Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bakara suresi 282. ayet, uzun uzun anlatır. Bu ayet kuranın en uzun ayetidir, tam bir sayfadır.
Ahiret hayatına göre önemsiz olan dünya hayatındaki iki kişi arasındaki basit bir borç alış verişinde bile, şaşırmamamız için bize en doğru yolu bildiren, olayı YAZMAMIZI bildiren ve iki şahitli yazılı belgeye itibar etmemizi bize bildiren – tavsiye eden Yüce Allah,
Sonsuz Ahiret hayatımızı ilgilendiren Dini konularda, Yazılı olmayan, en az iki şahitsiz, hatta konunun doğrudan içindeki bizzat ilgili kişi olan Rasulün şahitliği, hatta onayı da olmayan ve ondan yıllarca sonra gıyabındaki çelişkili rivayetler üzerine dinini kurarmı? Haşa.
İnsanları bunlardan sorumlu tutarmı? Kendi koyduğu ölçülere muhalefet edermi? Haşa.
Subhan Allah.
Yüce Allah yolun doğrusunu şüphesiz bir şekilde bulmamız için, uzun uzun ayrıntılı olarak beyan ediyor, ve hep Akledin diyor.
Selam Turisina, Hoşgeldin
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam turisina
turisina yazdı
iki şahitli yazılı belgeye itibar etmemizi bize bildiren – tavsiye eden Yüce Allah,
Sonsuz Ahiret hayatımızı ilgilendiren Dini konularda, Yazılı olmayan, en az iki şahitsiz, hatta konunun doğrudan içindeki bizzat ilgili kişi olan Rasulün şahitliği, hatta onayı da olmayan ve ondan yıllarca sonra gıyabındaki çelişkili rivayetler üzerine dinini kurarmı? Haşa.
sevgili kardeşim artık bizim hadisçilere söyleyecek bir sözümüz olmamalı onlara en güzel ayeti getirsekte hadise olan inancı kolay kolay değişmez,ben şahitlik konusunda sana bir ayet sunucam acaba okuduğunda anladığını bizimle paylaşırmısın
hac 78,
Allah adına gerektiği gibi cihad edin. O, sizleri seçmiş ve din konusunda size bir güçlük yüklememiştir, atanız İbrahim'in dini(nde olduğu gibi). O (Allah) bundan daha önce de, bunda (Kur'an'da) da sizi 'müslümanlar' olarak isimlendirdi; elçi sizin üzerinize şahid olsun, siz de insanlar üzerine şahidler olasınız diye.
burdaki şahitlik nedir bizi görmeyen bir resul bize nasıl şahitlik eder bize bu şahitlik konusunda biraz yardımcı olabilirmisin.
selam ve dua ile
kasas 65 allah o gün onlara seslenerek resullerime ne cevap verdiniz der
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Katılma Tarihi: 11 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Birbiriyle çelişkili , aslını kesin olarak kimsenin bilemeyeceği , tartışılıp duran , çok eski bir tarihi devire ait , toplanması bile sevgili Peygamberden 200 sene sonra olmuş şüpheli bir hadis külliyatına itibar edilmesi eğer dinin emri ise gerçekten çok ama çok işimiz var demektir ...Bu durum bırakın İslamiyeti , tüm din mekanizmasını ciddi şekilde tartışmaya götürür insanları... Zaten o devirde olanları biz gözümüzle tam olarak görmedik ve bilmiyoruz , bu eski devirlerdeki şüpheli sözlere ve çelişkili bilim dışı ifadelere uymadık diye bizi ebedi cehenneme atacak bir Tanrı inancı bence ciddi şüpheler içerir kusura bakmayın ve insanların da bu tarz bir Tanrıya söyleyecek sözleri olur o zaman ...
HAKgelenek Yazdı:
selam turisina
turisina yazdı
iki şahitli yazılı belgeye itibar etmemizi bize bildiren – tavsiye eden Yüce Allah,
Sonsuz Ahiret hayatımızı ilgilendiren Dini konularda, Yazılı olmayan, en az iki şahitsiz, hatta konunun doğrudan içindeki bizzat ilgili kişi olan Rasulün şahitliği, hatta onayı da olmayan ve ondan yıllarca sonra gıyabındaki çelişkili rivayetler üzerine dinini kurarmı? Haşa.
sevgili kardeşim artık bizim hadisçilere söyleyecek bir sözümüz olmamalı onlara en güzel ayeti getirsekte hadise olan inancı kolay kolay değişmez,ben şahitlik konusunda sana bir ayet sunucam acaba okuduğunda anladığını bizimle paylaşırmısın
hac 78,
Allah adına gerektiği gibi cihad edin. O, sizleri seçmiş ve din konusunda size bir güçlük yüklememiştir, atanız İbrahim'in dini(nde olduğu gibi). O (Allah) bundan daha önce de, bunda (Kur'an'da) da sizi 'müslümanlar' olarak isimlendirdi; elçi sizin üzerinize şahid olsun, siz de insanlar üzerine şahidler olasınız diye.
burdaki şahitlik nedir bizi görmeyen bir resul bize nasıl şahitlik eder bize bu şahitlik konusunda biraz yardımcı olabilirmisin.
selam ve dua ile
kasas 65 allah o gün onlara seslenerek resullerime ne cevap verdiniz der
Allah: Ey Meryem oğlu İsa! İnsanlara, "Beni ve anamı, Allah'tan başka iki tanrı bilin" diye sen mi dedin, buyurduğu zaman o, "Haşa! Seni tenzih ederim; hakk olmayan şeyi söylemek bana yakışmaz. Hem ben söyleseydim sen onu şüphesiz bilirdin. Sen benim içimdekini bilirsin, halbuki ben senin zatında olanı bilmem. Gizlilikleri eksiksiz bilen yalnızca sensin.
Maide 117
Ben onlara, ancak bana emrettiğini söyledim: Benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin, dedim. İçlerinde bulunduğum müddetçe onlar üzerine kontrolcü idim. Beni vefat ettirince artık onlar üzerine gözetleyici yalnız sen oldun. Sen her şeyi hakkıyle görensin.
Rasulün şahitliği konusunda en güzel cevabı yine Rabbimiz öğretiyor.
Rasuller ve ona şahit olanlar iç içe yaşadıkları müddetçe birbirleri üzerinde şahitlikten –gözcülükten sorumludur.
rasulü görmeyenlerin şahitliği bizimki gibi olur - şahitlik olmaz (uydurukculuk olur.)
biz ancak Rasule indirilen, kitabın hak olduğunu anlar, bilebiliriz. zaten rasule iman, ona indirilene - onların tevhit mesajına iman demektir. (Bak : muhammed suresi ilk ayeti)
Kanaatimce Yukarıda İsanın a.s. şahsında bildirilen sorgu bir örnektir.
bütün rasullere benzer sorgu uygulanacaktır. “ bu sözü senmi söyledin” diye
Rasuller İsanın a.s. ayette verdiği cevabı verecekler.: ben onların içinde bulunduğum müddetçe onlara nezaret ettim, böyle bir sözü (hak olmayan – vahiy olmayan bir sözü söylemek bana yakışmaz) zaten söyleseydim bunu sen bilirdin.
Ayrıca Rasullerden ağır misak alındı – doğruların doğruluklarından sorulmak için (bakınız: ahzap suresi 7)
Ahzap 7 Hani biz peygamberlerden söz almıştık; senden, Nuh'tan, İbrahim'den, Musa'dan ve Meryem oğlu İsa'dan da. (Evet) biz onlardan pek sağlam bir söz aldık.
Ahzap 8 Allah bu sözü doğruları doğruluklarıyla sorumlu kılmak için aldı. Kafirler için de çok acıklı bir azap hazırladı.
Bu söz hangi konuda alındı diye sorarsak Aynı surenin girişinde konu baştan veriliyor: “Yalnızca Vahye Uymak” (Gerçeği söylemek)
Ahzap 1 Ey Peygamber! Allah'tan kork, kafirlere ve münafıklara boyun eğme. Elbette Allah her şeyi bilmekte ve yerli yerince yapmaktadır.
Ahzap 2 Rabbinden sana vahyedilene uy. Şüphesiz Allah, bütün yaptıklarınızdan haberdardır.
Katılma Tarihi: 11 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Tanrı tarafından kitabı korunmamış bir dinde (hıristiyanlık ve/veya Yahudilik) bu tarz inançlar bir kere oluştuğu veya kötü niyetliler tarafından bir kere dine sokulduktan sonra uzun çağlar süresince saf ve günahsız ve çok fazla araştırma yapmayan veya yapamayacak olan milyonlarca insan bu tarz şeylere inanabilir bence ...Bu insanları yanlış olan inançları için(Teslis mesela veya bunun gibi şeyler) sorumlu tutmak ve ebedi cehennem ile tehdit etmek ne derece doğru ve adil olabilir sizce ?...Ortada Tanrıdan gelmiş olduğu söylenegelen bir kitap var o kadar ; bir kısım insanlar da o kitaba inanıyor ... Sonra kıyamet kopuyor Hz. İsa'yı hiç görmemiş olan bu insanlar diriltiliyor gerçekten Tanrı ile karşılaşıyorlar ve adil(!) olan o Tanrı diyorki onlara : "sizin inancınız yanlıştı ,kitabınız da doğruyu söylemiyordu , ben sizdeki kitapta yazan gibi değilim , bu yüzden sizi ebedi cehenneme gönderiyorum" ; sizce bu tanrısal yaklaşım adil mi?...
Turisina Yazdı:
Sevgili Kardeşlerim,
Maide 116
Allah: Ey Meryem oğlu İsa! İnsanlara, "Beni ve anamı, Allah'tan başka iki tanrı bilin" diye sen mi dedin, buyurduğu zaman o, "Haşa! Seni tenzih ederim; hakk olmayan şeyi söylemek bana yakışmaz. Hem ben söyleseydim sen onu şüphesiz bilirdin. Sen benim içimdekini bilirsin, halbuki ben senin zatında olanı bilmem. Gizlilikleri eksiksiz bilen yalnızca sensin.
Maide 117
Ben onlara, ancak bana emrettiğini söyledim: Benim de Rabbim, sizin de Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin, dedim. İçlerinde bulunduğum müddetçe onlar üzerine kontrolcü idim. Beni vefat ettirince artık onlar üzerine gözetleyici yalnız sen oldun. Sen her şeyi hakkıyle görensin.
Rasulün şahitliği konusunda en güzel cevabı yine Rabbimiz öğretiyor.
Rasuller ve ona şahit olanlar iç içe yaşadıkları müddetçe birbirleri üzerinde şahitlikten –gözcülükten sorumludur.
rasulü görmeyenlerin şahitliği bizimki gibi olur - şahitlik olmaz (uydurukculuk olur.)
biz ancak Rasule indirilen, kitabın hak olduğunu anlar, bilebiliriz. zaten rasule iman, ona indirilene - onların tevhit mesajına iman demektir. (Bak : muhammed suresi ilk ayeti)
Kanaatimce Yukarıda İsanın a.s. şahsında bildirilen sorgu bir örnektir.
bütün rasullere benzer sorgu uygulanacaktır. “ bu sözü senmi söyledin” diye
Rasuller İsanın a.s. ayette verdiği cevabı verecekler.: ben onların içinde bulunduğum müddetçe onarla nezaret ettim, böyle bir sözü (hak olmayan – vahiy olmayan bir sözü söylemek bana yakışmaz) zaten söyleseydim bunu sen bilirdin.
Ayrıca Rasullerden ağır misak alındı – doğruların doğruluklarından sorulmak için (bakınız: ahzap suresi 7)
Ahzap 7 Hani biz peygamberlerden söz almıştık; senden, Nuh'tan, İbrahim'den, Musa'dan ve Meryem oğlu İsa'dan da. (Evet) biz onlardan pek sağlam bir söz aldık.
Ahzap 8 Allah bu sözü doğruları doğruluklarıyla sorumlu kılmak için aldı. Kafirler için de çok acıklı bir azap hazırladı.
Bu söz hangi konuda alındı diye sorarsak Aynı surenin girişinde konu baştan veriliyor: “Yalnızca Vahye Uymak” (Gerçeği söylemek)
Ahzap 1 Ey Peygamber! Allah'tan kork, kafirlere ve münafıklara boyun eğme. Elbette Allah her şeyi bilmekte ve yerli yerince yapmaktadır.
Ahzap 2 Rabbinden sana vahyedilene uy. Şüphesiz Allah, bütün yaptıklarınızdan haberdardır.
buradanda anlaşılıyorki Yahudi ve hristiyanlardan ve bunların benzeri olan müslümanlardan bunlara benzeyenlerden hepsi cehennemlik değil. Allaha ve ahirete inanan salih insanlar kurtulabilirler bunu Adil olan Allah daha iyi takdir eder elbette. çünkü göğüslerde olanı en iyi o bilir.
Ancak bizim bilmediğimiz yada farkında olmadığımız bir şeyler daha var. fıtratımızdaki bilgiler gibi. zaten kitap bunları hatırlatmadır.
Araf: 172
Kıyamet gününde, biz bundan habersizdik demeyesiniz diye Rabbin Adem oğullarından, onların bellerinden zürriyetlerini çıkardı, onları kendilerine şahit tuttu ve dedi ki: Ben sizin Rabbiniz değil miyim? (Onlar da), Evet (buna) şahit olduk, dediler.
Yahut "Daha önce babalarımız Allah'a ortak koştu, biz de onlardan sonra gelen bir nesildik (onların izinden gittik). Batıl işleyenlerin yüzünden bizi helak edecek misin?" dememeniz için
sorgulama sonrası İsa a.s şöyle diyor:
Eğer kendilerine azap edersen şüphesiz onlar senin kullarındır (dilediğini yaparsın). Eğer onları bağışlarsan şüphesiz sen izzet ve hikmet sahibisin" dedi.
Tanrı tarafından kitabı korunmamış bir dinde (hıristiyanlık ve/veya Yahudilik) bu tarz inançlar bir kere oluştuğu veya kötü niyetliler tarafından bir kere dine sokulduktan sonra uzun çağlar süresince saf ve günahsız ve çok fazla araştırma yapmayan veya yapamayacak olan milyonlarca insan bu tarz şeylere inanabilir bence ...Bu insanları yanlış olan inançları için(Teslis mesela veya bunun gibi şeyler) sorumlu tutmak ve ebedi cehennem ile tehdit etmek ne derece doğru ve adil olabilir sizce ?...Ortada Tanrıdan gelmiş olduğu söylenegelen bir kitap var o kadar ; bir kısım insanlar da o kitaba inanıyor ... Sonra kıyamet kopuyor Hz. İsa'yı hiç görmemiş olan bu insanlar diriltiliyor gerçekten Tanrı ile karşılaşıyorlar ve adil(!) olan o Tanrı diyorki onlara : "sizin inancınız yanlıştı ,kitabınız da doğruyu söylemiyordu , ben sizdeki kitapta yazan gibi değilim , bu yüzden sizi ebedi cehenneme gönderiyorum" ; sizce bu tanrısal yaklaşım adil mi?...
Selamlar,
Sn. Andromeda, İncil'in neresinde teslisi anlatan bir ayet var? Eğer İncili incelediyseniz aksine yani tevhid inancına dair onlarca ayet görürsünüz. Dini tekellerine aldıklarını sanan hristiyan din tüccarları da İslamiyet içindeki din tüccarları nasıl ayetleri zorla saptırıyorsa aynı taktiği kullanmaya çalışıyorlar.
Fakat diyelim ki İncil, Tevrat bozuldu, bu kitaplar Allah'ın kitapları olduğuna göre mutlaka tevhidi anlatan, Allah'ın dışındaki herşeyin ilahlığını tam reddetmeye dair onlarca ayet görülebilir değil mi?
__________________ Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşcesine..
Katılma Tarihi: 11 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Yok mu gerçekten üçleme ile ilgili incil ayetleri ?...Yoksa bile genel bir inanışın varlığı inkar edilemez ve bu durum sorumun özündekini değiştirmez , dikkatli okuyunuz soruyu bir kere daha ...
özden Yazdı:
Andromeda Yazdı:
Tanrı tarafından kitabı korunmamış bir dinde (hıristiyanlık ve/veya Yahudilik) bu tarz inançlar bir kere oluştuğu veya kötü niyetliler tarafından bir kere dine sokulduktan sonra uzun çağlar süresince saf ve günahsız ve çok fazla araştırma yapmayan veya yapamayacak olan milyonlarca insan bu tarz şeylere inanabilir bence ...Bu insanları yanlış olan inançları için(Teslis mesela veya bunun gibi şeyler) sorumlu tutmak ve ebedi cehennem ile tehdit etmek ne derece doğru ve adil olabilir sizce ?...Ortada Tanrıdan gelmiş olduğu söylenegelen bir kitap var o kadar ; bir kısım insanlar da o kitaba inanıyor ... Sonra kıyamet kopuyor Hz. İsa'yı hiç görmemiş olan bu insanlar diriltiliyor gerçekten Tanrı ile karşılaşıyorlar ve adil(!) olan o Tanrı diyorki onlara : "sizin inancınız yanlıştı ,kitabınız da doğruyu söylemiyordu , ben sizdeki kitapta yazan gibi değilim , bu yüzden sizi ebedi cehenneme gönderiyorum" ; sizce bu tanrısal yaklaşım adil mi?...
Selamlar,
Sn. Andromeda, İncil'in neresinde teslisi anlatan bir ayet var? Eğer İncili incelediyseniz aksine yani tevhid inancına dair onlarca ayet görürsünüz. Dini tekellerine aldıklarını sanan hristiyan din tüccarları da İslamiyet içindeki din tüccarları nasıl ayetleri zorla saptırıyorsa aynı taktiği kullanmaya çalışıyorlar.
Fakat diyelim ki İncil, Tevrat bozuldu, bu kitaplar Allah'ın kitapları olduğuna göre mutlaka tevhidi anlatan, Allah'ın dışındaki herşeyin ilahlığını tam reddetmeye dair onlarca ayet görülebilir değil mi?
Yok mu gerçekten üçleme ile ilgili incil ayetleri ?...Yoksa bile genel bir inanışın varlığı inkar edilemez ve bu durum sorumun özündekini değiştirmez , dikkatli okuyunuz soruyu bir kere daha ...
Tamam o zaman tersten düşünelim; bugün kendilerini müslüman olarak gören insanlar coğrafyasındaki insanların elinde değişmemişliğine inanılan Kuran var ama ne değişiyor ki, onlardan kimileri atalarından süre gelen uydurmalara dayalı bir dini İslam diye inatla savunuyorlar KUran'ın içinde onlarca, yüzlerce yaptıklarının yanlışlığını anlatan ayet olmasına rağmen, bazıları ve nadirleri de Kitab'ı önyargılardan ve atalarından gelen uygurmalardan sıyrılarak okuyorlar yani aynı ayetler farklı tesirler yapıyor. Yani benzer durum.
İncil'in, Tevrat'ın değiştirildiği tezi iddia edildiğinde şu gerçeğin de görülmesi gerekir ki; bu kitaplar değişmiş olarak inmedi insanlara yani sizin tezinize göre bunlar atalarından böyle gördülerse onlar ne yapsınlar diyorsunuz ama ben de diyorum ki o ataların içinden teslise aykırı düşünen ve yaşayanları da mutlaka vardı o zaman ille birilerine uymak istiyorlarsa onlara da uyablirlerdi.
l
__________________ Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşcesine..
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma