HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayız halinde namaz kılınabilir mi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

DOST1 YAZDI:

Selamün Aleyküm! Değerli Dostlar!

Abdest âyetinde Yüce Rabbimiz “Allah size güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek istiyor.” buyurarak abdest ve teyemmümdeki esas amacı açıklıyor. Abdest âyetindeki baş ve ayakları mesh etmek ve su bulunmadığı takdirde Teyemmüm etmek emirlerinden de anlıyoruz ki abdestteki amaç doğal kirleri gidermek değildir. Zira başı ve ayakları meshetmekle ve de teyemmüm ile maddi kirler temizlenmez.

 O nedenle abdest âyetindeki esas mesaj, bu sembolik hareketlerle zihni toparlamak, huşuû sağlamaktır. Böylece yüce huzura maddi ve manevi kirlerden arınmış bir halde varmaktır.

Abdest, namaz ibadeti için önemli bir hazırlıktır. Kişi en yüce makam olan Allah’ın huzuruna çıkacaktır. O’na kulluğunu, duasını, yakarışını ve aczini sunacaktır. Namaz kılmak, bu yüce huzura çıkış, namaz kılınan yer de bu yüce makamın, dünyadaki sembolik yeridir. Aciz kul ile Aziz olan Allah’ın sembolik buluşması olan bu kulluk görevi hazırlıksız, rastgele olamaz.

 

Abdest alırken yıkanan organlar, manevi necasetten de temizlenmiş sayılır. Abdest organları yıkanırken o organların işlemiş olduğu günah kirleri yıkanır ve bu organlar bir daha günah kiri ile kirletilmemeye azmedilir.

Kul ;Yaradanı ile buluşmanın ön hazırlığı olan Abdest alırken ,Rabbinin Kur'an 'daki şu ayetler ile yaptığı hitabını hatırlar. Kendini, bu duyguların atmosferinde  olarak yaradanının huzurunda bulur

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Namaz kılmamak kişinin Allahla olan bağlantısını koparmaz.Bu hastalık (fiziki ve psikolojik) süresince  kadın pekala Allahı zikredebilir,onu çokça anmaya devam edebilir.Namaz Kur'andan anlaşılacağı üzere bazı şartlarla birlikte eda edilebilir.Temizlikse bunun temel şartlarından bir tanesi ve bu anlamda sevgili Savananın bu konudaki görüşü oldukça tatmin edici ayrıntıya bu anlamda girmenin gereğini görmüyorum.

Tekrar edecek olursak regl halinde kadın bir nevi "hastalık" hali yaşadığından kendisine bir sorumluluk olmaz.Namazın standart hareketleri (rüku,secde) kadının hastalığını etkileyebilir veya kendisini zorlayabilir.Bunların dışında regl döneminde bir kadının psikolojik durumuda buna uygun değildir diye düşünüyorum.Bunu en çok şüphesiz kadınlarla,evli erkekler anlayabilir.

Yalnız bu durum daha doğrusu durum ne olursa olsun hiçbirşey Allah'ın anmaktan kişiyi alıkoymamalı...

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Mircan

Görüşünü tam anlayamadım.İki görüş var birincisi hastalık halidir,karar kadınındır ruhsattır diyor,Savana ve Akıkte namaza yaklaşamaz diyor.Tam ne diyorsun ve pskolojık yönden namaza hazır olmamayı acarmısın Allaha 5 -10 dakka ayrılarak namaz kılınacak pskoloji duzelır daha ıyı degılmı namaz huzur verır.

Hayızlı geçirilen sureleri toplasak  kadının ömrunden kımbılır kaç sene yapar,mezhep imamları gıbı abdeste eklemelerle şart koymak,cınsel ilşkideki temiz olmayı emreden ayetten temızlığı cımbızla alıp abdeste ek hukum yapmak ve haram koymak,kadına namazı yasaklamak doğru olur mu?

MIRCAN YAZDI:

Namaz kılmamak kişinin Allahla olan bağlantısını koparmaz

Bunu senden duymak tuhaf geldi belkıde yanlış anlıyorum.

Meryem Suresi 59 Ama arkalarından öyle bir nesil geldi ki; namazı yitirdiler, şehvetlerine uydular. Bunlar, azgınlıklarının cezasını bulacaklardır.

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

Allah namaza yaklaşılmaması gereken durumları açıklamış...

Ey iman edenler,

1) sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve

2) cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar

namaza yaklaşmayın.

Eğer

1) hasta veya

2) yolculukta iseniz ya da

3) biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud

4) kadınlara dokunmuş da

su bulamamışsanız,

bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.

4Nisa/43

 

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

[ABCDF] YAZDI.

Allah namaza yaklaşılmaması gereken durumları açıklamış...

Ey iman edenler,

1) sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve

2) cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar

namaza yaklaşmayın.

Eğer

1) hasta veya

2) yolculukta iseniz ya da

3) biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud

4) kadınlara dokunmuş da

su bulamamışsanız,

bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.

4Nisa/43

 

Selam ABCDF,

Evet bence de durum bu kadar açıkken, bu konuda bu kadar karşıt fikirlerin sadece Kuran'a bakarak nasıl oluşabileceğini anlayamıyorum, doğrusu bunu kabullenmek de zor geliyor ama başka çare yok galiba.

Gönül ille de istiyor ki, bu kadar ayrıntılı ve açık ayetlerimiz varken şu tartışmaya bile gerek duymadan sonuca bir okumayla varalım.

Neticede herkes serbest tabi ki ama farkettim ki benden despot mu despot bir mezhep imamı olurmuş yani:))

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

[QUOTE=barış]

-A.MEYVA

1.ARMUT

2.ELMA

ARMUT=ELMA diyebilir miyiz ?

Armut ve elma şekilsel olarak farklıdır.

İşlevsel olarak aynı noktada birleşir.İkisi de meyvadır,dışı kabuklu,içi çekirdekli, yenmesi ağızdan mideye inmesiyle işlevsel olarak aynıdır.

İşlevsel olarak aynı olması Armut=Elma denklemini doğrulamaz.Armut meyvedir,elma da meyvedir ama ikisi aynı şey değildir. Meyve dediğimizde her ikisini de anlamamıza engel yoktur. Ama elma dersek elmayı kasdederiz, armutu değil.

Selam barış

Emek verip çok güzel denklemler kurmuşsunuz.Teşekkür ederim.Ama kurduğunuz denklemler benimde söylediğim gibi şekilselliğin eşit olmaycağının ıspatı

Bakın şimdi elma armut kiwi domates  bunların hepsi meyve dir ama elmayla domates şekil olarak birbirinden farklıdır çok doğru elma=domates olmaz ama elma,domates=meyvedir.

idrar yoluyla vucuttan luzumsuz madde atımı,regl yoluyla luzumsuz madde atımı=vucudun yaptığı temizliktir Zaten şekilsel olarak  regl olma =çiş yapma demedim hiçbir zaman.

Elma yediğinizde yada armut yediğinizde meyve yedim dersiniz et yedim demezsiniz dimi?

regl olan kişi regl oldum der .çişimi yaptım demez.

 

 

A.KİRLİ EŞYAYI YIKAMAK

1.BULAŞIK YIKAMAK

2.ÇAMAŞIR YIKAMAK

BULAŞIK YIKAMAK=ÇAMAŞIR YIKAMAK DİYEBİLİR MİYİZ ?

Bu ikisi şekilsel olarak farklıdır.

İşlevsel olarak baktığımızda ikisi de kirli eşyayı yıkamak olup su deterjan kullanılır vs.gibi sebeplerle deriz ki işlevsel olarak ikisi de kirli eşyayı yıkamaktır.

Çamaşır yıkamak bulaşık yıkamak değildir ama ikisi de kirli eşyanın yıkanması anlamında işlevsel olarak aynıdır.

A.VÜCUTTAN İHTİYAÇ DIŞI MADDENİN ATIMI

1.REGL YOLUYLA KAN VE YUMURTA ATIMI

2.TUVALET YOLUYLA İDRAR VE DIŞKI ATIMI

REGL YOLUYLA İHTİYAÇ DIŞI MADDE ATIMI =TUVALET YOLUYLA İHTİYAÇ DIŞI MADDE ATIMI DİYEBİLİR MİYİZ?

Regl yoluyla vücuttan madde atımı vücuttan ihtiyaç dışı madde atımıdır,tuvalet yoluyla vücuttan madde atımı da ihtiyaç dışı madde atımıdır.

Ama 1=2 değildir.

Eğer ayette A ifadesi geçseydi, biz hem 1 hem de 2 A'dır deyip savananın sonucuna ulaşırdık.

Ama ayette A'daki ifade geçmiyor, 2'deki ifade geçiyor.

1 ve 2, A'nın içindedir, A dediniz mi hem 1 hem 2 içine girer.

Ama 1 dediniz mi, 2 demiş olmazsınız.

1=2 değildir.

Saygıyla.

bulaşık yıkmak ve çamaşır yıkamak eyleminde yapılan İŞ teMİZlemektir.

İşlevsel olarak her iki durumda yapılan İŞ temizlemek eylemi.Bu eylemin yapılış ŞEKLİ ve hatta hatta konuya dahil olan materyaller birbirinden şekilsel olarak tamamen farklıdır.

Yine benim anlattığım gibi idrar veya dışkı atımı ve regl olayı her üçüde farklı şekilde ve farklı yollardan yapılır.Ama yapılan iş Temizliktir.

şekilsel olarak çiş yapmak=regl hali değildir

 

Arkadaşların bazıları abdestin amacının temizlik olmadığını. abdestin namaza başlamak için bir rütüel olduğunu söylemişler.

Lütfen arkadaşlar akla ve mantığa gereken önemi verelim

Elinizi yıkadığınızda el temizlenir yüzününüzü yıkarsanız yüz temizlenir.Yapılan eylem temizliktir

8 yaşındaki kızıma sordum yemeklerden önce neden ellerimizi yıkamalıyız diye cevabını aynen yazıyorum

-çünkü ellerimizde mikroplar olabilir yemek yerken bu mikroplar bize bulaşabilir

-Peki ellerimizi yıkayınca ne olur.

-Ellerimiz TEMİZLENMİŞ olur!

İçinizde çocuğuna ellerini yemekten önce yıkamayı öğretirken bu yapılan iş yemeğe başlamak için gerekli hazırlıktır diye öğreten oldumu? olmamıştır sanıyorum olduysada başarısız olur.Çünki o çocuk neden ellerini yıkadığını bilmek ister mantıklı bir açıklama yapmazsanız o çocuğa ellerini yıkatamazsınız.

Teyemüm meselesi maksat temizlenmekse teyemmüm edin hükmüde neyin nesi toprakla temzilik olurmu diye anlatılmış.

Teyemmümle vurgulanan namaza başlamadan önce namzın farzı olan abdestin önemi.Su bulamadığınız zaman abdestsiz namaz kılın demiyor. TEMİZ bir toprak bulup teyemmüm edin diyor.

Toprakla temizlik olurmu?Evet olur . hayvanların çoğu  temizlenmek için toprağı kullanır.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Ey iman edenler,

1) sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve

2) cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar

namaza yaklaşmayın.

Eğer

1) hasta veya

2) yolculukta iseniz ya da

3) biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud

4) kadınlara dokunmuş da

su bulamamışsanız,

bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.

4Nisa/43

SELAM SAVANA ABCDFNIN SORUSU HALA YANIT BEKLIYOR BURDA NAMAZA YAKLAŞMAMA ŞARTLARINDA HAYIZLI İKENİ GÖREMİYORUM???

YOKSA CINSELLIKTE TEMİZLİĞİ VURGULAYAN ALAKASIZ BASKA BİR AYETTEKİ TEMİZLİĞİ CIMBIZLA ÇEKİP ABDESTE MEZHEP IMAMI GIBI EK ŞARTMI YAPICAZ?

BU ARADA VUCUDU DIŞARI İHTİYAÇ DIŞI MADDE REGL GIBI TER ATIP KOKAN BIRININ ABDESTI GIDER MI?

HACDA HAYIZLANAN KADININ HACCI KABUL OLUR MU?

HAYVANLA İNSAN TEMİZLENME AÇISINDAN BIR OLURMU Kİ TOPRAK TEMIZLESIN İNSANI?

Dost1 yazdı:

Abdest alırken yıkanan organlar, manevi necasetten de temizlenmiş sayılır. Abdest organları yıkanırken o organların işlemiş olduğu günah kirleri yıkanır ve bu organlar bir daha günah kiri ile kirletilmemeye azmedilir.

Kul ;Yaradanı ile buluşmanın ön hazırlığı olan Abdest alırken ,Rabbinin Kur'an 'daki şu ayetler ile yaptığı hitabını hatırlar. Kendini, bu duyguların atmosferinde  olarak yaradanının huzurunda bulur.

 

Ya Sin suresi âyet 65:"elyevme nahtimü alâ efvahihim ve tükellimüna eydiyhim ve teşhedü ercülühüm bimâ kânu yeksibûn;"

“İşte o gün, ağızlarını mühürleyeceğiz. Buna karşın bizimle elleri konuşacak, ve ayakları da yaptıklarına tanıklık edecek.”

 

Beled suresi âyet 8, 9:"Elem nec'al lehu 'ayneyni;",Ve lisanen ve şefeteyni;"

“Biz, ona göz vermedik mi,Bir dil ve iki dudak?”

Meryem suresi âyet 50:"Ve vehebna lehüm min rahmetiNA ve cealna lehüm lisane sıdkın aliyya;"

“Onlara rahmetimizden bağışta bulunduk ve onları, gerçeğin yüce bir dili yaptık.”

Ali Imran suresi âyet 106:"Yevme tebyaddu vucuhün ve tesveddü vucuh feemmelleziynesveddet vucuhühüm ekefertüm ba'de imaniküm fezukul azâbe bima küntüm tekfürun;"

“O gün kimi yüzler ağaracak, kimileri de kararacaktır. Yüzleri kararanlara şöyle denecektir: “Siz inandıktan sonra yeniden inkarcılığa mı döndünüz? Öyleyse, inkarınızdan dolayı tadın cezayı!”

Abese suresi âyet 40, 41:"Ve vucuhun yevmeizin 'aleyha ğaberetün;" "Terhekuha kateretün;"

“Yine, o gün, yüzler olacak, toprağa bulanmış,

tozla kaplanmış.”

Ğaşiye suresi âyet 8, 9:"Vucuhun yevmeizin na'ımetün;","Lisa'yiha radıyetün;"

“O gün, yüzler olacak, sevinçli,yaptıklarından hoşnut.”r

 

 

Abdest temizlıkten çok rıtueldır,ertelemek yerine toprakla teyemmum en iyi kanıttır.Kıyamette eller yuzler ayaklar aleyhımıze sahıtlık edeceklerdır unutmayalım...

 

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

Abdestte el-kol ve yüz yıkanır...

Yıkanan yerlerde temizlenmiş olur.

Abdest namaz için bir ön hazırlıktır ve bu ön hazırlık eylemi tefferuatlı bir temizlenmiyi değil, el -kolun -yüzün yıkanması şeklindedir.

Allah bize namaza yaklaşmamamız gereken durumları yazmış. Yukarıda...

selam ile

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

SAVANA YAZDI:

bulaşık yıkmak ve çamaşır yıkamak eyleminde yapılan İŞ teMİZlemektir.

İşlevsel olarak her iki durumda yapılan İŞ temizlemek eylemi.Bu eylemin yapılış ŞEKLİ ve hatta hatta konuya dahil olan materyaller birbirinden şekilsel olarak tamamen farklıdır.

Yine benim anlattığım gibi idrar veya dışkı atımı ve regl olayı her üçüde farklı şekilde ve farklı yollardan yapılır.Ama yapılan iş Temizliktir.

şekilsel olarak çiş yapmak=regl hali değildir

SELAM SAVANA,

Örneklemelerimi beğenip de, anlatmak istediğimin tamamını anlayamamış olmanıza üzüldüm.Daha doğrusu ben güzel anlatamıyorum galiba.

A.VÜCUTTAN İHTİYAÇ DIŞI MADDENİN ATIMI

1.REGL YOLUYLA KAN VE YUMURTA ATIMI

2.TUVALET YOLUYLA İDRAR VE DIŞKI ATIMI

SEN DE DİYORSUN Kİ, 1=2 DEĞİLDİR ŞEKİLSEL OLARAK. AMA İKİSİNİN DE AMACI TEMİZLİKTİR.

ŞİMDİ,

AYETTE GEÇEN İFADE TUVALETTEN GELDİĞİNİZDE OLDUĞUNA GÖRE, AYETTE AÇIKÇA DEĞİNİLEN HUSUS 2 DEĞİL MİDİR?

AÇIKÇA 2 DENMİŞSE, NASIL 1 DE ABDESTİ BOZAR DİYEBİLİRİZ ?

EĞER AYETTE A DENSEYDİ, HEM 1, HEM 2, VE HATTA SAFBİLGİNİN BELİRTTİĞİ GİBİ TER OLAYIYLA 3, 4, 5.... HEPSİNİ ANLAYABİLİRDİK.

YANİ O ZAMAN A BAŞLIĞI ALTINDA SIRALANABİLECEK SONSUZ MADDELER AYETİN KAPSAMINA GİRERDİ.

AMA AYETTE A DEĞİL, SADECE 2 DENMİŞ...

LAFZİ BİR TEK TEK SAYMA HALİ SÖZ KONUSU AYETTE.

A , 1 VE 2 Yİ KAPSAR,İÇİNE ALIR.BU YÜZDEN A DENDİ Mİ 1,2 ANLAŞILIR.AMA TERSİ OLMAZ.

UMARIM ANLATABİLMİŞİMDİR.

 

MESELA,

BEN KIZIMA SANA ELMA YEMEK YASAK DESEM,

KIZIM MEYVA YEMEYİ TAMAMEN BIRAKACAK MI,

YA DA ARMUTUN DA YASAK OLDUĞU SONUCUNA NEREDEN VARACAK?

BEN ONA MEYVE YEME DEMEDİM Kİ, ELMA YEME DEDİM.

İKİSİ DE MEYVE DİYE ARMUTU NEDEN YEMESİN ?

ANNEM ELMA YEME DEDİ, ELMA VE ARMUT VS.ŞEKİLSEL OLARAK AYNI DEĞİL, AMA İŞLEVİ AYNI, İKİSİDE MEYVE, O ZAMAN MEYVE YASAK DERSE, YASAĞI GENİŞLETMİŞ VE BENİM AMACIMIN DIŞINA ÇIKMIŞ OLMAZ MI?

BENİM İRADEM ELMA DEMEK YÖNÜNDE, ARMUTU DA İÇİNE ALMAK İSTESEM YA ELMA VE ARMUT DERİM, YA DA MEYVE...

SAYGIYLA.

 

 

 

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

safbilgi Yazdı:

Selam Mircan

Görüşünü tam anlayamadım.İki görüş var birincisi hastalık halidir,karar kadınındır ruhsattır diyor,Savana ve Akıkte namaza yaklaşamaz diyor.Tam ne diyorsun ve pskolojık yönden namaza hazır olmamayı acarmısın Allaha 5 -10 dakka ayrılarak namaz kılınacak pskoloji duzelır daha ıyı degılmı namaz huzur verır.

Hayızlı geçirilen sureleri toplasak  kadının ömrunden kımbılır kaç sene yapar,mezhep imamları gıbı abdeste eklemelerle şart koymak,cınsel ilşkideki temiz olmayı emreden ayetten temızlığı cımbızla alıp abdeste ek hukum yapmak ve haram koymak,kadına namazı yasaklamak doğru olur mu?

MIRCAN YAZDI:

Namaz kılmamak kişinin Allahla olan bağlantısını koparmaz

Bunu senden duymak tuhaf geldi belkıde yanlış anlıyorum.

Meryem Suresi 59 Ama arkalarından öyle bir nesil geldi ki; namazı yitirdiler, şehvetlerine uydular. Bunlar, azgınlıklarının cezasını bulacaklardır.

 

Selam Safbilgi,

Öncelikle yazdığın ayetin benim dediklerime cevap olabilecek hiç bir yönü yok.Birilerinin dediği gibi namazı tümden kaldıralım demedim.Böyle bir yakıştırmadan Allah'a sığınırım...

Sadece özel bir durum için namazın kılınmaması gerektiğini ama bunun yerine çokça Rab'bimiz zikretme,bir takım duları ve Kur'an okuma gibi ibadetlerin yapılması gerektiğini ifade etmeye çalıştım.Maksadımız kadınlarımıza yaklaşık olarak ayın 1/6 sını ibadetsiz geçirmeye çalışmak değil.

Evet sözümün arkasındayım namaz kılmamak kişinin Allahla olan bağlantısını koparmaz,ilahi iletişimin tek yolu namaz değildir.İbadet bununla sınırlı değildir.

Evet regl döneminde bir kadının psikolojisi iyi değildir.Bir çok kadın bu dönemde huysuz,sinirli olup kendileri doğal olarak kirli hissederler.Biz erkekler bunu ne derece anlayabiliriz bilmiyorum ama bekar olduğun için her ay bu durumu beraber ve yakinen yaşayabileceğin birileri yok yanında(muhtemelen)

Ayetinde dediği gibi o bir hastalık(eza) dır ve hastalık durumunda kişilerin bir dizi hareketleri içeren namaz kılma sorumluluğuda olamaz.Kaldı ki olayın birde temizlik boyutuda var Savananın çok güzel açıkladığı bu boyutun üzerine açıklama yapmaya gerek yok diye düşünüyorum.

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats