Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamün Aleyküm! Değerli Barış Kardeşim!
Barış yazdı:
İçki haram mıdır sorusu,özellikle içki içenler tarafından içmeyenlere sıkça sorulan bir soru. Bana bu soru sorulduğunda, açıkça haram kelimesi geçmediği için, ayette belirtildiği gibi şeytan işi pisliktir diye yanıt vermeyi tercih ediyorum. Zaten bu da, uzak durulması için yeterli değil mi? Kim Allah'ın şeytan işi pislik olarak nitelendirdiği bir şeyi bunun idrakinde olarak içmek ister ki?
Allah Razı olsun.
Verilebilecek cevapların en güzeli olduğunu düşünüyorum.
İçki haram mıdır sorusu,özellikle içki içenler tarafından içmeyenlere sıkça sorulan bir soru. Bana bu soru sorulduğunda, açıkça haram kelimesi geçmediği için, ayette belirtildiği gibi şeytan işi pisliktir diye yanıt vermeyi tercih ediyorum. Zaten bu da, uzak durulması için yeterli değil mi? Kim Allah'ın şeytan işi pislik olarak nitelendirdiği bir şeyi bunun idrakinde olarak içmek ister ki?
İçki yerine, aklı örten şey anlamında hamr kelimesinin kullanılmış olması, içki aklı örtmediği zaman pislik değildir anlamına gelmez bence. Çünkü ilk olarak hamr kelimesi o zaman sadece içki (şarap) için kullanıldığından içki anlamında düşünüldüğü halde, bugün uyuşturucu gibi şeyler aklı örten sıfatına haiz olduklarından ayetin kapsamına girmişlerdir ve bu da Kuran'ın mucizevi bir beyanıdır. Kıyamete kadar, insanın üretebileceği aklı örten ne varsa hepsi ayetin kapsamındadır. Aklı daha beter örten bir şeyin varolması, aklı nisbeten daha az örtebilecek şeyin kullanımını serbest hale getirmez, onu aklayıp temiz kılamaz bence.
Eline sağlık Barış kardeş.İçki ve uyuşturucular konusunda efradını cami,ağyarını mani bir tanımlama yapmışsın.Ben de bir şiirle destek vereyim size:
Müslümanın, şeytan işi pisliklerde bezi olmaz,
İçmeye bahane arayanlara ise bez dayanmaz,
Kaçın kardeşim kaçın şeytanın her pisliğinden,
Kur'ana yönel de,bu kez şeytan kaçsın senden.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
barış Yazdı:
İçki yerine, aklı örten şey anlamında hamr kelimesinin kullanılmış olması, içki aklı örtmediği zaman pislik değildir anlamına gelmez bence. Çünkü ilk olarak hamr kelimesi o zaman sadece içki (şarap) için kullanıldığından içki anlamında düşünüldüğü halde, bugün uyuşturucu gibi şeyler aklı örten sıfatına haiz olduklarından ayetin kapsamına girmişlerdir
Selâm arkadaşlar,
Sayın Barış, Şarap=içki kelimesi Kur'ãn'da Yûsuf-36 ve 41 âyetlerinde zâten ayrı bir kelime olarak (Hamr değil, HamrA [+ Elif harfi var]) geçmektedir.
Bu takdirde Hamr kelimesinin 14 yy. önce sadece içki mânâsında kullanıldığını söylemek yanlış olur.
HamrA, şaraptır; ama Hamr Bilinci örten her şeydir (Uyuşturucular, makam-mevki, şöhret, servet, şehvet).
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
hubeyb Yazdı:
peki bir şey sorabilirmiyim azın çoğa gitme ihitimali vardır dimi peki hiç içki içmemiş bir insanı düşünelim arkadaşı dediki ya al bir kadehden ne olur o da diyelimki içkinin burdaki yazılardan esinlenerek yasak olmadığına vakıf oldu ve onu düşünerekten içkiyi yudumladı ve içki onu çarptı peki sizce ALLAH bu ihtimali düşünmemişmidir?
Selâm,
Bu yaklaşım bana tutucu kesime "neden haremlik-selâmlık olsun ki" sorusunu yönelttiğimde aldığım yanıta benziyor.
"Kadın-erkek bir arada oldukları zaman şeytan karşı cinsleri rahat bırakmaz, çeşitli cinsel fantaziler kurmaya ve dolayısıyla onları zinaya teşvik edebilir" gibi bir cevap alıyordum.
Evet, buradan bakıldığında mantıklı duruyor. Allah bu ihtimali de düşünmüştür, değil mi? Şu hâlde uygulansın haremlik-selâmlıklar..
selam,
aklı örten şey..
içki,uyuşturucu,hap vs...
aklı örtme işini yapıyorsa islama göre haramdır,bunların katı gaz sıvı halde alınmış olmaları farketmez..
az yada çok olarak tüketilmesinin, haramlığı yerine kullanım amaçları ve yerlerinin çokluğuna daha dikkat edilmesi gerekir..
müslüman az yada çok..islamın anladığı manada o yasağı çeşitli
tevillerle delme noktasına getirilmemeli..bunun islamda samimi olma ile
ilgili boyutları var.
Sanırım "az" "çok" tartışması olmuş. Az'ın sınırı ne?
Peki az alkollü içki içilebiliyor ise, az domuz eti de yenilebilir! Tabi bu ne kadar doğru değilse, az içki içmek de doğru değildir.
Birkere Kur'an'da günah ve yasak olarak belirtilen her fiil haramdır.
Allah domuz etini haram kılmıştır. Az da yense çok da yense haram işlenmiş olur. Allah (alkollu) içki içmeyi haram kılmıştır. Az da içilse çok da içilse haram işlenmiş olur..
Allah içki, kumar, dikili taşlar ve faldan pislik olarak bağsetmiştir ve uzak durmamızı da öğütlemiştir. Uzak kalmamızın öğütlendiği bir konuda az içsem, bilincim yerinde kalacak kadar içsem gibi ifadeler öğüdün anlaşılmadığının göstergesi olsa gerek; çünkü bilincin yerinde kalacak kadar içmenin ölçüsü ne olacak, ayrıca bu gibi maddeler zaten az az içerek bağımlılık oluşturan maddeler değil mi? Burada bize düşen sınırları zorlamamak olmalı.
Öğütleri tutarak dosdoğru bir istikamette gitmek ümidiyle...
(MÂİDE suresi 90. ayet)
Diyanet Çevirisi
Ey iman edenler! (Aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. Onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
(MÂİDE suresi 90. ayet)
Diyanet Çevirisi
Ey iman edenler! (Aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir.Onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
selam
işte bu cümle bu tartışmaya noktayı koyar.
içkiyi azıcık içen içkiden kaçınmış olur mu?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Allah içki, kumar, dikili taşlar ve faldan pislik olarak bağsetmiştir ve uzak durmamızı da öğütlemiştir. Uzak kalmamızın öğütlendiği bir konuda az içsem, bilincim yerinde kalacak kadar içsem gibi ifadeler öğüdün anlaşılmadığının göstergesi olsa gerek; çünkü bilincin yerinde kalacak kadar içmenin ölçüsü ne olacak, ayrıca bu gibi maddeler zaten az az içerek bağımlılık oluşturan maddeler değil mi? Burada bize düşen sınırları zorlamamak olmalı.
Öğütleri tutarak dosdoğru bir istikamette gitmek ümidiyle...
(MÂİDE suresi 90. ayet)
Diyanet Çevirisi
Ey iman edenler! (Aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. Onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
Selam Toprak-Su,
pisliğin azıda pisliktir, çoğuda. hele bu pislik şeytan işi ise...
dediğin gibi, yukarıdaki Ayette açıkça ifade edilen, uzak durmamız ve kendilerinden kaçınmamız gereken şeylerden bizi sakındıran Ayete rağmen onlara az adı altında bile olsa yaklaşmanın kesinlikle uygun düşmeyeceği ortadadır. bence bu Ayette ( rics = pislik ) denmesinin bir hikmetide bu olsa gerek. insana seslenen Yüce Allah, onun yaradılışını en iyi yine '' O '' bildiği için, pisliğin azından da çoğundan da midesinin bulanması gereken biz kullarına bu kelimeyle bu konuya misal vermiştir kanaatimce.
Selam ve Dua ile
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Konuyla ilgili iletileri okumadım.Ancak,çok önce konuyla ilgili bir çalışma yapmıştım.
Benim tesbitlerime göre,sarhoşluk veren hertürlü şeyin içilmesi veya vucüda alınmasının haram olmayıp,günah olmasının hikmeti,bu fiili işleyenlere,dünyevi ceza olmayışıdır.
Çünkü,Kur"an"ın haram diye nitelendirdiği her şeyin,aynı zamanda dünyevi cezası da vardır.Yani içki içmek veya satmak veya üretmek,Kur"an"a göre suç değil,günahtır.Kur"an"ın içkiye haram dememesinin tek hikmeti,bana göre budur.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma