Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
slm safbilgi kardeş. Allah aşkına yazımda Kur'an ayeti dışında geleneğe atfen en ufak alıntı delil mevcut mu? Üstelik ayette kelime sorgusu yapmama ve sormama rağmen. Akik otorite değilki, akik Kur'an ayetlerinin ori,jinalinde kendi gördüğünü yazdı. Kelimelerin anlamı yoksa Allah bir kelimeyi hangi manalrda Kullandı diye tüm ayetler taranıp fikir alınmadan, nasıl izah yapılır? Tahir kelimesini ne yapalım atalım mı? ben Kur'andan soruyor ve cebaı Kur'andan dlille beklediğim halde verilen cevaplar enteresan doğrusu.
Regl haliyle namaz kılmak isteyeni akik'in tutma yetkisi var mı? Bir yıl içerisinde şu kadar zaman namazsız.... diye düşünürken bir de şu düşünülse ......Ya regl halinde tahir olunmadığı halde, namz abdestsiz olarak kılınıyorsa?
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Kastım sana değil kesınlıkle ,sadece dini zorlaştıran ve bu 1400 sene sonunda İslamı bu hale getiren yozlaşmaya...
Görüşlerini tum forumlarda beklıyoruz.Allaha emanet ol..
Sorunada cevap vereyim abdest belli iki organın yanı dışkı ve idrar yolu çıkışı sonucu temizlenmedir,verdiğin ayette cınsel temasın temiz şekılde olmasını vurgulayan temizlenme kelimesını cımbızlayıp abdeste ek hukum yapmak sadece bana mezhep alımlerının hukum koyma methodunu çağrıştıryor,anlatmak istediğim buydu.Adetli kadın cınsel ilşkide mıkrop kapmaya açıktır.
Ayrıca eger senın gıbı dusunursek hayızlı kadın hacda yapamaz ve böyle bır hukum yok Kuranda..
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
:) ben teknik olarak sorumun cevabını hala alamadım. Sadece mantıken cevaplar ileri sürülüyor fakat Kur'ani yanıt hala yok! Şİmdiye kadar Kur'anı dışlayanlar için kullandığım "cımbızlama" ilk kez benim için kullanıldı. Ne Yücesin Rabb'im :) Sanırım yapacak başka şey kalmadı. Herkes kendi yaptığından sorumlu sonuçta. Herkes dilediği ile amel etsin -son söz-
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Soruna cevap verdım ve temizlenme fiilinin neyi vurguladığını yazdım.Cahılıye dönemınde adetlı kadınlar toplumdan dışlanırdı,yanlarına bile oturulmaz kötü muamele yapılırdı.Peygamberımızde bu geleneği yıktı,eşlerıyle bu dönemlerde ilgisini surdurmesi cınsellık hariç kaynaklarda yeralır.Maalesef bu yahudı geleneği adetlı kadını horgörme hadislerle tekrar geleneğe ve dıne gırdı.
Ayrıntılı bilgi için Hüseyin Atay,Yasar Nuri Özturk ve Suleyman Ateş ten yararlanabılırsınız ,üçüde hemfikirdir konuda.
Cımbızlama sızın için kullanılmadı,Kuranda ek hukum çıkarma konusundaki methodla ilgiliydi,Allah'a emanet olun..
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Son söz dedim ama okuyucuların aklında soru işareti kalmaması için önemli bir notu belirtmek zorundayım. Çünkü burada şahıs olarak sen ben önemli değiliz çoğunuluğun istifadesi daha önemli. Notuma geçmeden öneriniz hakkında (Hüseyin atay, YNÖ ve süleyman ateş ...vb) şunu belirteyim bunlar ve diğerleri hakkında görüntülü sesli ve yazı tabanlı epeyce kaynak var kaynakların boyutunu beni tanıyan dostlar biliyor. Ayrıca yahudilerden arağplara geçen, regl halindeki kadına bakış açınızı belirmenize gerek yok çünkü bu bilgileri artık herkes biliyor. Kastımın daha iyi anlaşılmasına bir öernek vereyim. Şu satırları yazarken abdestli (tahir) değilim. Ben pis miyim? daha nice sorular var ama bir yandan başka yazılar yazmak zorunda olduğumdan vaktim dar. Hatta bu yüzden bir çok yazımda imla hatalrını bile sonradan farkesiyorum. Gelelim asıl bu konuyu okuyacak olan arkadaşlara olan notuma:
Değerli okuyucular!
Benim alinin, velinin kendi bakışlarını bir kenara atınız.
Kur'anı açınız 5/6 ayete ve vuurgularına 2/222 ayete ve vurgularına bakınız.
Daha önemlisi GSL ile THR kök kelimelerini inceleyin.
Gusledinceye kadar ile tahir oluncaya kadar deyimlerinden ne anlıyorsunuz? Buna bakın
THR ile GSL nin hangisinin diğerini kapsadığını anlamaya çalışınız.
---Sürç-ü Lisan etti isek affola--
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Son söz dedim ama okuyucuların aklında soru işareti kalmaması için önemli bir notu belirtmek zorundayım. Çünkü burada şahıs olarak sen ben önemli değiliz çoğunuluğun istifadesi daha önemli. Notuma geçmeden öneriniz hakkında (Hüseyin atay, YNÖ ve süleyman ateş ...vb) şunu belirteyim bunlar ve diğerleri hakkında görüntülü sesli ve yazı tabanlı epeyce kaynak var kaynakların boyutunu beni tanıyan dostlar biliyor.
Akıd yeni ileti yazmıycaktım ama bu yazarların tefsirlerini degerlendırmeye bıle almaz tavrınızda çok doğru gelmedi ki sitedeki çoğu aydın görüşe kapı açmış kişiler bunlar.Onlar toplumda linç edılme dışlanma tehlıkesıne ragmen hanıflığı yalnız Kuran demeyi ilk cesurca söyleyenlerdir,bizse sadece pc basındayız unutmayın...
Niye kadınları ilgilendiren bir konuda biz erkekler ahkam kesiyoruz anlamıyorum.Bildiğim kadarıyla bu tartışmaya katılan tek kadın yok.
Akik'in görüşleri tutarlılık içermekle birlikte,Barış kardeşin kadını ibadetten alıkoymak vebalini de yabana atmamak gerekir diyorum ve bu konuyu biz erkek milleti değil de bırakalım kadınlar kendileri çözsün diyorum.
Bayan üyelere de burada sesleniyorum:niye biz erkekleri birbirimize düşürüyorsunuz ve kendi sorunlarınızı çözmek için bizi kullanıyorsunuz?bıktık artık sizin kişisel sorunlarınızla uğraşmaktan,ne haliniz varsa görün artık.
Bu arada DOST1 yazdı:
"Bunu bilen Rabb'imiz "Turab" yerine "Saide" kelimesini kullanmıştır. Ve bu kelimenin içeriğinden de anlaşılıyor ki; toprak (zemin) den yüksekte olan dağ, tepe, kaya ve hatta evimizin duvarına bile ellerimizi sürüp TEYEMMÜM yapabiliriz."
Güzel açıklamanıza teşekkür ederim ama bu teyemmüm işi için temiz peçeteler yada havlu gibi maddeler kullanamazmıyız?Bunların hepsi de topraktan değilmi?teyemmüm edeceğiz diye ellerimizi duvarlara sürmek yakışıksız kaçmazmı?
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Üyelerin kımıklerini konuşmam yanlış olabilir ama tahmın yapıyorum sadece Akık ve Savana kılmaya yasak getırdı,diğer kılınabilir ,kadına yasak getırılmmeli dıyen 7-8 uye arasından iki bayan vardı en az...
Toplum içeersınde hak yönunden en çok savunulması gereken ezilenlerden biride kadın haklarıdır,tabıkı onlar bu durumu yasayarak bız erkeklerden daha iyi özümsemişlerdir,konulara daha vakıftırlar.
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamün Aleyküm! Değerli Dostlar!
Abdest âyetinde Yüce Rabbimiz “Allah size güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek istiyor.” buyurarak abdest ve teyemmümdeki esas amacı açıklıyor. Abdest âyetindeki baş ve ayakları mesh etmek ve su bulunmadığı takdirde Teyemmüm etmek emirlerinden de anlıyoruz ki abdestteki amaç doğal kirleri gidermek değildir. Zira başı ve ayakları meshetmekle ve de teyemmüm ile maddi kirler temizlenmez.
O nedenle abdest âyetindeki esas mesaj, bu sembolik hareketlerle zihni toparlamak, huşuû sağlamaktır. Böylece yüce huzura maddi ve manevi kirlerden arınmış bir halde varmaktır.
Abdest, namaz ibadeti için önemli bir hazırlıktır. Kişi en yüce makam olan Allah’ın huzuruna çıkacaktır. O’na kulluğunu, duasını, yakarışını ve aczini sunacaktır. Namaz kılmak, bu yüce huzura çıkış, namaz kılınan yer de bu yüce makamın, dünyadaki sembolik yeridir. Aciz kul ile Aziz olan Allah’ın sembolik buluşması olan bu kulluk görevi hazırlıksız, rastgele olamaz.
Abdest alırken yıkanan organlar, manevi necasetten de temizlenmiş sayılır. Abdest organları yıkanırken o organların işlemiş olduğu günah kirleri yıkanır ve bu organlar bir daha günah kiri ile kirletilmemeye azmedilir.
Kul ;Yaradanı ile buluşmanın ön hazırlığı olan Abdest alırken ,Rabbinin Kur'an 'daki şu ayetler ile yaptığı hitabını hatırlar. Kendini, bu duyguların atmosferinde olarak yaradanının huzurunda bulur.
Ya Sin suresi âyet 65:"elyevme nahtimü alâ efvahihim ve tükellimüna eydiyhim ve teşhedü ercülühüm bimâ kânu yeksibûn;"
“İşte o gün, ağızlarını mühürleyeceğiz. Buna karşın bizimle elleri konuşacak, ve ayakları da yaptıklarına tanıklık edecek.”
Meryem suresi âyet 50:"Ve vehebna lehüm min rahmetiNA ve cealna lehüm lisane sıdkın aliyya;"
“Onlara rahmetimizden bağışta bulunduk ve onları, gerçeğin yüce bir dili yaptık.”
Ali Imran suresi âyet 106:"Yevme tebyaddu vucuhün ve tesveddü vucuh feemmelleziynesveddet vucuhühüm ekefertüm ba'de imaniküm fezukul azâbe bima küntüm tekfürun;"
“O gün kimi yüzler ağaracak, kimileri de kararacaktır. Yüzleri kararanlara şöyle denecektir: “Siz inandıktan sonra yeniden inkarcılığa mı döndünüz? Öyleyse, inkarınızdan dolayı tadın cezayı!”
En’âm suresi âyet 79:"İnniy veccehtü vechiye lilleziy fetaresSemavati vel Arda Haniyfen ve ma ene minel müşrikiyn"
“İçtenlikle, evet, yüzümü, gökleri ve yeri Yaratan’a çevirdim. Ve ortak koşanlardan değilim.”
İnşikak suresi âyet 7-9:"Feemma men utiye Kitabehu biyemiynih;";"Fesevfe yuhasebu hısaben yesiyra";"Ve yenkalibu ila ehlihi mesrura;"
“Sonra, amel defteri sağ eline verilecek kimseye gelince,o zaman, kolay bir hesapla hesaba çekilecek, ve evine sevinçle dönecek.”
Vakıa suresi âyet 90, 91:“Ve eğer sağın adamlarından ise,
o zaman “Selam sana, sağın adamlarından olan!” ”
İnşikak suresi âyet 10-13:"Ve emma men utiye Kitabehu verae zahrih;";"Fesevfe yed'u sübura" ;"Ve yasla se'ıyra;" ;"İnnehu kâne fiy ehlihi mesrura;"
“Ve amel defteri, kendisine arkasından verilecek kimseye gelince,o zaman o, yok olmayı dileyecek, ve Sair-cehenneme düşecek!Evet, o, dünyada, ailesi arasında zevk içindeydi,”
Vakıa suresi âyet 41-49:" ve ashabüşşimâli mâ ashabüşşimâl“;"fiy semumin ve hamiym;";"ve zıllin min yahmum";lâ bâridin ve lâ keriym;";"innehüm kânu kable zâlike mütrefiyn;";"ve kânu yusırrune alelhınsil azıym";"ve kânu yekûlune eiza mitna ve künna türaben ve ızâmen einna lemeb’usun";"eve abaunel’evvelun";"kul innel’evveliyne vel’ahıriyn;"
Solun adamları, kimdir o solun adamları?
Onlar, öldürücü bir sıcak esinti ve kaynar su içindedirler,
Ve sıcak bir dumanın gölgesinde,serinliği ve hoşluğu olmayan....
Onlar bundan önce, konfor içinde bulunuyorlardı.
Ve büyük günahta direnir dururlardı.
Ve şöyle derlerdi: “Ne! Öldüğümüzde ve toprak ve kemik yığını olduğumuzda mı? Ne! Yeniden dirilecek miyiz?“En önceki atalarımız mı?...De ki: “Evet, öncekiler de sonrakiler de,Belli bir Gün’ün belirli bir zamanında toplanacaklar.” ”
“Rabb’lerinin huzurunda, başlarını öne eğmiş olarak, “Rabb’imiz! Gördük ve duyduk; öyleyse, bizi geri gönder ki, iyi iş yapalım; evet, kesin inanıyoruz!” derlerken, suçluları bir görseydin!”
Rahman suresi âyet 41:"Yu'reful mücrimune bi siymahüm feyü'hazü binnevasıy vel'akdam"
“Suçlular yüzlerinden tanınacaklar. O halde alınlarından ve ayaklarından yakalanacaklar.”
Değerli Dostlarım!
Abdestin, fıkıh ıstılahında, maddi kirliliği değil de manevi kirliliği ifade eden Hades’ten temizleme sayılması da onun bu özelliğini gösterir. Kur’ân’ın ve Peygamber Efendimizin temizlik ve arınmayla ilgili emir ve tavsiyeleri yanında, dinimizde en önemli ibadet olan ve günün belli vakitlerinde eda edilen namazın bir ön şartı olarak farz kılınan abdest, bu yönüyle, müslümanların her zaman maddi ve manevi temizlik içinde bulunmalarını düzenli bir biçimde sağlayan temel bir ibadettir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma