*****
Kur’an tahrifattan uzak ve korunmuş olarak elimizde olmasına rağmen onun hakkındaki bu tür yanlış anlayışların temelinde Kur’an’dan uzaklaşmanın getirdiği katı gelenekçilik ve kör taklitçilik yatmaktadır. İslam’dan önceki Kitap Ehli’nin Kitab’ı göz ardı ederek gereği gibi okumamaları şeklinde kendini gösteren yanlış tavır; “önceki alimler her şeyi hallettiler, zaten Kur’an’ı herkes anlayamaz” şeklinde tezahür etmektedir. Oysa Kur’an bir çok ayetiyle bu tür yanlış görüşleri reddetmektedir (54/Kamer, 17,22,32,40...).


Bu yazıdaki amacımız; Kur’an’a getirilen yanlış tanım ve bu tanımlardan beslenen yanlış anlayışlar karşısında Kur’an’ın kendisine getirdiği tanımlamaları ve açıklamaları ortaya koymaktır.
Kur’an hakkındaki bu yanlış tanım ve anlayışların en genelde ortak özellikleri, Kur’an merkezli olmadıklarıdır. Sözkonusu anlayışlar Kur’an’ın kendisine getirdiği tanımlarla benzeşmediği gibi, bir çoğu da çelişmektedir.
Kur’an hemen ikinci suresinin başında kendisini tanıtmaktadır:«Bu içinde hiç bir ŞÜPHE olmayan ve sakınanlara YOL GÖSTEREN bir kitaptır.» (2/Bakara,2). Bu bağlamda şu ayetlere de bakılabilir: (3/Âl-i İmran, 138; 32/Secde, 2.)


Yüce Rabbimizin Rasulullah (s)’a vahy/ilka ettiği ayetlerin tümüne birden bu ayetlerin bir çok yerinde Kur’an ismi verilmektedir (2/Bakara, 185; 72/Cin,1...) Yine bu ayetlerin tümüne Kitap ismi verildiğini görüyoruz. Yalnız Kur’an-ı Kerim’de kitap kelimesi üç ayrı vakıaya işaret etmektedir: Kur’an’dan önceki kitapları ifade etmek için kullanılan kitap: (4/Nişa, 136; 13/Ra’d,36...). Bizatihi Kur’an’ı ifade etmek için kullanılan kitap: (2/Bakara,2,89; 4/Nisa, 105...). Zaman zaman Kur’an’ı Kerim’le karıştırılan fakat Levh-i Mahfuz’u ifade etmek için kullanılan kitap, yani Ummu’l-Kitap veya Kitab-ı Meknûn: (43/Zuhruf,4; 56/Vakıa,77...)
Kur’an’ın anlaşılmayacağı, anlayabilmek için ciltler dolusu kitap okumak gerektiği şeklinde ileri sürülen görüşleri; «Biz onları anlayasınız diye indirdik» (12/Yusuf,2); «Akledesiniz diye indirdik» (43/Zuhruf,3); «Güçlük çekesiniz diye indirmedik» (20/Tâhâ, 2); «öğüt alasınız diye kolaylaştırdık» (54/Kamer,17,22,32,40) şeklindeki ayetler reddet-mektedir.
Kur’an insanların öğüt alması ve bu öğütle yaşamlarını düzenlemeleri için kolaylaştırılmış bir kitaptır. «Belki ÖĞÜT alırlar diye onu senin dilinle kolaylaştırdık.»
İnsanlar Kur’an’a yaklaşıp onu anlayarak yaşadıklarında hidayet ve şifaya ereceklerdir (17/İsra,82).
Kur’an anlaşılarak okunduğunda hakkı batıldan ayıran bir ölçüdür.
Kur’an’ın bazı kelime ve kavramları üzerine anlamsız ve uzun tartışmalara girenler içinse Kur’an açık ve net bir duyuruda bulunuyor:« Andolsun biz Kur’an’da insanlara her çeşit durumu-misali tekrarlayarak türlü türlü anlattık, ama insanlar anlamsız tartışmalara her şeyden daha çok düşkündür.»(18/Kehf,54). Aynı bağlamda (6/En’am, 105)’e bakılabilir.

Kur’an insanlar için ŞİFA’dır. Ancak bu şifa oluşu, yaygın olarak algılandığı biçimiyle biyolojik hastalıklara şifa olması değildir. Kur’an toplum ve fertteki şirk hastalıklarına şifadır. İman edenlere rahmet ve hidayettir. «Ey iman edenler; size Rabbınızdan bir ÖĞÜT, göğüslerde olana bir ŞİFA ve inananlara da RAHMET ve HİDAYET gelmiştir.» (10/Yunus,57). «...De ki: “ O (Kur’an) inananlara HİDAYET ve ŞİFA’dır.» (41/Fussilet,44). Ayetlere dikkat edilirse ŞİFA, hidayet ve rahmetle eş anlamda kullanılmıştır. İnsanlar Kur’an’a yaklaşıp onu anlayarak yaşadıklarında hidayet ve şifaya ereceklerdir (17/İsra,82).
Kur’an anlaşılarak okunduğunda hakkı batıldan ayıran bir ölçüdür. « Alemlere uyarıcı olsun diye, kuluna hakkı batıldan ayıran (FURKAN)’ı indiren ne yücedir.» (25/Furkan,1; 2/Bakara,185; 3/Âl-i İmran,3-4).
Kur’an insanlara gönderilmiş bir ilim ve hüküm kitabıdır. Bundan dolayıdır ki sosyal yaşantıda hüküm koyucu Kur’an insanlara gönderilmiş bir ilim ve hüküm kitabıdır. Bundan dolayıdır ki sosyal yaşantıda hüküm koyucu, azgınlaşan heva ve hevesleri kısıtlayıcıdır. Allah bu ilme göre yaşayanların velisi ve koruyucusudur. «İşte böyle onu Arapça bir hüküm olarak indirdik. Sana gelen İLİM’den sonra onların hevalarına uyarsan artık Allah senin ne velin, ne koruyucundur.» (13/Ra’d,37; 2/Bakara,145; 3/Âl-i İmran,161).
Kur’an HAKK’tır. Kur’an’ı anlayarak yaşayanlar HAKK’ı yaşamış ve yaşatmış olurlar. «De ki: “HAKK geldi, batıl yok oldu. Batıl zaten yok olmaya mahkumdur.”» (17/İsra,81). Kur’an’ın bu ayetteki söylemine göre HAKK’ın geldiği yerde batıl yok olmak durumundadır. Şu anda batılın yaygın ve hakim oluşu müslümanların ellerindeki HAKK’ı gereği gibi yaşayamamaları, heva ve heveslerine uymalarındandır. «Sana gelen HAKK’tan sonra, onların hevalarına uyma.» (5/Maide,48; 34/Sebe,49; 11/Hud,120; 13(Ra’d,1; 47/Muhammed,2; 25/Fur-kan,33).

Kur’an şirk karanlığı içindeki toplumlara bir NUR ve Rabbimizden insanlara gelen bir BURHAN’dır. «...İndirilen NUR’a uyanlar, işte onlar felaha erenlerdir.» (4/A’raf,157). «Ey insanlar: Size Rabbinizden bir BURHAN (delil) geldi ve size apaçık bir NUR indirdik.»(4/Nisa,175).
Kur’an insanların öğüt alması ve bu öğütle yaşamlarını düzenlemeleri için kolaylaştırılmış bir kitaptır. «Belki ÖĞÜT alırlar diye onu senin dilinle kolaylaştırdık.» (44/Duhan,58). «Andolsun bir Kur’an’ı ÖĞÜT olsun diye kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?» (54/Kamer,17,22,32,40).
Kur’an ZİKİR’dir. Yani insanlar için bir hatırlatma, hatırlatma ve öğüttür. «Sana da, bu ZİKR’i indirdik ki, kendilerine indirileni insanlara açıklayasın, belki tefekkür ederler.» (16/Nahl,44). «Sen buna karşılık onlardan bir ücret istemiyorsun. O sadece alemler için bir ZİKİR’dir.» (12/Yusuf, 104; 15/Hicr,6; 36/Yasin,69; 3/Âl-i İmran,58; 21/Enbiya,50).
Kur’an insanlara anlatılması gereken Allah’ın bir lütfu ve nimetidir. «Ve Rabbi’nin NİMET’ini anlat.» (83/Duha,4; 2/Bakara,211).
Kur’an kendisinde hiç bir müphemlik kalmayacak şekilde beyan edilmiş bir kitaptır. «İşte böylece türlü türlü, tekrar tekrar açıklıyoruz ki, sen ders almışsın desinler ve bilen bir toplum için de onu iyice BEYAN edelim.» (6/En’am,105; 75/Kıyamet,18-19).
Kur’an gerekli yerlerde tefsir edilmiş bir kitaptır. «Onların sana getirdiği her duruma karşı biz de hak ile TEFSİR’i getiririz.» (25/Furkan,33).
«(Kur’an) DİRİ olanları uyarmak ve kafirlere (azab) sözü hak olsun için (indirilmiş)dir.» (36/Yasin,70). Bu ayetin yer aldığı Yasin Suresi ne acıdır ki, genellikle ölüm ve mezarlıklara tahsis edilmiş bir suredir.
Kur’an’ı şiirsel ve sanatsal özellikleriyle uğraşan insanlar içinse yine Yasin Suresi’nde açık ve net bir cevap buluyoruz. «Biz ona şiir öğretmedik (bu) ona yakışmaz da. O (kitap) bir ÖĞÜT’ten ve AÇIKLAYAN bir Kur’an’dan başkası değildir.» (36/Yasin,69).
Ve Kur’an, müslümanların kendilerine tutundukları müddetçe fırkalaşmalarını önleyen, onları birarada tutan ALLAH’IN İPİ’dir. «Topluca ALLAH’IN İPİ’ne yapışın, fırkalaşmayın(ayrılmayın).» (3/Âl-i İmran,103).
Görüldüğü gibi Kur’an’ın kendisine getirdiği tanımlamalar ve bu bağlamdaki açıklamalarla, yaygın olan geleneksel Kur’an anlayışı arasında büyük farklılıklar vardır.
Ortadaki bu iki anlayışın birincisine, bizatihi Kur’an’ın yani Allah’ın kendisi kaynaklık etmektedir. İkincisine ise insanlar kaynaklık etmektedir. Burada bütün problem tercihle ilintilidir. Müslümana düşen; elbette Allah’ı tercih etmek, O’nun Kur’an hakkındaki yine Kur’an’da açıkladığı gerçeklere tabi olmaktır. Çünkü Allah hakkı, doğruyu söyler ve O’ndan daha güzel sözlü kimse olamaz (39/Zümer,23).
Hamd, sonsuz kerem sahibi Rahman’a; selam, yanlış geleneklerden sıyrılıp İbrahimî geleneğe uyan ve Kur’an’ı gereği gibi okuyup, yaşayan kullara olsun...

http://kuranislami.com/kuran/kuran_nasil_kitaptir.html

NOT: Msn ninize email gonderdim



__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 
RABBANİ BİLİR
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mart 2006
Yer: Vanuatu
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RABBANİ BİLİR

GELELİM ARAF SURESİ MEALİNE. ŞÜPHEYOKKİ.O KİTABI İNDİRMİŞ OLAN ALLAH TALADIR.VE O BÜTÜN SALİHLERE VELİLİK EDER.  SEN SALİH MİSİN KARDEŞ. HE SEN NASIL ALLAH CC HUYU KENDİNE VELİ TAYİN EDİYOR SUN BUR DA SAPITIYOR SUN ONA GÖRE
Yukarı dön Göster RABBANİ BİLİR's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RABBANİ BİLİR
 
Papatya
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 mart 2006
Gönderilenler: 211
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Papatya

nuri72 Yazdı:

Tuvaletde bile RABITA fikri olmus seyh ile RABITA fikri bayagi ilginc geldi.

Tarikatda Rabita Ferit Aydinin kitabindan alinmistir.

"1. Tarîkata girmek ve bir seyhe mutlak surette baglanmak zorunludur. Mürsidi olmayanin rehberi seytandir.    

 2. Tarîkata girerek mürîd olan kisi, baglandigi seyhine râbita yapacaktir. Onu, hemen her an hatta tuvalette bile  hayâlinde canlandiracak;(47) seklini gözünün önüne getirecek; kalbini seyhinin kalbiyle karsi karsiya bulunduracak; yakininda bulunmuyor olsa bile onu kendine çok yakin hissedecektir. 

 3. Bununla birlikte seyhini bir feyiz, bereket ve nur deryasi olarak tasavvur ederken bu okyanustan akan nurlarin, onun oluk vazifesini gören kalbinden kendi kalbine aktarildigini da düsünecektir

 4. Gerek sag olsun, gerek ölmüs olsun, gerek kendisinden çok genç olsun, daima seyhinden «himmet» ve «bereket» (yani yardim ve  nimetlerde bolluk) dileyecektir. Çünkü mürîdi Allah'a kavusturabilecek olan tek vasita ancak ve ancak seyhtir, mürsittir. (?) Kisinin kendi kendine Allah'a kavusmasi, yani «fenâfillâh» denen makama yükselip «Allah'da erimesi» (!) mümkün degildir.  

 46  Mustafa Fevzi, isbât’ul-Mesâlik Fi Râbita'tis-Sâlik s. 19

 47. Tarîkatçilar bunu, göyle ilginç bir gerekçe ile açiklamaya çaligirlar: Sözde, Hz. Ebubekr, Rasulullah'i tuvalette bile hatirindan bir türlü çikaramiyordu. Bu nedenle duydugu sikintiyi Hz. Peygamber'e anlatti. O da bunun önemli olmadigini söyledi. Bk. Rsh'ul-Furkân: 2/76

uhhh  mi ???????   mi ? Onuda bilmiyorum. Tuvaletde bile RABITA..

Nasil olur boyle bir sacmaliga inanirsiniz. ?



__________________
Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Yukarı dön Göster Papatya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Papatya
 
RABBANİ BİLİR
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mart 2006
Yer: Vanuatu
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı RABBANİ BİLİR

AMERİKA EPERYALİZMİNE KEN DİNİ KAPTIR MIŞ BU KİŞİLERİN SAKIN OYUNUNA GEL MEYİN BİZ LER .SADECE DİNİ MÜBİN İSLAMI ANLAT MAK İÇİN VARIZ DİYEN  ALLAH DOSYLARINA BUKADAR HAYİN VE DE ALCAK CA SALDIRILARINI İNŞ ALLAH BU DÜNYADA GÜCÜMÜZ NİSBETİN DE SAVUNACAGIZ .BAYRAGINI TANI MAYANI BİZ DE TANI MAYIZ ALLAH VE DOSTLARINA.YAPILAN BU HAKARETLER KARŞISIN DA SİZDE SUS MAYIN EY RASULÜMÜN  ÜMMETİ. EY MÜMİN KARDEŞ LERİM .BAKIN BUDÜNYA FANİ GELİR GECER Bİ KARDEŞİMİZ VARDI BUNU BİZE TEBLİG ETMİŞ Tİ DERSİNİZ.AMA TEBLİG ETTİGİMİZ HALDE DE  BUNU VE BEN ZERİ KİŞİLERİ DESTEK OLMAYA DEVAM EDER SENİZ İNANNIN.ALLAH AFFETMEZ VE BİZLEDE.AHİRETE.SİZE TEBLİG ETMİŞTİK DERİZ.GELİN BU KENDİNİ BİL MEZLERDEN UZAK DURUN.BUNLARLA ANCAK.VE AN CAK .MANEVİYETI BİLEN VEDE YAŞAYANLAR KARŞI KOYAR.BUNLAR ONU DA BİLMEZLER ÇÜNKÜ AMERİKAN UŞAKLARIOLMUŞ LARBUNLARDA.İÇLERİNDELER.KARDEŞLERİM.BENBURDA BULUNANVEDE.KENDİSİNİ.DAİM ÜYE YAOAN LARA SESLENİYORUM.BUGİBİ ŞAHISLARIDEGİL KARŞIMIZA SİZİN EN ÇOK BİLENİNİZİ GETİRİN.İNŞALLAH.ONUNDA HAKINDAN GELİRİZ.BENİM SORDUGUM SORULARA YANITBİLE VEREMEYEN NAZİK BEYEFENDİLER.MSN DEN SORDUGUM SORULARDAN KACAN BU ZİHNİYETLERİSLAMA NİFAK SOKMAYA CALIŞIYORLAR.AMA ALLAHCC HU .ONLARIN KARŞISINNA.ALLAH İÇİN SEVENVEDE ALLAH İÇİN ÖLMEYE HAZIR OLAN KARDEŞLERİME HİÇBİR ŞEY YAPAMAZLAR.AYETLERİ.KENDİANLADIKLARI.ŞEKİLDE.TELEFUZ EDEN BU ZİHNİYETLER.ELLERİN DEKİ.SAHİH OLMAYAN İLMİHALLERİ.DAYAT MAYA CALIŞIYORLAR.ÖMER NASUHİ.BİLMEN.HOCANIN .İLMİHALİNİ.BİLE KABUL ETMİYEN.BU ZİHNİYET.ANCAK BUKADAR OLUR.ZATENBİZ  HER ZAMAN HERDAİM.CHAT TA HAZIRIZ.MALIMIZLAVEDE CANIMIZLA.İŞTE FARK BURADA DIR.İNSANIN DİLİYLE DEDİGİ MÜSLÜMAN KİŞİLER.KALKMIŞ BURDA İLMİ TARTIŞIYOR.KALPLERİ TASDİK ETMEYEN BU CAHİLLRLE.ANCAK BİZLER.URAŞABİLİRİZ.ALLAHIN NAZARGAHININ NERDE OLDUGUNU BİL MEYEN.BU CAHİLLER.BUR.DA NUTUK ATIYORLAR.ALLAH'CC  HU AYETİNDE ŞÖYLE DİYOR.CANLAR  KALP LER.ANCAK VE ANCAK.ALLAHIN ZİKRİYLE HUZUR BULUR.BU AYETİDE YANLARLAR BUNLAR.ÇÜNKÜ.ELLERİNDEKİ.SAHİH OLMAYAN VEYA YANLIŞ TABİR ETMEYELİM BU KİŞİLERİN KEN Dİ İLMİHALLERİ.BİLE  BUNU YAZMAZ.AMA ONLARI ALLAHCC MAHRUM BIRAK MIŞ.SİZ NASIL OLURDA .ABDUL KADİR GEYLANİ .HZ LERİNİ.GÖRMEZDEN GELİRSİNİZ.EY .GAFİLLER.SİZE SESLENİ YORUM.RASULU KİBRİYANIN TORUNLARINI TANIMAZ BU ZİHNİYETLER.ÇÜNKÜ.BUNLARIN.İLMİ HALİN DE YOKTUR.BİZ.ALLAH DOSTLASRINA .TAPMAYIZ.BİZ.ONLARIN TAKVASIN DAN FAYDALANIRIZ.BUNLARSA  SAPTIRARAK.NERELERE ÇEKERLER.KONULARI.HALBUKİ.SİZLEREBİZLERE.BU GÜNE KADAR BU DİNİ GETİREN .ALLAH DOSTLARINI MI İNKAR EDİYORSUNUZ.SORUYORUM .CEVAP.YOK.TABİKİ.OLAMAZ.BUNLARMANEVİYATTAN.UZAKTIRLAR.
Yukarı dön Göster RABBANİ BİLİR's Profil Diğer Mesajlarını Ara: RABBANİ BİLİR
 
zaza
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2006
Gönderilenler: 54
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zaza

Papatya Yazdı:
nuri72 Yazdı:

Tuvaletde bile RABITA fikri olmus seyh ile RABITA fikri bayagi ilginc geldi.

Tarikatda Rabita Ferit Aydinin kitabindan alinmistir.

"1. Tarîkata girmek ve bir seyhe mutlak surette baglanmak zorunludur. Mürsidi olmayanin rehberi seytandir.    

 2. Tarîkata girerek mürîd olan kisi, baglandigi seyhine râbita yapacaktir. Onu, hemen her an hatta tuvalette bile  hayâlinde canlandiracak;(47) seklini gözünün önüne getirecek; kalbini seyhinin kalbiyle karsi karsiya bulunduracak; yakininda bulunmuyor olsa bile onu kendine çok yakin hissedecektir. 

 3. Bununla birlikte seyhini bir feyiz, bereket ve nur deryasi olarak tasavvur ederken bu okyanustan akan nurlarin, onun oluk vazifesini gören kalbinden kendi kalbine aktarildigini da düsünecektir

 4. Gerek sag olsun, gerek ölmüs olsun, gerek kendisinden çok genç olsun, daima seyhinden «himmet» ve «bereket» (yani yardim ve  nimetlerde bolluk) dileyecektir. Çünkü mürîdi Allah'a kavusturabilecek olan tek vasita ancak ve ancak seyhtir, mürsittir. (?) Kisinin kendi kendine Allah'a kavusmasi, yani «fenâfillâh» denen makama yükselip «Allah'da erimesi» (!) mümkün degildir.  

 46  Mustafa Fevzi, isbât’ul-Mesâlik Fi Râbita'tis-Sâlik s. 19

 47. Tarîkatçilar bunu, göyle ilginç bir gerekçe ile açiklamaya çaligirlar: Sözde, Hz. Ebubekr, Rasulullah'i tuvalette bile hatirindan bir türlü çikaramiyordu. Bu nedenle duydugu sikintiyi Hz. Peygamber'e anlatti. O da bunun önemli olmadigini söyledi. Bk. Rsh'ul-Furkân: 2/76

uhhh  mi ???????   mi ? Onuda bilmiyorum. Tuvaletde bile RABITA..

Nasil olur boyle bir sacmaliga inanirsiniz. ?

Tuvaletdede rabita olur. Ama azicik Kokulu olur

Rabbani neden akletmezsiniz kardesim. Ne demek Allah dostu. Allah size bakkal listesi gibi dostlarim diye bir liste mi verdi.  Yani elinizde bizim bilmedigimiz bir liste var ise yayinlayin bizde ogrenelim. Onlarca ayetde Allah benden baska  DOST edinmeyin diyor.

Siz Allah dostlarindan bahsediyorsunuz ? Rehber Kuran, Allah dan baska dost da yok.

Casiye Suresi 10. "Ayet Arkalarından cehennem! Kazanmış oldukları da Allah dışında edindikleri veliler de onlara hiçbir yarar sağlamayacaktır. Çok büyük bir azap vardır onlar için."

su ayeti bir anlasiniz. Sorun cozulecek.

Araf Suresi 3. Ayet Rabbinizden size indirilene uyun, O'ndan başka velilere uymayın! Sizler pek az düşünüyorsunuz!

Yukarı dön Göster zaza's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zaza
 

<< Önceki Sayfa 46 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats