Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kadınlar adet hali devam ederken namaz kılabilir mi?
selam
Bu sorunun cevabı kuran ayetleri değerlendirerek bulunabilir.
Öncelikle abdest hangi hallerde bozulur ve yeniden abdest almak gerekirin üzerinde düşünmek lazım.Ayak yolundan gelmiş iseniz abdest alınız deniliyor.
Tuvalet ihtiyacı giderildiğinde vücuttan madde atımı söz konusudur.Bir nevi vucudun çöpünü vucut içinden uzaklaştırıp kendini temizlemesidir.
Adet halide aynı bu durum gibidir.Parçalanmış yumurta kanamayla vucuttan atılır.Bu durumda artık vucut için çöp haline dönüşmüş yumurtaların vucuttan atılıp temizlenmesi söz konusudur.Tuvalet ihtiyacından farkı hayız durumunun sürekli ve bir kaç gün boyunca sürmesidir.
Bana göre Hayızlıyken namaz kılınabilirminin cevabı kesinlikle hayırdır.Çünki abdestsiz namaz kılınabilimi nin cevabıda "hayır" dır.
Oruçluyken hayız durumunu ise şu şekilde değerlendiriyorum.
Yine bize bildireilen ayetlerde denirki Allah zorlaştırmaz kolaylaştırır.Bu nedenle hayız durumunda fiziksel olarak zayıf düşme,sıvı alımı gereklliği ve kadın için bir takım fiziksel ve pisikolojik zorluklar söz konusu olduğu için kadın bu günlerinde oruç tutmamalıdır.Aynı şiddetli baş veya mide ağrısı çeken kimsenin oruç tutmaması gibi.
Bunun dışında oruç tutmakta namaz kılmak gibi ibadet türüdür.
Bu ibadeti yapan kişininde namaz kılacak kişi gibi temiz olması gereklidir.Eğer cünüp ise temizlenip bu ibadetine başlamalıdır.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
selam hayız hali bir özür halidir,rabbine her daim ibadet etmek isteyen
kullara ''gördün mü şu namaz kılanı namazdan menedeni''ibaresine
muhatap olur....
hayz halinde dinde namaz kılamazsın diye bir yasak yoktur..kadınlar
için bir eza dır denmiştir...kul dilerse kılar dilerse bu
''ezadır''ruhsatından yararlanıp kılmaz..
Hayızlı kadının bu durumda ne yapmaması gerektiği 2/222 ayetinde belirtilmiştir, cinsel ilişkiye girmemek
Bunun dışında, insnların sandığı gibi, namaz kılamaz, oruç tutamaz diye bir hüküm yoktur Kuranda. Eğer onda yazmıyorsa biz kullara da dinsel konularda söz söylemek düşmez, hüküm koyma yetkisi bilirsiniz ki Allahın tekelindedir, ama insanlar malesef kendi tekellerine alıp, Allaha ortak etme yoluna gidiyorlar ne yazıkki !
Kuran'da hayız halinden bahseden tek bir yer vardır ve orada da ibadetlerden bahsedilmemektedir.
O zaman bu durumda ne yapılacağını namaz ve oruca ilişkin ayetlere bakarak anlayabiliriz.
Oruçta hastaysan kazaya bırakabilirsin. Eğer bir kadın kendisini oruç tutabilecek güçte görmüyorsa hasta sayılır ve orucunu kaza eder. Ama hayız hali hafif geçiyorsa, kendinde oruç tutacak gücü hissediyorsa neden oruç tutamasın ? Bu tamamen o kadının kendisini ilgilendiren bir husustur.
Namaz hususunda ise, kadının hayızken namaz kılmamasına sebep gösterilecek bir ayet olmadığı gibi, hiçbir hüküm yokken kılmaması farzı yerine getirmemesi olur ve kimse bir kadını namazdan yorumlara dayalı olarak men edemez bence. Hiçbir şeyin eksik bırakılmadığı Kuran'da, (üstelik hayız haline başka bir vesileyle değinilmişken) bu kadar önemli olan namaz hususunda Allah men etmemişse, kimse kadına karışmamalıdır.
Hayız hali hastalık derecesinde kadını rahatsız ediyorsa, hasta olan bir kadın yada erkek nasıl namaz kılıyorsa, kadın da öyle davranabilir. Ama ben rahatça namazımı kılabiliyorum diyorsa, kılar.
Ayrıca kadının hayız hali dışında da akıntılı durumları olabilmektedir. Bu durumu da abdestsizlik haline sokarsak, ortalama 5 kadından 3'ü, bir ayın en az 20 günü namazdan uzak kalır. Bu da gerçekten kadına zulümdür bence.
Bence kadın, her namaz önü abdestini alır ve namazını da kılar.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Çok yüzeysel ve basite indirgenmiş bir bakış açısıyla değerlendirilirse; çiş yapmakla regl arasındaki farkı tuvalete giderek veya tuvalete gitmeden gerçekleşen fiziksel durum olarak değerlendirilebilir.
Ama şu var ki kuranda bize sıkça verilen "düşünüp öğüt alın" tavsiyesine uyarak her emri önce doğru anlamak sonra değerlendirmek gerekir..
Tuvalete gittiğinde yapılan ,vucuttan vucudun artık ihtiyacı olmayan maddelerin atımı söz konusudur.Bu maddelerin atımıyla ilgili organlar kendini temizler.Buna mukabil namaza duracağınız vakit ayak yolundan gelinmişse abdest alınıp vucudun temizliğinin tamamlanması istenir.Ayak yolundan gelmek her nekadar abdesti bozan durum gibi görünse de aslında abdestin başlamasına vesile olan durumdur.
Gelelim regl meselesine Regl olduğunuzda vucut parçalanmış yumurtayı kanama yoluyla uzaklaştırmak suretiyle ilgili organların temizliğine başlamıştır.Bu temizllik olayı sürekli ve bir kaç gün boyunca sürdüğünden abdestin tamamlanması yada alınmasına uygun durumda henüz oluşmamış olduğundan abdest alamazsınız.
Yani anlatmak istediğim tuvalete gitme olayının özünü ve bu olayla atıfta bulunulan durumu iyi değerlendirdiğinizde reglinde bu durumdan farksız olduğunu görürsünüz.İşlevsel olarak yapılan iş aynı,fakat vücudun bunu yapış süresi ve şekli farklı.
Regl durumuna ilişkin ayete baktığımızda bu ayetin kadınların regl halinde cinsel ilişkide bulunup bulunamayacağına ilişkin sorulan soruya cevaben indirilmiş bir ayet olduğu rahatça anlaşılıyor.Bu soruya cevaben verilen ayet olduğu için bu ayetten regl durumunda namaz kılınabilir mantığıyla yola çıkmak yanlış olur.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Namaz dinimizin direği değil mi, bir müminin Allah'a yakarması, secdesi değil mi, yüce Rabbimiz namazı her ayrıntısıyla anlatmamış mı bize, namazın hazırlığı olan abdesti ve bunu bozan şeyleri de anlatmamış mı, ne zaman namaza yaklaşmamamız gerektiğini de anlatmamış mı ?
Artık bunun üzerine söz söylemek düşer mi bize ? Regl ile küçük büyük abdest yapmak aynı şey midir ? Hayız hali kadının PİS olduğu bir hal midir ? Neden pismiş ? Asla kabul etmiyorum bunu.
Ayrıca 1-2 gün de sürmez bu hal. En az 5 gün. Sizin dediğiniz gibi yorumlarsak, tastamam geçmesi için de 6-7 gün.
Kadının akıntıları da oluyor, reglden ayrı olarak. Bu yorumla bunu da kesinlikle pis saymak ve namaz kılmamak gerekir o zaman.
Kadının regl halindeyken, sürekli tuvaletteymiş gibi dolandığını kabul edemem, hayız halinin PİSLİK olduğunu, kadının bu dönemde PİS olduğunu ASLA KABUL ETMİYORUM. Lütfen bir kez daha düşünün bu hususları.
Kuranda her husus ayrıntılı olarak düzenlenmiştir diyorsanız, mantık yürütme yoluyla şahsi kanatlerle kadını namazdan ayıramazsınız,
ama diyorsanız ki Kuran'da abdest, namaz hususları açık değil, yorumla sonuca gitmek şart, herkes kendi şahsi fikriyle yorumlar yapıp belirleyecek demektir bunları ve o zaman dahi bu hususları tartışmak erkeklere düşmez. Ne yaşadığını kendisi bilen kadına bırakılır bu husus.
Elbette ki 1.sidir doğru olan, o zaman nasıl bir kadının secdesini bu kadar rahat geçersiz hale getiriyorsunuz ?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam barış
Kadının regl döneminin aslında abdestin başlangıcı olduğunu söyledim.
Pis olan kadın değil.Temizlenmekten bahsettim temizlenen şeyinde kadının ilgili organları olduğunu söyledim.Allah sizin temiz olmanızı istiyor diyor abdestle ilgili ayetin sonunda.Bu yüzden el yüz kollar vs yıkanarak temizleniyor.
Eğer içi rahat ediyorsa bir kadın hayızlı halde namaza dursun.
Bu benim kişisel olarak değerlendirmemdir.Ve bu şekilde namaz kılmak bana göre kabul edilemez .Çünkü namaz kılmadan önce abdestli olmak şartı var.Eğer su bulmazsanız teyemmüm edin deniyor su buluncaya kadar namazı terk edin yahut abdest almadan namazınızı kılın denmiyor. Namaz ibadetini yapacak kimsenin abdestli olmasının ne kadar önemli olduğu vurgulanıyor.
Bize bildirilen emir ve yasakların kiminde o emre ilişkin detay vardır kiminde yoktur.Düşünüp öğüt alın diye tavsiye eden ayet bunun içindir
Abdestle ilgili ayette ayak yolundan gelmiş iseniz abdest alınız deniyor.
Çişli pantolon yada iç çamaşırıyla namaz kılmayın denmiyor.Bu detayda yok . Ama düşünüp bu şekilde namaza durmanın uygun olmayacağını idrak edersiniz ve namaza durmazsınız dimi? Ya da bu detay ayette yok o halde namaz kılanablirmi dersiniz?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Regliyken, namaz kılmamak, oruç tutmamak için, Kuranda açık bir ayet olmalı...
Tersi durumu görüyoruz ki bir yorum ve çıkarımdan ibaret. Kişisel olarak değerlendirmeler, sadece kişiyi bağlar zaten, öyle değil mi?
"Düşünüp öğüt almaz mısınız" ifadaleri bizi Kuranda yazmayan yasaklara uymaya yöneltmesin. Bu yolla sadece bu konuda değil, başka konularda insan kendine yasaklar çıkarabilir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma