Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Eğer yeryüzündeki ağaçlar kalem olsa ve deniz de arkasından yedi deniz daha katılarak kullanılsa; yine de Allah'ın kelimeleri tükenmez. Allah üstündür, bilgedir.
31Lokman Suresi 27
Onların sana verdiği her örneğe karşın biz sana gerçeği ve en güzel yorumu(ahsena tefsir) veririz.
25 Furkan Suresi 33
Bu Kuran uydurulacak bir hadis(söz) değildir. Aksine o önündekini tasdikleyici, her şeyi detaylandırıcıdır. ‹nanan bir topluluk için kılavuz ve rahmettir.
12 Yusuf Suresi 111
İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki, onları sana gerçek olarak okuyoruz. Hal böyleyken Allah’tan ve ayetlerinden sonra hangi hadise inanıyorlar?
45 Casiye Suresi 6
Kimin hadisi(sözü) Allah’tan daha doğru olabilir?
4 Nisa Suresi 87
Eğer doğru sözlüler iseler onun benzeri bir hadis getirsinler.
52 Tur Suresi 34
İnsanlardan öyleleri vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak ve o yolu oyalanma aracı yapmak için hadis eğlencesi satın alırlar. İşte böylelerine rezil edici bir azap vardır.
31 Lokman Suresi 6
Ey inananlar yemeğe çağırılmadan Peygamber'in evlerine girmeyiniz... Yemeği yiyince dağılın, bir hadise dalmayın.
Böyle davranmanız Peygamber'i rahatsız eder.
33 Ahzab Suresi 53
Hani Peygamber eşlerinden birine gizli bir hadis söylemişti. Derken o bunu haber verip, Allah da ona bunu açığa vurunca, o da bir kısmını açıklamış bir kısmından vazgeçmişti.
66 Tahrim Suresi 3
şimdi ben burdaa kendimce ayetler asarak konuyu bağllamaya çalışacağım allah kuranda tüm ağaçlar kalem tüm denizler ve bu denizlere ilave 7 deniz daha ekleyip mürekkep olsa allahın sözlerini yazmaya yetmez, derki burada inananlara düşen akıllarını kalem düşüncelerini deniz sayıp allahın hükümlerine ve sözlerine kimseyi ortaklar koşmadan söylemesi ve anlatması lazımki ,kuranın kalem ve deniz suyundaki mürekkep misali mucisesini onaylayıp akledebilsin ve iman etsin bunu yaparken yine herhangi bir insanın söylediği sözü kuranı tasdikileyici değilde kuranın o sözü tasdikleyici olabildiği düşünmcesini ve ilmini kendine hakim kılabile allah kuranda insanı nankör bir nefisden yarattığı için insanın sözlerinde bu peygamöberde olsa nefse kayma mutlaka olacaktırki düşünki bir insanın başına bir olay gelse misal bacağı kırılsa insan sızlanmaya başlar ay canım yanıyor canım acıoyor bu can acıması ve can yanması sözü mecazen de yanlış mealende yanlış anlamları vardırki bu sözü duyduğumuzda biz nerden bileceğizki o insanın gerçekden ayağı kırıldı ha olaya görüp şahid olan kişi bu olayı bize anlatırken ancak değişik cümlelerle anlatır bize derki falanca yerde falanca kişinin bacağı kırıldı ve canının acısından bağırtısına yürek dayanmadı diye veya başka cümleler kurarak anlatırki konu tamamen ayağı kırılan adamın ayağı kırıldığı andaki söylediği sözlerin hiç biri burda ifade edilmez ama olayı anlatan sözleri böyle anlatırki tamamen kendi ifadeleri demktir anlatanın bu onun için biz söylenen doğru söz herkime ait olursa olsun bu peygamberde olsa farketmez o sözün kuranı doğruladığına değilde kuranın o sözü doğrulayıp doğrulamadığına bakmalıyız vesselam
__________________ hay aklımı seveyim gerçekden aklımı kiraya vermediğim içinde ayrıca çok mutluyum ayrıca aklımı kullandım diye arşimendede nbenzemedim sadece guranı okudum duydum ve uyguluyorum
|