Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
meryemin durumundan örnekle, kadının evde çalışmasına da izin vermeyelim o halde, yemeğini önüne getirelim, Allah'ın Meryemi özenle büyütmüş/yetiştirmiş olmasını, biraz indirgeyerek birazda genelleştirerek, kadını iş meşgalesinden uzak tutmak olarak anlayalım ve durumu kalıplaştıralım!!!
Allah biri için güzelliği dilediği zaman bu olur. Allah dilerse, inananı/hakedeni çalışmadığı halde geçimini sağlar durumuna getirir. Bu Allah'ın yardımıdır, Allah dilerse inananı/hakedeni eziyet verici ortamlardan uzaklaştırır, güzele yaklaştırır, Allah isterse inananı/hakedeni gelişeceği ortama sokar.
Meryemin örnek olarak gösterilmiştir: Tek başına inancıyla ayakta durmuştur, Allah onu seçmiş, arındırmış ve tüm kadınlara üstün kılmıştır. Bunu Allah yapmıştır.
Meryemin ve firavunun eşinin örnekliği:
(TAHRÎM suresi 11-12. ayet) Allah, inananlara da Firavun'un karısını misal gösterdi. O: Rabbim! Bana katında, cennette bir ev yap; beni Firavun'dan ve onun (kötü) işinden koru ve beni zalimler topluluğundan kurtar! demişti.
Ve Allah, ırzını bir kale gibi koruyan İmran kızı Meryem'i de örnek verdi. Biz onun içine ruhumuzdan üfledik. Ve o, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını tasdikledi de içten bağlananlardan oldu.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sev-Can Yazdı:
meryemin durumundan örnekle, kadının evde çalışmasına da izin vermeyelim o halde, yemeğini önüne getirelim,
Selam sev-can haklı
Meryemin bitki gibi yetiştirilmesinden kadının iş hayatından uzak tutulmasını anlayan mantık kadının ev işleri ,yemek ,ekmek temizlik vs yapmasından uzak tutulmasını anlamak zorundadır.Aradan cımbızlama keyfe dayalı ,atlamlı hoplamalı mantık işletmek olmaz.
Beyazın çıkarımına göre biz kadınlar evde yatıp yanlanıp dinleceğiz.Akşam eve gelen kocalar yemeği yapıp sofrayı kuracaklar bulaşıkları yıkayıp sofrayı toplayacaklar.Evi süpürüp silecekler.Hafta sonlarıda ince temizliği ütüyü felan yapacaklar.Ha bu arada gündüz vakti acıkırsak felan diye düşünüp akşamdan yemeği fazladan yapıp dolaba koyacaklar.
Eee bitki gibi büyüyüp gelişmek böylesini gerektirir.
Beyazın kaçırdığı veya anlayamadığı şey şu.Ev işleri yapmak ta çalışmaktır.Ev kadınlarıda aslında birer işçidir.
Benim tahminin ;kendisi farkında olmadan gelenekçi anlayışın etkisi altında kalıp "kadının yeri evidir " değimini onaylayıcı kurandan ayet bulduğunu sanmaktadır.
Kurandan yaptığınız çıkarımların(diğer bir değişle anlayışınız ve vardığınız sonucun) yöneltilen tüm soruları net bir şekilde cevap verebilmesi gerekmektedir ki ortak anlayış şeklini alabilsin.
Geceyi yatıp uyumak gündüzü çalışmak için yarattık ayetinden gece çalışmak haramdır sonucunada varmıştırnız
6 ay gece 6 ay gündüz yaşayan kutup ülkelerine bu anlayışı nasıl kabul ettireceksiniz merak ettim.6ay alışıp 6 ay çalıştıklarını mı yiyecekler?
Gecenin bir vakti doğum sancısı başlayan kadın,hastalanan kişi ,kaza geçiren kimse vs hastaneye gitmek için sabahı mı bekleyecekler?
Konuları hafife alır tavrınız söylediklerimize karşı argümanlarınızın çok zayıf oluşundan kaynaklanıyor.Bitkiyide,geceyide yaratan, kitabına konu edinen ve tanımlayan biz değiliz,Allah'tır,Allah.
Seküler yaşam tarzını Kuran'a onaylatma girişimlerini sürekli baltalamaya devam edeceğiz İnşaallah.Fiyakalar bozulacak,ezberler bozulacak düzen bozulacak.
Kuran'da ki tüm harfleri,kelimeleri,cümleleri yaşama dokundurmaya devam edeceğiz,Allah izin verdiği sürece.
Bütün itirazlarınıza rağmen sizleri potansiyel yandaşımız ve yoldaşımız olarak görüyorum.Allah'tan ve sizlerden başka kimimiz varki.
Samimiyetle söylemek isterim ki, iş hayatı ev hanımlığından çok daha kolaydır, tabi çok ağır bir işte çalışmıyorsak. Bu anlamda Sev-can ve Savana'nın yorumlarına katılıyorum. Bitkilerde olduğu gibi hizmet ayağımıza gelecekse, emekliliği-tatili bile olmayan ve bitmek bilmeyen ev işlerini kim yapacak? Bu husustaki düşünceniz nedir?
Saygılar.
__________________ Asra andolsun ki,iman eden, sâlihât işleyen, hakkı ve sabrı tavsiyeleşenlerin haricindeki tüm insanlar kesinlikle tam bir hüsran içindedir.
Amacım, "kadın çalışsın mı"yı değil "ayetlerde ne deniyor"u müzakereye açmaktı. Çünkü mirasla ilgili ayetlerde yeterli hüküm yok gibi geldi bana. Eğer gerçekten öyleyse bunun bir hikmeti olmalı. Nedir? Öğrenmek isterdim.
Gördüğüm kadarıyla kitap ve makale de kıt. Dün iki makale bulabildim. İlki vasiyet yazmanın farz olduğuna dikkat çekiyor; ayrıntı kıtlığının vasiyet sayesinde giderilmesi gerektiğini öne sürüyordu. Ötekisi ise şer'î miras hukukunun Kuran'daki dine değil mezhebî ictihadlara dayanmış olmasına dikkat çekiyor; "Dini Allah'a tahsis etmek konusunda samimiysek Kuran'a gitmemiz gerekir," diyordu.
Kadın çalışsın mı evinde mi otursun da güzel bir konu. Görüş bildirenlerden Allah razı olsun.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
beyaz Yazdı:
Sevgili Savana ve Sev-can,
Konuları hafife alır tavrınız söylediklerimize karşı argümanlarınızın çok zayıf oluşundan kaynaklanıyor.Bitkiyide,geceyide yaratan, kitabına konu edinen ve tanımlayan biz değiliz,Allah'tır,Allah.
Seküler yaşam tarzını Kuran'a onaylatma girişimlerini sürekli baltalamaya devam edeceğiz İnşaallah.Fiyakalar bozulacak,ezberler bozulacak düzen bozulacak.
Kuran'da ki tüm harfleri,kelimeleri,cümleleri yaşama dokundurmaya devam edeceğiz,Allah izin verdiği sürece.
Bütün itirazlarınıza rağmen sizleri potansiyel yandaşımız ve yoldaşımız olarak görüyorum.Allah'tan ve sizlerden başka kimimiz varki.
Allah'a emanet./BEYAZ
selam
bu 4. veya 5.ci dir kaçamak ve baştan savma cevapla işi geçiştirmeye çalışıyorsunuz.
Fazla karıştırma der gibi....
Kurandan harfleri yaşama değdirmek bu mudur? icat ettiğiniz anlayış muhatabı olduğu tüm sorulara kuranla çelişmeyen cevap veriyorsa işte o anlayış ortak bir anlayış şeklini alır.Yaşama dokunmuş olur.
Kuru bir inatla tekrar tekrar aynı şeyleri tekrarlamanın kimseye faydası yok malesef.
Meryem kıssasında yiyecek içecek temin eden kim? Allah.Allah bizzat kendi katından yiyecek ve içecek vererek meryemi rızklandırıyor.
Bu kıssasdan kadın çalışamaz evinde oturması uygundur güzel bir bitki gibi bakılması gerekir sonucuna varan anlayış meryem kıssasında Allahın işi/rolü/yaptığı/sıfatı olan "yiyecek temin eden" sıfatını kocaya abiye kardeşe vsye yüklüyor.
Burdan erkeklerin ilahlık taslaması sonucu bile çıkar beyazın mantığına uyarsak.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Samimiyetle söylemek isterim ki, iş hayatı ev hanımlığından çok daha kolaydır, tabi çok ağır bir işte çalışmıyorsak. Bu anlamda Sev-can ve Savana'nın yorumlarına katılıyorum. Bitkilerde olduğu gibi hizmet ayağımıza gelecekse, emekliliği-tatili bile olmayan ve bitmek bilmeyen ev işlerini kim yapacak? Bu husustaki düşünceniz nedir?
Saygılar. Selam BARIŞ,
Elbette samimiyyetinize inanıyorum.Ancak, iyi ya, hem ev işi hem de dışarıdaki iş hayatı en azından birisinden kurtulmuş oluyorsunuz.İkisi birden daha mı iyi olurdu?
Dışarıda çalışan bayan eve gelince, "benevişleriniyapmam "diyebiliyormu?
Amacım, "kadın çalışsın mı"yı değil "ayetlerde ne deniyor"u müzakereye açmaktı. Çünkü mirasla ilgili ayetlerde yeterli hüküm yok gibi geldi bana. Eğer gerçekten öyleyse bunun bir hikmeti olmalı. Nedir? Öğrenmek isterdim.
Gördüğüm kadarıyla kitap ve makale de kıt. Dün iki makale bulabildim. İlki vasiyet yazmanın farz olduğuna dikkat çekiyor; ayrıntı kıtlığının vasiyet sayesinde giderilmesi gerektiğini öne sürüyordu. Ötekisi ise şer'î miras hukukunun Kuran'daki dine değil mezhebî ictihadlara dayanmış olmasına dikkat çekiyor; "Dini Allah'a tahsis etmek konusunda samimiysek Kuran'a gitmemiz gerekir," diyordu.
Kadın çalışsın mı evinde mi otursun da güzel bir konu. Görüş bildirenlerden Allah razı olsun.
Sevgi ile,
Hasan Akçay
"Ayetlerde yeterli hüküm yok gibi geldi bana.." Bu ifadeyi senin kullanmana şaşırdım.Oysa ki,Kuran'da ki mirasla ilgili detay insanı şaşırtacak boyuttadır.
Biz, üç kardeşiz kız ve erkekler.Babam'dan sonra ne annem ne de kardeşlerim 'dindar' olmalarına rağmen Kuran'a göre bir paylaşımı asla kabul etmezler.Yaşadığımız hayatta genel durumumuz bu maalesef.O halde egemen olduğumuz ve hemen pratiğe aktarabileceğimiz konulardan başlasak daha isabetli olur, diye düşünüyorum.4/11 yeterli detayı veriyor.Biraz sabırlı olmamaız lazım.
Biz, üç kardeşiz kız ve erkekler.Babam'dan sonra ne annem ne de kardeşlerim 'dindar' olmalarına rağmen Kuran'a göre bir paylaşımı asla kabul etmezler.(beyaz)
Sevgili beyaz,
Babanızın vasiyet düzenlemesi farz (2:180). İsterse kızına oğullarından daha çok mal vasiyet edip"bir erkeğe iki kızın payı"nı uygulamayabilir. Allah’ın babanıza tanıdığı yetki bu. Allah’ın hükmü. Siz Allah’ın hükmüne karşı olmadığınıza göre neye karşısınız?
*
bir erkeğe iki kızın payı…ölenin vasiyet ya da borçlarından sonra –min ba’di vasiyyetin yûsî bihâ evdeyn (4:11).
Lütfen cevaplar mısınız:
Ölen kişi kızına ayrıca mal vasiyet edip "bir erkeğe iki kızın payı"ilkesine uymayabilir. Allah böylece yani vasiyetin gereğini miras paylaşımdan önce yerine getirmemizi buyurarak paylaşımdaki bire iki oranını önemsiz hattâ geçersiz kılmıyor mu?
Başka sorular da var cevaplayamadığım. Ama tek tek gidelim.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma