Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Cinselliğin temiz olmasını vurgulayan ayetten temizlenme kelimesını cımbızla almak,abdesti komple vucut temizliğine indirgemek ve namaza yaklaşılmaması gereken durumları sayan ayete eklemek ne kadar doğru demiştim.
Konular bırbırınden çok farklı ve yanlış bır kıyas yapmışsınız,aşagıdaki ayete ekleme yapmak için dedığınız mantık kullanılamaz.Kadın dövme konusunda ayete ek şart getırılmıyor.Evden uzaklaştırıp akraba yanına gönderılme mealıne sahıp ve bu seklıde cumleyı tamamlayan fıılı farklı manada kullanan beşeri gelenekçi yoz tefsırle savasılırken sopa cezasının zınada bıle hafifçe olduğuna dıkkat cekılyor.
Sizse ordaki örnekten farklı olarak cınsellıkte temızlığı vurgulayan bır ayetten temizlık kelımesını alıp abdestten salt vucut temizliği anlayarak namaza yaklaşılmaması gereken sartları sayan ayete ek şart yapıyorsunuz.
Ey iman edenler,
1) sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve
2) cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar
namaza yaklaşmayın.
Eğer
1) hasta veya
2) yolculukta iseniz ya da
3) biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud
4) kadınlara dokunmuş da
su bulamamışsanız,
bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.
4Nisa/43
YUKARKİ AYETTE NEDEN HAYIZLI İKEN YOK?
NAMAZ OTURARAKTA KILINIR NEDEN EZİYET OLSUN 5 DAKKALIK NAMAZ?
HAYIZLI KADIN HAC YAPARMI?HACDA HAYIZ OLURSA HAC BOZULURMU?
60 YASINDAKİ BIR KADINA HAYATI BOYUNCA YAKLAŞIK 10 SENEYİ NAMAZ GIBI TEMEL IBADETTE YASAK GETIRMEK ZULUM OLMAZMI?
KIMSENIN ÇAMASIRI SIFIR TEMIZ DEGILDIR,IDRAR AKINTISI MUTLAKA OLUR,BUNCA SENE BUTUN İSLAM CAMIASI BOŞA NAMAZ KILMIŞ:)) ÖYLE Mİ?
bu çamaşır kırlılığini sadece bize özgu bir durum yapmanızsa gayet çirkin olmuş...
Abcdf yazdı:
Bir kişi ne kadar özen gösterirse göstersin, çamaşırın tertemiz olması çok zor, milletin günlük pedlerle gezmesi gerekir. Kaldıki, namazın, Allah'a olan duanın insanın vücud artığının küçük bir damlasına bağlamak...
Regli iken kişinin kendini pis hissetmeside kişiden kişiye değişir. Bu da genelleme yapılacak bir durum değildir. Regli bir ezadır-rahatsızlıktır.
evet, kişi abdest alırken elini yüzünü yıkarken elini/kolunu/yüzünü temizlemiş olur. Bu yıkama işlemi teferruatlı bir mikroplardan, pisliklerden arınma işlemi değil, bir hazırlık-ritüel dir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
1) sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve
2) cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar
namaza yaklaşmayın.
Eğer
1) hasta veya
2) yolculukta iseniz ya da
3) biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud
4) kadınlara dokunmuş da
su bulamamışsanız,
Safbilgi ben daha sana ne diyim .Abdest almayı temizlenmek olarak görmüyorsun ki. Hadi abdest temizlik değil yukarıda durmadan kopyaladığın maddeleri de mi okumuyorsun.Cünüpken gusul etmek ne oluyor o da cünüplükten kurtulma ritüelimi? kadınlara dokunmuşsanız dan sonra su bulamamışsanız ibaresi ne için?Su bulunca ne yapmak gerekli yıkanılacak mı yoksa o suyu içecekmisiniz?yıkanılacaksa yıkandığınızda ne olur temizlenmiş olmaz mısınız.?Regl iken tahir olmama durumunu gidermek için yıkanmak temizlenmek hadi cımbızlama yukarıda verdiğin maddeler içindeki gusl su bulup yıkanıp temizlenmekte mi cımbızlama.
Sizin görüş ve fikirlerinize uyuyorsa başka ayeti diğer ayetin tefsirinde kullanmak helal uymuyorsa kullanmak haram ayete ekleme yapmak öylemi?
YUKARKİ AYETTE NEDEN HAYIZLI İKEN YOK?
Anlattıklarımı biraz düşünerek okursanız cevabını bulursunuz
60 YASINDAKİ BIR KADINA HAYATI BOYUNCA YAKLAŞIK 10 SENEYİ NAMAZ GIBI TEMEL IBADETTE YASAK GETIRMEK ZULUM OLMAZMI? Bir kadının bir farzı terk edip emri yerine getirmesi uygun mu? Tahir olmama durumunda namaz kılacağına abdestin farzladını yerine getirdiği hallerde dilediğince kılsın.
KIMSENIN ÇAMASIRI SIFIR TEMIZ DEGILDIR,IDRAR AKINTISI MUTLAKA OLUR,BUNCA SENE BUTUN İSLAM CAMIASI BOŞA NAMAZ KILMIŞ:)) ÖYLE Mİ?
Bu sorunuzuda cevapladım ama herealde yazı uzun diye okumadınız
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
60 YASINDAKİ BIR KADINA HAYATI BOYUNCA YAKLAŞIK 10 SENEYİ NAMAZ GIBI TEMEL IBADETTE YASAK GETIRMEK ZULUM OLMAZMI? Bir kadının bir farzı terk edip emri yerine getirmesi uygun mu? Tahir olmama durumunda namaz kılacağına abdestin farzladını yerine getirdiği hallerde dilediğince kılsın.
Namaz dının ılk farzı bunu bırakıyoruz ,neden cınsellık için temiz olmayı vurguluyan ayete uyarak???
KIMSENIN ÇAMASIRI SIFIR TEMIZ DEGILDIR,IDRAR AKINTISI MUTLAKA OLUR,BUNCA SENE BUTUN İSLAM CAMIASI BOŞA NAMAZ KILMIŞ:)) ÖYLE Mİ?
bu çamaşır kırlılığini sadece bana özgu bir durum yapmanızsa gayet çirkin olmuş,işte cevap:
Abcdf yazdı:
Bir kişi ne kadar özen gösterirse göstersin, çamaşırın tertemiz olması çok zor, milletin günlük pedlerle gezmesi gerekir. Kaldıki, namazın, Allah'a olan duanın insanın vücud artığının küçük bir damlasına bağlamak...
Regli iken kişinin kendini pis hissetmeside kişiden kişiye değişir. Bu da genelleme yapılacak bir durum değildir. Regli bir ezadır-rahatsızlıktır.
evet, kişi abdest alırken elini yüzünü yıkarken elini/kolunu/yüzünü temizlemiş olur. Bu yıkama işlemi teferruatlı bir mikroplardan, pisliklerden arınma işlemi değil, bir hazırlık-ritüel dir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Çişi tuvalette yaparsanız abdesti bozar ama çişi iç çamaşırına yaparanız abdesti bozmaz.Nede olsa bir damla.İçkiyi bir kadeh içerseniz serhoş olmazsınız o halde içkide içelim serhoş olmadan ne de olsa bir kadeh.İçkiyi içmekten men eden ayet varsa serhoşken namaza yaklaşmayın diye ayette var o zaman neymiş içkiyi serhoş olmayacak kadar içebiliriz???Bu nasıl mantık böyle!
Hastalık halinde idrar kaçırma vb durumları bilinçli yapılan bir işle niye mukayese ediyorsunuz?Bunun cevabını zaten düşünüp kolayca bulursunuz.Bile bile çişli iç çamaşırıyla gayri ihtiyarı idrarını tutamayan kimsenin durumu birmi?
"Safbilgi ben daha sana ne diyim .Abdest almayı temizlenmek olarak görmüyorsun ki. Hadi abdest temizlik değil yukarıda durmadan kopyaladığın maddeleri de mi okumuyorsun.Cünüpken gusul etmek ne oluyor o da cünüplükten kurtulma ritüelimi? kadınlara dokunmuşsanız dan sonra su bulamamışsanız ibaresi ne için?Su bulunca ne yapmak gerekli yıkanılacak mı yoksa o suyu içecekmisiniz?yıkanılacaksa yıkandığınızda ne olur temizlenmiş olmaz mısınız.?Regl iken tahir olmama durumunu gidermek için yıkanmak temizlenmek hadi cımbızlama yukarıda verdiğin maddeler içindeki gusl su bulup yıkanıp temizlenmekte mi cımbızlama.
Sizin görüş ve fikirlerinize uyuyorsa başka ayeti diğer ayetin tefsirinde kullanmak helal uymuyorsa kullanmak haram ayete ekleme yapmak öylemi?"
yazdım hiçmi okumadınız.Bunları bir cevaplayınız
Yukarda temcit pilavı ortaya sürdüğünüz ayetteki gusul ne ?su bulununca yapılacak iş ne?Abdestin ritüel olduğunu yine bu ayeti kullanarak ıspatlayınız.Orada su bulamazsanız teyemmüm ediniz le vurgulanan abdestin temizlik olmadığımı yoksa abdestin alınmasının ne kadar önemli olduğumudur?Allah size zorluk çıkarmak istemiyor teymmümle bile olsa abdesti yerine getirilmesini farz kılıyor teyemmümü abdestin yerine koyuyor sizi su ile temizlenmemiş olmaktan bağışlıyor.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Konu hakkında yeterli bılgılerı verdımve şahsi tartışmaya dönüşmeden kendi yazılarımı bu vakıt kaybı nahoş hitap tarzı ve kısır dönguden çıkarmak sonlandırmak istıyorum,hayızlı kadın isterse namaz kılabılır,okuyucular forumu bastan sona okusun,bu son iletimdir,önemlı olan fazla iletı yazmak degıl,kısa ve öz doğru bılgıyı vermektır.
Allah'a emanet olun....
__________________ şu an hyp Yasar nuri özturkun partisine üyeyım aydın gnçlere ihtıyacımız var .partıde rant peşınde koşan kımse yok ev kadınları ve emeklı ağırlıklı.lütfen seçımlere az kaldı ulke için
Katılma Tarihi: 25 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
s.a.
Gördüğüm kadarı ile herkes bana göre deyip başlamış. Sanki din bana göre oluyormuş gibi. Bu konu ile ilgili görüşleri ve dayanakları inceledim diyanet de dahil olmak üzere tüm fetvaları araştırmaya çalıştım.. Kuran ve sünneti dayanak almak ve samimiyet açısından isabetli bulduğum fetvayı buraya aktarıyorum. Bu fetva www.suleymaniyevakfi.org sitesinden aynen alınmıştır.
Allah Taala hayızın bir eziyet olduğunu, temizleninceye kadar onlarla ilişkinin yasak olduğunu söylemektedir. Bakara 220. ayet
Eziyet insana sıkıntı veren şeydır. Oruçla ilgili olarak Allah Taala “Allah sizin için kolay olanı ister, zor olanı istemez” (Bakara(185) buyuruyor.
Bu sebeple hayızlı kadın hasta gibi oruç tutmayabilir. Yoksa onun oruç tutması yasak değildir. Bakara 187. ayette belirtildiği gibi oruç, tan yerinin ağarmasından güneşin batmasına kadar ibadet niyetiyle bir şey yememek, içmemek ve cinsel ilişkide bulunmamaktır. Hayız bunlardan hiçbirine girmediğinden ne orucu bozar ne de oruç tutmaya engel olur. Hayızlı kadınların oruç tutmasını yasaklayan bir hadis de yoktur. Aişe validemizin şöyle dediği rivayet edilmiştir: “
Hz. Aişe radıyallahu anha'nın anlattığına göre, bir kadın kendisine: "Temizlendiğimiz zaman kıldığımız mutad namaz bize yeter mi (hayızlı iken kılamadıklarımızın kazası gerekir mi?)" diye sormuş, o da şu cevabı vermiştir:
"Sen Harûriyye (Hârici)misin? Biz Resûlullah aleyhissalatu vesselam'la beraberken ay hali gördüğümüzde, tutamadığımız oruçları kaza etmemizi söylerdi, fakat namazların kazasını söylemezdi." Buhari, Hayız 20; Müslim, Hayız 67, (335); Ebu Davud, Taharet 105, (262, 263); Tirmizi, Taharet 97, (130); Savm 68, (787); Nesai, Hayz 17, (1, 191, 192), Savm 64, (4, 191).
İsmi Müssetü'l-Ezdiyye olan Ümmü Büsse anlatıyor: "Hacc yapmıştım. Hacc sırasında Ümmü Seleme radıyallahu anha'ya uğradım. Kendisine, "Ey mü'minlerin annesi, Semüre İbnu Cündüb radıyallahu anh, kadınlara, hayız sırasında kılınmayan namazların kazasını emrediyor (ne dersiniz)?" diye sordum, şu cevabı verdi: "Hayır, kaza etmezler. Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın kadınlarından biri, nifas sebebiyle kırk gece (namaz kılmadan) dururdu da, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm nifas namazını kaza etmesini emretmezdi." Ebu Davud, Taharet 121, (312).
Namaz kılmak için abdestli olmak gerekir. Abdest ayetinin sonu şöyle biter: “… Allah size güçlük çıkarmak istemez ama sizin temiz olmanızı ister.” (Maide 5/6)
Bakara 222. ayetine göre kadın hayız esnasında temiz sayılmadığından abdest alması mümkün olmaz. Konuyla ilgili olarak Peygamberimiz Fatma b. Ebu hubeyş’e şöyle demiştir: “Hayız kanı siyahtır, bilinir. Böyle bir şey olursa namaz kılmayı bırak. Hayzın sonuna ulaşınca abdestini al ve namazını kıl”. (Ebu Davud, Nesaî) ibn Hibban bunu sahih görmüştür.
Kadının bu süre içerisinde alacağı abdest onu temiz hale getiremeyeceği için namaz kılması mümkün olmaz. Allah kişiyi sadece gücünün yettiği şeylerden sorumlu tutar. (Bakara 2/286) bu sebeple kadın bu süre içinde kılmadığı namazlardan sorumlu tutulmamıştır. Oruç açısından hayız hastalık gibi olduğundan tutmadığı günlerin kazasını yapmakla emredilmiştir. Çünkü hastaların oruç tutması mümkündür ve Bakara 183. ayetine göre daha hayırlıdır. Ama onlara oruç tutmama ruhsatı verilmiştir. Bu ruhsatı kullananlar daha sonra kaza ederler. Hayızlı kadın da bu gruba girer.
Eğer fıkıh kitaplarında ifade edildiği gibi hayız, oruca mani bir özür olsaydı kadın onu kaza ile yükümlü olmazdı.
__________________ Samimi olanlar için aklın yolu birdir
selam Allah yüce Kurani kerimde, kimlere namaz a yaklasmayin diyor?? Simdi sizlerde kalmissiniz su su hadise göre böyledir diyorsunuz ayetleri inceleyip bakarsaniz bence dogruyu bulacaksiniz. NEYMIS EFENDIM: o bir ezadir(namaza yaklasmasin diyormu?yok neden peki sarhos iken ne dedginiz bilinceye kadar Namaz a yaklasmayin diyor? Burdaki farki görmek acik bence. Önemli olan niyetler unutmamak gerekir bence. Simdi birde söyle düsünelim: Eza(kadin hayizli)5-7 gün namaz kilmayacak,seytan da böyle firsati iyi degerlendirir, aynen oruc meselesine de gecerli bence. Hastalara gercekden sözüm yok,oruc tutamayanlar icin.Onlar orucunu kaza eder,ama Namazin kazasi hangi ayetde var?hic düsündünüzmü????
Katılma Tarihi: 06 mart 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
özzalim Yazdı:
selam hayız hali bir özür halidir,rabbine her daim ibadet etmek isteyen
kullara ''gördün mü şu namaz kılanı namazdan menedeni''ibaresine
muhatap olur....
hayz halinde dinde namaz kılamazsın diye bir yasak yoktur..kadınlar
için bir eza dır denmiştir...kul dilerse kılar dilerse bu
''ezadır''ruhsatından yararlanıp kılmaz..
kadın adet halindeyken sürekli kanama halindedir 1. kadın adetliyken namaz kılabilir diyen zihniyet abdestsiz de namaz kılabilir demesi gerekir. çünki sürekli kanama hali olduğu için abdest gerekir bu kanama ağızdan gelmiyor ayak yolunun organlarından geliyor arkadaşım buna dikkat etmek gerekir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma