HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: hangi resul bizim Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

HAKgelenek Yazdı:

selam ALPEREN

Nebiyullah olmadıkça Resulullah olmaz diyorsunuz ve Resulullah da kitap sahibidir.

Selam HakGelenek

İlgili iletimde vurguladığım şey bu iki kavramın bütünleşik olduğudur.

Kişi Yüce Allah ile kurumsal bazda iletişimde olacak, ondan bize haber iletecek yani “Allah’ın Nebisi” olacak ki bu iletişimi, haberleri insanlara duyuran seçilmiş kişi yani “Allah Resulü” olabilsin.

Klasik din eğitiminde bizlere belletilen şu:

Yeni bir kitap ve şeriat getirmiş olan peygambere hem Nebî, hem de Resul denir. Yeni bir kitap getirmeyip kendinden önceki peygamberin şeriatını devam ettiren, onunla amel eden peygambere de sadece Nebî denir. (Hamdi Döndüren)

Bu görüşünün Kur’ani bir yönü bulunmamaktadır.

Diyanet mealinde bu konuda güzel bir açıklama mevcut:

Nebî İnsanın kendi gücüyle elde edemeyeceği bir haberi ya da hükmü Allah’ın kendisine vahyettiği kimsedir. Resûl ise, Allah’tan aldığı vahyin muhtevasını insanlara tebliğ etmek ve fiilen uygulamakla görevli bir nebîdir.

Bu vahyin muhtevası yeni bir şeriat, yeni bir din düzeni olabileceği gibi, önceki bir peygamberin şeriatına uyup onu tebliğ etme emri biçiminde de olabilir. “Resûl, yeni bir kitap ve şeriat getiren, nebî de; yeni bir kitap ve şeriat getirmeyip, önceki bir peygamberin şeriatına tabi olarak onu uygulamak üzere gönderilen kimsedir. Veya tam tersine “Nebî yeni bir kitap ve şeriat getiren, Resûl ise, yeni bir kitap ve şeriat getirmeyip önceki peygamberin şeriatını uygulamak üzere gönderilen kimsedir” şeklindeki tarifler isabetli değildir.

Zira, Kur’an-ı Kerim, yeni bir kitap ve şeriat getiren peygamberlere “Resûl” diye atıfta bulunduğu gibi, bu tariflerin aksine, yeni bir kitap ve şeriat getirmeyen Lût, Salih ve İlyas gibi bazı peygamberleri de “Resûl” diye nitelemektedir. (Bakınız: Şu’arâ sûresi, âyet, 143,162; Sâffât sûresi, âyet,123. Bu âyetlerin meallerinde geçen “peygamber” kelimeleri, “resûl” karşılığında kullanılmıştır.) Görüldüğü üzere yukarıdaki tariflere, bu âyetler ve benzerleri ışığında bakıldığında onların isabetsizliği ortaya çıkmaktadır.

Bu durum, tarifler yapılırken “Yeni bir şeriat ve kitab”ın temel kriter olarak alınmasından kaynaklanmıştır. Bu kriter tesbitinin hangi delil ya da delillere dayandığını söylemek mümkün değildir. Oysa, “Resûl” ve “Nebî” tariflerinde temel kriter, yukarıda verdiğimiz tarifte olduğu üzere vahy alma olayı olmalıdır. Ancak bu takdirde söz konusu hatadan kurtulmak mümkün olabilir.

Bu duruma göre nübüvvet, mutlak manada Allah’tan vahy almak, risalet ise bu vahyin tebliğidir. Her ikisi de bir peygamberin, birbirini tamamlayan iki ayrı vasfıdır. Resûl olmak için nebî olmak yani vahy almak şart olduğu gibi, risaletsiz tebliğsiz bir nübüvvet düşünmek de mümkün değildir. Ancak Kur’an, duruma göre bir peygamberin bu iki vasfından birini, yahut öbürünü, ya da her ikisini birden öne çıkarmaktadır.




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Gitarist
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Gitarist

Neyi niçin öyle algıladığımızın farkında olalım:

Toplumda peygamberler arasında bir ayrım yapılıyor.

Bu ayrım nasıl yapılıyor?

Eğer bu sorunun cevabı net bir şekilde verilirse, "peygamberimiz" demenin

ayrım olup olmadığı anlaşılır. 

Şu var ki;burada takip ettiğim kadarıyla "peygamberimiz" diye hitapta bulunan bir kaç kişi genel yazılarına bakıldığında peygamberler arasında ayrım yapan kişiler değiller. Böyle olsa bu kendini belli ederdi. Çünkü peygamberi aşırı yücelten/ayrımcılık yapan kesim bu siteden hoşlanmaz. Gelenkçilerin yaptığı gibi bir ayrım söz konusu değil.

Ben şahsen "bizim  peygamberimiz" diyen biri değilim. Ancak burada bu ifadeyi kullanan kişilerin, böylece ayrımcılık yaptığını düşünmek haksızlık olmaz mı?

saygılar

Yukarı dön Göster Gitarist's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Gitarist
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Peygamberimiz muhammed demek evet ayrım ,ayırt edici olan bir tanımlamadır.Ama sanıyorum sıkıntı peygamberimiz ifadesiyle ayırt edilen şeyin ne olduğunun tam anlaşılmamasından kaynaklanıyor.

 

Ben peygamberimiz muhammed dediğimde muhammedin kuranla tebliğ ettiği din üzereyim demiş oluyorum.O dinin emir ve yasaklarına göre amel ediyorum, zina etmiyorum ,domuz eti yemiyorum ,hırsızlık yapmıyorum,faiz alıp vermiyorum, namaz kılıyorum ,oruç tutuyorum vs gibi inanç easlarına göre hareket ediyorum'u vurgulamış oluyorum.

 

"Peygamberimizin tebliğ ettiği gibi "dediğimde anlatılan ;kuranla insanlara tebliğ edilendir.

 

Sevgili beyaz "peygamberimizin tebliğ ettiği gibi dul kadınlar iddet sürelerini beklemelidirler" cümlesinden sizin anladığınız nedir?

 musanın , isanın ,davudun, nuhun tebliğ ettiği üzere kadınlar iddet süresi bekler mi anlarsınız yoksa muhammedin kuranla tebliğ ettiği üzere kadınlar iddet bekleri mi anlarsınız?

 

Bu cümledeki vurgu ve atıfın neye olduğunu anlayabiliyor musunuz?

 

Peygamberimizin tebliğ ettiği üzere Allah tektir eşi ve benzeri yoktur ,insanları ,evreni yoktan var eden O dur kıyamet günü insanları diriltecek olan O dur dediğimde

Bu cümledeki "peygamberimiz" ifadesi kuranda sayılan tüm peygamberler için kullanılmıştır.Yani bu cümledeki peygamberimiz öznesinin yerine isayıda ,musayıda, davutuda ibrahimide,muhammedide koysanız cümlenin anlamı doğrudur.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

FEREÇ HÜDÜR YAZDI:

Dediğim gibi konu aslında bir tartışma konusu değildir, İslam dininin en azılı düşmanlarından olan Firavunun anladığı mantığı bunlar anlamaktan aciz midirler,
----------
selam herkese.

allah musa yı fıravuna yolladığı zaman onunla yumuşak konuş ki belki öğüt alır diye uyardı.

biz sevgili fereç beyi suçlamadık sadece yanlış diye düşündük ama kendisi kuranı okurken yukardaki allahın ayetini hiç okumamış sadece namazın 5 vakit olduğunu bulmuş kuran da, bizi firavundan daha aşşağı konuma soktu bu insan kurandan ne konuşşa bu ahlak ile bir yere varamaz.diğer arkadaşlarda bu konuda yorum yaptı ve bu sözün (peygamberimiz kelimesi)sadece bir vur gu olduğunu savunmuştular bizde yapmış olduğumuz hatadan dolayı haklarını helal etmelerini istemiştik.

selam resuller arasında ayrım yapmayanlara olsun

Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
Fereç Hüdür
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fereç Hüdür

Selam,

Gerçekten Firavun misaliyle ilgili olarak, ifademde sert üslup kullanmışım, bu ifade bu forumda yazı yazan siz çok değerli kardeşlerime karşı kullanmaman gereken bir ifadeydi, bu ifademden dolayı kırdığım kardeşlerimden özür dilerim. Bu şekilde hatalı ifade kullanmama beni sevk eden husus hiç hakketmediğim şekilde tekfir edilmemdir, “Resullerin arasını ayırmak Kuran öğretisine göre kesin olarak küfürdür“, Benim ne şimdi nede önce yaşantım boyunca Resullerin arasını ayırmak gibi ne bir şüncem nede inancım hiçbir zaman olmamıştır. Kuran İslam’ıyla tanışmadan öncede benim inancımda, Musa’da İsa’da İbrahim’de ve diğer bütün peygamberler inanç olarak benim peygamberimdir. Kuran öğretisi ve konuları arasında biri İman diğeri de fıkıh olmak üzere çok büyük iki saha vardır. Peygamberleri kabul veya red gibi konular İman sahasına girer, bu sahada hem yazı yazarken hem de suçlama yaparken çok dikkatli olmaya gerek vardır, zira bu sahada ihtilaf din ayrılığı demektir. Fıkıh sahasındaki konular da ihtilaf eğer içeriğinde Kuran karşıtlığı yoksa, İnsanı Kafir yapmaz din ayrılığı da meydana getirmez, Örnegin, Namaz konusunu ele alalım, Kuran’dan namazın üç vakit olduğunu anlayan arkadaşlar, anlayışlarında İsabet etmişlerse zaten bir sorun yok, yanılmışlarsa yanıldıkları kadar sorumlu olurlar hatta konu bir hatadan ibaret olmakla Allah’ın onları af etmesi de umulur, baş örtüsü konusu da aynı şekilde değerlendirilebilir. Baş örtüsünü yanlış anlamak veya takıp takmamak İnsanı ne Müslüman yapar nede kafir yapar, Bu böyle olmakla beraber, Kuran’ı baz alarak, Namazı 5 vakit kılanlar veya baş örtüsünü farz olarak görenlerde Kuran İslamı karşıtı olarak değerlendirilemez, böyle bir şey yapılması halinde fazla ibadet edenler veya başını örtenler günah işlemekteler veya cehennemliktir mantığı çıkar ki bu da yanlış olur. Kuran İslam’ında anlaşmış olanlar zaten din kardeşleridirler, Kuran’ı esas alarak fıkhi konuları gündeme getirmeleri ve bu konular üzerinde konuşmaları hem olağan hem de yapılması gereken bir husustur, bu konularda herkes Kuran’a dayalı anlayışını ortaya koymalı ki doğrusunu bulup ona uyalım, bu da Allah’ın izniyle kolayca başarabileceğimiz bir olaydır. Sizler benim gözümde bin senedir yaygın şekilde yapılmamış olanı yapmaya çalısan Kuran davetçilerisiniz, adınız Sultan olmuş, beyaz olmuş, HAKgelenek olmuş hiç fark etmez, size gökteki yıldızların adını vermek isterdim fakat şündüm ki siz Kuran davetçilerini Gökteki ay Güneş ve yıldızlar kıskansa yeridir, Size karşı kırıcı söz kullanmak ne demek o benden fazladır, ben hatadan masum bir kul değilim, ifademde kırıcı olduysam ki olmuşum tekrar sizlerden özür dilerim, hakkınızı helal ediniz.

Fereç HÜDÜR



__________________
Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
Yukarı dön Göster Fereç Hüdür's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fereç Hüdür Ziyaret Fereç Hüdür's Ana Sayfa
 
Deli_Veli
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 03 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 33
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Deli_Veli

FEREÇ HÜDÜR YAZDI :

Baş örtüsünü yanlış anlamak veya takıp takmamak İnsanı ne Müslüman yapar nede kafir yapar, Bu böyle olmakla beraber, Kuran’ı baz alarak, Namazı 5 vakit kılanlar veya baş örtüsünü farz olarak görenlerde Kuran İslamı karşıtı olarak değerlendirilemez, böyle bir şey yapılması halinde fazla ibadet edenler veya başını örtenler günah işlemekteler veya cehennemliktir mantığı çıkar ki bu da yanlış olur.

Allah  cevap verdi

 

“De ki:Allah hakkında yalan uyduranlar asla kurtuluşa eremezler.

- Dünyada biraz geçimlik; sonra dönüşleri yine bize olacaktır. Biz de onlara inkar etmiş olmaları sebebiyle şiddetli azabı tattıracağız.” (Yunus: 69-70)

 

Allah ve Resûlü bir işe hüküm verdiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resûlüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur.(Ahzap 36)

Allah'a ve Resûlüne karşı gelenler, kendilerinden öncekilerin alçaltıldığı gibi alçaltılacaklardır. Biz apaçık âyetler indirmişizdir. Kâfirler için küçük düşürücü bir azap vardır.(mücadele 5)

 



__________________
Allah hakkında yalan uyduranlar asla felah bulamazlar
Yukarı dön Göster Deli_Veli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Deli_Veli
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SELAM,


İşim gereği geçen yıl bir çok doğu kentini de ziyaret ettim.Seyahatlerimin birinden dönerken arkadaşlardan birisi"orada Fereç Hüdür diye bir kardeşimiz var,keşke ona uğrasaydın"deyince uğrayamadığıma cidden üzülmüştüm.

Bu vesile ile tanıştığım birçok Kuran eri oldu.Edip Yüksel,Ahmet Bilir,Hayri Yaldızlı,Naci Çelik hemen aklıma gelenler.Bu arada yeri gelmişken,Naci Çelik, tanışmak için çok uzak diyarlara gitmesine rağmen hemen yanıbaşında ki Bursa'ya, bir türlü gelmedi ya da bizim haberimiz olmadı.

Gerçi yönetici arkadaşımız Alperen'le de ikiyüz metre uzaklıkta olmamıza rağmen henüz tanışabilmiş de değiliz, uzaktakilere niye kızalım ki?

Fereç Kardeş,çok kibar,çok erdemli ve Mu'min'e yakışır bir tavır gösterdiniz.Allah sizden razı olsun.Rabbim sizi İlme doğru arttırsın.

Kardeş,takdir edersiniz ki,burası bir tartışma platformu ve aynı zamanda sanal bir ortam.Yani artıları az,eksileri çok.Tartışmalarımız devam edecek ancak,Rabbimiz bizleri sanal değil sahih ortamlarda buluştursun İnşaallah.

Son olarak,

Mevcut Geleneğin içerisinde temiz bir alan oluşturamayız,diye düşünyorum.Tamamen farklı bir Kulvara çekilmeliyiz önceki Atalarımız gibi.

Selametle
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

selam fereç bey

Size karsı bizde sert yazdık ve etki tepki ye dönüştü hatamızdan karşılıklı olarak döndüğümüz için allaha şükürler olsun.

 

Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SELAM,


KISA BİR AÇIKLAMA:

HAKgelenek ismiyle yazan arkadaşımızı hiç tanımadığımı uslubuna katılmadığımı,ayrıca "çorba, Menzil" ifadelerine de bir anlam veremediğimi forum izleyenlerine duyurmak isterim.

Selametle


Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SAVANA YAZDI

"Selam

Peygamberimiz muhammed demek evet ayrım ,ayırt edici olan bir tanımlamadır.Ama sanıyorum sıkıntı peygamberimiz ifadesiyle ayırt edilen şeyin ne olduğunun tam anlaşılmamasından kaynaklanıyor.

Ben peygamberimiz muhammed dediğimde muhammedin kuranla tebliğ ettiği din üzereyim demiş oluyorum.O dinin emir ve yasaklarına göre amel ediyorum, zina etmiyorum ,domuz eti yemiyorum ,hırsızlık yapmıyorum,faiz alıp vermiyorum, namaz kılıyorum ,oruç tutuyorum vs gibi inanç easlarına göre hareket ediyorum'u vurgulamış oluyorum.

"Peygamberimizin tebliğ ettiği gibi "dediğimde anlatılan ;kuranla insanlara tebliğ edilendir.

Sevgili beyaz "peygamberimizin tebliğ ettiği gibi dul kadınlar iddet sürelerini beklemelidirler" cümlesinden sizin anladığınız nedir?

 musanın , isanın ,davudun, nuhun tebliğ ettiği üzere kadınlar iddet süresi bekler mi anlarsınız yoksa muhammedin kuranla tebliğ ettiği üzere kadınlar iddet bekleri mi anlarsınız?

Bu cümledeki vurgu ve atıfın neye olduğunu anlayabiliyor musunuz?

Peygamberimizin tebliğ ettiği üzere Allah tektir eşi ve benzeri yoktur ,insanları ,evreni yoktan var eden O dur kıyamet günü insanları diriltecek olan O dur dediğimde

Bu cümledeki "peygamberimiz" ifadesi kuranda sayılan tüm peygamberler için kullanılmıştır.Yani bu cümledeki peygamberimiz öznesinin yerine isayıda ,musayıda, davutuda ibrahimide,muhammedide koysanız cümlenin anlamı doğrudur."

 

SELAM ARKADAŞLAR TARTIŞMAYI YENİDEN BAŞLATMAK GİBİ BİR DERDİM YOK, FAKAT BU KONU İLE İLGLİ KUR'AN'I REHBER EDİNDİİĞİNİ SÖYLEYEN ARKADAŞLARIN BU KULLANIMLA KASITLARININ SON KİTAP OLAN KUR'AN OLDUĞUNU ANLAMIŞ OLMAKLA BİRLİKTE ,HAKLARINDA GÜSEL BİR ZANLA BULUNMANIN ÜZERİME SORUMLULUK OLDUĞUNU BİLEREK, KASTI GÖZETMEKSİZİN OLUŞAN KELİMELERİNİ DE BU ANLAMALARI DOĞRULTUSUNDA DÜŞÜNEREK, KENDİSİNE DOZAJINDAN FAZLA ELEŞTİRİDE BULUNDUĞUM FEREÇ HÜDÜRDEN ÖZÜR DİLİYORUM, VE BU KELİMEYİ BU ANLAMDA KULLANAN KARDEŞLERİMİN DE HAKKINA GİRMEKTEN RAHMANA SIĞINIRIM, VE BÜTÜN ELÇİLERİN BİZİM ELÇİLERİMİZ OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜKLERİNİ DE BİLİYORUM

SELAM VE DUA İLE

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 3
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats