HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Mirasla ilgili sorular Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Hasan AKÇAY,

Sanıyorum bir yanlış anlama sözkonusu şöyle ki:

Benim anlatımımda Babama ait vasiyyet falan yok.Yani Babamın vasiyyetine 'rağmen' diye bir durum sözkonusu değil.Vasiyyeti dikkate almamam sözkonusu bile olamaz.Bizlerin bu site de asılı duran çok önemli bir vasiyyeti mevcuttur!

Selametle

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Merhaba beyaz.

 

Sizin ailevî durumunuza mecbur bırakıldığım için değindim. Yoksa önemli olan, Allah’ın hükmüdür. Hani siz "Allah’ın Nisa 11’de vasiyet ettiği miras hukukunu uygulasak ne iyi olur!" diyorsunuz ya. Allah orda "Bir erkeğe iki kızın payı farzdır," diyor mu?

 

Allah’ın kelimelerini doğru okuyalım. Asla çarpıtmaya ya da değiştirmeye kalkışmadan. Yani Allah ne diyorsa o.

 

Örneğin Bakara 180. Size vasiyet yazıldı -Kütibe aleykum… el vasiyye… Farz kılındı demek bu. Tıpkı kısas gibi, oruç gibi, namaz gibi:

 

Size kısas yazıldı -Kütibe aleykumu’l kısâs (2:178)

Size oruç yazıldı -Kütibe aleykumu’s siyâm -(2:183)

namaz yazıldı… –salâte kânet...KiTâBâ (4:103)

 

Bu kadar kesin. Yani farz. O halde laiklik maiklik mızmızlığını bırakıp önce babanıza vasiyet düzenleme görevini yaptırmalıydınız eğer söylediğiniz gibi gerçekten "dindar" iseniz. Laiklik vasiyete engel değil.

 

Sonra Nisa 11. Allah size… vasiyet eder-Yûsî kum ullah… 

 

Niçin yazmıyor da vasiyet ediyor? Sizin babanız gibi her nasılsa vasiyet görevini yapamayanların yerine yapıvermek için mi? Yani vasiyet görevini  bizim yapmamız kural ama Allah’ın yapması istisna olmasın?

 

Allah Nisa 7’de "Miras varislerin hakkıdır," diyor ama varislerin paylarını belirlemiyor. Niçin? Pay belirlemenin kişiselliği yüzünden olmasın? Yani kişiler düzenledikleri vasiyetlerde isterlerse bir kıza iki erkeğin payı bile diyebilsin diye olmasın?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Hasan Akçay,

Benim hükmüm sadece kendime ve çocuklarıma geçer.Bunun dışında kimseye vasiyyet yazdırma gücüne sahip değilim.Bu konu böyle.Bu açıdan dediğiniz gibi elbette Laiklik etken olamaz.Ben sizin miras yorumunuzu değil,"Konu ile ilgili Kuran'da yeterli detay yoktur.." deyişinizi eleştirdim.Nisa 7'de "ulaştığınızda" bir detay değil mi?

Şimdi gelelim şu ifadenize:

"Allah’ın kelimelerini doğru okuyalım. Asla çarpıtmaya ya da değiştirmeye kalkışmadan. Yani Allah ne diyorsa o.

 

Örneğin Bakara 180. Size vasiyet yazıldı -Kütibe aleykum… el vasiyye… Farz kılındı demek bu. Tıpkı kısas gibi, oruç gibi, namaz gibi:"

 

Ben sizin çarpıttığınızı ya da değiştirmeye çalıştığınızı düşünmüyor.Ancak yanılıyorsunuz.Şöyle ki:

Kütibe/Ketebe,Farz/Faraza bu kavramlar aynı değildir.Yani her ikiside farz anlamına gelmez.Örneğin,Sadaka vermek farz,Oruç tutmak ketebe'dir.Hac etmek farz,Kısas ketebe'dir.Namazın sadece vakti ketebedir.Örnekleri çoğaltmak mümkün.Bu ayrım gerçek anlamda farkedilirse "Kuran yetmez"diyenlerin dilleri tutulacaktır.Allah ne diyorsa o.Buyrun konuşalım.

 

Selametle

 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SAVANA YAZDI:

selam

bu 4. veya 5.ci dir kaçamak ve baştan savma cevapla işi geçiştirmeye çalışıyorsunuz.

Fazla karıştırma der gibi....

Kurandan harfleri yaşama değdirmek bu mudur? icat ettiğiniz anlayış muhatabı olduğu tüm sorulara  kuranla çelişmeyen cevap veriyorsa işte o anlayış ortak bir anlayış şeklini alır.Yaşama dokunmuş olur.

Kuru bir inatla tekrar tekrar aynı şeyleri tekrarlamanın kimseye faydası yok malesef.

Meryem kıssasında yiyecek içecek temin eden kim? Allah.Allah bizzat kendi katından yiyecek ve içecek vererek meryemi rızklandırıyor.

Bu kıssasdan kadın çalışamaz evinde oturması uygundur güzel bir bitki gibi bakılması gerekir sonucuna varan anlayış meryem kıssasında Allahın işi/rolü/yaptığı/sıfatı olan "yiyecek temin eden" sıfatını kocaya abiye kardeşe vsye yüklüyor.

Burdan erkeklerin ilahlık taslaması sonucu bile çıkar beyazın mantığına uyarsak.

Sn.SAVANA,

Kaçamak cevap vermem için bir sebep yok,çünkü biz söylediklerimizi pratikte uyguluyoruz.Sünnet,sakal,vd.Bunlar bu toplumda uygulanması yürek isteyen eylemler.

Zorda kalınca hınzır etini bile yiyebildiğimize göre buradan hareketle hafife aldığın konuları da çözmek mümkün olsa gerek.Seküler yaşamın iğdiş ettiği insana Yalnız Kuran'dan nefes alacağı çözümler önermemiz en başta sizleri mutlu etmesi gerekirken bu kadar katı olmanızı anlamakta zorlanıyorum doğrusu.

Selam.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Selam beyaz dost.

 

"Mirasla ilgili ayetlerde yeterli bilgi yok" demek "insanlar açısından yok" demek. Yoksa Allah o bilgiyi yeterli bulmuş. Benim sorum: Allah neylerse güzel eyler; o halde bundaki hikmet nedir?

 

Sizden cevap yok. Böyle giderse sonunda kendim cevap vermek zorunda kalacağım. Şimdilik devam edelim.

 

*

 

 

Ailenin tek çocuğu, kendisi de  evli ve ÇOCUKLU olan bir adam düşünelim. Bu adam ölünce bırakıtın altıda biri babasının olur, altıda biri anasının –ve li ebeveyhi li kulli vahidin minhumna’s sudusu mimma tereke in KÂNE LEHU VELED (Nisa 11). 

 

Baba erkektir; ana ise kadın. Ama erkeğin payı kadının payına eşit. Yani Allah kendi koyduğu "bir erkek iki kadının payını alır" kuralına uymuyor; bunun hikmeti nedir?

 

*

 

Adamın ÇOCUKSUZ ve ana babasının varis olması durumunda ise mirasın üçte biri anasının olur –ve in LEM YEKUN LEHU VELEDUN ve varis ehû ebevâhu fe li umm ihî’s sulus.

 

Mirasın geriye kalan üçte ikisi kimin olur? Babanın olur ise veraset vergisi almak durumundaki devletin payı ne olur? Bunların ilahen belirtilmemiş olmasındaki hikmet nedir?

 

Cevabını bulmaya çalıştığım sorular devam edecek, Allah isterse.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

HASAN AKÇAY YAZDI:

Selam beyaz dost.

 

"Mirasla ilgili ayetlerde yeterli bilgi yok" demek "insanlar açısından yok" demek. Yoksa Allah o bilgiyi yeterli bulmuş. Benim sorum: Allah neylerse güzel eyler; o halde bundaki hikmet nedir?

 

Selam Hasan AKÇAY,

 

O halde sorun yok kardeş,siz mirasla ilgili çalışmanıza devam edin.Sadece sorduğun 3.Soru ile ilgili yanıtımı ve k-t-b,F-r-z arasında ki farkı düşünmenizi rica ediyorum.

 

Selametle

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bir adamın ya da kadının mirasçıları yalnızca bir erkek ya da kız kardeş ise bunların her biri mirasın altıda birini alır ama kardeşler daha çoksa mirasın üçte birine ortak olurlar. Vasiyetin ya da borçların gereği yapıldıktan sonra ve zarara neden olunmadan. Allah bilir; anlayışlıdır (Nisa 12).

 

her biri mirasın altıda birini alır 

 

Görüldüğü gibi erkek ve kızkardeşin payları yine eşit. İkisi de altıda birer alıyor. Allah, Nisâ 11’de açıkladığı bir erkeğe iki kadının payı –li’z zekeri mislu hazzi’l unseyeyn- şeklindeki Kendi "vasiyet"ini yine gözardı ediyor.

 

Neden?

 

Çünkü aslolan, insanın vasiyetidir. ÖNCE onun gereği yapılır. Allah’ınki ne zaman uygulanır? İnsanın vasiyeti uygulandıktan ya da borçları ödendikten SONRA –MİN BA’Dİ vasiyyetin yûsâ bihâ ev deyn.

 

Yani Allah’ın vasiyeti şu şartlara bağlıdır:

 

(1)Nisa 34’te belirtildiği üzere sizin dünyanızda ailenin geçimini erkekler sağlıyorsa –… bima enfakû min emval ihim.

 

(2)Ölen insanın vasiyetinde erkeğe bir-kıza yarım oranını geçersiz kılan bir açıklama yoksa.

 

Ölen kişi vasiyetinde "Kızıma bir, oğluma yarım pay bırakıyorum!" dediyse mirastan kıza bir, erkeğe yarım pay düşer.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

SONUÇ OLARAK

 

Çocuklarınız hakkında Allah’ın size vasiyeti: bir erkeğe iki kızın payı. Kızlar ikiden çoksa mirasın üçte ikisini alırlar; tek ise yarım. Ölenin çocuğu varsa ana babasından her biri mirasın altıda birini alır; ölenin çocuğu yok ta ana babası mirasçı ise anası mirasın üçte birini alır ama kardeşleri varsa anası mirasın altıda birini alır. Vasiyet ya da borçlarının gereği yapıldıktan sonra. Babalarınız ve oğullarınız. Size hangisi yararca daha yakındır bilemezsiniz. Allah’ın farzları bunlar. Allah bilir; bilgedir (Nisa 11).

 

Hanımlarınızın çocuğu yok ise mirasın yarısı sizindir, çocuğu var ise dörtte biri. Vasiyet ya da borçlarından sonra. Sizin çocuğunuz yok ise mirasınızın  dörtte biri hanımlarınızın olur; çocuğunuz varsa sekizde biri. Vasiyet ya da borçlarınızdan sonra. 

 

Bir adamın ya da kadının mirasçıları yalnızca bir erkek ya da kız kardeş ise bunların her biri mirasın altıda birini alır ama kardeşler daha çoksa mirasın üçte birine ortak olurlar. Vasiyetin ya da borçların gereği yapıldıktan sonra ve zarara neden olunmadan. Allah bilir; anlayışlıdır (Nisa 12).

 

 

Yüce Allah Nisa 11’de bir erkeğe iki kadının payı diyor. Değişmez bir ilke midir bu. Yani farz? Hayır! Allah onu Kendisi değiştiriyor. Örneğin:

 

Nisa 11:

Ölenin çocuğu varsa ana babasından her biri mirasın altıda birini alır.

 

Görüldüğü gibi "Baba erkektir; ana, kadın. O halde baba, anaya ait payın iki katını alacak!" demiyor; paylar eşit, diyor.

 

Ve Nisa 12:

Bir adamın ya da kadının mirasçıları yalnızca bir erkek ya da kız kardeş ise bunların her biri mirasın altıda birini alır.

 

Erkek ve kız kardeşlerin payları yine eşit. Erkek te kadın da altıda birer pay alıyor ve sonuç olarak Allah, Nisâ 11’de bir erkeğe iki kadının payı diye açıkladığı Kendi "vasiyet"ini gözardı ediyor.

 

Neden?

 

Çünkü BİR ERKEĞE İKİ KADININ PAYI değişmez bir ilke değil, insanların vasiyet düzenlememek suretiyle neden oldukları boşluğu doldurmak üzere Allah’ın mesela diyerek önerdiği bir paylaşım seçeneğidir.

 

Aslolan, insanın vasiyetidir. O uygulanır. Allah’ın vasiyeti, eğer ölen insan vasiyet düzenlememişse uygulanır. Ya da, borçları varsa, onlar ödendikten sonra –min ba’di vasiyyetin yûsâ bihâ ev deyn.

 

O halde ilahî vasiyetin uygulanması şu iki koşula bağlıdır:

 

(1)Ailenin geçimini erkekler sağlamaktadır, bima enfakû min emval ihim (Nisa 34).

 

(2)Ölen insan da "bir oğula iki kızın payı"nı vasiyet etmiştir.

 

Yok, onu vasiyet etmemiş te örneğin "Kızıma iki, oğluma bir pay!" demişse o mirasın paylaşımında bir kadına iki erkeğin payı düşer.

 

Bir erkeğe iki kadının payı değişmez bir ilke midir ya da değişir mi, bir de Nisa 12 ve Nisa 176 karşılaştırmalı olarak okununca anlaşılıyor:

 

Senden hükmünü soruyorlar. Şöyle de: "Allah’ın, ana babasız ve çocuksuz kimseler hakkındaki hükmü odur ki arkalarında bir tek kız kardeş kalırsa o, mirasın yarısını alır; birtek erkek kardeş kalırsa hepsini. Kızkardeşler ikiyse mirasın üçte ikisini alırlar ama kardeşler kadınlı erkekli iseler bir erkek iki kadının payını alır. Allah size böyle açıklıyor ki sapmayın. Allah, her şeyi bilir (Nisa 176). 

 

Çocuksuz birinin ana babası daha önce ölmüşse o kişinin kardeşleri mirası hangi orana göre paylaşır?

 

Nisa 12.: …her biri mirasın altıda birini alır.

Nisa 176: …bir erkek iki kadının payını alır.

 

Açıklama:

 

Bu âyette (yani Nisâ 12’de, HA) kastedilen erkek ve kız kardeş, anne bir erkek ve kız kardeştir. Baba ve anne bir veya baba bir değil. Bu hususa, Sa’d ibn Ebî Vakkas kırâeti tanık olduğu gibi Nisâ sûresinin son âyeti (yani Nisâ 176) de tanıktır(Süleyman Ateş)   

 

Doğrudur belki. Ve görünen tutarsızlığı giderdiği için güzel bir açıklamadır. Ama asıl önemlisi bir erkeğe iki kadının payı şeklindeki vasiyetin şarta bağlı ve değişken olduğunu gösterir.

 

Durum bu. Peki buna rağmen bir erkeğe iki kadının payı farzdır ve İslamî miras hukukunun temeli budur izlenimi nasıl yaratıldı?

 

Bakara 180 devreden çıkarılarak:

 

Malı olan birinizin, kendisine ölüm gelip çatınca, ana babası ve akrabaları için örfe uygun bir vasiyet düzenlemesi farz kılındı…

 

Kütibe aleykum iza hadara ehad ekumu’l mevtu in tereke hayra lev vasiyyet u li’l valideyni ve’l akrabîne bi’l ma’rûf…

 

Size yazıldı, farz kılındı -kütibe aleykum. Bu kadar açık ve kesin. Vasiyet düzenlemeniz farzdır. Oruç tutmak, kısas uygulamak… gibi.

 

Size oruç yazıldı –kütübe aleykumu’s siyam (2:183)

Size kısas yazıldı –kütibe aleykumu’l kısâs (2:178)

 

Allah’ın Kuran’daki ayetlerini nalıncı keseri gibi hep erkeklerden yana hep erkeklerden yana hep erkeklerden yana yontmak suretiyle güzelim İslamı yüz karası bir erkekler klübü yapıp çıkan zevat vasiyet düzenlemeyi farz ilan eden Bakara 180’in de icabına bakmış. Olay bundan ibaret.

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Erkekler Klübü, vasiyet düzenlemeyi farz kılan Bakara 180’i gözlerden kaçırınca Allah’ın adil sistemi gider, insanların keyfî sistemi gelir.

 

Örneğin:

 

Çocukları ve torunları bulunan bir adam düşünün. Çocuklarından biri  kendisinden önce ölürse onun geride kalan çocukları, Hanefi mezhebine göre, dedelerinin mirasından pay alma hakkını kaybeder.

 

Oysa yetim kalmıştır onlar; gözetilmeyi daha çok hak ederler. Malları yetim malıdır. Yetim malı yemek "büyük günah"tır –hûban kebîra (Nisa 2)

 

Bu haksızlığı gidermek için ulema "vasiyet-i vacibe"yi icadetmiş, ki gerekli vasiyet anlamına geliyor. Yani o dedenin, babasız torunlarına mal vasiyet etmesi gerekir.

 

Ama dede, malının en çok üçte birini vasiyet edebilir çünkü Buhari’nin rivayet ettiği "sahih hadisler"e göre daha fazlası yasak. İşte onlardan biri:

 

İbn Ebî Vakkas, kendisine hastalık ve ölüm gelip çatınca, Peygamber aleyhi’s salâtu ve’s selama danıştı: "Kızıma bırakacağıma bütün malımı yoksullara bağışlasam olur mu?" Peygamber aleyhi’s selâtu ve’s selam hayır dedi. Yarısını bağışlasam? Hayır. Üçte birini? Peygamber aleyh’s salâtu ve’s selam bunu isteksizce onayladı.

 

Malın en çok üçte birinin yoksullara ya da akrabaya vasiyet edilebileceği böylece anlaşıldı. (M Ismaeel, INHERITANCE AND WILLS IN ISLAM)

 

http://www.submission.org/islam/wills.html

 

Oysa o çocukların babası sağ olsaydı dedelerinin mirasından alacakları pay belki bunun çok çok çok üstünde olacaktı.

 

Şimdi Allah’ın uyarılarını bir daha anımsayalım:

 

Yetim malı yemek büyük günahtır –hûban kebîra (Nisa 2). Yetimin malını haksız yere yiyenler midelerine ateş indiriyorlar; ateşe atılacak onlar (Nisa 10).

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
YuSuFMiSaLi
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 15 subat 2007
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı YuSuFMiSaLi

Emeği geçen ve paylaşımda bulunan herkeze teşekkürler.

Kısacası şunu anlıyorum ; vasiyeti herkim yapacaksa ölmeden evvel yapmakta aceleci olmalı.Kişi ölümden evvelki vasiyetini ister Kurandaki yasalara göre isterse kişilerin ihtiyaç miktarına göre kendisi düzenleyebilir .Fakat ölüm vasiyeti düzenlemesinden evvel onu yakalamışsa ozaman varisler arasında sorun yaşanmaması için Allah`ın yasalarını uygulamak farz.Buda yine öncelikle Kuranın bütünlüğüne sonrada aklıma uygun gelmektedir.



__________________
WwW.TeBLiG.NeT
Yukarı dön Göster YuSuFMiSaLi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: YuSuFMiSaLi Ziyaret YuSuFMiSaLi's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats