HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kur-an’da her şey var mı? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba,

sayin bembeyaz sizinde belirttiginiz gibi bir cok fikirlerimiz uyusmamaktadir.  Icinde bulundugumuz tartisma ortaminda  usuller acisindan bir ittifakimiz soz konusudur. Bilgiye arastirmaya kapali fanatik zihinlerin, Kuran'i tahrif girisimine karsi durusumda sunu karistirmalarini istemiyorum. Ben klasik anlayisin, kendi ortamlarina dair cozum getirmis olabilmelerini  mumkun gormekle birlikte, bunlari icinde yasadigimiz ortama mecbur gormeyi kabullenmiyorum. Kuran'i kendi ortaminda anlayip, gunumuze yansitmak zorunluluguna inaniyorum. Bazilarinin bunu bir turlu anliyamamis olmalari sonucu, bana yaptigi hakeret dolu ne idugu belirsizlik anlayislarini ise   terbiyesizlik ve cehalet olarak degerlendiriyorum.

Bu kimseler karsilarinda itidal gormekten rahatsizlik duymaktadirlar. Onlara gore sadece iki alternatif vardir;

1-Butun tarihi dikkate almaksizin , Kuran'i teknik ispati mumkun olmayan sacma delillere istinad ederek nasil oldugu belirsiz bir sekilde gunumuze tasiyacaksin. Kuran'i bugunku cagdas zihniyetle okuyup, yuzeysel bir anlam vereceksin.  

2-Klasik anlayisi top yekun kabul edeceksin.

Bu kimseler her ne curetle ise insanlara  bunlari dayatmaktadir. Arka plani zaten fanatik akimlara dayanan bu kimselerden farkli olarak ne beklenebilir ki. Bu kimseler her savunduklarinda ayni fanatik anlayisi sergileyeceklerdir. Kuran'a yakalsimlari da   boyle olmaktadir.

Ben Kuran'i tek dini kaynak olarak goruyorum. Resul'un uygulamalarini Kuran disi bulmuyorum. Resul'un uygulamalarinin ozunu onemsiyorum. Sekli zarurete inanmiyorum. Buna inanmayisimdan oturu tarihi gercekleri inkar etmenin buyuk bir sacmalik olduguna inaniyorum.

 Namaz, Oruc , hac, kurban vb ritueller saptirilamayacak kadar net bir sekilde hem Kuran'da mevcut hemde tarihi olarak ispatli iken bunlari inkar etmek icin Kuran'i tahrif edenlerle , sirf sozel benzeyisden oturu hicbir musterekligim oldugunu kabul etmiyorum. Hakikatleri saptiranlar bunlarla yeterli kalmayacaklardir.

 Kafalarina gore olusturduklari, ilk vahiyden kopuk anlayisi Kuran diye empoze edenlerle mucadele etmeye devam edecegim.

Rabbim bizi her turlu asiriliktan koru. 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

Merhaba,

sayin bembeyaz sizinde belirttiginiz gibi bir cok fikirlerimiz uyusmamaktadir.  Icinde bulundugumuz tartisma ortaminda  usuller acisindan bir ittifakimiz soz konusudur. Bilgiye arastirmaya kapali fanatik zihinlerin, Kuran'i tahrif girisimine karsi durusumda sunu karistirmalarini istemiyorum. Ben klasik anlayisin, kendi ortamlarina dair cozum getirmis olabilmelerini  mumkun gormekle birlikte, bunlari icinde yasadigimiz ortama mecbur gormeyi kabullenmiyorum. Kuran'i kendi ortaminda anlayip, gunumuze yansitmak zorunluluguna inaniyorum. Bazilarinin bunu bir turlu anliyamamis olmalari sonucu, bana yaptigi hakeret dolu ne idugu belirsizlik anlayislarini ise   terbiyesizlik ve cehalet olarak degerlendiriyorum.

Bu kimseler karsilarinda itidal gormekten rahatsizlik duymaktadirlar. Onlara gore sadece iki alternatif vardir;

1-Butun tarihi dikkate almaksizin , Kuran'i teknik ispati mumkun olmayan sacma delillere istinad ederek nasil oldugu belirsiz bir sekilde gunumuze tasiyacaksin. Kuran'i bugunku cagdas zihniyetle okuyup, yuzeysel bir anlam vereceksin.  

2-Klasik anlayisi top yekun kabul edeceksin.

Bu kimseler her ne curetle ise insanlara  bunlari dayatmaktadir. Arka plani zaten fanatik akimlara dayanan bu kimselerden farkli olarak ne beklenebilir ki. Bu kimseler her savunduklarinda ayni fanatik anlayisi sergileyeceklerdir. Kuran'a yakalsimlari da   boyle olmaktadir.

Ben Kuran'i tek dini kaynak olarak goruyorum. Resul'un uygulamalarini Kuran disi bulmuyorum. Resul'un uygulamalarinin ozunu onemsiyorum. Sekli zarurete inanmiyorum. Buna inanmayisimdan oturu tarihi gercekleri inkar etmenin buyuk bir sacmalik olduguna inaniyorum.

 Namaz, Oruc , hac, kurban vb ritueller saptirilamayacak kadar net bir sekilde hem Kuran'da mevcut hemde tarihi olarak ispatli iken bunlari inkar etmek icin Kuran'i tahrif edenlerle , sirf sozel benzeyisden oturu hicbir musterekligim oldugunu kabul etmiyorum. Hakikatleri saptiranlar bunlarla yeterli kalmayacaklardir.

 Kafalarina gore olusturduklari, ilk vahiyden kopuk anlayisi Kuran diye empoze edenlerle mucadele etmeye devam edecegim.

Rabbim bizi her turlu asiriliktan koru. 

muhliskul kardeşim,

bu yazdıklarında da sana aynen katılıyorum... ben de ifrat ve tefrite karşıyım... aşırı uçlardan uzağım... kur an ın anlaşılması konusundaki duruşunuzu da takdir ediyorum...

beni de başkalarıyla karıştıranlarınların yaptıklarına anlam veremiyorum...

sitemde yazdıklarım bunun şahididir...

her insan bir değildir... herkesin farklı bir bakış açısı vardır..

sadece beyaz ve siyahtan başka renk bilmeyenlere, başka renklerin de olduğu anlatmak ve ikna etmek kolay değildir...

ben bunun zorluğunu görüyorum ve yaşıyorum....

özetle; herkesi sağlam muhakemeye çağırıyorum...

selam ve dua ile....



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Selam..

Muhliskul'a

Net dediğiniz namazı lütfen Kur'an'da bana gösterin.. Ben de eyvallah deyim.. "Salat" yazan yere namaz yazmakla Kur'an'da namaz var olmuyor...

"Namazında kıyamda dur ve kıyamdayken Kur'an'dan ayet oku, rüku ve secde et, secdelerinde Rabbini tesbih et, yücelttikçe yücelt.." gibi benzeri bir ayet neden yok??

Allah unutkan olmadığına ve herşeyi Kur'an'da açıkladığına göre, ritüel namaz ise salat, neden nasıl yapılacağı açıklanmış değil?

2/3/5 vakitti, 2/2+ rekattı gibi gerçeği/doğrusu ne ise açıklansaydı da biz de burada Kur'an'da namaz var mı, yok mu, şöyle midir, böyle midir diye tartışmasaydık..



__________________
İsrâ 89
   Muhakkak ki biz, bu Kur'an'da insanlara her türlü misali çeşitli şekillerde anlattık. Yine de insanların çoğu inkarcılıktan başkasını kabullenmediler.
Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

bembeyaz Yazdı:

sadece beyaz ve siyahtan başka renk bilmeyenlere, başka renklerin de olduğu anlatmak ve ikna etmek kolay değildir...



Selam Bembeyaz;

Başka renkler ???

Şöyle bir şey olabilir mi mesela...

İman bir renk, inkar bir renk, münafıklık bambaşka bir renk...

Veya şöyle bir şey...

Kuran bir renk, salt uydurma bir renk, ikisinin karışımı başka bir renk...

Yahut ta şöyle...

Kuran bir renk, Kuransızlık bir renk, değiştirilmiş Kuran bambaşka bir renk...

Ve yahut şöyle...

Kuran bir renk, Kuran dışı vahiy bir renk, nesihle yazboz tahtasına dönmüş Kuran ve Kuran dışı vahiy bambaşka bir renk...

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

aliaksoy Yazdı:

Selam Bembeyaz;

Ba‏ka renkler ???

قِyle bir ‏ey olabilir mi mesela...

فman bir renk, inkar bir renk, münaf‎kl‎k bamba‏ka bir renk...

Veya ‏ِyle bir ‏ey...

Kuran bir renk, salt uydurma bir renk, ikisinin kar‎‏‎m‎ ba‏ka bir renk...

Yahut ta ‏ِyle...

Kuran bir renk, Kurans‎zl‎k bir renk, deًi‏tirilmi‏ Kuran bamba‏ka bir renk...

Ve yahut ‏ِyle...

Kuran bir renk, Kuran d‎‏‎ vahiy bir renk, nesihle yazboz tahtas‎na dِnmü‏ Kuran ve Kuran d‎‏‎ vahiy bamba‏ka bir renk...

Muhabbetlerimle...

selam aliaksoy, 

evet işte.. din ile dinin yorumunu karıştırmak bu işte...

oysa renkler ayrı.. boya kalemi ayrı.. sulu boya ayrı... kuru boya ayrı.. yağlı boya ayrı... plastik boya ayrı...

"ama bu boyalar da renkli" demek gibi bir şey sizin yaptığınız...

lütfen biraz daha muhakeme yeteneğinizi çalıştırın... dinin yorumları konusundaki ön yargınızı terk ediniz.. yoksa geliyorsunuz buradan öte geçemiyorsunuz.. oysa akıllı bir arkadaşsınız..

bence geçeceksiniz.. o noktayı da aşacaksınız.. biraz daha gayret...

muhabbetle....



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

lütfen biraz daha muhakeme yeteneğinizi çalıştırın... dinin yorumları konusundaki ön yargınızı terk ediniz.. yoksa geliyorsunuz buradan öte geçemiyorsunuz.. oysa akıllı bir arkadaşsınız.. Bembeyaz

Bence sorun asil burada, bu dinin yorumlanmaya ihtiyaci yok...Eger yorumlamak varsada bu bir kac kisinin elinde olmaz olamaz...!!! Peygamber dahi, DE KI.. ile vahyi iletmis teblig etmis..

Kuran bir bulmaca degil, Islam ise 50 yilda yorumlanacak bir din degil.. Eger boyle ise, yani Kurani anlamak icin bilmem ne ilimleri ogrenmek sart ise, herkeste anlayamaz ise, hadisleri dahi yorumlama bizlere degilde 4-5 imama birakilmis, o imamlarin yorumlari dahi bizlere degil gunumuz hocalarina ilahiyatcilarina birakilmissa, ozaman sormak lazim, neden gencler bulug cagindan sonra sorumlu oluyorlar ????!!!!!

14 - 18 yasinda bir cocugun bunlari anlamasi imkansizsa, neyden sorumlu tutuyorsunuz bu cocugu ozaman..??

50 sene Kurani anlayabildiniz ancak, eee ondan sonra ??? ozaman sizin sorumlulugunuz ancak 50 seneden sonra baslayabilir.. Allah mutlak adalet sahibidir..!!!

Onyargilari yenmek, bence hala Kurani yetersiz gorenler icin gecerli..



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
Özben
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 126
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Özben

Selam.

 

muhliskul

Biz İslam da neden karar kıldık? Çevremiz Müslüman olduğu için mi?

Diğer dinlerden bizi farklı kılan ve onlara karşı farkımızı belirten bir delilimizin olması gerekir ki! Biz sizden’’ Allah’ın yoktan var etmesi ve bütün yaratılanların  Allah’ın kulu olduğuna’’ inandığımız için ayrılıyoruz .

Biz  bu dinin uymamızı önerdiği şeyler sayesinde dünyada huzur,barış ve adaleti gerçekleştireceğimize ve hesap günü  bağışlanmamıza vesile olacağına inanıyoruz.Diyelim..

.Bunun böyle olduğunu nerden? Biliyoruz.Kuran’dan.Kuran’ın sağlam bir delil olduğunu nasıl anlayacağız? Kuran’ın kendini tanımlamasından..Allah  benim ayetlerime benzer ayet yazamazsınız diyor..Ayet nedir?Geçerli olan geçmişi aynı,geleceği aynı olan delil ve bu delilleri açıklayan sözler.Bunların çeşitli yerlerdeki açıklamaları da birbirleriyle çelişmeyecek özelliklerdir.Bunlarında bilim ile tespit edilmeleri ve edilmeye devam edilmesi bize sağlam kanıt oluyor,inancımızı kuvvetlendiriyor.

İşe bir taraftar,bir militan gözle bakarak değil gerçekleri anlamaya çalışan olarak baktığımızda ilim ile iç içe yaşam başlıyor.

Kuran’ı bilim ile savunmayı sakıncalı bulmuşsunuz ama Kuran yaratılanlar da ve yaşamda ahengin,uyumun sağlanmasında ölçü olduğuna dikkat çekerek kendini bilimle açıklamıştır.

Öğüt verenin bilgisinin,yaratıcılığının,gücünün mukayese götürmez olduğuna inan kişi,yapılan işlerin eksik,olamayacağını bilir.Kuran dininizi kemale erdirdim eksik bırakmadım dediği an din tamamlanmıştır.İnsan yapısı değildir ki zamanın değişimiyle gelişime muhtaç olsun. Onu geçmişi bilen ve aynı zamanda gelecek bilgisi de  yanında bulunan Allah vermiştir.Bu yüzden dine ilave ve çıkarmalar yapılamaz.

Dinin gereklerine uyarak ondan faydalanılır.Bundan sonraki sözler dini anlatan,gereklerini gösteren,kolayca hayata aktarmamıza yarayan sözler olur her birini etkisi zamana,yere göre değişkenlik gösterir.Hiçbir zaman yapıp yapmamaktan sorumlu tutulamayız.

İyi ve güzel işlerin gerçekleşmesi için uğraşanların emeklerini Allah zayi etmez.Kuran’a uygun güzel söz ve yazı  eseri meydana getirenler saygıya laik kişilerdir ama kutsal değil.



__________________
Ey iman edenler, Allah'tan sakının ve sözü doğru söyleyin. (Ahzab Suresi, 70)
Yukarı dön Göster Özben's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Özben
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba,

Sayin ozben malesef ifadelerim anlasilmamis.

Kuran inzal olusu ile birlikte bir topluma ozel olarak hitap etmektedir.  Onlara mahsus  bir dil olan Arapca  ile yapilan bu hitap, iletildigi dilin ve onu kullananlarin sahip oldugu icerik esasiyla anlam kazanmaktaydi. Diller  ait olduklari toplumlarin her yonunu yansitir.  Bu yuzden bir dil incelenirken onu kullanan toplumdan soyutlanamaz. Bunlarin dikkate alinmadigi hicbir dil incelemesi deger tasimaz. Bu hususta hic bir dil bilimciden bunun tersini duyamazsiniz.  Kuran'i inceleyen kimselerin dil olayini kucumsemeleri onlari cok buyuk hatalara surukleyecektir. 

Kuran muhatabi  olan Arap   toplumuna kullandigi dili ile yani tanimlama tarzlari ile hitap etmistir. Onlarin bilimsel duzeyleri goz onunde tutularak konular islenmistir. Zaten bunun tersi bir durum olsa idi bu konuda muhataplarin   sikayetleri soz konusu olurdu. Kuran onlara Arap-malum olan ile hitabetmis onlara acem-bilinmez olan bir tarza basvurmamistir. Bu yuzden gunumuzun  bilimsel yaklasimlarini ornegin dunyanin yuvarlak olusu, veya dunyanin gunesin cevresinde donuyor olmasini Kuran  ayetlerinin muhtevasi gibi gormekten vazgecmeliyiz. Kuran inzal ortamindaki insanlarin bilimsel duzeylerini esas alarak onlara hitap etmistir. Tabi ki Kuranin genel olarak  sundugu deliller sadece bir zamani degil butun zamanlari kapsar. Bunlar  icinde bulundugumuz  kainatin ihtiva ettigi herseydir. Bunlardaki mukemmellik her cagda farkli anliz edilmekle birlikte neticede bir mustereklik icermektedir.

Kuran'i bilimle savunmayi yanlis olarak nitelyisimde ki asil olan husus , Kuran'in ifade etmediklerini onda varmis gibi gunumuz buluslari veya izahlari ile ozdeslestirmektir. Her yeni bulus icin   bakin bu hususa su ayet isaret ediyor seklinde bilim yagciligini kasdediyorum.  Bilimin ilerlemesi ile Yaratanin yaratisindaki mukemmellikleri daha detayli  gorerek ona hayran kaldigimiz bir gercektir.  Bilgilendikce Kuran'in genel ifadelerinde isaret edilenler bize daha cok etki etmektedir.  Ben bunlari tadarak yasayan bir kimseyim ve buna hic bir itirazimiz olamaz. 

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba

Sayin arkadasim yunusemre,

Salat hakkinda yazdiklarimda bu konuya dair dusuncelerimi izah ettim.  Kisaca ifade edecek olursak, salat olsun diger kelimeler olsun, Kuran'in iceriginde yer alan butun kelimeler muhataplarinca anlasildigi gibi kullanildi. Bu Allah'in degismez bir usuludur.  O halde bizim bu kelimeleri ilk muhatap toplumun anladigi gibi tahlil edisimiz uzerimize bir farzdir. Kuran bu anlamlarin tespitinde bizim icin en gecerli kaynaktir. Kuran disi kaynaklara yonelisimiz gerekli oldugunda bunu Kuran'in isiginda yapmak zorundayiz. Kuran'in butunsel ahengine aykiri hic bir anlam veris dogru olamaz. Bu her kaynak icin gecerli oldugu gibi Kuran icinde gecerlidir. Birileri Kuran'dan bile olsa  Kuran'in genel ahengine aykiri bir anlam verirse biz onu kabuledemeyiz.

Kuran  da kullanilan kelimelerin hepsinde oldugu gibi salat kelimesinin de  ogun icin kullanilan degisik anlamlari icerir sekilde Kuran'da gectigini gormekteyiz. Bir cok  kelimeler gibi salat kelimeside bazi kullanimlarinda semantik bir surec gecirerek   ozel hale getirilmistir.  Ornegin K-F-R kelimesi hem semantik surecin sonucu olusan kanatasyon  anlamlarda kullanilmis hemde  denotasyon anlamlarda kullanilmistir. Bu salat kelimesi icinde boyle olmustur. Resule destek vermek anlaminda, gelen vahyi tasdik edip desteklemek anlaminda vb denotasyon kullanimlarin genellestirilip  ozel anlam tasiyan  durumlara tasinmasi cok buyuk yanlis olur. Bunun tersi durumlar da yanlis olmaktadir. Kelimenin  olusumunda esas olan denotasyon anlami  izafe yollrla olusturulan kanatosyan anlama mahkum etmek de bir o kadar sakincalidir. Bu sonraki durum secde,ruku,kiyam vb. kelimeleri icin soz konusu olmaktadir. Icerdikleri sekli yapiya isareten sembolik anlamlar olusturulan bu  kelimeleri her gordugu yerde boyle anlamlandiran kimseler dil biliminden mahrum kimselerdir.

Sayin Yunusemre tamamen samimi olarak sordugunuzun farkindayim, arkadasim bu konulari cok aceleye getirip hemen bir sonuc elde etmeye calismamanizi tavsiye ederim. Ilmimizi gelistirerek arastiralim, sonunda dogru anlayislara ulasacagiz insallah.

Rabbim hepimizi uzerinde oldugumuzdan daha dogruya iletsin. 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Özben
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 126
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Özben

Selam

Sayın muhliskul  Kuran’ı  bilimsiz olarak okuyamazsınız.

Bütün mücadelemiz Kuran  ve peygamberimizin tarafından söylenmeyen şeylerin iyi niyetle de olsa Kuran ve peygamber adına söylenmemesidir.

Kuran  o günkü duruma uygun olarak indiğini ve bu yüzden  Ogünlerde kullanılan  Arap’ça dil bilgisine vakıf  kimselerle o günkü şartların bilinmesiyle en iyi Kuran’ı anlayabilir ve anlatılabiliriz düşüncen ve de bu şartları anlamak için gerekecek hadis bilgileri gerekliliği boşa çalışmaktır..

 Allah yarattığı alemi yürütmek için gereken kanunları koymuştur. Bu kanunlara uygun hareket etmeleri  için insan oğullarına peygamberler göndermiş,kitap vermiştir..Hitap şekli onların diliyle anlayacakları şekildedir ama onların bildiklerini kapsadığı gibi bizi de o konuda düşünmemizi sağlayacak ve doğruluğunu kabul edeceğimiz sözü de söyler.

 

 

 

Biz bu ayeti o zamanda yaşayan insanlara nasıl hitap ettiyse öyle algılayabilir miyiz? Elbette hayır.Bilgimiz artı yeryüzünü nasıl olduğunu anlamaya başladık.Bir yer bilimcisine dağların durumunu sorup,öğrendikten sonra bu Kuran ayeti ile daha çok kalbiniz itikat etmez mi? Kuran içinde yanlış bilgi barındırmaz  o zamanın insanları dünyayı düz biliyorlar diye düz demez,derse insanlara hoş görünmek gibi bir yetersizliğe düşmüş olur.

Kuran günün bilgilerini de yanımıza alarak okumamız lazım gelir ki daha güzel anlaşılsın

__________________
Ey iman edenler, Allah'tan sakının ve sözü doğru söyleyin. (Ahzab Suresi, 70)
Yukarı dön Göster Özben's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Özben
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats