HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: KUR’AN’ DA İSMİYLE GEÇEN 19 RESUL Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

mirror yazdı.

Benzerlıkler isimlerlede ortaya çıkyor.Mesela:

Kuranda İdrıs peygamber hakkında tek cumle olduğu için Yusuf -İdrıs önermesının zayıf gibi dursada sanılandan çok daha fazla benzerlık var.Kuyuda bulunup köle olarak satılmışken ta Devlet makamına yukselmış baska kım var?Yada en sadık peygamber kım desem ılk aklına kım gelır?Benım aklıma salatıyla,Allaha olan  baglılığıyla zınadan korunan sadık Yusuf gelir.Ayrıca Yusufa ruya tevılı gıbı özel fen ilmi verılmıştı.

İdris=2. İlim ve fende ileri seviyede olan anlamında

 

Naci Çelik yazdı

Sevgili Mirror.Yusuf"un sadık"lığının espirisini tam anlayamadın.

Yusuf"un evinde kaldığı kadın,onun nefsinden murat almak istedi ve kapıları kilitleyip:Haydi gelsene dedi.(Yusuf) "Allah"a sığınırım,dedi,efendim bana güzel baktı.Zalimler iflah olmazlar!"12/23

Hatırlarsan,Yusuf"u satın alan kral,yusufu evine getirdiğinde,karısına,buna iyi bak,bakalım,belki onu evlat ediniriz demişti.12/21

Burdan da anlaşılıyor ki,Yusufa o ev de çok iyi bakıldı,kendisine bir köle muamelesi yapılmadı.

Yusuf,kadına Efendim bana iyi baktı derken,kadının kocasını kastederek söyledi.Yanı kendisini satın alan ve kendisine iyi bakan adama ihanet etmedi.Yani kendisini evlat edinmek isteyen adama sadık kaldı.Ayetin vurguladığı sadakat,öncelikle bu sadakattır.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Alperen.

Sen,Kur"an"ı,Kur"an ayetlerini sorgulamaktan,Kur"an"a ve Kur"an ayetlerine,Kur"an"daki peygamberlere itiraz etmekten korkuyorsun.Bunun içinde Kur"an"ın kabuğunu kıramıyorsun ve Kur"an"ı anlaman gerektiği kadar anlıyamıyorsun.

Bana göre:Kur"an ayetlerini olduğu gibi,yani yazıldığı  veya ilk bakışta anlaşıldığı gibi,hiç sorgulamadan,hiç itiraz etmeden kabul etmekle,rivayet veya hadisleri hiç sorgulamadan,körü körüne kabul etmek,aynı şeydir.Ve sorgulamanın da sınırı yoktur.Kur"an"ı ne kadar çok sorgularsan,Kur"an"dan,o kadar çok bilgi derlersin.

Şunu bil ki:Rivayetleri,hadisleri sorguladığından,çok daha fazla Kur"an"ı sorgulamazsan,Kur"an"dan hiç bir şey öğrenemez,körü körüne Kur"an"ı ilah edinirsin.Hem de,halis bir hanif olduğunu zannederek.

Selam ile.

 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2442
Gönderen: 25 nisan 2007 Saat 8:44pm | Kayıtlı IP Rapor Mesajı Alıntı Alperen

Ayetlere bakılırsa daha nice Melek Elçiler var. Fakat bu elçiler kelimenin genel anlamıyla elçi.

Ölüm elçileri, çocuk veya güzel haber müjdeleyen elçiler, helak haberlerini ileten elçiler.

Bu görevlerin hepsini Cebrail ile Mikail'e yüklemek kolay. Nasıl olsa ikisi aynı tek melek.

İyi de ayetlerde sadece tek bir melek elçiden değil melek elçilerden de bahsediliyor. Olsun, teoriye laf yok.

Ankebut 33. ..elçilerimiz Lût'a gelince..
Fatır 1.
...melekleri ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler yapan O'dur...
Hicr 61. ...elçiler Lût ailesine geldiklerinde...
Hud 81. ...
Melekler dediler: "Biz senin Rabbinin elçileriyiz...

Sayı kaça çıktı???

Sayın Alperen.Yeryüzünde milyarlarca insan var ve yeryüzünden milyarlarca insan da geldi geçti.Ama Kur"an da çok belli sayıda insan ismi var.Melekler de öyle.Allah"ın ordularının sayısını Allah"tan başka kimse bilmez.Ama,Cibril Mikail,Kur"an"da adı veya adları geçen tek melektir.Meleklerden seçilmiş,özel bir melektir.Tıpkı,peygamberlerin özel insanlar olması gibi.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Naci Bey

Yusuf-İdris(sadık) yorumumu açtığınız için tesekkur ederim.Yusuf belirttiğiniz üzere yediği ekmeğe hiyanet etmedi,kendisine bakılan o evde nankörlukte bulunmadı,hapse girmeyi göze aldı ve sadık kaldı,hem bu yönden hemde gunahtan sakınan bir kul olarak..

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

naci celik Yazdı:

Evet.Ayet açık. Cinsel açıdan korunmak isteyen yoksul kız veya kadınları,cinsel ticarete zorlamayın diyor.

Soru:Ya söz konusu kadınlar, kendi tercih ve arzuları ile, cinsel ticaret yapıyorsa? Bu durumda, onlar için günah söz konusu mu?

Görüyor musun Mirror efendi? Naci’nin bu akla ziyan fikirlerine bakalım karşı çıkabilecek misin? Yoksa “ne olursa olsun cepheyi terk etmem” mi diyeceksin?

Bunun adı cinsel ticaret değil, fuhuştur. Profesyonel zina ne zamandan beri makul ve makbul bir ticaret şekli oldu?

Bu fuhuş işi başında kadınların olmadığı bir sektör. Kadınların namuslarının pazarlandığı çirkin ve insanlıkdışı bir sektör. Hangi fuhuş kölesi aklı başında kadın yaptığı işten haz almaktadır ve onurla mesleğini savunmaktadır?

Yüce Allah “zinaya yaklaşmayın” diyor, açık değil mi? Yoksa zina da aslında başka bir şey miş, iyi bir şeymiş de bizim mi haberimiz yokmuş.

Bakın Naci ne diyor:

…Çünkü hayat kadınları, gençlerin cinsel eğitimine, kimseye zarar vermeden, cinsel arzularının tatminine çok büyük katkılarda bulunarak, sağlıklı bir evliliğe hazırlanmalarına yardımcı olmaktadırlar. Ayrıca, evli erkeklerin en büyük sorunu, cinsel monotonluğu yenmelerine de yardımcı olarak birçok erkeğin boşanmasına veya ikinci bir evlilik yapıp, ailelerini mutsuz etmelerine de mani olmaktadırlar. Bundan dolayı, Kur’an, hayat kadınlığına, genel evlere meşruiyet kazandırarak…

Meğer hayat(!) kadınlığı pek makbul bir sosyal işleve sahipmiş ve böyle bir kamu yararı içerdiği için de haliyle pek sevapmış da haberimiz yokmuş.

Ya porno film yıldızları ve endüstrisisi. Onlar da kamu yararına iş üretiyor. Alkışlamak lazım.

Manukyan ne muteber ve saygın bir patroniçeymiş de haberimizi yokmuş.

Hayat Kadınlığı makbul de Hayat Erkekliği makbul değil mi? Naci neden sadece kadınları anlatmış acaba?

Adam cinsel monotonluktan sıkılınca gidip rahatlıyorsa, bu onun en doğal hakkıysa karısı da dilediği zaman aynı gerekçeyle gidip hayat erkekleriyle birlikte olabilmelidir, öyle değil mi? Yani kişi karısına ve kızına jigolo hizmeti verenlere de kızmamalı o halde.

Kişinin karısı ve kızı önüne gelenle birlikte olacak ve “ben Müslümanlardanım, namuslu bir insanım” diyen erkek de bunu şirin görüp hoş karşılayacak.

Naci efendi senin aklın başında mı? Sen razı olur musun bu işe?

naci celik Yazdı:

Ayrica:23/6.Ayetin dikkat çektiği, eşlerden gayri kadınlar, size göre kimlerdir?

Hasan AKÇAY’ın açıklamasını okuyunuz:

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=974&PN=1 &TPN=8

naci celik Yazdı:

Ayrica:4/24. Ayetin dikkat çektiği, ücret karşılığın da kendilerinden faydalanılan kadınlar, size göre kimlerdir.

Ücret karşılığı kendilerinden faydalanmak falan yok. Kadınlara mehirlerini vererek nikahlanmaktan bahsediliyor o ayette. Yüce Allah (haşa) fuhşu över mi hiç? Bir taraftan “sakın zinaya yaklaşmayın” diyecek diğer taraftan “bastırın parayı yapın zinayı” diyecek. Olacak iş mi? 

Nisa 24. Harpte elinize geçmiş kadınlar hariç olmak üzere, nikâhlı kadınlarla evlenmeniz de haram kılınmıştır. Bunlar dışındakileri, mallarınızı vererek almanız; şunu bunu dost tutmayarak iffetli yaşamanız, zina etmemeniz şartıyla size helal kılınmıştır. Kendilerinden nimetlendiğiniz kadınların mehirlerini onlara bir hak olarak verin. Mehir kesişmeden sonra karşılıklı hoşnutluğa bağlı hallerde üzerinize günah yoktur. Allah, her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

AMERİKALI SAPIK KIZININ BEKARETİNİ ARAP ŞEYHİNE SATTI

Eski bir porno starı, 13 yaşında öz kızının bekâretini 90 bin dolara bir Arap şeyhine satmaya çalıştı.

http://www.pressturk.com/detay.php?d=18646


Naci'nin haber hakkındaki yorumunu alabilir miyiz? Anne ve kız razıysa? Şeyh efendi parasını da veriyor bu arada...




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Alperen yazdı:

Görüyor musun Mirror efendi? Naci’nin bu akla ziyan fikirlerine bakalım karşı çıkabilecek misin? Yoksa “ne olursa olsun cepheyi terk etmem” mi diyeceksin?

Selam Alperen

Kuranda 19 resul ve resul kavramı üzerine açtığım bu konuyu ısrarla saptırıp Nisa 24 teki ücretli kadınlar tartışmasına çevırdın,peki senın bu yaptığın forum ılkelerine uygunmu?Eger ücretli kadınlar konusunu tartışmak istıyorsan lutfen ayrı bır başlık aç...

Bunu bilerek yapıyorsun,Lut kavmıne gelen elçilerin melek olduğunu idda ettın,orjjınal arapça metınden delıl isteyınce duymamazlıktan geldın,konuyu tekrar ücretli kadınlara çevırdın...

Ben senınlede bir çok ortak fıkre sahıbım,örneğin:

Şu sitede tek Kuran diyen kaç kişiyiz,haniflik,hadisler,mezhepler..vs şimdi senın her göruşunden de ben mı sorumluyum,bu şekılde duşunuyorsan çok sığı bir mantıktasın.

 

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
KuvvetMira
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 mart 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 74
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı KuvvetMira

Zülkarneyn Hakkındaki yapılan Hatalar Üzerine:


Zülkarneyn’in Kimliği

Zülkarneyn ayetleri, genelin kanaatin üzere Peygamberimiz(s.a.v.)’e imtihan maksadı ile Yahudiler veya onların öğrettikleri müşrikler tarafından soru sorulması neticesinde nazil olmuştur. Herkes tarafından çok iyi bilinen bir kişi hakkında imtihan maksadıyla soru sorulması mantıksız olacağına göre; müfessirlerin Zülkarneyn olma ihtimali üzerinde durdukları cihangir kralların hiç birisinin Zülkarneyn olamayacağını yenilemeden geçmeyim.

         Kısaca diyebiliriz ki, Zülkarneyn muhtemelen ilk çağlarda yaşamış, peygamber olma ihtimali kuvvetli, göklere seyahat etmesini sağlayan “sebeb” isimli vasıtayı elde etmesi için, kendisine Allah tarafından imkanlar sağlanmış, yaşadığı olaylar şuan ki ilimle bile kavranamayacak Salih bir kuldur. Ebetteki, gerçeği ancak Allah bilir.


------------------------------
Zülkarneyn

 

Allah’ın kendisine dünyada imkân sağlayarak uzak yerlere gidebilmesi için “sebep” isimli vasıtayı/ilmi verdiği şahıstır.

O kendisine verilen sebeple 3 ayrı seyahate çıkmıştır:

  • Güneşin battığı yere
  • Güneşin doğduğu yere
  • İki sedd/süd arasına

Gittiği yerlerde bazı kavimlerle karşılaşmış,3. seyahatinde vardığı yerdeki kavmin isteği üzerine, onları Ye’cüc-Me’cüc’ten korumak için bir sedd inşa etmiştir.

Yukarıda belirtilen Kehf Suresi 83–98 ayetleri dışında söylenecek ve söylenen her söz bir görüşten ibarettir. Doğruluğu sadece anlatanı bağlar ve kimse mutlak doğru olarak algılamamalıdır. Bu konuda bilfiil ayetlerde hiçbir bilgi yoktur. Düşünmek en temel farzdır. Ve Allah’ın insana daima düşünmesini emrettiğini göz önüne alarak ayetler üzerinde değişik açıdan yorum yapalım.

------------------------------------

Zülkarneyn peygamber mi? Hükümdar mı? Veli mi? Melek mi? Yoksa bir insan mı?

 

         Zülkarneyn ile ilgili diğer konularda olduğu gibi bu konudaki kuran dışı kaynaklarda yıllarca kafa bulandırmıştır:

Hz. Muhammed <s.a.v.> ‘e Zülkarneyn hakkında Tevrat tan soru soranlar, Yahudi veya onların öğrettikleri müşrikler olduğuna göre, Yahudi kaynaklarına bakmak gerekir. Yahudilerin Peygamberimizi imtihan maksadıyla, çok iyi tanıdıkları Tevrat ta açıkça ve defalarca öğülen bir hükümdar olan Kuruş hakkında soru sormaları oldukça yadırganması gereken abes bir durumdur. Ayrıca sınav maksadıyla sorulan sorunun bile az bilindiği yahut hiç bilinmediğine alamettir.

Zülkarneyn Kelimesi ‘ 2 boynuzlu’ anlamına geldiğine göre, Tevrat’ta Daniel Peygamber’in rüyasındaki ‘iki boynuzlu koç’ tan kasıt Zülkarneyn gibi gösterilmiştir. Zira bu rüyanın anlatıldığı bölümün sonunda rüyanın yorumunu yapan Cebrail ‘iki boynuzlu koç’ tan kastın İran kralları olduğunu söylemiştir. Kurandaki bahsedilen Zülkarneyn ile Tevrat ta geçen bu görüş isim benzerliğinden öteye gidemez. Keza Tevrat ta geçen rüyadaki anlatılmak istenen Medya ve Pers krallarının belirli bir süre Ortadoğu’da hâkimiyet sağlayacakları ve sonra Yunanlıların hâkimiyetlerine son verecekleri söylenmiştir. Ve Tevratta ki 2 boynuzlu koç sadece bir krala değil, birden fazla İran kralına işaret etmektedir. Yani bilfiil Kuruş’a saymak yanlışa yanlış şerre şer katmaktadır ve makul değildir. Eğer Kuruş Zülkarneyn ise Ye’cüc-Me’cüc kavmi kimdir? Bu konuda da bazı şahıslar hiç boş durmamıştır. Bazı sözde müfessirler Azad ve Mevdudi’nin söyledikleri gibi Türk kavmi mi? Bu mümkün değildir. Zülkarneyn’in değil! Kuruş’un ve yaptığı iddia edilen seddin bulunduğu bölgenin ahalisinde olan Türkleri; coğrafyanın ve tarihi gerçeklerin zorlanması sonucu Yecüc-Mecüc ilan etmişlerdir. Ne yazık ki günümüzde buna Müslüman kesimlerden inananlar da az değildir!

Kafkaslar da arkeolojik kazılar da bulunan sedd leri Zülkarneyn’in yaptığını iddia etmektedirler. Bir kere Zülkarneyn seddinin Kuranın indiği dönemde hatta kıyamete yakın zamana kadar ayakta olması gerekmektedir. Kazılardaki bulunan seddler kuranla anlatılana yapı bakımından benzese de aşılamayacağı konusundaki gerçekler bu saftirik tezleri bir çırpıda çürütmektedir.

Kur’an da anlatılan Zülkarneyn’in doğuları ve batıları fethetmiş bir hükümdar/cihangir olduğu konusunda ayetlerde bir netlik ve kesinlik yoktur. Keza Kuruş cihangir bir kral olarak bilinir.

Hz.İdris (Hanos) Zülkarneyn Olabilir mi?

Aslında, Zülkarneyn’in Hz. İdris olabileceğine doğrudan atıfta bulunan bir görüşe kaynaklar da rastlanmaz. Kur’an da Zülkarneyn ile Hz.İdris hakkında söylenenlerde hiçbir benzerlik olmaması esas delildir. Keza Zülkarneyn in göklere seyahat ettiğini düşünecek olursak Hz.İdris olma ihtimalini pekiştirmemiz gerekir. Zülkarneyn’in göklere seyahat ettiği düşüncesiyle Hz. İdris’in yüce bir yere yükseltilmesi paralellik arzeder. Hz.İdrisin ve Zülkarneyn’in kıssalarını incelediğimizde de bu benzerlilik kuran üslubuna uygun görülür. Burada dikkatinizi çekmek istediğim nokta; her şeyden önce, Allah<c.c.> Zülkarneyn’in kimliği üzerinde değil ne yaptığı üzerinde durmuştur. Ayete baktığınıza,’Kehf 83…Size ondan bir hatıra okuyacağım’ diye başlar. Kehf suresinde size Zülkarneyn’i anlatacağım denmemiş, Size ondan bir hatıra okuyacağım denmiştir. İnsanlar Zülkarneyn kimliğinden ziyade onun ne yaptığını düşünüp taşınmalıdır. Zülkarneyn’in yaptıklarını bırakıp kimliğiyle araştırıp doğruyu bulmaya çalışmak önce akla ve Kurana oldukça tezat bir durumdur. Keza kesin bir sonuç elde etmekte mümkün değildir.

------------------------------

Zülkarneyn’in Yaptığı Sedd ve Yapmadığı Sedd

 

         Kur’an da Zülkarneyn’in yaptığı; demirden tuğlalı, bakırdan sıvalı bir sedd anlatılmakta, Allah’ın dilediği vakte kadar da Ye’cüc-Me’cüc tarafından aşılamayacağı bildirilir. Tarihteki şahıslar içinde demirden bir sedd yaptığı bilinen duyulan bir kimse var mıdır? Makedonyalı İskender’in böyle bir sedd yaptığına dair elde hiçbir delil yoktur. Kuruş veya I.Dara’nınsa Hazar denizi ile Karadeniz arasında birer sedd inşa ettikleri ileri sürülmektedir. Keza bu bölge de gerçektende binlerce yıl önce bazı seddler olduğunu arkeolojik bulgular desteklemektedir. Hatta Zülkarneyn’in inşa ettiği sedde benzeyen demirden yapılmış sedd kalıntılarına rastlanır. Keza bu seddin    Zülkarneyn’in seddine benzediği ne kadar da kabul edilse de <Kur’an ‘ın seddin aşılamayacağına dair olan beyanı ile uymadığı apaçık ortadadır.>Açıkçası; Zülkarneyn’in yaptığı seddin mahiyetine ve aşılamayacağına dair ayetlere bakılacak olursa, Böyle bir sedd yeryüzünde Mevcut değildir. Eğer ki; yerin altında olabilir, arkeolojik kazılarla çıkarılabilir gibi bir varsayım olursa, bu varsayıma da bu seddin gerisinde kalan ve bu seddle yerlerinde tutulduğu sabitlendiği bildirilen Ye’cüc-Me’cüc’ün yeraltında olduğunu da kabul etmek gerekecektir.  Kur’an’daki sedd ve vasıfları ile Çin seddi ve Demirkapı seddi de uygun olmayacağı gibi diğer yerlerde bilinen seddlerinde hiçbirine uymayan, yeryüzünde olmayan bir sedd söz konumuz. Böyle bir seddin yeryüzünde görülmemiş olması ve bu seddi inşa eden bir şahsın bilinmemiş olması bütün tezleri bir anda çürütecektir.

----------------------

  • Ye'cûc ve Me'cûc

 

         “Kur’an’da işaret edilen Ye'cûc ve Me'cûc, rivayetlerde olduğu gibi Türk boylarından Tatarlar veya Türklerle soy birliği olan Moğollar olamaz! Çünkü Kur’an-ı Kerim indiği zaman Arapların ve bölgede yaşayan Yahudilerin Türk boylarıyla bir münasebeti yoktu. Hatta onların varlığından bile haberdar değildiler. Onlar arasında Türkler aleyhinde böyle olumsuz bir propagandanın yayılmış olmasıda düşünülemez. Ortadoğu’yu tedirgin eden, Cengiz ve Hülagü akınlarıdır. Bunlar peygamberde birkaç asır sonra olmuştur. İşte Cengiz ve Hülagü akınlarında saldırgan askerlerin yaptıkları dehşet koparan zulümler, hunharlıklar bölgede bütün bir millete karşı nefret uyandırmış ve Türkler aleyhinde böyle olumsuz riyakâr propagandalar yayılmasına neden olmuştur. Bunların Türklerle bir ilgisi yoktur. Cengiz ve Hülagü Müslüman değillerdi ama onların torunları Müslüman olmuşlar, Hindistan’da büyük bir İslam imparatorluğu kurmuşlar ve İslami yaymışlardır. Her halde İslam’ı yayan bir millet Ye'cûc ve Me'cûc olamaz!

         Bu olay Zülkarneyn seddinin nerede olduğu mevzusu ile iç içedir. Zülkarneyn seddinin Kafkasya’da veya Türkistan’ın sonunda olduğunu savunan bütün müfessirler, ister istemez Türklerin Ye'cûc ve Me'cûc olduğu kanaatini taşımıştır. { Her ne kadar günümüzde bazı yazarlar Ye'cûc ve Me'cûc’ün Çinliler ve Ruslar olabileceği gibi fikirler ortaya atıyorlarsa da, bu düşüncenin hiçbir delili ve dayanağı yoktur.}

------------------------------

  • Zülkarneyn’in seddi dünyadaki seddlerden hangisine uymaktadır?

 

  • Daryal (Darial, Dariel) Seddi

 

             Bu sedd, Kafkas Dağları’nda bulunan ve en büyük geçit olarak tarif edilen Daryal Geçidi’nde, Kazbek dağının doğusunda, Terek Nehri’nin doğduğu yerin yakınındadır. Eskiler bu geçide; Kafkas kapıları adını vermişlerdir.

         Bu görüşü savunan Ebu’l Kelam Azad; Kuruş tarafından demirden inşa edilen bu seddin, günümüz atlaslarında Viladi Kiyokz ile Tiflis kentleri arasında gösterildiğini söyler. “Kuruş Deresi” veya “Kuruş Güzergâhı” şeklinde adlandırılan bu sedde; Ermeniler Behak Gurai veya Kaban Gurai, Gürcüler ise “Demirkapı” demişlerdir. Miladi ilk asırda yaşayan Yahudi Seyyah Yusuf, 6. asırda yaşayan tarihçi Procopius ve ayrıca M. 528 yılında yaşayan Romalı komutan Bolisarius bu seddi görenlerdendir. M. 1557’de bölgeye gelen Anthonie Jenkinson’un bu hususu teyit etmesi gibi, XVII. Asırda yapılan haritalarda bunu göstermektedir. Daryal geçidinde bulunan demir sedd kalıntılarının, Zülkarneyn seddi olduğunu ispata çalışan Azad, bu hususta başkaca detay da vermektedir. Ona göre, demirden yapılmış olan Daryal seddi, Kur’an’da anlatılan Zülkarneyn seddine, bu seddin yakınındaki taştan yapılmış Derben Seddinden daha çok benzemektedir. 

         Keza bu sedd de; Kur’an’daki sedde uyum bakımından benzese de, aşılamayacağı konusundaki görüş açısından benzememektedir. Çünkü asılar önce harab olup gitmiştir!

 

 

  • Çin Seddi

 

         Müfessirlerin Çin seddi üzerinde durmaları, tarih kitaplarındaki Zülkarneyn seddinin tariflerinden kaynaklanır. Mesela seddin boyutları konusundaki bir rivayette; Seddin uzunluğunun 100 fersah (500 km.) genişliğinin 50 zira’ (yaklaşık 37 km.) yüksekliğinin 100 zira! (yaklaşık 74m.) olduğu söylenmektedir. Bu ve buna benzer hadisleri doğru kabul etmek ebetteki makul değildir ve yanlıştır, zira müfessirlerin bakış açılarının zaten bu boyutlarda bir seddi zorunlu kıldığını da işaret etmeden geçmeyelim. Çünkü müfessirlere göre bu sedd bozguncu bir kavim üzerine/önüne ve ya değişik bir ifade ile ülkenin sınırına boydan boya çekilmiş çok büyük bir sedd olmalı, hemde günümüze kadar ayakta kalmalıdır. Böyle tek sedd görülmüştür o da, Çin Seddi’dir. Ansiklopediler 600 km.lik bu seddin ilk inşa edilen 200 km.lik bölümünün Çin İmparatoru Şi Huangdi (M.Ö. 221–210) tarafından yapıldığını kaydetmektedir. Alusi de; İbn Said’in yeryüzünde bir yer tarif ettiğini, bu yerin de Çin’de bulunduğunu (Çin Seddi olduğunu) söyler. Ancak bu seddin, iki dağ arasında bulunmaması, Zülkarneyn tarafından inşa edilmemiş olması ve Kur’an’da anlatılan vasıflara uymaması sebepleri ile Zülkarneyn’in inşa ettiği sedd olmayacağını belirtir.

-------------------------------------------------

  • Dünya da Zülkarneyn Seddi’nin Vasıflarını Taşıyan Bir Sedd Yoktur.

         Müfessirlere göre ifade ile Zülkarneyn seddi; demir tuğlalı, bakır sıvalı, metrelerce yükseklikte

 Kilometrelerce uzunluğunda bir sedd olmalıdır. Böyle bir seddin varlığı ise ne duyulmuştur ne de görülmüştür. Elmalılı H.Yazır bu konudaki görüşlerini şöyle açıklar: “Doğrusu Kur’an’daki vasıflar, ikisine(Çin seddi ve Derbent Seddi) de uygun olmadığı gibi, diğer yerlerde bilinebilen seddlerin de hiç birine uymuyor.

---------------------------

  • Dünyada aşılamayan ve delinemeyen sedd kalmamıştır.

 

Dünyamızda bulunan aşılamaz ve delinemez bir sedd! Bu mümkün mü? Bu soruya en güzel cevabı veren Elmalılı, klasik anlayışı tenkit edercesine, ayete adeta yeni bir gözle bakmaktadır:

         “Hâlbuki ne yüksek dağlar aşılmış, ne sağlam istihkâmlar delinmiştir.”

         Bu cevap ayete karşı söylenmiş bir söz değil; Zülkarneyn’in seddi konusunda bulunan klasik bakış açısında karşı aklın yetmezliğinin ifadesidir. Bunu da şöyle vurgulamaktadır:

         “Demek ki bunun sırrı, Zülkarneyn’in döktüğü akıcı maddeydi. Demek ki o, normal bir madde değil, ilahi bir kuvvetti.”

             Elmalılı’nın bu sözleri Zülkarneyn seddinin gaz ve katman şeklinde olduğu anlayışını bir kat daha güçlendirmiştir. Ayette; ”Artık onu ne aşabildiler ne delebildiler.” Buyrulmuştur. O halde Ye’cüc-Me’cüc gezegenleri etrafındaki bu gaz katmanının bir yanında delik bulamadıklarından oradan çıkmaya vakıf olamamışlardır. Daha sonra da, içinden geçmeyi denemişler, bu denemelerinde de başarıya ulaşamamışlardır. Fakat bir gün gelip, bu seddin tabii bir sebeple ortadan kalkacağına bir sonraki ayette işaret edilir!............................................

----------------------------------------

Burada dikkatinizi çekmek istediğim nokta; her şeyden önce, Allah<c.c.> Zülkarneyn’in kimliği üzerinde değil ne yaptığı üzerinde durmuştur. Ayete baktığınıza,’Kehf 83…Size ondan bir hatıra okuyacağım’ diye başlar. Kehf suresinde size Zülkarneyn’i anlatacağım denmemiş, Size ondan bir hatıra okuyacağım denmiştir. İnsanlar Zülkarneyn kimliğinden ziyade onun ne yaptığını düşünüp taşınmalıdır. Zülkarneyn’in yaptıklarını bırakıp kimliğiyle araştırıp doğruyu bulmaya çalışmak önce akla ve Kurana oldukça tezat bir durumdur. Keza kesin bir sonuç elde etmekte mümkün değildir.

Fakat kelime anlam ve hatalarıyla alemler idrak edilemez.

Alemin Yapısı Çifttir. Tekinde Kalan Hüsrandadır!

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=2892&PN= 1&TPN=1



__________________
Yukarı dön Göster KuvvetMira's Profil Diğer Mesajlarını Ara: KuvvetMira Ziyaret KuvvetMira's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

AMERİKALI SAPIK KIZININ BEKARETİNİ ARAP ŞEYHİNE SATTI

Eski bir porno starı, 13 yaşında öz kızının bekâretini 90 bin dolara bir Arap şeyhine satmaya çalıştı.

http://www.pressturk.com/detay.php?d=18646


Naci'nin haber hakkındaki yorumunu alabilir miyiz? Anne ve kız razıysa? Şeyh efendi parasını da veriyor bu arada...

 

Naci Çelik Cevap verdi.

Söz konusu porno starının Allah ve ahirete inanan biri olduğuna inanmıyorum.

Eğer,söz konusu anne,Allah ve ahirete inanan biri ise:1.Rüşt yaşına ermemiş kızını cinsel ilişkiye zorlamış olur,bu hem  günahtır,hem suçtur.

2.Eğer,kız rüşt yaşına ermiş ve bu işi gönüllü olarak yapmaya kalksaydı,Amerikan toplumu açısından,bekaret bir anlam ifade etmediğine göre,iyi bir ticaret yapmış ve bir beyinsizin parasını almış olurdu.Hiç bir günaha da girmezdi.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Alperen yazdı:

Konuyu baştan itibaren kısaca şöyle özetleyebiliriz: Zülkarneyn, iki nebula arasında bulunan gezegenden birine gitmiş, oradakiler, diğer gezegen de bulunan Ye’cüc-Me’cüc’ün kendilerine saldırdıklarını söyleyerek, Zülkarneyn’den o gezegenle kendi gezegenleri arasında para karşılığında gazdan bir engel yapmasını istemişlerdir.

Selam Alperen

Bu yazının sana aıt olmadığını sadece rica için astığını söylemiştin,bende sana kendi Zulkarneyn yorumun nedir o zaman diye sormuştum,cevap vermedin,paylaşırsan sevınırım...

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats