Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Sayin Muhidin.Allah şahidimdir ki,ben silinen ifademi tekrar yazmadım.Ya senin bir yanlışlığın var,ya da bir başkası yazmış.Teknik olarak bu mümkün mü bilmiyorum.
içki kötülüklerin anası çoğu haram olan şeyin azı da haramdır bu net bir ifade niye şüphe ediyosunuz kii içmek için bahane mi arıyorsunuz içkiye haram demeyen şüphe edenin müslüman olması imkansız bu lafı müslüman söylemez söylerse zaten Allah korusun dinden çıkar neden bu kadar ucuz dininizden çıkıyorsunuz kii islam herşeyin insan için faydalısını ister içki konusundaki ifadeler kesin kuranı kerim açıkça haramlıyor bazıları kelime oyunuyla mübah görüyor bu saçmalığı bir kesin bu site imanı kaybetme sitesi mii imanı bu kadar kolay bırakmak...
Yanlış düşünüyorsun. Birşeyin haram=yasak olması için mutlaka Kur'anda haramlar listesinde sayılmış olması gerekmez.
Mesela Yüce Allah zinaya haram demiş midir? O halde zina helal midir?
Haram Yüce Allah'ın "yapmayın, sakının, uzak durun" dedikleridir.
Gizli ve açık günahlar ve taşkınlıklar da haram kategorisindedir.
Enam 151. De ki onlara: "Hadi gelin, Rabbinizin size neleri haram kıldığını yüzünüze karşı okuyayım:
Hiçbir şeyi O'na ortak koşmayın. Ana-babaya çok iyi davranın. Yoksulluk
endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin; biz sizi de onları da
rızıklandırırız. Kötülüklerin görünenine de gizli kalanına da
yaklaşmayın. Allah'ın saygın ve aziz kıldığı cana, bir hakkı savunmak
dışında kıymayın. Allah size bunları önerdi ki, aklınızı
işletebilesiniz."
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Kaynanayla evlenmek haram, zinaya yaklaşmayın, içki içmek günah,diyen ALLAH, insanlığa bir takım mesajlar veriyor.Bizlere düşen bu hikmetlerden yararlanmak...
Kaynanayla evlenmek haram,Allah'ın sözü, zina haram,içki içmek haram Allah'ın sözü değil.
Allah'ın söylemediği sözleri bizlerin söylemesi ,Allah'ın hikmetlerinin anlamamızı engeller hatta engelliyor diye düşünüyorum.
Katılma Tarihi: 16 haziran 2006 Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam odtlügenç
maviler sizin
-------------------
içki kötülüklerin anası çoğu haram olan şeyin azı da
haramdır bu net bir ifade niye şüphe ediyosunuz kii
ayet öyle söylemiyor.
uzak durulması gereken şeytan işi bir pislik olduğunu diyor.
başka bir tanımla yontulmamış duygularının
sonucundan çekinmen gereken oyunu.
hangisi? içmek için seni ikna eden duygu.
yoksa akılla bağdaşırmı suçlamak şişenin içindeki suyu
içmek için bahane mi arıyorsunuz içkiye haram demeyen
şüphe edenin müslüman olması imkansız bu lafı müslüman söylemez
neden! eroin kullanmaktan iyidir mesela.
ispirto içerken gördüğüm eski alkolik komşuma
votka getirdiğimi hatırlıyorum da.
kaldıki için diye tavsiye eden adamda görmedim burada
anlamak lazım gelmezmi
neden aklını devre dışı bırakmak ister heyacanla
kötülük buna ihtiyaç duyulmasında
Bu yanlış anlatmada dayatma
sonucunda değilmi uyuşturucuda patlama.
veya
sen şişeyle uğraşırken tutkal sattılar çocuklara.
şimdi gelde şarapçıları arama.
(affet yarabbi neler yazdırıyor cehalet insana)
Parantezi görünce hah işte dedin dimi.
Olsun sen anla yeterki söylediğimi, ben kabul ederim cehaletimi.
söylerse zaten Allah korusun dinden çıkar neden bu kadar
ucuz dininizden çıkıyorsunuz kii
En acısı bu. din girilip çıkılan bi şey değilki.
din yaşamınızın ta kendisi.
doğarken girersin, ölünce çıkarsın bir anlamda belki.
ilgili konuda inandığınız şeyde şüpheye kapılırsınız sadece.
girilip çıkılan şey ortak karara varılmış ön kabüller genelde.
akıl sağlığımla ilgili olarak içki içmezdim
içkinin şeytan işi bir pislik olduğunu kavramadan öncede.
bunu ön kabul olarak görenlerle aynı fikirdeyim.
oturduğum yerde meyhane olmasını istemem mesela.
Adamın niye içtiğini, niye sarhoş ortalığa çıktığını bilmem,
bilmekde istemem.
ama duygularımın yada ön kabullerimin rencide edilmesinide istemem
o mahalden geçmem. gerekliliği kabul ettiremiyorsam
yada ön kabullerimi tartışırım, yanlış anlıyorsam
islam herşeyin insan için faydalısını ister içki konusundaki
ifadeler kesin kuranı kerim açıkça haramlıyor bazıları kelime oyunuyla
mübah görüyor bu saçmalığı bir kesin bu site imanı kaybetme sitesi mii
imanı bu kadar kolay bırakmak...
Kuranı kerim o kadar kolay hükmedeceğiniz bir kitap değildir.
sizin kabullerinizi onaylamaz
ya da siz istersiniz ama o kabulünüze bişey sunmaz.
o bir öğüttür kendi ayetleriyle yaratandan.
hayatınıza yön vermek akıbetinizden hayır bulmak için.
yoksa değildir yaslanmak, kafaya vurmak, dayatmak için.
Unutmayınki domuz kan ve leşte kesinlikle
yasak ama yaratanın izniyle yenir mecburiyette.
iman bulunup kaybedilecek bir şey değil,
iman ne olduğu belirsiz, ettiğinden belli olan bir şeydir.
imanınız kandıklarınıza, kandıklarınız eylemlerinize şekil verir.
eylemleriniz hayatınıza. Hayatınız aynı zamanda akıbetinizdir
öyleleri varki şişeden korkuyor, ama sarhoşla tartışıyor.
eline kolonya dökmüyor ama benzini ağzıyla çekiyor,
hastane çıkması bistüriyi kullanırken aklına bişi gelmiyor
ama hijyenden dem vurup sıvı sabun soruyor.
islam aklını kullanmadan ön kabuller oluşturmanı doğru bulmuyor.
ya adını değiştir, ya sorgula ön kabullerini
yakıştıramadım yorumunu sana üniversiteli
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamün Aleyküm! Değerli İman Kardeşim!
iman Yazdı:
selam odtlügenç
maviler sizin
-------------------
içki kötülüklerin anası çoğu haram olan şeyin azı da haramdır bu net bir ifade niye şüphe ediyosunuz kii
ayet öyle söylemiyor. uzak durulması gereken şeytan işi bir pislik olduğunu diyor. başka bir tanımla yontulmamış duygularının sonucundan çekinmen gereken oyunu. hangisi? içmek için seni ikna eden duygu.
yoksa akılla bağdaşırmı suçlamak şişenin içindeki suyu
içmek için bahane mi arıyorsunuz içkiye haram demeyen şüphe edenin müslüman olması imkansız bu lafı müslüman söylemez
neden! eroin kullanmaktan iyidir mesela. ispirto içerken gördüğüm eski alkolik komşuma votka getirdiğimi hatırlıyorum da. kaldıki için diye tavsiye eden adamda görmedim burada
anlamak lazım gelmezmi neden aklını devre dışı bırakmak ister heyacanla kötülük buna ihtiyaç duyulmasında
Bu yanlış anlatmada dayatma sonucunda değilmi uyuşturucuda patlama. veya sen şişeyle uğraşırken tutkal sattılar çocuklara. şimdi gelde şarapçıları arama. (affet yarabbi neler yazdırıyor cehalet insana)
Parantezi görünce hah işte dedin dimi. Olsun sen anla yeterki söylediğimi, ben kabul ederim cehaletimi.
söylerse zaten Allah korusun dinden çıkar neden bu kadar ucuz dininizden çıkıyorsunuz kii
En acısı bu. din girilip çıkılan bi şey değilki. din yaşamınızın ta kendisi. doğarken girersin, ölünce çıkarsın bir anlamda belki. ilgili konuda inandığınız şeyde şüpheye kapılırsınız sadece. girilip çıkılan şey ortak karara varılmış ön kabüller genelde. akıl sağlığımla ilgili olarak içki içmezdim içkinin şeytan işi bir pislik olduğunu kavramadan öncede.
bunu ön kabul olarak görenlerle aynı fikirdeyim. oturduğum yerde meyhane olmasını istemem mesela. Adamın niye içtiğini, niye sarhoş ortalığa çıktığını bilmem, bilmekde istemem. ama duygularımın yada ön kabullerimin rencide edilmesinide istemem o mahalden geçmem. gerekliliği kabul ettiremiyorsam yada ön kabullerimi tartışırım, yanlış anlıyorsam
islam herşeyin insan için faydalısını ister içki konusundaki ifadeler kesin kuranı kerim açıkça haramlıyor bazıları kelime oyunuyla mübah görüyor bu saçmalığı bir kesin bu site imanı kaybetme sitesi mii imanı bu kadar kolay bırakmak...
Kuranı kerim o kadar kolay hükmedeceğiniz bir kitap değildir. sizin kabullerinizi onaylamaz ya da siz istersiniz ama o kabulünüze bişey sunmaz.
o bir öğüttür kendi ayetleriyle yaratandan. hayatınıza yön vermek akıbetinizden hayır bulmak için. yoksa değildir yaslanmak, kafaya vurmak, dayatmak için. Unutmayınki domuz kan ve leşte kesinlikle yasak ama yaratanın izniyle yenir mecburiyette.
iman bulunup kaybedilecek bir şey değil, iman ne olduğu belirsiz, ettiğinden belli olan bir şeydir. imanınız kandıklarınıza, kandıklarınız eylemlerinize şekil verir. eylemleriniz hayatınıza. Hayatınız aynı zamanda akıbetinizdir
öyleleri varki şişeden korkuyor, ama sarhoşla tartışıyor. eline kolonya dökmüyor ama benzini ağzıyla çekiyor, hastane çıkması bistüriyi kullanırken aklına bişi gelmiyor ama hijyenden dem vurup sıvı sabun soruyor.
islam aklını kullanmadan ön kabuller oluşturmanı doğru bulmuyor.
ya adını değiştir, ya sorgula ön kabullerini yakıştıramadım yorumunu sana üniversiteli
sevgiyle
Allah Razı olsun. Rabbim ilminizi artırsın. Vahyin gözlüğüyle bakan göz..Rabbim idrakinizi hep açık eylesin.
Allah Vahyi Kur'an'ın denetiminde olan akıl ne güzel işliyor. En ufak rics/kirlenmeyi dahi kabul etmiyor.
112. Daha önce geçen ayetle Hz. Musa'nın (a.s) duasına karşılık verildikten sonra Kur'an bu vesileyle İsrailoğulları'nı Hz. Muhammed'e (s.a) tabi olmaya davet eder. Demek istenilen şudur: "Hz Musa zamanında, Allah'ın rahmetinin üstünüze gelmesini sağlayan şartlar halen caridir, ve bu da sizin bu Peygamber'e (s.a) inanmanızı gerektirmektedir. Allah'ın rahmetinin, kendilerini isyandan koruyan ve ondan kaçınan kimselere gönderildiği size anlatılmıştı. İşte şimdi de aynı şekilde Allah'ın görevlendirdiği elçilerin rehberliğini kabul etmemekten daha büyük itaatsizlik yoktur. Binaenaleyh siz bu isyânkârlıktan vazgeçmezseniz, ufak tefek ve önemsiz bazı dinsel ayrıntılarda gösterdiğiniz sofuluktan başka erdemin diğer unsurlarından hiçbirini elde edemezsiniz.
Allah'ın rahmetine erebilmeniz için zekât ile emrolunmuştunuz, bugün ise zekâtı harcamaya en uygun tek yol, şu anda içinizde bulunan Hz. Rasûl'ün (a.s) liderliği altında sürdürülmekte olan "Hak dinin ikamesi" mücadelesine katkılarda bulunmaktır. Zira zekâtın esas iktizası ancak bu şekilde tahakkuk ettirilebilecektir. Allah'ın, rahmetini vahye inananların üzerine yazdığı size daha önce haber verilmişti. Bundan dolayı, eğer siz, Allah'ın Resûlüne indirmekte olduğu vahiyleri reddederseniz, Tevrat'ın içindeki vahiylere inandığınızı iddia etseniz bile, "bu son şartı yerine getirmemiş olacaksınız."
Burada, Hz. Peygamber (s.a) için "Ümmî" kelimesinin kullanılmış olması oldukça anlamlıdır. Bu lakap burada, kendilerinin dışındakilere "Ümmîler" (Gentile) diyen Yahudilerin bu kavmî gurur ve küstahlıklarını kırmak için kullanılmıştır. Bu konuda o kadar küstah idiler ki, bir ümmiyi kendilerine lider olarak tanımak şöyle dursun, bir millet olarak kendilerinden olmayan kimselere en temel insan haklarını bile tanımaya hazır değildiler. "Ümmîlere karşı bizim herhangi bir sorumluluğumuz yoktur..." (Al-î İmran: 75) diye iddiada bulundular. Bundan dolayı "Nebi" sözcüğünden önce" " kelimesini kullanmış olmakla sanki Allah şöyle demek istemiştir: "Şimdi sizin kurtuluş ve selametiniz ancak bu ümmî peygambere uymanıza bağlıdır. Eğer siz ona uyarsanız, rahmetimden nasibinizi alırsınız, aksi halde, içinde bulunduğunuz dalâletten ötürü asırlar boyunca müstehak olduğunuz gazap sürer, gider."
113. Tevrat ve İncil'de, Hz. Muhammed'in (s.a) peygamber olarak gelişine dair açık atıflar vardır. Örnekler için (bkz. Tesniye, 18: 15-19, Matta 21, 33-46, Yuhanna, 1: 19-21, 14: 25-30, 15: 25-26, 16: 7-15.)
114. Yani, "O, daha önce kendi kendilerine haram kıldıkları temiz ve iyi şeyleri onlara helâl, yine kendilerinin helâl kıldıkları kötü ve zararlı şeyleri de haram kılar."
115. Yani, "O, ufak tefek meseleleri bile kılı kırk yararak çok büyük ve mühim meseleler haline getiren fakihlerin, dinî liderlerin takat getirilemeyecek sofuluk anlayışlarının, ve avamdan insanların telkin ettiği bâtıl inanç ve talimatların, kendilerine yüklediği bunaltıcı külfetlerden onları kurtarıcıdır. Ve ayrıca da, bizzat gene kendilerince uydurulup hayatlarını sımsıkı sarıp sarmaladıkları birtakım kayıtlardan da onları kurtarıp özgür kılacak olan da yine bu peygamberdir."
Katılma Tarihi: 14 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 33
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
İçki alkol içilmesi kullanılması haramdır.pislikle taharet olmaz zaten yarada temizlenmez gidin başka tedavi yöntemleri arayın.sanki yok.
İçki üretilirken yani üzümler sıkılırken birde mahsenlere koyarlarya hani beklesin mayalansın.birada şarapça viskide rakıda tüm akollu pisliklerde.İşte bu mayalanma safhasında meyvadan çıkan su bekletilirse bakteri oluşumuna başlar.veya şöyle söyliyim.beşkilo üzüm alın süzgeçte süzün suyunu iki ayrı şişeye doldurun birisini gün ışığında mayalanma sürecine bırakın diğerini karanlıkta bırakın.sonra ikisinide için bakalım.biri gün ışığında tabiki gözle görülür oranda bozulacak.diğeri daha yavaş reaksiyonla bozulmaya devam edecek.yani mayalanma olayı hikaye.ikiside bozulmuş ve insan vücudu için çok zehirli mikrobik birer ürün olacaktır.kimse alkolun temizleme işini savunmasın sadece yakar.yakmak temizlemek değildir insan vücudu için parça yok etmek tahrip etmektir.o içkileri alıp içeceğinize arabalarınızın depolarına dökün bak araba nasıl uçacak.Allahın cellecelaluhu hazretmeri nin ayetleriyle inatlaşlayın.asla başaramazsınız.
__________________ Bakara 151:Nitekim kendi içinizden size âyetlerimizi okuyan,sizi kötülüklerden arındıran, size Kitab'ı ve hikmeti anlatan bilmediklerinizi size öğreten bir Resûl gönderdik.Hamd olsun sana ey rabbimiz.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma