naci celik Yazmişti.
Anlatayim:Ben,kendi hür ve özgür irademle,Kur"an ayetlerine yaptığım yorumların doğru olduğuna inanıyor ve bu doğrularımın ardından gidiyorum.Halbu ki,bu yorumlarımın doğru olduğuna dair,Allah"tan vahiy almadım.Böylece kendi yorum veya algılarımı,bana göre,ilah edinmiş oluyorum.Yani yaptığım yorumları veya kendimi Allah"a ortak koşuyorum.Allah beni affetsin. |
|
|
Semazen yazdı.
BÜYÜK HARFLİ CÜMLELER NACİ ÇELİK”E AİT CEVAPLARDIR.
"İliiiim! İliim! Bilmektir!" :(
Sizin mürekkep yaladığınıza vurgu yapmıştım önceki mesajlarımda.. Siz yazmaya devam ettikçe bu mürekkebi direkt mürekkep balığından aldığınızı ve mürekkep balığını yalayıp yuttuğunuzu düşünüyorum.. Vaziyetiniz pek yaman! :(
YANLIŞ SÖYLEDİNİZ,BEN HAMSİ BALIĞI YUTUYORUM.
Nasıl bir illme sahipsiniz ki, bu ilim size Kurân'ın hak olarak (göreceliği bitiren mutlak doğru) sunduğunu anlamanın ve kavramanın ancak ekstra vahiylere bağlı olduğunu söyletiyor...
EVET BÖYLE SÖYLETİYOR.EĞER BÖYLE OLMASAYDI ALLAH İLAHİ KİTAPLARLA BİRLİKTE MUTLAKA BİR PEYGAMBERDE GÖNDERMEZDİ.EN AZINDAN,ALLAH BİR KİTAP”TA PEYGAMBERSİZ GÖNDERİRDİ.
Oysa, gerçek ilim şunu söylüyor ve ehline şunu söyletiyor.. Kurân âyetlerini kavramaya çalışan "okur", edindiği görüşünü Kurân'ın her yönünden tartışılmaz kılacak seviyede delillendirinceye kadar "yorum" yapmaktadır. Deliller sübût edince tartışma ve izâfiyet biter; hak zuhûr eder.. Delilleri kendi içinde ve mukayeseli olarak değerlendirmek de ayrı bir ilmî düzey gerektirir.. Bütün bu okuma, anlama, kavramı süreci Vahy'e istinâd eder! Yâni, zâten Vahy'in üzerinde yol almaktadır.. Vahy'in üzerinde yol almak için ayrıca Vahy'e gerek olur mu? Olmaz!!
"Olur mu; olmaz mı" demek bile akla ziyândır!
PES DOĞRUSU.HEM DE PES OĞLU PES.EĞER RİVAYETLERLE HAŞİR NEŞİR OLDUĞUN KADAR,KUR”AN İLE DE HAŞİR NEŞİR OLSAYDİN,BÖYLESİNE ZEHİR ZENBEREK BİR TESBİTTE BULUNMAZDIN.EĞER YUKARDA YAPTIĞIN TESBİT,BİZZAT SENİN DÜŞÜNCENİN ÜRÜNÜ İSE, (Kİ ÖYLE OLDUĞUNU ZANNETMİYORUM, YUKARDAKİ PARAĞRAFI BİR YERLERDEN KOPYA ETTİĞİNE İNANIYORUM.) SEN,GENEL VAHİY İLE,ÖZEL VAHYİ BİRBİRİNE KARIŞTIRMIŞSIN.
“”RABBİN,BAL ARISINA ŞÖYLE VAHYETTİ:DAĞLARDAN,AĞAÇLARDAN VE KURDUKLARI ÇARDAKLARDAN EVLER EDİN!””16/68
BU VE BUNA BENZER AYETLERİN DİKKAT ÇEKTİĞİ VAHİYLER,GENEL VAHİYLER OLUP,KAİNATTAKİ TÜM VARLIKLARIN GENEL FITRATINA DİKKAT ÇEKER.
“”BİZ SENDEN ÖNCE DE,KENDİLERİNE VAHYETTİĞİMİZ ERKEKLERDEN BAŞKASINI ELÇİ GÖNDERMEDİK…16/43””
BU TÜR VAHİYLER DE,HZ.MERYEM,HZ.MUSA”NİN ANNESİ VE TÜM PEYGAMBERLERİN ALDIĞI VAHİYLER,KUR”AN”IN İFADESİ İLE KUTSAL VAHİY”LERDİR.SİZİN TABİRİNİZLE,Kİ BU TABİR DOĞRU BİR TABİRDİR.EKSTRA VAHİYLERDİR.BU TÜR VAHİYLER ALMADAN PEYGAMBERLER DE DAHİL HİÇ KİMSE YAPTIĞI HERHANGİ BİR İŞİN VEYA VERDİĞİ HERHENGİ BİR HÜKMÜN,MUTLAK DOĞRU OLDUĞUNU ASLA İDDİA EDEMEZ,ASLA DÜŞÜNEMEZ.
ÇÜNKÜ PEYGAMBERDE OLSA,HİÇ BİR YARATIK,ASLA MUTLAK MÜKEMMEL DEĞİLDİR.MUTLAK MÜKEMMELLİK,SADECE ALLAH”A AİTTİR.
ŞİMDİ DE,TEVHİD RUHUNDAN YOKSUN RİVAYETLERLE İĞDİŞ ETTİĞİN BEYNİNİ TOPLA DA,AŞAĞIDA VERECEĞİM KISSADAN İBRET AL.
“”SANA DAVACILARIN HABERİ GELDİ Mİ? HANİ ODASININ DUVARINA TIRMANMIŞLARDI.DAVUD”UN YANINA GİRMİŞLERDİ DE (DAVUD) ONLARDAN KORKMUŞTU.
KORKMA; DEDİLER;BİZ İKİ DAVACIYIZ.BİRİMİZ ÖTEKİNİN HAKKINA SALDIRDI.ŞİMDİ SEN ARAMIZDA HAK İLE HÜKMET.BİZİ YOLUN ORTASINA GÖTÜR.BU KARDEŞİMİN DOKSAN DOKUZ KOYUNU VAR BENİMSE BİR TEK KOYUNUM VAR.BÖYLE İKEN,”ONU DA BANA VER”DEDİ VE KONUŞMADA BANA AĞIR BASTI.
(DAVUD)DEDİ Kİ:ANDOLSUN(O)SENİN,KOYUNUNU KENDİ KOYUNLARINA KATMAKLA SANA ZULMETMİŞTİR. ZATEN (MALLARINI BİRBİRİNE) KARIŞTIRAN ORTAKLARIN ÇOĞU BİRBİRLERİNE ZULMEDERLER.YANIZ İNANIP İYİ İŞLER YAPANLAR BUNUN DIŞINDADIR Kİ,ONLAR DA NE KADAR AZDIR!
”DAVUD,KENDİSİNİ DENEDİĞİMİZİ SANDI DA RABBİNDEN MAĞFİRET DİLEDİ,EĞİLEREK SECDEYE KAPANDI VE TÖVBE EDİP DÖNDÜ.””38/21-24
HZ.DAVUD,VERDİĞİ BİR HÜKÜMDEN DOLAYI,NEDEN ALLAHTAN MEĞFİRET DİLEYİP,TÖVBE ETMEK ZORUNDA KALDI.
ÜSTELİK VERDİĞİ HÜKÜM DA DOĞRU OLDUĞU HALDE.
ÇÜNKÜ VERDİĞİ HÜKMÜ,İNSANA FITRATEN VERİLMİŞ OLAN HÜKMETME YETİSİNDEN,BİLGİ VE TECRUBELERİNDEN HAREKETLE VERMİŞTİ.
VERDİĞİ HÜKMÜN MUTLAK DOĞRU OLAMAYACAĞINI BİLDİĞİ İÇİNDE,ALLAH”TAN AF DİLEDİ.
ŞİMDİ,BİR PEYGAMBER,VERDİĞİ BİR HÜKÜMDEN EMİN OLAMAZKEN,SIRADAN BİR MÜSLÜMAN VERDİĞİ BİR HÜKÜMDEN,NASIL EMİN OLACAK.
Böyle bir şey olabilir mi? Hz. Muhammed peygamberliğini ilân edecek; biz kendisine îman etmek için ayrıca bireyler olarak O'nun peygamberliğine şehâdet eden vahiyler almayı bekleyeceğiz..??! Böyle zırva olur mu?? O "bu Allah'ın kitabıdır" diyerek Kurân'ı bize sunacak; biz "nereden bilelim?" diyerek ve emin olmak için ayrıca vahiy bekleyeceğiz?! Bu ne saçmalık??
DOSTUM BU SÖYLEDİĞİN VEYA BU TASVİP ETTİĞİN TESBİTTEN SONRA,EĞER SAMİMİ İSEN,DERHAL,İSKENDER EVRENOSOĞLUNA İMAN EDİP,İNTİSAP ETMEN GEREKİR.
ÇÜNKÜ O DA ALLAH BANA BİR KİTAP VERDİ VE BEN BİR PEYGAMBERİM DİYOR.
SADECE EVRENOSOĞLUNA İMAN ETMEN DE YETMEZ.BEN HZ.İSA”YİM DİYEN HASAN MEZARCİYA DA İMAN ETMEN GEREKİR.
AYRİCA,BÜTÜN DİNLER İPTAL EDİLMİŞTİR,ARTIK HİÇ BİR KİTAP GEÇERLİ DEĞİLDİR,SADECE BANA VAHYEDİLEN VAHİYLER GEÇERLİDİR DİYEN,BÜLENT HANIMA DA İMAN ETMEN GEREKİR.
FAKAT BİR SORUNUN OLACAK,BUNLARIN ÜÇÜ DE SAĞ VE ÜÇÜ DE TÜRKİYEDE.BUNLARIN ÜÇÜNE BİRDEN,NASIL İMAN EDİP,İTAAT EDECEKSİN.ALLAH YARDIMCIN OLSUN!
SAÇMALIK,SENİN ANLAYIŞIN DOSTUM.SEN NE DEMEK İSTİYORSUN? BANA KİTAP VERİLDİ,BEN PEYGAMBERİM DİYEN,HER GERİ ZEKALİYA İNANMAK ZORUNDAMIYIZ.
BAK DOSTUM,YAZILARIMIN BİRİNDE DAHA BELİRTMİŞTİM.TEKRAR BELİRTEYİM.
PEYGAMBERLİĞİN OLMAZSA OLMAZ ŞARTI,AP AÇIK AYETLERLE( MUCİZELERLE) DESTEKLENMELERİDİR.BİZİM DOĞRUDAN MUHATAP OLMADIĞIMIZ BİR PEYGAMBERE DE İNANMAK ZORUNDA DEĞİLİZ.
YANİ BİZİM VEYA SONRAKİ KUŞAK İNSANLAR AÇISINDAN ,PEYGAMBERLERE VEYA İLAHİ KİTAPLARA İNANIP,İNANMAMAK,İMANIN ŞARTLARINDAN DEĞİLDİR.
Bu akıllara ziyân beklentiler (??) içinde, Kurân'ı anlamaya çalışacağız ve görüşler edineceğiz ve fakat görüşlerimizi doğrulayacak vahiy almadığımıza göre şirk koşmuş olacağız??!!! Bu ne ebleh bir mantık??!!
EVET.AYNEN BÖYLE SÖYLÜYORUM.ÇÜNKÜ,BEN ZAYIF YARATILMIŞIM.BANA İLİMDEN ÇOK AZ BİR ŞEY VERİLMİŞTİR.
EN İYİ BİLDİĞİMİ DÜŞÜNDÜĞÜM BİR KONUDA BİLE,YANILMAM ÇOK MÜMKÜNDÜR.AKSİ DÜŞÜNCE,BAĞNAZLIĞI,CEHALETİ,TUTUCULUĞU,EN ÖNEMLİSİ,ATALAR DİNİNİN HÜKÜMRANLIĞINI GETİRİR.
YANİ MÜSLÜMAN OLMAK,PEYGAMBER DE OLSAN,HER ŞEYDEN ÖNCE HADDİNİ BİLMEYİ GEREKTİRİR.SİZİN BU DÜŞÜNCENİZ,ALLAH”LIKTAN PAY KAPMAK İSTEYEN ZALİM BİR DÜŞÜNCENİN ÜRÜNÜDÜR.
naci çelik Yazdı:
Siz inandığınız dini ilkelerin,bana ilim diye takdim ettiğiniz değerlerin,yüzde yüz doğru olduğuna dair vahiy mi aldınız? Onların doğru olduğundan nasıl emin olabiliyorsunuz?Peygambere bizzat muhatap olmadığınız halde.Bundan dolayı,sizde Allah"a ortak koşarak inanıyorsunuz.Yani aramızda hiç bir fark yok. |
|
|
Herhangi bir konuda sahip olduğumuz görüşlerin doğruluğundan değişik oranlarda emin olabiliriz.. Bu bâzen yüzdeyüz bile olabilir.. Yüzdeyüz doğruluğundan emin olduğumuz Kurânî bir meselede bizim eminliğimizi ve başkalarının bunu kabulünü sağlayacak şey delillerimizdir.. Yâni, ispatımızdır! Dolayısıyla, ispatına güvenen bir ilim sahibi yeri geldiğinde "bu Allah'ın muradıdır" diyebilmelidir.. Çünkü, Allah muradını kullarının anlayabileceği şekilde açıklamaktan -hâşâ- aciz değildir! Kısacası, bu iş ilmî seviyemize bağlıdır.. Seviyemizi yükseltelim; bu bize yeter!
ELBETTE İLMİNE GÜVENEN BİR MÜSLÜMAN,YERİ GELDİĞİNDE BU ALLAH”IN MURADIDIR DİYEBİLİR,ANCAK BİR ŞARTLA,BU BANA GÖRE ALLAH”IN MURADIDIR DEMELİDİR.BU DURUMDA BİLE,YAPTIĞI YORUM YANLIŞSA,YAPTIĞI VE SAPTIRDIĞI İNSANLARDAN SORUMLUDUR.EĞER BANA GÖRE DEMEZSE,YAPTIĞI YORUM DOĞRUDA OLSA HZ.SULEYMAN GİBİ,ALLAH”A ORTAK KOŞMUŞ OLUR.
naci çelik Yazdı:
Not:Dostum,bana takılma yoksa kafan karışacak. |
|
|
Hiç merak etmeyin! Ben size takılırım ve kafam hiçbir zaman karışmaz! Fakat, siz bana takılın; kafanız biraz salah bulsun!
SİZ ÜÇ PEYGAMBERLE BİRDEN,NASIL SALAH BULACAKSINIZ!
Neyzen_Semazen
Not:Yolunuz Kurân yolu değil!!!
AL İŞTE.KOCAMAN BİR HÜKÜM DAHA!!!
SELAM İLE. |