HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Mahrem, Avret, Ziynet Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Aşağıdaki yazı Hasan Akçay'a aittir.

"24:31'de anılan ziynetler, inanan kadının vücudundaki avret yerleridir, örneğin memeleridir," diyen kişiler İslama zinayı layık görüyorlar. Bu kişiler ister Hayrettin Karaman gibi bir fıkıh profesörü olsunlar ister hanif gibi farklı konumda biri, fark etmiyor: o ayıp olduğu yerde duruyor.

Oysa gerçek alabildiğine basit:

Yüce Allah ziynet diyor; o halde ziynettir onlar; "ziynetin yeri" değildir. Allah ne diyorsa o!

Örneğin kadının ziyneti, uzun bir gerdanlığı ya da altın zinciridir; bu ayette memeleri olamaz. "Olur olur, bal gibi olur!" demeyi sürdürürseniz Arapça metindeki karşılığı "ıt tabi'iyne gayri ûlil ırbeti min er-ricâl" olan "kadına bağlı ihtiyaçsız erkekler"e kadının memelerini açıverirsiniz.

Hanımlar, beyler! Bunun sonu zinaya varır. Bunun anlamı İslama zinayı layık görmek olur.

Gerçek aşırı derecede basit olduğu için mi görmüyorsunuz? Bakın. Yüce Allah inan kadının, ziynetlerini o erkeklere açıp göstermesinde sakınca bulunmadığı söylüyor; o halde sakınca yoktur. Neden olsun ki! Hele o erkekler o zinciri kadına örneğin doğum günü hediyesi olarak verdiyse! Bırakın açıp göstermesinin sakıncalı olmasını, asıl açıp göstMEmesi ayıp olur.

Ama inanan kadın kendisine namahrem olan o erkeklere avret yerlerini a-çıp-gös-te-re-mez. Yoksa işin sonu zinaya varır.

24:31'deki ziynet kelimesine ulema tarafından bu yanlış anlamın yüklenip şu ahlaksız hükümlerin verlilmesi gerçek birer Müslüman olan sizi utandırmıyor mu:

Köle, malikesinin her yerine bakabilir çünkü evin içinde kaçmak güçtür (Ateş).

Köle kendisini şehvetinden emin hissediyorsa hanımına bakabilir (Bursevi).

Hz Fatıma Hz Peygamberle birlkte köleleri odaya girdi diye entarisiyle başını kapatınca beline kadar vücudunu açtı; Allah'ın elçisi, "Zararı yok, yalnızca baban ve kölen var," dedi (Mevdudi).

Gerçekten yüzünüz kızarmıyor mu?

Selam,
Hasan




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Aşağıdaki yazı Hasan Akçay'a aittir.


SONUÇ OLARAK 24:31

(1)İnanan kadınların gerdanlarını yani oraya takılan ziyneti örtmeleri isteniyor; başlarını değil.

(2)Başörtüsü, gerdanı örtecek araçların yalnızca biridir. Tıpkı “Allah yolunda malları ve canlarıyla cihad etsinler,” ifadesindeki mallar gibi.

Cihad için mallardan başka araçlar da pek ala kullanılabilir.

Örneğin bilim adamları bilgileriyle cihad ederler. Onların bilimsel icadları cihada birer katkıdır.

Yine örneğin güzel ahlak ta makbul bir araçtır. Ki en güzel örneği Hz Peygamber’de görülür.

Kısacası, Yüce Allah insanların malları ve canlarıyla cihad etmesini istiyor diye mal kazanmak farz ilan edilemez ve “Cihad yalnızca mallarla yapılacak!” denemez.

Tıpkı bunun gibi, Yüce Allah inanan kadınların gerdanlarını başörtüleriyle kapatmasını istiyor diye başörtüsü farz ilan edilemez ve “Gerdanlarını yalnızca başörtüleriyle kapatacaklar!” denemez.

Gerdanı örtmenin bir çok aracı var. Örneğin şal, balıkçıyaka bir kazak, kapalı bir bluz... Onlar da pek ala kullanılabilir.

(3)Ayette anılan ziynetler kolye ve zincir gibi ziynetlerdir; “ziynet (yerleri)” değil.

Çünkü ayette “Ziynetler çocuklara, erkek kölelere ve ihtiyaçsız erkek hizmetçilere açılıp gösterilebilir,” deniyor.

Ziynetler eğer yalnızca kocaya açılabilen avretler anlamında “ziynet (yerleri)” olsaydı kocanın dışındaki o müstesna kimselere de yasak edilirdi.

(4)Listedeki istisnalar güvenilir kimseler dir, mahremler değil. Yani onlara örneğin kolye ve zincir çıkarılıp gösterilebilir ama zincirin (yeri) olan memeler gösterilemez.

Listedeki istisnaların mahremler olduğunu kanıtlamaya kalkmak ise “abesle iştigal”dir.

Örneğin “ma meleket eyman ühünne”nin yalnızca cariyeler olduğu iddiası abestir. Çünkü ayette buna dair hiçbir ipucu yok.

Oysa öteki ayetlerde var (4:3; 4:24; 23:6; 33:50; 33:52; 33:55; 70:30).

Nur 31’de yalnızca cariyeler söz konusu ediliyor olsaydı orada da gerekli ipuçları verilip kuşku giderilirdi. Kur’an kuşkudan arınmış bir kitaptır.

Yine örneğin ziynetleri görmesi sakıncasız sayılan çocukların kadınların mahrem (yerleri)inden habersiz olduğu iddiası da abestir. Çünkü “kadınların avretlerinden habersiz” burada yaşına ermemiş demek. Oysa inanan kadının avret (yerleri)ni yaşına ermemiş çocuklar da göremez. Nur 58’de yasak edilmiştir bu.

Kadınların ihtiyaçsız erkek hizmetçileri” ise adı üstünde erkektir. Kadınların avret (yerleri)ni yaşına ermemiş olan çocuklara bile yasaklayan Allah, erkek hizmetçilere göstertir mi?!

Bu forumda bir kardeşimiz, “Onlara ziynetler konusunda güvenildiğine göre ziynet (yerleri) kobusunda da güvenilebilir,” dedi. Bu iddiasını bir daha bir daha düşünmesi gerekiyor.

Hayır! İnanan bir kadın onlara örneğin kolye ve zincirini çıkarıp gösterebilir ama zincirin (yeri) olan memelerini gösteremez.

(5)Ne yazık ki bir başörtüsü inadına bu kimseler inanan kadının mahremleri sayılmış ve İslama fuhuş layık görülmüştür.

Örneğin Prof Süleyman Ateş KUR’AN-I KERİM TEFSİRİ adlı eserinde “Ayette anılan mahremler, kadının her yerine bakabilirler,” diyor ve açıklıyor: “Malikesi, kölenin mahremidir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür.“

Evet, resmen ar damarı çatlamış olmalı!

O yüzden bu forumdaki bir kardeşimiz Profesör Ateş’i cahil ilan edip ulema listesinden sildi.

Oysa asıl silinmesi gereken, o çarpık zihniyettir. Yoksa Ateşler silmekle bitmez. Bütün taklitçi ulema birer Ateş. Açın bakın kitaplarına.

Buyurun:

“Köle ister iğdiş edilmiş olsun ister cinsî temas gücü bulunsun, fark etmez. Kadının o köle ile hacca gitmesi ya da yolculuğa çıkması caiz değildir. Fakat kölesi, kendisini şehvetten emin hissettiği zaman ona bakması caizdir.” (RÛHU’L-BEYÂN TEFSîİRİ)

Hanımıyla yatmayı aklına koymuş olan hangi köle, “Ben kendimi şehvetten emin hissetmiyorum,” der?

* * *

Yeter artık. “Başörtüsü Allah’ın emridir,” diyebilmek için Allah’ın dinine bu çamuru sıvayıp durmayın. 24:31’de başörtüsü yok.

Selam,
Hasan




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Aşağıdaki yazı Hasan Akçay'a aittir.


SİZ ALLAH MISINIZ?

Bakara suresindeki inek olayının öğrettiği ders:

“Bundan alınacak ders, ilahî yasaları daha karmaşık hale getirecek taleplerde bulunmama gereğidir. İlk Müslümanların tavrı işte böyleydi. Onlar sorunları karmaşık hale getirmediler. O devirde İslam hep doğal, kolay ve hoşgörülü idi. Fakat sonradan gelenler ictihad yoluyla ürettikleri buyrukları dine eklediler. Bu buyruk ve yasaklar gide gide o kadar çoğaldı ki din toplum için ağır bir yük haline geldi.” (Reşid Rıza)

Tesettür işte o beşerî ilavelerden biridir.

Örneğin başörtüsünü peydahlamak için Allah’ın şu sözleri üzerinde oynadılar: İnanan kadınlar başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üstüne vursunlar. (24:31)

Görüldüğü gibi Yüce Allah’ın buradaki buyruğu son derece net: görtülecek olan, öğüs yırtmacıdır.

Onlar buna başı da ilave ettiler. “Baş ta örtülecek!” Neyi istismar ederek yaptılar bunu? Ayette başörtüsü kelimesinin geçiyor olmasını.

Oysa başörtüsü orda yalnızca bir
araçtır. Tıpkı cihad ayetlerindeki mallar gibi.

Allah yolunda mallarıyla cihad etsinler
Yırtmaçlarını başörtüleriyle kapatsınlar

Yüce Allah cihadı farz kılarken “Mal edinmek te farzdır,” mı demiş oldu ki göğüs yırtmacının örtülmesini farz kılarken “Başı örtmek te farzdır!” demiş olsun?

“Efendim,” derler; “bu bizim yorumumuz. Siz başörtüsünü nasıl yalnızca bir araç sayıyorsanız biz de onun farz sayıyoruz.”

İyi ama güzel kardeşim, yorumlar beşerî görüşlerdir; Allah’ın hükmü olamaz. Siz kendi beşerî yorumunuzu hangi cesaretle Allah’ın emri diye pazarlayıp “Başörtüsü Allah’ın emri!” dersiniz?

Siz Allah mısınız?

Selam,
Hasan




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Aşağıdaki yazı Hasan Akçay'a aittir.

24/31: ‘Ziynetlerini

- Kendi ellerinin altında bulunanlar (cariye olduğunu anlamak için basiretli olmak yeter)
- İhtiyaç hissetmeyen hizmetçileri
- Kadınların avretlerini henüz bilmeyen çocuklardan

başkasına göstermesinler.


24:31’de anılan ziynetlerin “ziynet (yerleri)” olmadığını kanıtlamaya yalnızca bu üç istisna yeter.

Bir kere, ayet-i kerimede kendi ellerinin altında bulunanların yalnızca cariyeler olduğunu gösteren hiçbir ipucu yok. 33:55’te var; 23:6 ve 70:30’da var; 4:3’te... var. 24:31’de yok!

O yüzden sizin bu yaptığınız şey ne yazık ki çalınan minareye kılıf uydurmak. Başka hiç bir şey değil.

İkincisi, kadınların avretlerini henüz bilmeyen çocukların “henüz bilmiyor” olmaları hiçbir şeyi değiştirmez. Çünkü henüz yaşına ermedikleri için “henüz bilmiyor” olsalar dahi çocuklar inanan bir kadının avret yerlerini gö-re-mez-ler. Kur’an’da bu yasaklanmış:

ve yaşına ermemiş olanlarınız - vellezîne lem yablug el hulume... (Nur elli sekiz)

“İhtilam olma (buluğa erme)” deyimi erkek çocuklar için kullanılır.... (Ateş)

Üçüncüsü, ihtiyaç hissetmeyen hizmetçileri ifadesinde ne yazık ki yine esasa müteallik bir çeviri hatası var. Doğrusu:

ve kadınların ihtiyaçsız erkek hizmetçileri – vet’tabiîne gayri ûlül ırbeti min er ricâl...

Bu üç istisnanın hiç biri inanan bir kadının ziynet (yerleri)ni göremez. Yasak kardeşim. Siz yasaktan anlamaz mısınız?

Selam,
Hasan



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Aşağıdaki yazı Hasan Akçay'a aittir


İnanan bir kadın madalyonunu, zincirini ister teninin üstüne takar ister blüzünün üstüne. Ama her iki durumda da başörtüsünü onların üstüne koyması gerekir. Çünkü Yüce Allah, “Başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üstüne koysunlar!” buyurmaktadır.

Peki istisnalar listesindeki kişilere ziynetler, örneğin takınılan zincir, nasıl açılabilir?

Zincir, eğer tenin üstündeyse yalnızca kocaya açılabilir. İstisnalar listesindeki öteki kişilere ise “ziynet (yeri)”nden yani vücuttan uzaklaştırmak suretiyle gösterilebilir.

Ziynet başka ziynet (yeri) başkadır.

Yüce Allah’ın “Ziynet (yerleri)ni açmasınlar!” yerine “Ziynetlerini açmasınlar!” demesindeki isabeti görmek zorundayız. Eğer başörtüsünü ayete sokuşturmak inadıyla bu iddiada ısrar edilirse bunun yolu fuhşa kadar gider.

Evet, Allah’ın sözlerine beşerî müdahalelerle üretilen ziynetler eşittir ziynet (yerleri) iddiası şirktir (6:150); Allah’a iftiradır (16:116); dolayısıyla kurtuluşun yolunu kapatmıştır – inne ellezîne yefterûne alâ Allah il kezibe la yuflihûn. Sözde İslam dünyasının şu anda içinde bulunduğu yüz karası durum bunun kanıtıdır.

Özetle, inanan kadınlar özgürdür. İster başaçık olurlar ister başörtülü. Onları başörtüsü-çarşaf-burkaya hapsetmek hiçbir kimsenin hakkı ve haddi değildir.

Ya “Başörtüsü Allah’ın emridir!” yalanı bırakılacak ya da Kuran’daki İslam.

Selam,
Hasan




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Aşağıdaki yazı Hasan Akçay'a aittir

Eşanlamlı demek avret kelimesinin de ‚takı’ manasına geldiğini ifade etmek demektir. Halbuki siz oradaki avret kelimesini ‚tehlikeye açık şey’ olarak tercüme ediyorsunuz. Ziynet ise ‚takılar’dır.

Eşanlamlı "anlam bakımından bir birine eşit" demek. Yani örneğin isimlerin eşanlamlı olduğu, onların "aynı şey"i temsil etmesinden anlaşılır.

24:31'deki "ziynetler" ve "avretler" işte bu yüzden eşanlamlıdır. Aynı şeyi temsil ediyorlar:

avretler. = tehklikeye açık şeyler (33:13)
ziynetler = tehlikeye açık şeyler. (24:31)

Şu anlatıdan kolayca anlaşılıyor bu:

"Ziynetler"ini kimseye açmasınlar - la yübdîne ziynetehünne.

Ama şunlar hariç; yani şunlara açabilirler- illa:
kadınların avretlerinden habersiz çocuklara -tıfl illezîne lem yazherû alâ avrât ün nisâ....

İnanan bir kadın, çocuklara vücudunu açabilir mi? Asla!
Çok şükür, buna siz de "Asla!" diyorsunuz.

Peki, ne kaldı geriye açabileceği? Kolye, zincir, halhal gibi takıları.
Yani TEHLİKEYE AÇIK OLAN ŞEYLERİ. Yani AVRETLERİ.

Ziynetler = TEHLİKEYE AÇIK OLAN ŞEYLER (24:31)
Avretler. = TEHLİKEYE AÇIK OLAN ŞEYLER (33:13)

24:31'deki kadınların AVRETLERİNDEN anlamayan çocuklar ifadesi sizin zannettiğinizin aksine, "kadınların cinsel cazibesinden etkilenmeyen çocuklar" anlamına gelmez. Çünkü o nitelik ziynetlerin onlara açılabilmesinin şartı değildir.

Bu, zaten ayetin içinde örneklenmiş durumda. "Oğullarına - ebnâ ihinne" deniyor. Oğulların cinsel cazibeden habersiz olmaları söz konusu edilmemiş ki "kadınların avretlerinden habersiz çocuklar"ın cinsel cazibeden masuniyetleri söz konusu ediliyor olsun.

O çocukların kolye ve zincir gibi ziynetlere bakmasının sakıncasız olabilmesi için cinsel cazibeden değil pahalı ziynetlerin cazibesinden etkilenmiyor olması gerekir.

Görünen o ki aklınızı yanlış vitese takmışsınız. Yani kadının vücuduna.

Ve o en değerli varlığınız o yanlış viteste öyle kala kalmış. Hani katili kan çekermiş öldürdüğü kimseninin yanına. Dönüp dönüp onun yanına gidermiş. Siz de dönüp dönüp kadın vücuduna gidiyorsunuz.

Kurtarın aklınızı.

Bakın, "piyrsing" denen takılar moda oldu bir ara. Yıldız ya da yaprak biçiminde küçücük şeyler. Kadınlar onları burun kapaklarına, alınçatlarına, hatta göbeklerine yapıştırdı.

Bu durumda ziynetleri kadının vücudundan ayrı düşünmek zorundasınız. Yoksa inanan bir kadına piyrsing denen ziynetlerini açma izni verirken göbeğini açma izni vermiş olursunuz.

Özetle 24:31'in konusu kolye, zincir, halhal gibi ziynetlerdir. Kadın vücudu değildir. Saç baş değildir. Lütfen bu gerçeği kabul edin ve Allah'ın dinini bu beşerî çarpıtmadan arındırın.

Selam,
Hasan




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Aşağıdaki yazı Hasan Akçay'a aittir


Yüce Allah’ın yasak değil dediği şey ‘ziynetlerdir’, avret değil. (Ebu Huzeyfe)

Çok ilginç. Hasan da bunu savunuyor! O da sürekli şunu söylemektedir: “İnanan bir kadın çocuklara kolyesini, zincirini açabilir ama zincirin altındaki ziynet (yeri) olan memelerini açamaz.”

Sayın Ebu Huzeyfe’deki bu değişimi neye yormalı bilemiyorum. Aklı ermeye, gerçeği görmeye mi başladı?

Ancak ben ziynetle avret kelimesinin eş anlamlı olmadığını savunmuştum.

Bravo! Elbette eşanlamlı değiller... de hangi avret? Bilindiği gibi Kuran iki türlü avret tanımı veriyor:

(1)Vücudun alımlı yerleri ki oralar yalnızca kocaya açılabilir. Örneğin cinsel organlar, memeler, kalçalar... (24:58-59)

(2)Tehlikeye açık şeyler ki onlar, çocuklar gibi, 24:31’de isitisna edilen kişilere açılabilir. Örneğin kolye ve zincir gibi takılar... (33:13)

O halde ziynetler ve TEHLİKEYE AÇIK anlamına gelen avretler eşanlamlıdır. Ama ziynetler ve VÜCUDUN ALIMLI YERLERİ anlamına gelen avretler eşanlamlı de-ğil-dir.

Ah bi bilsek sayın Ebu Huzeyfe’nin beyninde neler dolaşıyor. Hangi avret, kardeşim?

24/31’i dikkatli okuyun.
‘Mümin kadınlar Avretlerini şu şu kimselere gösterebilirler’ denmiyor.
‘Mümin kadınlar Ziynetlerini, kadınların avretlerinden anlamayan çocuklara gösterebilirler’ deniyor.

Avretin gösterilmesi sözkonusu değil.
Daha önce yazmıştım:
Avret yeri, baba ve erkek kardeş gibi erkeklerin bile yanında açılmaması zorunlu olan yerlerdir. Kadın ve erkeğin cinsel organlarıdır.


Aman Allah’ım, Aman Allah’ım! Ebu Huzeyfe kimlik değiştirip Hasan olmuş! Kardeşim, bunlar benim doğrularım.

Ziynetler ve ziynet yerleri ise bunun dışında kalan yerlerdir. Ki onlar da ancak 24/31’de istisna edilen kişilere açılabilir. Dolayısıyla ‘avretleri anlamayan çocuk demek, cinsel duyguları gelişmemiş çocuk’ demektir.

Eyvah, sayın Ebu Huzeyfe’nin aklı yine karıştı: ziynet yerleri açılabilir... miş. Kardeşim, ziynet yerleri VÜCUDUN ALIMLI YERLERİ anlamına gelen avretlerdir. Örneğin göbeğe kadar sallanan zincirin (yeri) göğüstür, hatta memelerdir. Çocuklara açılamaz oralar.

(1)Avretleri anlamayan çocuk, cinsel duyguları gelişmemiş olsa ne yazar, gelişmiş olsa ne yazar? Hiçbir şey!

Hiçbir şey değişmez çünkü VÜCUDUN ALIMLI YERLERİ anlamına gelen avretler yaşına ermiş olan çocuklara yasak olduğu gibi (24:59) yaşına ermemiş olan çocuklara da yasak (24:58.).

(2)Nur 31’de VÜCUDUN ALIMLI YERLERİ anlamına gelen avretler yok. Memeler yok, saç baş yok. Eğer olsaydı, tıpkı 24:58-59’daki gibi, “Çocuklara yasaktır; açılamaz!” denirdi.

“Açılabilir!” deniyor; açılmasının sakıncasız olduğu belirtiliyor. Tekrar edeyim: Nur 31’de saç baş yok. Ebu Huzeyfe’miz de bunu diyecek demesine de...

Selam,
Hasan




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Aşağıdaki yazı Hasan Akçay'a aittir.


24:31’DEKİ “AVRETLER” NEDİR?

Ebu Huzeyfe’ye göre ziynet (yerleri)dir. Yani 24:58’deki gibi “kadın vücudunun alımlı yerleri”dir. Bana göre ise kadınların takınındığı ziynetlerdir. Kolye, zincir, halhal. Yani 33:13’teki gibi tehlikeye açık şeyler.

Napıcez peki; kimi hakem edincez?
Yüce Allah’ı. Yani Kuran’a bakıcaz. Orda Allah ne diyorsa o!

Örneğin, 24:58’e bakıcez.

Ordaki avret, kadın vücudunun alımlı yerleridir. Bunu ben daha önce açıklamıştım. Ebu Huzeyfe son yazılarından birinde onaylıyor. Bu konuda görüş birliği içindeyiz.

Çok güzel. Bu ortak noktadan hareketle yola devam edebiliriz. Buyurun:

Yüce Allah’ın 24:58’deki uyarısı o ki inanan bir kadının yaşına ermemiş olan çocukları... avret vakitlerinde annenin odasına izinsiz giremez. Kapıyı tıklatır. Anne üstünü başını toplar. Çocuk ancak ondan sonra girebilir.

Yani?
İnanan bir kadın, oralarını yaşına ermemiş olan çocuklarına açamaz.

Şimdi 24:31’e bakalım. Eğer ordaki avretler yaşına ermemiş olan çocuklara, 24:58’deki gibi, yasaksa kadın vücudunun alımlı yerleridir..

“İnanan kadınlara söyle “ziynetler”ini açmasınlar. Yalnız şunlara açabilirler: kadınların avretlerinden anlamayan çocuklara - tıfl illezîne lem yazherû alâ avrât ün nisâ.”

Kadınların avretlerinden anlamayan çocuklar, Ebu Huzeyfe’nin iddasına göre, “yaşına ermemiş olan çocuklar”dır.

Şimdi şu cümleyi bir daha okuyalım:

Eğer 24:31’deki avretler yaşına ermemiş olan çocuklara, 24:58’deki gibi, yasaksa kadın vücudunun alımlı yerleridir..

Yüce Allah yasak değil, diyor. İnanan bir kadın oralarını yaşına ermemiş olan çocuklarına açabilir, diyor – illa tıfl illezîne lem yazherû alâ avrât ün nisa.

İşte bu!
Açılmasına izin verilen o şeyler 24:58’deki avretlerden farklıdır! Onlar kadın vücudundaki ziynet (yerler)i, alımlı yerleri, avret yerleri o-la-maz.

Geriye ne kaldı?
Ziynetlerdir onlar. Kolye, zincir, halhal...
Tehlikeye açık şeylerdir. Tıpkı 33:13’teki evler gibi.

Çocuklar kadınların o ziynetlerinden habersizdir. O halde çocuklardan onlara bir tehdit gelmez. Atın önlerine dünyanın en pahalı zincirini. Bir de horoz şekeri atın. Şekere uzanırlar. Zincir umurlarında değildir.

İnanan bir kadın, ziynetlerinden biri olan zincirini çocuklara açabilir. Ama “ziynet (yeri)”ni yani zincirin altındaki memelerini açıp gösteremez. Allah yasaklamış kardeşim. Yasak.

Benden bu kadar. Çünkü ben bunu ancak bu kadar açık ve net anlatabiliyorum. Daha fazlasına gücüm yetmiyor. Acizim.

Selam,
Hasan




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Aşağıdaki yazı Hasan Akçay'a aittir

Ebu Huzeyfe’ye cevap 4:
ZİYNELER” Mİ, “ZİYNET YERLERİ” Mİ?


Nur Elli Sekiz’e göre göre, avretler insan vucudunun alımlı yerleridir. İnanan bir kadın oralarını yalnızca kocasına gösterebilir. Erkek kölelerine ve yaşlarına ermemiş olan kendi çocuklarına dahi gösteremez.

İnanan kadınlara başörtüsünü dayatanların 24:31’e yükledikleri “avret” kavramı işte budur. Akıl karıştırmaktadır.

Ebu Huzeyfe’nin cevabı:
Neden akıl karıştırsın, sizin erkek köle güvenilir olma durumundadır önkabulünden yola çıklıdığında problem kalmıyor.

Problem kalıyor, efendim. Hem de rezil bir hal alarak kalıyor.

Yani sayın Ebu Huzeyfe’ye göre ha “ziynetler” ha “ziynet (yerleri). Hepsi bir. İnanan bir kadın, erkek kölesine ziynetlerini açıp gösterebildiğine göre ziynet yerlerini de pek ala açıp gösterebilir... miş.

Örneğin kolyesini açıp gösterebildiğine göre kolyenin altındaki göğsünü, memelerini de gösterebilir... miş.

Sayın Ebu Huzeyfe’nin bunun dışındaki bütün iddiaları birer laf dalaşı. Karşılık vermek ağırıma gidiyor.

Ama burası konunun can alıcı noktası. Müzakeresi laf dalaşı ile geçiştirilemez. Sayın Ebu Huzeyfe gerçekle artık yüz yüzedir. Gerçeği söylemek zorunda:

(1)Ziynetler ile ziynet yerleri aynı mıdır? Örneğin, kolye ile kolyenin yeri aynı mıdır?

(2)Yüce Allah’ın 24:31’deki açıklamasına göre inanan bir kadın erkek kölesine ziynetlerini, örneğin onlardan biri olan kolyesini açıp gösterebilir. O halde kolyenin altındaki göğsünü, memelerini de gösterebilir mi?

(3)Köleler, malikelerinin mahremi midir, tıpkı kocaları gibi?

(4)Saç baş, ziynet yerlerinden biri olduğuna göre inanan bir kadın, erkek kölelerine saçını başını açabilir mi?

(5)Kuwait asıllı bir karı koca tanıyorum. İkisi de Müslüman. Kadının adı, Miraj. Milletlerarası Kadın Hakları Komitesinin sözcüsü. Kocası, Hassan, Amerikan ordusunda savaş pilotu.

Saddam Hüseyin, şu anda harb esiri. Yani köle. Şimdi Saddam onlara teslim edilirse sizin 24:31 yorumunuza göre olacakları bir düşünün: Miraj, Saddam’a ziynet yerlerini açıp gösterebilir.

Allah gerçekten buna mı izin veriyor?

Sizin 24:31’den anladığınıza göre Yüce Allah, Miraj kardeşimizin Saddam’a nelerini açmasına izin veriyor; kolye gibi “ziynetler”ini mi, kolyenin altındaki göğüs ve memeler gibi “ziynet yerleri”ni mi?

Selam,
Hasan


Alperen: Yazıların bir kısmı İktibas Forum'dan alınmıştır. Hasan Akçay'a verilen yanıtları ve müzakerenin tamamını oradan okuyabilirsiniz.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Alperen dost,

Aynı konudaki yazıları foruma topluca asıp daha önce okumamış olanlara onları bir bütün halinde değerlendirme imkanı sağladığınız için candan teşekkür ederim. 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats