HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: EYYAMEN ME’DUDAT-ORUÇ 30 GÜN MÜ? 10 GÜN M Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

hizmetkar Yazdı:
orucun  kaç gün olduğu bahsi: bizden önceki  ümmetlerede yazılmiş;yahudiler  3  gün tutuyor. sayılı günler ifadesi;kuranın bazı yerlerinde geçmekte olup; oruç ayetine ışık tutuyor.gelenekçi islam halen aksini iddea ediyor.oruç  kuranda diğer yerlerde süresi belirli. ama en belirgin olması gereken yerde niye belirsiz olsun.yani;yemin bozma ; hac orucu  vs: burda  gün  belli. bakınız  bakara  80. mesala  sayılı günlerde allahı  anın  deniyor . nedir bu  sayılı  günler. kafayı  yedim  yardım


:) Hizmetkar kardeşim öncelikle hoş geldin..demekki  yalnız değilmişim çünkü bende bu oruç konusunda kafayı yemiş durumdayım..

evet çok ilginç..her orucun süresi belirlenmiş ne hikmetse ramazan orucu belirtilmemiş..ceza orucu 2 ay..mükafat orucu 1 ay..mı acaba diye sormadan edemiyorum..

neyse hayırlısı olsun..
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Selamlar,


Ey o bütün iman edenler! Üzerlerinize oruc yazıldı, netekim sizden evvelkilere yazılmıştı gerek ki korunursunuz bakara 183

Sayılı günler, içinizden hasta olan veya seferde bulunan ise diğer günlerden sayısınca, ona dayanıb kalacaklar üzerine de fidye: bir miskin doyumu, her kim de hayrına fidyeyi artırırsa hakkında daha hayırlıdır, bununla beraber oruc tutmanız sizin için daha hayırlıdır eğer bilirseniz 184

ve esas nokta,


O Şehri Ramazan ki insanları irşad için hak fürkanı, hidayet delili beyyineler halinde Kur'an onda indirildi, onun için sizden her kim bu Ay şuhudda -ya'ni hazarda- ise onu oruç tutsun, kim de hasta yahud seferde ise tutamadığı günler sayısınca diğer günlerden kaza etsin, Allah size kolaylık irade buyuruyor zorluk irade buyurmuyor, hem buyuruyor ki sayıyı ikmal eyleyesiniz de size hidayet buyurduğu veçh üzere Allahı tekbir ile büyükleyesiniz ve gerek ki şükredesiniz
185

1-Savm bize farz kılındı..kendini engellemek..peki haram aylarda bu sağlanmamış mıdır?

2-Hz Meryem filmini izlerken orada zekeriyya rolunde oynayan adamın bir repliği dikkatimi çekmişti..

demiştiki sizin için oruç şudur:yoksulları doyurmak,iftira etmemek,kölelerin zincirlerini kırmak..adil davranmak..sizin orucunuz bu .alaka şu ki biz kendimizi esas yemek içmek vs den uzak tutuyoruz  ve  basit bir film işte diyebiliriz lakin kesinlikle yahudi inançları esasları üzerine çevrilmiş bir film olması sebebiyle ve orucun mahiyetini o şekilde açıklamış olmasıda konumuz açısından bana manidar geliyor...ancak şu var ki ne hikmetse bakara 184 de yahudilerin bu inanışını iptal eder vaziyettedir..şöyleki orucu tutamayanlar yoksula fidye verecekler eğer fidyeyi artırırlarsa bu onlar için hayırlı olacak fakat orucun tutulmasının daha taktire şayan olduğunun bildirilmesi...

3-bakara 185 te oruca dayanamama? veya sağlık sorunları dışında kalan yolcu olma  sebebiyle  oruçlarını tutamayanların diğer günlerde sayıyı tamam etmesi istenmiştir..bu nokta ilginç..çünkü kuranda geçen diğer tüm oruçların sayıları belirtilmesine rağmen,kuran sayılı gün ifadesini ramazan ayı için kullanmış lakin bir sayı vermemiştir..bunlar bana üzerinde düşünülmesi gereken ciddi konular gibi görünüyor..

birde dikkatimi çeken nokta şu ki;kim de hasta yahud seferde ise tutamadığı günler sayısınca diğer günlerden kaza etsin, kısmına göre hasta olan mani ise orucu ertelesin..bu tamam..yani hasta adam kendi derdindedir aç kalamaz/bir yere gidemez/denileni kavramaz..

peki sefer dediği yolculuk hali için orucu erteleme durumu nedir?
Kişi yolculuk yapıyorsa  orucu tutup tutmama serbestisi var mıdır?

yani bir zorunlu olma hali var mıdır?bana göre düğüm burada..şimdi bazı meallerde yolculuk halindeyken ''TUTAMADIĞI'' orucunu sonra tutsun derken,bazı meallerdeyse TUTMADIĞI'' orucunu denmektedir...

şimdi bakara 185 veya diğer oruç ayetlerinde yüce Mevla insanlara böyle bir KOLAYLIK tanımış mıdır?

Bu kolaylık nedir?
Tutamadığını sonra tutmak mı?
Yoksa Tutmadığını sonra tutmak mı?
Ayrıca ayetten ''yolculuk halinde''oruç tutmayın veya tutun size kalmış gibi bir anlam çıkmakta mıdır?
Eğer oruç ayetlerinden ''yolculuk'' için Allah tarafından herhangi bir şart getirilmediği ve belirtilmediği halde ancak  ''TUTULAMAYAN VEYA tutulmayan'' orucun sonradan tutulabileceği ve önemli olduğu bilgisine rağmen,ramazana denk gelipte o ayda yolculuğa çıkılmış olması orucun farzıyyetini anında düşürür mü yoksa kişinin vicdanına mı bırakır?

velhasılı kısaca;

Yolculuk için Allahu teala TUTMAZSANIZ veya TUTAMAZSANIZ 'dan hangisini söylemiştir..?

eğer tutmazsanız çıkarsa sonuç o halde bu savmın geleneğin anladığı manadan epey uzaklaştığını söyleyebilir miyiz?

şöyle ki;o devirde ramazan ayında, kurallarına riayet edilen savm kavramı eğer yolculuk halinde yapılması mümkün olmayan bir yapı ise..savmın o dönemin kavrayışıyla,savmın esas şartının yalnızda elçi dönemi ve çevresinde uyulabilirliği mümkünse ve savmın ŞARTININ  elçi ve onun yanı haricinde/elçiden uzakta,İPTAL olduğu değilde yapılamaz olduğu,yapılmasının anlam ifade etmediği yapılmasının mümkün olmadığı şeklinde olabilirliği babında..

ve bakara 184 de oruca dayanamamak...

Oruç, sayılı günlerdedir. Sizden kim hasta, ya da yolculukta olursa, tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutar. Oruca gücü yetmeyenler ise bir yoksul doyumu fidye verir. Bununla birlikte, gönülden kim bir iyilik yaparsa (mesela fidyeyi fazla verirse) o kendisi için daha hayırlıdır. Eğer bilirseniz oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır.

Oruca gücü yetmemek olarak çevrilmiş bu mealde..peki gücü yetmemek  ile oruca dayanamamak aynı anlama mı gelmektedir Kuran bütünlüğü açısından?

Şimdi diyanetin bu çevirisine göre oruca gücü yetmeyenler..hasta ve yolcu olanlar..

ancak bir grup daha var..onlarda hasta veya yolcu olmadıkları halde oruç tutamayanlar..

şimdi burada hasta,yolcu ve oruca dayanamayanlar diye 3 grup mu vardır?yoksa oruca gücü yetmeyenler derken hasta ve yolcu olanlar mı anılmıştır?yoksa orucu tuttuğu halde yinede fidye veren 4.grup?

yaşlıları aç kalamayanlar olarak işaretlersek,

bu ayette yaşlı kalan grup anılmış mıdır?yoksa onlarla alakalı en ufak bir iz bile anılmamış mıdır?yaşlılar diye bir grup anılmamışsa onlar dikkate mi alınmamıştır..

yoksa bu SAVM kavramı hasta olup bu ibadete dahil olamayan ve yolcu olduğu için mecburen dışta kalan ancak bunların haricinde herkesin dahil olabileceği  bir ibadet midir?

Eğer öyleyse bu savm kavramı gerçekte aç susuz kalmak mıdır?

umarım meramımı anlatabildim..

sağlıcakla


Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

İbrahimizm!!! Yazdı:
Selamlar,


Ey o bütün iman edenler! Üzerlerinize oruc yazıldı, netekim sizden evvelkilere yazılmıştı gerek ki korunursunuz bakara 183

Sayılı günler, içinizden hasta olan veya seferde bulunan ise diğer günlerden sayısınca, ona dayanıb kalacaklar üzerine de fidye: bir miskin doyumu, her kim de hayrına fidyeyi artırırsa hakkında daha hayırlıdır, bununla beraber oruc tutmanız sizin için daha hayırlıdır eğer bilirseniz 184

ve esas nokta,


O Şehri Ramazan ki insanları irşad için hak fürkanı, hidayet delili beyyineler halinde Kur'an onda indirildi, onun için sizden her kim bu Ay şuhudda -ya'ni hazarda- ise onu oruç tutsun, kim de hasta yahud seferde ise tutamadığı günler sayısınca diğer günlerden kaza etsin, Allah size kolaylık irade buyuruyor zorluk irade buyurmuyor, hem buyuruyor ki sayıyı ikmal eyleyesiniz de size hidayet buyurduğu veçh üzere Allahı tekbir ile büyükleyesiniz ve gerek ki şükredesiniz
185

1-Savm bize farz kılındı..kendini engellemek..peki haram aylarda bu sağlanmamış mıdır?

2-Hz Meryem filmini izlerken orada zekeriyya rolunde oynayan adamın bir repliği dikkatimi çekmişti..

demiştiki sizin için oruç şudur:yoksulları doyurmak,iftira etmemek,kölelerin zincirlerini kırmak..adil davranmak..sizin orucunuz bu .alaka şu ki biz kendimizi esas yemek içmek vs den uzak tutuyoruz  ve  basit bir film işte diyebiliriz lakin kesinlikle yahudi inançları esasları üzerine çevrilmiş bir film olması sebebiyle ve orucun mahiyetini o şekilde açıklamış olmasıda konumuz açısından bana manidar geliyor...ancak şu var ki ne hikmetse bakara 184 de yahudilerin bu inanışını iptal eder vaziyettedir..şöyleki orucu tutamayanlar yoksula fidye verecekler eğer fidyeyi artırırlarsa bu onlar için hayırlı olacak fakat orucun tutulmasının daha taktire şayan olduğunun bildirilmesi...

3-bakara 185 te oruca dayanamama? veya sağlık sorunları dışında kalan yolcu olma  sebebiyle  oruçlarını tutamayanların diğer günlerde sayıyı tamam etmesi istenmiştir..bu nokta ilginç..çünkü kuranda geçen diğer tüm oruçların sayıları belirtilmesine rağmen,kuran sayılı gün ifadesini ramazan ayı için kullanmış lakin bir sayı vermemiştir..bunlar bana üzerinde düşünülmesi gereken ciddi konular gibi görünüyor..

birde dikkatimi çeken nokta şu ki;kim de hasta yahud seferde ise tutamadığı günler sayısınca diğer günlerden kaza etsin, kısmına göre hasta olan mani ise orucu ertelesin..bu tamam..yani hasta adam kendi derdindedir aç kalamaz/bir yere gidemez/denileni kavramaz..

peki sefer dediği yolculuk hali için orucu erteleme durumu nedir?
Kişi yolculuk yapıyorsa  orucu tutup tutmama serbestisi var mıdır?

yani bir zorunlu olma hali var mıdır?bana göre düğüm burada..şimdi bazı meallerde yolculuk halindeyken ''TUTAMADIĞI'' orucunu sonra tutsun derken,bazı meallerdeyse TUTMADIĞI'' orucunu denmektedir...

şimdi bakara 185 veya diğer oruç ayetlerinde yüce Mevla insanlara böyle bir KOLAYLIK tanımış mıdır?

Bu kolaylık nedir?
Tutamadığını sonra tutmak mı?
Yoksa Tutmadığını sonra tutmak mı?
Ayrıca ayetten ''yolculuk halinde''oruç tutmayın veya tutun size kalmış gibi bir anlam çıkmakta mıdır?
Eğer oruç ayetlerinden ''yolculuk'' için Allah tarafından herhangi bir şart getirilmediği ve belirtilmediği halde ancak  ''TUTULAMAYAN VEYA tutulmayan'' orucun sonradan tutulabileceği ve önemli olduğu bilgisine rağmen,ramazana denk gelipte o ayda yolculuğa çıkılmış olması orucun farzıyyetini anında düşürür mü yoksa kişinin vicdanına mı bırakır?

velhasılı kısaca;

Yolculuk için Allahu teala TUTMAZSANIZ veya TUTAMAZSANIZ 'dan hangisini söylemiştir..?

eğer tutmazsanız çıkarsa sonuç o halde bu savmın geleneğin anladığı manadan epey uzaklaştığını söyleyebilir miyiz?

şöyle ki;o devirde ramazan ayında, kurallarına riayet edilen savm kavramı eğer yolculuk halinde yapılması mümkün olmayan bir yapı ise..savmın o dönemin kavrayışıyla,savmın esas şartının yalnızda elçi dönemi ve çevresinde uyulabilirliği mümkünse ve savmın ŞARTININ  elçi ve onun yanı haricinde/elçiden uzakta,İPTAL olduğu değilde yapılamaz olduğu,yapılmasının anlam ifade etmediği yapılmasının mümkün olmadığı şeklinde olabilirliği babında..

ve bakara 184 de oruca dayanamamak...

Oruç, sayılı günlerdedir. Sizden kim hasta, ya da yolculukta olursa, tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutar. Oruca gücü yetmeyenler ise bir yoksul doyumu fidye verir. Bununla birlikte, gönülden kim bir iyilik yaparsa (mesela fidyeyi fazla verirse) o kendisi için daha hayırlıdır. Eğer bilirseniz oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır.

Oruca gücü yetmemek olarak çevrilmiş bu mealde..peki gücü yetmemek  ile oruca dayanamamak aynı anlama mı gelmektedir Kuran bütünlüğü açısından?

Şimdi diyanetin bu çevirisine göre oruca gücü yetmeyenler..hasta ve yolcu olanlar..

ancak bir grup daha var..onlarda hasta veya yolcu olmadıkları halde oruç tutamayanlar..

şimdi burada hasta,yolcu ve oruca dayanamayanlar diye 3 grup mu vardır?yoksa oruca gücü yetmeyenler derken hasta ve yolcu olanlar mı anılmıştır?yoksa orucu tuttuğu halde yinede fidye veren 4.grup?

yaşlıları aç kalamayanlar olarak işaretlersek,

bu ayette yaşlı kalan grup anılmış mıdır?yoksa onlarla alakalı en ufak bir iz bile anılmamış mıdır?yaşlılar diye bir grup anılmamışsa onlar dikkate mi alınmamıştır..

Yine  bir soru geliyor akla,bu ayetlerde münafıklar devre dışımı tutulmuştur..?

yoksa bu SAVM kavramı hasta olup bu ibadete dahil olamayan ve yolcu olduğu için mecburen dışta kalan ancak bunların haricinde herkesin dahil olabileceği  bir ibadet midir?

Eğer öyleyse bu savm kavramı gerçekte aç susuz kalmak mıdır?

umarım meramımı anlatabildim..

sağlıcakla




Hayrullah kardeşim,

öncelikle birşeyin doğrusunu bilsek ve sonra onu savunsak olmaz mı?
orucun da salat  kavramı gibi tersyüz edilmemiş olduğunundan eminmiyiz?Öncelikle şurada sorduğum sorulara  yanıt arayalım..

sağlıcakla
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Alıntı:
Hayrullah yazdı:

RAMAZANDAki talep patlamasından FİYAT artmaz, uyanık geçinen, aç gözlü insanoğlu bunu FIRSAT bilir ve fiyatları artırır.

Bunda RAMAZANIN hiç ama HİÇ suçu yok :)

Nedense birisi BIÇAĞI yanlış kullanıyor diye,HEP bıçağı suçlar olunuyor. Yahu zühre elma seviyor diye, elma da zühreyi sevmek zorunda değil ki!!!


Şimdi Hayrullah kardeşim biri bıçağı yanlış kullanıyor..ve aç gözlü uyanık geçinen  insanda bunu fırsat biliyor demişsin..şimdi ramazanda gıda fiyatları hatta tavuk cesedinin fiyatı bile arttı,bu şu demek mi oluyor;Ramazanda aç gözlü olunmak/gereksiz zamlı satmak;ramazanın özelliğidir''..

bundan belkide 10 sene evvel falan tam hatırlayamıyorum..tavukçuya dedim ki..bi ceset ver..o da tabi hemen poşete koyup beni gönderecek..dedim bir saniye..ben merak ettim bu tavuk neden ölmüş..?? şuna bi otopsi yapta ölüm sebebini öğrenelim...neyse otopsi bitti,ölüm sebebinin kalp olduğuna hükmettik,aşırı sigara ve kahve tüketmiş olabileceği üzerinde veya aile geçindirme zorluğu içinde kahırdan gitmiş olabileceği üzere  mülahazalar yaptık..sıra parayı ödemeye geldi..bi baktım..ovvvv breh breh ve yine breh..tavuk fiyatı nerdeyse iki katına çıkmış..adama neden böyle diye sorduğumda o da:yav neydeyim  gardaş benede böyle geliyor dedi..yani birileri onada kazık atıyormuş...

şimdi kardeşim kafalardaki Ramazan anlayışındaki Ramazanın  hiç mi suçu yok..

sağlıcakla


Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

İbrahimizm!!! Yazdı:
Selamlar,
3-bakara 185 te oruca dayanamama? veya sağlık sorunları dışında kalan yolcu olma  sebebiyle  oruçlarını tutamayanların diğer günlerde sayıyı tamam etmesi istenmiştir..bu nokta ilginç..çünkü kuranda geçen diğer tüm oruçların sayıları belirtilmesine rağmen,kuran sayılı gün ifadesini ramazan ayı için kullanmış lakin bir sayı vermemiştir..bunlar bana üzerinde düşünülmesi gereken ciddi konular gibi görünüyor..
birde dikkatimi çeken nokta şu ki;kim de hasta yahud seferde ise tutamadığı günler sayısınca diğer günlerden kaza etsin, kısmına göre hasta olan mani ise orucu ertelesin..bu tamam..yani hasta adam kendi derdindedir aç kalamaz/bir yere gidemez/denileni kavramaz..
peki sefer dediği yolculuk hali için orucu erteleme durumu nedir?
Kişi yolculuk yapıyorsa  orucu tutup tutmama serbestisi var mıdır?
yani bir zorunlu olma hali var mıdır?bana göre düğüm burada..şimdi bazı meallerde yolculuk halindeyken ''TUTAMADIĞI'' orucunu sonra tutsun derken,bazı meallerdeyse TUTMADIĞI'' orucunu denmektedir...
şimdi bakara 185 veya diğer oruç ayetlerinde yüce Mevla insanlara böyle bir KOLAYLIK tanımış mıdır?
Bu kolaylık nedir?
Tutamadığını sonra tutmak mı?
Yoksa Tutmadığını sonra tutmak mı?
Ayrıca ayetten ''yolculuk halinde''oruç tutmayın veya tutun size kalmış gibi bir anlam çıkmakta mıdır?
Eğer oruç ayetlerinden ''yolculuk'' için Allah tarafından herhangi bir şart getirilmediği ve belirtilmediği halde ancak  ''TUTULAMAYAN VEYA tutulmayan'' orucun sonradan tutulabileceği ve önemli olduğu bilgisine rağmen,ramazana denk gelipte o ayda yolculuğa çıkılmış olması orucun farzıyyetini anında düşürür mü yoksa kişinin vicdanına mı bırakır?
velhasılı kısaca;
Yolculuk için Allahu teala TUTMAZSANIZ veya TUTAMAZSANIZ 'dan hangisini söylemiştir..?
eğer tutmazsanız çıkarsa sonuç o halde bu savmın geleneğin anladığı manadan epey uzaklaştığını söyleyebilir miyiz?
şöyle ki;o devirde ramazan ayında, kurallarına riayet edilen savm kavramı eğer yolculuk halinde yapılması mümkün olmayan bir yapı ise..savmın o dönemin kavrayışıyla,savmın esas şartının yalnızda elçi dönemi ve çevresinde uyulabilirliği mümkünse ve savmın ŞARTININ  elçi ve onun yanı haricinde/elçiden uzakta,İPTAL olduğu değilde yapılamaz olduğu,yapılmasının anlam ifade etmediği yapılmasının mümkün olmadığı şeklinde olabilirliği babında..
ve bakara 184 de oruca dayanamamak...
Oruç, sayılı günlerdedir. Sizden kim hasta, ya da yolculukta olursa, tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutar. Oruca gücü yetmeyenler ise bir yoksul doyumu fidye verir. Bununla birlikte, gönülden kim bir iyilik yaparsa (mesela fidyeyi fazla verirse) o kendisi için daha hayırlıdır. Eğer bilirseniz oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır.
oruca gücü yetmemek olarak çevrilmiş bu mealde..peki gücü yetmemek  ile oruca dayanamamak aynı anlama mı gelmektedir Kuran bütünlüğü açısından?
Şimdi diyanetin bu çevirisine göre oruca gücü yetmeyenler..hasta ve yolcu olanlar..
ancak bir grup daha var..onlarda hasta veya yolcu olmadıkları halde oruç tutamayanlar..
şimdi burada hasta,yolcu ve oruca dayanamayanlar diye 3 grup mu vardır?yoksa oruca gücü yetmeyenler derken hasta ve yolcu olanlar mı anılmıştır?yoksa orucu tuttuğu halde yinede fidye veren 4.grup?
yaşlıları aç kalamayanlar olarak işaretlersek,
bu ayette yaşlı kalan grup anılmış mıdır?yoksa onlarla alakalı en ufak bir iz bile anılmamış mıdır?yaşlılar diye bir grup anılmamışsa onlar dikkate mi alınmamıştır..
yoksa bu SAVM kavramı hasta olup bu ibadete dahil olamayan ve yolcu olduğu için mecburen dışta kalan ancak bunların haricinde herkesin dahil olabileceği  bir ibadet midir?
Eğer öyleyse bu savm kavramı gerçekte aç susuz kalmak mıdır?
umarım meramımı anlatabildim..
sağlıcakla

Yusuf kardeş burada da püf noktayı yakalamışsın.

1- Yolcu ve hastanın sıyamı, kesilinkle yolculuk sona erdikten ve hastalıktan iyileştikten sora tespit edilecek sair günlerdedir. 

2- "Oruca gücü yetmeyeler/tutmayanlar/tutamayanlar" ifadesi ayette yer almıyor. "Gücü yetenlere yoksulu yedirmek farzdır". İfade böyle. Neye gücü yetecek? tabii ki yedirmeye gücü yetecek.

İnsanlara bilmeleri uymaları gereken temel hususlar veriliyor bu siyam günlerinde. Bu ilkelerden birisi de gücü yetenin yoksulu doyurmasıdır. Bunu gönülden yaparsa bu onun için hayırlı olur. Yoksa "ona zorla bu yaptırılır" demek isteniyor, "Ve men tetavvaa xayran fe huve xayrun lehu" ifadesiyle. "Ve en tesûmû xayrun lekum": Ve/sonuç olarak, söylenenlere/kurallara uymanız sizin için iyi olur. (Şayet tutmaz/uymazsanız sizin için iyi olmaz,...sizi cezalandırırız vs. )"  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

hayrullah41 Yazdı:

Selam Abdurrahman,

YAzınızdan bir cümle :

İnsanlara bilmeleri uymaları gereken temel hususlar veriliyor bu siyam günlerinde. Bu ilkelerden birisi de gücü yetenin yoksulu doyurmasıdır. Bunu gönülden yaparsa bu onun için hayırlı olur.

 

Şimdi Bakara suresi zaten İNFAK EDERLER tanımlaması ile başlarken, yoksulu doyurma eğitimi demek ki, sonlara bırakılmış. Demek ki, infak da yanlışmış!!!

Yusuf kardeş,

aldığın bu gazla, istersen bir de İNFAK kelimesi üzerinde derinleş. Belki de yanlıştır!!!

Ama yine de tavsiyem, BASİT düşünelim.

Selametle,



Hayrullah kardeşim şimdi mesela gaz maz değil..mesele şu:

önümüzde 1400 yıllık bir geçmiş var..ve tablo ortada..nedir ortada olan tablo?

şöyle  anlatayım:

Namazı 50 vakitten 5 e düşürdüler yetmedi hala bunu yayıyorlar istersen dine hıyanet işleri başkanlığının yayınlarına bak..
Salat kavramını zaten namaz diyerek adını anmaz olmuşlar zayii etmişler..türbeler,geceler,kandiller,cami süslemeler..yav cebimde param yokken adam camiye yardım istedi benden..yav bana kim yardım edecek?tövbe estafurullah töbe..sonra bunların mehdi beklemeleri deccalleri gözlemeleri,uçanı kaçanı..ilmi ledunları..ha bak böyle bir ilim bile yok..neyse..

buyur arapları..kafa kes kol kes el kes ayak kes..yetmedi recm et..
bak geçenlerde kıyamet koptu..hırkai şerif mi tüy mü ne yanmış..hala anlamıyorlar,nasıl yanar?yanmamalıydı..yanamaz..

neden?

çünkü elçi bunu giymişti..hala akıl edemiyorlar..
tarikatlar,tekkeler din adamları vs vs vs işte 1400 yıllık birikim bunlar abi..gerisi?

gerisi yok..neden?

çünkü onlara göre Kuran anlaşılmaz sadece hint mantraları gibi inleyerek  hafif sağ ve sola salınımla dinlenilir..

abi bu sancıdır..düşünceler  doğruya gebe kaldığında elbet sancı kaçınılmaz olacaktır..senin tepki vermeni anlıyorum..zaten biride dedi bana..sen iyce kafir oldun diye..

geleneğin bize dayattığı her put,Kuran baltasıyla yıkıldıkça elbet çığlıklar  yükselecek..hiç o puta yolu düşmemiş olanlar bile...''yav keşke  kırılmasaydı,onun mermeri çok pahalıydı veya onu yapan sanatçı çok değerliydi diye hayıflanabileceklerdir...

velhasılı Kurana kulak kabartmak gerek..baksana Kuran derken bile geleneğin etkisinde kalanların yorumlarını ;''işte kuran bunu emretti'' diye söyleyebiliyoruz...şimdi bu nedir?

işin aslı bana göre şu ki..Memlekette güvenilecek tek meal bile yok..bu sebeple Hayrullah kardeşim,senin o İNFAK kavramını da araştır sözünü yabana atmayacağım..atmamda zaten..ve bu arada sen çok kıymetli bir  dostsun..vallahi seni seviyorum..ha son olarak,

dikkat edemedin sanırım..ben hiçkimsede güven uyandıran bir tip değilim..hiçkimse bana güvenemez,onlara asla güven vermem..

bu benim suçum mu?elbet değil..onlar öyle algılıyor o başka..

neyse Hayrullah kardeşim araştırmaya devam inşallah..

sağlıcakla kal sevgili kardeşim..
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 

<< Önceki Sayfa 23 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats