HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: KUR’AN’ DA İSMİYLE GEÇEN 19 RESUL Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Alperen

Ayette kocaman isim kelımesi geçiyor ve tum mealcıler böyle cevırmışken sanamı ınanıyım,ayrıca sözluklerdede Muhammedın isimlerınden bırıdır dıyor.Ayrıca eger sana göre sıfat ise Yahyayı neden sıfat olarak kabul etmıyorsun?«Ey Zekeriyyâ, biz sana bir oğul müjdeleriz, onun ismi Yahya’dır.» (Meryem 19/7)

«Meryem oğlu İsa da: Ey İsrailoğulları, ben size Allah’ın elçisiyim, benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı ve benden sonra gelecek, Ahmed isminde bir elçiyi müjdeleyici olarak gönderildim demişti.» (61/6 S. Ateş çevirisi)

Ve iz kale 'iysebnu meryeme ya beniy israiyle inniy resulullahi ileykum musaddikan lima beyne yedeyye minettevrati ve mubeşşiren biresulin ye'tiy min ba'diy ismuhu ahmedu felemma caehum bilbeyyinati kalu haza sihrun mubiynun.

Sözluklerde senınle aynı fıkırde değil,delılsız idda edıyorsun.

http://www.sevde.de/Isim_Sozlugu/Isim_Sozlugu.htm

AHMED: (Ar.) Er. - Çok, en çok övülmüş, methedilmiş. Kur'an-ı Kerim'de Saf suresinin 2. ayetinde: Hz.İsa, İsrailoğullarına: "...adı Ahmed olan peygamberi de müjdeleyici ola­rak geldim" şeklinde geçen isimlen­dirme ile Peygamberimizin isimlerin­den birisi olarak anıldı ve kullanılma­ya başlandı.-

Forumun konusunu Kuranda 19 resulden saptırıp ücretli kadınlara cevırdın tebrık ederım ,forum ılkelerıne uymasada önemlı değil...

Melek kavramında bir idda ortaya attın ve orjınal metınden Luta gelen elçilerin melek olmadığını ispat edemedın,sadece yorum sundun,son olarak Ahmed içinde ısım degıldıre sözlukleri öne surdun ama sözlukler bıle Muhammedın ısımlerınden bırıdır dıyor...

Talut- Davud  açık,Davuda melekler aracılığıyla gelen sandıktaki vahıy levhalarda, peki sence bu sandıkta altın,ziynet  fln mı var?:)

2:248 Diyanet Açıklamalı Peygamberleri onlara: Onun hükümdarlığının alâmeti, Tabut'un size gelmesidir. Meleklerin taşıdığı o Tabut'un içinde Rabbinizden size bir ferahlık ve sükûnet, Musa ve Harun hanedanlarının bıraktıklarından bir kalıntı vardır. Eğer inanmış kimseler iseniz sizin için bunda şüphesiz bir alâmet vardır, dedi.

CALUT KATLIAM YAPIP YURTLARDAN ÇIKARTAN ÇOK GUÇLÜ ORDUYA SAHIP BİR BOZGUNCUDUR,HALK İLERDE CALUTU ÖLDURECEK TALUT ADLI BİR KİŞİNİN GELECEĞİNİ BİR NEBİDEN ALAMET OLARAK ALMIŞTIR.BURDAKİ 2:248 TEKİ ALAMET YANI DAVUDUN CALUTU ÖLDUREBILECEK GUÇTE OLAN TALUT OLDUĞUNA ALAMET ONA MELEKLER ARACILIĞYLA VAHIY GELMESİ VE MUSANIN SANDIK İÇİNDEKİ LEVHALARI GİBİ TABUT YANİ LEVHA DOLU SANDIK GÖNDERİLMESİDİR,kısaca Zeburu almasıdır...

Kuranda her resulun kendıne has spesifik vurgu yapılan özellıiği ve hıkayesi vardır,eşleştırmeler buna göre yapılmıştır,''ve '' baglacı ayrılık belırtebılecegı gıbı aynı şekılde anlamınada gelır.Tekrar tekrar aynı eleştırıyi yapıyorsun oysa daha ılk sayfada cevap vermıştım:

mirror yazdı:(2.sayfa)

Kuranda ve baglacı her zaman ayrılık belırtmez,aynı şekılde anlamınada gelır.Gunduzun ıkı tarafı ve gecenın yakın saatleri gıbı...

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam Arkadaşlar,

Naci Beyin sitesinde yazdıklarıyla ilgili tüm tartışmalar hep iç içe ve takibi zor bir şekilde ilerliyor. Bunu da pek sağlıklı bulmuyorum, tartışmanın derinleşmesini ve takip edenlerin faydalanmasını engellediğini düşünüyorum.

Naci beyin hayat kadınlarıyla ilgili yazdıklarını garip buldum ve açıkçası pek de okumadım, ilgilenmedim. Ama forumun konusu gerçekten bu olmadığına göre, bu hususu ayırarak tartışmak gerekmez mi? Ayrıca bir kişi Kuran'la ilgili çeşitli konularda çeşitli fikirlere sahip olabilir,bunlardan 10'u doğru 1'i yanlış olabilir, yada 100 tanesi yanlış ama 1 tanesi doğru olabilir. Bir hususta kesinlikle katılmadığımız bir görüş olması, diğerlerini neden yanlış kılsın?

DİKKAT! KONULAR BİRBİRLERİ İLE BAĞLANTILI OLDUĞUNDAN DERGİNİN İNDEKS SIRASINA GÖRE OKUNMASI
ÖNEMLE TAVSİYE OLUNUR...

Yeni yorumlar sitesindeki bu uyarı buradaki tartışmalarda da önem arzediyor. Ve sitede, peygamberlerin çift isimleri hususu en son yer alan bir husus. Neden çift isim var, veya neden naci bey bu çift isimleri arama tesbit etmeye çalışma ihtiyacı duymuş? Gerçekten müzakere etmek istiyorsak bu tavsiyeye uymakta fayda var diye düşünüyorum.Kalu bela, dünyanın uzaydaki ikizi, cinlerin gerçek kimliği başlıkları hakkında bir fikir sahibi olunmadan, peygamberler bahsini açmak aslında yarar sağlamaz.

Bana gelince, yetersiz bilgilerimle bu hususlarda iddialı yorumlar yapmak istemiyorum. Forumu takip eden bir kardeşiniz olarak içerikle değil yöntemle ilgili fikirlerimi paylaşmak istedim. Mühim olan faydalı bir müzakere yürütmek.

Saygıyla

 

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Barış

Barış yazdı:

Ama forumun konusu gerçekten bu olmadığına göre, bu hususu ayırarak tartışmak gerekmez mi? Ayrıca bir kişi Kuran'la ilgili çeşitli konularda çeşitli fikirlere sahip olabilir,bunlardan 10'u doğru 1'i yanlış olabilir, yada 100 tanesi yanlış ama 1 tanesi doğru olabilir. Bir hususta kesinlikle katılmadığımız bir görüş olması, diğerlerini neden yanlış kılsın?

Bende bunu anlattım ve rıca ettım ama ısrarla forum konudan saptırıldı,umarım duzelır...

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Mirror

Ben sana ayette (Saff 6) isim kelimesi geçmiyor dedim mi? Dediğim şu; AHMeD ve MuHaMmeD arasında köken olarak HİÇBİR fark yok. Zafer ve Muzaffer, Kerem ve Mükerrem gibi.

Son peygamberimiz iki farklı isimle anılıyor değil. Diğer Peygamberlerimizin dördü beşi birarada sayılırken aralarında "ve" bağlacı var. Onlar da çift isimle anılıyor değil. Sadece bu gerçek bile Naci'nin teorisini çürütmeye yeter.

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=3358&PN= 1&TPN=12

Üstelik isim aynı zamanda sıfattır da. Öyle kullanılıyor Kur'anda. Örneğin Yüce Allah'ın 99 adı var deniliyor ya Kur'anda. Aslında bu adlar birer sıfat. Onun özel bir tek ismi var; Allah.

Haşr Suresi


22. Öyle Allah ki O, tanrı yok O'ndan başka. Gaybı da görünen âlemi de bilen O! Rahman O, Rahîm O.


23. Öyle Allah ki O, ilah yok O'ndan gayrı! Melik, Kuddûs, Selâm, Mümin, Müheymin, Azîz, Cebbâr, Mütekebbir. Allah, onların ortak koşmalarından yücedir, arınmıştır.

24. Allah'tır O! Haalik, Bâri', Musavvir'dir O! En güzel isimler/Esmâül Hüsna O'nundur. Göklerde ne var, yerde ne varsa O'nu tespih eder. Azîz'dir O, Hakîm'dir.


Sıfatlar (isimlendirmeler) çok olabilir, özel isim ise bir tane.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Alperen

Mirror yazdı 14.sayfa

Kuranda her resulun kendıne has spesifik vurgu yapılan özellıiği ve hıkayesi vardır,eşleştırmeler buna göre yapılmıştır,''ve '' baglacı ayrılık belırtebılecegı gıbı aynı şekılde anlamınada gelır.Tekrar tekrar aynı eleştırı yapıyorsun oysa daha ılk sayfada cevap vermıştım:

mirror yazdı:(2.sayfa)

Kuranda ve baglacı her zaman ayrılık belırtmez,aynı şekılde anlamınada gelır.Gunduzun ıkı tarafı ve gecenın yakın saatleri gıbı...

Ve baglacı ıle ılgılı iddanı 2.sayfadan berı yanıtladım.Muhammed Ahmed için aynı kelımedir demişsin,Allah eger çift isime dıkkat çekmek istemesydi elbet Kuranda ismi Ahmed yerine ismi Muhammed demesını bılırdi...Ayrıca çift isimlerin kök ve anlam olarakta yakın olması çok doğal,aynı tahhir- tayyib gıbı..

Son olarak ve bağlacı ıle ılgılı bır soru sorayım,Nas suresınde insan ve cin şeytanlar derken ne anlıyorsun?Ordaki insan ve cin arasındaki ve baglacı ayrılık mı belırtıyor yoksa aynı şeklıde gıbı beden-can  butunluk arzeden bir anlamımı var?

Not:okuyucular cinlerin gercek kımlığini Naci Beyın sitesinden,iştekuran sitesınden ve bu lınkten ögrenebılirler böylece sorumu daha ıyı anlayacaklardır.

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=2643&KW= cin

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

mirror Yazdı:

Kuranda ve baglacı her zaman ayrılık belırtmez, aynı şekılde anlamına da gelır. Gunduzun ıkı tarafı ve gecenın yakın saatleri gıbı...



Bunu bilmiyor değilim ki. Başka birşey soruyorum, defalarca. Dört isim var mesela. Bu isimler arasında dört tane "ve" var. Üç tanesi bildiğimiz "ve" oluyor, bir tanesi ise "eşittir" anlamına geliyor. Neden? Teoriye uysun diye. Saçmalık burada.

Aşağıdaki soruyu son kez soruyorum. Bir daha da sormayacağım.

Bakara 98. Kim Allah'a ve O'nun meleklerine ve resullerine ve Cebrail'e ve Mikail'e düşman kesilirse, Allah'ta bu tür inkarcılara düşman kesilir. 

Aradaki “ve”ler eşittir anlamına geliyorsa eyvah. Sence de yok böyle bir şey değil mi? Diyorsun ki sadece Cebrail’le Mikail arasındaki “ve” eşittir anlamına gelir. Ne kadar da ilimsel bir metod. Melek bahsinde cevaplaman gereken soru bu.

Bu trajikomik saçmalığa verdiğimiz örneklerden ikisi daha:

Bakara 136. …"Senin ilahına ve ataların İbrahim'in ve İsmail'in ve İshak'ın ilahına…

İsmail ile İshak aynı peygamberlermiş. Çünkü aradaki “ve” eşittir anlamına geliyormuş. İyi de öteki “ve” ler neyin nesi?

En’am 85. Zekeriyya ve Yahya ve İsa ve İlyas...

Yahya ile İsa aynı peygambermiş. Çünkü aralarındaki “ve” eşittir anlamına geliyormuş. İyi de diğer “ve”ler neden aynı anlama gelmiyor?




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Alperen

İsmail-İshak eşleştırılmesi ve baglacı öne surulerek değil,spesifık özellıklere göre yapılmıştır.Okuyucular asagıdan bakabılır.İsmail ve İshak konusunda tam karmasa vardır,yahudıler kurban İshaktı derken ,araplar İsmail der.Dın ticareti ve ustun ırk iddası için peygamberler sahıplenılmıştır.Ayrıca Kuranda Hacer yani taş adındaki cariyede gecmez.

http://www.yeniyorumlar.org/turkce/trindex.htm

Cebrail- Mikaıl eşleştırmesıde arada ve baglacı ile ,başka melek ismi olmadığı için yani bağlaç ayrılık belırtemeyeceği için 19 kuramına göre eşleştırılmıştır.

http://www.yeniyorumlar.org/turkce/trindex.htm

 

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

naci celik Yazdı:

Evet.Ayet açık. Cinsel açıdan korunmak isteyen yoksul kız veya kadınları,cinsel ticarete zorlamayın diyor.

Soru:Ya söz konusu kadınlar, kendi tercih ve arzuları ile, cinsel ticaret yapıyorsa? Bu durumda, onlar için günah söz konusu mu?

Görüyor musun Mirror efendi? Naci’nin bu akla ziyan fikirlerine bakalım karşı çıkabilecek misin? Yoksa “ne olursa olsun cepheyi terk etmem” mi diyeceksin?

Bunun adı cinsel ticaret değil, fuhuştur. Profesyonel zina ne zamandan beri makul ve makbul bir ticaret şekli oldu?

Ayet bu ticaretin fuhuş olduğunu söylemiyor.Zina olduğunu da söylemiyor.Yani sen atıyorsun.

Bu fuhuş işi başında kadınların olmadığı bir sektör. Kadınların namuslarının pazarlandığı çirkin ve insanlıkdışı bir sektör. Hangi fuhuş kölesi aklı başında kadın yaptığı işten haz almaktadır ve onurla mesleğini savunmaktadır?

Ben böyle bir iddia da bulundum mu? Konuyla ilgili araştırmamı okursan,bu işin,onur kırıcı bir iş olduğunu da söylediğimi görürdün.Ama sen gözünü yummuş,kulaklarını tıkamış,gelişi güzel yazıyorsun.

Yüce Allah “zinaya yaklaşmayın” diyor, açık değil mi? Yoksa zina da aslında başka bir şey miş, iyi bir şeymiş de bizim mi haberimiz yokmuş.

Tabii ki,zina başka bir şey,fuhuş başka bir şey.Sizin ve atalarınızın neden haberi var ki,bundan haberi olacaktı.

Size ve atalarınıza göre,bir mümin,bir zani ile evlenemez.Ama,bir hırsızla veya bir katille veya tescilli bir müfteri,yani tescilli bir yalancı ile evlenebilir,değil mi?

Bakın Naci ne diyor:

…Çünkü hayat kadınları, gençlerin cinsel eğitimine, kimseye zarar vermeden, cinsel arzularının tatminine çok büyük katkılarda bulunarak, sağlıklı bir evliliğe hazırlanmalarına yardımcı olmaktadırlar. Ayrıca, evli erkeklerin en büyük sorunu, cinsel monotonluğu yenmelerine de yardımcı olarak birçok erkeğin boşanmasına veya ikinci bir evlilik yapıp, ailelerini mutsuz etmelerine de mani olmaktadırlar. Bundan dolayı, Kur’an, hayat kadınlığına, genel evlere meşruiyet kazandırarak…

Meğer hayat(!) kadınlığı pek makbul bir sosyal işleve sahipmiş ve böyle bir kamu yararı içerdiği için de haliyle pek sevapmış da haberimiz yokmuş.

Sevap olduğunu söylemedim.Aksine,onur kırıcı bir iş olduğunu söyledim

Ya porno film yıldızları ve endüstrisisi. Onlar da kamu yararına iş üretiyor. Alkışlamak lazım.

Konuyu saptıriyorsun.

Manukyan ne muteber ve saygın bir patroniçeymiş de haberimizi yokmuş.

Evet.Manukyan ve hayat kadınlarının kazandığı para,işlerini dürüst yaptıkları takdirde,en az bir imamın aldığı maaş kadar helaldır.

Hayat Kadınlığı makbul de Hayat Erkekliği makbul değil mi? Naci neden sadece kadınları anlatmış acaba?

Galiba.ben de atalarım gibi,erkeklere yontmuşum.Bu yorumu yazalı,10 yıl oldu.Bu arada konuyla ilgili düşüncelerimde,bir takım gelişmelerde oldu.Bu gelişmeler doğrultusunda,konuyu,tekrar gözden geçirmeyi düşünüyorum.

Ayrica:Benim bu yorumum,kısmen veya tamemen yanlış olabilir.Ancak,konunun çok grift ve çok kapalı tutulmuş yönlerinin olduğu da son derece açıktır.Bundan dolayı,atalarımız,uygulanabilirliği olmayan ve tarihin hiç bir döneminde de uygulanmamış olan,cariyeliği icat etmek zorunluluğunu hissetmişlerdir.Ayrica,bana göre,Kur"an"ın çok eşliliği yasaklamasına rağmen,çok eşliliği de icat etmişlerdir.Konuyla ilgili,bilinmeyen,kapalı kalmış veya kapatılmış,bir çok nokta var.Ben,bu noktalara açıklık getirmeye çalıştım.

Konuyu tekrar ve uzun uzun inceliyeceğim.Ancak,size bir kaç soru soracağım.1.Siz,Allah"ın bilinen anlamıyla çok eşliliğe izin verdiğine inanıyormusunuz?Bu sorulara bizzat cevap vermen gerekiyor.Lütfen bana link verme.2."Meleket eymanüküm" ifadesiyle dikkat çekilen kişiler,size göre kim veya kimlerdir.

Adam cinsel monotonluktan sıkılınca gidip rahatlıyorsa, bu onun en doğal hakkıysa karısı da dilediği zaman aynı gerekçeyle gidip hayat erkekleriyle birlikte olabilmelidir, öyle değil mi? Yani kişi karısına ve kızına jigolo hizmeti verenlere de kızmamalı o halde.

Kadın,eşinin ikinci bir eş almasına,kız,babasının kendisine cici bir anne ve yeni bir mirasci getirmesine razı olacaksa,erkek"te karısı ve kızının,sözünü ettiğin isteklerine,kızması şöyle dursun, riza göstermesi gerekmez mi?

Kişinin karısı ve kızı önüne gelenle birlikte olacak ve “ben Müslümanlardanım, namuslu bir insanım” diyen erkek de bunu şirin görüp hoş karşılayacak.

Kişinin kocası,ikinci,ücüncü,dördüncü eşlerle ve bir sürü cariyelerle birlikte olacak ve ben müslümanım diyen karısından,bunu hoş görmesi istenecek,öyle mi?

Naci efendi senin aklın başında mı? Sen razı olur musun bu işe?

Benim imanımla,bu iş"te örtüşmüyor,çok eşlilik"te örtüşmüyor,cariyelikte örtüşmüyor.Ama tüm bu konuların cevabı Kur"an"da var.Ben,bu cevapları bulmaya çalışıyorum.Sizin gibi kafamı kuma sokmuyorum.Risk alma pahasına,insanların ve insanlığın sorunlarına,Kur"an ile cevap vermeye çalışıyorum.Siz ne yapıyorsunuz?

Tek yaptığınız şey,anti tasafvufculuk.Böylece,müslümanların tüm sorunlarına cevap veriyorsunuz değil mi?

naci celik Yazdı:

Ayrica:23/6.Ayetin dikkat çektiği, eşlerden gayri kadınlar, size göre kimlerdir?

Hasan AKÇAY’ın açıklamasını okuyunuz:

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=974&PN=1 &TPN=8

naci celik Yazdı:

Ayrica:4/24. Ayetin dikkat çektiği, ücret karşılığın da kendilerinden faydalanılan kadınlar, size göre kimlerdir.

Ücret karşılığı kendilerinden faydalanmak falan yok. Kadınlara mehirlerini vererek nikahlanmaktan bahsediliyor o ayette. Yüce Allah (haşa) fuhşu över mi hiç? Bir taraftan “sakın zinaya yaklaşmayın” diyecek diğer taraftan “bastırın parayı yapın zinayı” diyecek. Olacak iş mi? 

Evet.Ayet zina yapmayın,yani komşunun karısına asılmayın,namuslu kadınları yoldan çıkarmaya çalışmayın,dünya ya nesebi belirsiz bir çocuk gelmesine yol çacak bir ilişkiye girmeyin,elinizin altında bulunan sekreterinize veya çalışanlarınıza sarkıntılık etmeyin,ikinci bir eş alıp,ailenizi,çoluk çocuğunuzu dağıtmayın.Cinsel arzu veya cinsel değişiklik ihtiyacınızı,bu işi meslek edinmiş kadınlarla ve gizlilik kurallarına dikkat ederek giderin,diyor. 

Nisa 24. Harpte elinize geçmiş kadınlar hariç olmak üzere, nikâhlı kadınlarla evlenmeniz de haram kılınmıştır. Bunlar dışındakileri, mallarınızı vererek almanız; şunu bunu dost tutmayarak iffetli yaşamanız, zina etmemeniz şartıyla size helal kılınmıştır. Kendilerinden nimetlendiğiniz kadınların mehirlerini onlara bir hak olarak verin. Mehir kesişmeden sonra karşılıklı hoşnutluğa bağlı hallerde üzerinize günah yoktur. Allah, her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.

Dostum.Nikahlı kadınlarla evlenmek haramdır veya nikahlı kadınlarla evlenmeyin diyecek bir kitap kadar,aptal bir kitap olamaz.Çünkü,pratik olarak, nikahlı bir kadınla evlenmek,ne hukuken,ne örfen,,zaten mümkün değildir.

Ayrica:Kur"an,boşanan kadınların tekrar evlenmeleri için,belli kurallar koyup, tekrar tekrar anlattıktan sonra,bir de,nikahlı kadınlarla evlenmeyin diyecek öyle mi? Sevsinler böyle çeviriyi.

Selam ile.

 



Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Muhammed Ahmed için aynı kelimedir demişsin

Hayır öyle demedim. Köken aynı dedim. Özel isim bir tanedir, isimlendirmeler/sıfatlar çok tane olabilir dedim. Ve örnekler verdim.

Allah eger çift isime dıkkat çekmek istemeseydi elbet Kuranda ismi Ahmed yerine ismi Muhammed demesını bilirdi...

Haşr Suresinden verdiğim örneklerden de görüleceği üzere isim sıfat anlamında da kullanılmıştır. Yüce Allah'ın sıfatları O'nun güzel isimleri olarak tanıtılmıştır.

Ayrıca çift isimlerin kök ve anlam olarakta yakın olması çok doğal, aynı tahhir- tayyib gıbı..


aHMeD-muHaMmeD  / ZaFeR-muZaFfeR / KeReM-muKeRreM nerede,  tahhir-tayyib nerede?

Verdiğin örnek ne incelediğimiz kalıba uyuyor ne de terimler arasındaki anlam ilişkisine.

Bana diğer çift(!) isimlerden kökü birbiriyle aynı başka bir tane daha örnek verebilir misin?




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Alperen

Harun-Marut,Musa- Harut,Cebrail-Mikail,Davud-Talut,İsmail-İshak bunlar hep birbirine yakın harflere sahıptir.Muhammed Ahmed farklı kelımelerdir,aynı kök veya değil bunun hiç bir önemı yok çunku Ahmed öven demekse Muhammed övülmüş anlamına gelir yani ikisi arasında anlam olarak dağ kadar fark var...

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats