Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Yüce Allah'ın anılan ayetlerde dilenmekten çekinmek, yetim malı yemekten çekinmek anlamında kullanmış olduğu iffeti cinsel ahlak diye çarpıtıp haddimizi aşmıyalım. Lütfen!
*
mayo üzerinizdeyken ziynetinizi kapatma şansınızda yok. O halde mayo giymek... Nur31’deki ziyneti yani takıyı örtme emrine muhalefet değil midir? (mircan)
Siz hiç memelerinin üstüne kadar uzanan kolyesiyle mayolu bir kadın gördünüz mü? Yani plaj giysili bir kadın o kolyeyi hâlâ orda tutar da yüzer mi?
Bırakın kolyeyi, saçını bile açıkta bırakmaz yüzen kadın. Bone giyer.
Ama yine de mayolu haliyle kolyeyi memelerinin üstünde şungurşungur taşımayı sürdürürse millet açar ağzını yumar gözünü. "Görmediğin oğlu olmuş!" diye bir güzel benzetir; plaja geldiğine pişman eder onu.
Öteki takılara gelince, mayolu bir kadının hangi takıları kendiliğinden görünür haldeyse o takılar istisnadır.
Allah ne diyorsa o. O’nun dediği ise şudur:
Lâ yübdiyne ziynet ehünne illa mâ zahare minhé
Ziynetlerini açmasınlar ama açıktakiler başka
Kadın, örtülü olan ziynetlerini açmayacak. O kadar. Açıkta olanlar, açıktadır.
*
Siz böyle olmayacak haller kuracağınıza şu sorunun cevabını düşünün:
İstisnasız bütün tesettürcü fuhuş tellallarının öne sürdüğü üzere Allah, "İnanan kadın göğüslerini kapatsın. Ama kölelerine ve erkek hizmetçilerine açabilir!" der mi? Erkek hizmetçiler, köleler... malikesinemahrem olupinanan kadının her yerine bakabilirler!" der mi?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
savana Yazdı:
BAKARA SURESİ
: 273 İnfak edilenler, Allah yolunda kapanıp kalmış, yeryüzünde dolaşamaz olmuş yoksullar içindir. İffet ve onurları yüzünden, cahiller bunları, zengin kişiler sanır. Sen onları yüzlerinden tanırsın. Yüzsüzlük ve yırtıklık ederek insanlardan bir şey istemezler. Nimet ve imkândan infak ettiğiniz her şeyi, Allah çok iyi bilmektedir.
NİSA SURESİ : 6 Yetimleri, nikâh çağına gelmelerine kadar gözetleyip deneyin. O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz, mallarını onlara geri verin. Büyüyecekler diye bu malları tez elden saçıp savurarak yemeyin. Zengin olan,
iffet li davransın. Fakir olan ise örfün gerekli kıldığı oranda yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğiniz zaman yanlarında tanıklar bulundurun. Hesap sorucu olarak Allah yeter.
NİSA SURESİ : 24 Harpte elinize geçmiş kadınlar hariç olmak üzere, nikâhlı kadınlarla evlenmeniz de haram kılınmıştır. Bu, üzerinize Allah'ın yazdığıdır. Bunlar dışındakileri, mallarınızı vererek almanız; şunu bunu dost tutmayarak
iffet li yaşamanız, zina etmemeniz şartıyla size helal kılınmıştır. Kendilerinden nimetlendiğiniz kadınların mehirlerini onlara bir hak olarak verin. Mehir kesişmeden sonra karşılıklı hoşnutluğa bağlı hallerde üzerinize günah yoktur. Allah, her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.
NİSA SURESİ : 25 İnanmış hür kadınları nikâhlama genişliğine gücü yetmeyeniniz, ellerinizin altındaki genç, mümin köle kızlarıdan biriyle evlensin. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hep birbirinizdensiniz. O halde onları, ailelerinin izniyle nikâhlayın. Gizli dost edinmeyerek, zinadan uzak kalarak,
iffet li hanımlar olmaları şartıyla onların mehirlerini örfe uygun bir biçimde verin. Evliliğe geçtikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara uygulanan cezasının yarısı uygulanacaktır. Bu, köle ile evlenme yolu, günaha ve sıkıntıya girmekten korkanınız içindir. Sabretmeniz sizin için daha hayırlıdır. Allah çok affedici, çok merhametlidir.
MAİDE SURESİ : 5 Bugün size bütün temiz nimetler helal kılındı. Kendilerine kitap verilmiş olanların yemekleri size helaldir. Sizin yemekleriniz de onlara helaldir. Mümin kadınların iffet lileriyle, sizden önce kendilerine kitap verilmiş olanların iffet li hanımları da mehirlerini verdiğiniz takdirde; iffet inizi korumanız, zinadan uzak kalmanız ve şunu-bunu dost tutmamanız şartıyla size helaldir. İmanı tanımayıp nankörlük edenin ameli boşa gitmiştir. Ve o, âhirette de hüsrana uğrayanlardandır.
NUR SURESİ : 4
İffet li kadınlara iftira atıp da dört tanık getirmeyenlere gelince, onlara hemen seksen vuruş vurun. Ve onların tanıklıklarını asla kabul etmeyin. Onlar, sapmışların ta kendileridir.
NUR SURESİ : 23 O bir şeyden habersiz
iffet li mümin kadınlara iftira atanlar, dünyada da âhirette de lanete çarptırılmışlardır. Büyük bir azap vardır onlar için.
NUR SURESİ : 33 Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar
iffet lerini korusunlar. Size bağımlı olanlardan, hürriyetini satın almak isteyenlerin, kendilerinde iyi hal görürseniz, onlarla yazılı anlaşma yapın. Allah'a size verdiği malından siz de onlara verin. Hizmetinizdeki genç kızları, iffet li kalmak isteyip dururlarken, iğreti dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın. Kim onları baskı altında tutarsa Allah, fuhşa zorlanmalarından sonra onları affedici, esirgeyicidir.
AHZAB SURESİ : 35 Allah şu kişiler için bir affediş ve büyük bir ödül hazırlamıştır: Müslüman erkekler, Müslüman kadınlar, mümin erkekler, mümin kadınlar, itaat eden erkekler, itaat eden kadınlar, özü-sözü doğru erkekler, özü-sözü doğru kadınlar, sabreden erkekler, sabreden kadınlar, Allah korkusuyla ürperen erkekler, Allah korkusuyla ürperen kadınlar, sadaka veren erkekler, sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkekler, oruç tutan kadınlar, ırz ve
iffet lerini koruyan erkekler, ırz ve iffet lerini koruyan kadınlar, Allah'ı çok anan erkekler, Allah'ı çok anan kadınlar.
MÜMTEHİNE SURESİ : 10 Ey iman sahipleri! Mümin kadınlar hicret ederek size geldiklerinde onları imtihan edin. Allah onların imanlarını daha iyi bilir ya! Eğer onların mümin hanımlar olduklarını anlarsanız, onları kâfirlere döndürmeyin. Ne bu mümin kadınlar o kâfirlere helaldir ne de o kâfirler bunlara helaldir. Bu kadınlar için harcadıklarını o kâfirlere geri verin. Mehirlerini kendilerine verdiğiniz takdirde, bu kadınları nikâhlamanızda sizin için bir sakınca yoktur. Kâfirlerin
iffet ve nikâhlarına yapışmayın. Kâfirlere gitmeyi yeğleyen kadınlar için harcadıklarınızı onlardan geri isteyin; onlar da size gelen mümin kadınlar için harcadıklarını geri istesinler. Bu, Allah'ın hepinize buyruğudur. Aranızda hüküm veriyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.
Selam Hasan Akçay
Yukarıdaki ayetlerin meallendirmesindeki kullanılan "iffet" sözcüğünün genel olarak anlamının cinsel ahlak kurallarına bağlı olmak olduğu sonucuna varıyorum.Yanlış mı?
Selam
Hasan Akçay kardeş tamam sizin söylediğinize itirazım yok bahsini ettiğiniz ayetlerdeki iffetin anlamı belirttiğiniz gibi
Yukarıdaki diğer ayetlerde iffet olarak meallendireilenlerin neden yanlış olduğunu soruyorum.İffet dilimizde =namus=cinsel ahlak olarak yerleşmiş bir kelime.
Dilimizde namuslu olmak iffetli olmak ikiside aynı şey.
İffetin dilimize yerleşmiş anlamına itirazınız varsa bunu anlarım.Tdk ya gidip talabeinizi bildirmekten başka çare yok gibi görünüyor.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Eli yüzü düzgün her sistem gibi İslam da insanlara namuslu olmayı emreder. Ama namusu tesettür bid'atına bağlamaz. Yani "Kadın, namuslu olarak tanınmak istiyorsa tesettüre bürünsün; yoksa namussuz olarak tanınır ve cezayı hak eder!" demez. Allah'ın dininde böyle abes bir dayatma yok.
Sizin alıntıladığınız ayetlerde namus yani iffet tesettüre mi bağlanmış? Lütfen inceleyin.
Nisa 24'te kadınların iffetli kalmak için tesettüre girmesi mi buyuruluyor iffetli davranmasımı? Nisa 25'te tesettür var mı? Mâide 5'te, Nûr 4, Nûr 23, Nûr 33, Ahzab 35, Mümtehine 10'da?
Bakın Mümtehine 10, kafir ailelerinden İslam devletine kaçıp gelen inanmış kadınlar hakkındadır. Mümtehine, imtihan edilen kadın demek. Yani o kadınlar önce imtihan edilecek. İçtenlikle iman etmiş oldukları anlaşılırsa kendilerine sığınma hakkı verilecek. O son ana kadar inananların kadınları (nisâi'l müminîn) değiller. Cilbab giymeleri beklenmiyor onlardan. Peki, namussuzlar mı? Hem de giyim bakımından cilbablı kadınlardan belki daha bile kapalılar. Ama cilbabsızlar. İffetsizler mi?
Ahzab 33'te ise peygamber eşlerine "Cahiliyenin teşhirciliğini yapmayın!" deniyor. Yani Allah'ın emri, teşhirciliktehn uzak durmaktır; tesettüre girmek değil. Teşhircilik ifratsa tesettür tefrittir. Allah'ın dininde ikisine de yer yok.
Sanırım yanlış anlaşılıyorum.Bir plajda inan kadınlarla,gayrimüslimleri nasıl ayıredeceğiz.İnanan kadınlar -gerçi ülkemizde yasak ama-ay yıldızlı mayo,inanmayanlar dinlerini yada ülkelerini belirten mayomu giyecek ve böylece tacizci coşkunların şerrinden korunacak.
Aslında şu sorunun cevabı bana derman olabilir.Cilbab belli bir yerde taşınması gereken bir nişanemidir yoksa plajda olsa,pazarda olsa yerine getirilmesi gereken bir emir mi?
Cilbab, onu giyenin aidiyetini göstermek suretiyle tanınmasını ve böylece tacizden kurtulmasını sağlar. O halde yalnızca tanınma ihtiyacının baş gösterdiği ortamlarda rarz olarak giyilir.
Plajda giyilmez çünkü orda herkes devletin eşit şekilde koruması altındadır. İmtiyazlı korunma söz konusu değildir. İlle imtiyazlı korunma istiyorsanız onun gereğini yaparsınız; örneğin özel korumalar tutarsınız.
cilbab başlıklı bu bölümün ilk sayfasını okudunuz mu?
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 78
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
Kadınlar dışarı çıktığında kendisini tanıtacak takva elbisesini giyecek.Bu soyut bir elbisedir.Somut değil.Yani hal ve hareketine dikkat edecek.Bununla kendini tanıtacak
SELAM MODERATÖR, NE HAKARETİ İÇERİYOR İLETİM, ADAMLARIN İDDİALARININ TÜRKÇESİNİ YAZDIM, BU ENTEL ABİNİZ SİZE AFFERİM VERECEK İMANINIZ DAHA DA ARTACAK DEDİM, BU HAKARET Mİ ŞİMDİ, MAYO VE BİKİNLERİNİZLE DAHA DA ÖZGÜRLEŞECEKSİNİZ, ADAMLARIN İDDİASI BU DEĞİL Mİ, ÇIPLAKLAR KAMPINDA ÇIPLAK, ORTAMOINA GÖRE, YANİ, BU MANTIĞI VE SAVUNUCULARINA DENCEK NE VAR Kİ, HESAP GÖRÜCÜ OLARAK ALLAH YETER,
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Eli yüzü düzgün her sistem gibi İslam da insanlara namuslu olmayı emreder. Ama namusu tesettür bid'atına bağlamaz. Yani "Kadın, namuslu olarak tanınmak istiyorsa tesettüre bürünsün; yoksa namussuz olarak tanınır ve cezayı hak eder!" demez. Allah'ın dininde böyle abes bir dayatma yok.
Sizin alıntıladığınız ayetlerde namus yani iffet tesettüre mi bağlanmış? Lütfen inceleyin.(hasan akçay)
Selam
Sayın hasan akçay bu soruya muhatab olmamı gerektiren ne yazdımda bu soruyu bana sordunuz anlayamadım.
Namus veya iffetin tesettürle ne alakası var mayo giymekle ne alakası var?
Ben dedimki iffet dilimize cinsel ahlak kurallarına bağlı kalmak olarak yerleşmiştir diğer anlamıda namustur.
Kuranda bizlere öğretilen cinsel ahlak kuralları bellidir bu cinsel ahlak kurallarına uyduğunuzda namuslu iffetli olursunuz.
Bizlerden kuranda istenen ve uymamız gereken bunlar.
Mayolu denize giren bir kadına namussuz(kuranın belirlediği cinsel ahlak kurallarına bağlı olmyan)kadın denilebilirmi diye sordum yazımda.Çünkü bazı çevrelere göre kadının giyim kuşamı namusuyla bağdaştırılıyor.
Ben her zaman söylüyorum Allahın belirlediği cinsel ahlak kurallarına bağlı olan kadın bu kurallara uyarken davranış hal ve tavırlarında giyiminde dikkatli olur nerede ne giyeceğini bilir.Bunları kadının bilemeyeceğini düşünen bazı çevreler sürekli kadın üzerinde baskı kurup dini kullanır.
ÇArşaflı gezmeyi dinin gereği Allahın buyruğu başaçık gezmeyi haram günah ilan ederler.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Cilbab, onu giyenin aidiyetini göstermek suretiyle tanınmasını ve böylece tacizden kurtulmasını sağlar. O halde yalnızca tanınma ihtiyacının baş gösterdiği ortamlarda rarz olarak giyilir.
Plajda giyilmez çünkü orda herkes devletin eşit şekilde koruması altındadır. İmtiyazlı korunma söz konusu değildir. İlle imtiyazlı korunma istiyorsanız onun gereğini yaparsınız; örneğin özel korumalar tutarsınız.
cilbab başlıklı bu bölümün ilk sayfasını okudunuz mu?
Sevgi ile, Hasan Akçay
Selam Hasan,
Teşekkür ederim şimdi anladım.Cilbab gerekli ortamlarda yada korunma ihtiyacı hissedilen yerlerde alınan bir önlem.Ama zorunlu değil.Zorunlu olmaması cevabı,benim için yeterli.
selam şimdi bunun cilbapla ne alakası var demeyin, mantık/bilinç, bilgiden önce gelmelidir, bilgi edinliri ama bilinç bu şekilde değildir, özellikle bayan arkadaşlardan ricam, şu linktekileri okusunlar link namazla ilgil ama üzerinde düşünmenizi istediğim şey, ayetlere yaklaşım, evin girerken ki hangi kapısının kullanımı, sizin cilbapla ilgli yaptığınız metodu arkadaş namazla ilgil yapmış, buı mantığın olması gerektiği yer burası işte, ve inanın sizde bu mantıkla yaklaşıyorsunuz bir çok meseleye, bu konuda biraz daha tutarlı olmak istiyorsanız durmanı zgereken yer linktekji yerdir, ama orsaı da sırata ne kadar mesafede düşünmeli,,,,
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma