HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Mirasla ilgili sorular Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hayır! Çünkü o oranlar yalnızca bir "yedek vasiyet"tir ve şarta bağlıdır.

Yedek vasiyettir çünkü onu eğer ölen kişi, üzerine farz olduğu halde, her hangi bir nedenle düzenlemediyse Allah düzenleyiveriyor. Artı, vasiyet kelimesi önemli. Allah ermretmiyor; farz kılmıyor ya da yazmıyor; size vasiyet ediyor -yûs îkum 'ullah.

Ölenin vasiyeti varsa Allah'ın vasiyeti düşer çünkü ayette ölenin vasiyetinden sonra anlamında min ba'di vasiyyeh kaydı var.

Şarta gelince, miras ayetleri Nisa 34 ile bir bütündür. Yani eğer ilk muhatapların döneminde olduğu gibi ailenin geçimini yalnızca erkekler sağlıyorsa -bima enfakû min emval ihim (Nisa 34) mirastan bir erkeğe, iki kızın payı düşer. Yok kadınlar da çalışıyor ve ailenin bütçesine katkı yapıyorsa şart değiştiği için oranlar da değişir. 

Bu durumda oranları belirleyecek olan yine devletin yasama organıdır. 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
tolonbey
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Almanya
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tolonbey

 Evvettt,

 Iyi günler Hasan efendi,

 Savana arkadasa verdiginiz yaniti biraz afaki buluyorum.Cünkü bu dinin tepesinde olan genc ve güzel karilarla evlenince ikinci karisi olan SERVEYE söyle demisti,artik seni bosayacagim.

 Zaten,dünür basi kadin söyle demisti Muhammede,evde cocuklarin var,istedigin gibi kadinlarlala evlenene kadar bu cocuklarin bir bakiciya ihtiyaclari var.Benim tanidigim bir kadin var, kimsesiz,birazda yasli,birazda cirkindir,birazcada sisman ama olsun,sana genc hanimlar bulana kadar bu kadin hem seni hemde cocuklari idare eder.Muhammet kabul eder,Serve eve gelin gelir.

 Haliyle bir zaman sonra eve yeni hatunlar gelmeye baslar,bunlarin icinde en gencide Aisedir.

 Bir iddiaya göre 7 bir iddiaya görede yasi 9 dur.

 Tabiiiikiiii,genc karilar eve gelince, Serveye yol görünür.Muhammet derki,Serve artik ben seni bosiyacagim.Bu sözlere muhatap olan serve,aglayarak Muhammede aynen söyle der.Biliyorsun ben fakirim,gidecek hicbir kapim yok.

 Ben senden kocalikta beklemeyeceyim,ne olur beni kapiya atma bu cati altinda kaliyim.Ve bu sözleri Serveden duyan Muhammet,söyle der.

 Oldu ,o zaman kalabilirsin.

 Simdi sayin Akcay,bu miras isine pekbir aciklik getiremedin,Belki Servenin durumuna bir aciklik getirirsin.

 Servenin korkusu yalvarmalarindanda anlasildigina göre,nasil tigteper sahi merdan geldiyse,öylede gideceyi korkusu vardi icinde.

 Bir toplulugun en üstünde bu durum gecerli olursa,artik halkin arasinda hak dagitimi pek gecerli olmaz sanirim.

 Ben karadenizliyim,dinle yatan dinle kalkan dört tarafindakiler dindarlarla dolu biriyim,hatta din adamlariyla doluyum desem yalan olmaz.

 Babamin teyzesinin bir hikayesi vardir.Kocasi evde sigarasini icerken Teyze 50 kiloluk  bugday cuvalini sirtlar,yol olmadigi icin bayirlardan,agacliklardan asagiya suraya buraya tutunarak iner ve 3 km uzaktaki dere kenarindaki degirmene gider.Deyirmende görevli kimse yoktur,kim giderse suyu deyirmene cevirip deyirmeni isletir.Ortalikta in yoktur ,cin yoktur.Deyirmen ormanin icinde dere kenarindadir.Teyzede suyu deyirmenin oluguna cevirir,deyirmen dönmeye baslar.Bugdayi yüksekte olan ambara zorlukla bosaltir.Deyirmene ayar verir,deyirmen,tangir ,tungur calismaya baslar.

 Bir müddet sonra bugday un olmustur.Unu cuvala dolduran teyze,bu sefer bayir yukari tirmanmaya baslar,inmenin bile zor oldugu daglik arazide birde cikmayi düsünelim.Teyze inleyerek,of poflarla evin altindaki patikaya kadar cikar.Belki adam pencereden bakiyor ümüdüyle yük sirtinda basini kaldirip pencereye baktiginda,gördügü seyden gayri ihtiyari cuvali tutan parmaklar bosalir ve cuval kadinin sirtindan yere düser.Kanter icinde ates gibi yanan kadinin vücüdundan bu sefer ,basindan asagi buz gibi ter bosalmaya baslar ve teyze dizlerinin üstüne yigilir.

 Acaba bu kadin pencerede ne gördü?

 Anlatalim,dedimya ,tüm sülale din adamlarindan olusmaktadir nerdeyse.

Teyze,kocasinin yalniz kolunu görür pencerede,elindede kocaman ,bembeyaz  yazisiz bir kagit.Bilmiyenler derki nolmus canim yazisiz bos kagidi tutuyorsa.Kazin ayagi hicde öyle deyil.

 Peki ,nasildir kazin ayagi?

 Kazin ayagi söyle.Bir koca elinde bos kagit tutuyorsa,bu kagidida karisina gösteriyorsa,karsina sen benden bossun demektir.Adam evde cocuklarla beraberdir.

 Kadin kendine gelip tekrar basini sonbir kez daha pencereye cevirince ,pencerenin kapandigini görür.

 Bütün dünyasi basina yikilan teyze,dizlerinin üstüne dikelmeye calisir ve derken titreyen bacaklari  ayaklarinin üstünde durmaya sendeleyerek muvaffak olur.

 Artik ,bos oldugundan evede girmesi olanak disidir.Anasinin evi 5 km yukarda ,tam tepenin üstündedir.3 km sini ormanin icinden gidecektir.

 Bu yoluda asar,ana evinin kapisini zor calar ve kapi önüne yigilir kalir.

 Sevgili Akcay,bu nasil inannistir?Beni mazur görde.Haliyle seni suclamiyorum,sucladiklarimi biliyorsun tabi,yorumun nedir bu tip inanmislara?

 Bu olay gercekten yasanmis bir olaydir.

 Ne yazikki,islam alemindeki kadinlarin durumu üc asagi,bes yukari aynidir.Karadenizde ise bu durumun Tuzu ,biberi biraz daha fazladir.

mutlu,kutlu,umutlu yarinlar dileyimizle.

tolonbeg

 



__________________
mutlu,kutlu,umutlu günlere
Yukarı dön Göster tolonbey's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tolonbey
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Hasan Akcay Yazdı:

Bu kimselerin eşleri neden göz ardı edilip bunlardan hiç bahsedilmemiş olabilir?

Polygamy başlıklı makalesinde yaseen, bu gözardı edişi çok eşliliğin haram olmasına kanıt gösteriyor:

God is never Forgetful. In the above inheritance verses, there is no mention that if a man has two wives or more, they share a quarter or any other portion. The portion of the daughters if there are two or more (and no sons) is two-thirds (4:11) –after legacies or debts-. When there is no ascendants or descendants, the brothers and sisters share in a third if they are more than two –after legacies or debts-. If there are no children, the spouses inherit the quarter of the husbands’ inheritance–after legacies or debts- (4:12). Verse 4:12 only makes concise perfect sense when there is no polygamy, otherwise if a man has 4 wives, it is not clear if each wife gets a quarter or a sixteenth or any other portion –after legacies or  debts- unless we rely on other sources for inheritance rules. http://www.geocities.com/yaseen_q/polygamy.html

Selam

Bende bu görüşe katılıyorum.Çok eşli evlilik kuranla gelen düzende eğer yok ise kuran öncesi düzenin gereklerini düzenlemek kuranın vazifesi olmaz.

Çok eşli bulunanların karılarına düşen payları belirleyici olan ait oldukları düzenin onlara sunmuş olduğu şartlar olabilir

yada aile erkeği bunun yanında kuranla kabul edip uydukları düzenin gereğinide göz önünde bulundurup vasiyette bulunarak eşlerinin her birine miras bırakabilir.

Ayrıca çok eşli evliliğin kuranla kaldırıldığına bir diğer örnekte şudur.

Kuranın hiçbir ayetinde çok eşli adamın karılarının hak ve hukundan bahsedilmez.Örneğin 2. eşi alacak adamın eşini almazdan evvel birinci karısına danışıp onun rızasının sormasından veya bir ve ikinci karısına üçüncü karı için sorup izin almasından .

Çok eşli evlilik olsaydı sonraki ve önceki eşlerin bu duruma riayet etmesi ve bunu uygulamasının nasıl olacağıda detaylıca belirtilirdi.

Ayrıca  kimlerle evlenip evlenemeyeceğimizi açıklayan ayetlerede dikkat edersek o ayetlerin iki tarafı bağladığı çok açıktır.O ayetlerde hitap erkeklere olup erkeklere yasak edilen karşı cinsi yanı kadınlarıda bağlar.

Bir erkek babasının boşanmış karısıyla evlenemez.Hüküm bu

Babanın boşanmış karısı kocasının oğluyla evlenebilir mi? hayır erkeğe verilen emir kadın mümineleri de bağlar.

İlgili ayetin devamında evli kadınlarla evlenmeyin der.Erkekler evli kadınlarla evlenemez.

Peki kadınlar evli erkeklerle evlenebilirmi?Hayır söz kanusu ayet kadınlarıda bağlar ve onlarda evli erkeklerle evlenemezler.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

Cünkü bu dinin tepesinde olan genc ve güzel karilarla evlenince ikinci karisi olan SERVEYE söyle demisti,artik seni bosayacagim.

tolon..kimsin***sen,dengesiz...

senin islamla dinle hakikaten bi alakan var mı..varsa düşmanlık yönünden mi..yoksa ateistsinde gırgır olsun diye mi yazıyorsun..
peygamberden öyle sıradan nefsine düşkün bir adamdan bahsediyormuş gibi konuşamazsın..o karılar dediğin kimseler için;onlar müminlerin anaları denmiş..onlar hakkında da öyle sıradan mahalle karılarından bahsediyormuş  gibi konuşamazsın...ya tarzını düzelt..yada sus..

son olarak o karadenizdeki kadınlara ve diğerlerine yapılan zulümler  kuran  yada  peygamber kaynaklı değildir..ancak beyinsizlerin işidir


moderator notu:lütfen müzakerelerde argo kelimeler kullanmayınız

__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

=savana 

Bu kimselerin eşleri neden göz ardı edilip bunlardan hiç bahsedilmemiş olabilir?

Polygamy başlıklı makalesinde yaseen, bu gözardı edişi çok eşliliğin haram olmasına kanıt gösteriyor:

God is never Forgetful. In the above inheritance verses, there is no mention that if a man has two wives or more, they share a quarter or any other portion. The portion of the daughters if there are two or more (and no sons) is two-thirds (4:11) –after legacies or debts-. When there is no ascendants or descendants, the brothers and sisters share in a third if they are more than two –after legacies or debts-. If there are no children, the spouses inherit the quarter of the husbands’ inheritance–after legacies or debts- (4:12). Verse 4:12 only makes concise perfect sense when there is no polygamy, otherwise if a man has 4 wives, it is not clear if each wife gets a quarter or a sixteenth or any other portion –after legacies or  debts- unless we rely on other sources for inheritance rules. http://www.geocities.com/yaseen_q/polygamy.html

 

Selam

Bende bu görüşe katılıyorum.Çok eşli evlilik kuranla gelen düzende eğer yok ise kuran öncesi düzenin gereklerini düzenlemek kuranın vazifesi olmaz.

Çok eşli bulunanların karılarına düşen payları belirleyici olan ait oldukları düzenin onlara sunmuş olduğu şartlar olabilir

yada aile erkeği bunun yanında kuranla kabul edip uydukları düzenin gereğinide göz önünde bulundurup vasiyette bulunarak eşlerinin her birine miras bırakabilir.

Ayrıca çok eşli evliliğin kuranla kaldırıldığına bir diğer örnekte şudur.

Kuranın hiçbir ayetinde çok eşli adamın karılarının hak ve hukundan bahsedilmez.Örneğin 2. eşi alacak adamın eşini almazdan evvel birinci karısına danışıp onun rızasının sormasından veya bir ve ikinci karısına üçüncü karı için sorup izin almasından .

Çok eşli evlilik olsaydı sonraki ve önceki eşlerin bu duruma riayet etmesi ve bunu uygulamasının nasıl olacağıda detaylıca belirtilirdi.

Ayrıca  kimlerle evlenip evlenemeyeceğimizi açıklayan ayetlerede dikkat edersek o ayetlerin iki tarafı bağladığı çok açıktır.O ayetlerde hitap erkeklere olup erkeklere yasak edilen karşı cinsi yanı kadınlarıda bağlar.

Bir erkek babasının boşanmış karısıyla evlenemez.Hüküm bu

Babanın boşanmış karısı kocasının oğluyla evlenebilir mi? hayır erkeğe verilen emir kadın mümineleri de bağlar.

İlgili ayetin devamında evli kadınlarla evlenmeyin der.Erkekler evli kadınlarla evlenemez.

Peki kadınlar evli erkeklerle evlenebilirmi?Hayır söz kanusu ayet kadınlarıda bağlar ve onlarda evli erkeklerle evlenemezler.

 

Selam Savana,

Kardeş,gerçekten üzerinde ciddi anlamda tefekkür edilecek ifadeler yazmışsınız,Allah razı olsun.Birde alıntıladığınız ingilizce yazıyı siz veya başka biri çeviri yaparsa çok iyi olur.

 

selametle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Birde alıntıladığınız ingilizce yazıyı siz veya başka biri çeviri yaparsa çok iyi olur. (çoban)

Allah asla unutkan değildir. Yukardaki miras ayetlerinde eğer bir adamın iki ya da daha çok eşi varsa mirastan alacakları payın dörtte bir mi ya da daha değişik bir oran mı olacağına hiç değinilmiyor. Oysa kız evlatlar ikiden çok (ve hiç erkek evlat yok) ise -vasiyet ve borçlardan sonra- o kızların payı belirtilmiş (4:11). Altsoy, üstsoy yokken erkek ve kızkardeşler ikiden çoksa mirasın -vasiyet ve borçlardan sonra- üçte birine ortak olurlar denmiş (4:12). Ayet 4:12 ancak eğer çok eşlilik söz konusu değilse tam bir anlam ifade eder; aksi halde eğer bir adamın dört eşi varsa -vasiyet ve borçlardan sonra- bunların  payı dörtte bir midir ya da onaltıda bir mi ya da daha değişik bir oran mı bilinemez. Ama miras kuralları için bu ayetlerin dışında bazı kaynaklara bakacaksak başka.  

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Beni mazur gör de. Haliyle seni suclamiyorum, sucladiklarimi biliyorsun tabi…(tolonbey)

 

Sanırım. Benim Erkekler Klübü dediğim rezil uygulamayı İslam diye pazarlayan numara dubaracıları suçluyorsun her halde, sanırsam, galiba. Tamam da onlara çatsana. Benden ne istiyorsun?

 

dinin tepesinde olan genc ve güzel karilarla evlenince ikinci karisi olan SERVE’YE söyle demisti, artik seni bosayacagim.   

 

Bu tür iftiraları yaymaktan zevk alan ucubeler hiç te inandırıcı olmadıklarını bildikleri için "Valla ben de filancadan duydum; onun yalancısıyım," deye mazeret belirtirler. Sen hangi "yalancı"dan duydun?

 

Simdi sayin Akcay, bu miras isine pek bir aciklik getiremedin

 

Ben neyi doğru biliyorsam onu söylemeye çalışıyorum. Ama insanım; elbet yanılırım. Senin gibi yıllanmış bir dosttan isterim ki yanlışımı göstersin. Nerde yanılıyorum?

 

Miras konusunda bildiklerimin özeti:

 

(1)Her Müslümanın ölmeden önce vasiyet düzenlemesi farz. (2:180).

(2)Allah’ın da bir vasiyeti var ama O, Kendi vasiyetinin kulunun vasiyetinden ya da borçlarından sonra işlerlik kazanacağını belirtiyor –min ba’di vasiyye (4:11-12).

 

Örneğin bekar bir adamın 33 milyon YTL değerinde malı olsun. Mirasçı olarak bir kızı, iki  oğlu var. Vasiyeti: Çocuklarıma malımın 16 milyonluk bölümünü bırakıyorum. Kızım iki oğlumun payını alsın.  

 

İlkin bir tür borç olan miras vergisi ödenir. 7 milyon diyelim. Sonra kız 16 milyonun 8’ini,  iki oğul da 4’erini yani ikisi birden 8’ini alır. Toplam 16. 7 de vergiye gitmişti; 23. Hepsi birden 19. Peki 29 milyondan artan (33 – 23 = 10) 10 milyon nolacak?

 

Ekonomik sistem gözönüne alınmak koşuluyla Allah’ın vasiyetine uyulacak. Yani:

 

(3)O sistemde kadınlar çalışmıyor, onlar için erkekler harcama yapıyorsa (Nisa 34) erkek evlat iki kızın payını alır. Kız 2, iki oğul 4’erden toplam 8. Tamam? Kız 16 milyonluk ilk bölümden daha önce 8 almıştı; oğullar 4’er. Buna göre sonunda

 

oğulun

biri…….…: 8

biri…….…: 8

kız………: 10

vergi…..: 7

toplam..: 33

 

(4)O ekonomik sistemde kadınlar da çalışıp ailenin giderlerini karşılıyorsa devletin miras yasasına uyulur. Yoksa kanlı bıçaklı miras kavgaları çıkar.

 

Türk Medeni Yasası Madde 495:

 

Mirasbırakanın birinci derece mirasçıları, onun alt soyudur. Çocuklar eşit olarak mirasçıdır. Miras bırakandan önce ölmüş olan çocukların yerini, her derecede halefiyet yoluyla, kendi alt soyları alır.

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam Hasan Akçay

Mirasla ilgili başlık altındaki çalışmalarınız için teşekkür ederim.

Mirasla ilgili ayetlerdeki paylaşımı tam olarak anlayabilmiş değilim.

Bu yüzden eğer size zahmet vermeyecekse mirasa dair bir sorum var.Cevaplarsanız sevinirim.

Vasiyet yazmamış bir kadın öldü.Geriye 300.000tl miras bıraktı.

Kadının eşi anası babası 2 erkek kardeşi bir kız kardeşi ve bir kız çocuğu var ve hepsi hayatta.

Kadının bıraktığı mirasın kuran'a göre  kalanlara bölüşümüne göre  kişi başına kaç tl düşer?

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

savana Yazdı:
Vasiyet yazmamış bir kadın öldü. Geriye 300.000tl miras bıraktı.

Kadının eşi anası babası 2 erkek kardeşi bir kız kardeşi ve bir kız çocuğu var ve hepsi hayatta.

Kadının bıraktığı mirasın kuran'a göre  kalanlara bölüşümüne göre  kişi başına kaç tl düşer?

Çocuklarınız hakkında Allah’ın size vasiyeti: bir erkeğe iki kızın payı. Kızlar ikiden çoksa mirasın üçte ikisini alırlar; tek ise yarım. Ölenin çocuğu varsa ana babasından her biri mirasın altıda birini alır; ölenin çocuğu yok ta ana babası mirasçı ise anası mirasın üçte birini alır ama kardeşleri varsa anası mirasın altıda birini alır. Vasiyeti ya da borçlarından sonra. Babalarınız ve oğullarınız. Size hangisi yararca daha yakındır bilemezsiniz. Allah’ın farzları bunlar. Allah bilir; bilgedir (Nisa 11).

 

Hanımlarınızın çocuğu yok ise mirasın yarısı sizindir, çocuğu var ise dörtte biri. Vasiyeti ya da borçlarından sonra. Sizin çocuğunuz yok ise mirasınızın  dörtte biri hanımlarınızın olur; çocuğunuz varsa sekizde biri. Vasiyetiniz ya da borçlarınızdan sonra.  

 

Bir adamın ya da kadının mirasçıları yalnızca bir erkek ya da kız kardeş ise bunların her biri mirasın altıda birini alır ama kardeşler daha çoksa mirasın üçte birine ortak olurlar. Vasiyeti ya da borçlarından sonra ve zarara yol açılmadan. Allah bilir; anlayışlıdır (Nisa 12).

 

Senden hükmünü soruyorlar. Şöyle de: "Allah’ın, ana babasız ve çocuksuz kimseler hakkındaki hükmü odur ki arkalarında bir tek kız kardeş kalırsa o, mirasın yarısın alır; birtek erkek kardeş kalırsa hepsini. Kızkardeşler ikiyse mirasın üçte ikisini alırlar ama kardeşler kadınlı erkekli iseler bir erkek iki kadının payını alır." Sapmayın diye Allah size böyle açıklıyor. Allah her şeyi bilir (Nisa 176).

 

Nisa 12 ve 176 anasız-babasız ve çocuksuz birinin kardeşleri hakkında. Sizin örneğinizdeki kadının kardeşlerine bu ayetler uygulanamaz çünkü  kadının anası, babası ve kızı var.

 

Örneğinizdeki kadının kardeşleri mirasın kaçta kaçını almalı bilmiyorum çünkü miras ayetlerinde analı-babalı ve çocuklu birinin kardeşlerine ait paylaşım oranları hükme bağlanmamış. Ya da hükmü bağlanmış ta ben göremiyorum. Siz görüyor musunuz?

 

Bu durumda şimdilik söyliyebileceğim, Türk Medeni Yasasının mirasla ilgili hükümleri uygulanır. Çünkü Kuran’da hükme bağlanmamış olan konularda hükmü insanlar verir.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Çocuklarınız hakkında Allah’ın size vasiyeti: bir erkeğe iki kızın payı. Kızlar ikiden çoksa mirasın üçte ikisini alırlar; tek ise yarım. Ölenin çocuğu varsa ana babasından her biri mirasın altıda birini alır; ölenin çocuğu yok ta ana babası mirasçı ise anası mirasın üçte birini alır ama kardeşleri varsa anası mirasın altıda birini alır. Vasiyeti ya da borçlarından sonra. Babalarınız ve oğullarınız. Size hangisi yararca daha yakındır bilemezsiniz. Allah’ın farzları bunlar. Allah bilir; bilgedir (Nisa 11).

 

Bunu tek kız evlat mirasın yarısını, eş dörtte birini, ana babasından her biri altıda birini alır ve geriye kalanını kardeşler paylaşır diye yorumlasak bile bu hesabı ben yapamıyorum çünkü çünkü altı çizik paylar toplanınca kardeşlere bir şey kalmadığı gibi toplam bütünden fazla ediyor. 1:2 + 1:4 + 1:6 + 1:6  = ?... 6:12 + 3:12 + 2:12 + 2:12  = 13:12.

 

Sizce yanlış olan ne?

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats