HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Hasan Akcay Yazdı:


İnanan kadınlara söyle, onlar da gözlerini (1) bakılması yasak olandan çevirsinler (2); iffetlerini (3) korusunlar; [örfen] görünmesinde sakınca olmayan yerleri (4) dışında, cazibe ve güzelliklerini (5) açığa vurmasınlar; ve bunun için, başörtülerini yakalarının (6) üzerine salsınlar. Cazibe ve güzelliklerini kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, oğullarından, üvey oğullarından, kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin ya da kız kardeşlerinin oğullarından, kendi evlerindeki kadınlardan, yahut yasal olarak sahip oldukları kimselerden, yahut kendilerine bağlı olup cinsel isteklerden yoksun bulunan erkeklerden, ya da kadınların mahrem yerlerinin (7) henüz farkında olmayan çocuklardan başka kimsenin önünde açığa vurmasınlar; ve [yürürken] gizli görkem ve güzelliklerini belli edecek şekilde ayaklarını yere vurmasınlar.Ve siz, ey müminler, hepiniz topluca, günahkarca davranışlardan dönüp Allah'a yönelin ki kurtuluşa, esenliğe erişesiniz!

 

Bu mealdeki kırmızı ifadeler Kuran�ın Arapçasında yok. Allah�ın sözleri değil onlar. Mütercim tarafından uydurulup Allah�ın sözlerine eklenmiş. Bu bir.

 

İkincisi, altı çizik ifadeler anlamca tamamen çarpık. (Çarpık ifade)yi parantez içine alıp onun karşılığı olan Arapça ifadenin lafzî anlamını veriyorum.

 

(1)ebsar ihinne: bakışlarını (gözlerini)

(2)yagdudne: kıssınlar (çevirsinler)

(3)furûc ehünne: cinsel organlarını (iffetlerini)

(4)illa ma zahare minhé: görünenlerin dışındaki (görülmesi sakıncalı olmayan)

(5)ziynet ehünne: ziynetlerini (cazibe ve güzelliklerini)

(6)cuyubihinne: göğüs yırtmaçları (yakalarının)

(7)avrât: avretler (mahrem yerleri)

 

Eklemesiz çıkarmasız lafzî çeviri şöyle olabilir:

 

İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar. Cinsel organlarını saklasınlar. Görünenlerin dışındaki ziynetlerini açmasınlar. Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Ve ziynetlerini şunların dışında kimseye açmasınlar:

 

Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, kendi erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, yasal olarak sahip oldukları, kendilerine bağlı ihtiyaçsız erkekler, kadın avretlerinden anlamıyan çocuklar.

 

Ve saklı olan ziynetlerini belli etmek amacıyla ayaklarını yere vurmasınlar.  

 

İnananlar! Hepiniz Allah�a yönelin ki kurtulasınız.

 

Sevgi ile,


Hasan Akçay



http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=1981&PN= 1&TPN=26

Bir Türban Sorusu

Kur’ân’da baş örtüsü var mı?

Mahrem, Avret, Ziynet

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=2808&PN= 1&TPN=10

BAŞÖRTÜSÜ TAKMAK CAİZ Mİ?



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hasan Akcay Yazdı:
İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar. Cinsel organlarını saklasınlar. Görünenlerin dışındaki ziynetlerini açmasınlar. Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Ve ziynetlerini şunların dışında kimseye açmasınlar:

Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, kendi erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları, yasal olarak sahip oldukları, kendilerine bağlı ihtiyaçsız erkekler, kadın avretlerinden anlamıyan çocuklar.

Ve saklı olan ziynetlerini belli etmek amacıyla ayaklarını yere vurmasınlar.  

İnananlar! Hepiniz Allah'a yönelip tövbe edin ki kurtulasınız.

*

Nûr 31’in lafzî  bir çevirisine ihtiyaç duydum çünkü kadının göğsü ziynet değil "avret"tir görüşü öne sürüldü ve devam edildi: saçı ise avret değil "ziynet"tir.

Dolayısıyla inanan bir kadın örneğin kendisine bağlı ihtiyaçsız erkelere memelerini açamazmış ama saçını açmasında sakınca yokmuş. 

 

Bu iddiayı ayetin ölçüsüne vurup Kuran red mi eder, onaylar mı görmek istedim.

 

*


Farzedelim ki ZİYNETLER tesettürcü ulemanın öne sürdüğü gibe ziynet yerleridir. Bu durumda memelerin açılması haram ama saçın açılması caiz mi oluyor?

*

Ayetten benim anladığım, bazı ziynet yerleri açıktadır. Örneğin gözler, burun, dudaklar... Bazıları ise
kapalı. Örneğin baş, göbek, sırt...

İnanan kadın, örtülü olan ziynet yerlerini açmayacak:

Görünenenlerin dışındaki ziynetlerini açmasınlar
lâ yübdiyne ziynet ehünne illa ma zahare minhé.

Ama bazı kadınların göğüsleri ayetin inişinden önce açık. Açık ki Allah saçtan inen örtünün uçlarıyla göğüs yırtmacının örtülmesini istiyor:

örtülerini göğüs yırtmaçlarının üstüne vursunlar
vel yadribne bihumur ihinne alâ cuyûb ihinne

Böylece göğüs te tıpkı saç, göbek ve sırt gibi
kapalı ziynet yeri haline geliyor.

İyi ama o zaman da saç ne ise göğüs o olmuyor mu? Öyle ya ikisi de kapalı; ikisi de görünenlerin dışında. Ayette sayılan yabancı erkeklere artık ikisi de açılabilir...

 

Göğsün, memelerin o yabancı erkeklere açılması sakıncasızdır... 

 

Sahi Allah ne diyor; ziynetler mi açılabilir diyor ziynet yerleri mi? Yeri memelerin üzeri olan uzun kolye mi memeler mi?

 

Bütün bu kafa karışıklığının lüzumu var mı?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Suzi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 28 mart 2006
Yer: United States
Gönderilenler: 150
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Suzi

Insanlar adeta bu ayetin muhatabi olmak icin hadisler esliginde birbirleri ile yarsiyorlar.  Ilginc bir durum.

7:78 "Onlardan bir zümre vardir, aslinda Kitap'tan olmayan birseyi siz Kitap'tan sanasiniz diye, dillerini Kitap'la egip bükerler. O, Allah katinda olmadigi halde, "Bu, Allah katindandir." derler. Bilip durduklari halde, Allah hakkinda yalan söylerler."

Kadinlari paketleyip ninjalara dondurmek icin Allahin ayetleri ile nasil oynadiklarina bu ayet en guzel ornek. Allah razi olsun Hasan bey. Ayetde olmayan bir seyi  kitapdan sanalim diye, dillerini ziynet yok sacdir, yok gogusdur,  yok sudur diye kivirip duruyorlar. Hak geldi batil zayil oldu. Allahin kitabinda olmayan bir seyi yamayamiyorlar.

 

Yukarı dön Göster Suzi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Suzi
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Nur 31i tesettüre örtünmeye delil olarak gösteren kimselerin görmedikleri ve gözardı ettikleri bir şeye dikkati çekmek istiyorum.

 

Nur31de örtülen  zinet yerleri değil, zinetlerdir diyen Hasan Akçay aslında onlardan daha çok tesettürlü ve tesettürü savunuyor :)

Hasan Akçay kadının kocasına açtığı zinet yerlerini kocasından başkasına açamaz diyor...Tesettürcüler ne diyor, hayır açar yeterki açacağı erkeklerin şehvetinden emin olsun:)

Hasan Bey ayet açar diyorsa açılır siz neden müdahele edip kadının kocasına açabildiği zinet yerlerini nur31deki kişiler yanında açtırtmıyorsunuz  ?

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

siz neden müdahele edip kadının kocasına açabildiği zinet yerlerini nur31deki kişiler yanında açtırtmıyorsunuz? (savana)

Ziynet yerleri kadının avretleri değilse haklısınız sorun yok. Örneğin bilezik denen ziynetin yeri olan bilekler... açılabilir.

Ama ziynetin yeri aynı zamanda avretse? Örneğin memeler.

Altın zincir denen ziynetin yeri olan memeler Türkiye'deki örfe göre avrettir. İnanan bir kadın memelerini ihtiyaçsız erkeke hizmetçilerine ve bakımını üstlendiği genç erkekler açabilir mi?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Selam savana.

Kadına tâbi ihtiyaçsız erkekler ('t tabi'ıyne gayri ûli'l ırbeti mine'r ricâl) onun erkek işçileri demek. Örneğin tekstil fabrikaları olan Güler Sabancının fabrika işçileri, ticaret kervanları olan Haticenin kervan işçileri.

Bakın Hatice, Muhammedi işe almış; sonra onu emin bulup kervanlarının başına getirmiş. Böylece onu kendisine tâbi ihtiyaçsız bir erkek konumuna yükseltmiş.

Muhammed'in hangi şeye ihtiyaç duymadığına gelince...

Ticaret için gittiği bir ülkede uzun bir kolye gördü diyelim. Nadide bir ziynet. Satın aldı onu ve Mekkeye dönünce Haticeye armağan etti.

Hatice ne yapar?

O kolyeyi Muhammede göstere göstere takınır. Ama tesettür ulemasının iddiasının aksine ziynetin yeri olan memelerini değil, ziyneti gösterir! Teninin üstüne değil, giysisinin üstüne takarak. Ve başka erkeklere değil, Muhammede gösterir.

Gösterir çünkü eğer göstermezse armağanı veren Muhammed alınır; Hatice beğenmedi deyip kendini aşağılanmış hisseder.

Ve Hatice bilir ki Muhammed kolye denen o ziynete muhtaç değildir. Yoksa armağan etmez, kendine saklardı. Bu bir.

İkincisi, Muhammed eğer kendi armağan ettiği kolyeye dahi göz dikecek tıynette biriyse Hatice onu emin bulmaz; işten atar. Böyle bir de yaptırımı var.

Şimdi bir de tesettür ulemasının iddiasını hatırlayın. Kadının ihtiyaçsız tâbisi, kadına ihtiyaç duymaz olmuş biriymiş. Düşünün. Muhammed henüz evli değil. Haticenin vücuduna mı ihtiyaç duymaz, takındığı ziynete mi?

Hatice'nin, genç Muhammed'e hangisini açması sakıncasızdır; altın zincir denen ziynetini mi, o ziynetin yeri olan memelerini mi?

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

İddia:

ALLAH'IN EMRETTİĞİ ŞEY GÖGÜSLERİN GÖRÜNÜR KILINMASINI ENGELLEMEKTİR.

Hayır! "İnanan kadınlar örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar!" emrindeki "göğüs yırtmacı"ndan kasıt göğüsler değil, ziynettir. Yani Allah Nûr 31'de altın zincir adındaki ziynet örtülsün istiyor; o ziynetin yeri olan memeler değil.

Yoksa hemen ardından, mealen, "Ziynetlerini kimseye açmasınlar ama erkek kölelerine, erkek hizmetçilerine, kendi çocuklarına..." deyip onları açıvermezdi.

Tesettür fesadıdır ki Allah'ı böyle aç-kapa abesliğiyle malul gösteriyor. İstisnasız bütün tesettür ulemasının omuz verdiği fesat.

Bakmayın siz fesadı yeni yeni farketmeye başlayan bazı kimselerin, mızrağı çuvaldıza sığdırma telaşıyla, "Göğüsler avrettir; ziynet değil!" demesine. İstisnasız bütün tesettürcü ulemaya göre Nûr 31'de anılan ziynetler vücudun, cinsel organlar dışındaki, her yeridir. Göğüsler dahil.

Müslümanlar tesettürcü ulemanın meal ve tefsirlerini okuyup gerçeği görseler utançtan yerin dibine geçerler.

Buyurun. Örnek olarak, Diyanet İşleri eski başkanı prof dr tesettürcübaşı Süleyman Ateş:

...mâlikesi, (erkek) kölenin mahremidir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür. (Ahzab 55 tefsiri) Âyette sayılan mahremler, kadının her yerine bakabilirler... (Nûr 31 tefsiri)

*

"Göğüsler avret midir"e gelince, Senegal örneğinde görüldüğü üzere Müslümanların yaşadığı bazı yerlerde göğüsler açık olabilir yani oraların örfü bunu kaldırabilir ama Türkiye'deki örf kaldırmıyor.

Göğüsler Türkiye'de örfen avrettir; kadınlar ortalarda ütsüz dolaşamaz.

İnanan bir kadın memelerini açıp gösteremez ama takı teşhirciliği yapmamak koşuluyla kendi yakınlarının önünde altın zincirini açıp göstere göstere taşıyabilirler. Onu blüzlerinin üstüne takarak.

Ama örneğin kollarını omuzlarından ellerine kadar bileziklerle doldurup şangır şungur ortalarda dolaşarak takı teşhirciliği yapamaz. 

Özetle, inana bir kadın cinsel organlar ve memeler dışındaki vücudunu ister açar ister örter. Özgürdür.  İslamda tesettür fesadı yok.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

inanan bir kadın cinsel organlar ve memeler dışındaki vücudunu ister açar ister örter. Özgürdür.  İslamda tesettür fesadı yok.

Bu, genel kural. Özel durumları düzenleyen özel kurallar da olacaktır elbet. Örneğin yatak odamızdaki giysimizle piknik yapamayız; pilajdaki giysimizle caddelerde dolaşamayız. 

Teşhirciliğin ise, Kuran'dan benim anladığım, takıyla yapılanı gibi vücutla yapılanı da İslama aykırı:

Cinselliği kalmamış olup evde oturan kadınlar giysilerini atabilirler ama takı teşhirciliği yapmasınlar -gayre müteberricâin bi ziynetih. (24:60)

(Peygamber eşleri!) Eski cahiliyenin teşhirciliğini yapmayın -lâ teberrecne teberrüce'l cahiliyyeti'l ûla. (33:33) 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam,

Ziynetin ziynet demek olduğunu anlamamız, ayeti dümdüz olduğu gibi okuyup, ilk okuduğumuzu anlamamız ne kadar uzun sürdü değil mi?

O kadar koşullanmışlıklarımız, simgelerimiz, kelimelerin anlamlarını kaydırmalarımız var ki, Allah yardımcımız olsun.

Artık kafam net. Ziynet nedir? Ziynet ziynettir.

Allah sizden razı olsun Hasan Akçay.

Saygıyla.

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

60.
Artık evlenme ümidi beslemeyen, hayızdan ve doğumdan kesilmiş yaşlı kadınların zinetlerini göstermeksizin dış elbiselerini çıkarmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama yine sakınmaları onlar için daha hayırlıdır. Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.

yaşar nuri meali

Selam hasan Kardeş

Bu meallendirmede geçen bazı kelimelerin orijinal metinde geçip geçmediği konusunda yardımcı olursanız sevinirim(kırmızıyla işaretli olanları)

dış elbiselerini

kendileri için günah yoktur

Anlamaya çalıştığım şu kadın bu ayette elbisesini atınca çıkarınca iç elbiseylemi kalıyor yoksa çıplakmı kalıyor



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats