Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
savana: diger anlamlari da olsa burdaki manasi "ve-drubu-hunne' vurmaktir ki zaten diger tum anlamlardan daha hafiftir...
'...ve(emir)-drubu(siz erkekler cogul 'vurun')-hunne(o(kadin)lara) fein(taki) eta'na(uysunlar kadinlar)-kum(siz(erkek)lere...' yani size itaatedene kadar onlara "VURUN" baska bi fiil koysaniz sizce anlma ne olur??? size itaat edene kadar onlari "KOVUN" olur mu??? 'vurmak' sureklilik arzeden fiildir ancak diger karsiliklar tek manada yapilir, yani kovarsin biter, taki itaatedene dek kovun olmaz!!! cikarin olmaz, vs....
selam
yusuf uzun zaman önce bu konuya ilişkin amerikalı arap bir profun yazısını okumuştum.Bu ayetteki fiilin anlamının ayrılmak olduğunu ayetin gelişine ve anlamın pekiştirilmesine dair en uygun olanın bu olduğunu yazmıştı.ayetteki drab fiilinin bu anlamlarda kullanıldığı başka ayetleride örneklemişti.Ayette alınan vurmak anlamının hadis kaynaklı olduğunu belirtmişti.bulursam asarım o yazıyı.
itaat edene kadare onlardan ayrı kalın ayrı yaşayın anlamında
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: United States Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
yunusemre, oyle bi laf ettiki akan sular durdu, kiyamet koptu, dunya tersine dondu:)))))))
evvela tekrar bembeyazin sozde tercumesi kesinlikle kendi asagilik komleksinin sonucudur tekrar edeyim....
arap prof da olsa kim olursa olsun bu ayetteki bu fiili baska manalarda cikaramaz cunku evvela tabii ki de HADIS vardir, daha sonra dilbilgisi olarak imkansizdir cunku siz fiili cikarmak uzak tutmak diye ikinci bir mecaz koyuyorsunuz kaldi ki o anlamlari iceren fiiller duruken neden 'DAD-RA-BE' kullanilsin????? zaten bir onceki fiil "HE-CIM-RA' bu manada ve kullanilmis, ve aynen dediginiz gibi ITAATE kadar VE-HCURU-HUNNE' denmis yani uzak tutun nerden? yataktan hadi o yatagi da yeryurt yapin !!! olmaz mi BAL GIBI OLUR! o zaman tekrar var demektir!!!!
arapca bilmeyenler icin tekrar belirteyim ki bu ekler ERIl ve DISILdirler yani onlar dendiginde kimin kastedildigi bellidir yani 'hunne' ise kadindir yok bu herkese hitaptir diyemezsiniz, ya da erkegedir diyemezsiniz, ozellikle hint-avrupa dillerinde boyle kati ozellikler vardir...
bence siz bu asagilik komleksinden kurtulun ve iman edeceksenin'duyduk iman ettik deyin" yoksa da bir avrupali gibi olun birakin bu isleri....
Hımm örtüleri nasıl vuracak kadınlar yakalarına? Vurunca "güp", "güm" ya da "şaaak" diye ses gelecek mi? Yoksa örtüyü salıverip gidecekler mi?
erkekler de kadınlara eşşek sudan gelinceye ( itaat edinceye ) değin " güm " , "pat", "küt" vuracaklar mı? Yoksa salı mı verecekler?
__________________ İsrâ 89
Muhakkak ki biz, bu Kur'an'da insanlara her türlü misali çeşitli şekillerde anlattık. Yine de insanların çoğu inkarcılıktan başkasını kabullenmediler.
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: United States Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ustelik tamamen zit anlamda kullaniliyor dikkat edin !
birinci 'yedribne' yani salsinlar!!! ki bu ne demek ortsunler. Biraksinlar gibi anlamlar mecazdir..
digerinde edrubu-hunne yani vurun, gercek manadir, yukardaki gibi anlarsan, ne olur ORTUN olur yani burdaki birakin anlami kavramak, kapatmak icindir yoksa aksine serbest birakmak acmak anlaminda DEGIL!!!
kisacasi biri digeriyle celisir...
ta basa donup benim turkcede kullandigim "BICMEK" fiiline doner, ekin bicersin, yani kesersin, kilif bicersin, yani dikersin!!!
birbirinin yerine kullandiginda da sizin gibi ortaligi batirirsin iste!!!
dilimde tuy bitti, yani TUREDI, CIKTI, bu mac bitti yani SONA ERDI
ayrica sapkayi basina vurmak, kendini yola vurmak gibi kullanimlari da degerlendirin...
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Tartismadaki bir taraf, surekli olarak muhataplarini asiri davranmaya kiskirtircasina, edep-saygi kurallarini hice saymakta ve saldirganca bir tavir sergilemektedir. Butun bunlara ragmen, sitenin bu kimseye yasaklayici bir tavir sergilememis olmasi, turk toplumunda pek gorulmeyecek derecede fikir ozgurlugunun, bu sitede var oldugunu acikca gostermektedir.
Benim gordugum kadari ile bu kimse, terbiye sinirlari asarak davranmasinin yanisira, bir cok dogrularida dile getirmektedir. Ornegin; Kuran'da bulunup, gunumuzun makbul anlayisi ile catisan hususlari -sanki Kuran'in buna ihtiyaci varmis gibi- tevil ederek uyusum saglama gayretlerinin yanlis oldugu. Cunku boyle bir davranis ilimsel ahlakla bagdasmaz. Eger Kuran, ilk muhataplari olan araplarin ,dunyanin duz oldugu anlayislarini tekzip etmeyip buna paralel cizgide anlatimlarda bulunuyorsa, bunu ort bas etmenin ve Kuran ayetlerinin yuvarlak bir dunya tasvir ettigini iddia etmenin bir anlami yoktur. Kuran'in her devirdeki butun bilimsel gelismeleri karsilayacak sekilde kurgulanmasi cok yanlistir. Bu iddia Kuran'in ayni konuda celiskili ifadeleri bunyesinde barindirdigi sonucunu dogurur. Zira Kuran'in vahyinden gunumuze degin bilim, birbirine ters dusen teorilerin kabul gormesiyle devam ede gelmistir. Aslinda butun bunlar Kuran'i oldugu gibi kabullenememekten kaynaklanmaktadir. Birden fazla kadinla evlenmek olsun, miras konusundaki kiz erkek arasi taksimat olsun, gunumuz bilimsel anlayisina aykiri gorulebilecek hususlar olsun, erkeklerin kadinlardan daha ustun bir statude olduklarinin ifadesi olsun veya bunlara benzer olan diger konular olsun. butun bunlar gunumuz populer anlayisi esas alinarak kurgulanmakta, boyleliklede cok komik bir duruma dusulmektedir.
Kuran carpitilarak savunulamaz, her ne kadar iyi niyette gudulse ,bu cok buyuk bir hatadir. Bu durus, Kuran'in anlatimindaki asil gayeyi kavrayamamaktan kaynaklanmaktadir. Kuran'in muhtevasinin butun ayrintilarinin semavi standartlara gore olustuguna inanarak Kuran'a yaklasan zihniyet, aslinda insanlarin geldigi seviye goz onunde tutularak, onlarin sahip olduklarinin Ilahi bir formulle beyan edilmis oldugunu bir turlu kavrayamazlar. Halbuki Kuran surekli araplara acem bir hitap olmadigini ifade etmektedir, burdaki acem kelimesi sadece onlarin bilmadikleri baska dilleri kapsamaz. Onlarin dillerinde ifadesini bulan butun hususlari(orf,adet vb) kapsar. Kuran o toplumun sahip oldugu ozelliklerin hangilerine karsi oldugunu aciklayarak, digerlerini oldugu gibi birakmistir. Tevhid konusunda hic taviz vermeyerek onlarin orf ve adetlerini oldugu gibi birakmistir. Uygulamalardan sadece hakki ve adaleti sarsan kisimlara yeni duzenlemeler getirmistir. Kuran'in tamamen semavi olan esas kaideleri, yeryuzu kokenli birikimleri silip yok etmemistir. Bunlar sadece bir kontrol mekanizmasi olusturmustur. Bu ana kaidelere uygun olmak kaydiyla insanlar gerek onceden gelen birikimleriniuygulamakta ,gerekse yeni anlayislar gelistirmekte serbest birakilmislardir.
Bu yuzden Kuran'in hitap formulunu iyi kavramamiz gerekmektedir, aksi takdirde illaki cagdaslarimiza hos gorunsun diye surekli yeni Kuran'lar yazmaya devam edecegiz.
Umarim izahlarim carpitilmadan anlasilma imkani bulur.
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
öncelikle belirtelim ki; bu ayet iffetsizlik yapan kadınlarla ilgilidir..
benim yaptığım ise moto mot bir tercüme değil, bir yorumdur..
bu ayetin bu şekilde de anlaşılabileceği şeklinde bir yaklaşımdır...
"kesin bu doğrudur" diye bir iddiamız yoktur... doğrusunu elbette Allah bilir...
biz böyle olan kadınlara karşı üç türlü yaptırımdan söz eden bu ayetin bu şekilde de anlaşılabileceğini söylüyoruz...
yani; burada bir cezalandırma varsa ki vardır ve bu tek taraflı değildir.. her iki tarafta bu cezalandırmadan nasibini almakta ve düşünmelerine imkan sağlanmaktadır...
karısı böyle bir yola girmiş erkeğin sütten çıkmış ak kaşık olduğunu kimse iddia edemez.. böyle bir sıkıntı varsa bu kadının kocası da kendisini sorgulamalıdır...
bu da; karı kocaya uzmanların yapacakları, etkili iletişim, cinsel yalnızlık ve mekansal ayrılık formülleri ile olabilir... her iki tarafta böylece kendilerini sorgulama imkanı bulmuş olurlar....
amaç aile yuvasını kurtarmak değil midir???
neden katı ve sert bir din yorumunu esas alıyoruz...
daha yapıcı olamaz mıyız???
bir yuvayı dağılmaktan kurtarmak az bir şey midir???
biraz daha geniş boyutlu düşünmek temennisiyle...
tabi kompleksten kurtularak.... :) :) :)
muhabbetle....
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
yusuf Yazdı:
yunusemre, oyle bi laf ettiki akan sular durdu, kiyamet koptu, dunya tersine dondu:)))))))
evvela tekrar bembeyazin sozde tercumesi kesinlikle kendi asagilik komleksinin sonucudur tekrar edeyim....
arap prof da olsa kim olursa olsun bu ayetteki bu fiili baska manalarda cikaramaz cunku evvela tabii ki de HADIS vardir, daha sonra dilbilgisi olarak imkansizdir cunku siz fiili cikarmak uzak tutmak diye ikinci bir mecaz koyuyorsunuz kaldi ki o anlamlari iceren fiiller duruken neden 'DAD-RA-BE' kullanilsin????? zaten bir onceki fiil "HE-CIM-RA' bu manada ve kullanilmis, ve aynen dediginiz gibi ITAATE kadar VE-HCURU-HUNNE' denmis yani uzak tutun nerden? yataktan hadi o yatagi da yeryurt yapin !!! olmaz mi BAL GIBI OLUR! o zaman tekrar var demektir!!!!
arapca bilmeyenler icin tekrar belirteyim ki bu ekler ERIl ve DISILdirler yani onlar dendiginde kimin kastedildigi bellidir yani 'hunne' ise kadindir yok bu herkese hitaptir diyemezsiniz, ya da erkegedir diyemezsiniz, ozellikle hint-avrupa dillerinde boyle kati ozellikler vardir...
bence siz bu asagilik komleksinden kurtulun ve iman edeceksenin'duyduk iman ettik deyin" yoksa da bir avrupali gibi olun birakin bu isleri....
Selam
Dedim ki. itaat edene kadar onlardan ayrılın,ayrı yaşayın.
Bu Fiil ayrı kalmak ,ayrılmak anlamında kuranda kullanılmış.
Buna rağmen ısrarla çıkarmaktan bahsediyorsunuz.
bu fiilin mecaz anlamından mecaz anlam yüklemesinden bahsetmiyorum.Fiilin anlamlarından biri olanı ayrılmaktan bahsediyorum
bir başka iletinizdede ekin biçersin yani kesersin kılıf biçersin yani dikersin.demişsiniz.Her iki eylemdede biçmek fiilinin anlamı kesip ayırmak anlamında.ekinide kesip ayırırsınız kılıfı yapacağınız kumaşıda.Fiilin anlamınlarında mecaz yok.Paha biçmek deseniz hadi neyse.orada anlamı mecazlı.Türkçeyi çok iyi bildiğinizi üstü kapalı ima edip duruyorsunuz ancak mecalinizi anlatacak kadar bilemdiğiniz ortada.
bunun dışında aşağılık komleksi yakıştırmanızı size iade ediyorum.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: United States Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
bu sefer sondan basliyayim;
savana demiski, ben Turkceyi cok iyi bildigimi ima ediyormusum! Benim birseyi ima etme ihtiyacim yok eger soylemek istiyorsam soylerim merak buyurmayin! Turkceyi cok iyi bildigimi iddia etmesem de siz takdir ederseniz itiraz etmem:))) mesela 'ustu kapali ima' gibi bir tumce OLMAZ, cunku ima=ustu kapali :)))) bir digeri de benim 'mecalimi=gucumu, kuvvetimi, takatimi' anlatacak kadar Turkce bilmememmis!!! yorumu size kalsin:))))
ne demek istedigim gayet acik ve anlasilir, sen (savana) dahil Turkcebilen herkes de anlar...
neden diger anlaminda kullanilamiyacagini defaatle yazdim: evvela HADIS vardir, daha sonra cumle dilbilgisi acisindan uygun olmaz, bir onceki fiil zaten sizin dediginizi karsiladigi gibi eger itaat, boyun egmek, emri kabul etmek anlamindaki yaptirima aykiri duser!!!!
daha basa donup 'NUsuz' kelimesine donersek, zaten anlam kendini butunler, soyleki; nusuz sozlukte yukseklik, tepedir, mecaz kullaniminda, buyuklenmektir, dikbasliliktir ve ta su son doneme dek bu ve benzeri anlamlar da kullanilmis bilinmistir, en uzak manasi, kocasindan nefret edip kacmasi manasindadir lakin bu son tercumelerde IFFETSIZLIK, zina manalari yuklenmeye calisilmis ki imkansizdir! cunku ZINA hukmu zaten nisa2 de apacik bellidir! bu defa ayetler celismekle kalmaz zaten zina eden kadinla evli kalinmasi hukmude dusmus olur!!!!!!
gelelim tekrar bembeyaza;
gordugun gibi senden baska kimse senin gibi genis bakamiyor! neden acaba? cunku sinirlar belli!!!! istesen de bakamazsin.
hukum erkekleredir, itaat etmesi gereken kadinlardir ve suclari da en hafif ifadeyle kocasina karsi diklenmesi en agir ifadeyle de kocasindan nefret edip yuzcevirmesidir! burda kesinlikle ESITLIK yoktur olamaz da! hele gunumuz anlayisindan cok ama cok uzaktir!!!!!
muhliskul'a gelince, tam olarak net bi anlam cikaramadim yazdiklarindan ancak sunu diyebilirimki, zaman ve mekan ne olursa olsun Allah'tan geldigini kabul ettigimiz kitabi oncelikle kabul etmeliyiz ve ne zamanin ne mekanin olcusune vurmamaliyiz, zaman mekan degisir ama kuran bakidir!!!! bize ters anlamsiz sacma geri gibi gelen seyler bu gercegi degistirmez ki o yuzden iman; duyduk itaat ettiktir!
yunusemre'ye zaten cevabi onceden verdim, dovmek gunumuz anlayisina ters gelebilir veya herturlu kabalik dedigimiz mefhumlar, ancak bunu zamanin kosullarinda degerlendirmek gerekir ve ayrica bu hukumler seriat icinde nasil uygulanmalidir bunlar da belirlenmistir. Hicbir akliselim tutup da kadina vuralim demez zaten bu anlayisin olmasi hukmu ortadan kaldirmaz! burda yalakalik, yaranmacilik yapmanin anlami YOK bu bir anlayis sosyokultur meselesidir zaten ama bunu dine yamak OLMAZ!
Aile ici siddet dendigin de hem kadinlar madur gosteriliyor halbuki burda asil GUCLUNUN GUCSUZE siddeti sozkonusudur yani kadinlar da basta cocuklarina siddet uygulamaktadir ve dedigim gibi bu anlayis sorunudur, kadin erkek sorunu degil!!!!
kisacasi bu durumun AYETLE ve DINLE ilgisi YOKTUR!!!!
Tekrar edeyim ki, birakin bu asagilik kompleksini ve dininizi sozde gelismis medeni dunya hukumlerine yamamaya calismayi ALLAH'in acimasina siginip oldugu gibi kabul edin...
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
bu sefer sondan basliyayim;
savana demiski, ben Turkceyi cok iyi bildigimi ima ediyormusum! Benim birseyi ima etme ihtiyacim yok eger soylemek istiyorsam soylerim merak buyurmayin! Turkceyi cok iyi bildigimi iddia etmesem de siz takdir ederseniz itiraz etmem:))) mesela 'ustu kapali ima' gibi bir tumce OLMAZ, cunku ima=ustu kapali :)))) bir digeri de benim 'mecalimi=gucumu, kuvvetimi, takatimi' anlatacak kadar Turkce bilmememmis!!! yorumu size kalsin:))))
ne demek istedigim gayet acik ve anlasilir, sen (savana) dahil Turkcebilen herkes de anlar...
neden diger anlaminda kullanilamiyacagini defaatle yazdim: evvela HADIS vardir, daha sonra cumle dilbilgisi acisindan uygun olmaz, bir onceki fiil zaten sizin dediginizi karsiladigi gibi eger itaat, boyun egmek, emri kabul etmek anlamindaki yaptirima aykiri duser!!!!
daha basa donup 'NUsuz' kelimesine donersek, zaten anlam kendini butunler, soyleki; nusuz sozlukte yukseklik, tepedir, mecaz kullaniminda, buyuklenmektir, dikbasliliktir ve ta su son doneme dek bu ve benzeri anlamlar da kullanilmis bilinmistir, en uzak manasi, kocasindan nefret edip kacmasi manasindadir lakin bu son tercumelerde IFFETSIZLIK, zina manalari yuklenmeye calisilmis ki imkansizdir! cunku ZINA hukmu zaten nisa2 de apacik bellidir! bu defa ayetler celismekle kalmaz zaten zina eden kadinla evli kalinmasi hukmude dusmus olur!!!!!! yusuf
Gittikçe çirkinleşiyorsun.Sorduğum sorulara yanıt hala yok.Bana hala anlatabilmiş değilsin.Anladığım birşey varsa oda fiile ısrarla vurmak anlamını yüklemenin keyfi olduğu hadis kaynaklı olduğu.Anlamda dil bilgisi açısından bozukluk yok.Öğüt vermek ,yatağı ayırmak, en sonunda itaat edene kadar ondan ayrılmak ,mekansal ayrılık anlamında
Zina eden kadın veya erkeğin suçunun sabit olabilmesi için şahitler gerekli şahitlerin ifadesinden sonra 100celde vuruş uygulanabiliniyor.Adalet insanın insana şiddet uygulaması konusunda bu kadar hasas olmasına rağmen karı koca ilişkilerinde karısının dik başlılık ,şirkeflik etmesinden korku duyan koca karsını eşek sudan gelene kadar dövebilir.Hatta ölene kadar bile dövebilir çünkü ayetteki anlamın ucu açık ,ölçü:onlar itaat edene kadar ...kadın itaat etmedi tekrar tekrar sopa, dayak seanslarının birinde kadın ölüp kocanın elinde kalıverirse bile sorun yok.Kazayla adam öldürmüş olur kasıt olmadığından ve Allahın emrini yerine getiriyor olduğundan cezaya çarptırılmaz.Bu çelişkiden ne haber yusuf bey?Buyrun bunun izahını yapın.
Millete iftira atıp duracağınıza önce kendi ayıbınız örtün.Kimin kompleksli olduğu ortada.kendini beğenmiş ukala ve kibirli kişiliğiniz hangi kompleksleriniz sonucu gelişti?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma