Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
"ve yine son olarak demek istediğim :bu konu ile ilgili olan Ayetleri ,beraberimizde getirdiğimiz ve sürekli etkisi altında olduğumuz süregelen geçmiş kültürümüzün etkisi altında değilde, Ayetlere, biz yeni müslüman olmuşuz ( daha önce hiçbir şey bilmiyorduk) bakış açısıyla bakmamız gerekiyor bence.( bu sağlıklı düşünme metodunu, siz daha öncede çok güzel bir şekilde ifade etmiştiniz)
yani, sürekli olarak, bir Ayetle karşılaştığımızda, yeni müslüman olmuş bir toplumun, bakış /anlayış/algılayış stilini /biçimini kendimize örnek metod edinmeliyiz bence. süregelen ve insan zihni üzerindede yadsınamaz etkisi bulunan geçmiş görgü ve birikimlerin , Kur'an ın objektif/yalın/katışıksız olarak algılanmasında engel olması anlamında çok büyük rolü vardır.bende şimdi savunduğum şu sonucu , kolaycana mı kabul ettim zannediyorsunuz.süregelen geçmiş kültüre, Kur'an la doğrulanmayıncaya kadar sürekli şüpheli gözüyle bakmakta büyük fayda vardır.bu tüm geçmişi inkar etmek demek değildir."
Bu güzel bakış açısı satır aralarında güme gitmesin diye yeniden alıntıladım.Kuranı yalnızca bize iniyormuşçasına okumak ataların yüklediği olumsuz anlamlardan kurtulmanın en kestirme yoludur.Teşekkürler Hasan kardeş.
__________________ YALNIZCA KURANLA CENNETE GİTMEK İSTEYENLERE SELAM OLSUN.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
emanet- hediye hepsini bir tarafa bırakalım:Nisa 116 dan 121 e kadarolan Ayetlerde, hikmetinden sual olunmaz olan Yüce Rabbimiz bize çok açık bir şekilde '' yaradılışı değiştirmeyin'' diye buyurmuyor mu?artık bize düşen odurki: kendimizi bilerek/bilmeyerek Allah'a karşı çıkma pozisyonuna düşürmeden ,asi sınıfına sokmadan(Allah korusun) Yüce Allah'ın yaradışını değiştirmemektir. yeni müslüman olmuş bir toplumun , katışıksız /yalın bakış açısıyla , '' duyduk ve itaat ettik'' diyerek, Ayetteki açık anlamı hemen uygulamaya başlaması gibi olmalıdır/olabilmelidir. Allah'ın yarattığı bir şekille dünyaya gelen bir çocuğun, yaradılışını değiştirirsek, bu Ayetlerimi okumadınız mı? niye benim yarattığım şekli değiştirdiniz sorusuna nasıl cevap vereceğiz?
saygılar
Selamlar,
Ayetin siyak ve sibakına bakmadan sadece “Allahın yarattığını değiştirmeyin”cümlesini çekip almak ve buna insan bedeninde değişiklik yapmak yasaktır anlamını yüklemek ne kadar doğru olur?
Ben nisa 119u diğer ayetlerin ışığında değerlendirdiğimde; Allahın yaratmış olduğuna Tanrılık sıfatı yükleyerek Allahın yarattığını değiştirmeyin\onu tanrı edinmeyin anlamı çıkarıyorum.
Size göre de bu cümlenin anlamı insan bedeninde değişiklik yapmayın.Daha önceki yazılarınızda da zaruri\ hayati durumlarda bedende değişiklik yapılabilir dediniz.Örneğin lüzumluysa böbreğin birini almak günah değildir.
O halde bu hükme nasıl vardınız.Bu kişisel görüşünüz mü .Kişisel görüşünüz ise bu görüşünüzü helal kılmış olmuyor musunuz.?Ama yok kişisel görüşünüz değilse dayanağınız hangi ayet.?
Eğer hayatta kalmak içinse domuz eti yemek helaldir derim.Çünkü bu kuranda açıklanmış haddi aşmadan yeyin denmiş.
Kuran kendi kendini açıklayan şüpheye mahal vermeden helal ve haramlar konusunda bilgi veren rehber değimlidir?
“”Allahın yarattığını değiştirip onu tanrı edinmeyin”” ne ilişkin ben size onlarca destekleyici ve tamamlayıcı ayet yazabilirim.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Ayetin siyak ve sibakına bakmadan sadece “Allahın yarattığını değiştirmeyin”cümlesini çekip almak ve buna insan bedeninde değişiklik yapmak yasaktır anlamını yüklemek ne kadar doğru olur?
Ben nisa 119u diğer ayetlerin ışığında değerlendirdiğimde; Allahın yaratmış olduğuna Tanrılık sıfatı yükleyerek Allahın yarattığını değiştirmeyin\onu tanrı edinmeyin anlamı çıkarıyorum.
Size göre de bu cümlenin anlamı insan bedeninde değişiklik yapmayın.Daha önceki yazılarınızda da zaruri\ hayati durumlarda bedende değişiklik yapılabilir dediniz.Örneğin lüzumluysa böbreğin birini almak günah değildir.
O halde bu hükme nasıl vardınız.Bu kişisel görüşünüz mü .Kişisel görüşünüz ise bu görüşünüzü helal kılmış olmuyor musunuz.?Ama yok kişisel görüşünüz değilse dayanağınız hangi ayet.?
selam savana kardeş,
'' Ayetlerin siyak ve sibakına bakmadan '' diyorsunuz.halbuki ben Nisa 116 dan 121. e kadar olan Ayetlerin hepsini, evvelki iletilerimde yazmıştım( Fereç Hüdür'ün yazısından kopyalamıştım)ve bundan önceki iletimimdedeNisa 116 dan 121 e kadar olan Ayetlerden söz etmiştim.sanırım gözünüzden kaçmış.yani :'' Allah'ın yaradışını değiştirecekler ''cümlesini, Ayetlerden bağımsız olarak çekip çıkarmadım kesinlikle.ancak bu konuyu daha öncede konuşmuş olduğumuz ve evvelki iletilerdede mevcut olduğu için, Ayetlerin tümünü tekrar tekrar iletilerime almadım.ama Ayet numaralarını , bir evvelki iletime bile aldım.(yazımdan yaptığınız alıntıdada mevcuttur )
bu benim, Kur'an ın bütünü ve ilgili Ayetlerden(Nisa 116-121) edinmiş olduğum kanaattir.
Allah'ın yaradışını değiştirmek ile beden arasındaki ilişiği nereden çıkardığımı söylüyorsunuz (özetle) yanlış anlamadıysam: dayanağınız hangi Ayet diyorsunuz:
olayı Nisa 116-121 Ayetleri içerisinde(siyak ve sibak) içerisinde değerlendirip:
Nisa 119:
'' onları mutlaka saptıracağım, mutlaka onları boş kuruntulara sokacağım ve onlara emredeceğim :hayvanların kulaklarını yaracaklar ; onlara emredeceğim: Allah'ın yaradışını değiştirecekler!kim Allah'ın yerine şeytanı dost tutarsa, muhakkak ki açık bir ziyana uğramıştır.
işte, Allah'ın yaradışını değiştirmek ve beden arasında kurduğum ilişiğin nedeni budur kardeşim.(hayvanların kulaklarını yaracaklar) bu yüzden, çocukların yaradılış şeklini değiştirmeyelim diyorum.'' le raybe fihi '' Ayetinede çok uygundur.çünkü son derece açıktır.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam Alperen
linkini vermiş olduğunuz hikayeyi daha önce okumuştum ve çok kötü hissetmiştim.
Burada benim katıldığım ve görüş beyan ettiğim konular sünnet olmayı aklamak için değil.Umarım bu şekilde anlaşılmamıştır.
Benim özellikle üzerinde durduğum konu insan bedeninde değişiklik yapılabileceğidir.Örneğin şişmansanız yağlarınızı aldırırsınız.Burnunuz çirkinse yaptırırsınız.Kulaklar kepçeyse düzeltebilirsiniz.Saç rengini beğenmiyorsanız boyatırsınız.
Vucutta yapılan değişiklikleri şirk koşmakla bağdaştıramazsınız.
Burnunu yaptıran biri sorguya çekildiğinde sen Allahın yarattığını beğenmeyipte burnunumu yaptırdın sorusuna o kişinin vereceği cevap şudur.
Hayır Allahın yarattığını o kadar çok beğendimki aynısına sahip olabilmek için burnumu o şekilde yaptırttım diyecektir.
(Bu konuyu ben şöyle değerlendiriyorum kimi insan fakir aileye evlat gelir kimi zengin aileye.Fakir olan Allah beni fakir yarattı ben fakir kalmalıyım deyip yan gelip yatarmı? Ya da Allahın zenginlik bahşettiği kullarını örnek alıp çalışıp didinip zengin olmayamı çabalar?Eğer çalışıp didinirse bu kişide öldüğünde sen fakir olarak doğdun neden zengin olmak için çalıştın diye sorguya mı çekilecek?)
Neticede yapılan yeni burun Allahın yarattığı diğer(güzel olarak algılanan)burunlar örnek alınarak yapılmıştır.Burun ameliyatı olupta eşi benzeri olmayan (örneğin tek delikli yada burun delikleri farklı yerde) burun yaptırtan birini ben görmedim.
Allahın yaratışını değiştirmeyin söylemini Allahın yarattığının sıfatını değiştirip ona ilahlık yüklemeyin şeklinde değilde, Allahın yarattığı bedeni değiştirmeyin diye anlayıp, bu haramdır dediğinizde;
Zorunlu tıbbi ameliyatların helal olduğunu anlatan ayetleri buraya döküp sıralamanızda şarttır.
Yarık dudaklı doğan çocuk ameliyat olmalı mı ?
Çürüyen böbrek alınmalı mı?
Kanserli göğüsün teki alınmalımı?
Bunu gibi yüzlerce soruyla karşılaşırsınız.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Yine bu konuya ilişkin çarpıcı bir örnek vermek istiyorum;
Reality tv de izlediğim bir programda doğuştan yüzünün yarısı kırmızı doğum lekesiyle kaplı 31 yaşında bir adamın hikayesi bu
Yüzündeki doğum lekesi zamanla öylesine büyüyüp şişmiştiki görüntüsü gerçekten çok rahatsız edici ve anormaldi.Görünüşünden dolayı Toplumdan tamamen dışlanmıştı ve iş bulamamıştı.Evlenip yuva kurmak istiyordu ama bu onun için çok uzak bir hayaldi.Doğum lekelerinde kılcal damarların çok fazla olması ve kanama riskine sebep olduğu için bu tür lekelerin tedavi veya ameliyatı imkansızdı.
Ne varki sonunda bir doktor buldular .Bu doktor bir dizi ameliyatlarla yüzde büyümüş dokuları alabileceğini ve lazer tedavisiyle doğum lekesini normale dönüşterebileceğini söylüyordu.
Şimdi islamda bedende değişiklik yapmak günahtır diyen arkadaşlarımızı bu ameliyatın olabilirliğine dair haram veya helaldir yorumu yapmaya davet ediyorum.
Bu ameliyat hayati zorunluluk taşımıyor bu ameliyatı olmasada hayatta kalabilir tabi yaşadığı hayata ne kadar yaşamak denilebirse!
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bunun dışında bir çelişkiye daha dikkatinizi çekmek istiyorum.
Eğer kuranda bedende değişiklik yapmak haramsa;
Kulak deldirmekte bedende değişiklik yapmaktır.Kulağa takılan küpe ziynettir.
nur31 bu sitede uzun uzun tartışıldı.Ziynetlerinizi şulardan başkasına göstermeyin .....Peki söz konusu bu ziynetlerin içinde küpe yokmu?Kadınlar 1400yıl önce küpe takmıyormuydu?Eğer takıyor idiyse ziynet takmayı serbest bırakan ayet neden kuranda var?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Bu konuda seninle aynı görüşteyiz. İlgili ayette ana tema ŞİRK'tir. İnsanlar şirk koştuklarından dolayı hayvanları işaretliyorlar. Kınanan şey ŞİRK adına yaratılışı değiştirmedir. Estetik, sağlık veya sadece gelenek adına yapılan tıbbi müdaheleler ayetin kapsamında değildir.
Hiçkimse çocuğunu sünnet ettirirken yada kendi kulağını deldirirken Allah'a ortak koşma amacı gütmüyor. Bunu din yada gelenek adına yapsa da...
Sünnet ayrı bir konudur, şirkle ilişkilendirilmeksizin ele alınmalıdır.
Uygulamanın dini bir arkaplanının varlığı(?) hakkındaki tartışma bile şirkle ilişkilendirilmeden yürütülmelidir. Çünkü ilgili ayette kınanan şey "yaratılışı değiştirme" değil "şirk koşma adına yaratılışı değiştirme, işaretleme, adama"dır.
Sünnet eleştirilecekse bu konuda elimizde ayet değil hadis malzemesi vardır. Ve alt konu başlıkları da sağlık, estetik, insan hakları gibi kavramlardır.
Okumak isteyenler için bu konudaki kişisel düşüncelerim:
Kuran,yaradılışı değiştirmenin şeytanın Kurandan saptırması ile dın adına yapılan bidatlarla yani toplu uygulamalarla olacağına işaret edıyor. Sunnetle, kupe için kulak deldırmeyı,estetık ameilyatı ayırmak lazım ikisi farklı şeyler.
Sunnet bir bidat olarak gelenekteki dının ılk emrı gibi gösterıldiği için burdakiler bunu eleştırıyor ve şeytanın bidat uygulamalar konusundaki tavrı Kuran da açık,kulak kesımıyle benzerlık kursakta kurmasakta...
Allah sınav için hepımızı farklı yarattı kimınıde özürlü,sünnet ise tum erkekleri sanki doğuştan kusurluymuş gıbı bir muameleye tutuyor,ikisi çok farklı, bunlar kıyas olmaz,kupe takmak ,estetık amelıyat,makyajla suslenme fiziki alımlılık için yapılır ve kişisel tercıhtır.Sunnette ise kuçucuk cocuğun tercıhı olmaz.Muslumanlığın ilk emrı gıbı gösterılır oysa tarıhsel kaynaklarda peygamberımız dönemınde muslumanlığa yenı gıren ulkelerde toplu sunnet törenlerine yada yada en ufak bir sunnete yönelık hiç belge yoktur.
Sunnet tarıhsel kaynaklara göre ilk Mısırda çıkmıştır.Erkek ve kadınlar cınsel organlarından parca koparıp bağlılıklarını göstermek için mabede verırlerdı.Yahudı gelenegınden de bıze dört halıfe dönemınden sonra gecmiş ve bu beşerıyat dınselleşmıştır.Bunu dın adına degıl gelenek adına çocuğuna yaptığını söyleyen de aslında yıne bunu dının ilk şartı sayan genel toplum görüşüne uymak için yapıyordur,aksi olsaydı çocuğun buyumesi ve bu operasyonun şahsı fıkrıne bırakılması gerekırdı.
Ebû Hureyre’nin (r.a.) naklettiğine göre, Allah Resûlü (asm) şöyle buyurmuştur: “Fıtrat beştir, yahut beş şey fıtrattandır: Sünnet olmak, etek tıraşı olmak, tırnakları kesmek, koltuk altı kıllarını gidermek ve bıyıkları kısaltmak.” (Sahih-i Müslim)
Peygamberimiz (asm) bir başka hadislerinde şöyle buyuruyorlar: “Dört şey var ki, bunlar peygamberlerin sünnetlerindendir. Sünnet olmak, güzel koku sürünmek, misvak kullanmak ve evlenmek” (Tirmizî, Ahmed b. Hanbel, Müsned).
Sünnetin hangi yaşlarda yapılacağına dair ortak bir görüş yoktur. Bölgelere göre 7 günlükten 13 yaşına kadar değişmektedir. Çocukların büluğa ermeden sünnet ettirilmeleri babalarının bir vazifesidir. Hz. Peygamber (asm), torunları Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’i doğumlarının yedinci gününde sünnet ettirmiştir.
İlk kez İbrahim (as) sünnet olmuştur. Hz. İbrahim’in Kaddüm köyünde sünnet olduğu rivayet edilir (Buhâri, Enbiyâ, Müslim) İsrailoğulları arasında cârî olan Tevrat’ın hükmü de böyle idi. Hz. İsa’ya (as) kadar böyle devam etmişken sonradan Hıristiyanlar bu âdeti bozmuş ve sünneti bırakmışlardır. (Tecrid-i Sarih Tercümesi, IX, 112). Ayrıca rivayete göre, peygamberlerin bazıları sünnetli olarak dünyaya gelmişlerdir. Bunların sayısı 10-17 kadardır. Bunlar Âdem, Şit, Nuh, İdris, Musa, Salih, Lut, Yusuf, Şuayb, Yunus, Süleyman, Yahya, İsa (aleyhimüsselâm) ile son ve en büyük peygamber Hz. Muhammed’dir (asm). (İmam-ı Suyutî)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma