HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Hz.İsa’nın mucizevi doğumu... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
snobyx
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 mart 2008
Gönderilenler: 83
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı snobyx

haktansapmaz Yazdı:

Selamlar HaktanSapmaz abim,

Meryem'i doğuran anası "ben kız doğurdum" derken, Meryem'in kızlık organını görmüş ama hemen yanı başındaki erkeklik organını görememiş! Hayret doğrusu! Ama sayın Hakkı Yılmaz onun erselik /çift cinsiyetli /çift organlı olduğunu binlerce yıl sonra da olsa Kuran'dan tesbit edebilmiş! Bravo Hakkı Yılmaz'a!

Erselik yani hermafrodit kişilerde cinsiyet ayrımı kolay olmuyor,çünkü cinsel organlar diğer insanlarda olduğu gibi belirgin şekilde gelişmiyebiliyor.Yani bugün bile böyle bir doğumda annesi bebeğinin cinsiyetini doğru ifade edemiyebilir.Kızlık organı var olup,erkeklik organı olmayabilir.Erbezleri ise genelde kadın yumurtalıkları gibi vücudun içinde gizli olabiliyor. 

Ayette, "halbuki Allah ne doğurduğunu (ondan) daha biliyor" ara cümlesi, Hakkı Yılmaz'ın tesbitine kesin bir delil olamaz. Çünkü Allah her şeyi her kesten daha iyi biliyor. İnanan her kes bununun böyle olduğunu bildiği halde yine de "Allah'ım ben şunu, şunu yaptım, afet!" dediği gibi Meryem'in annesi de bir erkek beklerken kız doğurunca "erkek olmasını istemiştim ancak kız oldu Allahım.." diyor, Allah'ın ne onun ne doğurduğunu bildiği halde.

Elbette kesin bir delil olmaz ama bu gibi bir fikri sunan bir kişinin es geçmeyeceği bir anlatımdır.

Hakkı Yılmaz "Meryem'in erselik olduğu" tezine getirdiği bir delil de Meryem'in "Bana bir BEŞER dokunmadı" sözüdür. Hakkı Yılmaz'ın tesbitine göre "Beşer" sözcüğü özel olarak seçilmiş oluyor. Ona göre "bir ERKEK dokunmadı" denmeliydi! "Deki: Ben de sizin gibi bir beşerim" derken, Allah'ın elçisi Muhammed de bir erselikmiş! Hatta Allah'ın bütün resulleri erselik oluyor bu anlayışa göre. Çünkü Kuran onların hepsi için beşer sözcüğünü kullanıyor.

Abicim burayı yanlış anlamışsınız,yukardaki ifadelerde beşer sözcüğü erselik insanlar için kullanılmıyor.Meryem erselik ise bu şu demektir,ister erkek ister kadın iki cinsiyettende çocuğu olabilir.Erkek+kadın=Beşer

Burda ifade edilmek istenen,eğer Meryem salt kadın olsaydı erkeğide kadınıda içinde kapsayan ''Beşer''kelimesini kullanmaz,''Bana bir erkek dokunmadı ki''derdi.

Diğer bir delil de "Ey Meryem, Ruku' edenler (râkiin) ile beraber ruku' et" ayeti oluyor. "Râkiin" kalıbının eril olmasından yola çıkarak Hakkı Yılmaz râiinin sadece erkekleri içerdiğini söylüyor. Bu anlayışın çok vahim sonuçlar doğurduğunun farkında mıdır acaba Hakkı Yılmaz? Bütün inananları kapsaması gereken o kadar çok bu kalıpta terim var ki! Yüzlerce örnek sayabilirim. Mesela, bunlardan sadece bir örnek vereyim: İnnemé elmu'minûne ixvetun" cümlesindeki elmu'minun erildir. Hakkı Yılmaz'ın mantığıyla, bunun anlamı, "Sadece inanan erkekler kardeştir".

Zannedersem belirttiğiniz inceliği Hakkı hocada biliyor,fakat Meryem'in özellikle eril kalıpla çoğullaştırılan bir topluluğun içinde iki farklı ayette ifade edilmesi dikkatini çekmiş olabilir.

Bir başka delili de "Seni âlemlerin kadınlarına seçti" çevirisi ve buna getirdiği yorumudur. Yani diğer kadınlardan farklı çift cinsiyetli yapması... Hakkı Yılmaz'ın farklılığı burada da kendini belli etmiş. Bu yorum da ilk defa sadece Hakkı Yılmaz Bey'e aittir. Halbuki, Allah Meryem'i insanların kadınlarına tercih ediyor; onu İsay'a babasız anne yapıyor, onu ve oğlunu yaratıcı kudretine bir âyet yapıyor.

Bu dediğiniz gibi bir yorumdur,Hakkı Yılmaz'a ait olması bu yorumu ne gerçek yapar ne batıl.Sizin yorumlarınız gibi.

Bir başka ilginç buluşu da "Ve onu güzel bir bitki olarak bitirdi" çevirisi, buna destek olarak da "Ve Allah sizi yeryüzünde bitki olarak bitirdi" şeklinde yaptığı çeviri.

Halbuki Allah insanı yerden (topraktan) bir bitki olarak bitirmedi, insanı yerden/toraktan yarattı. Enbete fiili insan için kullanılınca, "yaptı, yarattı, adam etti/buluğa erdirdi anlamına gelir.

Buna göre 3/37 ile 71/17 âyetleri şöyle çevlirse daha uygun düşer:

3/37- .. ve onu güzel bir yaratışla yarattı/ gizel bir şekilde yetiştirdi/ vs.

71/17- Ve Allah sizi yerden/topraktan bir yaratış yarattı/ Ve Allah sizi topraktan adam yaptı.

Bitki ifadesi bitkilerin cinsiyet özelliklerinin genelde erselik olması nedeni ile dikkat çeken bir ifade.Elbette verdiğiniz meal doğru,anlatılmak istenen aynen o şekilde fakat Rabbimizin Meryem'i ''güzel bir bitki''ye benzetmesi acaba cinsiyet ile ilgili bir ayetten sonra gelmesi nedeni ile bir teşbih,bir bağlantı olabilir mi diye değerlendirilen bir detay. 

Bu kadar yeter sanırım.

Şunuda ifade edeyim,bu konuda ben Hakkı Hoca'nın fikirlerini doğrulama çabası içinde değilim.Çünkü o bu konuda ki fikirlerini daha kamuoyuna açıklamadan önce birkaç detay dışında bu konuyu bende bu şekilde yorumluyordum ve hala aynı fikirdeyim.Dolayısı ile eleştirileri kısmen kendime aldığım için cevap verdim.Yoksa sizin gibi ilmine çok değer verdiğim ve tanışmaktan onur duyduğum bir abimle tartışma amacınıda gütmüyorum.Umarım haddimi aşmadan yararlı olabilmişimdir.

Sevgi ve saygılarımla...

 



__________________
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir...
Yukarı dön Göster snobyx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: snobyx
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

beşer kelimesi üzerinde bende bir iki şey söylemek istiyorum.

Beşer dokunmadı=erkek dokunmadı anlamındadır.

Bu sonuca varmamın nedini dokunmak kelimesinin kurandaki kullanımlarıdır.

Dokunmak fiili cinsel birliktelik olarak kullanılmış ve erkeğin kadına dokunması  yaklaşması şeklinde ifade edilmiştir.

Hiçbir ayette kadının erkeğe dokunması veya yaklaşması şeklinde ifade yoktur.

Meryemin kendi için beşer dokunmadı ifadesini kullanmasını nedeni bana göre  dişil yönünün daha ön planda olduğu ve bu nedenle kendini bu şekilde tanımlamasındandır.

Zaten doğduğunda anneside onu dişi olarak tanımlamıştı.

Peygamberin kendi için beşer ifadesini kullandığı ayette atıfta bulunulan tüm kadın ve erkelerin insani yönleridir.Yemek içmek gülmek ağlamak nefes almak düşünmek sevmek ölmek kızmal üzülmek sevinmek vsvs

İşte bu özellikler bakımından peygamerde bir beşerdir.

 

 

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hakkı Yılmaz:

"Meryem’in daha sonra erkeksiz hamile kaldığı da göz önüne alınırsa, bitki özelliğinde olması onun tıpkı çiçekli bitkilerin çoğunda görüldüğü gibi “erselik” yapıda olduğu, yani vücudunda hem erkek hem dişi üreme organı bulunduğu ihtimalini ortaya çıkarır ki, bizim kanaatimiz de bu yöndedir.
Bu kanaatimizi doğrulayan bir husus da Âl-i Imran/42’deki “… seni âlemlerin kadınlarına seçti” ifadesidir. Çünkü bu ifade ile belirtilen seçkinlik, Meryem’in meziyetleri dolayısıyla diğer kadınlardan üstünlüğünü değil, onun biyolojik farklılığını, fazlalığını, fizikî bakımdan diğer kadınlarla aynı yapıda olmadığını anlatmaktadır.
Meryem’in erselik yapıda olması, ehlini terk edip uzak bir yerde tek başına yaşamaya gitmesinin sebebini de izah etmektedir. Yani Meryem, her problemli insanın yapabileceği gibi, bünyesindeki bu farklılığın meydana getirdiği psikolojik sıkıntı ile evini terk etmiştir."

Ebu Ömer:

"Abdurrahman abi;

Sn. Hakkı Yılmaz Meryem'in iki cinsel organı var da annesi bunu göremedi demiyor ki. Yaptığınız biraz boyu uzun bir eleştiri değil mi? Yani annesi fiziki görüntü olarak kız olduğunu görüp kız doğurdum diyor..."

Sayın Hakkı Yılmaz'ın yazdıklarına yönelik yaptığım eleştiriyi size dokunacak kadar uzun boylu bir eleştiri olarak yazmadım. Bundan emin olabilirsiniz.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Hakkı Yılmaz:

"Meryem’in daha sonra erkeksiz hamile kaldığı da göz önüne alınırsa, bitki özelliğinde olması onun tıpkı çiçekli bitkilerin çoğunda görüldüğü gibi “erselik” yapıda olduğu, yani vücudunda hem erkek hem dişi üreme organı bulunduğu ihtimalini ortaya çıkarır ki, bizim kanaatimiz de bu yöndedir.
Bu kanaatimizi doğrulayan bir husus da Âl-i Imran/42’deki “… seni âlemlerin kadınlarına seçti” ifadesidir. Çünkü bu ifade ile belirtilen seçkinlik, Meryem’in meziyetleri dolayısıyla diğer kadınlardan üstünlüğünü değil, onun biyolojik farklılığını, fazlalığını, fizikî bakımdan diğer kadınlarla aynı yapıda olmadığını anlatmaktadır.
Meryem’in erselik yapıda olması, ehlini terk edip uzak bir yerde tek başına yaşamaya gitmesinin sebebini de izah etmektedir. Yani Meryem, her problemli insanın yapabileceği gibi, bünyesindeki bu farklılığın meydana getirdiği psikolojik sıkıntı ile evini terk etmiştir."

Abiciğim siz Hakkı Yılmaz'ın bu konuyu sizin anladığınız biçimde anlayamayıp yani, doğan çocuğun/Meryem'in annesinin dile getirdiği şekliyle görüpte var olan görünür ikinci organını görmediği iddiası mümkün mü? Sayın Hakkı Yılmaz, organların fiziksel görünürlüğünden ziyade çocuğun kendisinde var edilen özellikten bahsettiğini düşünüyorum/anlıyorum...  

ebu ömer yazdı:

İlaveten 3/36 ayeti içinde geçen "...ve leysezzekeru kel unsa..." ifadesinin size düşündürdüklerini alabilir miyiz? Yani bahsi geçen bu pasajda neden kız erkek olgularından bahsediliyor?

Dahası; Meryem'in anlatıldığı pasajlardan  21/91 de buyrulan "...fenefahna fiha min ruhina..." ile, 66/12 de buyrulan "...fenefahna fihi min ruhina..." ifadelerindeki biri "dişil" diğeri "eril" olan zamirler hakkındaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Selam ile...

 

 



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ebuömer:

"Sayın Hakkı Yılmaz, organların fiziksel görünürlüğünden ziyade çocuğun kendisinde var edilen özellikten bahsettiğini düşünüyorum/anlıyorum..."

Neyi iddiaeiyorsun? Sen Sayın Hakkı Yılmaz değilsin... Değerli Snobyx kendi adına Hakkı Yılmaz'ın ne demek istediğini izah etmeye çalıştı... Hakkı Yılmaz ne dediğini/demek istediğini senden iyi biliyor; Hakkı Yılmaz Meryem'in vucudundaki fiziki değişiklikten, belirgin; başkaları tarafından görülebilecek belirgin fazlalıktan söz ediyor... Meryem bunun için halkından uzaklaştı diyor. Meryem problemliydi diyor. Meryem gebe kaldığı için uzaklaşmadı vs diyor. Sen nede ısrar ediyorsun anlamış değilim, şunu demek istedi, şunu demek istemedi vs diyerekten? Sayın Hakkı Yılmaz'ın söylemediğini O'na isnad etmekle beni neden itham ediyor, suçluyorsun? Şimdi Hakkı yılmaz'ın bu yazdıklarından benim anladığım anlaşılmıyor, anlaşılamıyor mu? Hakkı Yılmaz hem biyolojik hem fiziki değişmeden ve fazlalıktan söz ediyor. Başkaları tarafından görülemeyecek bir fazlalıktan dolayı Meryem ne diye halktan uzaklaşsın? Bırak Hakkı Yılmaz ne dediğini gayet iyi biliyor ve senin veya bir başkasının açıklamalarına gerek olmayacak kadar kelimeleri ona göre özenle seçmiş.

"...ve leysezzekeru kel unsa..." dan ne anladığım sorusunda bu kadar ısrar edişine de bir anlam veremiyorum. Sence bu ifade, Hakkı Yılmaz'ın anladığı gibi, Meryem'in kız-erkekliğine bir kanıt olabilir mi? 

İstersen bir de ben sorayım sana "erkek kız gibi midir? Kız erkek gibi olabilir mi? Bu soruların cevabı son derece basittir. Erkek fiziki yapısı nedeniyle ağır olan işlerde hizmete daha uygundur da onu için. Meryem'in anasının anladığı anlamda değil de, erkek kadın gibi olsaydı Allah insanlara insanlardan seçtiği elçileri kadınlardan da seçerdi.

Diğer soruna olan cevabımı biliyorsun zaten. Meryem kesinlikle dişidir. Meryem, Hakkı Yılmaz'ın ileri sürdüğü gibi hem erkek hem de dişilik organlarının ikisine birden sahip değildir. Allah bütün hitaplarında Meryem'e bir kz-kadın olarak hitap etmektedir. Allah Meryem'i babasız çocuk doğurmaya uygun yaratmış. Meryem'in yapısında hem erkeklik hem dişlik ferci (bacak arasını kast etmiyorum) vardır. O iki ayetten bunu anlıyorum. Erkeklik ve kadınlık suyunu içinde bulunduran veya oluşturan iki ceyb. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Değerli abi;

Ben sn. Hakkı Yılmaz'ın savunuculuğunu/avukatlığını falan yapmıyorum. Amacım sadece bahsi geçen konuyla ilgili müzakere etmekti. Bu bağlamda sn. Hakkı Yımaz'ın ifadelerini eleştirmenize ilişkin kendi değerlendirmelerimi arz etmeye çalıştım hepsi bu. Konuya dair ifadelerimi başka mecradaki düşünceler olarak değerlendirmişsiniz. Saygı duyuyorum. Mükerreren özür diliyorum. Kusuruma bakma...

Selam ile...



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kusuruma bakma, "Yaptığınız biraz boyutu uzun bir eleştiri değil mi?"sorusuyla, sanki ben Sn. Hakkı Yılmaz'a söylemediği sözleri yakıştırıp sonra da eleştirdiğim intibaını uyandırdı. Daha sonraki iletilerinizde de bu çizgide ısrarla devam edince... Neyse.

Aslına bakarsan ben eleştiriyi kısa tutmaya çalıştım. Daha eleştirebileceğim önemli bulduğum bir kaç husus daha vardı. Mesela onlardan biri: 

Hakkı Yılmaz'ın 19/17'nin çevirisi:

"... Biz ona ruhumuzu gönderdik. Sonra o (ruhu getiren elçi), ona (Meryem'e) mükemmel bir beşeri örnek verdi."

Özellikle yaptığı çeviride "temessele lehâ"nın aykırı çevirisine ikkatinizi çekmek isterim..

Hakkı Yılmaz'ın ilgili yorumu:

"Enbiya/91 ve Tahrim/12’de geçen “ruh üfürme” tabiri, Nisa 171'de “ilka [bırakma, ulaştırma]” tabiri ile açıklanmaktadır. “Ruh üfürme” tabirinin “az bir bilgi ile bilgilendirmek” anlamına geldiği artık bilindiğine göre, Meryem’e üflendiği bildirilen ruhun da onun hamile kalması için rahmine [dölyatağına] yapılan fizikî bir üfürük değil, mabette Zekeriya’nın (as) himayesinde bulunduğu sırada Meryem’e lütfedilen bilgi olduğu anlaşılmaktadır. Kur'an'a göre aynı tür bilgi daha önce Zekeriya’ya (as) verilmiş, onun hem yaşlı hem de kısır olan karısı da bu bilgi ile Yahya'yı doğurmuştur. Daha sonra bu kutsal bilgiyi/mesajı Meryem'e iletmekle görevlendirilen Zekeriya (as), Allah'ın elçisi olarak görevini yapmış ve kutsal bilginin doğruluğuna kanıt olarak da bu bilgi sayesinde “sapasağlam” bir insan olarak doğan Yahya'yı göstermiştir."

Hakkı Yılmaz'ın bu çeviri ve yorumunu isabetli buluyor musunuz? Az çok bidiğin Arapçanla bunu anlarsın sanırım. Zaman zaman yazmış olduğun kimi Arapça örnek cümlelerden de az da olsa Arapça bildiğinizi biliyorum.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Abiciğim;

Ne haddime... Ben anlamam ve bilmem. Arapça... Olmazsa olmazsa, kılıçta sizin kalkanda, sözde sizin meydanda. Buyrun...

Saygılarımla. 



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Geç de olsa haddinizi bildiğinizi öğrendiğime sevindim. Kılıç kalkan oyununu bilmem. Bilmediğim meydanlarda da cirit atıp at oynatmam. Kimse ile de asla at yarıştırmam. Benim bütün yaptığım bildiğim yolda doğru yol almaktır.

Sevgi ve saygıda kusur ettiysem özür diler, affınıza sığınırım.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
bisaniye
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 19 haziran 2007
Yer: Nauru
Gönderilenler: 97
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bisaniye

selam

tüm samimi inanan dostlarımıza olsun inşallah.

Rabbim dilemezse hiç birşey olamaz. kısır tartışmaları bırakıyorum.

sadece sözü söylüyorum. bu kimseyi bağlamamaktadır. Doğrusunu ancak eşsiz ve ortaksız Zatı Zülcelalimiz olan Hz Allah CC. bilmektedir. Benim ilettiklerim de kesinlikle doğrudur demiyorum ve sadece anlayabildiklerimi aktarmaya çalışıyorum. Kimse bu sözleri baz alıp da hareket etmesin lutfen.cevap ta verilmeyecektir tarafımdan. sadece aktarıyorum o kadar.

Benim anladığım kadarı ile ; Hz. isa AS, Hz. Meryemin hem oğlu, hem de kardeşidir. Hz.İsa AS' ın babası Hz. Meryem in de babası olup, Hz. Meryem yıllarca erginliğe ulaşıncaya kadar kardeşini karnında taşımış ve taşıyıcılık yapmıştır.Zamanı gelince kendi kardeşini doğurmuştur.

Eğer bu aktardıklarım, tıbben yakın bir gelecekte kanıtlanırsa, kimse abartmasın, övgüye layık tek olan Zatı Zülcelal  hepimizin Rabbi olan Hz. Allah CC. dür şükrü de övgüyü de ona yapalım.Elhamdulillah.

Yok böyle değilse zaten benim inancım bir şarlatanlıktan ibarettir ki kimse ciddiye almasın ve unutsun gitsin herkes beni de bu aktardıklarımı da.

Ancak şu unutulmasın;

 

Vallahu Semiun Alim. 

 

Yukarı dön Göster bisaniye's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bisaniye
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats