HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Hz.İsa’nın mucizevi doğumu... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

3:59'un anlaşılması için bir katkı olabilir;

"Nitekim şöyle yazılmıştır: "İlk insan Adem yaşayan can oldu." Son Adem'se yaşam veren ruh oldu. Önce ruhsal olan değil, doğal olan geldi. Ruhsal olan sonra geldi. İlk insan yerden, yani topraktandır. İkinci insan göktendir. Topraktan olan insan nasılsa, topraktan olanlar da öyledir. Göksel insan nasılsa, göksel olanlar da öyledir. Bizler topraktan olana nasıl benzediysek, göksel olana da benzeyeceğiz." İncil, 1. korintlilere mektub, 15:45-49

Yukarıdaki Hristiyan itikadina 3:59'da cevab verildiğini düşünüyorum,

selam ve dua ile,

rıdvan 

 

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

Selam Değerli Hasan Oktem abim,

Velleti ahsanet ferceha fe nefahna fiha mir ruhina ve cealnaha vebneha ayetel lil âlemîn.

M. Esed Ve o iffetini koruyan (kadın)ı da (an) ki, Biz ona ruhumuzdan üflemiş, onu ve oğlunu bütün insanlar için (rahmetimizin) bir simgesi kılmıştık.

Burdaki "ruh üfleme" meryeme cinsel ilişki/ kocasının spermleri ile isanın oluşumunun başlaması,

 

Ve meryemebte 'imranelleti ahsanet ferceha fenefahna fihi mir ruhina ve saddekat bikelimati rabbiha ve kutubihi ve kanet minelkanitîn.

Y.N. Öztürk Ve Allah, ırzını bir kale gibi koruyan İmran kızı Meryem'i de örnek verdi. Biz onun içine ruhumuzdan üfledik. Ve o, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını tasdikledi de içten bağlananlardan oldu

Burdaki ayette de Meryemin gebe olduğu İsa'ya yönelik bir ruh üfleme var o yüzden eril zamirle geliyor,

İsanın tayyar'a olan üflemesinde de aynı olay var, ama orda cinsiyet temelli değil kullanım temelli olduğunu düşünüyorum,

Meryemin çift cinsiyetli oluşuna bu fihi ve fihayı delil getiriyorlar, bitki örneğin delil getiriyorlar, insanlarda bitki gibi bitirildi ama insanlar ile meryem aynı değil, tayyara da fihi ve fiha ile üflendi ama tayyar meryem gibi değil,

Meryeme gelenin ne yahya ne de zekerriya olduğunu düşünüyorum, zira meryem ikisini de tanıyor, onlardan korkmasına gerek yok, sahnede meryeme gelen meryemin tanımadığı birisi,

Şahsım adına meryem'İn çift cinsiyetli olmasını çağrıştıracak bir ibareye rastlamadım, daha önce de belirttiğim gibi meryem kendisine gelen beşeran seviyya ile evleniyor,

Ruh üflemek nedir ? diye sorarsan abi,

Ben de hamura yeti kazandıran analarımızı söylerim,

Hamura üfleyerek börek yapan analarımız,

Çamura üfleyerek Tayyar yapan İsa,

Ademe üfleyerek Adam yapan Allah,

Meryeme üfleyerek İsa yapan Elçi,

Gebe Meryeme üfleyerek sperm ve yumurtalıkları Adem yapan Allah,

Ruh üflemeyi de börek yapmakla beraber anlıyorum kısaca

------------------------------------------------------------ -------

Rabbin iletişim esaslarına göre de bahsedilen tıbbi olay mümkün değildir,

Cep telefonu olmayan bir topluma elinizde cep telefonu ile çok uzak diyarlardaki insanların sesini onlara duyurursanız ancak büyücü olursunuz insanların sizi bu şekilde itham etmesinden doğal bir şey yok,

Tekerleğin henüz icad edildiği dönemde arabası ile insanları uyarmaya giden bir elçi bu hali ile neye kanıt olacak,

Meryemin tüb bebek veya kendini döllemesi hangi labaratuarlarla mümkün oldu, hijyenik şartlar nasıl sağlandı, hangi operasyonlarla gerçekleşti, yani bu olayın mümkün olması diğer araçlarında mümkün olması anlamına gelir, bu da ateşin icadı olmadan ateşli silahların icad edilmesi anlamına gelirki bu da sistemi bozmaktan ötesi değildir bana göre,

Ben yaratıcının bu tarz veya benzerleri şeklinde yeryüzüne müdahalesi olduğuna inanmıyorum,

Kendisi sistemleri, eşyanın kurallarını fıtratlarına yüklemiş ve arşında tahtına oturarak gözlemlemektedir, tahtı bir dönem su üzerindeydi şimdi ise gezegenler üzerinde,

Ateş bulundu bu indirilen bir kitaptı, sonra insanlar bu kitap ile ayetler elde etti, zikirler oluşturdu bunu sisteme dahil etti ve sistemin işlerliliğini sağladı sonra şükrettiler sistemden aldıklarını pozitif değer olarak sisteme kattılar, riba ederek katılımsız bırakmadılar,

Hem neye delil olabilir ki bu olay sizce,

Meryem güvenilir bir insandır,

Meryemin oğlu babasız dünyaya geldiyse Meryemin dedikleri doğrudur,

İsa babasını sorsa annesi ne anlatacak acaba isaya:)

Geçen hanımla Meryem diye bir film var onu izliyoruz,

Kundaklanmış bir bebek birden konuşmaya başladı, beni gülmek aldı:)

Yaw hanım dedim, bu bebeğe dur sus da denmez valla:),

Düşünsenize kundaktaki bebeğiniz allah salat din kitap diyor sizi doğru yola çağırıyor,  bu bebek altını pisletse, uyumasa felan ne dersiniz :),

Tabi bu olayın da bu şekilde olmadığını düşünüyorum lakin inandıklarımızın gerçekliklerini bir düşününce nasıl haller çıkıyor, 

Toparlamak gerekirse, Meryem kendisine gelen kendi seviyesine uygun beşer tarafından hamile bırakılmıştır,

Adem ve İsanın durumunu benzerliğini de diğer başlıkta Adem'den anladığımı yazarak anlatmıştım, İnsanlar kümülatif(yığılan) bilgi ve ortamla karşı karşıyadır, her doğan bebek ateşi yeniden keşfetmez,tekerleği yeniden icad etmez, devraldığını şekillendirir onlarla beraber tesis eder,

 

Esen kalasın

Sevgi ve Saygılarımla

Yigenime Selamlarımı ilet :)

yigenime ve sana küçük bir hediye :)

http://www.izlesene.com/video/muzik-guldunya---ozgur-arslan/ 1184690

 



__________________
bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,

Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Selamlar,

Konunun izahının sırf yapılmış olması adına,Meryemi yaratış sünnetullahının dışına ''Allah tarafından zorunlu çıkarılmış''bir kurban olarak tanıtmak hristiyan inancını yerle bir etmez hatta umulmadık açıdan destekler niteliktedir..çünkü diğerleri bunada bir kılıf bulacaktır bir şekilde..Hakkı Yılmaz'ın bu görüşünün tutar bir tarafı olmadığı gibi bir hikmetide yoktur..(zannımca)

Malik Bin Nebi 'nin ortaya attığı görüşün, delilleri eril-dişil vs izahatlarının doğruluğunun konuşulması gerekli ve önemlidir..Hhristiyanlar, inançlarının temelini oluşturan babasız doğum mucizesi üzerine şirke batmışlardır ve halada o inançta sabittirler..onlar Hristiyan..

Hiç olmazsa biz bilelim ne doğru ne yanlış..Arapça bilen dostların katılımı  bu konunun aydınlığa kavuşması için bir görevdir.Buyrunuz.


Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
snobyx
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 mart 2008
Gönderilenler: 83
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı snobyx

Selamlar,

Öncelikle Meryem'in çift cinsiyetli olabileceği fikri birçok ilahiyatçı tarafından Kuran'da geçen ifadelere dayanılarak değerlendirilen bir teoridir.Örnek verirsek;Elmalılı Hamdi(Tahrim 12 tefsiri),Bayraktar Bayraklı,İsmail Yakıt(Isparta Üniversitesi İlahiyat fakültesi kurucu dekanı),Yaşar Nuri Öztürk,Hakkı Yılmaz gibi...Benim bildiklerim bunlar belki başkalarıda vardır.Yabancı İlahiyaçıların olduğunuda biliyorum ama onlar konumuz değil.

Bu ilahiyatçıların bu fikri savunması elbette kesin doğru olduğu anlamına gelmez.Ama dayanak noktalarını iyi anlamak gerekir.

Öncelikle Meryem'in doğumu üzerinde durulan şu ayet önemlidir.Farklı meal varyasyonları elbette var ama sıralama açısından en doğrusu olarak bunu kabul ediyorum.

36.Fe lemma vedaatha kalet rabbi inni veda'tüha ünsa, vallahü a'lemü bi ma vedaat, ve leysez zekeru kel ünsa, ve inni semmeytüha meryeme ve inni üiyzüha bike ve zürriyyeteha mineş şeytanir racim

36.Onu doğurunca(Annesi) “Rabbim!” dedi, “Onu kız doğurdum.” -Allah ise onun ne doğurduğunu daha iyi bilir yani erkek, kız gibi değildir- ''Ona Meryem adını verdim. Onu ve soyunu kovulmuş şeytandan senin korumana bırakıyorum.”

Bu ayette ''ve leysez zekeru kel ünsa''cümlesini kimin kullandığı hususunda iki görüş var.

1.Görüş Meryem'in annesi söylemiş olabilir şeklinde olup,klasik kaynaklardan öğrendiğimiz üzere kız çocuğu doğurduğu için hayıflanıp,kız çocuğu erkek çocuğu gibi olmaz diyerek üzüntüsünü belli etmiştir.Halbuki Rabbine çocuğunu adayacak kadar gönülden bağlı bir müminenin kız,erkek ayrımı yapacağını hiç düşünmüyorum.Ama bu ayrımı yapmışda olabilir.

2.Görüş ise bunun  ''vallahü a'lemü bi ma vedaat''ile başlayan parantez cümlenin devamı olup,Rabbimizin onun doğurduğu varlığın cinsiyetine koyduğu bir şerh olarak değerlendirilmektedir.Yani denmek istenmektedir ki,Doğurduğu çocuğu kız zannetesede,onun cinsiyetini o tam olarak bilmemekte,Rabbi ise onun ne olduğunu elbette bilmektedir.

Bir sonraki ayette ise Meryem'in bitkiye benzetilmesi naif bir şekilde yetiştirildiği manasında olabileceği gibi,bitkilerin cinsiyet özelliklerinede dikkat çekilmiş olunabilir ki ben aynen böyle olduğuna inanıyorum.

Kısa tutarak devam etmek istiyorum...



__________________
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir...
Yukarı dön Göster snobyx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: snobyx
 
snobyx
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 mart 2008
Gönderilenler: 83
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı snobyx

Selamlar,

Tahrim Suresi 12.ayette geçen ''hi''zamirinin ise kime raci olduğu noktasında 3 görüş vardır.

Ve meryemebte 'imranelletiy ahsanet ferceha fenefahna fiyhi mir ruhina ve saddekat bikelimati rabbiha ve kutubihi ve kanet minelkanitiyne.

1-Zamir cümlede geçen ''Ferc'' kelimesine Raci olabilir,ama o semai müennes bir kelimedir.Ayrıca bu ayetin benzeri Enbiya 91'de olup zamir orda ''ha''dır.Ferc kelimesine raci olduğu varsayıldığında vücudun çift olan organlarının müennes gelmesi sebebi ile olabilir.

2-Zamir İsa'ya gidebilir,Ama bu dilbilgisi açısından en uzak ihtimaldir.Çünkü ayetlerin söz geliminde İsa'dan bahsedilmemekte,sırası ile Nuh'un,Lut'un ve Firavunun eşlerinden bahsedilmekte,en son Meryem'e geçmektedir.İsa'dan bahsedilmediği gibi ayetlerin manasal sıralaması açısından İsa'ya da konu bütünlüğünde yer yoktur.

3.Zamir Meryem'e gitmektedir,yani onu erkek olarak tanımlamaktadır.Ayrıca ayetin devamında ''kanitiyn''ifadesi Çoğul eril bir kalıp olup ''İtaatkar erkekler''manasındadır.Yani ''O itaatkar(erkeklerden)lardandı.''şeklinde.Benzer ifade Ali İmran 43'de ''Rükû eden (erkek)ler''manasında olan ''Rakiiyn''ifadeside bu kalıptadır.Buna sürülen karşı sav ise Meryem'in bir erkek topluluğun içinde olması ve yine gramer gereği erkek içeren bu topluluğun eril kalıpta ifade edilmesi gereğidir.

Bu konuda değerli Haktansapmaz abinin zamirle ilgili bana vaktinde yaptığı bir tesbiti(Umarım izniyle) paylaşmak istiyorum ki bu tesbite hayran kalmışdım.Bu hi zamirinin bu ayette bu şekilde ifade edilmesi Kuran'ın 14 asırdır tahrif edilmediği hususunda çok önemli bir kanıt olduğunu ve önemli bir nokta olduğunu söylemesiydi.Çünkü ilgili zamiri Ha ya dönüştürmek çok kolay olup,bunun yapılmaması ilginç bir nokta teşkil etmektedir.

Gene kısa keserek devam edeyim. 



__________________
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir...
Yukarı dön Göster snobyx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: snobyx
 
snobyx
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 mart 2008
Gönderilenler: 83
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı snobyx

Selamlar,

Çift cinsiyet ve döllenme Sünnetullah'a aykırı şeyler değildir.Öyle olsa idi doğada birçok canlı bu şekilde üremezdi.Bu bir vakadır fakat insan gibi çok gelişmiş bir canlıda görülebilmesi ender bir olaydır.Fakat literatüre geçen olaylarda vardır.(bknz google ''hermaphrodite pregnancy'')

Gelelim olayın diğer noktalarına,Meryem'in Zekeriya'yı İsa'ya gebe kalmadan evvel tanıdığına dair Kuran'da bir veri göremiyorum.Kuran haricinden gelen eniştesiydi,Beytül Makdis'de o büyüttü gibi hikayelere elbette itibar etmiyorum,Kuran ne diyorsa onu anlamaya ve anladığımı anlatmaya çalışacağım.

Öncelikle Meryem herhangi bir tapınaktan ayrılıp kendini doğuda bir yere gizlememiş,O ehlinden yani ailesinden,dostlarından uzaklaşmıştır.Onun neden uzaklaşıp,gizlenme gereği duyduğunun cevabıda zaten diğer insanlardan farklı olmasından kaynaklanmaktadır.Farklılık her zaman yadırganan,toplumun sıkıntı verdiği bir durumdur hele 2000 sene önce.Yoksa İslam'da münzevi bir yaşam kesinlikle tasvip edilen bir yaşam tarzı değildir.

Kendine gelen elçi o dönem vahye muattab bir peygamber olabilir,kuvvetle muhtemel Zekeriya'dır veya Yahya'dır.Çünkü ayetlerin söz geliminde onlardan bahsedilmektedir.Kendisine haber verilen Meryem habere iman etmiş ve hamile kalmıştır.Çocuk doğunca,onu alarak ehlinin yanına dönmüştür.Burda çocuğun bebeklik çağında konuştuğunu düşünmüyorum,bahsedilenin konuşma yaşına gelmiş bir çocuğun akıl yaşının üstünde,ayakları yere basan,Tevhid'den bahseden bir konuşma yapmasıydı.Bugün Mısır'da 5 yaşında bir çocuk hafız olunca Camilerde minberde hutbe verince şaşıran müslümanlar gibi o çocuktan çıkan bu sözleri duyunca kavmi etkilenmiş olabilir.

Bu noktada devrin ilim adamları bu olay ile ilgilenmiş,İsa'nın Rabbin elçisi olduğunu anlayıp,Onu ve annesi koruma altına almak istemişlerdir diye düşünüyorum.Hatta bu din adamları bu hususda o kadar istekli ki,kimin himayesinde kalacağı noktasında anlaşamıyorlar ve Kura çekiyorlar.Böylece Meryem'in tapınakta ki günleri Zekeriya peygamber himayesinde başlıyor diye düşünüyorum.Yoksa annesi Meryem'i tapınağa adadı diye,herhangi bir çocuk için bu din adamları neden himaye hususunda kura çeksinler ki?Ortada paylaşılamayacak ne var ki?(Bu kısmı kafamda oturtan değerli Hakkı Yılmaz'ın çalıştığı kısım oldu)

Son olarak,Sünnetullah'ı şu şekilde anlıyorum.Nedensiz hiçbirşey olmaz!

Herşey bir sebep dairesinde yaratılmakta,devinim etmekte olup olaylar neden sonuç ilişkileri ile şekillenmekte.Bu kusursuz düzeni ise Alemlerin Rabbi olan Allah yaratmıştır.

Not:Meryem'in evlenmesi ile ilgili saptamayıda yine sebep dairesinde konuyu açıklama çabası olarak değerlendirip,takdir ediyorum.Ama dediğim gibi ben Kuran'da tam olarak bu evlilik hususunu çağrıştıran açığa koyan ve mutmain kılan bir ayet göremiyorum.Elbette en doğrusunu Rabbimiz bilir.

Selametle...

 

 



__________________
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir...
Yukarı dön Göster snobyx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: snobyx
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selam Değerli Malik Kardeşim,

bir haftaya kadar konuyu güzelce - yeniden-bir toparlayayım( kendi kafamda...). sonra yine müzakeremize ve güzel paylaşımlarımıza ( bu arada snobyx kardeşime de değerli katkılarından ötürü teşekkürler...) devam ederiz inşaAllah. (şu anda aynı düşündüğümü söylemeliyim...)

yiğeninin sana çok selam ve saygıları var, özellikle iletmemi istedi benden...kavli dua'sını esirgemesin diyor yalnız...

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

baybora Yazdı:

selam,

3:59'un anlaşılması için bir katkı olabilir;

"Nitekim şöyle yazılmıştır: "İlk insan Adem yaşayan can oldu." Son Adem'se yaşam veren ruh oldu. Önce ruhsal olan değil, doğal olan geldi. Ruhsal olan sonra geldi. İlk insan yerden, yani topraktandır. İkinci insan göktendir. Topraktan olan insan nasılsa, topraktan olanlar da öyledir. Göksel insan nasılsa, göksel olanlar da öyledir. Bizler topraktan olana nasıl benzediysek, göksel olana da benzeyeceğiz." İncil, 1. korintlilere mektub, 15:45-49

Yukarıdaki Hristiyan itikadina 3:59'da cevab verildiğini düşünüyorum,

selam ve dua ile,

rıdvan 

Ufuk açıcı; İsa'nın kıyamet/saat için bir örnek olması...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kuran'dan hatırlatma:

Maide Suresi :

14. "Biz hıristiyanlarız" diyenlerden de kesin sözlerini almıştık ama onlar da kendilerine zikredilen (verilen öğütlerin veya Kitab'ın) önemli bir bölümünü unuttular. Bu sebeple kıyamete kadar aralarına düşmanlık ve kin saldık. Yakında Allah onlara yaptıklarını haber verecektir

15. Ey ehl-i kitap ! Resulümüz size Kitap'tan gizlemekte olduğunuz birçok şeyi açıklamak üzere geldi; birçok (kusurunuzu) da affediyor. Gerçekten size Allah'tan bir nur, apaçık bir kitap geldi.

 

16. Rızasını arayanı Allah onunla kurtuluş yollarına götürür ve onları iradesiyle karanlıklardan aydınlığa çıkarır, dosdoğru bir yola iletir.

 

17. "Şüphesiz Allah, Meryem oğlu Mesih'dir" diyenler andolsun ki kafir olmuşlardır. De ki: Öyleyse Allah, Meryem oğlu Mesih'i, anasını ve yeryüzündekilerin hepsini imha etmek isterse Allah'a kim bir şey yapabilecektir (O'na kim bir şeyle engel olabilecektir)! Göklerde, yerde ve ikisi arasında ne varsa hepsinin mülkiyeti Allah'a aittir. O dilediğini yaratır ve Allah her şeye tam manasıyle kadirdir.

 

18. Yahudiler ve hıristiyanlar "Biz Allah'ın oğulları ve sevgilileriyiz" dediler. De ki: Öyleyse günahlarınızdan dolayı size niçin azap ediyor? Doğrusu siz de O'nun yarattığı insanlardansınız. O, dilediğini bağışlar ve dilediğine azap eder. Göklerde, yerde ve ikisinin arasında ne varsa mülkiyeti Allah'a aittir. Sonunda dönüş de ancak O'nadır.

 

19. Ey ehl-i kitap! Peygamberlerin arası kesildiği bir sırada size elçimiz geldi. Gerçekleri size açıklıyor ki (kıyamette): "Bize bir müjdeleyici ve uyarıcı gelmedi" demiyesiniz. İşte size müjdeleyici ve uyarıcı gelmiştir. Allah her şeye hakkıyle kadirdir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
bisaniye
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 19 haziran 2007
Yer: Nauru
Gönderilenler: 97
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bisaniye

selam

tahhir veya tahhira kelimesinin anlamlarının Kur andan araştırılması gerektiğini ve bu araştırmanın sonucunda

adem veya zevc inin tahhir liğini yitirdiği için cennetten çıkarıldıkları ve ilginç olanın kadınların ay hali özelliği kazanmasıyla (kan dökülmesi)  ilgili olabileceğini ve hz isanın yaradılışının, hz adem in yaratılmasına Örnek olarak Kuranda belirtildiği ve tahhir kelimesinin kadınların ay haliyle ilintili de olduğunu, tüm bu verilerden hareketle; İlk insanların (birden fazla-çift, eş,ikiz gibi çoğul) adet görmeyen bir kadın canlıdan (en-am) meydana gelebileceğini ve daha sonra adet özelliği kazanarak türediklerini düşünüyorum.

Lutfen araştırmadan eleştirmeyiniz.

Daha da ileriye götürerek düşüncelerimi, İnsanın bitki veya hayvandan türediğini (Zumer suresine dayanarak, bu anlamların oluştuğunu, Özellikle 8.Çiftleşme veya kromozomun ve anne karnındaki 3 karanlık evre ile ilgili bilgilerin buradan ortaya çıkmış olabileceğini ki, bilimsel verilerin canlılardaki 3. ve 8. kromozom yapılarına dikkat çektiğini ve bu kromozomların türlerin-türevlerin- oluşumunda rol oynadığına dikkat çektiğini ve halen gizemlerinin çözülemediği) bilgilerini bunlardan anlayabildiklerimi paylaşmak istedim.

her şeyi Hakk ile yalnızca bilen  Rabbimize Hamd ve Selamlar ile. Övgüm de yalnız O na dır.Şükrümde.Allahu Alem.

 

Vallahu Semiun Alim

Yukarı dön Göster bisaniye's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bisaniye
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats