Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın şeyma’ya verdiğim cevaptan sonra forumdan çıktım; şu ana kadar uzak kaldım. Çünkü gürültü yapılıyor gibi geldi bana. Gürültü kirlenmesi...
Gürültü patırtı içinde bir birimizi duymamız, anlamamız imkansız.
Örneğin "vel yadribne bihumur ihinne alâ cuyûb ihinne" deki "ceyb"e ben göğüs yırtmacı dedim ama sayın savana ve mindar, siz yaka yırtmacı demekte ısrar ettiniz. "Ceyb"in göğüs yırtmacı olduğuna Kuran’dan kanıt getirdiğim halde.
Bana kulaklarınızı tıkadınız.
Lütfen ya "ceyb"in yaka yırtmacı olduğuna Kuran’dan kanıt getirin ya da ısrarı bırakın; göğüs yırtmacı deyin.
Bakın, göğüs yırtmacının altında göğüs çatalı değil, göğsün kendisi var. Yani memeler.
Eğer oraya başörtüsünü vurmaktan maksat, örfen avret sayılan memeler olsaydı kadının, o benen ziynetini, örneğin erkek hizmetçisine açması caiz olurdu; ki fuhuşa çağrıdır.
Hayır! Allah’ın fuhuşu caiz görmesi mümkün değil. O halde giysinin o parçasını örtmekten maksat, uzunluğu yüzünden bazan boyna iki kez dolanıp göğüslerden aşağı salınan kolye dir. Yani takı ziyneti.
İnanan kadının, o kolyeyi blüzünün üstüne takmak suretiyle, erkek hizmetçisine açmasında sakınca yok. Ama memelerini?
Tesettür fesadını üretmek uğruna döktürülen tefsirleri okuyup inanan kadının avretlerinin erkek kölelere, erkek hizmetçilere nasıl açılıverildiğini görseniz utancınızdan yerin dibine girersiniz.
Vücudu aç-kapa yapmakla takıyı açıp göstermek arasındaki fark bu.
Neden memeler üzerinde duruyorum? Çünkü memelerin örfen de olsa avret olduğu kesin; avret olduğu konusunda hemfikiriz. Bu, müzakereyi kısaltıyor.
Aslında saç baş, gerdan, bacaklar gibi yerlerin şehvet uyandırdığını öne sürüp kapatılmasını farz ilan etmek, sonra açıvermek te aynı şey. Ama müzakereyi uzatır.
Bu iletimin anlaşılıp anlaşılmadığını gördükten sonra bazı sorulara cevap vermeye çalışacağım. Allah isterse.
Sevgi ile, Hasan Akçay
|