HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: KUR’AN’ DA İSMİYLE GEÇEN 19 RESUL Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

mirror Yazdı:

Kuranda ve baglacı her zaman ayrılık belırtmez, aynı şekılde anlamına da gelır. Gunduzun ıkı tarafı ve gecenın yakın saatleri gıbı...



Bunu bilmiyor değilim ki. Başka birşey soruyorum, defalarca. Dört isim var mesela. Bu isimler arasında dört tane "ve" var. Üç tanesi bildiğimiz "ve" oluyor, bir tanesi ise "eşittir" anlamına geliyor. Neden? Teoriye uysun diye. Saçmalık burada.

Aşağıdaki soruyu son kez soruyorum. Bir daha da sormayacağım.

Bakara 98. Kim Allah'a ve O'nun meleklerine ve resullerine ve Cebrail'e ve Mikail'e düşman kesilirse, Allah'ta bu tür inkarcılara düşman kesilir. 

Aradaki “ve”ler eşittir anlamına geliyorsa eyvah. Sence de yok böyle bir şey değil mi? Diyorsun ki sadece Cebrail’le Mikail arasındaki “ve” eşittir anlamına gelir. Ne kadar da ilimsel bir metod. Melek bahsinde cevaplaman gereken soru bu.

Bu trajikomik saçmalığa verdiğimiz örneklerden ikisi daha:

Bakara 136. …"Senin ilahına ve ataların İbrahim'in ve İsmail'in ve İshak'ın ilahına…

İsmail ile İshak aynı peygamberlermiş. Çünkü aradaki “ve” eşittir anlamına geliyormuş. İyi de öteki “ve” ler neyin nesi?

En’am 85. Zekeriyya ve Yahya ve İsa ve İlyas...

Yahya ile İsa aynı peygambermiş. Çünkü aralarındaki “ve” eşittir anlamına geliyormuş. İyi de diğer “ve”ler neden aynı anlama gelmiyor?

Sevgili Alperen.

Barış çok önemli bir konuya değindi.Benim cinler,Galubela,iki ölüm,iki doğum gibi yorumlarım okunmadan,peygamber isimleri ile ilgili yorumlarımı anlamak,mümkün değil.

İsimler arasındaki ve,aynen türkçe de kullandığımız ve gibi bir ve"dir.

Çünkü,İshak ve İsmail,birbirinin tıpa tıp aynısı değildir.Birbirinin benzeridir.

Çünkü,söz konusu kişinin,Ruh ve Can"ı,önce galubelada,yani ilk yaşamında,başka bir mekanda,çok daha iyi şartlarda,başka bir zaman diliminde,başka bir bedenle,kısaca,en güzel bir şekilde yaratılmış ve yaşatılmış.Birinci eceli gelince,ilk ölümü tadmiş,yani dünya"ya gönderilmiş.Bu defa aynı Can ve Ruh,başka ve zayıf bir bedenle,ikinci kez doğmuş.Bir önceki yaşamını unutmuş olarak.Dünya yaşamınıda tamamladıktan sonra,ikinci ve son kez ölmüş.

Bu kişinin,birinci yaşamındaki ismi,İshaktı,ikinci yaşamındaki ismi İsmail"di.Bu kişinin,her iki yaşamını bilen,gözeten Allah"ın,bu kişinin iki yaşamına birden vurgu yaparken,İshak İsmail mi demesi dil kurallarına uygun olur,yoksa,İshak ve İsmail mi demesi,dil kurallarına uygun olur.

Elbette,İshak ve İsmail demesi,dil kurallarına uygun olur.Çünkü,söz konusu kişinin birinci yaşamındaki şartlarla,ikinci yaşamındaki şartlar,her ne kadar birbirinin benzeri idiysede,ayrı ayrı idi.

Bilmem anlatabildim mi?

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Naci Bey

Bahsettiğiniz üzere okuyucuların cınlerın kımliği,dunya öncesi ruhlar alemi Kalubela gıbı konularıda bılmelerinde fayda var.Önceki iletilerimde Alperene insan ile cinler arasındaki ve baglacı ıle ılgılı bır soru sordum:

Kısa bılgı:Bilindiği gibi cin yani can önceden yaratılmıştır,hepımız ruhlar alemınden geldık,iki defa dirilip ölme ıle ılgılı ayet reenkarnasyona değil buna dıkkat çeker.

HİCR suresi 27. ayet) Cann/Cini de daha önce kavurucu ateşten yaratmıştık
Okunuş Vel canne halaknahü min kablü min naris semum

http://www.yeniyorumlar.org/turkce/trindex.htm

Mirror yazdı:

Son olarak ve bağlacı ıle ılgılı bır soru sorayım,Nas suresınde insan ve cin şeytanlar derken ne anlıyorsun?Ordaki insan ve cin arasındaki ve baglacı ayrılık mı belırtıyor yoksa aynı şeklıde gıbı beden-can  butunluk arzeden bir anlamımı var?

Not:okuyucular cinlerin gercek kımlığini Naci Beyın sitesinden,iştekuran sitesınden ve bu lınkten ögrenebılirler böylece sorumu daha ıyı anlayacaklardır.

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=2643&KW= cin

 

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

mirror Yazdı:

Selam Elmuh

Bence o klavuzu kendın için sakla ,körukörune sorgulamadan Alpereni takıp ederken ıhıyacın olacak...

Selam Mirror,

Şu tek cümlen bile ne kadar büyük safsatacı olduğunu göstermeye yeter. Tek cümle ile bile kimliğini göstermişsin.

Kuran'ı yorumlarken güttüğün mantık, bu cümlende de var. Senin safsatacı mantığına göre, "İki kişi benzer fikirleri savunuyor ise biri diğerinin peşinden gidiyor."

Benzerlikler teorisi, Nacinin ve senin kullandığın en büyük "delillerden" biri. İki fenomende benzer unsurlar var ise, iki fenomen aynıdır.  Bu safsata (mantık hatası) değilde nedir?

"İnsan iki ayaklı, devekuşu da iki ayaklı, o halde devekuşu ingilizce öğrenebilir" yaklaşımıyla kuram geliştirildiği hangi bilim dalında görülmüş.

Sonra forumun başına dön ve bak bakalım kim kimin peşinden gidiyor. Naci çelik'in sitesinden buraya yazılar taşıyan kim, önce aynaya bak sonra boyundan büyük laflar edersin.

Elmuh yarım asra yaklaşan ömrü boyunca aklından başka hiçbir şeyin ardından gitmemiştir. Son tahlilde kimsede aklından başka bir şeyin ardından gitmez. Sorun o aklın nasıl kullanıldığıdır.  Aklınızı kullanma becerinizi geliştirirsiniz diye o sitenin adresini vermiştim. Ama görülen o ki aklını  kullanma kavramını pek ciddiye almamışsın. Ne diyelim, dileyen öğüt alır.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

mirror Yazdı:

Harun-Marut, Musa- Harut, Cebrail-Mikail, Davud-Talut, İsmail-İshak bunlar hep birbirine yakın harflere sahiptir.

Kesinlikle öyle. Örneğin İsmail'de de "s" harfi var, İshak'ta da. İkisi aynı kişi demektir bu.

Zekeriya-İmran mesela. İkisinde de "i" ve "a"lar ortak. Aynı kişiler olduğu muhakkak.

Cebrail'de de "il" takısı var, Mikail'de de. Şüpheniz kaldı mı?

Talut ile Davut arasında da müthiş bir benzerlik var. Çünkü ikisinde de hem "a" hem de "u" harfleri ortak. Üstelik ikisi de iki heceli. Bu delil yeter size.

Nuh-İlyas ve İlyasa-Zülkifl arasında da fonetik açıdan benzerlik var. İnkar edilemez.

Bu kişilerin aynı kişiler olduğuna dair benim herhangi bir şüphem kalmadı. Ya sizin?

Yine de şüphesi olanlar etimoloji, filoloji ve morfoloji karıştırsınlar biraz. Naci sıkı bir teori üretmiş, asla yanlışlanamaz.

Doktoruma telefon açmam gerekir mi sizce?



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Elmuh

(Benzerlıkler teorısı???)Bır konuyu ıyıce okumadan arastırmadan sırf adminin Alperene destek olsun diye yorum yapma....

Elmuh yazdı:

Sonra forumun başına dön ve bak bakalım kim kimin peşinden gidiyor. Naci çelik'in sitesinden buraya yazılar taşıyan kim, önce aynaya bak sonra boyundan büyük laflar edersin.

Bu ve benzeri sözlerin,konuya gönderdiğin ılk ıletıde hiç bir sorgulama yapmadan direkt sahsa yönelık safsatacı hakaretiyle gırmen senın sevıyeni zaten belırtıyor,bu tur polemıklere gırmem senden rıcam lutfen konuyu bu tur yazılarla dağıtma...

 

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
mirror
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Gönderilenler: 92
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mirror

Selam Alperen

Ahmed Muhammedın diğer ismi olamazmış çunku aynı köktenmış,benzer 3 harf h m d varmış,tum meallere,isim diyen ayete,sözluklere ragmen bunu idda edıyorsan evet doktora gıtmende fayda var...

Ve baglacı ıle ılgılı sorumu yanıtlarsan sevıınırım:

Kısa bılgı:Bilindiği gibi cin yani can önceden yaratılmıştır,hepımız ruhlar alemınden geldık,iki defa dirilip ölme ıle ılgılı ayet reenkarnasyona değil buna dıkkat çeker.

HİCR suresi 27. ayet) Cann/Cini de daha önce kavurucu ateşten yaratmıştık
Okunuş Vel canne halaknahü min kablü min naris semum

http://www.yeniyorumlar.org/turkce/trindex.htm

Mirror yazdı:

Son olarak ve bağlacı ıle ılgılı bır soru sorayım,Nas suresınde insan ve cin şeytanlar derken ne anlıyorsun?Ordaki insan ve cin arasındaki ve baglacı ayrılık mı belırtıyor yoksa aynı şeklıde gıbı beden-can  butunluk arzeden bir anlamımı var?

Not:okuyucular cinlerin gercek kımlığini Naci Beyın sitesinden,iştekuran sitesınden ve bu lınkten ögrenebılirler böylece sorumu daha ıyı anlayacaklardır.

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=2643&KW= cin

Yukarı dön Göster mirror's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mirror
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Muhammed Ahmed için ayný kelimedir demiþsin

Hayýr öyle demedim. Köken ayný dedim. Özel isim bir tanedir, isimlendirmeler/sýfatlar çok tane olabilir dedim. Ve örnekler verdim.

Allah eger çift isime dýkkat çekmek istemeseydi elbet Kuranda ismi Ahmed yerine ismi Muhammed demesýný bilirdi...

Haþr Suresinden verdiðim örneklerden de görüleceði üzere isim sýfat anlamýnda da kullanýlmýþtýr. Yüce Allah'ýn sýfatlarý O'nun güzel isimleri olarak tanýtýlmýþtýr.

Naci Çelik yazdı

Sevgili Alperen.Bana anlamı olmayan bir isim söyleyebilirmisin ki? Örneğin:Salih,iyi ve arınmış,temiz anlamlarında bir sifattır.Söz konusu sifat,yalnız inananlar için kullanılan bir sıfattır.Ama aynı sıfat,Kur"an"da adı geçen bir peygambere verilmiş,bir özel isimdir"de.Ve Kur"an"daki tüm peygamber isimleri bu tür bir özellik taşır.

Kur"an"da,sıfat veya fiil anlamında kullanılan tek bir peygamber ismi yoktur.Varsa örnek ver.Haşır süresindeki isimleri örnek vermen komik ve son derece hatalı.Çünkü orada kendisinden söz edilen zat,Allah.Allah"ın kendisi için verdiği örnekler insanlara uyarlanamaz.Müminlerin ellerinden söz eden ayetten analadığımız şeyle,Allah"ın elinden söz eden ayetlerden anladığımız şey,aynı şey"midir

Kur"an,bilhassa hayvan isimlerini sıfat anlamları ile kullanmaktadır.Ancak,hiç bir peygamber ismini sıfat anlamıyla asla kullanmaz.Meryem suresinin 7.Ayeti de,aynı format ile,ONUN ISMI YAHYA"DIR diyor.Yahya,yaşayan anlamındadır.şimdi burdaki,yahya kelimesi,Zekeriya,ya müjdelenen gelecek peygambere ait özel bir isim"midir,yoksa,sadece gelecek peygamberin sıfatlarından birimidir?Önce bu soruya bir cevap ver,ondan sonra,tartışalım.

Bu konuyu da anlamaya çalışma.Çünkü,Kur"an"ı sadece bir fıkıh kitabı gibi algılayanlar,bu konuyu algılayamaz.Diğer bir ifade ile,Kur"an"a,sadece dar ve düz bir mantıkla yaklaşanlar,bu ve buna benzer konuları anlayamaz.Çünkü Kur"an,sıradan bir kitap gibi,sadece düz bir mantıkla anlaşılacak bir kitap değildir.

Çünkü Kur"an,hem bir kitaptır,hem bir aynadır,hem bir resim kataloğu"dur,hem bir sistemdir,hem bir förmüller manzumesidir,hem bir fıkıh kitabıdır,hem bir bulmaca kitabıdır,hem bir rehberdir.Kusura bakma ama,sen henüz Kur"an okuru değilsin.Güzel bir kitap okurusun,o kadar.

Selam ile. 



Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

mirror Yazdı:

(Benzerlıkler teorısı???)Bır konuyu ıyıce okumadan arastırmadan sırf adminin Alperene destek olsun diye yorum yapma....

Elmuh yazdı:

Sonra forumun başına dön ve bak bakalım kim kimin peşinden gidiyor. Naci çelik'in sitesinden buraya yazılar taşıyan kim, önce aynaya bak sonra boyundan büyük laflar edersin.

Bu ve benzeri sözlerin,konuya gönderdiğin ılk ıletıde hiç bir sorgulama yapmadan direkt sahsa yönelık safsatacı hakaretiyle gırmen senın sevıyeni zaten belırtıyor,bu tur polemıklere gırmem senden rıcam lutfen konuyu bu tur yazılarla dağıtma...

Selam Mirror,

Önce safsata ne demektir ona bakalım.

Safsata ( İng. fallacy ) :

Bir düşünceyi ortaya koyarken ya da anlamaya çalışırken yapılan yanlış çıkarsamaların tamamına safsata denir.

Safsatacı: Safsata yapan kişi.

Şimdi safsatayı hakaret olarak kabul ediyor isen o senin bileceğin iş. Yanlış akıl yürütmeyi kendine yediremiyor isen, doğru akıl yürütmeyi öğrenirsin.

Şimdi de bu yazındaki safsatana bakalım. Sırf Adminim Alperene destek vermek için yorum yapmışım, araştırmamışım, okumamışım. Nasılda şıp diye anlamış, nasılda sivri dilli, kendi istediğinde en çirkin imaları yapmaktan çekinmiyor, bu cümlenin seviyesinden bile bahsetmiyeceğim, çünkü seviye yok. Mantık var mı, bu çıkarımı nereden yapıyor derseniz...o da yok. Bir türlü sebep sonuç ilişkisini kuramayan bir zihin yapısı. Bu durumda bu cümle nedir: Hakaret amacı, rahatsızlık verme amacı bir yana bırakılır ise en azından safsata.

Şimdi bakalım bu takip etmediğim forumda, Alperen dostumuzun değinmediği daha hangi safsatalar varmış:

mirror Yazdı:

Benzerlıkler isimlerlede ortaya çıkyor.Mesela:

Kuranda İdrıs peygamber hakkında tek cumle olduğu için Yusuf -İdrıs önermesının zayıf gibi dursada sanılandan çok daha fazla benzerlık var.Kuyuda bulunup köle olarak satılmışken ta Devlet makamına yukselmış baska kım var?Yada en sadık peygamber kım desem ılk aklına kım gelır?Benım aklıma, bakıldığı o evde yediği ekmeye hıyanet etmeyen,hapse gırmeyi göze alan ve salatıyla,Allaha olan  baglılığıyla zınadan korunan sadık Yusuf gelir.Ayrıca Yusufa ruya tevılı gıbı özel fen ilmi verılmıştı.

İdris=2. İlim ve fende ileri seviyede olan anlamında

Fenomenlerdeki kısmi benzerlikten yola çıkıp, fenomenleri eşit kabul etmenin metot olarak hiçbir test edilebilirliği olmadığını geçen iletimde de bir örnek ile belirtmiştim. Bunu bir yana bırakalım ve yukarıdaki cümlelere bakalım:

Yusuf ve idrisi benzetip aynı peygamber yapmak uğruna, rüya yorumları fen ilmine dahil ediliveriyor. Bilmiyorsanız bir kitapevine gidinde bakın, rüya tabirleri kitapları ile fen kitapları aynı rafta bile durmaz.

mirror Yazdı:

Kuranda 19 kodunun varlığı ve açıklayıcılığı yadsınamaz.Kuran akıl işletmeyi emreder,bir ilim kitabıdır.Kuranda hakkında hiç bir bılgı olmayan bu iki resul isminin benzer spesifik özelliğide budur.

Söz konusu isimlerin aynı şahsa ait olduğunun, en önemli  delili, Kur‘an’daki diğer isimlerden, hiç biri ile, belli bir irtibatlarının olmamasıdır.

Evet, birde bu kuramın mantığını test edelim. Söylenenin özeti "İki şey hakkında başka hiçbir bilginiz yoksa, ve bu iki şey başka hiçbir şeyle bağlantılı değilse bu iki şey aynıdır."

Mirror'a göre bu delil olabiliyor. Bu kuramın mantığını bir test edelim bakalım geçerli mi.  İki kişi bize geldi ve ikiside kendi gördükleri arabaları anlattılar. Bu anlatılan arabaları şimdiye kadar hiç bilmiyorduk. Bu durumda mirror'a göre bu iki arabanın aynı araba olması gerekiyor.

Peki neden böyle bir akıl yürütüyor, eğer doğru anlamış isem, Kuran'daki peygamber sayısı 19'un katı olmalıdır gibi bir mantıktan. Peki bu bilgiyi nereden alıyor. Mirror'a ayrı bir vahiy inmemiş ise benim bildiğim hiçbir Kuran ayeti 19'un katı kadar peygamber olması gerektiğinden bahsetmiyor.

Görüldüğü gibi, ortalık safsatadan geçilmiyor. Hiçbir ilme dayanmayan, mantık olarak çürük yapıların üzerine kurulmuş iddialar olmaktan ileriye gitmeyen kuramlar.

Selam ile,



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 kuran oyle duz mantikla anlasilmaz fikih kitabi degil demis neci

nacinin duz mantigi kalp atislarinin grafik yapisina tas cikartir.

benim bildigim duz ,duzdur egik egiktir nacide bayagi egiktir

naci kurani normal okuyamaz usanir biraz puzzle tarzi karistirmasi lazim sonra parcalari yerlestirdiginde dr frankestein  yapiti tarzinda bir manzara vardir.ama orda monster iyi kalplidir naci de kalp nerde

naci bu ustun dahi nasil egitilmistir

kendisi butun ilimleri yutmus bir zattir.anlasilan kitaplari hap tarzi aliyor.

butun ic mekanizma allak bullak wah zavalli iflah olmaz

ben neciyi ciddiye alamiyorum ama suc benimmi onunmu

oda  cok komiklik yapiyor gulduruyor.

neciyi kimse ciddiye almamis o yuzden buraya gelmis 19 sitesinde edipten az  azar isitmedi. simdi buldu pamuk gibi siteyi gel keyfim gel.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

naci celik Yazdı:

Bana anlamı olmayan bir isim söyleyebilir misin ki? Örneğin: Salih, iyi ve arınmış, temiz anlamlarında bir sifattır. Söz konusu sifat, yalnız inananlar için kullanılan bir sıfattır. Ama aynı sıfat, Kur"an"da adı geçen bir peygambere verilmiş, bir özel isimdir"de. Ve Kur"andaki tüm peygamber isimleri bu tür bir özellik taşır.

Aksini mi iddia ettim? Peygamber isimleri de haliyle bir anlama sahiptir. Kişinin ismi aynı zamanda onu niteleyebilir de.

Sıfatlar isimleşebilir, önündeki isimler düştüğünde.

Senin çift isim teorinle bunun alakası nedir? Verdiğin isimlerden birisi ötekisinin niteleyeni mi? Öyleyse, neden takıldın buraya?

 
naci celik Yazdı:

Kur"an"da, sıfat veya fiil anlamında kullanılan tek bir peygamber ismi yoktur. Varsa örnek ver.

Örneği sen verdin ya.

naci celik Yazdı:

Haşır süresindeki isimleri örnek vermen komik ve son derece hatalı.

O örnek "güzel isimler" denilerek bir kısım niteliklerin dile getirildiğini göstermek içindi. Yoksa Yüce Allah'ın kendisine özgü sıfatlarıyla insanlarınkini karşılaştırmak için falan değildi. Eleştirirken muhatabınızı "yersiz çıkarımlarla küçültme" yanlışına sapmayın lütfen.

naci celik Yazdı:

Kur"an, bilhassa hayvan isimlerini sıfat anlamları ile kullanmaktadır. Ancak, hiç bir peygamber ismini sıfat anlamıyla asla kullanmaz.

Kişinin ismi aynı zamanda onun -toplumu içinde- öne çıkan niteliği olabilir. Salih Peygamber örneğini sen verdin.

naci celik Yazdı:

Meryem suresinin 7.Ayeti de,aynı format ile, ONUN ISMI YAHYA"DIR diyor. Yahya,yaşayan anlamındadır. şimdi burdaki, yahya kelimesi, Zekeriya,ya müjdelenen gelecek peygambere ait özel bir isim"midir, yoksa, sadece gelecek peygamberin sıfatlarından birimidir? Önce bu soruya bir cevap ver, ondan sonra, tartışalım.

Yahya bir özel isimdir. Aynı zamanda bu isimdeki şahsın bir niteliğidir.

Buram buram çelişki kokan bir yazı. Neyi delillendirmeye veya hangi iddiayı çürütmeye binaen yazılmış bir yazı bu?




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats