Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam savana.
"Sizin sorunuz sırası gelince cevabını bulacak," dedim ama hemen cevap versem iyi olacak çünkü rahatsız ve tepkili olduğunuz anlaşılıyor.
nur31, gerdanda takılı kolyenin teşhirinin yasağı değildir.
Haklısınız. Nûr 31’e göre gerdanda takılı kolyenin teşhiri yasak değil; teşhir edilmemesi gereken, memeleri aşıp göbeğe ulaşan zincir.
Gerdanda takılı kolyenin yasak olmadığı nerden anlıyoruz bunu?
Çünkü ziynetlerin ma zahare minhâ yani "açıkta olanlarından biri o. Tıpkı bilekteki bilezikler, kulaktaki küpe, saçtaki toka, burundaki hızma, yanaktaki piercing.
Bunlar adı üstünde görünür durumdadır; açıktadır (ma zahare minhâ). Saklanmıyacak; örtülmeyecek.
Ayette bunu belirten ifade şu:
Ziynetlerini açmasınlar ama açıkta olanları başka
Lâ yubdiyne ziynet ehunne illa ma zahare minhâ
Ziynetlerin açıkta olanları herkese açık. Hiçbir sakınca içermiyor. İnanan kadının erkek hizmetçisine de açık onlar, cami imamına da. Tamam?
İnanan kadının saklamış olduğu takıları baldırlarına taktığı halhal ve göbeğine yapıştırdığı piercing olabilir, ki onları ayette anılan müstesna kişilere açabilir ancak. Örneğin erkek hizmetçisine.
Nasıl yapacak bunu; göbeğini ona açarak mı, "piercing"i ordan çıkarıp avucuna alarak mı?
*
Şimdi lütfen dikkat.
Bir de memeleri aşıp göbeği ulaşan zincir var. İlkin o da açıkta. Açıkta ki Allah örtülmesini buyuruyor:
Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üstüne vursunlar
Vel yadribne bi humur ihinne alâ cuyûb ihinne
Göğüs yırtmacının olduğu yerde memeler var. Ve onların üstünde o zincir.
İlahî buyruğun gereği olarak inanan kadın o zinciri de sakladı şimdi. Tamam? Şimdi o da saklamış olduğu takılarından biri. İnanan kadın onu da yalnızca müstesna kişilere açabilir ancak. Örneğin erkek hizmetçisine.
Nasıl yapacak bunu; memelerini açarak mı, zinciri blüzünün üstüne takıp ortaya çıkararak mı?
Bunu yapması 30’luk erkek hizmetçisinin önünde sakıncasız ama 90’lık imamın önünde yasak, neden? Hangisi onu teşhircilik diye algılamıyacak konumdadır, hangisi teşhircilik sanabilecek konumda?
*
araf 30 ve 31de Allah zinetlerinizi takın takıştırın demiş.
Takın takıştırın, aşırılığı akla getiren bir ifade. A’raf 31’de söylenen, o değil. Tam aksine, Allah orda "Aşırı gitmeyin!" diyor –lâ tüsrif.
Demek ki aşırı gitmek uygun değildir; yasaktır. Aşırı gitmek, teşhirciliktir.
Allah A’raf 31’de "Ziynetleriniz takının!" diyor –huzû ziynet ekum. Uygun olan bu.
*
Nûr 31’deki şu ilahî buyruğa dikkat eder misin:
Ziynetlerinden sakladıkları, belli olsun diye
li yu’leme ma yuhfiyne min ziynet ehunne
ayaklarını vurmasınlar
Lâ yadribne bi ercul ihinne
Burda söz konusu olan, inanan kadının saklamış olduğu ziynetleri; örneğin halhal. Madem saklamıştır saklı kalması gerekir.
Sakladığı şeyleri ortaya dökmesi teşhirciliktir. Başka bir şey olması mümkün mü?
Ortaya dökülebilir idiyse neden sakladı? Madem ortaya dökülmesi sakıncalı diye sakladı neden ortaya döküyor? Bu bir.
İkincisi takı yeşhirciliği Nûr 60’a göre yasaktır. Açık ve net:
Cinselliği kalmamış olup oturan kadınlar, takı tehirciliği yapmaksızın, giysilerini atabilirler –gayre müteberricatin bi ziynet in...
Burdaki ziynetlerin takı olduğu kesin çünkü cinselliği kalmamış olup evde oturan kadınlar onlar; bir bakıma yatalak. Vücutları pörsümüş; itici. Onu gidermek için takıp takıştırabilirler.
Yoksa o kadınların pörsümüş, itici vücudu eğer erkeklerin şehvetini uyandırıyorsa duvarlar da uyandırır. Duvarları tesettüre soksunlar.
Şimdi sayın savana, Yüce Allah Nûr 60’ta yasakladığı takı teşhirciğini Nûr 31’de caiz mi kılıyor? Orda kara dediğine burda ak mı diyor? Mümkün mü bu?
Efendim, yorum. Elbette yorum. Çürütün:
Kanıtlayın ki inanan kadının, ortaya dökülmesi sakıncalı olduğu için, saklamış olduğu ziynetlerini ortaya dökmek için ayaklarını vurması teşhircilik değildir.
Kanıtlayın ki Allah Nûr 60’ta kara dediğine Nûr 31’de ak der. Kuran bu çelişkiye layıktır.
Görüyor musun ben de kızıp tepkili davranmaya başladım! Neden ki?
Önce, bunun için özür dilerim.
Sonra da konuya açıklık getirmeme vesile olan sorunuz için teşekkür.
Sevgi ile,
Hasan Akçay
|