HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Mirasla ilgili sorular Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

(SONUÇ OLARAK) MİRAS AYETLERİ 1

 

Çocuklarınız için Allah’ın size "vasiyet"i: bir erkeğe iki kadının payı. Çocuklar ikiden fazla kız iseler mirasın "üçte ikisi"ni alırlar; tek kız ise "yarısı"nı. Ölenin çocuğu var ise ana babasının her biri mirasın "altıda biri"ni alır; çocuğu yok ve varisleri ana babası ise anası mirasın  "üçte biri"ni alır. Ölenin kardeşi var ise de anası mirasın "altıda biri"ni alır. Vasiyet ya da borçlarından sonra. Atalarınız ve oğullarınız, hangisi size yararca daha yakındır siz bilemezsiniz. Allah’ın farzları bunlar. Allah bilir; bilgedir (4:11).

 

Karınızın çocuğu yok ise vasiyet ya da borçlarından sonra mirasının yarısı sizin olur; çocuğu var ise dörtte biri. Sizin çocuğunuz yok ise vasiyet ya da borçlarınızdan sonra mirasınızın dörtte biri eşinizin olur; çocuğunuz var ise sekizde biri. 

 

Ölen adamın mirasçıları bir erkek kardeşi ya da bir kızkardeşi ise bunların her biri mirasın "altıda biri"ni alır. Kardeşleri daha çoksa mirasın "üçte biri"ne ortak olurlar. Vasiyet ya da borçlarından sonra ve zarar vermeden. Allah bilir; anlayış gösterir (4:12).

 

Senden hükmünü soruyorlar. Şöyle de: ana babasız ve çocuksuz kimseler hakkındaki ilahî hükme göre mirasçı tek kızkardeş ise mirasın "yarısı"nı o alır; tek erkek kardeş ise "hepsi"ni. Kardeşler iki kız iseler mirasın "üçte ikisi"ni alırlar; kadınlı erkekli ve çok iseler bir erkeğe iki kadının payı düşer. Allah size böyle açıklıyor ki sapmayın. Allah her şeyi bilir (4:176)

 

 

TAVSİYE ve VASİYET

 

4:11’deki "yûsi"nin kökü: VAV-SAD-YE. Anlamı: mal bağışlamak, vasiyet etmek, "tavsiye"de bulunmak.

 

Fiilin Kuran’da kullanılan türevleri: vasiyet, vassa, avsa, tavassa.

 

vasiyet (dişil isim) 2:180, 2:240, 4:11, 4:12, 5:106

vassa (mük etken) 2:132, 4:131, 6:144, 6:151

avsa (fiilimsi alan fiil) 4:11 (yûsî), 4:12, 2:182

tavassa (fiilimsi alan fiil) 51:53, 90:107, 103:3

http://nadeem.reflekterselv.com/rootsearch.php?words=4:11&am p;start=99

 

Elmalılı 6:151’deki "vassa"yı Türkçeye vasiyet eder diye çevirip "bu öyle bir emirdir ki" diye yorumlamış. (Hak Dini Kur’an Dili)

 

Hacı Ahmet Didin’in lafzî çeviriyi amaçlayan "Kur’an-ı Kerim Renkli Lugatı ve İrab"ında da bu görülüyor.

 

Böylece size bunları vasiyet etti

Zalikum vassa kum bih (6:151)

 

Allah size çocuklarınız hakkında vasiyet ediyor

Yûsî kumu ‘llahu fî evlad ikum (4:11)

 

Ancak, 6:151’deki vassa bence tavsiye ediyor diye Türkçeye çevirilmeli. Çünkü o ayetin konusu haramlar. Allah inananlara onlardan uzak durmayı elbet tavsiye eder.

 

Vasiyet ise mal bağışlamak ve mirası ona göre pay etmekle ilgili bir iş. Ve miras ayetlerinin konusu o. Dolayısıyla 4:11’deki YÛSî KUMU ‘LLAH, Allah size vasiyet ediyor anlamına gelir.

 

Başka bir kanıt ta Nisa 11 ve 12’de miras bırakanın "vasiyetinden sonra" deniyor olması –min ba’di vasiyye. Yani Allah’ın burdaki buyruğu insanın "vasiyet"ine seçenektir; dolayısıyla vasiyet.

 

 

1’E 2 FARZ DEĞİL

 

Her ne kadar gelenekçi ulema, örneğin Mevdudi, "mirasın pay edilmesinde ilk önemli kural erkeğin hakkının kadınınkinin iki katı olmasıdır" diyorsa da bu doğru değil. Çünkü kurallar değişmez; oysa 1’e 2 değiştiriliyor. Hem de bizzat Allah tarafından:

 

Ölenin çocuğu var ise ana babasının her biri mirasın "altıda biri"ni alır (4:11).

 

Baba erkektir; ana, kadın. Ama ikisi de altıda bir alıyor. Bu paylaşımda 1’e 2 kuralı yok; paylar eşit.

 

Ölen adamın mirasçıları bir erkek kardeşi ya da bir kızkardeşi ise bunların her biri mirasın "altıda biri"ni alır (4:12).

 

Kardeşlerin biri erkek, biri kadın. Ama ikisi de altıda bir alıyor. 1’e 2 kuralı yok; paylar yine eşit.

 

 

VASİYET FARZ

 

Doğrusu, mirasın "vasiyetler"e göre pay edilmesidir. Vasiyetler diyorum çünkü iki vasiyet var:

 

(1)Miras bırakanın vasiyeti,

(2)Allah’ın vasiyeti.

 

(1)Miras bırakanın vasiyeti farzdır:

 

Ardında mal bırakacak birinize ölüm gelip çatınca ana baba ve akrabalar için örfe uygun vasiyet düzenlemeniz size yazıldı (Kutibe aleykum… el-vasiyye). Sakınanların üzerinde haktır bu (2:180)

 

Tıpkı oruç gibi:

 

Size oruç yazıldıkutibe aleykumu’s siyam (2:183)                                

Size vasiyet yazıldı -kutibe aleykum… el-vasiyye (2:180)

 

Dolayısıyla İslam için oruç ne ise miras için vasiyet odur. 1’e 2 değişir yani olmasa da olur ama vasiyetsiz miras olmaz.

 

(2)Nisa 11’de "Çocuklarınız için Allah’ın size vasiyeti: bir erkeğe iki kadının payı" dendiğine göre 1’e 2 Allah’ın vasiyetidir. Ama bunun miras bırakanın vasiyetinden sonra işleme konacağı da açık ve net olarak belirtilmiş –min ba’di vasiyye.

 

Bunun anlamı:

 

Önce miras, ölen insanın vasiyetine göre pay edilir; sonra eğer artarsa o, Allah’ın vasiyetine göre pay edilir. Artmazsa Allah’ın vasiyeti uygulanmaz.

 

Örneğin ölenin bir oğlu, bir kızı olsun; başka mirasçısı yok. Mirasın parasal değeri 210 000 YTL.

 

-Ölenin vasiyetinde "Mirasımın 120 000 YTL’si bir kadına iki erkeğin payı düşecek şekilde pay edilsin," deniyor ise kızı 80 000, oğlu 40 000 YTL alır. 90 000 YTL artar. İşte o, kıza 1 pay oğula 2 pay düşecek şekilde pay edilir yani kız 30 000, oğul 60 000 alır. (Ama "1’e 2"nin gerekçesi hâlâ geçerli ise.)

 

-"Mirasımın hepsi bir kadına iki erkeğin payı düşecek şekilde paylaşılsın"  deniyorsa Allah’ın vasiyeti uygulanmaz.

 

-Miras bırakanın vasiyeti yoksa bir erkeğe iki kadının payı diyen Allah’ın vasiyeti işleme konur. (Ama eğer "1’e 2"nin gerekçesi hâlâ geçerli ise.)

____________

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 13
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats