HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kuranda CUMA GUNU ve NAMAZI VAR MI ??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

Suzi Yazdı:
Sayin semazen bu ayetin indigi sirada Araplarin haftalik gunlerinde CUMA diye bir gunun oldugunu sozlukler yerine tarihi kaynaklardan deliliniz nedir.  Araplarin bildigi bir gun Toplanmamin yapildigi bir gun var. Ama Turk Ibrahimin dedigi gibi CUMA diye bildikleri bir gun yok.

Biliyorsunuz delilisiz konusanlara delilerini sorma hakkimiz  olmali. Oye degilmi. Yoksa sizin delilsiz konusanlara tahamulunuz yok biliyorum.

Değerli Suzi,

Aslında bu soruyu bendenize yöneltmenize sebep olan mesajımda, aradığınız ve benden sorduğunuz delil var.. Ancak, mâdemki sordunuz tekrar sadedinde cevabımızı açalım..

"Sözlükler yerine tarihi kaynaklardan delilim" Kurân-ı Kerîm'dir.. Kurân, sâdece ilâhi bir kaynak değildir; aynı zamanda tarihî bir kaynaktır! :) 1400 yıllık bir mâzi herhalde onu yeterince "tarihî" kılar... :)

Yâni, Kurânı Kerîm HanifDostlar.Com'la yaşıt olmadığına göre; yâni Kurân 1400 sene önce yaşamış Resûlü Ekrem Efendimize nâzil olduğuna göre; o kutlu elçiye henüz takvimlerinde yer etmemiş bilinmez bir güne "salât" randevusu vermez...

Özetle, "Yevm'ül-Cumu'a" özel bir gün ismidir... "Toplantı günüdür; haftanın hangi günü olursa olsun" diyemeyiz.. Böyle bir salahiyetimiz yok... Eğer benden Arapça olarak "toplantı" kavramını ön plana çıkaran bir gün tanımı için talepte bulunursanız; bunu size örnekleyebilirim hem de Kurân'dan... (Şu anda bu örneği sunma gereği duymuyorum..)

Ayrıca, lütfen sözlüklerin etimolojik rehberliğini küçümsemeyelim.. Çünkü, dil yaşayan bir varlıktır... Bu yüzden, Cumu'a günü bildiğimiz cuma günüdür... :) Yâni, toplantı hangi gün yapılıyorsa o gün cuma günüdür diyemeyiz artık.. Cumu'a:9 nâzil olduğunda bu defter kapandı artık...

Selamlar,

N_S

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam dostlar

Bu konuda daha öncede yazdığım gıbı toplantı gunu, toplantı çagrısının yapıldığı gundur.Hıcr takvımı yerıne Mıladi takvım kullandığımıza göre ve oda Halıfe Ömer devrınde yururluğe gırdığıne göre zaten su anki cuma gunu peygaberımızın toplandığı cuma gunu olamaz,kayma olmuştur ki zaten böyle bır gun ismi yoktur,Turk Ibrahım,Suzi,Adalette buna dkkat cekmışler.Su an ki uygulama eger haftada bır gun olarak kabul edılırse, muslumanların iş tatili olduğu gune gelmelıdır,katılımın artması için,ayrıca Kuran okunmalı tartışılmalı,sunnet namazı yanlışından sıyrılmalı ,hocalar yanlış Kuran dışı vaazlar vermemelı, yanı kısaca bu toplanmada bıdatlardan temızlenmelı...

Engin arapça bılgısı olan degerli Dost1 ın yazısında aktardığı üzere:

      Tarihçesi:
 
Bugünkü  Yevmü-l Cumua/Toplantı günü dediğimiz  güne eskiden Araplar  yevmül arube/yedinci cennet günü derlerdi.  Peygamber efendimiz henüz hicret etmeden Yesrip (Medine’nin o zamanki adı)li Müslümanlar Es’ad İbnü Zurara ile birlikte toplanıp, namaz kılar ve istişarede bulunurlardı.
Yahudiler ve Hıristiyanlar haftada bir gün toplanıyorlar, bizde haftada bir toplanalım diye karar alıp toplanmaya başladılar. Ve toplantı gününün haftanın altıncı günü (bize göre beşinci gün) olmasına karar verdiler. Çünkü o gün Yesrip’te pazar kuruluyor; çevreden, yakın mesafelerden halk pazara geliyordu.  Böylece toplantıya katılım daha çok olacaktı. İşte böylece yevmül arube, yevmül cümüa/toplantı günü oldu. Sonradan eski adıyla değil de yeni adı söylenir oldu. Asrı saadetten sonra maalesef  kavram ve amacı yozlaştırıldı.

            Vakit :     

Bu günkü uygulamada haftanın beşinci günü Yevm-ül Cumua’dır. Yani Toplantı Günü’dür.Haftanın beşinci günü olmasını Allah cc. tespit etmemiştir. İlk Cuma’yı uygulayan Medineli Müslümanlar içerisinde bulundukları sosyal ve ekonomik şartları dikkate alarak haftanın bize göre beşinci gününü (Araplara göre altıncı gün. Çünkü Araplarda haftanın birinci günü pazardan başlar.) Yevm-ül-Cumua /Toplantı Günü  olarak kararlaştırmışlardır. O günden bu güne de aynı uygulamalar devam edip gelmektedir. Her hangi bir bölgedeki Müslümanlar şartları gereği bu Yevm-ül Cumua’yı/Toplantı Günü’nü haftanın başka bir gününde uygulamayı uygun bulurlarsa buna da saygı duymak gerekir.

Allah Cc. Cumua suresi,   9.   âyet:

“ Ey inananlar ! Toplantı Günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, Allah’ın anılmasına koşun. Alış verişi bırakın. Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.”

diye günün tümünü işaret ettiğine göre, günün beş vaktinden her bir vaktinde Cuma/Toplantı uygulanabilir. Bunu da yine bölge Müslümanları  sosyal ve ekonomik bölgesel koşullarına göre ayarlayabilirler. Bu güne kadarki gün ve saat uygulamaları  bir teâmül (genel uygulama) dür. Allah Cc. tarafından tespit edilip zorunlu tutulmamıştır.

Yine fıkıh kitapları bu vakti Cuma/toplantı gününün öğle vakti olarak şartlandırsalar da Resulüllah S.v. in,  öğleden evvel, öğlen sonrası uyguladığı sahih (güvenilir) hadis kitaplarında var. Ayrıca, âyet-i celilede ‘yevmül Cuma/toplantı günü’ ifadesi yer aldığına göre günün herhangi bir saatinin olabileceğine ilâhi bir işaret vardır. Cuma/toplantı gününün tayiniyle ilgili açıklamayı yukarıdaki kısımlarda yapmıştık..

 

YUKAR Kİ YAZILAR ACIK Kİ SÖZLÜK ANLAMI VE MEDINEDEKİ KURULAN ALIŞVERİŞ PAZARI,MILADI TAKVIMIN BESINCI GUNUNU  KUTSAMAYA SAVUNMA OLAMAZ.,PEKALA MUSLUMANLARIN KATILIMCI OLARAK ARTACAGI BASKA BIR HAFTANIN GUNUDE EGER DEVLET VE TOPLUM TARAFINDAN KARAR ALINIRSA OLABILIR,LUTFEN KADIR GECESI VE KANDIL GECELERI UYGULAMA HATALARINI UNUTMAYALIM...

 

http://www.istekuran.com/index.php?page=8c3bb2e15d9fc663f0e0 522ef168dc9a&id=28

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Suzi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 28 mart 2006
Yer: United States
Gönderilenler: 150
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Suzi

Semazen Yazdı:
Suzi Yazdı:
Sayin semazen bu ayetin indigi sirada Araplarin haftalik gunlerinde CUMA diye bir gunun oldugunu sozlukler yerine tarihi kaynaklardan deliliniz nedir.  Araplarin bildigi bir gun Toplanmamin yapildigi bir gun var. Ama Turk Ibrahimin dedigi gibi CUMA diye bildikleri bir gun yok.

Biliyorsunuz delilisiz konusanlara delilerini sorma hakkimiz  olmali. Oye degilmi. Yoksa sizin delilsiz konusanlara tahamulunuz yok biliyorum.

...........Ayrıca, lütfen sözlüklerin etimolojik rehberliğini küçümsemeyelim.. Çünkü, dil yaşayan bir varlıktır... Bu yüzden, Cumu'a günü bildiğimiz cuma günüdür... :) Yâni, toplantı hangi gün yapılıyorsa o gün cuma günüdür diyemeyiz artık.. Cumu'a:9 nâzil olduğunda bu defter kapandı artık...

Selamlar,

N_S

Sozluklerde var  o zaman dogrudur diyorsunuz. Ilginc yorum yapmiyorum. Birakalim yorum okuyucuya kalsin. tarihi veriler sunu diyor. Siz ise sozlukde var onlari kucumsemeyelim diyorsunuz. Ben siz sozluklerde oldugu icin kabul ettiginizi zaten bir onceki yazinizdan anlamistim. Tarihi deliliniz nedir diye sordum. Yine sozlukleri kucumsemeyelim diyorsunuz. Sanirim sayin safbilgi olayi ozetlemis.

Hanifdostlar.com safsata yeri degildir dediniz size katiliyorum. Elbetde degildir iddiaada bulunanlar Kuranin delillerini sunmalidir.

Saf Bilgi Yazdı:

Selam dostlar

Bu konuda daha öncede yazdığım gıbı toplantı gunu, toplantı çagrısının yapıldığı gundur.Hıcr takvımı yerıne Mıladi takvım kullandığımıza göre ve oda Halıfe Ömer devrınde yururluğe gırdığıne göre zaten su anki cuma gunu peygaberımızın toplandığı cuma gunu olamaz,kayma olmuştur ki zaten böyle bır gun ismi yoktur,Turk Ibrahım,Suzi,Adalet ve forumu ılk acan Sinan 25 buna dkkat cekmışler.Su an ki uygulama muslumanların iş tatılı olduğu gune gelmelıdır,katılımın artması için,ayrıca Kuran okunmalı tartışılmalı,sunnet namazı yanlışından sıyrılmalı ,hocalar yanlış Kuran dışı vaazlar vermemlı yanı kısaca bu toplanmada bıdatlardan temızlenmelı...

Saygilar

Yukarı dön Göster Suzi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Suzi
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

Suzi Yazdı:
Sozluklerde var  o zaman dogrudur diyorsunuz. Ilginc yorum yapmiyorum. Birakalim yorum okuyucuya kalsin. tarihi veriler sunu diyor. Siz ise sozlukde var onlari kucumsemeyelim diyorsunuz. Ben siz sozluklerde oldugu icin kabul ettiginizi zaten bir onceki yazinizdan anlamistim. Tarihi deliliniz nedir diye sordum. Yine sozlukleri kucumsemeyelim diyorsunuz. Sanirim sayin safbilgi olayi ozetlemis.

Hanifdostlar.com safsata yeri degildir dediniz size katiliyorum. Elbetde degildir iddiaada bulunanlar Kuranin delillerini sunmalidir.

Değerli Suzi,

Bir iletişim sorunu yaşıyoruz.. Bunda benim payım varsa özür dilerim.. İzninizle, şu "sözlük" meselesini açıklığa kavuşturalım...

Kurân Arapça'dır.. Bunu hepimiz biliyoruz değil mi? Yâni, bunu ifâde etmenin ne manası var diyebilirsiniz? Fakat, Rabbimiz bile açık bir âyet halinde Kurân'ın Arapça olduğunu ayrıca vurgulamış... Ne kadar dikkat çekici değil mi??

Bir an için kendimizi Peygamberimizin sahabilerinden biri yerine koyalım.. Anadilimizin de Arapça olduğunu varsayalım.. Cumu'a Sûresi'nin 9. âyeti nâzil olduğunda ve biz bir sahabî olarak bu ayette geçen "Yevm'ül-Cumu'a" ibâresini duyduğumuzda bunu nasıl algılarız.. Unutmayalım lütfen, bu simülasyonda biz Arabız, anadilimiz Arapça; dolayısıyla sözlüğe bakmak gibi bir ihtiyacımız zâten yok... (Bu noktada okuyucuyu Sn. Suzi ile beraber bir miktar tefekküre dâvet ediyorum..)

Şimdi gelelim zamanımıza.. Biz biziz... Yâni siz Suzi'siniz; ben de Semazen... Benim anadilim Arapça değil... Arapça bilgim "engin" mi bilemiyorum; bunu Sn. Safbilgi'ye sormak gerekebilir?! :) (Minik bir espiri sıkıcı yazışmalara renk katar diye düşündüm..)

Ancak ana dilimiz Türkçe ve bizim lisanımızda bile haftanın beşinci günü (Pazartesi'den saymaya başlayarak) Cuma'dır.. Bu bile aslında çok şey anlatır..

Peki, ilgili âyeti (Cumu'a:9) tahlil ederken ne yapıyoruz? "Yevm'ül Cumu'a" terkibinin Türkçemizdeki gibi sabitleşmiş bir gün adı olup olmadığına bakıyoruz... Yâni, "Salı" dediğimizde sâdece "Salı"yı anladığımız gibi "Yevm'ül Cumu'a" dediğimizde acaba Araplar da (günümüzdeki ve geçmişteki Araplar) aynı algılayışa mı sahipler?? Bugünkü, Araplar'a sorarsanız evet aynı algıya sahipler... Yâni, yevm-ül Cumu'a onlar için bildiğimiz Cuma... Yok, "toplanmak"tan türevmiş filan; günümüz Araplarının algılayışında böyle bir kodlama bulunmuyor...

Ancak, geçmişte durum farklı olabilir mi diye titizlik gösterip araştırıyoruz değil mi? İşte burada dil bilim devreye giriyor.. Burada ise iki dil aracına sahibiz.. Biri gramer, diğeri de sözlükler...

Bendeniz diyorum ki, "yevm'ül-Cumu'a" gramer olarak -tereddütsüz biçimde- özel isimdir... Dolayısıyla, bu günün adını türetildiği kök harflere bakarak "toplantı günü" şeklinde yorumlamak hakkımızı kaybederiz.. Bu şekilde düşünmek imkânını bütün dünya, ilgili âyet nâzil olduğu anda kaybetti.. Çünkü, ilgili âyet o günün Arapları arasında haftanın altıncı günün (Pazar'dan saymaya başlayarak) Yevm'ül Cumu'a olduğunu aynı zamanda tarihi bir referans olarak onayladı... Yâni, Araplar için Yevm'ül-Cumu'a altıncı gündür; toplantı günü değil artık...

"Cumu'a"nın kalıp olarak özel bir isimlendirme formatı olduğuna sözlüklere bakarak da vakıf olabiliyoruz... Meselâ, bir "cum'a" var; konumuzla ilgisi yok... Sözlük anlamlarını burada vermiyorum.. Bu kelimenin de türetildiği kök harflere bakarak "toplantı; toplanmak" hususlarına atıfta bulunmaya devam edebiliriz; eğer zamanımıza acımıyorsak... Ancak, biz bir ses farkıyla "Cumu'a"dan bahsediyoruz.. Sâdece, bu nüans bile dilin ne kadar doğurgan bir yapıya sahip olabileceğini ve belirsiz bir "toplantı günü" deyişini, haftanın belirli altıncı günü yapacak nüansları nasıl geliştirdiğini örneklemeye yeter bile...

Evet, efendim! Söyleyeceklerim bundan ibâret.. Bu mesajımla da meramımı net olarak ortaya koyamadıysam; özür diliyorum.. Ancak, bu konuya artık devam edemeyeceğim... 

Selamlar,

Neyzen_Semazen 

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
Eren84
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 11 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren84


Selâm,

Kısa bir katkıda bulunmak isterim.

Teğâbun-9. âyet: "Yevme yecme'u kum li yevmil cem'i.."

"Toplanma günü" için sizi bir araya getirdiği gün..

"Toplanma günü"'ne karşılık gelen bir kalıp zâten Kur'ân'da geçmekte imiş.

Cumuã-9. âyet: "Ya eyyuhe elleziyne amenu iza nudiye li ssalati min yevm il cumu'ati.."

Anladığım kadarıyla ikisi (yevmi cem'i ile yevm il cumu'ati) arasında bâriz bir fark olması gerekir.

Sevgiyle..


__________________
Mecâzlar Hakikât sanılmış; Hakikât mecazlarda aranır olmuş!..
Yukarı dön Göster Eren84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren84
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Eren84

Ne zamandır yoktun,dönmene sevındım,verdiğin ayetteki toplanma gunu mahser için kullanılyor ve mahserde toplantı yapılmaz,toplantı,toplanmadan farklı olarak müslümanların bellı zamanlarda bıraraya gelıp dunyevı meselelerını ve ve İslam adına konuşulması gereken guncel konuları tartışıp konuştuğu faydalı sonuçların ortaya çıktığı Kuran okunup namaz kılınan toplantı olarak kullanılmıştır.Lutfen mahşerdeki toplanma gunuyle ,bırden çok kez tekrarlanacak toplantı gununu karıştırmayalım.

Teğabün Suresi 9 "Toplanma günü" için sizi bir araya getirdiği gün, karşılıklı aldatış ve aldanışların ortaya çıktığı gündür. Kim allah'a iman eder, barışa ve hayra yönelik iş yaparsa allah onun çirkinliklerini örter ve kendisini altından nehirler akan bahçelere, içlerinde sürekli kalmak üzere yerleştirir. İşte büyük başarı budur.

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Semazen Yazdı:
Turk_Ibrahim Yazdı:

http://www.kuranikerim.com/islam_ansiklopedisi/C/cuma.htm

Saygıdeğer Semazen verdiğiniz linkte bol rivayetli bir metin var. Rivayet ve Hadislere göre amel etmiyorum.

Değerli Turk_Ibrahim,

Ben size ilgili referansı Cuma gününün "isim olarak" nasıl yerleştiğine dair bir adres olarak verdim.. Yoksa, sözkonusu adreste yer alan tüm detayları dikkate almanız için değil.. Eğer, sözkonusu metnin ilk paragraflarına tekrar bakacak olursak; müfessirlerin ve mütefekkirlerin isim olarak Cuma'nın nasıl yerleştiğine dair birbiriyle taban tabana zıt görüşler ortaya koyduklarını görebiliriz.. Oysa, siz önceki mesajlarınızda bu görüşlerden "kesin takvim verileri" olarak bahsetmiştiniz... Yâni, bu linki dikkatinize sunma sebebimiz, bahsettiğiniz kesinliğin bulunmadığını vurgulamak içindir...

İyi Geceler...

N_S

 

Saygıdeğer Semazen, Niyetinizin bu olduğunu anladım. Ancak metin başta sona "Günü Kutsama" metni. ve ilginç, uydurma rivayetlerle takvim bilgileri de saptırılmış.

Saygılar.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Selam,

İncelemelerim, Kuran'a başvurularım ve Sayın Safbilgi'nin Dost1 kardeşimizden aktardığı son metin çerçevesinde Bu noktada, Cuma Salatı ile Salat-ı Vusta'nın tamamıyla aynı uygulama olduğundan "şahsen" emin oldum. Vakti ile farz olan Salat 2 Vakit, Davet/Toplantı şeklinde ikame edilen Salat ise -ihtiyaca göre aralıklarla- dır. (Ayrıca her ne kadar rivayetlere güvenmesem de "Çünkü o gün Yesrip’te pazar kuruluyor; çevreden, yakın mesafelerden halk pazara geliyordu.  Böylece toplantıya katılım daha çok olacaktı. İşte böylece yevmül arube, yevmül cümüa/toplantı günü oldu. " metni ile "Toplantı Günü Ticareti bırakıp, Allah'ı Zikre koşma" emri arasında büyük paralellik mevcut.)  Böyle uygulayacağım. Bunun yanında "kutsallaştırılan cuma günü, geceleri" ile ilgili reddim ve put kırma çabalarım gerçek hayattada sürecek. Düşüncelerinize paylaşımlarınıza Teşekkür ederim.

Saygılarımla.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Eren84
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 11 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren84

safbilgi Yazdı:
Selam Eren84

Ne zamandır yoktun,dönmene sevındım

Selam Safbilgi,

Sınav-Ödev-Rapor(lar) vs. yoğunluğundan dolayı tartışmalara fazla katılamıyorum.

safbilgi Yazdı:
verdiğin ayetteki toplanma gunu mahser için kullanılyor ve mahserde toplantı yapılmaz, toplantı,toplanmadan farklı olarak müslümanların bellı zamanlarda bıraraya gelıp dunyevı meselelerını ve ve İslam adına konuşulması gereken guncel konuları tartışıp konuştuğu faydalı sonuçların ortaya çıktığı Kuran okunup namaz kılınan toplantı olarak kullanılmıştır.

Âyette geçen ibârenin mahşer için kullanılması "yevm il cem'~i" nin anlamını değiştirmez. Sonuçta, namaz kılınmayacak, İslâm adına konuşulmayacak olsa da toplanılmıştır ve "toplanma günü" olarak ifadelendirilmiştir.

Diyelim ki, bir kaç arkadaşımla her hafta ya da bir hafta için bir araya gelerek çeşitli konularda fikir alışverişi yapacağız. Bu "toplantı günümüze" Arapça olarak
"yevm il cem'~i" denilir, "yevm il cumuãti" değil! Arap iş adamları toplantı günlerine "yevm il cem'~i" mi diyorlar yoksa "yevm il cumuãti" mi?

Âyette geçen
"yevm il cumuãti" kalıbı Sn. Semâzen'in de söylediği gibi özel bir isimdir ve haftanın günlerinden birinin (6. günün) adıdır.

Sn. Semâzen'in şu ifâdeleri üzerinde lütfen düşünelim:

"
Bir an için kendimizi Peygamberimizin sahabilerinden biri yerine koyalım.. Anadilimizin de Arapça olduğunu varsayalım.. Cumu'a Sûresi'nin 9. âyeti nâzil olduğunda ve biz bir sahabî olarak bu ayette geçen "Yevm'ül-Cumu'a" ibâresini duyduğumuzda bunu nasıl algılarız."

safbilgi Yazdı:
Lutfen mahşerdeki toplanma gunuyle ,bırden çok kez tekrarlanacak toplantı gununu karıştırmayalım.


"yevm il cumuãti" deki cumuãti'nin "toplantı" anlamına geldiğini nasıl anlıyorsunuz? cumuãti'nin cem'i'den ne farkı vardır?




__________________
Mecâzlar Hakikât sanılmış; Hakikât mecazlarda aranır olmuş!..
Yukarı dön Göster Eren84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren84
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Eren84

Arap takvim kültüründe "Cumua" diye birgün yok. 6.gün kastedilse Ayet "....min yevm'il-Aruba.." olurdu. Yani bildiğimiz "Cuma" günü değil. "Toplantı günü" .. Bu konu kesin takvim kültürü bilgileriyle ilgilidir.Tum mealcılerde toplantı günü olaral algılamış,alalade bır toplanma değil.Hutbe okunması ,sorunların konuşulması,tartışılıp kaynaşılması toplantı olduğuna en guzel ispattır.

Sizın bakışınızdaki esas sorun gun kutsama dınımızde yoktur.Kandıl gecelerı gıbı konularda uydurma olduğuna  daır bılgı var sıtede okuyup ögrenınız,Allahın her gunu esıttır.Peygambermız devlet baskanlığı ve savas komutanlığı unvanıyla toplantı gununu belırlemeye yetkındı,şu ansa bu görev devlet ve topluma kalmıştır,katılımın daha fazla olacaği ınsanların daha rahatlayacağı baska bır gunde olabılır.Semazen hariç diğer yazan çok arkadaş gereklı açıklamaları bu konuda yapmışlar,inceleyiniz.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats