Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Nisa 34' teki mantığın, yalnız kadını değil , aynı şekilde ve zamanda erkeğide kapsadığını ve ayriyeten, Nisa 35' inde bu konuyu tamamladığını, bütünlediğini düşünüyorum.şüphesiz en iyi bilen Yüce Allah'tır.
mealin bile bulunmadığı bir evde büyümenize rağmen, şu anda sahip olduğunuz Kur'an'a saygı / teslimiyet ve bilincinizi kutlamak ve tebrik etmek istiyorum.Yüce Allah sizden razı olsun .
“Sana kadınların adet halini soruyorlar. De ki, o bir eziyettir. Adet günleri onları rahat bırakın; temizleninceye kadar da yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah’ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.” (Bakara 2/222)
“Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” emri, adet süresince kadının temiz sayılmadığını gösterir. Namaz için abdesti şart koşan âyet şöyle biter: “… Allah size güçlük çıkarmak istemez ama sizi temiz kılmak … ister.” (Maide 5/6) Adetli iken alacağı abdest, kadının temizlenmesini sağlamayacağından namaz kılması mümkün olmaz. Bu sebeple adetli kadın namaz kılamaz ve namazdan sorumlu tutulamaz. Çünkü Allah Teâlâ şöyle buyurur: “Allah kimseye gücünün yettiğinden fazlasını yüklemez.” (Bakara 2/286)
Cinselliğin temiz olmasını vurgulayan ayetten temizlenme kelimesını cımbızla almak,abdesti komple vucut temizliğine indirgemek ve namaza yaklaşılmaması gereken durumları sayan ayete eklemek ne kadar doğru.?Aşağıdaki sorularda cevaplanmalı:
Ey iman edenler,
1) sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve
2) cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar
namaza yaklaşmayın.
Eğer
1) hasta veya
2) yolculukta iseniz ya da
3) biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud
4) kadınlara dokunmuş da
su bulamamışsanız,
bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.
4Nisa/43
YUKARKİ AYETTE NEDEN HAYIZLI İKEN YOK?
NAMAZ OTURARAKTA KILINIR NEDEN EZİYET OLSUN 5 DAKKALIK NAMAZ?
HAYIZLI KADIN HAC YAPARMI?HACDA HAYIZ OLURSA HAC BOZULURMU?
60 YASINDAKİ BIR KADINA HAYATI BOYUNCA YAKLAŞIK 10 SENEYİ NAMAZ GIBI TEMEL IBADETTE YASAK GETIRMEK ZULUM OLMAZMI?
KIMSENIN ÇAMASIRI SIFIR TEMIZ DEGILDIR,IDRAR AKINTISI MUTLAKA OLUR,BUNCA SENE BUTUN İSLAM CAMIASI BOŞA NAMAZ KILMIŞ:)) ÖYLE Mİ?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Mircan Yazdı:
ADETLİ KADININ NAMAZI VE ORUCU
Allah Teâlâ şöyle buyurur:
“Sana kadınların adet halini soruyorlar. De ki, o bir eziyettir. Adet günleri onları rahat bırakın; temizleninceye kadar da yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah’ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.” (Bakara 2/222)
“Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” emri, adet süresince kadının temiz sayılmadığını gösterir. Namaz için abdesti şart koşan âyet şöyle biter: “… Allah size güçlük çıkarmak istemez ama sizi temiz kılmak … ister.” (Maide 5/6) Adetli iken alacağı abdest, kadının temizlenmesini sağlamayacağından namaz kılması mümkün olmaz. Bu sebeple adetli kadın namaz kılamaz ve namazdan sorumlu tutulamaz. Çünkü Allah Teâlâ şöyle buyurur: “Allah kimseye gücünün yettiğinden fazlasını yüklemez.” (Bakara 2/286)
İleri sürülen tezlerin özeti niteliğinde cevap yazayım;
Mircan olmadı bak şimdi.Sen niye ordan o ayeti cımbızlayıp regl halinde kadının temiz olmadığını iddia ediyorsun?
Hem sonra oradaki temizlenme mecaz anlamlı, büyük olasılıkla ruhen temizlenmek günahlardan arınmak anlamında.
Hadi diyelim regl hali ayette yazdığı gibi temiz olmama durumu ve yıkanıp temizlenmesi gereken bir durum olsa bile namazla alakası ne?
Nede olsa namaza başlarken alınan abdestin amacı temizlenmek değil.
Namaza başlamak için gerekli ritüel.Oradaki yapılan yıkama işlemi o ellerin o yüzün yapıp ettiği günahların temizlenmesi anlamında.
Hem sonra herkes çişli pantolanlada namaza durabilir.Nede olsa amaç fiziksel temizlik değil.Ne olmuş yani iç çamaşırına idrar damlayan biride namaz kılar!!
Bu kadar basit anlatımlı ayetten bu kadar mantık dışı anlamlar çıkaran arkadaşları tebrik ediyorum.Çok zorlama olmuş gerçekten.:)
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
NAMAZ OTURARAKTA KILINIR NEDEN EZİYET OLSUN 5 DAKKALIK NAMAZ?
HAYIZLI KADIN HAC YAPARMI?HACDA HAYIZ OLURSA HAC BOZULURMU?
60 YASINDAKİ BIR KADINA HAYATI BOYUNCA YAKLAŞIK 10 SENEYİ NAMAZ GIBI TEMEL IBADETTE YASAK GETIRMEK ZULUM OLMAZMI?
KIMSENIN ÇAMASIRI SIFIR TEMIZ DEGILDIR,IDRAR AKINTISI ÇAMAŞIRDA ÖNCEDEN VARDIR VEYA MUTLAKA TUVALET SONRASI NE KADAR UĞRAŞSANDA OLUR,BUNCA SENE BUTUN İSLAM CAMIASI BOŞA NAMAZ KILMIŞ:)) ÖYLE Mİ?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Safbilgi yazdı
SAVANA YAZDI:
Yazdıklarım gayet açık değilmi.Darb etmek fiilinin kadınları evden atmak anlamında olduğunu söylüyorum.Kadını evden atttığınızda o kadını darb etmiş olursunuz.Bu eylem kadının rızası dışında gerçekleşir.Darb eden erkek edilen kadındır.Darb etmeyi kadını dövmek anlamında alınırsa o zaman Zina suçu 3şahitle sabit olan kadına 100 değnek vurmak cezası varken ortada zina eylemi fiilen oluşmamış olmasına rağmen kocanın kadına sopa atması zina suçunu açıklayan ayetle çelişir.
SAVANAYA AYNEN KATILIYORUM,ÇELİŞKİYE BENDE DIKKAT ÇEKMİŞTİM.
Selam safbilgi bu yazdıklarınız hayızlı namaz kılınırmı müzakeresinde yürüttüğünüz mantıkla çelişkili.
Size (2\222 ) regl olan kadının TEMİZ olmadığını temizleninceye kadar cinsel ilişkide bulunmaması gereken ayetin regl olan kadının regl durumunun abdest almasına manidar durum teşkil ettiğini, abdestin namazın farzlarından olduğunu sayfalarca anlatmaya çalıştım.Ama abdestli olmama durumunu tefsir eden 2\222 ayeti cımbızlama olarak nitelendirdiniz.Hani nerde namazla ilgili ayetin içinde regl olan namaz kılınamaz diye ibare sordunuz.
O halde şimdi sizin yaptığınızda cımbızlama zina suçuna dair ayetten mantık yürütüp zina suçu 3 şahitle sabit olan kimsenin cezası bile 100 celde vurmaksa zina eğilimli kadına ortada şahitte yokken kocanın dayak atması zina suçuna dair ayetle çelişir demiştim diyorsunuz.Zinayı anlatan ayeti nisa34dün tesfirinde kullanıyorsunuz.
Düşündüğünüz yolu haklı göstermek adına(ki bu şekilde düşünmeme sebep oldu)
Elin yüzün kolların yıkanarak yapıldığı Temizliği bile mecaz anlamlı saydınız.Orada yapılan temizlik değil ritüeldir dediniz yıkanan ellerin yüzün günahlarıdır dediniz.Akıl var mizan var o eller yüzler ahrette sizin lehinize veyahut aleyhinize şahitlik ederken biz dünyadayken 350,464 defa günahlardan temizlendik ama buna rağmen şu günahı işledik mi diyecekler.Ele günahı işleten nefsmi yoksa o el sizin anlatmaya çalıştığınız gibi bedenden ayrı şekilde başka bir merkezden komut alan bir organ mı.
Tuvalet çukuru diye geçen ve orada yapılanın abdesti bozduğunu anlatan ayete rağmen çişli iç çamaşırıyla namaz kılınıra cevaz verdiniz.Tuvalette yapılan nedir?Çiş.Çiş abdesti bozan haller içindemi ? evet.Çiş nerede yapılıyor tuvalette.Çişini iç çamaşıra yapmakla tuvalete yapmak arasındaki fark nedir.İç çamaşıra damlar diye masumlaştırmaya çalıştığınız şeyin ne anlama geldiğini umarım şimdi daha iyi görmüştürsünüz.Hem bu yorumu yaparken genelleme yapıyorsunuz.Bunu neye göre yapıyorsunuz elinizde anket mi var ki herkesin iç çamaşırına idrar süzüldüğüne dair iddiada bulunuyorsunuz.Bu durum sizde böyle oluyor diye genelleme yapamazsınız bu bir. Bu genellemeden yola çıkıp bu durumda namaz kılınabilire cevaz veremezsiniz bu iki.
Niyetim yargılmak veya kınamak değil.Yada bu durumu karşılıklı atışmaya dönüştürmek hiç değil sadece tek istediğim kuranı okuyup anlarken aklın ve mantığın hakim olması nisa 34ün tefsirinde kullandığınız mantığı kuranın diğer ayetlerini de anlarken işletmeniz.Bir ayet anlaşılırken diğer ayetin göz ardı etmeyiniz.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Allah abdest alırken el-kol-yüzün yıkanmasını belitmiş. Bunun ötesinde abdestin bozulması tuvaletini yapmakla olur, demekki tuvaletten çıkarken avret yerinin temiz olması gerekir... dolayısıyla regli iken abdest olmaz çünkü avret yerleri pistir demek, dolaylı bir yöntem savana.
Bir kişi ne kadar özen gösterirse göstersin, çamaşırın tertemiz olması çok zor, milletin günlük pedlerle gezmesi gerekir. Kaldıki, namazın, Allah'a olan duanın insanın vücud artığının küçük bir damlasına bağlamak...
Regli iken kişinin kendini pis hissetmeside kişiden kişiye değişir. Bu da genelleme yapılacak bir durum değildir. Regli bir ezadır-rahatsızlıktır.
evet, kişi abdest alırken elini yüzünü yıkarken elini/kolunu/yüzünü temizlemiş olur. Bu yıkama işlemi teferruatlı bir mikroplardan, pisliklerden arınma işlemi değil, bir hazırlık-ritüel dir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Allah abdest alırken el-kol-yüzün yıkanmasını belitmiş. Bunun ötesinde abdestin bozulması tuvaletini yapmakla olur, demekki tuvaletten çıkarken avret yerinin temiz olması gerekir... dolayısıyla regli iken abdest olmaz çünkü avret yerleri pistir demek, dolaylı bir yöntem savana.
ben öylemi dedim?:) ben eniyisi bu konuda daha fazla bişey demiyim
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
ikiside atık maddedir. iki durumda da vücutta atık madde atıldığğı için abdest bozulur dediniz.. abdest olmadığı için de namazda olmaz....
böylemi
her ikisininde bu yönde ortak olduğu doğrudur. Vücuttan atık maddenin atılması konusunda. Bunula birlikte insan terleyerekten vücuttan atık/zararlı maddeleri dışarı atabilir. Ve insan tuvalete bilinçli olarak atıkları çıkarmak için gider. Regli böyle değil.... İdrarla arasında benzerlik olduğu gibi farklılıkta var.. İşlevsel ve şekilsel farklılıkları ayrıntılı olarak yazılmış...
Kendi adıma son/belirleyici noktam şu:
4/43 Ey iman edenler! Siz sarhoş iken -ne söylediğinizi bilinceye kadar- cünüp iken de -yolcu olan müstesna- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam abcdf
yukarıdaki yazım safbilginin ısrarla sorduğu sorulara cevap niteliğinde.
-Ben dedimki bakara 222de Allah bize kadınların Regl halinde temiz olmadığı temizlendikten sonra cinsel ilişkiye girebileceğini söylüyor.
Ohalde allah bize regl olma durumunun temizlik gerektiren bir durum olduğunu söylemişe Namaz kılmadan önce bu temizlik durumuna riayet etmek gerekir.Namazın farzı olan abdestle anlatılan elin yüzün kolun temizlenmesidir.
Ne yaptım şimdi bakara 222yi abdesti gerektiren haller durumunun açıklamasına tesfir olarak kullandım.
Aynı şeyi nisa 34 ün tesfirindede yaptım.Dedimki nisa 34 deki darb kadını dövmek değil kadını evinden atmak anlamındadır.Çünkü kadın zina eğiliminde aleni davranışlar sergiliyor.Bu sefer Zina suçunun anlatıldığı ayeti alıp nisa 34 ün tesfirinde kullandım.Zina suçu işleyene suçu 3 şahitle sabit olduktan sonra ceza varsa zina eğilimli bir kadına ortada şahitte yokken kocası vuramaz dedim.
Benim kullandığım mantık her iki konudada aynı işliyor.Bir ayeti diğerinin tesfirinde kullanıyorum.Ama siz hala detayları konuşup bakara 2\222deki kadının tahir olmama durumunu diğer ayette kullanmamı yanlış buluyorsunuz.Benim mantığım burada yanlışsa nisa34ün tesfirinde zinayı yasaklayan ayeti kulllanmamda yanlış
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma