Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Israrla
sorup duruyorsun; insan ve cin hakkında. “Aradaki “ve” nedir?” diye.
Aradaki
“ve” bağlaç olsa ne olur, olmasa ne olur? Naci’nin teorisi senin bu gayretinle
mi kurtulur?
Senin bu
soruyu sorma hakkın yok. Çünkü önce Naci’nin çift isim olarak verdiği isimlerin
Kur’andaki kullanışları arasında -sadece
bu ikililerin arasında- “ve”lerin kullanılmış olduğunu göstermen gerekir.
Dört tane
Peygamber ismi sayılmış. Hepsinin arasında “ve” var. İlk ikisi bağlaç oluyor,
kalan birisi “eşittir” anlamına geliyor. Ve diyorsun ki “19’a uydurmak için
böyle, işine gelirse”.
Şunu
göstermelisin bize:
- İshak
ve İsmail - Yusuf
ve İdris - Nuh ve
İlyas - Adem ve
Eyyub
Ondan
sonra medet ummalısın insan ve cin hakkındaki yazacaklarımdaki açıklardan.
Bir diğer
hakkın olmayan şey ise kendini temize çıkarıp başkasına yüklenmek. Zihnin işgal
edilmiş, haberin yok.
“Fenafin
Naci” olan sen, kimseye çamur atma. Hiçkimseye uydu, kukla deme. Buna hakkın
yok. Çünkü yaptıkların ortada.
Elin
tarikatçısına da laf atma. Çünkü onlar da aynen senin yaptığın gibi yapıyor.
Şeyhlerinin görüşlerine koşulsuz ve gönülden inanıyor ve her platformda aynı
yayını yapıyor da yapıyor. Bir farkın yok onlardan, malesef.
Naci’yi
şeyh, yolunu tarikat, laflarını hakikat edinmişsin. İnkar etsen de…
Mirror=Ayna, gayet isabetli bir takma isim seçmişsin. Çünkü sana bakınca Naci görünüyor sadece.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Bu ve benzeri sözlerin,konuya gönderdiğin ılk ıletıde hiç bir sorgulama yapmadan direkt sahsa yönelık safsatacı hakaretiyle gırmen senın sevıyeni zaten belırtıyor,bu tur polemıklere gırmem senden rıcam lutfen konuyu bu tur yazılarla dağıtma...
Sana özellıkle polemık içeren çirkin yazılar gönderme demiştim ama yıne gerı durmamışsın,cevap vermeye bıle değmez kusura bakma..ben cevap verdıkçe sanada söz hakkı doğacak ve konuyu sabote etme emelıne ulaşacaksın bu yuzden cevap vermıyorum...
Sana özellıkle polemık içeren yazılar gönderme demiştim ama yıne gerı durmamışsın,cevap vermeye bıle değmez kusura bakma..ben cevap verdıkçe sanada söz hakkı doğacak ve konuyu sabote etme emelıne ulaşacaksın bu yyuzden cevap vermıyorum...
Selam Mirror,
Bu forumda yazı yazarken senden icazet alacak değilim. Saçma sapan teoriler ileri sürdüğünde elbette eleştirileceğini de bilmen gerekir. Ortalığı sana mı bırakacaktık. Olayı polemik boyutu ile yorumlamak senin tercihin. Cevap verip vermemek te senin tercihin. Bu çürük mantık yapısıyla cevap vereceksen hiç cevap da verme. Konuştukça batıyorsun. Battıkça çirkin yakıştırmalar yaparak kurtulmaya çalışıyorsun.
Benim söz hakkım senin cevap vermenle doğmadı, bunun bile farkında değilsin, sen bu foruma yazdığın anda herkese söz hakkı doğuyor. Bu forumu kendi hatıra defterin mi sanıyorsun.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Ahmed Muhammedın diğer ismi olamazmış çunku aynı köktenmış,benzer 3 harf h m d varmış,tum meallere,isim diyen ayete,sözluklere ragmen bunu idda edıyorsan evet doktora gıtmende fayda var...
Bu mantıkla ve bu gerekçeyle ve uzun uzun polemıklerle hıç bır yere varamazsın,Ahmed Muhammedın diğer ismi değil demek için sunduğun elle tutulur hıç bır şey yok..
Mırror yazdı:
Ayette kocaman isim kelımesi geçiyor ve tum mealcıler böyle cevırmışken sanamı ınanıyım,ayrıca sözluklerdede Muhammedın isimlerınden bırıdır dıyor.Ayrıca eger sana göre sıfat ise Yahyayı neden sıfat olarak kabul etmıyorsun?«Ey Zekeriyyâ, biz sana bir oğul müjdeleriz, onun ismi Yahya’dır.» (Meryem 19/7)
«Meryem oğlu İsa da: Ey İsrailoğulları, ben size Allah’ın elçisiyim, benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı ve benden sonra gelecek, Ahmed isminde bir elçiyi müjdeleyici olarak gönderildim demişti.» (61/6 S. Ateş çevirisi)
Ve iz kale 'iysebnu meryeme ya beniy israiyle inniy resulullahi ileykum musaddikan lima beyne yedeyye minettevrati ve mubeşşiren biresulin ye'tiy min ba'diy ismuhu ahmedu felemma caehum bilbeyyinati kalu haza sihrun mubiynun.
Senden tek bır cumleyle neden Ahmedın Muhammedın isimlerinden biri olamayacağını beklıyorum,ayrıca eger Ahmedı sıfat alıyorsan Yahyayı nıye sıfat almıyorsun?
Senden tek bır cumleyle neden Ahmedın Muhammedın isimlerinden biri
olamayacağını beklıyorum,ayrıca eger Ahmedı sıfat alıyorsan Yahyayı
nıye sıfat almıyorsun?
Çünkü ikisi de (Ahmed-Muhammed) aynı kapıya çıkıyor. Bunu defalarca yazdım, örnekler verdim. İkna olman için ne yapmam gerekiyor? Daha kaç defa kasedi başa sarıp duracaksın?
Bu noktada Naci'nin teorisini aklayacak bir açık yok. Boşuna uğraşma.
Ahmed ve Muhammed kelimeleri/isimleri arasında köken ve anlam yakınlığı var. Fakat Naci'nin çift isimler olarak verdiği diğer kelimeler arasında böyle bir yakınlık YOK.
Yahya kimin (de) niteliği? Özel adı Yahya olan Peygamberin.
Eğer o çift isimlerin birbirleriyle köken ve anlam açısından yakınlıkları ve aynılıkları olduğunu iddia ediyorsan göstermelisin. O çift isimlerin hepsini buraya teker teker yazıp karşılarına açıklama yapmalısın. Ama öyle "ikisi de iki heceli ve ikisinde de "a" harfi var. O halde bu iki isim aynı kişinin iki farklı ismi" diyerek, kendinle ve bizimle dalga geçerek değil.
Eğer o çift isimlerin birbirlerinin niteleyeni olduğunu iddia ediyorsan bunları teker teker göstermelisin. Hangisi özel isim, hangisi niteleyeni? Örneğin İdris-Yusuf. Kelime anlamlarını yazıp açıklama yapmalısın.
Ha gayret !
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
«Meryem oğlu İsa da: Ey İsrailoğulları, ben size Allah’ın elçisiyim, benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı ve benden sonra gelecek, Ahmed isminde bir elçiyi müjdeleyici olarak gönderildim demişti.» (61/6 S. Ateş çevirisi)
Ve iz kale 'iysebnu meryeme ya beniy israiyle inniy resulullahi ileykum musaddikan lima beyne yedeyye minettevrati ve mubeşşiren biresulin ye'tiy min ba'diy ismuhu ahmedu felemma caehum bilbeyyinati kalu haza sihrun mubiynun.
SORU:Senden tek bır cumleyle neden Ahmedın Muhammedın isimlerinden biri olamayacağını beklıyorum
ALPEREN YAZDI:
CEVAP Çünkü ikisi de (Ahmed-Muhammed) aynı kapıya çıkıyor
SORU:ayrıca eger Ahmedı sıfat alıyorsan Yahyayı nıye sıfat almıyorsun?
«Ey Zekeriyyâ, biz sana bir oğul müjdeleriz, onun ismi Yahya’dır.» (Meryem 19/7)
ALPEREN YAZDI:
CEVAP Yahya kimin (de) niteliği? Özel adı Yahya olan Peygamberin.
Selam Alperen
Ahmed ismi Allahı öven ise Muhammed ismi Allah tarafından övulmuş demektır ki arada anlam olarak dağ var.İki farklı kelıme bunlar aynı kelıme değil,Allah Ahmed yerıne Muhammed demesını bılırdı...
Ahmed için önce sıfat dedın sonra baktın kı Yahya içinde aynı format var ve orjınal metınde yıne ısım dıyor bu sefer cark edıp Ahmed isimdir dedın ama Muhammedle aynı anlamda olan bir kelımedır.(Hatta elınden gelse orjınal metındeki ismuhu Ahmedi ismuhu Muhammed yapıcaksın )
Her 19 resulun çift ismi var,ikiside isim,isimler zaten resullerı nıteler,dedığın gıbı bır zorunluluğum yok...
Eger isimlerın anlamlarını merak edıyorsan sayfa 4 te bır kısmını yazdım ve asagıdan bakabılırsın:
Bir grup peygamberin, yaşamını özetleyen ayetler içeren Sâffât Sûresi, yukarıda verdiğimiz ayetlerle, Hz. Nûh’un yaşamını da özetlemektedir. Aşağıda vereceğimiz ve Hz. İlyas’tan söz eden, yegâne Kur‘an ayetleri de aynı sûrede geçmektedir:
«İlyas da elçilerdendi.»
«Kavmine demişti ki; korunmaz mısınız?»
«Ba‘l’e yalvarıyorsunuz da, bırakıyor musunuz, yaratıcıların en güzelini?»
«Sizin Rabbiniz ve önceki atalarınızın Rabbi olan Allah’ı?»
«Onu yalanladılar, bundan dolayı onlar (azaba) getirileceklerdir.»
«Sonra gelenler arasında ona (iyi bir ün) bıraktık.»
«İlyas’a selam olsun.»
«İşte biz güzel davrananları böyle mükafatlandırırız.»
«Çünkü o bizim inanan kullarımızdandı.» (37/123-132; S. Ateş çev.)
İlyas isminden söz eden, yukarda verdiğimiz ikinci grup ayetlerin, İlyas isminden, ikinci kez söz ederken, İlyas ismine, ikil halde, “İlyasiyn” diye dikkat çekmesi, son derece ilginçtir.
Çünkü ayetler, aynı sûrede kendisinden ikinci kez söz edilen bir peygambere ve o peygamberin ikinci ismine dikkat çekmektedir. Aynı sûrede kendilerine dikkat çekilen diğer peygamberlerin,ikinci isimleri belli olduğundan,söz konusu ismin,ayni surede kendisinden söz edilen,Hz.Nuh olduğu anlaşılmaktadır. Hz. Nûh-İlyas (a.s.)
Buda mı spesifik bir durum???
Yüce Allah haşa kendini ifade etmekte zorlukmu yaşıyorda,bu kadar dolanbaçlı yollardan işaret ediyor bize nacinin keşfettiği(!) gerçeği.
Kur'an apaçık,bulmaca kitabı değil.Hele hele cevap anahtarı birilerini elinde hiç değil.Kişisel yorumlarımızla,ilahi gerçeği ayırt ettiğimiz zaman kapılar açılır belki ardına kadar...Tersi durumda açılan kapının ise ilahi olduğunu ve kapının arkasındakinin Allah olduğunu zannetmiyorum.Rab'bim kurtuluş yolculuğunu labirent sanıp,kendi kendimizi hapsettiğimiz karanlık dünyamızdan sıyrılıp gerçek ışığı görmeyi ve o ışığı sonuna kadar takip etmeyi nasip etsin bizlere.
Çırpınman ve önceki iletilerimden açıklar yakalamaya çalışman nafile. Kraldan
fazla kralcılık yaparak Naci'nin teorisini mürit tadında savunman da vakit
kaybıdır sana.
Son
Peygamberimizin özel ismi Muhammed’dir. Ailesi ona bu ismi vermiştir.
aHMeD ile
muHaMmeD arasında kök açısından aynılık ve anlam açısından akrabalık vardır. Bu
aynılık ve akrabalık Naci’nin çift isim olarak verdiği diğer hiçbir isim
ikilisinde YOKTUR. Öyle “yazmıştım, oku işte” diyerek geçiştirerek haklı çıkılmış
olunmuyor.
“İki isim
arasında müthiş benzerlik var. İkisinde de iki tane “a” harfi mevcut. İkisi de
üç heceli. Bir diğer ikilide de fonetik benzerlik var.” Vesaie, vesaire… Bu
açıklamalar çocukça.
Bu kısa tekrardan sonra;
aHMeD ile
muHaMmeD arasında kök aynılığı ve anlam akrabalığı olmasaydı ne olurdu? Saçma
olurdu. Mesela Yusuf ve İdris arasındaki ilişki(sizlik) gibi. İncil’de adı
Yusuf olarak geçen bir peygamber ama ailesi ve çevresi ona hiç alakasız bir
isim vermiş doğduğunda; İdris. Bu durumda Yüce Allah’ın İncil’le bu konuda yanlış
bildirim yaptığı sonucu ortaya çıkmış olurdu.
Bu işin
bir yönü. Gerçek daha derinlerde. Ahmed Arapça bir kelime. İncil ise Aramice. Aramice’de Ahmed diye bir
kelime yok. Bu kelimeye karşılık gelen kelime, Grekçedeki karşılığı “Periclytos” olan kelime İncil’de yer
almış olmalı.
(Tevrat Haggay 2,79’
da geçen) “Himada” kelimesi eski İbranice’de “ hmd” kökünden türemiştir. Kuranı
Kerim’de Hz. İsa’nın kavmine ismi Ahmed olan bir Peygamber geleceğini söylediği
anlatılır. “Ahmed” kelimesi “Muhammed” ismiyle aynı kök yapısına sahiptir. Böylece Hz. İsa’nın kavmine adı “Ahmed” olan bir Peygamber
gelecek demesiyle, adı “övülmüş” manasında olan bir Peygamber gelecek demiş
olduğu ve Peygamberimiz’in adının manasını söylediği de düşünülebilir.
“Ahmed” kelimesi “Himda” kelimesinin değişmeden kalmış Arapça şeklidir ve aynı
manaları içermektedir. Grekçe yazılmış Yuhanna İncil’inde de klasik Grek diline
tamamen yabancı olan “Paracletos” ismi kullanılmıştır. Aslında “Ahmed,
Muhammed” kelimelerinin karşılığı olan “ şanı yüksek, övülmüş, çok hamdeden”
manasına da gelen pekiştirilmiş şekildeki “Periclytos” kelimesinin Hz. İsa
tarafından vazedilen Arami lisanındaki “Himda” ve “Hemida” kelimesinin
Grekçe’ye tercüme edilmiş şekli olması kuvvetle muhtemeldir. Fakat her
halükarda bu kelimenin manası Peygamberimiz’in ismiyle aynı manadadır. “Şalom”
kelimesine gelince bu kelime de İslam kelimesi ile aynı kök ve manalara
sahiptir. Her Sami dil alimi “ Şalom” ve “ İslam” kelimelerinin “ barış, teslim
olma” manasına gelip aynı kökten türediğini bilir. (Bakın Tevrat ve İncil’e Göre
Hz. Muhammed, Prof. Abdulahad Dâvud)
İncil’deki
“Periclytos” veya Paraklit’in ve Tevrattaki HiMaDa’nın Arapçadaki karşılığı
aHMeD.
Muhammed ise Son Peygamberimizin özel ismi.
aHMeD
ise bir nevi "adlaşmış sıfat".
"İsim" terimi Kur’anda
sadece özel isimler dile getirilirken değil nitelikler
sıralınırken de kullanılmaktadır. Haşr Suresinin son ayetleri buna delildir.
Yazdıklarım
arasında herhangi bir tutarsızlık yok. Naci’ye mirror olmayı bırakabilirsen sen
de göreceksin.
Not: Bu konuda sana yazdığım son
iletiydi bu. Aynı soruyu tekrar ve tekrar sorduğunda yanıt vermezsem bu
saygısızlıktan değil, bilmeni isterim.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
İlyas=yağmurlara hukmeden demek sözluklerde bu anlam var ve Nuhun en spesifik özelliğidir.Çünkü yaptığı gemi,gökten şiddetli yagan yagmur ..vs hıkayeyı herkes bılıyor.Çok açık ve seçik hiç bir dolambaç yok...
«Sonra gelenler arasında ona (iyi bir ün) bıraktık.»
«İlyas’a selam olsun.»
«İşte biz güzel davrananları böyle mükafatlandırırız.»
«Çünkü o bizim inanan kullarımızdandı.» (37/123-132; S. Ateş çev.)
DİĞER BİR AÇIK DELİLDE SAFFAF 130 'DA SELAM OLSUN DERKEN İLYAS YERİNE İLYASİYN DENMESİDİR VE AYNI SURE 79'UNCU AYETTEKİ NUHİN İİE OLAN ÇİFTLİĞE DİKKAT ÇEKER
(SÂFFÂT suresi 79. ayet) Selam olsun Nûh'a âlemler içinde!Selamün ala nuhin fil alemin
(SÂFFÂT suresi 109. ayet) Selam olsun İbrahim'e!Selamün ala ibrahim
(SÂFFÂT suresi 120. ayet) Selam olsun Mûsa'ya ve Hârun'a!Selamün ala musa ve harun
(SÂFFÂT suresi 130. ayet) Selam olsun İlyas'a!Selamün ala ilyasin
Not:Baska bir çift isim olan Yahya-İsa kıssasında Yahyaya Allah tarafından gönderılen selam İsa tarafından alınıyor dıkkat edın.
(MERYEM suresi 15. ayet) Selam olsun ona, doğduğu gün, öleceği gün ve diri olarak kaldırılacağı gün. (MERYEM suresi 33. ayet) "Selam bana doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak kaldırılacağım gün."
İlyas=yağmurlara hukmeden
demek sözluklerde bu anlam var
İLYAS:
(İbr.)
Er. - Yağmurlara hükmeden İsrail peygamberi.
Selam Mirror
İlyas’ın
kelime anlamı yağmurlara hükmedenmiş. İyi de verdiğin sözlükte bile kelimenin
anlamının bu olduğu değil, o peygamberin böyle bir gücünün olduğu haber
veriliyor.
Yağmurlara
hükmeden yalnız Allah’tır. O’nun izniyle bu peygambere böyle bir yetki
verildiğine dair Kur’anda ne gibi bir delil var?
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma