Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
önemli olan görebilmek ve anlayabilmek, akli calistirmak dir bence. (Muhsin)
Yani var olan aklımızı çalıştırmıyor muyuz bile bile? Başörtüsü o yüzden mi Gordium* oldu? Çözülmek için Makedonya’lı İskender'i mi bekliyor?
Şu sözde hicab hadisine sığınan tesettür alimini düşünün. Kesinlikle akıllıdır; hattâ üstün zekalı. Artı, Diyanet İşleri eski başkanı, profesör doktor, ilahiyat bilgini olduğuna göre çok ama çok bilgilidir:
Hz Peygamber, baldızı Esma’yı ince bir giysi içinde ve başı açık görünce, kendi mubarek ellerini ve yüzünü gösterek “İnanan bir kadının şurası, şurası hariç erkeklere vücudunu göstermesi haramdır,” buyurdular. (Kurtubî, Tefsir: 18/229-230)
(1)Allah’ın ak dediğine Elçisinin kara demesini sağlıyor.
Allah: İnanan kadınlar ziynetlerini göstermesinler ama şu şu şu erkeklere başka. (Dikkat: tesettür dinine göre eller ve yüz hariç kadın vücudunun bir sürü kapalı yeri var ki şu şu şu erkeklere açılması caizdir).
Muhammed: Eller ve yüz hariç inanan bir kadının vücudunu erkeklere açması haramdır.
(2)Başörtüsünün Kur’ân’da var olduğunu kanıtlamak için hadis getiriyor, ayet değil. Bu adamın düşünmeye mi ihtiyacı var, önyargısız ve iyi niyetli olmaya mı?
Eğer ziynet takılar ise camiye giderken A'raf 31 de ziynetlerinizi takının emri ki erkekleri de kapsıyor bu emir ne demek olur. Yani takılarınız/altın, mücevherat ...vs'yi mi takının mı diyor? (osman1)
Kuran’ın bir çok ayetinde “ziynetler”in değişik mecazî anlamları var. Giysi; dünya hayatı, evlat… gibi. Nûr 31’de onlar geçerli değil. Çünkü anılan ziynetler yalnızca şu iki şeyden biridir: (1)kadın vücudunun saç baş ve göğüs gibi şehvet uyandıran yerleri, (2)kadının göğüslerini aşıp göbeğine uzanan altın zincir gibi takıları.
ZİYNET eğer kadının “khimar”ıyla örttüğü saçı başı ve o khimarının uçlarını üzerine vurduğu memeleri ise Yüce Allah onların erkek kölelere ve ihtiyaçsız erkek hizmetçilere açılmasını caiz kılıyor. Ahlakî mi bu; İslamî mi? Allah verir mi bu ahlaksız icazeti?
ihtiyaçsız erkekten kasıt nedir? (yalnız_kürt)
Ayetteki ziynetler ne ise inanan kadının ihtiyaçsız erkek tâbileri onlara ihtiyaç duymayan kimselerdir. Örneğin Emine Hanımefendi erkek korumalarının kendisine doğum günü armağanı olarak verdiği altın zinciri teninden uzaklaştırıp blüzünün üstüne takmak suretiyle onlara gösterebilir. Erkek korumaların o takıya ihtiyacı yoktur.
Öte yandan ziynetler, tesettür dininde iddia edildiği gibi, kadın vücudunun şehvet uyandıran yerleri ise o erkekler şehveten ihtiyaçsızdır.
Ama kocaman bir yalan bu. Çünkü ma meleket eyman da tıpkı o erkek hizmetçilerin konumundadır. Cinsel ihtiyaçsızlık onlar için şart koşulmamış; hizmetçiler için neden koşulsun?
Artı, hadislerde de yok o şart. Benim yukarda Süleyman Ateş’e yönelttiğim sorulardan biri bununla ilgiliydi:
Tefsirlerinizde inanan kadınların, erkek kölelerine ziynetlerini açmasının caiz olduğunu belirtiyorsunuz. Mevdudi’nin anlattığına göre de Hz Fatıma kölesinden utanınca Hz Peygamber, “Zararı yok; yalnızca baban ve kölen var!” demiş. Doğru olabilir mi bu?
Hasan Akçay
______________________
* http://en.wikipedia.org/wiki/Gordian_Knot
|