Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selâm Alperen,
HAMR ile direkt olarak "Sarhoş olma hâli" kastediliyor değil, (Evet, Sarhoşluk "Sekret" olarak Kur'ãn'da geçmektedir)
dolaylı olarak âyetlerin sentezinden SARHOŞLUĞUN yasaklandığına varabiliyoruz demek istiyorum.
İkinci sayfada size cevap olarak yazmış olduğum iletiyi okudunuz mu
bilmiyorum. Orada bazı ayrıntılara dikkatlerimizi çekmemiz gerektiğini belirtmiştim. O sayfadan alıntılayarak devam edelim.
HAMR ve MEYSİR direkt olarak İTHM, dolayısıyla RİCS ve HARAM değildir! İlgili âyette (Bakarah-219) HAMR’ın az
ya da çokluğuna bakılmadan HAMR ve MEYSİR İTHM’dir (hüma ithmün) denilmemekte, HAMR ve MEYSİRde
İTHM vardır denilmekte (fi hima ithmün) ve ayrıca bir çok (kebir?) yararlarının
olduğu da belirtilmektedir. Bu ikisi farklı farklı anlamlara işaret etmektedir. "Fi", HAMR ve MEYSİR'in kapsamlı olduklarına dikkatimiz çekmektedir.
Örneğin, âyette Lehmi Hinzir ile
ilgili olarak direkt olarak Ricstir ve HARAMdır denilmekte (>>>tamamen
yasak); Lehmi Hinzir’da Rics vardır (>>>bir kısmı ricstir)
denilmemektedir. Dilense idi Allah HAMR ve MEYSİR için de aynı kalıbı kullanırdı. Ama
HAMR’ın rics, ithm olmayan kısmı vardır ki bu kısmı da cennette inananlara
sunulacaktır (Muhammed-15). Tamamen pis olan bir şeyi Allah neden cennet nimetlerini anlatırken mîsal olarak versin ki? Allah, tamamen rics olan bir şeyin ismini
güzellikler diyarında anmasa gerek.
Lehmi Hinzir’ın insanlar
için hiç bir yararı yoktur ve bu yüzden direkt olarak pis olarak
nitelendirilmiştir. Ama HAMR’ın (bir çok) yararlı olan kısmı vardır, sınır
aşıldığı takdirde (sarhoş olunduğunda) (bir çok) zararlı ve dolayısıyla ithm
olan kısmı da vardır. Bu yüzden direkt olarak HAMR, İTHM’dir (hüma ithmün)
denilmemiştir. İthm olan kısmı (Sarhoşluk durumu) ise zaten HARAM olmaktadır.
Diyorsunuz ki, bu
gibi maddelerin kendileri değil, kullanım amaçlarıdır onları zararlı yapan. Tek başınıza iken bir bardak şarap içtiniz. Ne kimseye ne de kimseye hiç bir zararınız olmadı. Zarar vermek gibi bir niyetiniz yok. Bu durumda ne olacak? Sarhoş olmadığınızdan dolayı içtiğiniz şarap HAMR kapsamında İTHM ve HARAM olmayan kısma girilmiş oldu.
Ve son olarak da şu soruyla tamamlayalım. Enãm-145'e rağmen HAMR'ın her türlüsünün Haram olduğunu nasıl söyleyebiliyoruz?
"De ki: Bana vahiy
olunanlar içinde doyacak birisine Ta’im’den (=doyurucu?) Haram olunan bir şey
bulmuyorum. Leş veya akmış kan veya Hınzır eti –ki gerçekten pistir- veya
Allah’tan başkası adına adanmış fısk olursa başka."
Sarhoş etmeyecek kadar içilen İçki de bir Ta'im değil midir?
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Alperen Yazdı:
Vatandaşa göre; Allah uyuşturucular için “şeytan pisliği” de diyor ama o şey aldığınız miktara bağlı olarak aklınızı uyuşturmuyorsa artık o şey “şeytan pisliği” de olmuyor. Allah bu meretten sakının diyor ama sarhoş etmiyorsa o şey artık meret olmuyor.
Sapkınlar bi tarafa da içki konusundaki Vahy mantığını iyi incelemekte fayda var. Örneğin Yüce Allah'ın yaklaşımı ile içki içene sopa atan uyduruk şeriatçiler arasındaki derin uçurum.
Saygılar.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Eren84 Yazdı:
HAMR ile direkt olarak "Sarhoş olma hâli" kastediliyor değil, (Evet, Sarhoşluk "Sekret" olarak Kur'ãn'da geçmektedir) dolaylı olarak âyetlerin sentezinden SARHOŞLUĞUN yasaklandığına varabiliyoruz demek istiyorum.
Kumar ve Fal Okları ile birlikte "pislik" olarak tanımlanması ve "Allah'ı anmaktan alıkoyan şeyler" "Aranıza düşmanlık sokan şeyler" olarak ifadesi üzerinde iyi düşünmek gerekir.
Kumar : Piyangoyla başlar, en yakın arkadaşın ile arana düşmanlık sokacak kadar insan psikolojisine işler, öyle dalınırki içine çıkma çıkılmaz, Kul Allah'tan uzaklaşır. ve karakterde ASILI KALIR.
Fal Okları : Bir sohbette masum kahve falı muhabbeti ile başlar. Yıldızlar cinci hocalar katkıları ile "o bana şu büyüyü yapmış, bu bana şunu etmiş" gibi insanlar arasına fitne tohumları eker öyle dalınırki içine çıkma çıkılmaz, Kul Allah'tan uzaklaşır. ve karakterde ASILI KALIR.
İçki : Rahatlama ya da sohbet desteğiyle bir kadehle başlar. Beyni uyuşturup, mantığı/iyi-kötü ayrım ve düşünme becerisini yok edecek konuma gelir. öyle dalınırki içine çıkma çıkılmaz, Kul Allah'tan uzaklaşır. Dilin kemiğine kadar işler düşmanlık sokar ve karakterde ASILI KALIR.
Hepsi Şeytandanır. Şeytansa İnsanoğluna ezeli düşmandır.
Saygılarımla.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
67. Hurmalıkların meyvalarından, üzümlerden de sarhoş edici bir içecek ve güzel bir rızık elde edersiniz. İşte bunda, aklını işleten bir topluluk için kesin bir mucize vardır.nahl
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Cengiz tarafından bir süre önce ortaya atılan “gazozların alkol içerdiği” yönündeki iddia üzerine sektörün önde gelen kuruluşlarından Erbak Uludağ A.Ş, TÜBİTAK'ın Bursa Test ve Analiz Laboratuvarında (BUTAL), gazlı içeceklerin yanı sıra patates, yoğurt, hurmanın da aralarında bulunduğu çeşitli gıda ürünlerinin analizini yaptırdı.
Alkol herşeyde var Firmadan yapılan açıklamada, doğada bulunan birçok meyve ve sebzenin doğal yapısında değişik oranlarda etil alkol bulunduğu, etil alkol miktarının meyve ve sebzenin olgunluk derecesi ile içerdiği şeker miktarlarına göre değiştiği vurgulandı. “Ethanol sadece iddia edildiği gibi gazozda değil aynı zamanda tüm gazlı içecek ve meyve sularında, birçok meyve, sebze ve temel gıda maddelerinde de doğal olarak vardır” görüşüne yer verilen açıklamada, BUTAL'da 16-18 Ekim tarihlerinde yapılan analiz raporlarına göre günlük hayatta tüketilen bazı yiyecek ve içecek maddelerinin içerdiği etil alkol miktarları şu şekilde yer aldı:
Ürünler ve alkol miktarları (Litre-gram) Patates 4,47 gr/lt Yoğurt 2,48 gr/lt Boza 2,26 gr/lt Portakal 2,13 gr/lt Hurma 1,90 gr/lt Sirke 1,69 gr/lt Gül suyu 1,53 gr/lt Ekmek Mayası 1,24 gr/lt Greyfurt 0,95 gr/lt Meyve suyu 0,48 gr/lt Kola 0,2 gramdan az/lt Gazoz 0,2 gramdan az/lt Portakallı Gazoz 0,2 gramdan az/lt
__________________ "sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
peki bir şey sorabilirmiyim azın çoğa gitme ihitimali vardır dimi peki hiç içki içmemiş bir insanı düşünelim arkadaşı dediki ya al bir kadehden ne olur o da diyelimki içkinin burdaki yazılardan esinlenerek yasak olmadığına vakıf oldu ve onu düşünerekten içkiyi yudumladı ve içki onu çarptı peki sizce ALLAH bu ihtimali düşünmemişmidir?
Sana uyuşturucuyu/içki ve kumarı sorarlar. De ki: "Bu ikisinde büyük bir günah
vardır; insanlar için çıkarlar da vardır. Ama onların kötülüğü yararlarından çok
daha büyüktür." Ve sana neyi infak edeceklerini de soruyorlar. De ki: "Helal
kazancınızın size ve bakmakla yükümlü olduklarınıza yeterli olanından artanını
verin." İşte Allah, ayetleri size böyle açıklar ki, derin derin düşünebilesiniz.(BAKARA suresi 219. ayet) Ama onların kötülüğü yararlarından çok
daha büyüktür." özellikle burası arkadaşlar önemli bir uyarı değil mi ?
bu konunun ilk başında alperen yazısında içkinin insan vücüdundaki zararlarından bahsetmmiş o konuya bakarak zararı anlaşılır ayrıca 3 bardak bira içen kişilerde görüş kabiliyeti yüzde 32 azalıyor. 1
bardak içki ise görüş açısını 20 derece daraltıyor. Kanında bir gram
alkol bulunan kişilerde kaza yapma riski normal kişilere oranla 6 kat
artıyor. Kandaki alkol miktarı 1,5 grama çıktığında kaza riski 24 kata,
2 gramda ise 60 kata yükseliyor.
Dünya Sağlık Örgütü'nün verilerine
göre 2005 yılında Avrupa kıtasında alkole bağlı kazalar ve hastalıklar
nedeniyle 600 bin kişi hayatını kaybetti. bakın bir bardak içki de %20 görüş düşüklüğü var şimdi bir bardak evet insanı sarhoş etmez ama zaten insanlar Allahı o kadar büyük bir oranla düşünebiliyorlarmı diyelim %60 düşünebiliyor e bir kadeh te %40 düştü ayrıca şuda olacak tabi içen diyecek ki bir bardakta içem bırakayım ve her bardak içiminde bu ibre artacak şimdi bir de bu açıdan düşünün.
ve ben sadec şunu diyorum ;Şeytan içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi,
Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz
değil mi?(MÂİDE suresi 91. ayet) ben bu ayete göre Allahın vazgeçtinizmi sözüne uyarak içmediğim gibi içmeyeceğim de Allahın izni ile saygılarımla
İçkinin, dahası sarhoş edici herşeyin ( uyuşturucu, şarap, içki vss ) yasak- günah olduğu su götürmek bir gerçektir
Buna hiçbir haklı bahane getirilemez, sarhoş olmuyorsam o zaman az miktarda içmek haram değildir demek, işlenen suçu bir nebze olsa örtmek demektir, bu da kabullenilemez birşeydir
saygı ile...
__________________ Ne kadar uzak olsak da çok yakınız, daha yürekten olamazdım, daima kim olduğumuza güveniyorum ve başka hiçbirşey önemli değil... Metallica-Nothing Else Matters
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sana sarhoşluk veren şeyleri ve kumarı sorarlar. De ki: "Bu ikisinde büyük bir günah vardır; insanlar için çıkarlar da vardır. Ama onların kötülüğü yararlarından çok daha büyüktür." / Bakara-219
Ey iman edenler! sarhoşluk veren şeyler, kumar, tapılmak için dikilen taşlar, fal okları şeytan işi birer pisliktik; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz. Şeytan; uyuşturucu ve kumara sokularak aranıza düşmanlık ve şiddetli nefret yerleştirip sizi Allah'ı anmaktan, namazdan geri çevirmek ister. Artık son veriyorsunuz değil mi? / Maide-90-91
Selam,
Kuran'da İçkinin açıkça "Haram" olarak ifade edilmemesi, Ancak Yüce Allah'ın "insan için zararlı metalar" kapsamında tutması, Kuran adına muhteşem yaklaşımlardan biridir. Günümüzde Özellikle Alkolizm ve Uyuşturucu girdabına düşen ya da Kumar psikolojik hastalığına yakalanan insanların kliniklerde özel metodlarla tedaviye tabi tutulmasını düşünürsek Bu Ayetlerden de anlıyoruz ki Kuran apaçık bir Armağan ve Rahmettir. Alemlerin Rabbi'nin yaklaşımı, İçki ve Kumar alışkanlığı olan kişilere yaklaşım biçimimiz konusunda da bize patikalar açar. Örneğin buradan anlıyoruz ki içkiyi kişisel olarak bir sığınma ile kullanan insana (sadece içki içtiği için) uyduruk dinin öngördüğü kırbaçlama, cezalandırma gibi saçmalıklar ileri derecede hatadır. Bu kişilere bu işin zararları ve onları toplumsal suçlara sürükleyeceği, kişiler arasındaki düşmanlıkları tetikleyeceği konuları medeni ve öz benliklerine hitap ederek anlatılmalıdır. Bazı kişilerin "Bu beni rahatlatıyor, işten çıkınca bir kadeh atıyorum stresim gidiyor, rahatlıyorum" gibi cümleleri tolare edilmeli. düşmanca yaklaşılmamalı, Zararının daha çok olduğu-olacağı gerçeği işlenmelidir.
Doğrular Alemlerin Rabbi'nindir.
Sevgiler.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Bence içki için direkt haram denilmemiş olması onun bir günah unsuru olmadığı anlamına gelmez. Sisteme en güzel hali ile uyacak olan insanlar ondan uzak dururlar. Allah' ın sünnetinde onun içilmesinin yanlış olduğunu ondaki yararın zarardan az olduğunu, öyleyse ondan uzak durmamız gerektiğini bilmemiz gerekir. Ancak Allah ben size bunu haram ettim demiyor. İçtiğinizde elde edeceğiniz günahın derecesini Allah bilir. Takva derecesi yüksek olanların içkiden uzak duracağı kesindir. Çünkü onu içen insan kendisine zulmetmektir ve içtiğinin seviyesine göre mi yoksa bir zerresini içse bile mi yoksa sarhoşluğuna göre mi verilir bilmem ama onu içenin bir şekilde sistemi bozup günah kazandığı aşikardır. Burada önemli olan domuz etindeki gibi haram değil kanımca. Sistemin ne seviyede bozulduğudur gibi geliyor. Tıp bu seviyeyi belirleyici unsurdur diye tahmin ediyorum... Ancak alkolün domuz kadar zararlı olmadığı bilinmektedir. Tabi gerçi içilen şeyin cinsine bağlı ya. Uyuşturucu alırsan bu lafımda havada kalacaktır.
__________________ Zümer(27) Yemin olsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
İçki haram mıdır sorusu,özellikle içki içenler tarafından içmeyenlere sıkça sorulan bir soru. Bana bu soru sorulduğunda, açıkça haram kelimesi geçmediği için, ayette belirtildiği gibi şeytan işi pisliktir diye yanıt vermeyi tercih ediyorum. Zaten bu da, uzak durulması için yeterli değil mi? Kim Allah'ın şeytan işi pislik olarak nitelendirdiği bir şeyi bunun idrakinde olarak içmek ister ki?
İçki yerine, aklı örten şey anlamında hamr kelimesinin kullanılmış olması, içki aklı örtmediği zaman pislik değildir anlamına gelmez bence. Çünkü ilk olarak hamr kelimesi o zaman sadece içki (şarap) için kullanıldığından içki anlamında düşünüldüğü halde, bugün uyuşturucu gibi şeyler aklı örten sıfatına haiz olduklarından ayetin kapsamına girmişlerdir ve bu da Kuran'ın mucizevi bir beyanıdır. Kıyamete kadar, insanın üretebileceği aklı örten ne varsa hepsi ayetin kapsamındadır. Aklı daha beter örten bir şeyin varolması, aklı nisbeten daha az örtebilecek şeyin kullanımını serbest hale getirmez, onu aklayıp temiz kılamaz bence.
Şu kadar içsem olur mu vs.diye düşünüp durmak da aslında insanın nefsi için yol araması olup, ben de bunu zamanında çokça yaptım ama doğru değil. Nitekim, insan Kuran'la yakınlaşıp, namazını da salt taklitsel halden çıkarıp içten bir yöneliş yakarış halinde yaşarsa, nefsine yol aramaktan da bir anda vazgeçiyor Allah'ın yardımıyla.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma