HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: cilbab Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
SaFaHaT
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 26 subat 2007
Gönderilenler: 2
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı SaFaHaT

HASAN AKÇAY sen hac vazifesini yaparken karın başını mı örttü? neden hacda başörtüsü hurafedir diye çıkşmadın?:))...yada Allahın dinini açıklamaktan korktun mu...

mekke ve medinenin nufusu ne kadardı ki müminler tanınsın diye cilbablarını giymek zorunda kalsınlar...çok basit ve sıradan bir yorum olarak görüyorum...

Ayrıca cilbab takarak kimin kim olduğunu anlamak mümkünde değildir...yani tanınmak için değil tanınmamak için bugün örtüye bürünüp fahişelik yapanların sayısıda az değildir...dolayısıyla tanınmak için cilbab giymenin bir anlamı olmuyor...cilbabı bir tanınma aracı olarak değil allahın bir emri olarak değerlendirmek ve yöresel olarak kabul edilen örtü biçimlerinin hepsini kabul etmek gerekir(başörtüsüyle beraber)...cilbabın bir kol bandı vs. gibi yorumlamanda ayrı bir komedi...

Hayır! 33:59’daki cilbab tesettür olamaz çünkü bir mümine onu içinde saklanmak için değil, kim olduğunu göstermek için giyer –en yu’rafne.

hade düz ve basit bir mantıkla yurt dışına çıkmak için ülkeyi belirlemek gibi belirli bir elbise giyimeliyi kabul edelim ...pekii kendi mahallesinde nasıl giyinmeli...o zaman bu ayet sadece yurtdışı için mi geçerli oluyor(sadece tebessüm edilecek bir yorum olarak değerlendiriyorum)...

67 Mûsa, toplumuna dedi ki: "Allah size, bir inek boğazlamanızı emrediyor." Dediler ki: "Sen bizimle alay mı ediyorsun?" Dedi ki: "Cahillerden biri olmaktan Allah'a sığınırım."  
  68 Şöyle konuştular: "Çağır Rabbine bizim için, açıklasın bize neymiş o!" Cevap verdi: "O diyor ki, bahsettiğim ne yaşlıdır ne de körpe. İkisi arası bir inektir." Hadi size emredileni yapın!  
   69 Şöyle dediler: "Çağır Rabbine bizim için, neymiş onun rengi açıklasın bize." Cevap verdi: "O diyor ki, bahsettiğim, sarı, rengi parlak bir inektir; seyredenlere mutluluk verir."  
  70 Şöyle dediler: "Dua et Rabbine, açıklasın bize neymiş o! Çünkü bu inek, bizim gözümüzde başkalarıyla karıştı. Ve biz, Allah dilerse, doğruya ve güzele elbette kılavuzlanacağız."  
  

71 Cevap verdi Mûsa: "Allah diyor ki, bahsettiğim, boyunduruk yememiş bir inektir; toprağı sürmez, ekini sulamaz. Salma hayvandır. Alaca yoktur onda." Dediler ki: "İşte şimdi gerçeği getirdin." Ve ardından onu boğazladılar, az kalsın yapmayacaklardı

kelimelerle bu kadar oynayanların halini bu ayetlerden daha iyi açıklayacak ne olabilir ki...

Bazı şeyleri nası söylesek diye düşünürken meali kendileri çarpıtıp ona görede söleyeceklerini söylemişler.. İşine gelenler bunlara inanıyor ne yazıkki.. 

 

okuduğuma değmedi ya..

 

Yukarı dön Göster SaFaHaT's Profil Diğer Mesajlarını Ara: SaFaHaT
 
A.Kemal
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 08 mart 2007
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı A.Kemal

Sitedeki herkese Selam ;

Site girişindeki Hanif dostlar.com yazılı yerdeki yağmur gibi Allah'ın Rahmeti de hepinizin üstüne olsun.Bu Rahmet yağarken şemsiyelerimizi açmayalım ve herhangi bir çatı veya saçak altına sığınmayalım ki bizlere de isabet etsin İnşallah. 

"Zümer 9. Yoksa geceleyin secde ederek ve kıyamda durarak ibadet eden, ahiretten çekinen ve Rabbinin Rahmetini dileyen kimse (o inkarcı gibi) midir? (Resûlüm!) De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunları hakkıyla düşünür."

Diyanet çevirisi.

"İlim Müminin yitik malıdır nerede bulunursa alınmalıdır"

"İlim Çin'de bile olsa gidip alınız"

Sayın Hasan Akçay burada cilbab konusunda işin özü(ruhu)ve yaşama uyarlanışı ile ilgili yazılarınızı büyük bir zevk ve takdirle izlediğimi belirtmeliyim.

Ama yinede Allah bizi

"Birini çok sevmek veya birinden nefret etmek sizi ADALET duygularından alıkoymasın"

sözünün gereğinden alıkoymasın.

Belki buradaki birçok arkadaşa çocukça gelebilir ama şahsen anlayışımı geliştirmek için izlediğim bir yol vardır.

Anlayışı 3 seviyede değerlendiririm

1-)Okuduğum bir metinde, cümle içinden anahtar bir kelime seçer ve bu kelimeden soru üretirim. Sorulan soruya ise cümlenin ASLINA SADIK kalarak cevap veririm.

Örnek vermek gerekir ise :

"Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle, cilbablarını sıkıca giysinler. Onların tanınması için ve incitilmekten kurtulması için uygun olan budur. Allah esirger ve bağışlar "

Soru: Peygamber ! KİMLERE söyle ?

Cevap: EŞLERİNE, KIZLARINA ve İNANANLARIN KADINLARINA.

Soru: Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına  NE söyle ?

Cevap:CİLBABLARINI SIKICA GİYSİNLER.

Soru:Cilbablarını neden sıkıca giymeleri uygundur ?

Cevap:Onların TANINMASI İÇİN ve İNCİTİLMEKTEN KURTULMASI İÇİN uygun olan budur.

Soru: Cilbablarını sıkıca giymeleri neden uygundur ?

Cevap:Onların TANINMASI İÇİN ve İNCİTİLMEKTEN KURTULMASI İÇİN uygun olan budur.

Anlayışın ikinci seviyesini ise ;Okumuş olduğum bu metinin içindeki o özü o ruhu,o emri hayatıma nasıl intibak ettirebilirim olarak ele alırım.

Anlayışın üçüncü seviyesini ise ;Okuduğum bu metinin İMA ettikleri nelerdir diye düşünüp ona göre nasıl davranırım diye tefekkür etme durumunda olurum ?

Eğer 57 sayfalık cilbab başlığını tek tek okuyup,sizin yazılarınızla beraber size muhalefet eden arkadaşların yazılarınız okunduğunda sanki anlayışın ikinci seviyesinde olay kilitleniyor gibi.

Bunun nedeni ise; Sizin ima ettiklerini değerlendirip, İslam’ın devlet olması ve yeryüzünde  hakim konuma gelmesi dolayısı ile artık TANINMAK konusunda ve İNCİTİLMEK konusunda bir rahatsızlık yaşanmayacağı gerçeğini göz ardı etmemenize karşın, bunları bir tarafa atıp, Peygamber emretmiş devir, dönem,sosyal yaşam ben anlamam arkadaş deyip,benim anlayışımdaki bu anlayışın ikinci seviyesinde kalınmasından kaynaklı olabilir mi acaba ?

Hoş ve esen kalınız.

 



__________________
BİRİNİ ÇOK SEVMEK VEYA BİRİNDEN NEFRET ETMEK SİZİ ADALET DUYGULARINDAN ALIKOYMASIN.
Yukarı dön Göster A.Kemal's Profil Diğer Mesajlarını Ara: A.Kemal
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Eğer 57 sayfalık cilbab başlığını tek tek okuyup,sizin yazılarınızla beraber size muhalefet eden arkadaşların yazılarını okuduğumda sanki anlayışın ikinci seviyesinde olay kilitleniyor gibi.

Bunun nedeni ise; Sizin ima ettiklerini değerlendirip, İslam’ın devlet olması ve yeryüzünde  hakim konuma gelmesi dolayısı ile artık TANINMAK konusunda ve İNCİTİLMEK konusunda bir rahatsızlık yaşanmayacağı gerçeğini göz ardı etmemenize karşın, bunları bir tarafa atıp, Peygamber emretmiş devir, dönem,sosyal yaşam ben anlamam arkadaş deyip,benim anlayışımdaki bu anlayışın ikinci seviyesinde kalınmasından kaynaklı olabilir mi acaba ?

 

Selam A.Kemal

 

Ayetleri anlamak konusunda izlediğiniz yol oldukça doğru

 

Cilbab başlığı altında cilbabı günümüzde giyilmesi zorunlu mu değilmi tartışması sizinde tesbit ettiğiniz üzere 2. seviyede takılıp kalmak.

 

Ayetin incelemesini yaparken cilbabı kim giyecek, niye giyecek sorularını sorduğumuzda aldığımız cevap bize cilbabın günümüzde zorunlu olup olmadığıının cevabınıda veriyor.

 

İananların kadınları giyecek neden? tanınıp incitilmemek için.

Bu noktadan sonra yapılan yanlışın nedeni şu:buradaki tanınıp incitilmemeyi inananların  kadınların iffetli ve namuslu olarak tanıtılmısı olarak yorunmlamak!

 

Halbuki sizin bu ayette izlediğiniz yolun 1.adımı bize bu kadınların nasıl tanıtıldığını anlatıyor.Kimin kadınları? inananların kadınları.

 

Demek ki cilbab kadını namuslu ,iffetli veya mümin biri olarak tanıtmıyor. Bu kadın müslüman devletin vatandaşıdır siz bu kadını incitirseniz karşınızda o devletin güçlerini bulur cezanızı çekersiniz şeklinde tanıtıyor.

 

Yaşadığınız ülke kanunları tüm ırk ve dinlerin hepsine eşit hak eşit hürriyet tanıyor ve hepsinin haklarını güvence altına alıyorsa siz cilbab giyip ben müslüman dinin mensubu kimselrin kouması altındayım beni  inciten müslümanları karşısında bulur mesajıda vermke zorunda kalmazsınız.Ancak yaşadığınız ülke kaos içindeyse ortada hak ve hürrüyetleri teminat altına alacak devlet yoksa ve bir çok ırk din birarada bu ülkede bulunuyorsa işte o zaman inananların kadınları cilbab giyip kendilerini bizler bu ülkedeki müslümanların kadınlarıyız bizi inciten müslümanları karşısında bulur mesajı verirler.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sayın A Kemal,

 

Ahzab 59’daki cilbab buyruğunu 3 düzeyde ele alıyorsunuz:

 

(1)Buyruğu vahyedildiği andaki gibi eklemesiz çıkarmasız almak,

(2)Buyruğa şimdi uymak

(3)Buyruğun geleceğe yansımasını düşünmek.

 

Ve yalnızca bu bölümde 57 sayfa tutan iletileri tek tek okuduktan sonra çıkardığınız sonuç: cilab anlayışı ikinci düzeyde kilitleniyor gibi.

 

Haklısınız. Peki ama neden kilitleniyor? Çünkü birinci düzey es geçilmiş.

 

Bana yöneltilen şu sorulara bakın:

Ne giyersek mümine üniforması olduğu anlaşılır?

Bugün Türkiye’de yaşayan müslüman bir hanım için bir cilbab modeliniz var mı?

 

Yüce Allah’ın Ahzab 59’da ne buyurduğu bunları soran kardeşimizin umurunda değil. Bilinçlenmeyi sağlayan birinci düzeyi es geçmiş garibem. Daha doğrusu onun birinci düzeyi ele alarak bilinçlenmesine fırsat verilmemiş. "Bak bak, UFO geçiyor!"

demişler; elinden lokmasını kapmışlar.

 

"Cilbab, mümine üniformasıdır," demişler. O da buna sorgusuz sualsiz inanmış.

 

Oysa Yüce Allah, "Cilbabı mümineler (müminat) giysin!" demiyor; "İnananların kadınları (nisâi'l müminîn) giysin!" diyor.

 

Nüminât başka, nisâi’l müminîn başka. Nisâi’l müminîn müminlerin kadınları demek, ki bazıları ehl’i kitaptır. Çünkü namuslu ehl’i kitap kadınlarıyla evlenmek müminlere helal (5:5).

 

Müminlerin o gayrimüslim kadınları da cilbab  giyecek.

 

Ama bu söylenenin anlaşıldığını gösteren hiçbir iz yok. Bir süre sonra aynı sorular yine soruluyor. Bir daha. Bir daha. Bir daha.

 

Sizce ne yapmak gerekir?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 A.kemal yazdı:

"Zümer 9. Yoksa geceleyin secde ederek ve kıyamda durarak ibadet eden, ahiretten çekinen ve Rabbinin Rahmetini dileyen kimse (o inkarcı gibi) midir? (Resûlüm!) De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunları hakkıyla düşünür."Diyanet çevirisi.

"İlim Müminin yitik malıdır nerede bulunursa alınmalıdır"

"İlim Çin'de bile olsa gidip alınız"
 
 Hoş geldin kardeş,ilginç yaklaşımlarınla siteye renk katacak gibisin.Ama benim anlamadığım ilimle ilgili ayet varken,niye hadis olduğu ileri sürülen iki sözü de yazma gereği hissettiğin.
   Bilenlerle bilmeyenlerin asla bir olamayacağı ayette gayet açık iken ve benim ilim öğrenmek için taa çin'e gitmeme ne gerek var?Üstelik yitik olan ilim Kurandaki ilimdir,onu kendimize hüda edindiğimiz de din noktasında başka yitikler aramaya ihtiyacımız olabilir mi?Şimdi senin yönteminle ben de şöyle sorayım:
 -Din noktasında ilime(bilmeye )ihtiyacım var.
  -İlim nedir? İçinde Allahın değişmez ve kesin buyrukları olan Kurandır.
   -Bu ilmi nasıl öğrenebilirim?
   -Ayetleri derinlemesine tefekkür edip "ne ise o" teslimiyetine ulaşmak suretiyle.Güzel dileklerinize bilmukabele.



__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
A.Kemal
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 08 mart 2007
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı A.Kemal

Herkese selam ;

Savana,Hasan Akçay ve İblisavar arkadaşlara da teşekkürler.

Sayın Hasan Akçay ;Başörtüsü konusunda,İlahi lisan'a insani bir duygu ve istek karıştırmama özeninize kendi adıma teşekkür ederim.Konuda hem savana hemde sizin gibi düşündüğümü ve algıladığımı bilmenizi isterim.

Ahlak ve iffet'in insanın kendi duygu ve düşüncelerine bağlı olarak hayata yansıyacağını düşünüyorum.İlahi iradenin ruhumuza emanet bıraktığı bu duygu ve düşüncelerin bazı şekillerle hayata yansıdığı yadsınamaz bir gerçek olmakla birlikte başörtüsü ile ahlak ve iffet olacağı düşüncesi bana hep garip gelmiştir.

Bir daha,bir daha,bir daha yani kırık plak gibi aynı yerde kalan bir düşünceye karşı ne yapmak gerektiğini sormuşsunuz.

Sizin bu başlığı açtığınız ilk sayfadaki,zozan isimli arkadaşımızın size yönelttiği eleştirel yazıyı,57.sayfada,birebir alıp,tek fazlalığı hareketli yüzlerin alkışı olan safahat isimli arkadaşın yazısını görünce;,ancak ulaşabildiğimiz herkese ilahi gerçeğin kendisinde olmayan,insan katkılı anlayışın aslında bizzat Kur'anın ilahi yorumuna ters olduğunu anlatmaya çalışmanın ötesinde,çok fazla bir şey yapılamayacağını farkettim.

Sayın iblissavar ;

Ayet var iken ayete uygun olduğunu düşündüğüm o Hadisleri alma nedenim Nisa 59 da sanırım kendini gösterebilir.

Zümer 9 ve ona uygun olduğunu düşündüğüm Hadislerin Endülüs Emevilerine kadar İslam ALİMLERİNE (Pozitif bilim dallarında)vizyon verdiğini düşünüyorum.

Felsefeden doğan psikoloji bilim dalının ise "Ameller niyetlere göredir" İlahi sözünü temel aldığını düşünmekteyim.

İşte bu anlayış ve bakış yüzünden ilk yazımda ifade etmeye çabaladığım ve sayın savana ve sayın Hasan Akçay'ında kategorize ettikleri 1. ve 3. seviyeleri farketmeyip 2.seviyede kalınmasının nedeni olarak İslam dünyasının bugün geldiği noktada neden ilerde iken geri kaldığının kendimce ufak bir düşünce eksersizi idi.

Din noktasında ilime ihtiyaç duyulduğunda tefekkür etmek gerek sanırım.Hz.İsa'yı çarmıha gönderenler Hanna ve Kayafa isimli Tevrat'ı çok iyi bilen o dönemin ALİMLERİ iken Hz.İsa'ya inanan ilk kişiler  Petrus,Andreas ve Zebedinin  oğulları idi balıkçılık yaparlardı. İlahi ilimden pek nasipleride yoktu.

Hz.Muhammed'e ise karşı koyan kişi Ebuhakem ismi taşır iken Ebucehil ismine layık görüldü.Oysa onun bilgisinin yanında Bilal-ı Habeş'in bilgisi yoktu.

İlahi ilim için bu manada

"Yüreğin yurdumdur gelip yerleşebilmem için onu ARIT.Ruhun nazargahımdır,görünebilmem için onu TEMİZLE."

Sözü sanki bu panoramayı anlatır gibi.

O ilimi öğrenmek için ilk önce Allahtan korkmak ve şahidliği doğru yapmak lazım sanırım.Temayüller böyle gösteriyor, anam, babam  atalarım böyle dedi değil (Anaları babaları ve ataları hiç birşey bilmesin ve anlamaz olsun öyle mi ?) Allah böyle istiyor deyip,gerçek ne ise sadece Allahtan korkup çekinerek hareket etmek lazım sanırım.

Hani "Bir elime Güneşi ötekine Ay'ı verseniz vazgeçmem" varya,işte o anlayışla tefekkür edip teslimiyet ise :Eyvallah

sizinde güzel dileklerinize bilmukabele.

Hoş ve esen kalınız.

 



__________________
BİRİNİ ÇOK SEVMEK VEYA BİRİNDEN NEFRET ETMEK SİZİ ADALET DUYGULARINDAN ALIKOYMASIN.
Yukarı dön Göster A.Kemal's Profil Diğer Mesajlarını Ara: A.Kemal
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 A.kemal yazdı:
   "Ayet var iken ayete uygun olduğunu düşündüğüm o Hadisleri alma nedenim Nisa 59 da sanırım kendini gösterebilir.

Zümer 9 ve ona uygun olduğunu düşündüğüm Hadislerin Endülüs Emevilerine kadar İslam ALİMLERİNE (Pozitif bilim dallarında)vizyon verdiğini düşünüyorum.

Felsefeden doğan psikoloji bilim dalının ise "Ameller niyetlere göredir" İlahi sözünü temel aldığını düşünmekteyim."

 Selam kardeş,Nisa:59 ayetinin peygamber adına uydurulan sözleri almayla ne ilgisi var ,anlamadım.Orada resüle uyun ifadesi "onun adına uydurulan sözlere uyun."anlamına geldiğini nasıl iddia edebilirsiniz?

   Bu sitede defalarca zikredildi ki,resule uymak demek,onun Allah'tan aldığı vahiylere yani Kurana uymak demektir,yoksa bilmem ne zaman onun olduğu zannedilen sözlere uymayı resüle itaat olarak yorumlarsanız,siz de İsa'yı çarmıha gönderdiğine inandığınız Tevrat'ı bilenler(!)dediğiniz kategorideki insanların sınıfına dahil olmazmısınız.Oysa sıradan bir Kuran okuyucusu hiçbir kültürel birikime dayanmadan yalnızca ayetleri esas alsa resüle itaati,sizin savunduğunuz yöntemi kullanarak hareket etse(ki burada maalesef yönteminize sadık değilsiniz)Kurana itaat olarak anlaması gayet doğaldır ve dadaletli davranış olur.

 İkincisi yukarıda altı çizilen ilahi söz ile o kastettiğiniz uydurma söz ise,yine yönteminize aykırı davranmış olmuyormusunuz?ne zamandan beri kültürün içimize sindirdiği sözler ilahi söz olmaya başladı?Çok mu kelimelere takılıyorum?Yoksa resule yapılan zulme dur deyip adaletin yanında mı yer alıyorum?Tercih sizin vesselam.



__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
A.Kemal
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 08 mart 2007
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı A.Kemal

Selam iblissavar;

Ameller yani DAVRANIŞLAR,niyetlerin yani içimizdeki oluşan düşüncelerin dışa vurumu değil midir ?

Bugün PSİKOLOJİ ANA BİLİM DALI bu minval üzre değil midir ?

Bu sözü bir Peygamber etmiş ise İLAHİ ZUHUR olma sıfatı ile ilahi söz dememizde ne sakınca olabilir.

Yok eğer O ilahi zuhur ifade etmeyip herhangi biri UYDURMUŞ ise onu tebrik ederim bugünkü pozitif bir bilim dalının temel aldığı noktayı işaret ettiği için.

Bu arada FELFESE(Felsefe)yi pek sevmem.



__________________
BİRİNİ ÇOK SEVMEK VEYA BİRİNDEN NEFRET ETMEK SİZİ ADALET DUYGULARINDAN ALIKOYMASIN.
Yukarı dön Göster A.Kemal's Profil Diğer Mesajlarını Ara: A.Kemal
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Alıntı:

  Bu sözü bir Peygamber etmiş ise İLAHİ ZUHUR olma sıfatı ile ilahi söz dememizde ne sakınca olabilir.

 İşte böyle başladı bütün çürüme ve bozulmalar.Ne zararı var,resul söylemesede bugün olsa böyle der,.. demelerle iş zıvanadan çıktı,sağımız-solumuz uydurmalarla doldu.Bu söz Kuranın özüne uygun demek başka, uydurulan söze ilahi söz demek başkadır.Birincisine itirazımız olmaz ama ikincisi ise kutsallaştırma eğiliminin en tehlikeli versiyonudur.

Yok eğer O ilahi zuhur ifade etmeyip herhangi biri UYDURMUŞ ise onu tebrik ederim bugünkü pozitif bir bilim dalının temel aldığı noktayı işaret ettiği için.

 Olabilir.Buna da benim itirazım olmaz.Bilimsel gerçeği dile getiren bir sözü de illa kutsallaştırmam gerekmez.


   Felsefeyi sevmem demişsin ama maalesef sözlerin buram buram felsefe kokuyor. Felsefeciler her zaman şunu söylerler: Biz ehli hakikat değiliz,biz ehli bilgiseveriz! (Oysa sevdikleri bilgi,ilahi bilgi değil,yine kendi gibi fanilerin karmakarışık söylemleridir.)




__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
A.Kemal
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 08 mart 2007
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı A.Kemal

Sayın iblissavar ;

Anlayamadığım bir konu var Eğer Kur'ana bakacak isek neden Nisa 59 var ?Nisa 59 da Resule itaat var mı ?Sonra bir konuda anlaşmazlık var ise Allaha ve Resule arz etmek var değil mi ?Bunu da Resulün yaşadığı zaman dilimlerinde olacağını anlayıp daha sonraları sadece Kur'ana bakmak olarak mı algılayacağız ?

Hadis Kur'anın ruhunu açıklamak üzere Resul tarafından irad edilmiş sözlerse neye göre SAHİH neye göre MEVZU sayacak ve buna İLAHİ BİLGİ diyebileceğiz ?

İlahi bilgi nedir ?Bir irşad etsenizde ruhlarımız şad olsa ?

(Oysa sevdikleri bilgi,ilahi bilgi değil,yine kendi gibi fanilerin karmakarışık söylemleridir.)

Bu sözler bir fani sözü mü yoksa ilahi sözler mi ?

Bir şeyin ilahi olup olmadığına hangi FANİ karar verecek ?



__________________
BİRİNİ ÇOK SEVMEK VEYA BİRİNDEN NEFRET ETMEK SİZİ ADALET DUYGULARINDAN ALIKOYMASIN.
Yukarı dön Göster A.Kemal's Profil Diğer Mesajlarını Ara: A.Kemal
 

<< Önceki Sayfa 22 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats