HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: KUR’AN’ DA İSMİYLE GEÇEN 19 RESUL Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

http://www.yeniyorumlar.org/turkce/trindex.htm

KUR'AN VE BİLİNMEYEN İLGİNÇ KURAMI

Allah sözün en güzelini birbirine benzer, iki şerli bir Kitap halinde indirdi... 39/23 S. Ateş

Ayet, öncelikle yazılı Kur'an kelimelerinin ve buna bağlı olarak'ta, yazılı Kur'an ayetlerinin çok önemli bir özelliğini vurgulamaktadır.

Şöyle ki: Allah kelimesinden gayri, Kur'an'ı oluşturan tüm kelimeler, birbirinin benzeri veya birbiriyle eş anlamlı, iki çift, yani dörtlü kelime gruplarından oluşmaktadır.

Örneğin: Muhsin, Maruf, / Tayyib, Tahhir.

Muhsin ve Maruf kelimeleri eş anlamlı, bir çift kelimeyi, Tayyib ve Tahhir kelimeleri de benzer anlamlı, diğer bir çift kelimeyi oluşturmaktadır.

Kelimelerin ilk ikisi aynı şeyi, ikinci ikiside benzer şeyi, iyi, güzel / pak, temiz anlamını ihtiva etmektedirler

Kelimeler bir sıfat olup, canlı cansız veya maddi  manevi her şey için kullanılmaktadırlar.

Türkçe ve diğer dillerdeki kelimeler için de benzer bir özellikten söz edilebilir.

Örneğin: Sözünü ettiğimiz Kur'an kelimelerinin vurguladığı şeyi, bir çok Türkçe kelime ile de vurgulayabiliriz. İyi, güzel, hoş, temiz, pak gibi. Türkçe veya diğer dillerde de bir çok sıfat, fiil veya isim, birden fazla, hatta dörtten fazla, değişik kelime ile   vurgulanabilmektedir. Yahut, bazı şeyler için, dört veya daha çok kelime kullanılırken, bazı şeyler için de tek bir kelime kullanılabilmektedir. Yani şeyler için, eşit sayıda kelime kullanılmamaktadır.

Kur'an ise, Allah'tan gayri sözünü ettiği her şey için, küçük nüanslarla birbirinden ayrılan, mutlaka iki çift kelime kullanmaktadır.

Muhsin (iyi), Maruf (güzel), / Tayyib (temiz), Tahhir (pak).

Dikkat edilirse, kelimeler aynı şeyi, fakat değişik hece ve değişik harflerle vurgulamaktadırlar.

Bu kelimelerin vurguladığı türden sıfatları vurgulayan, başka bir kelime daha Kur'an'da bulunmamaktadır.

Takriben, 50 grup , yani 200 Kur'an kelimesi üzerinde yaptığım incelemelerden sonra ve parça bütün ilişkisinden hareketle, Allah kelimesinden gayri, tüm Kur'an kelimelerinin, bu tür bir Kuram'a tâbi olduğu kanatine vardım.

Elimdeki Kur'an kelimeleri fihristini (Mücemm'mül Müfehres) inceledim. Kur'an'ın, takriben 2000 değişik kelime kullandığını tespit ettim. Yani Kur'an meramını, sadece 2000 ayrı kelime ile ifade etmiş olmaktadır.

Türkçe de 40.000 kelime olduğunu düşünürsek, bu durumun, Kur'an açısından son derece ilginç bir durum oluşturduğunu anlarız.

Daha başka bir ifade ile : Kur'an kullandığı her kelimeyi, 3 ayrı kelime ile de tefsir etmiş olmaktadır.

Öksüzlere mallarını verin, TEMİZ'İ (tayyib) pis olanla değiştirmeyin... 4/2 S. Ateş

Onların mallarından kendilerini   TEMİZ'leyeceğin (tahhir), yücelteceğin bir sadaka al ve onlara dua et... 9/103 S. Ateş

İçinizden hayra çağıran, İYİ'liği (mâruf) emredip kötülükten men eden bir topluluk olsun... 3/104 S. Ateş

Hayır, kim işini GÜZEL (muhsin) yaparak özünü Allah'a teslim ederse, onun mükâfatı, Rabbi'nin yanındadır... 2/112 S. Ateş

Yukarda verdiğimiz ayetlerden de anlaşılacağı gibi, Kur'an'daki her kelime, başka bir kelime ile çok yakın bir benzerlik içererek, bir çift oluşturmaktadır. ayrıca her çift kelime de, başka bir çift kelime ile benzeşerek, iki çifti tamamlamaktadır.

Kur'an'daki kelime gruplarını bilmek, Kur'an'dan doğru bilgi derlemek için çok önem arz eder. Kur'an'daki ayet çiftlerini veya gruplarını bilmek, Kur'an'dan doğru bilgi derlemek için hayatı önem arz eder.

Çünkü, Kur'an her şey için, 4 ayrı kelime kullandığı gibi, her olayı da, 4 ayrı ayetle anlatmaktadır.

Bir konuda hüküm vermek veya bir sonuca varmak için, konuyla ilgili temel kelime grupları ile, konuyla ilgili ayet guruplarını tespit etmek veya bilmek, çok önem taşımaktadır.

Çünkü, Kur'an her konuyu, 4 ayrı ayetle ve 4 ayrı açıdan vurgulamaktadır.

Örneğin:

1. Elçilerimiz, İbrahim'e müjde getirip "Selam!" demişlerdi. O da "Selam!" dedi; çok durmadan hemen (elçilere) kızarmış bir buzağı getirdi. Ellerinin buzağıya uzanmadığını görünce durumlarını beğenmedi. Ve onlardan ötürü içinde bir korku duydu. "Korkma dediler, biz Lût kavmine gönderildik." Ayakta durmakta olan karısı güldü. Biz de ona İsak'ı müjdeledik. İsak'ın ardından da Yakub'u."Vay, dedi, ben bir   kocakarı, bu kocamda bir pir iken doğuracak mıyım? Bu cidden şaşılacak bir şey!" 11/69-72 S. Ateş

2. Elçilerimiz İbrahim' e (oğlu olacaığına dair) müjdeyi getirdikleri zaman dediler ki: biz şu kentin halkını helâk edeceğiz. Çünkü oranın halkı zalim oldular. (İbrahim) dedi: Ama orada Lût var? dediler: Biz orada kimin bulunduğunu daha iyi biliriz. Onu ve Ailesini Kurtaracağız yalnız karısı (azabda) kalacaklardandır. 29/31-32 S. Ateş

3. İbrahim'in ağırlanan konuklarının haberi sana geldi mi? Bir zaman onun yanına girmişler: Selam demişlerdi.  Selam, dedi, (siz) tanınmamış bir topluluk(sunuz). Gizlice ailesinin yanına gitti, semiz bir buzağı getirdi. Onu, önlerine yaklaştırdı, yemez misiniz? dedi. (yemediklerini görünce) onlardan içine bir korku düştü. Korkma dediler. Ve ona bilgin bir oğlan çocuğu müjdelediler. Karısı çığlık içinde geldi (hayretten elini) yüzüne vurarak: (Ben) kısır bir koca karıyım dedi. Dediler ki : Rabbin öyle dedi. O, hüküm ve hükmet sahibidir, bilendir. 51/24-30 S. Ateş

4. Onlara İbrahim'in konuklarından haber ver: Onun yanına girmişler, Selam demişlerdi. O da: biz sizden korkuyoruz. dedi. Korkma dediler, biz sana bilgin bir çocuk(un olacağını) müjdeleriz! Bana ihtiyarlık dokunduktan sonra mı beni müjdelediniz? Ne tuhaf bir şey ile müjdeliyorsunuz beni? dedi. Sana gerçeği müjdeledik, umut kesenlerden olma! dediler. Sapıklardan başka kim Rabbi'nin rahmetinden umut keser? dedi. 15/51/56 S. Ateş

Yukarda verdiğimiz ayetler, değişik surelerde yer alan, ancak birbirinin benzeri  bir grup ayetlerdir. Ayetler aynı olayı, değiş açılardan anlatmaktadırlar. Aynı konuyu anlatan, başka br ayet daha Kur'an'da yer almamaktadır.

Kur'an'da anlatılan her olay, gösterilen her ibret veya verilen her mesaj, yukarda verdiğimiz örnekte olduğu gibi, birbirinin benzeri ayetlerle, 4 ayrı açıdan anlatılmaktadır.

Yukarda verdiğimiz örnekte olduğu gibi, bazı konularla ilgili benzer ayetler, değişik surelere dağılmış olsada, Kur'an'ın geneli dikkate alındığında, kolayca seçilmektedirler. Ancak, aynı konuyu çok değişik ifadelerle anlatan, bazı benzer ayetleri tespit etmek ise, oldukça zor olmaktadır.

Kur'an kelime ve ayetlerinin tabi olduğu bu kuram'ın, bilinip dikkate alınması, Kur'an araştırmacıları açısından çok büyük önem taşımaktadır.

Çünkü, Kur'an'dan yapılacak bir yorumun, doğru olup olmadığının sağlaması, bu kuram'ın dikkate alınmasıyla mümkün olmaktadır.

Başka bir ifade ile: Kur'an kelime ve ayetlerinde, zaman içinde meydana gelmiş, anlam ve yorum kaymaları, bu kuram sayesinde anlaşılmaktadır.

Örneğin:

Geçmişte olanlar hariç, artık babalarınızın (ÂBÂ) evlendiği kadınlarla evlenmeyin. Çünkü bu, edepsizliktir. (Allah'ın) hışm(ı)dır ve iğrenç bir yoldur. 4/22 S. Ateş.

Şimdi: Söz konusu kuram'a göre ayette geçen ve babalar anlamı verilen, ÂBÂ kelimesini inceliyelim.

Ancak, kelimeyi incelemeden önce, Kur'an kelime ve ayetlerinin, bilinmeyen başka bir özelliğini daha açıklamamız gerekmektedir.

Şöyle ki: Tüm Kur'an kelime ve ayetleri, mikro ve makro anlamlar ihtiva etmektedirler.

Örneğin: "Adem" kelimesi: Mikroda, seri başı ilk insan ve ilk peygambere dikkat çekerken, makroda, gelmiş geçmiş ve gelecek tüm insanlara dikkat çeker.

"Ümmet" kelimesi: Mikroda, belli fıtrata sahip her canlıya dikkat çekerken, makroda, ortak fıtrata sahip bütün canlılara dikkat çeker.

Tıpkı bunun gibi, ÂBÂ kelimesi ve benzerleri de, mikroda, arada kan bağı bulunan akrabalara, makroda, arada ırk bağı bulunan insanlara dikkat çekmektedirler.

Âbâ, Ebna / Kavim, Akraba.

Kelimeler, birbiriyle müsavi olup, aynı şeyi, değişik ifadelerle vurgulamaktadırlar.

Kelimeler, önce erkeklere, sonra da kadınlara dikkat çekmektedirler.

Buna göre: Yukarda verdiğimiz ayette geçen ÂBÂ kelimesinin, arada kan bağı bulunan yakın akrabalara dikkat çektiği, ancak, zaman içinde anlam kaymasına uğrayarak, kişilerin, bizzat baba ve büyük babalarına yorulduğu anlaşılıyor.

Yani ayet, sadece babaların evlendiği kadınlarla evlenmeyi yasaklamıyor. Ayet, insanların  ayrıldıkları veya dul kalan eşleri ile evlenmeyi, en az üç kuşağa kadar, arada kan bağı bulunan, diğer bütün akrabalara yasaklıyor.

İslam alimleri, Kur'an kelimelerinin tabi olduğu, söz konusu kuram'ı bilmedikleri için, akrabalar şöyle dursun, ölen kız veya erkek kardeşlerin eşleriyle bile, evlenmeye cevaz vermişlerdir.

Başka bir örnek: Konu başında verdiğimiz kelimelerin zıtlarını inceliyelim.

Habis, Hınzır / Rics, Necis. (Bozuk, Zararlı / Pis, Kirli)

Kelimeler, calı, cansız, her şey için kullanılan ve habis, zararlı, pis veya kirli anlamlarını ihtiva eden  birer sıfattırlar.

Ancak kelimelerden biri, Hınzır kelimesi, zaman içinde, yüzde yüzlük bir anlam kaymasına uğrayarak, domuz hayvanına yorulmuş bulunmaktadır.

Daha başka bir örnek:

Size (şunlarla evlenmeniz) haram kulundı: Analarınız (ÜMME HATÜ), kızlarınız (BENATÜ), kız kardeşleriniz, halalarınız (HAMMATÜ), teyzeleriniz (HALATÜ), kardeş kızları, kız kardeş kızları... 4/23 S. Ateş

Ayet, bir müslümanın evlenemeyeceği kişilere, yani yakın akrabalarına dikkat çekiyor. Ancak, sanki ayet, hala ve teyze kızlarından hiç söz etmiyor. Sanki ayet, onları yasak kapsamına almıyor.

Ana, Kız /Hala, Teyze.( ÜMME HATÜ, BENATÜ / HAMMATÜ, HALATÜ.)

Kelimeler, birbirinin benzeri olup, akrabaları içinde kadınlara ait sıfatlardır.

Hala ve teyze, ana ve kızın benzeri olduğundan, kız kardeş kızlarına, doğrudan dikkat çeken ifade, hala ve teyze kızlarına da, dolaylı olarak dikkat çekmektedir. 

Baba, Kardeş / Amca, Dayı. (EBEVA, EĞEVA / EĞMAMİ, EĞVALİ.)

Bu kelimeler de, birbirinin benzeri olup, akrabaları içinde erkeklere ait sıfatlardır.

Amca ve dayı, baba ve kardeşin benzeri olduğundan, kardeş kızlarına, doğrudan dikkat çeken ifade, dolaylı olarak'ta, amca ve dayı kızlarına dikkat çekmektedir.

Dikkat edilirse, kelimelerde herhangi bir anlam kayması yok. Ancak, yukarda verdiğimiz ayetten ve yaptığımız açıklamalardan, söz konusu kuramın bir işlevinin daha olduğu anlaşılıyor.

Şöyle ki: Kur'an bir akrabaya dikkat çekerken, aynı anda, o akrabaya benzer kıldığı, diğer akrabalarada dikkat çekmiş oluyor.

Aynı şekilde: Kur'an bir peygamberi tanıtırken, hem o peygamberi, hemde o peygambere benzer kıldığı ikinci bir peygamberi tanıtır.

Örneğin: Kur'an, Hz. Yakup Esbat'ın peygamberlik hikayesini anlatarak, benzeri bir peygamberlik hikayesi olan, ağabeyi Hz. İshak İsmail'i de genel olarak tanıtmış olmaktadır.

Ayni şekilde: Kur'an bir hayvanı tarif ederken, o hayvana benzer kıldığı, ikinci bir hayvanı da tarif etmiş olmaktadır. Örnekleri bir hayli çoğaltabiliriz...

Bu açıklamaradan sonra: Kur'an'ın içerdiği söz konusu kuramın, iki temel hikmetinin olduğu açıkça anlaşılıyor.

1. Kur'an kelime ve ayetlerin de, zaman içinde meydana gelen anlam kaymalarını düzeltmek.

2. Kitabın hacmini çoğaltmamak.

KURANDA İSMİ GEÇEN 19 RESUL


Hz. Ahmet Muhammed
Hz. İshak İsmail
Hz. Yakub Esbat
Hz. Talut Davud
Hz. Yunus Zünnün
Hz. Yahya İsa
Hz. Zekeriya İmran
Hz. Yusuf İdris
Hz. Süleyman Zülkarneyn
Hz. Musa Harut
Hz. Harun Marut
Hz. Salih Şuayb
Hz. Hud Lût
Hz. Lokman Üzeyir
Hz. Elyasa Zülkif
Hz. İbrahim İsrail
Hz. Nuh İlyas
Hz. Adem Eyyub
Hz.Cebrail Mikail

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Mirror

Naci Çelik’in bu enteresan ve tuhaf yorumlarını tekrarlayarak ve yayarak ne elde etmeye çalıştığını anlayabilmiş değilim. Bu “farklı ve uçuk olsun, isterse çamurdan olsun” anlayışın seni yakacak. Bunu bir dost tavsiyesi olarak yaz bir kenara.

Bu yorumlar gerçeği yansıtmıyor.  En hafif tabirle böyle.

Naci’nin bu (bence) uçuk kaçık yorumlarını savunan ve sitesini reklam eden sen, aşağıdaki yorumu hakkında neden herhangi bir söz söylemiyorsun?

…Çünkü hayat kadınları, gençlerin cinsel eğitimine, kimseye zarar vermeden, cinsel arzularının tatminine çok büyük katkılarda bulunarak, sağlıklı bir evliliğe hazırlanmalarına yardımcı olmaktadırlar. Ayrıca, evli erkeklerin en büyük sorunu, cinsel monotonluğu yenmelerine de yardımcı olarak birçok erkeğin boşanmasına veya ikinci bir evlilik yapıp, ailelerini mutsuz etmelerine de mani olmaktadırlar. Bundan dolayı, Kur’an, hayat kadınlığına, genel evlere meşruiyet kazandırarak…

Nasıl? Miden kaldırmıyor değil mi?

Şimdi asıl konumuza gelelim. Nasıl bir sakat ve sağlıksız mantık yürütmeyle hareket edildiğini birkaç örnekle görelim:

Bakın nasıl bir metodla Yusuf Peygamber ile İdris Peygamber aynı kişi ilan edilmiş:

Yukarıda verdiğimiz kıssadan, Hz. Yusuf’u Mısır kralının kendisine vezir, yani halef olarak seçtiği ve sonra da kralın yerini alarak, Mısır devletinin en yüksek makamına yerleştiği anlaşılmaktadır. Hz. Yusuf’un, peygamberlik makamına ve Mısır devletinin hükümdarlığına uzanan yola, nereden çıktığını hatırlar, düşünürsek, Hz. Yusuf’un ikinci ismini ,kolayca anlarız.

«Nihayet onu götürüp de kuyunun dibine atmağa topluca karar verdikleri zaman, biz Yusuf’a: And olsun sen onların bu işlerini hiç farkında olmayacakları bir sırada kendilerine haber vereceksin! diye vahyettik.» (12/15)

Bir kuyunun dibinden başlayıp, peygamberlik ve halifelik makamına yükselen bir yaşamı, aşağıdaki ayetler vurgulamıyor mu?

«Kitap’ta İdris’i de an. Çünkü o, çok sadık bir peygamberdi. Onu yüce bir makama yükseltmiştik» (19/56, 57)

Ne kadar da sağlam bir mantık yürütme değil mi? İki Peygamber de yükseldiği için, sırf bunun için aynı kişiler oluveriyorlar.


Adem Peygamber ile Eyyup peygamber için bakın nasıl bir sakatüstü mantık yürütme mevcut:

Ayetler, Adem ve ehlinin, şeytan tarafından aldatılarak cennetten çıkarılışlarını, sonra da büyük bir pişmanlıkla, Allah’a yalvarışlarını, Yüce Allah’ın da, onlara rahmet edip, bağışlamasını tasvir etmektedir. Ayetler, Adem ve eşinin, Şeytana uydukları için, cennetten yeryüzüne indirilişini tasvir eden, bir önceki ayetlerin anlattığı olayı, değişik bir açıdan anlatmaktadır.

“Eline bir demet sap al, onunla vur da yeminini bozma...” Ayetlerdeki bu ifadeye, Hz. Eyyup ile ilgili, Kur‘an dışı rivayetlerin tesiriyle, yanlış anlamlar giydirildiği için, ayetin vurguladığı olay anlaşılamadı. Ayette geçen kelimeler, Kur‘an’dan anlamlandırıldığında, ayetin, insana verilen fıtri yetenek ve zaaflara dikkat çektiği, Yüce Allah’ın Adem’e “Uhdenizdeki bir demet bilgilerle inin, bir daha şeytana uyarak, bana verdiğiniz sözden dönmeyin” dediği anlaşılıyor.

Dikkatle düşünülürse, her iki grup ayetin de, Şeytan tarafından aldatılan birilerini ve o birilerinin, büyük pişmanlığını, sonra da Yüce Allah’ın, onları bağışladığını anlatmaktadır.

“Adem, Rabb’inden birtakım kelimeler aldı (onlarla amel edip Rabb’ine yalvardı O da) bunun üzerine onun tevbesini kabul etti. Şüphesiz O tevbeyi çok kabul edendir, çok esirgeyendir...”

Ayrıca ayetlerden, cennetten yeryüzüne indirilen ilk kuşak insanların, sadece, bir kadın ve bir erkekten ibaret olmadığı, birçok kadın ve birçok erkekten ibaret olduğu, cennetteki adıyla, Adem, yeryüzündeki adıyla, Eyyup’un, (ADEM-EYYUP) insanlığa gönderilen ilk peygamber olduğu da anlaşılıyor.

İkisinin de tövbesi kabul edilmiş. O halde ikisi aynı kişi.


Hud Peygamber ile Lut Peygamber ise sırf isimlerin ve toplumlarının helak edilme benzerliğinden dolayı aynı kişilermiş. Bakın nasıl:

Hud ve Lut isimleri ile ilgili Kur‘an’da bir çok ayet yer almasına rağmen, Kur‘an, Hud ve Lut isimlerinin aynı şahsa ait olduğuna, bilhassa Hud ve Lut deyimleri arasındaki kavram benzerliği ile, isimlere ait kavimlerin, helak edilişine dikkat çeken, ortak bir fırtına çeşidi (meterân) ile dikkat çekmektedir.


Salih Peygamber ve Şuayb Peygamber de sırf kavimleri benzer cezaya çarpıldıkları için aynı kişilermiş

…her iki grup ayetler de, korkunç bir ses ve sarsıntıyla helak olan bir kavmin helakını, aynı uslup ve aynı ifadelerle tasvir etmektedir…


Bunun adı ilim falan değil KATLİAM...



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Naci Çelik’in uyguladığı bir diğer sağlam(!) metod; isimlerin aralarındaki ve’ler aslında “ve” falan değildir aslında onlar “eşittir” işaretine karşılık gelmektedir.

«(Evet) kim Allah’a, meleklerine, elçilerine, CEBRAİL ve MİKÂİL’e düşman olursa bilsin ki, Allah’da inkar edenlerin düşmanıdır.»(2/97-98; S. Ateş çev.)

Ayetlerin dikkat çektiği, Cebrail ve Mikâil aynı şahıs olup, Allah ile peygamberler arasında elçilik yapan belli bir melektir.

Neden Cebrail ile Mikail aynı melektirler? Çünkü arada "ve" bağlacı var ve bir önceki ayette sadece Cebrail'den bahsediliyor.

Ayetteki ifade şu: Allah’a ve Meleklerine ve Elçilerine ve Cebrail’e ve Mikail’e. O halde neden tüm “ve”ler “eşittir” olmuyor da sadece Cebrail ve Mikail arasındaki “ve” eşittir” anlamına geliyor?

Naci’nin mantığıyla hareket edersek Allah=Melekler=Elçiler=Cebrail=Mikail olmalı.

Başka bir ayete daha bakalım:

Enam 85. Zekeriyya ve Yahya ve İsa ve İlyas... Hepsi iyilik ve barış için çalışanlardandı.

Yahya ve İsa Peygamberler aynı kişilermiş Naci’ye göre. Hayır değil, bu mantığa göre Zekeriya, Yahya, İsa ve İlyas hepsi aynı peygamberin dört değişik adıdır.

İshak ile İsmail de aynı peygamberlermiş. Bakalım:

Bakara 136. Şöyle deyin: "Allah'a, bize indirilene, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, onun torunlarına indirilene, Musa'ya ve İsa'ya verilene, ve diğer nebilere verilene inandık.Bunlar arasından hiç kimseyi ayırmayız.Biz yalnız O'na/Allah'a teslim olanlarız."


Bu çorbayı kaldırabilecek mideye bravo(!) doğrusu.




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Alperen

Allah sözün en güzelini birbirine benzer, iki şerli bir Kitap halinde indirdi... 39/23 S. Ateş

Bu forumu tek tek peygamber önermelerını tartışmak için acmadım yanı bır tekrar yapma nıyetım yok,Yahya-İsa,Zekerıya-İmran,İsmail-İshak bunlar önceden tartışıldı o yuzden hıç degınmıycem.Yazında benzerlıkleri eksık vermişsin,okuyucular ılgılı sıteden bakabılırler.Kuranda ve baglacı her zaman ayrılık belırtmez,aynı şekılde anlamınada gelır.Gunduzun ıkı tarafı ve gecenın yakın saatleri gıbı...

 

Alperen yazdı:

Konuyu baştan itibaren kısaca şöyle özetleyebiliriz: Zülkarneyn, iki nebula arasında bulunan gezegenden birine gitmiş, oradakiler, diğer gezegen de bulunan Ye’cüc-Me’cüc’ün kendilerine saldırdıklarını söyleyerek, Zülkarneyn’den o gezegenle kendi gezegenleri arasında para karşılığında gazdan bir engel yapmasını istemişlerdir.

Zulkarneyn ıle ilgili super uçuk bır yazı asmışsın ve okurken kuçuk dılımı yuttum,önce bundan baslayalım oraya Suleyman-Zulkarneyn önermesını astım oraya yazar ve eleştırısen sevınırım.

Sadece su ayet bıle çok açık:

SULEYMAN BAKIR ILE ILE ANILAN TEK PEYGAMBER.

SEBE' suresi 12. ayet) Süleyman için de, sabah gidişi bir ay, akşam dönüşü bir ay (mesafe) olan rüzgara (boyun eğdirdik); erimiş bakır madenini ona sel gibi akıttık. Onun eli altında Rabbinin izniyle iş gören bir kısım cinler vardı. Onlardan kim bizim emrimizden çıkıp-sapacak olsa, ona çılgın ateşin azabından taddırırdı

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Mirror

Zülkayneyn ile ilgili yazı bana ait değil. İçeriğini yazan arkadaşımız, kuvvetmira savunabilir. Bu konuda onunla yazışmalısın.

Özel bir nedenden dolayı onun yazısını ben astım.

Zümer 23 iddilara delil teşkil etmez. Orada her peygamberin Kur'anda iki isimle anıldığı söylenmiyor. Bir kere konu isimler değil orada, sözün güzelliği. İçiçe, entegre ve derinlikli söz.

Naci'nin "Süleyman ile Zülkarneyn aynı tek Peygamberin iki ismidir" önermesine ne dememi bekliyorsun ki?

Adamın ölçütleri sakat en başta.

Daha önce de belirttiğimiz gibi, belli bir peygamberin isimlerini tespit etmek için, Kur‘an’daki peygamber isimlerine ait kıssalar arasındaki, benzerlikleri tespit etmek gerekmektedir.

Kıssalar arasındaki benzerlikler, bu mudur ölçüt?

Yüce Allah ikisinin de duasını kabul etmiş. Tesadüfe bakın. İkisine de herşeyden bir pay verilmiş. İşte bir delil daha. İyi de Sebe Kraliçesine de herşeyden bir pay verilmiş:

Neml 23. "Sebelilere hükmeden bir kadın buldum. Kendisine herşeyden bir pay verilmiş, kocaman bir tahtı var."

O halde Sebe Kraliçesi Süleyman yani Zülkarneyn Peygamberin ta kendisidir.

Bitmedi, daha ne ilimsel(!) değerlendirlemeler var:

Ayrıca, Süleyman isminin hediye (27/35, 36), Zülkarneyn isminin ücret (18/94, 95) kabul etmeyişi, muhataplarına karşı, her iki isme de geniş inisiyatif verilmesi (18/86, 38/39) her iki ismin de, kendilerine verilen büyük gücün, Allah’tan olduğunu vurgulaması (18/98, 27/40) isimler arasındaki diğer önemli benzerliklerdir.

Biri hediye kabul etmiyor diğeri ise ücret. Benzerlik ileri(!) düzeyde. Hangi peygamber ücret mukabili vazife yapmıştır ki? O halde???

“Geniş inisiyatif, güç ve yetki tek bir insana verilmelidir ve verilmiştir” söylenen bu. Böyle mantık yürütme mi olur, Allah aşkına.

Başı sakat, ortası sakat, sonu sakat.

Savunmak ve savrulmak zorunda değilsin.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Alperen.

Aşağıda vereceğim ayetten ne anlıyorsunuz?

Dünya hayatının geçici menfaatini elde etmek için,korunmak isteyen yetim(yoksul,fakir)kızları cinsel ilişkiye(ticarete)zorlamayın.Kim onları zorlarsa,şüphesiz Allah zorlanmalarından sonra(onlara karşı)bağışlayıcı,esirgeyicidir.24/33

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

mirror Yazdı:

Sadece su ayet bıle çok açık:

SULEYMAN BAKIR ILE ILE ANILAN TEK PEYGAMBER.



Ben de diyorum ki Zülkarneyn ile Davud aynı peygamberdir. Çünkü ikisi için de demiri eritme, demirle iş yapma sözkonudur.

Kehf 96. Atuni züberal hadid hatta iza sava beynes sadafeyni kalenfühu hatta iza cealehu naran kale atunı üfriğ aleyhi kıdra

Sebe 10. Ve le kad ateyna davude minna fadla ya cibalü evvibı meahu vet tayr ve elenna lehül hadid

Yok böyle bir mantık...



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Alperen

Böyle bir şey demen için önce Davuda hem demır hem bakır ılmının verıldığını söylemelısın.Davuda sadece demır verıldı,sonra gelen mirasçısı Suleyman'a ise demir ilmi mıras kaldı ve bakır verıldı.Zulkarneyn hem demır hemde bakırı kullanıyor.Zulkarneyn ıkıncı nesıl anlamıda Davuda mırascı Suleymanı doğruluyor.Zulkarneynde Suleyman gıbı nam salmış bır kıssaya sahıp mulk ve güçte  eşsiz buyuk bir hukumdar.

«Bana, demir kütleleri getirin.» Nihayet dağın iki yanı arasını aynı seviyeye getirince (vadiyi doldurunca): «Üfleyin (körükleyin)!» dedi. Artık onu kor haline sokunca: «Getirin bana, üzerine bir miktar erimiş bakır dökeyim» dedi.

Naci Bey benım ne akrabam nede baska bir şeyım,bılgılerı ıçınde arastırıp doğru buldukları alır gerısını bırakırım.Bu forumda radyoaktıf maddeden tutunda demınkı uzaydaki gezegenler kadar çok yorum yapıldı bunları kendı elınle astın ama hıç birini bu şekılde eleştırmedın.Peki senın kendi göruşun nedır?

 

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

naci celik Yazdı:

Sevgili Alperen.

Aşağıda vereceğim ayetten ne anlıyorsunuz?

Dünya hayatının geçici menfaatini elde etmek için,korunmak isteyen yetim(yoksul,fakir)kızları cinsel ilişkiye(ticarete)zorlamayın.Kim onları zorlarsa,şüphesiz Allah zorlanmalarından sonra(onlara karşı)bağışlayıcı,esirgeyicidir.24/33

Selam ile.

....Hizmetinizdeki genç kızları, iffetli kalmak isteyip dururlarken, iğreti dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın. Kim onları baskı altında tutarsa Allah, fuhşa zorlanmalarından sonra onları affedici, esirgeyicidir.

Selam Naci,

Ayet oldukça açık iffetini korumak isteyen genç kızları cinsel duygularızla fuhşa zorlamayın.Buna rağmen onların(iffetli genç kızların) dilemedikleri halde fuhşa zorlanmalarından dolayı Rab'bimiz bu genç kızları bağışlayacaktır çünkü suçlu iffetlerini korumak istedikleri halde resmen tecavüze zorlanan ve pazarlanan genç kızlar değil,onları bu yola zorlayan tecavüzcü coşkunlardır.Lütfen ayeti çarpıtma naci çelik,Allah zorlayanları bağışlamıyor,zorlananları bağışlıyor!


 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

 

Selam hemen hemen aynı ifadeleri kullanan bu 7 peygamberde aslında aynı kişimidir? (!)

 

FURKAN 57 De ki: "Onun karşılığında sizden bir ücret istemiyorum; ancak Rabbine varmak için bir yol tutmayı dileyenler istiyorum."  (HZ.MUHAMMED)

ŞUARA 109 "Ben bunun için sizden bir ücret istemiyorum. Benim ödülüm sadece âlemlerin Rabbi'ndedir.  (HZ.NUH)

ŞUARA 127 "Ben sizden bu iş için bir ücret istemiyorum. Benim ödülüm âlemlerin Rabbi'ndendir."  (HZ.HUD)

ŞUARA 145 "Ben bu iş için sizden bir ücret istemiyorum. Benim ücretim yalnız âlemlerin Rabbi'ndendir."  (HZ.SALİH)

ŞUARA 164 "Ben bu iş için sizden bir ücret istemiyorum. Benim ücret yalnız âlemlerin Rabbi'ndendir."  (HZ.LUT)

ŞUARA 180 "Ben bu iş için sizden herhangi bir ödül de istemiyorum; benim ödülüm âlemlerin Rabbi'nden başkasında değil."  (HZ.ŞUAYP)

YUNUS 72 "Yüz çevirdiyseniz çevirin. Ben sizden bir ücret istemedim. Benim ücretim, Allah'tan gelecektir. Bana, müslümanlardan/Allah'a teslim olanlardan olmam emredildi."  (HZ.NUH)

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 

Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats