Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: United States Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
savana, kompleks yukseklere ozenmeden kaynaklanir (sizlerin sozde gelismis batiya ozenmeniz gibi..) ki benim veya bizim kimseye ozentimiz yok, muhafazakar insanlarda kompleks olmaz!!!!!:))) bizler olani oldugu gibi kabul ediyoruz, kendimizi oynatip biryerlere yaranmaya calismiyoruz:)))
genelde bu ozellikler liberallerde gozukur aslinda liberal de degillerdir ama oyle bir ozentileri vardir iste, biz mevcud olani savundugumuz icin herhangi bi kompleksimiz olamaz:))))
he diyorsunki bu dovme islemi kadin olene dek devam ederse ne olur?
Eh iste bosa 'EHLI SUNNET VEL CEMAAT' demiyoruz!!! o zaman HADISLERLE ayetlerin tefsiri DEVREYE girer ve olay SERIATIN HUKMUNE baglanir, senin ve gibilerin de agizlari acik ayranbudalasi gibi aval aval KALMAZLAR!!!!...ne yapacaz ne edecez bu isin icinden nasil cikacaz diye...
gelelim senin su sahit meselesine!!!!! hangi ayette geciyor SAHIT OLMASI!!!! nur 2de zina eden kadir ve erkege 100 sopa vurun deniyor bunu uygularkende SAHITLER bulunsun diyor!!! senin dedigin sahitler HADISLERDEN cikarilir, kuranda hic bir ayet zinaya SAHIT OLMALI DEMEZ!!!!!
zaten ayette gecen de 'ZINA' veya 'IFFETSIZLIK' (boyle bir tercume nasil bi curettir hayret!!! NUSUZ nasil iffetsizlik(namussuzluk) olur ya da zina?!! ee tabii oyle olunca sozde tercume kendilerinin dedigi anlama cikacak:))) ) degildir, 'nusuzdur' onun da anlamini yazdim, sozlukte yukseklik, tepe anlamindadir, istilahta ise buyuklenmek, diklenmektir ve en kati anlami ise kadinin kocasindan nefret edip yuzcevirmesidir, hadi ek bir anlam verip cinsel iliskiyi reddetmesi diyelim, kisacasi KADININ BUTUN SUCU BUDUR bu 3 YAPTIRIM ICIN!!!!!!! ' eger diklenirlerse ogut edin, yatagi ayirin ve vurun taki size itaat edenedek....](gunumuzde kadin istemeden iliskiye zorlamak evliler icin bile SUCDUR)
ne kitap bildiginiz var ne de bi halt ama atis serbest......
yaziklar olsun diyor ya ayetler, "LEVLEKE LEVLEKE..." yaziklar olsun size yaziklar olsun....
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Bir onceki yazimda, kendisine cogunlugun muhalif oldugu kimseyi yanlis anlayarak izahlar getirdim. Ben bu arkadasin hayati onem tasiyan bir hususu kavramis oldugunu zannetmistim. O yuzden; kendisi her ne kadar saldirgan ,mustekbir,mustagni davraniyor olsada cok muhim bir tespit yapmaktadir demistim. Tabi ki bir insan hakki, haksizlik yaparak savunuyorsa bunun hic bir degeri olamaz. Oysa ki bu kimse soylediklerini 1400 yil oncesine yonelik bir tespit olarak yapmiyor, bunu gunumuz dunyasinda gecerli olmasi, uygulanmasi acisindan degerlendiriyormus. Kuran'in hukumlerinin neyi ifade ettigini, kendi inzal ortaminda tespit etmek sihhatli kavrayis icin bir zorunluluktur. Bu alandaki tespitler gunumuz mantiginin hosgorusunu saglamak amacli olamazlar. Gunumuz dogrularina her ne kadar ters dusuyor olsada bu tespitler otantik bir sekilde yapilmak zorundadir. Bu hukumlerin ozundeki ana mesaj ,zaman ve mekan elementlerinden ayristirilarak butun caglarin istifadesine sunulmalidir. Orjinal metin ve anlayis korunur ve hic bir tahrifata ugratilamaz. Bunlardan suzulen oz,icinde bulunulan zaman ve mekan atmosferinde kilavuzluk statusune sahip kilinmalidir. Dogal olarak insanlik gelistikce, uygulamalar oncesine gore farklilasacak ve daha dogrular kesfedilecektir. Zaman ve mekanla degismezligi insanlik tarihi boyunca kanitlanarak devam eden temel prensipler bunlardan mustesnadir. Cunku , inancda tevhid ve ahiretin ,sosyal iliskilerde ahlak ve adaletin ozunden odun verildigi takdirde insanlik nesli surekli ucurumlara dogrusuruklenmistir.
14 asir oncesi toplumlarinin kadinin statusune dair sahip oldugu anlayis , kisa bir sure icinde tamamlanan vahyin muhtevasinda bastan sona bir duzenlemeye sokulamazdi. O gunun sartlarinin kontrolu altinda bulunan diger hususlarda boyledir. Kuran o ortamin kaldirabilecegi tarzda duzeltmeler yapmistir. Bunlara karsi uygulanan yontemi kavramakla mukellef olan insanlar, bu gelismeleri ayni mantikla devam ettirerek daha iyi olmalari icin ugras vermek zorundadir.
Kuran'in iletildigi donemlere yakin zamanlara kadar cok eslilik sadece erkeklere mahsus degildi. Gocebe hayatindan yerlesik yasama gecen Mekke toplumu ticari kalkinmalarinin ardindan, neseb hususunda asiri titizlik gostermeye basladi. Edindikleri zenginliklerin varislerini, bircok erkegin beraber oldugu bir kadinin agzindan cikacak nispete mahkum birakmak cok buyuk riskler tasimaktaydi. Risalet basladiginda Mekke'nin ve benzeri yerlerin haricinde bu uygulama-kadinlarin cok esliligi halen devam etmekteydi. Farkli gayelerlede olsayerlesik toplumlarda baslayan bu hassasiyet, Vahiy tarafindan elzem olarak gorulerek ele alinmis ve soyun korunmasi konusu ilahi mudaheleyle cozume kavusturulmustur. Yerlesik Mekke ticaret toplumunda, kadinin islevi azaldigindan buna dogru orantili olarak statusude gerilemistir. Kadinlarin toplumsal konum acisindan itibari cok dustugu boyle bir donemde vahiy, o gunun sartlarina gore,muazzam bir sekilde kadina layik oldugu statuyu sunmustur. Medine ve cevresinde kadinlar tam olarak Mekkeye benzer bir gecis suresi yasamamislardir. Bu yuzden bu toplumda erkeklerin cok esliliginden ziyade kadinlar konusunda hassasiyetler gosterilmistir. Neseb konusu vahyin onemli olarak degindigi konulardan biri olmustur. Zeyd olayi bu konuyla direk baglantili olmasada bu hususta son nokta olmustur. Bir kimsenin babasi konusu katiyete baglanmis ve toplumsal iliskiler buna gore duzenlenmistir. Genelde ana konularin duzenlenmesine agirlik veren ilahi uslub, bunlarin acilimi olarak gelisecek hususlari toplumlarin sorumluluguna birakmistir. Evet bazi detay gibi algilanilan hususlar da vahyin gundemine girmistir, bunlarin o ortamda ornek mahiyetinde ele alinislari enteresandir.Bu orneklerin ele alindiklari ortamda cozume kavusturulabilecek nitelikte olduklari gorulmektedir.
Gunumuz acisindan ise kadinlar ve erkekler hakkinda ifrat ve tefrit devam etmektedir. Kanunsal acidan bati kadina dogu milletlerinden cok daha adil imkanlar sunmaktadir, uygulamada bazi aksakliklara ragmen bati kadinlari yine daha avantajli bir durumdadirlar. Hatta Kuran'da 14 asir oncesi sunulan kadin haklari dahi muslumanlarin bu alandaki bagnazliklari yuzunden cok geride kalmaktadir. Vahyin baslattigi sureci devam ettirmek yerine tersine ceviren zihniyet bunun sorumlusudur. Bizim burda tartismamiz gereken konu bir kac kelimenin anlamlarinin dogru anlasilmasi degil, bir butunsel yanilginin kavranilmasidir. Ancak bunu yaptigimiz takdirde uzun bir fetretin ardindan gaflete mudahele soz konusu olabilecektir. Tartisma konusu olan kelimeyi farkli anlamalariyla ele alip bir sonuca varmak yerine, Kuran'in hedefledigi toplum yapisini tartismaliyiz. Bu toplumun kendisini surekli yenileyerek, surekli daha iyiye yonelme sorumlulugunu tartismaliyiz. Icinde yasadigimiz cagin, yasam seklini daha duzgun kilabilmenin yontemlerini tartismaliyiz. Iste o zaman bir kelimenin sinirladigi anlayisa mahkum kalmayip, daha aydinlik fikirlerin olusmasini saglayacagiz. Bence gerisi luzumsuzlukla istigal olmaktadir.
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
yusuf yazdı:
gelelim tekrar bembeyaza;
gordugun gibi senden baska kimse senin gibi genis bakamiyor! neden acaba? cunku sinirlar belli!!!! istesen de bakamazsin.
hukum erkekleredir, itaat etmesi gereken kadinlardir ve suclari da en hafif ifadeyle kocasina karsi diklenmesi en agir ifadeyle de kocasindan nefret edip yuzcevirmesidir! burda kesinlikle ESITLIK yoktur olamaz da! hele gunumuz anlayisindan cok ama cok uzaktir!!!!!
soru 1. kadının kocasına karşı diklendiğinin kararını kim verecek?? ölçü nedir? bu ölçü erkeğin keyfine mi bırakılmıştır?? hangi durumlar diklenmedir? bunu açıklayınız...
soru 2. kocasından nefret eden ve yüz çeviren bir kadını mı döverek itaate zorlayacaksınız??? bu nasıl bir anlayıştır?? hala sizden (kocasından) nefret ediyorsa zorla mı onunla beraber olacaksınız??? bu nasıl mantıktır.. bu zorbalık değil midir?? bu kadının hakkını gasp sayılmaz mı???
soru 3. "canım bugün istemiyor, yorgunum" diyen kadını nasıl zorla yatağa atarsınız?? bu nasıl bir ahlak anlayışıdır??? bu bir vicdansızlık değil midir???
cevaplarınızı bekliyorum...
bu arada belirtelim ki; ayet iffetsizlik yapan ve aile yuvasını tehlikeye atma şartları ortaya çıkmış bir kadın ile ilgilidir... böyle bir kadınla uzmanlar konuşurlar... ayetteki üçlü yaptırım uygulanır..
hala düzelme olmazsa boşanma davası ile iş tamamlanır... ayetin diklenen kadınlarla alakası yoktur... cinsel ilişkiyi reddetmekle alakası yoktur... bunlar ayetin anlamını çarpıtan dar bakışlar olarak değerlendirilebilir... daha geniş boyutlu bakılabilmesi temennisiyle...
selam ve dua ile...
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: United States Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
herkes durumlari kendi mesrebince degerlendirdigi icin farkliliklar kacinilmaz olur diye hafifleteyim...
yine tersten basliyayim; bembeyaz,
bu arada belirtelimki ayet "IFFETSIZ" kadinlar... demis!!! de kim veriyor bu manayi? oyle kaniksamis ki, size de yaptirim olarak kabul ettirmeye calisiyor! ustelik AYETIN AKSINE!... NUSUZ= Diklesmektir, buyuklenmektir, mufessirler kocasina karsi gelen kadin veya mustesna cinsel talebe itiraz eden kadin anlami vermislerdir ta ki 'Edip Yuksel (ki kuranda ayetlerin fazla oldugunu iddia eden adamdir!) ve Yasar Nuri'ye (ilkokul mezunu karisini asagalayip bu gerekceyle bosayan insan!) kadar! bu ikisi kendi meallerine uygun dussun diye NUSUZ'u Iffetsizlik, zina anlamlarina getirmek istemektedir. Edebi olarak bile baksak, sefahet ve belagate aykiri olarak neden NUSUZ kullanilsin neden DAD-RA-BE kullanilsin?!
Mantik hatasina bir daha girelinm; bir kadin iffetsizlik yapiyor (senaryodaki trajikkomediye dikkat lutfen:))) ) yani zina ya da namussuzluk ve siz bunla iletisim kuruyorsunuz! ' ya birak artik bu namussuzlugu! bu zinayi (bu sizin kariniz:))) ) ama kadin israrla ZINAya namussuzluga devam ediyor ve ikinci asama: yataktan uzaklasmak yani cinsel yalnizlik:))) madem sen namussuzsun madem sen bir baskasiyla beni boynuzluyorsun ben de seni cezalandirmak icin senle artik SEVISMEYECEM (kadin zaten sende mutluluk bulsa baskasina niye gitsin akillim:))) ) kadin hala ZINAYA devam ediyor sira geldi ucuncu asma; madem sen israrla zina ediyorsun.... boyle surup yani boynuzlar uzayip gidiyor:))))
Din iman meselesidir ve imanin izahi, mantigi OLMAZ, sade INANIRSIN! Isine gelmiyor diye ayetin anlamini, kelimesini hatta harfini bile degistiremezsin!
Cevap 1- daha evvel dedigim gibi islamda ve tabiiki kuranda gunumuz anlayisinin nerdeyse taban tabana zit oldugu bir ERKEK hakimiyeti sozkonusudur (hoplasaniz da, ziplasaniz da bu gercegi degistiremezsiniz!) ayeti harf harf tercume ettik, eklerin eril ve disiligini de izah ettik! bu ayet sade kendi icinde degerlendirirseniz bu agir hukum daha da agirlasir ve kararin dogrudan ERKEGIN keyfine kaldigi ortaya cikar ancak gerek HADISLER gerekse Ictihadlarla bu durum hafifletilmistir (iste HADIS gerekliliginin bi delili daha ortaya cikmis oluyor) ve bu hadis ve ictihadlar isiginda kadina daha ince, anlayisli davranilmasi gerektigi vurgulanir! Ama yine de erkek HEGOMONYASINI ortadan kaldirmaz hele gunumuz anlayisina asla UYMAZ.
Cevap 2- Zorla mi itaat ettireceksin meselesinin cevabi bu kosullarin sirasiyla UYGULANMASI ve netice alinmamasi halindede BOSANMA sozkonusudur! yani dovdugunuz halde hala ITAAT ETMIYORSA yine karar ERKEGINDIR (goruldugu gibi hicbir kosul ve sartta kadinin boyle hakki yoktur! hele ayetlerden ASLA CIKMAZ ama hadis ve ictihad bunu da hafifletmis belli kosullarda kadina da BOSANMA HAKKI TANIMISTIR) Erkek ya duruma razi olur ya da mihrini verip BOSAR!
Cevap 3- Bu sorunun iki acilimi var, bir; dini olarak AYETLER isiginda EGER HAYIZ NIFAZ HALI YOKSA, HERHANGI BI BAHANE KABUL EDILEMEZ!!!! hadis ve ictihad isiginda hernekadar guzellik tavsiye edilse de yine kadinin isteksizligi KINANMISTIR ama REDDEBILIR! iki; sosyokulturel olarak ise gunumuz anlayisiyla gecmisi degil degerlendirmek YARGILAMAK cok ama cok sakincalidir!!!! sen kendi empoze edilen anlayisinla BU NASIL IS felan diye isyan ediyorsun ama bu seni kesinlikle yaniltir, toplumsal duzen icinde bunun boyle olmasi gerektigi siddetle desteklenmistir ve hala da savunulabilinir! Bir felsefe ya da dusunce duruma gore farkli degerlendirilir diye en basta belirtmistik zaten!
son olarak bu nasil bir curet bu nasil bir kendine guvendir ki, rahatlikla 'bu ayetin diklenen kadinlarla alakasi' yok diyebiliyorsun !!!! anlasilan ne arapca biliyorsun ne de umursadigin var, 'ben dedim oldu' gibi bir yol tutuyorsun ancak....
muhliskul'a gelince;
aslinda temel tespitlerimiz dedigin gibi musterek, gerci bolbol edebiyat ve felsefe yapmissin ama....
neyse, ben sahsim adina MUSTEKBIRI de hele hele MUSTAGNIyi de ALDIM KABUL ETTIM:)))
gunumuz anlayisini mutlak dogru diye kabul etmeniz zaten bastan beri dedigim uzre bir ezikligin bir asagilik kompleksinin gostergesidir! O sizin cok gozunuzde buyuttugunuz batinin ve anlayisinin yaptigi mezalimler bu sekilde ortulmekle kalinmiyor ustune ustluk sizin gibi zavalilarin da imanini boyle sarsiyor iste! Bir insan duzenler icinde ALLAH'in duzenini kabuletmisse dahi ona yeis, utanma YOKTUR olmamalidir da ve iman DUYMAK VE ITAAT ETMEKTIR.....
insanlik gelisiyormus, bilmemneymis! e tabiiki ICTIHAD kapisi ACIKTIR ama bu DINDEN CIKMA OLMAMISTIR OLAMAZ DA....
zaten Dinin ozunde bildigimiz ibadetlerden ve hukumlerin otesinde insani deger yargilari yatar, KUL HAKKI, DOGRU SOYLEMEK, ADALET, DURUSTLUK gibi....
Allah'in sisteminde ESITLIK YOKTUR, OLAMAZ DA ve fakat ne vardir ADALET, yani herkesin hakkini bilhakkin VERMEKTIR!! ister kole ister cariye ister kadin isterse HAYVAN herkesin hakkinin adalet cercevesinde verilmesidir. Hic kimse esit kosullarda dogmaz ve yasamaz ancak ADALET SARTTIR dinin dunyadaki gayesi de iste bu ADALETI saglamaktir. ESITLIK mesitlik fasa fiso soylemlerdir!!!!!! boyle bisey olmamistir olamaz ve olmayacaktir da! ve fakat muhim olan ADIL olmaktir!
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
yusuf kardeşim,
bizim burada iffetsizlikle kast ettiğimiz; zina yapmak değildir... dikkat edelim lütfen....
nüşüz ne demek ona bakalım.... iffetsizlik, sadakatsizlik, "zinaya yaklaşma hali, bunun belirtilerinin görülmesi, yatağın çiğnetilmesine ramak kalması gibi durum" kastediliyor...
burada konu; ırzın korunması noktasında kadının yanlış bir takım yollara girdiğinin anlaşılması ve bunda caydırılması konusudur... (veda hutbesini bir daha okuyunuz... yatağın çiğnetilmemesinden söz edilir orada da.... dikbaşlılık, cinsel birlikteliği red vs. denmez..)
dolayısıyla "nüşüz"ün sizin bu saydıklarınızla alakası yoktur....
yani; "dikbaşlılık" eksik ve hatalı tercümedir... zira burada erkeğin keyfi davranışlarına kapı aralamaktadır...
"serkeşlik" ise konuyu tam izah edememektedir...
"itaatsizlik" anlamı da erkeğin keyfi davranışlarına kapı aralamaktadır.. tıpkı günümüzde "disiplinsizlik" kavramını istismar edenlerde olduğu gibi....
ben diyorum ki, bu sivrilikle kastedilen ne? kime göre sivrilik? nasıl sivrilik? bunu kim tayin edecek?
bu konuda kararı kim verecek? birileri keyfi olarak: "tamam işte... bu sivrilik yaptı da ondan dövdüm" derse ne olacak?
kime göre dik başlılık? nasıl dik başlılık? bu herkese göre değişir... kim karar verecek buna? burada da keyfiliğin yolu açılmaz mı?
ama nüşuz'a; iffetsizlik ve sadakatsizlik dersek problem kalmaz...
zira kısaca ifade edecek olursak; iffetsizlik veya sadakatsizlik, "cinsel konularda ahlak kurallarına bağlılık göstermeyerek az ile yetinmemek ve gözün dışarıda olmasıdır"..... denilebilir........
inşallah anlaşılmıştır...
cinsel konularda az ile yetinmeyip, ahlak kurallarını hiçe sayarak gözü dışarıda olabilecek kadınlarla ilgili ayeti doğru anlamakumuduyla..
selam ve dua ile....
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
merhaba,
eşler arası bir problem varsa bu düzeltilmeli.... tıpkı çatlayan, bozulan, yıpranan kiremitleri değiştirmek gerektiğinde yapılan gibi...
ancak küçük rütuşlarla düzeltilecek bir binayı veya çatlağı dozerle veya kepçe ile vurarak düzeltmeye kalkışmak o binayı yıkmak demektir.... (tıpkı bazı erkeklerin (yusuf gibi... :) :)...), kadını fiziksel şiddetle yola getireceğini veya getirdiğini zannetmesinde olduğu gibi...)
mühim olan binayı ayakta tutmak ve yaşatmaktır.... bu da sevgi, saygı ve ikna iledir.....
dayatma ile değildir... zorla değildir...
İnsanlar saygı duyduğu kimselerin sözlerini dinler ve değer verirler.
saygı ise kesinlikle dayakla kazanılmaz ve kazandırılamaz...
dayak atan bir eşe ne kadar saygı duyulabilir ve bu saygı ne kadar sürebilir?
dayak hiç bir zaman çare olarak görülmemelidir..
selam ve dua ile......
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
muhliskul yazdı:
"14 asir oncesi toplumlarinin kadinin statusune dair sahip oldugu anlayis , kisa bir sure icinde tamamlanan vahyin muhtevasinda bastan sona bir duzenlemeye sokulamazdi. O gunun sartlarinin kontrolu altinda bulunan diger hususlarda boyledir. Kuran o ortamin kaldirabilecegi tarzda duzeltmeler yapmistir. Bunlara karsi uygulanan yontemi kavramakla mukellef olan insanlar, bu gelismeleri ayni mantikla devam ettirerek daha iyi olmalari icin ugras vermek zorundadir.
Genelde ana konularin duzenlenmesine agirlik veren ilahi uslub, bunlarin acilimi olarak gelisecek hususlari toplumlarin sorumluluguna birakmistir. Evet bazi detay gibi algilanilan hususlar da vahyin gundemine girmistir, bunlarin o ortamda ornek mahiyetinde ele alinislari enteresandir. Bu orneklerin ele alindiklari ortamda cozume kavusturulabilecek nitelikte olduklari gorulmektedir.
Gunumuz acisindan ise kadinlar ve erkekler hakkinda ifrat ve tefrit devam etmektedir. Kanunsal acidan bati kadina dogu milletlerinden cok daha adil imkanlar sunmaktadir, uygulamada bazi aksakliklara ragmen bati kadinlari yine daha avantajli bir durumdadirlar. Hatta Kuran'da 14 asir oncesi sunulan kadin haklari dahi muslumanlarin bu alandaki bagnazliklari yuzunden cok geride kalmaktadir. Vahyin baslattigi sureci devam ettirmek yerine tersine ceviren zihniyet bunun sorumlusudur. Bizim burda tartismamiz gereken konu bir kac kelimenin anlamlarinin dogru anlasilmasi degil, bir butunsel yanilginin kavranilmasidir. Ancak bunu yaptigimiz takdirde uzun bir fetretin ardindan gaflete mudahele soz konusu olabilecektir. Tartisma konusu olan kelimeyi farkli anlamalariyla ele alip bir sonuca varmak yerine, Kuran'in hedefledigi toplum yapisini tartismaliyiz.
Bu toplumun kendisini surekli yenileyerek, surekli daha iyiye yonelme sorumlulugunu tartismaliyiz.
Icinde yasadigimiz cagin, yasam seklini daha duzgun kilabilmenin yontemlerini tartismaliyiz.
Iste o zaman bir kelimenin sinirladigi anlayisa mahkum kalmayip, daha aydinlik fikirlerin olusmasini saglayacagiz.
Allah'a emanet"..
ben de muhliskul kardeşe katılıyorum... meseleye geniş bir açıdan bakabilmek umuduyla....
selam ve dua ile....
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: United States Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
evvela turkcede es=nesnelerin bezerligi ve de hayvanlar icin kullanilir! am gunumuz kibarlari nezaket icin kari-kocaya ES diyorlar:)) ve nekadar komik duruma dusuyorlar farkinda bile degiller! insan kendi dilinden de mi UTANIR yahu, tam bi rezillik!!!!!
gelelim nusuz=iffetsizlikdeki israrina; iffet ne demek? namussuzluk yani cinsel konuda AHLAK kurallarina bagli OLMAMAK ve diger anlami da ISYAN!!! simdi sirf burdaki anlamiyla degerlendir dediklerini
1- cinsellikte ahlaka ayriigi KIMBELIRLIYOR????? gunumuzde on-arka mefhumu yok, grup, aynicins ayrimi da yok!!! eee kimbelirliyecek simdi bu AHLAK kuralini? yine bildik SERIAT ahlaki mi? orf adet? KIM? kaldi ki tekrar ediyorum bu ayet kesinlikle ERKEGE hitap ediyor ve KADINLARA yaptirim sozkonusu bunu kimse degistiremez!!!!!
he soru nasil olacagi ise SERIATIN HUKMU BELLIDIR! yani bizim acimizdan sorun YOK!!
burda edibayat felsefe yapip da yok siddet asilik dogururmus da bilmem daha ziyade sorunu duzeltmez bilakis artirirmis da, bu yorumlar sizi baglar!!!!!
ben kadin dovelim felan demiyorum sadece seriatin hukmunu soyluyorum! ehlisunnet zaten kadin erkek arasindaki bagi gayet guzel bir cerceveye oturtmustur ve benim de bununla ilgili hic sorunum yoktur olmaz da! ben kadinimi iyilikle tutarim istemeyeni de guzellikle salarim, tutup boyle asamalara tabii tutmam!!!!! bu da benim kisisel tercihim ki SERIAT cercevesinde!!!
bir yetkin elinde olmasi illa kullanacan anlamina gelmez ama YETKI YOKTUR DIYE de ZIRVALANMAZ... kendi kendinizi bosa yormayan eger muslumansaniz DUYDUK IMAN ETTIK DEYIN!!!!!... birilerine yaranacaz diye daha da rezil etmeyin kendinizi!!!!!
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
yusuf kardeşim,
kimin kendini (yazdıkları ile) rezil ettiğini okuyucular çok iyi görüyor ve takdir ediyorlar.. siz hiç merak etmeyin... yazdıkça ve saçmaladıkça kişiliğiniz ve karakteriniz gün yüzüne iyice çıkıyor... batıyorsunuz maalesef...
bu yazdıklarınızdan sonra artık hiç bir inandırıcılığınız ve ikna kabiliyetiniz kalmadı.... bence biraz yazmaktan vazgeçin.. biraz daha araştırma yapın.. okuyun... tefekkür edin.. taakkul edin.. tedebbür edin.. tezekkür edin... yoksa çok daha kötü ve komik durumlara düşebilirsiniz...
ben sadece uyarıcıyım... sizin üzerinizde zor kullanıcı değilim... bana düşen apaçık bir tebliğdir..... hesap gören olarak ALLAH yeter...
muhabbetle... :) :) :)
__________________ Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: United States Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
koseye sikisinca nasil da kiviriyorsunuz:))))
ben senin ve sizin nerede nasil rezil oldugunuzu tek tek harf harf acikliyorum! sen ve sizler sadece salya sumuk sikisinca yalakaliginiza guvenip tukurukler saciyorsunuz!
ehli sunnet vecenaatte ortada, ayeti de harf harf acikladik istersen butun kurani da harf harf inceleriz tarihe de gireriz, sosyolijiye de, hadise de herseye de.....
onun icin atariniz varsa cikin ya da samimiseniz yureginizi, bilginizi ortaya koyun, ya da susun da adam bellesinler sizi...
allah ayetinden utanmadi peygamber de size n'oluyor da boyle ezik hissediyorsunuz ????/
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma