Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Bir de nur suresi 30-31. ayetlerini, değişik hocaların gözüyle okuyun. Aradaki dağlar kadar farkı önyargısız hissedin...
Okuduktan sonra,'Sorun giyilen şeyde değildir, teşhirciliktedir. Giyim kuşamın önemi yoktur.' Deyip mini eteği, bikiniyi mazur gösteren yazılarınızla nur suresi 30-31. ayetleriyle sizi başbaşa bırakıyorum... (efrayim)
Nûr 31’de iki ayrı konu bulunduğunu gözardı eden tipik tesettürcü yanılgıdır bu. Oysa Nûr 31’in ilk bölümü, tıpkı siyaktaki Nûr 30 gibi, cinsel organlar hakkındadır; Nûr 31’in ikinci bölümü ise takılar hakkında. İşte asıl dağlar kadar fark bu ikisinin arasında.
Nûr 30:
İnanan erkeklere söyle bakışlarını kıssınlar ve cinsel organlarını saklasınlar.
Kul li’l müminîne yaguddû min ebsâr ihim ve yahfuzû furûc ehüm.
Nûr 30’un ilk bölümü:
İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar ve cinsel organlarını saklasınlar.
Kul li’l miminâti yagdudne ebsâr ihinne ve yahfuzne furûc ehünne.
Cinsel organlar avrettir. İnananlar oralarını yalnızca eşlerine açabilir (23:5-6, 33:50, 33:52, 70:29-30). Takılar ise ziynet olup inanan bir kadın onları örneğin bakımını üstlendiği kızlara ve erkeklere (33:55) de açabilir.
Tesettürcü garibim bu ikisi arasındaki dağlar kadar farkı gözardı eder ve ziynetleri vajina olarak algılar. Tıpkı kırmızı görmüş boğa gibi. O boğa ne kadar iyi ediyorsa tesettürcüler o kadar iyi ediyor.
Ama yaptıkları asıl kötülük İslamadır. Çünkü ayetin ikinci bölümüne fuhuşu yamıyor ve onu Allah’ın dinine layık görüyorlar. İslama fuhuşu layık görüyorlar. Ürettikleri şey yüz kızartıcı bir ahlaksızlık ve dinsizliktir.
Bakın nasıl.
Nûr 31’in ikinci bölümü:
Açıkta olanların dışındaki ziynetlerini açmasınlar
Ve lâ yübdiyne ziynet ehünne illa ma zahare ninha
Dikkat. “Açmasınlar!” önemli –lâ yübdiyne. Çünkü hemen ardından gelen “Örtsünler!” ile eşanlamlıdır.
Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üstüne vursunlar
Ve’l yadribne bi humur ihinne alâ cuyûb ihinne
Göğüs yırtmaçlarını örtsünler! Anlaşılıyor ki ayetin indiği ortamda göğüs yırtmaçlarını örtmeyip altın zincir dadındaki takısını ve o takının yeri olan memelerini açıkta bırakan kadınlar var. Takı ziyneti örtülünce memeler de örtülecek.
Ayetin bundan sonrası...
Ve ziynetlerini aç-ma-sın-lar
Ve lâ yübdiyne ziynet ehünne
İlla...
Ancak
Şunlara şunlara şunlara açabilirler; sakınca yok. Kimlere? Örneğin bakımını üstlendikleri erkelere (ma meleket eyman ühünne)
İşte bu noktada tesettürcünün aklı öyle bir karışıyor ki tam bir arap saçı. İnanan kadın memelerini kocasının dışındaki erkeklere açabilir? Aman Allah’ım, aman Allah’ım!
Napmalı? “Allah ne diyorsa o!” diyeceğine işin içinden çıkmak için başlıyor Allah’ın sözlerini eğip bükmeye.
Efendim, o ma meleket eyman ühünne var ya onlar kadınların ellerinin altındaki erkek kölelermiş. Allah’ın kaldırdığı köleliği caiz ilan ediyor. İslam dışı, insanlık dışı... hal bir.
İkincisi, o erkekler kadına ihtiyaç duymaz duruma gelmiş miş örneğin enenmiş miş yani iğdiş miş. Köleleri enemek surtetiyle kadına ihtiyaç duymaz hale getirip Osmalı halifesinin sarayına haremağası yapıyorlar. İslam dışı, insanlık dışı hal iki.
Oysa Allah o erkeklerin kadına ihtiyaç duymaz durumda olduğunu asla söylemiyor. Öyle bir niteleme asla yapmıyor. O’nun dediği: “kadınların ellerinin altındaki erkekler”dir onlar –ma meleket eyman ühünne. Kadınlara ihtiyaçları bal gibi var.
Kaldı ki inanan kadının odasına yaşına ermemiş olan yani kadına ihtiyaç duymaz durumdaki kendi çocuklarının dahi izinsiz girmesini yasaklayan Allah (24:58) elin adamlarına o kadının memelerini açıverir mi o adamlar kadına ihtiyaç duymaz durumda diye?
İşte Nûr 31’in ikinci yarısındaki ziynetleri kırmızı görmüş boğa gibi inanan kadının vücudu diye algılayan tesettürcüler... bunu yapıyor.
Kendilerine yazık ettiklerinin ayırdına bir varsalar! İslamı fuhuş dini haline getirdiklerini bir anlasalar!
Bikiniymiş... Sana ne kardeşim. Bikini hoş bir şeyse toplum onu hoş görür ama ayıpsa ayıplar ve insanları bikini giymekten caydırır. “Bikinini haramdır!” demek ise senin haddin olamaz. Sen dinde yasa yapamazsın. “Yaptım oldu!” dersen hükümde Allah’a ortak olursun; şirke batarsın.
Şûra 21:
Onların ortakları dinde yasalar mı yapıveriyor Allah’tan izinsiz?
Em lehüm şürekâü şera’û lehüm mine’d dini mâ lem ye’zene bihî’llah
O, hükmüne kimseyi ortak etmez
Ve lâ yüşriku fî hükm ihî ehada (18:26)
Sevgi ile, Hasan Akçay
|