Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
iyilik adı altında ne varsa onları allahın emrettiğini istediğini hoş gördüğünü söyleyebiliriz...
kötülük adı altında da ne varsa bunları allahın yasakladığını istemediğini ve hoş görmediğini söyleyebiliriz...
allah iyilikleri ve kötülükleri tek tek saymamış ki....
iyi ve kötü olanı aklıselim ile buluyoruz....
ama kötü olan bir şeyi allahın emrettiğini söylersek işte o zaman büyük bir zulum işlemiş oluyoruz....
iyi olan bir şeyi allahın yasakladığını söylersekte aynı şekilde büyük bir hataya düşüyoruz...
işte buna şirk deniyor....
yani marufu iyiyi doğruyu güzeli yasaklamak ...
münkeri kötüyü çirkini emretmek...
bununlada kalmayıp bunu allahın istediğini söylemek....
işte bu gerçekten allaha iftira atmek ve ona ortak olmak ve şirk koşmak oluyor...
innallahe le yemuru bil fahşa...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
İyi ve kötünün ne olduğu Allah bize bildirmmiş, bunlar helalle ve haramlar.
Marufa uygun davranmak bunun dışındaki konulardır. Bir kişiyi marufa uygun davranmadı diye, kınamak doğru olmaz. ama kişi allahın helalini haram, haramını helal yapıyorsa bu ortaklıktır. Çünkü, helal haram koyma yetkisini sadece Allaha aittir. bu yetkiyi başkalarına verirseniz, siz ortak etmiş olursunuz.
Fazla derine inmesek diyorum. Örneğin çok açık bir ifade var :
88. "Rahman çocuk edindi" dediler.
89. Hakikaten siz, pek çirkin bir şey ortaya attınız.
90. Bundan dolayı, neredeyse gökler çatlayacak, yer yarılacak, dağlar yıkılıp düşecektir!
Burada iyilik de yok, kötülük de.
veya Araf suresi :
189. Sizi bir tek nefisten yaratan, onunla sükûnet bulsun diye eşini de ondan yaratan Allah'tır. O, eşini kucaklayıp sarılınca (ona yaklaşınca), eşi hafif bir yük yüklendi (hâmile kaldı). Bir müddet böyle geçti, derken yükü ağırlaştı. O vakit ikisi birden Rableri olan Allah'a şöyle dua ettiler: "Eğer bize salih bir evlat verirsen, biz muhakkak şükredenlerden olacağız."
190. Fakat Allah, kendilerine salih bir evlat verince, her ikisi de tuttular verdiği evlatlar üzerine ona ortak koşmaya başladılar. Allah, onların koştukları şirkten münezzehtir.
Evlatın Allah'a eş koşulması nasıl olabilir. Halbuki evladını sevmesi insanın iyi bir şeydir. Ama HİÇ BİRŞEYİ ALLAH'tan daha fazla SEVEMEZ, SAHİPLENEMEZ. İNSAN ACİZ, ZAYIF BİR YARATIK OLDUĞUNU UNUTMAMALI.
bunu yaparken bir de bunu allahın emrettiğini söylemek ise daha büyük bir zulumdür...
hem suç işliyor hemde işlediği suça allahı ORTAK ediyor...
bunu böyle yapmamı allah istedi allah izin verdi o yap dedi diyor...
allaha iftira ediyor...
suçuna onu da ortak ediyor...
onunla suçta ortak oluyor...
hiç bir kötülüğü zulmu tasvip etmeyen allahı yaptığı suçun ortağı hatta azmettiricisi haline getirmek ne büyük bir iftira ne büyük bir zulum ne büyük bir yalandır...
allahın her suçu affetsem bile bunu affetmem dediği kadar var...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Degerli Asim hevasini ilah edinende musriktir.
Allah her turlu haksizligi yasaklamistir, Allah kullanilarak yapilan haksizlik cok daha kotudur.
Mazlum acisindan bakildiginda da, kendine zulmedenin aracindan ziyade yedigi darbe onem tasimaktadir.
Kuran vahyi olsun listede yer alan digerleri olsun bizim kesin hatlarini cizebilecegimiz sebeblerden oturu ozellikle bir topluma indirilmemistir. Firavun en zalim hukumdardir diyebilmemiz mumkunmudur, hangi hukumdar zalimlik yapmamistir ki? Mekkeliler gunlerinin en cok zulmeden toplumudur diyebilirmiyiz, asil bu sebebten oturu Kuran onlara vahyedildi diyebilir miyiz? Bunun boyle olmadigi tarihen sabittir. Onlar kadar zalim ve hatta onlari geride birakacak zalim toplumlar mevcuttu. Allah'in sectigi toplum resul ve zaman hakkinda sadece varsayimlar yapabiliriz, o kadar.
Deginilen diger konu,Hristiyanlarin Isa'yi Allah'in oglu olarak tanimlanmasinin mahiyyetinin musluman cevreler tarafindan tam olarak bilinmedigini gormekteyiz. Buna aydin kesimi de dahil edebiliriz. Cogunluk yunan mitolojisi benzeri baba-ogul tarzi bir inanc seklinde algilamaktadir. Oysa ogul da tanrinin kendisidir. Yani Allah insan bedeninde insanlarin arasinda var olmustur. Bu dogurma veya ureme degildir. Tanrinin insan bedenine burunmesidir. Hristiyanlarin bir kisminin da kafasi karismis kesimi teskil ettigini gormekteyiz.
doğru mu yanlış mı ayırd etmeden her neyi arzuluyorsa onu gerçekleştirmek...
hatta çoğu zaman kötülüğü yapmak...
doğru mu yanlış mı bu yaptıklarım söylediklerim demeden...
nefsinin istediği emrettiği gibi yaşamak...
kötülüklere devam etmek...
haklı olup olmadığı konusunda duyarsız kesilmek...
peygamberlerin zulm etmeyen çok iyi davranışlarla hayatlarını geçiren kişilere söyleyeceği şey müjdeler olsun dur...
bu iyiliklerinize karşılık büyük mükafatlarınız var böyle devam edin demektir..
allahın gönderdiği bütün peygamberleri bilmiyoruz ...
kimleri seçip nerelere gönderdi..
kuranda bahsedilenlerin de o toplumun az çok bildiği duyduğu haberleri olduğu peygamberler olması ve bunlardan örnek verilmek istenmesi olabilir...
bütün peygamberleri anlatmamış kuran bazısını anlattık bazını anlatmadık der...
şu var ki her toplumda doğruya çağıran iyiliği emredip kötülükten uzaklaştırmaya çalışan kişiler bulunmuştur..
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba
Aslinda sunu da goruyoruz,her toplumun icinde inancli ve inancsiz kimselerin islahat gorevleri olagelmistir. Kuran'in resuller ve onun takipcilerinden bekledigi, bu tarz sinirli islahatlerden ibaret degildir. Kuran'daki kissalari yanlis anlamak yuzunden vahiy eksenli islahatleri digerleriyle ayni gormek yanlisligini sergilemekteyiz. Musa kissasi,suayb kissasi vb. Turkiyede bazi kimselerin ulusal kahramanlarini resulle kiyasladiklarini biliyoruz. Oysa Resuller cok genis alani kapsayan bir islahat hareketi gerceklestirmislerdir. Hakkinda detayli konusabilecegimiz bir resul olan Muhammed'in misyonu tarihteki hic bir inanc kokenli olmayan islahatcininki ile kiyaslanamaz. Muhammed arap ulusal kahramani kisiligini daha yasarken asmistir. Ileri caglara isik tutacak bir yasam ornekligi sergilemistir. Onun ornekligi hic bir komutan, fikir adami, devlet yonetici gibi dar bir alana indirgenemez. Muhammed'in beseri basarisi ilahi bir dayanismanin sonucu ortaya cikmistir. Bu ornekligin her caga asgari duzeyde bile yansitabilinmesi icin olmazsa olmazlari vardir. Allah inanci ve onunla dayanisma bunun birinci sartidir. Bozulmus asimile olmus sekillerinin noksanliklarinin ortaya konulmasiyla, bu harika formul gozardi edilemez.
Aslinda sunu da goruyoruz,her toplumun icinde inancli ve inancsiz kimselerin islahat gorevleri olagelmistir. Kuran'in resuller ve onun takipcilerinden bekledigi, bu tarz sinirli islahatlerden ibaret degildir. Kuran'daki kissalari yanlis anlamak yuzunden vahiy eksenli islahatleri digerleriyle ayni gormek yanlisligini sergilemekteyiz. Musa kissasi,suayb kissasi vb. Turkiyede bazi kimselerin ulusal kahramanlarini resulle kiyasladiklarini biliyoruz. Oysa Resuller cok genis alani kapsayan bir islahat hareketi gerceklestirmislerdir. Hakkinda detayli konusabilecegimiz bir resul olan Muhammed'in misyonu tarihteki hic bir inanc kokenli olmayan islahatcininki ile kiyaslanamaz. Muhammed arap ulusal kahramani kisiligini daha yasarken asmistir. Ileri caglara isik tutacak bir yasam ornekligi sergilemistir. Onun ornekligi hic bir komutan, fikir adami, devlet yonetici gibi dar bir alana indirgenemez. Muhammed'in beseri basarisi ilahi bir dayanismanin sonucu ortaya cikmistir. Bu ornekligin her caga asgari duzeyde bile yansitabilinmesi icin olmazsa olmazlari vardir. Allah inanci ve onunla dayanisma bunun birinci sartidir. Bozulmus asimile olmus sekillerinin noksanliklarinin ortaya konulmasiyla, bu harika formul gozardi edilemez.
Allah'a emanet
Kadir
Merhaba muhliskul kardeşim. Bu iletinizde söyledikleriniz önemliydi; farkedilip ele alınır diye umdum. Olmadı. Ben sizden açıklama rica etsem hoş görür müsünüz?
(1)VAHİY EKSENLİ ISLAHATLER ne demek? Örnek verir misiniz. Bunların vahiy eksenli olduğuna kim karar verir? Malum; bu zincirin konusu şirk; onun için önemli.
(2)"Turkiyede bazi kimselerin ulusal kahramanlarini resulle kiyasladiklarini biliyoruz." Ben bilmiyorum. Kim yapıyor o mukayeseyi? Lütfen örnek verir misiniz.
(3)...bir resul olan Muhammed'in misyonu tarihteki hic bir inanc kokenli olmayan islahatcininki ile kiyaslanamaz. Bunun aksini öne sürenler nerdeyse her 19 Mayıs'ta Anıtkabir'de ortaya fırlayan "meczub"lar filandır her halde. Ama siz onları ciddiye alıyorsunuz. Sahiden değiyorlar mı; sahiden akılları başlarında mı?
(4)Muhammed arap ulusal kahramani kisiligini daha yasarken asmistir. Hâlâ "resul olan Muhammed"den mi söz ediyorsunuz? Benim bildiğim, Muhammed'in "resul"luğu "emîr"liğinden farklıdır. O kadar ki...
Resule itaat Allah'a itaattir. Ve Allah bütün resulleri itaat edilsinler diye resul edinmiştir.
Oysa "örf"e aykırı işler söz konusu olduğunda emîr olan Muhammed'e halkın itirazdan da öte isyan etmesi onlara Allah'ın verdiği bir haktır (60:12) ve örf yereldir. Nerde yanılıyorum?
(5)Muhammed'in beseri basarisi ilahi bir dayanismanin sonucu ortaya cikmistir. Elbette. Dolayısıyla hiç kimse Allah'la iletişim kurup dayanışma içinde olmadığına göre Muhammedî yönetim uygulayacağını öne süremez. Özellikle konu şirk ise. Yanılıyor muyum?
"bir resul olan Muhammed'in misyonu tarihteki hic bir inanc kokenli olmayan islahatcininki ile kiyaslanamaz. Bunun aksini öne sürenler nerdeyse her 19 Mayıs'ta Anıtkabir'de ortaya fırlayan "meczub"lar filandır her halde. Ama siz onları ciddiye alıyorsunuz. Sahiden değiyorlar mı; sahiden akılları başlarında mı?"
bu sözleri ASHAB-I KEHF içibde söyleyebilir misiniz? ya da insanları Allah ın indirdiklerini çirkin karşılayan kişileri rab-ilah edinmekten Allah ın Kİtab ına çağıran diğer kişiler için..
Allah ın dinininden kim bir şey ilave ediyor veya çıakrıyorsa şirk koşar. bunu dayatıyorsa tağut olur. mesela MASUM KANI DÖKMEK HARAMDIR. rsmi rakamla 8.000 masumun kanına girenler ve buna meşru diyenlerde şirk koşarlar ve tağut olurlar. sadece bir örnek siz çoğaltabilirsiniz.
HANİF olmak için sadece sağ yandaki sahte rablerden şirklerden tezekka etmek yetmez, sol yandakilerden de iyice arınmak gerekir, işte o zaman hanif mümin olunur. yoksa hanif/2 olarak bir tarafı felçli gidilir. Allah korusun, Allah sakınanları korur elh.
selam ve saygı ile..
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma