Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Peygamberimiz ve 4 halıfe döneminden sonra Emevi ve Abbasi dönemleri hepınızın bildiği gibi gerıleme,hurafe ,bıdat,çekişme,uydurma hadısçilik,mezhepçilik ,fırkalara ayrılma gıbı islama ve Kurana ters olayların başlama dönemıdır.Kütüb-i sıtede camılerde kılınan namazların bile tanınamaz hale gelecek şekılde değiştiğine daır hadısler mevcuttur.Sahıh peygamber sunneti berraklığını yıtırmış hurafelere boğulmuş,islama yenı gıren veya islamı kabul etmış toplumların geleneklerıyle karışarak ortaya Emevi ve Abbası hukumdarlarının yönettığı yozlaşmış bır dın çıkmıştır.mezhep imamlarıda bu yıüzyıllarda yasamış,hadis ayetı nesheder diyebılcek kadar Kurandan uzaklaşılmıştır.bunlar kendi aralarındada sıkı kavgalara gırışmışlerdır,mezhepler birbirini onaylamamıştır.o kadar ilginçtır ki unlu hadıs kıtabı yazarı Buharının hanefı mezhebi kurucusunu guvenılmez ılan ettığı tarıhı kaynaklarda vardır.
Bu bılgıler ışığında camılerde kılınan namaza tespıh ve dualar,toplu amınler eklenmesi,farzdan sonra bıde ayrıyetten camıde sunnet namazı kılınması bunlar Emevi ve Abbasi döneminde dinleşmiştir.Bildiğimiz gıbı HER YER NAMAZ SURESINCE MESCİTTIR.Namazlarımızda yalnız Allaha yakarmamız şart koşulmuştur.
CİN SURESİ 18,19
ŞUNDAN KUŞKU YOKKI ,MESCİTLER YALNIZ ALLAH İÇİNDIR,OHALDE ORALARDA ALLAH İLE BİRLİKTE BİR BAŞKASINI YAKARMAYIN,ALLAHIN YANINDA BIR BASKASINI ÇAĞIRMAYIN.ALLAHIN KULU KALKIP ALLAHA DUA ETTIĞINDE ,ALLAHI ÇAĞIRDIĞINDA ONUN ÜZERİNE ÜŞÜŞMEDE NEREDEYSE KEÇE GİBİ BIRBIRLERINE GIRECEKLERDİ.
Ayetın yorumunu Yasar nurı özturk şöyle vermiş:
Mabetlerde yalnız Allaha sığınılır.ibadetlerde,dualara,yakarışlara Allahın dışında varlık karıştırılmaz,Kuransal emre uymamak şirktir.o halde Hz İsa ,Hz Musa,Hz muhammed,Hz ali,Hz ebubekir...vs kimsenin resmi veya sahsa özel ismi asılmamalıdır.
Vaizlerde de Allaha davet olmalıdır yalnızca,propaganda,reklam yapılmaz hiç bir grup için.Ayetin son cumlesıne göre ise gerçek kullar tevhid şuurundan yoksun kişilerce rahatsız edılecek ve üzerlerine saldırılacaktır.
Mezhepleri tabu yapıp dinden sayan ve mezhep alımlerini araya şirk tehlıkesıne kapı açarak aracı yapan, Kuranı anlayarak okumaya tesvık etmeyen, sadece arapça telafuzunu ezberleten hocalar ,selam verdıkten sonra bıtmesı gerektığı halde bidatlarla devam eden kendi dilinde ibadeti yasaklayan Allahın Kuranda koymadığı katı kurallara boğan dine ilaveli namaz,kulaktan dolma dın bılgısıyle gelen ve Kuran eksıktır anlayamam dıyen okuma tembeli çoğu din cahıli bir cemaat,peygamberımızın zamanındakı gibi sade olmayan aşırı suslu çok maliyetle (asgari ölçüden fazlası nice fakıre rızık olabilecekken) gösteriş amacıyla yapılmış camıler...
Yorumlarınızı beklıyorum,hanıf muslumanlar olarak ne yapılabilir,bu camılere ne kadar iştirak edimeli,tabii alırlarsa çoğu diyanetın denetimınden çıkmış cemaat ve tarıkatların yönetımınde...
Benim şahsi fkrim Emevi ve Abbasi geleneği ve bidatına boğulsalarda camilerden tamamen ayagımızı kesmemek yönunde,sonuçta sadece farza katılıp, ruku ve secdelerde dosdoğru Allaha yakarıp namazımızı kılabiliriz.Ayrıca orda tanışabileceğimiz kişilerede Kuranı okuyup arastırma, dını kaynagından ögrenme,peygamberimizin sahıh sunnetını yasama ve bıdatlar konusunda teblığde bulunabiliriz tabii guzel bır uslubla,bir mümine yakışır şekılde.Benim şahsi uygulamam cuma namazını camıde kılıyorum,vakıt namazlarına ise haftada bir iki kez camiye gıdıyorum,hocalarla sohbet etmeye ve yakınlık kurmaya çalışıyorum faydalı olabilmek adına ama bu iş gercekten çok zor sonuçta tamamen mezhep ve gelenekçi kafasıyla dusunuyorlar.
Benim şahsi fkrim Emevi ve Abbasi geleneği ve bidatına boğulsalarda camilerden tamamen ayagımızı kesmemek yönunde,sonuçta sadece farza katılıp, ruku ve secdelerde dosdoğru Allaha yakarıp namazımızı kılabiliriz.Ayrıca orda tanışabileceğimiz kişilerede Kuranı okuyup arastırma, dını kaynagından ögrenme,peygamberimizin sahıh sunnetını yasama ve bıdatlar konusunda teblığde bulunabiliriz tabii guzel bır uslubla,bir mümine yakışır şekılde.Benim şahsi uygulamam cuma namazını camıde kılıyorum,vakıt namazlarına ise haftada bir iki kez camiye gıdıyorum,hocalarla sohbet etmeye ve yakınlık kurmaya çalışıyorum faydalı olabilmek adına ama bu iş gercekten çok zor sonuçta tamamen mezhep ve gelenekl kafasıyla dusunuyorlar.
Allah'a emanet olun...
selam
Bu bağlamda evet camilere gidilebilir, insanları uyarmak, insanlarla iletişime geçip bağları koparmamak için
Ama şu da bir gerçekki, şu an camilerde geleneksel bir İslam yaşanıyor, bundan dolayıdır ki, Kurandaki İslam ile çelişen birçok yanlış inanç ve uygulamalar var, hoca sohbet veriyor, Kurandan olmayan bir sürü uydurma şey söylüyor, ayetleri yalanlıyor, Allaha şirk koşuyor, bu yüzden Kurandaki islamın yaşandığı söylenemez
Camilerde yaşanan İSlam, kurandaki islam değildir, ama dediğin gibi faydalı olabilmek, mesajı iletmek için gidilebilir, ama ne kadar etkili olunur? bilemiyorum
Zarar vermek, inkârı (pekiştirmek), mü'minlerin arasını ayırmak ve daha önce Allah'a ve elçisine karşı savaşanı gözlemek için mescid edinenler ve: "Biz iyilikten başka bir şey istemedik" diye yemin edenler (var ya,) Allah onların şüphesiz yalancı olduklarına şahidlik etmektedir. (TEVBE SURESİ / 107)
Bu ayetle, şu anki diyaneti kıyaslayalım, inşallah,
eline sağlık malik bin nebi,Allaha Kurandaki gibi iman etmeyip,mescidleri bidat,şer ve gösteriş yuvası yapanlar hakkında elbet hüküm verilecektir...
Allaha emanet ol..
not:Cahılce uygulamalardan bıdatlardan diyanet ve cemaat, tarıkat hocaları gibi diğer otoriteler kadar bızde yani halkta sorumluyuz, Diyanetın hatalı uygulamaları olduğu kadar faydasıda vardır ,ustlendıği rol gerçekten çok zor,çoğu camıde denetım saglayamıyorlar.
Katılma Tarihi: 04 ekim 2006 Yer: Netherlands Gönderilenler: 44
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba Arkadaslar,
Size katiliyorum. Aralari 5 km olan iki köyün gosterisli cami konusunda nasil gereksiz yere yaristiklarina sahit olmustum. Ama onlarin dogru durust okullari yoktu.
yum gözünü, kalbine her ân yokluğunu üfür "kendinden geçmek iman, kendinde olmak küfür". Necip Fazil
Camiler konusunda size ilginç bir yorum aktaracağım.Yorum ise,böğüren buzağıyla ilgili.Önce ayetleri vereyim:
"Bunun üzerine Musa, kavmine oldukça kızgın, üzgün olarak döndü. Dedi ki: "Ey kavmim, Rabbiniz size güzel bir vaadde bulunmadı mı? Size (verilen) söz (ya da süre) pek uzun mu geldi? Yoksa Rabbinizden üzerinize kaçınılmaz bir gazabın inmesini mi istediniz de bana verdiğiniz sözden caydınız?"
Dediler ki: "Biz sana verdiğimiz sözden kendiliğimizden dönmedik, ancak o kavmin (Mısır halkının) süs eşyalarından birtakım yükler yüklenmiştik, onları (ateşe) attık, böylece Samiri de attı."
Böylece onlara böğüren bir buzağı heykeli döküp çıkardı, "İşte, sizin ilahınız ve Musa'nın ilahı budur; fakat (Musa) unuttu" dediler. (Taha Suresi, 86-88)
Arkadaşın yorumu şöyle: "Günümüzdeki camiperestliğin yada insanları cemaatlere çağırmanın temelinde yahudilerin bu buzağı heykeline benzer bir tavır var.İnsanlar samimi olarak bu taş binalara varını-yoğunu harcıyorlar.Arkasından da boş bir beklenti içerisine giriyorlar.Bu boş beklenti de haşa Allahın bu camilerde olduğu ve bu nedenle Allahla buluşmanın,ona yönelmenin tek yolunun burası olduğu ve buralarda ibadet yapmayanların Allaha bağlılıkta samimi olmadığı inancı.Buzağının çıkardığı sesi de camideki çağrıyla,ezanla irtibatlandırıyor.
Yani işin özü,tanrıyı camiye hapsetmek için bütün takılarını verip bir de bunun karşılığında sevap bekleme anlayışı.İnsanların somut bir tanrı arama ve bu somut tanrıya da bir yer tayin etme anlayışı"
Evet biraz uçuk gibi gelen bu yoruma ne diyeceksiniz bakalım.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Uçuk bir benzetme Allahı sadece camide anmak ve hapsetmek adına...
Dinımızde nereye dönersek dönelim ,nerde ıbadet edersek edelım,namaz kılınan yada Allahın anıldığı her yer mesciddir.Allah her yerdedir ve şah damarımızdan yakındır.
Unutmayalım ki peygambermızın namaz kıldığı mescidler kerpiçtendi ve böyle şaşalı,aşırı para harcanmış hatta israfa kaçılmış mabet anlayışı Emevi ve Abbasi döneminin mirasıdır.
Arkadaşın yorumu şöyle: "Günümüzdeki camiperestliğin yada insanları cemaatlere çağırmanın temelinde yahudilerin bu buzağı heykeline benzer bir tavır var.İnsanlar samimi olarak bu taş binalara varını-yoğunu harcıyorlar.Arkasından da boş bir beklenti içerisine giriyorlar.Bu boş beklenti de haşa Allahın bu camilerde olduğu ve bu nedenle Allahla buluşmanın,ona yönelmenin tek yolunun burası olduğu ve buralarda ibadet yapmayanların Allaha bağlılıkta samimi olmadığı inancı.Buzağının çıkardığı sesi de camideki çağrıyla,ezanla irtibatlandırıyor.
Yani işin özü,tanrıyı camiye hapsetmek için bütün takılarını verip bir de bunun karşılığında sevap bekleme anlayışı.İnsanların somut bir tanrı arama ve bu somut tanrıya da bir yer tayin etme anlayışı"
Evet biraz uçuk gibi gelen bu yoruma ne diyeceksiniz bakalım.
selam adalet,
bence güzelliği yararında aranacak bir benzetme.birde '' mescid-i dırar '' meselesi de var.Ayetleri yaşadığımız topluma ışık tutacak şekilde düşünmemiz gerekiyor .şüphesiz bu anlamda katılıyorum.bügünkü camilerin, İslam'ın ne kadar lehine olduğu tartışmalıdır.dilerizki, orada, Kur'an ın uydurmalar eşliğinde değilde,tamamen Kur'an' ca anlatılması gerektiği, düşüncesi , Diyanet İşleri Başkanlığı tarafındanda benimsenir inşaAllah.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma