HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Başörtüsü Allah’ın Emri Değildir Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

http://www.hasanakcay.net/?p=62

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

Bu yalancı adreste yazanlar doğru değildir. Lütfen inceleyin:

Demişler ki:

---------------

((Dediler ki: “Bizim kalplerimiz örtülüdür.)( Onlar, sizin örtüleriniz, siz de onlara örtüsünüz.)( Ey Kitap Ehli, neden hakkı batıl ile örtüyor….)( Kalplerimiz örtülüdür” demeleri nedeniyle….)( kalpleri üzerine kat kat örtüler ve kulaklarında bir ağırlık kıldık.)( Gece, üstünü örtüp bürüyünce.)( Şeytan, kendilerinden ‘örtülüp gizlenen çirkin yerlerini’)( Onlar için cehennemden yataklar ve üstlerine örtüler vardır.)( yapacağınız işi karara bağlayın da işiniz size örtülü kalmasın)( Böylelikle onları örtüverdik, artık görmezler.)( kötülüklerini örtüp-bağışlamış,)( Biz de senin üzerindeki örtüyü açıp-kaldırdık.)( Ey örtüsüne bürünen..)( Yıldızlar ‘örtülüp (ışıkları) silindiği’ zaman.)

Bu sözlerin hepsi kuranda bahsettiğimiz hımar sözcüğünün geçtiği ayetler. Hatta içkiden bahsederken de yine aklı örtmek anlamında aynı kelime kullanılmıştır.

---------

Halbu ki, bahsi geçen ayetlerde örtü manasına kullanılan kelimelerin geneli (libas) tır. Hımar veya çoğulu olan Humur kelimeri Kuran da 7 yerde geçiyor. Bunlardan altısı başta bulunan aklı örten manada içki için, 1 i de başörtüsü manasına Nur-31. ayettir.
Kuran hakkında bu kadar büyük bir yalan görmedim. İşte bahsi geçen ayetlerden biri, Okuyun bakalım hımar var mı?

Bakara-187. Uhille lekum leyletes siyamir rafesu ila nisaikum, hunne libasul lekum ve entum libasul lehunn, alimellahu ennekum kuntum tahtanune enfusekum fe tabe aleykum ve afa ankum, fel ane başiruhunne vebteğu ma ketebellahu lekum, ve kulu veşrabu hatta yetebeyyene lekumul haytul ebyadu minel haytil esvedi minel fecri summe etimmus siyame ilel leyl, ve la tubaşiruhunne ve entum akifune fil mesacid, tilke hududullahi fe la takrabuha, kezalike yubeyyinullahu ayatihi lin nasi leallehum yettekûn.
Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helal kılındı. Onlar, sizin örtüleriniz, siz de onlara örtüsünüz. Allah, gerçekten sizin, nefislerinize ihanet etmekte olduğunuzu bildi, tevbenizi kabul etti ve sizi bağışladı. Artık onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdıklarını dileyin. Fecir vakti, sizce beyaz iplik siyah iplikten ayırd edilinceye kadar yiyin, için, sonra geceye kadar orucu tamamlayın. Mescidlerde itikafta olduğunuz zamanlarda onlara (kadınlarınıza) yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır, (sakın) onlara yanaşmayın. İşte Allah, insanlara ayetlerini böylece açıklar; umulur ki sakınırlar.




__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba

Bas ortusu icin verilen mucadelenin zerresi takva ortusu icin verilmiyorsa burda bir samimiyetsizlik var demektir. Takva ortusu olmayan cogunlugun kafasina gecirdigi bir bez parcasi  hic bir deger tasimaz.  Hele birde bu bez parcasi orjinal olarak Allah'in emri degilse.

Ozgurluk acisindan bas ortusune, eldivene, ayakkabiya hic bir moda tarzina itirazim yok, her tur kabullenise saygi duyarim. 

Insanlara inandiklari sekilde yasama hakki tanimayan despot kemalist rejim  bu konuda yillardir zulum islemistir.

 Kemalist azinlik yillarca har vurup harman savurduklari imkanlari paylasmaya baslayan  diger cogunluk ile kiyasiya carpisiyor. Gidisat kemalist gucun kontrolu kaybedecegini gosteriyor. Bati dunyasinin destegi cogunlugu olusturan kesime dogru kaymakta.

Velhasili bu kavga Kuran ile ilgili degil  Imkan dagitimlarinin paylasilmasi ile alakali. Bu yuzden bu konuya fazla ilgide duymuyorum.

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

demek ALLAHIN emri değil?inanın bu lafın altında zilletle yaşayacak ve zilletle ölecek ve aşağılanlar olarak dirileceksiniz....sabredin.göreceksiniz...

Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Kardesim nereden vahiy aldin ?

__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

Allah ın koyduğu sınırlar bellidir. Ama anlayana. Saç kadının süsüdür ayak bilekleri de. Kulak memeleri ve boynu gerdanı da. Dudakları da. Açıkta kalan sadece görünmesinde zaruret olan eller ve yüz. örtüyü yaka üzerine vurmaktan anlaşılan şudur ki: kadın göğüsler dahil dişiliği belli eden kısımlarını ilave giysilerle kapatacak. yoksa aslında kadının her yeri sevimlidir. ve mahremdir. saç erkekte de süsdür. ama erkeğe süsünden dolayı zarar gelmez fitneye yol açmaz veya teşvik edici değildir. bu kadarını anlamaktan aciz olmayın. ayet kadınlara hitap ediyor.
Şu an en safa sorsanız kadınların erkekleri ayartmak için saçlarını yaptırdığı ve makyaj yaptığını bilir. ama burada bazı öte akıllar nedense bilemiyor mu yoksa bilmezlikten mi geliyor?

(Nur-30)Mü'minlere söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar. Bu, onlar için daha temizdir. Gerçekten Allah, yaptıklarından haberdârdır.

-Bu ayette önce mümin erkeklerin gözlerini haramdan sakınması ve ırzlarını avret yerlerini koruması gerektiği belirtildikten sonra Nur31. ayette mümin kadınların gözlerini ve ırzlarını sakındırmalarına ilaveten süslerini örtmeleri emrediliyor. Eğer konu sadece takvadan ibaret olsaydı erkeklere yapılan uyarının aynıyla yetinilirdi. Oysa erkekler için avret yerlerini gizlemek yeterli görülmüş süslerini gizlemek ve başörtüsü emredilmemiştir. Gayet açık.

(Ahzab-53)...Peygamber'in eşlerinden bir şey istediğinizde, onlardan perde arkasından isteyin. Bu, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha temiz bir yoldur. Allah'ın resulüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra onun eşleriyle nikâhlanmanız, size helal kılınmamıştır. Böyle bir şey Allah katında büyük bir vebaldir.
-Bu ayette Peygamberimizin hanımlarıyla diğer müminlerin evlenmesi yasaklandığı halde, Onlardan bir şey isteyeceğiniz vakit perde arkasından isteyin yüz yüze görüşmeyin yalnız kalmayın denmesi haremlik-selamlık uygulaması değil de nedir?

 

(Ahzab-32) Ey peygamberin kadınları, siz kadınlardan herhangi biri (gibi) değilsiniz; eğer sakınıyorsanız, artık sözü çekicilikle söylemeyin ki, sonra kalbinde hastalık bulunan kimse tamah eder. Sözü maruf bir tarzda söyleyin.

Bu ayette  kadınların örnek aldığı Peygamberimizin hanımlarına emredilen, kadınların bırakın şarkı söylemeyi konuşurken bile edepli olması gerektiğidir. Kadının sesinin de süs olabildiği ortadadır. Şu an günümüzde telefonla bu hizmeti veren bedbaht kadınlar mevcut değil mi.

İnşallah anlaşılmıştır.

En doğrusunu Allah bilir.



__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Kim o kafası karışık olan ve,

kendi kafası karışık olduğu için,

insanların da kafasını karıştıran?

 

 

Hayrettin Karaman:

 

"İslam, kadınların başlarını örtmelerini istiyor, bunun sebebi kadın saçını gören erkeklerin tahrik olmaları ve kadınları taciz etmeleri imiş" diyen ve bu gerekçeyi erkekler için aşağılayıcı bulan yazarlar (önceki yazıda bir iki örnek vermiştim) niçin zahmet edip de "örtünmeyi emreden ayetlerin meallerini bir okuyuvermezler" şaşarım. Bu mealleri okusalardı kasten saptırma yoluna gitmedikçe- o sözleri söylemeleri mümkün olmayacak, boşuna laf edip insanların da kafalarını karıştırmayacaklardı.

Onlara yardım olsun diye Nur suresinde geçen o iki ayetin meallerini veriyorum:

30: Mümin erkeklere söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar ve iffetlerini korusunlar. Bu onlar için daha arındırıcıdır. Allah onların bütün yaptıklarından haberdardır.

 

31: Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar ve iffetlerini korusunlar. Dışarıda kalanlardan başka süslerini göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üzerinden bağlasınlar. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları, hizmetlerinde bulunan köleler ve câriyeler, cinsel arzu taşımayan, ailede barınan erkekler, kadınların cinselliklerinin farkında olmayan çocuklar dışında kimseye süslerini göstermesinler. Yürürken, gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah'a tövbe edin, umulur ki kurtuluşa erersiniz!

Şimdi bu ayetlere bakarak "saç erkekleri tahrik ettiği ve tacize kışkırttığı için örtülmesi emredilmiştir" iddiasını cevaplandıralım:

1. Gözleri haramdan sakınmak ve iffeti korumak emri, neredeyse kelime kelime aynı olan iki cümlede eşit bir üslup içinde hem kadınlara hem de erkeklere emredilmiştir (Yani zinadan uzak kalma ve iffeti koruma emri her iki cinse eşit olarak yöneliktir ve açılmalar, davranışlar hangi etkiyi yapacaksa iki cinse de yapacaktır, yalnızca erkeklere değil).

2. Bu ayetlerde olsun başka ayetlerde olsun kadın saçının erkeği tahrik edeceği ve kadınları tacize kışkırtacağı asla ifade edilmemiştir. Ahzâb suresindeki ayet (3/59), saçı örtmekle değil -tarihi bir gereklilik olarak- hür kadınların cariyelerden ayrılması, tanınması ve taciz edilmemelerini sağlayacak belli bir dış giysi kullanmakla ilgilidir.

3. Ayetlere göre her iki cins de iffetlerini korumak, adım adım zinaya doğru gitmemek için daha baştan tedbir alacaklar, örtünmeden dikkat çekmeye, süslenmeden teşhire, -başka ayet ve hadislerde daha açıkça zikredildiği üzere- ses tonundan ifade biçimine, uygun ortamlarda başbaşa kalmaktan (halvet) içli dışlı yaşamaya (ihtilat) kadar bütün davranışlarında iffeti korumak için sınırlara dikkat edecek, birbirlerine yardımcı olacaklardır.

 

Bir din zinanın her çeşidini büyük haramlardan sayıyor ve kesinlikle yasaklıyorsa, daha baştan insanları zinaya teşvik eden, zinayı kolaylaştıran giyim kuşam ve davranışları yasaklaması makul değil midir?

 

 

(Niçin örtünüyoruz? http://www.hayrettinkaraman.net/makale/0238.htm)

 

 

Bütün müfessirler.

Örneğin İ H Bursevî:

 

ELLERİNİN ALTINDA BULUNANLARA:CARİYELERE… Ama kadının sahip olduğu, köleyse kadına yabancı erkek hükmündedir. Bu köle ister iğdiş edilmiş olsun ister cinsî temas gücü bulunsun aynıdır. Nitekim Abû Hanife’nin görüşü olduğu gibi çoğu âlimlerin görüşü de bu doğrultudır. Bu sebeple kadının o köle ile  hacca  gitmesi veya yolculuğa çıkması câiz değildir. Fakat kölenin, kendisini şehvetten emin hissettiği zaman ona bakması caizdir. (RÛHU'L-BEYÂN TEFSİRİ, Nûr 31)

 

 

Örneğin, Süleyman Ateş:

 

Ayette sayılan mahremler kadının her yerine bakabilir (KUR'ÂN-I KERîM TEFSîRî, Nûr 31)

 

ELLERİNİN ALTINDA BULUNANLAR ifadesinde de bazıları mahrem olanların sadece câriyeler olduğunu, bazıları da hem "köleler"in hem de câriyelerin, sâhiplerine mahrem olduklarını  söylermişlerdir. Doğrusu da bu görüştür. Çünkü mâlikesi, kölenin mahremidir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür. (Age, Ahzab 55)

 

(Dikkat. Ahzab 55 Peygamber ailesindeki hanımların "ma meleket eyman"ından söz ediyor. İşte onlar erkek kölelermiş ve inananların anaları -Ahzab 6- her yerlerini o erkeklere açarlarmış. H A)

 

 

Örneğin, Mevdudi:

 

Diğer grup, ELLERİNİN ALTINDA BULUNANLAR ifadesinin hem "köleler"i hem de cariyeleri içine aldığı görüşündedir… Bunlar yalnızca ifadenin genel anlamına dayanmazlar; görüşlerine Sünnet’ten de delil getirirler. Örneğin:

 

Bir defasında Hz. Peygamber (s.a) kölesi Abdullah b. Müsa’de el-Fezarî ile kızı Hz Fatıma’nın evine gider. O zaman Hz. Fatıma’nın üzerinde ayaklarını açıkta bırakan bir entari vardı; başını örtse ayakları, ayaklarını örtse başı açıkta kalıyordu. Hz. Peygamber kızının utandığını görünce "Zararı yok, yalnızca baban ve kölen var" buyurdular. -Enes b. Malik’ten Ebu Davud, Ahmed, Beyhaki- (TEFHİMU'L KUR'AN, Nûr 31)

 

(Dikkat: Hz Fatıma’nın, başını örtmek için eteğini kaldırdığı zaman vücudunun nereleri açıldıysa işte oralarını erkek kölesine açması caizmiş. Hz Peygamber -s.a- öyle buyurmuş. H A)

 

Bunları yazan tesettür ulemasının yalnızca kafası mı karışık ya da ilaveten ar damarı da mı çatlamış?  

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Allah ın koyduğu sınırlar bellidir. Ama anlayana. Saç kadının süsüdür ayak bilekleri de. Kulak memeleri ve boynu gerdanı da. Dudakları da. Açıkta kalan sadece görünmesinde zaruret olan eller ve yüz. örtüyü yaka üzerine vurmaktan anlaşılan şudur ki: kadın göğüsler dahil dişiliği belli eden kısımlarını ilave giysilerle kapatacak. yoksa aslında kadının her yeri sevimlidir. ve mahremdir. saç erkekte de süsdür. ama erkeğe süsünden dolayı zarar gelmez fitneye yol açmaz veya teşvik edici değildir. bu kadarını anlamaktan aciz olmayın. ayet kadınlara hitap ediyor.
Şu an en safa sorsanız kadınların erkekleri ayartmak için saçlarını yaptırdığı ve makyaj yaptığını bilir. ama burada bazı öte akıllar nedense bilemiyor mu yoksa bilmezlikten mi geliyor?

Dudakta sus ise, ozaman oda kapatilacak mi ? Ya da gozler ? Bilimsel olarakta, gözlerin en dikkat cekici organ oldugu kanitlanmisken..!  Neyapacagiz biz.. Peki nereden biliyorsunuz Kutuphaneci kardesim, kadinlarin erkeklerin saclarindan bileklerinden etkilenmediklerini ???

Su an en safa sorsaniz, basortusunu takanlar saclarini dogal birakanlardan daha dikkat cektigini bilir.. !!

Kadinin her tarafi sus diyorsunuz, oyledir Allah en guzel bicimde yaratti INSANLARI, yani erkeklerin de her tarafi sustur..! Bir erkek olarak bize kadinlar, kadinlara gore de bizler susuzdur..!!

Kadinlar ulkesi, Erkekler ulkesi kurarak, bu problemi ortadan kaldirabiliriz.. Ne erkekler kadin ulkesine ne de kadinlar erkek ulkesine girer.. Iste size cozum.

Ozguveni olmayan "alimler" kadinlarin yuzlerini dahi kapattiriyorlar ki, sehvetlerini koruyabilsinler..!!! Bu defa da, kapanmis kadinlara gozdiken erkekler turuyor.. Herkes normal giyinmis, kadinin birisi kara carsafli .. butun gozler onun uzerinde.. Haydi nerede kaldi simdi "taninip incitilmemek"..

Kadinlari kutulara koyup kaldirirsak raflara, iste ozaman erkekler bakislarini kisabilirler degil mi.. !!! Ne guzel..

Namuslu, iffetli bir kadin, saci orten bir bez parcasina guvenerek mi gunumuzde dolasiyor ? Irzini korumak isteyen bir kadin, yasadigi toplum da dikkat cekmemeyi bilir, makyajin hangi olcude yapilacagini da.. Dikkat cekmeden yurumeyi de..

Örtünmek fitrattandir, süslenmekte..!! "Allah, sizin icin susler yarattim" diyor, acaba süsleri saklamamiz icin mi ? Inancli inancsiz herkes bir sekilde ortunuyor..!!!

Ayrica cok net birsey daha; Basi ortmek-makyaj yapmamak gunumuz kosullarinda artik, irzi korumada ilk 10'a dahi girememektedir.. Zira, baba-kiz iliskileri-tecavuzlerini gozonunde bulundurursak, TAKVA giysisinin onemini daha iyi anlariz..



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

kutupaneci Yazdı:

Allah ın koyduğu sınırlar bellidir. Ama anlayana. Saç kadının süsüdür ayak bilekleri de. Kulak memeleri ve boynu gerdanı da. Dudakları da. Açıkta kalan sadece görünmesinde zaruret olan eller ve yüz. örtüyü yaka üzerine vurmaktan anlaşılan şudur ki: kadın göğüsler dahil dişiliği belli eden kısımlarını ilave giysilerle kapatacak. yoksa aslında kadının her yeri sevimlidir. ve mahremdir. saç erkekte de süsdür. ama erkeğe süsünden dolayı zarar gelmez fitneye yol açmaz veya teşvik edici değildir. bu kadarını anlamaktan aciz olmayın. ayet kadınlara hitap ediyor.
Şu an en safa sorsanız kadınların erkekleri ayartmak için saçlarını yaptırdığı ve makyaj yaptığını bilir. ama burada bazı öte akıllar nedense bilemiyor mu yoksa bilmezlikten mi geliyor?

(Nur-30)Mü'minlere söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar. Bu, onlar için daha temizdir. Gerçekten Allah, yaptıklarından haberdârdır.

-Bu ayette önce mümin erkeklerin gözlerini haramdan sakınması ve ırzlarını avret yerlerini koruması gerektiği belirtildikten sonra Nur31. ayette mümin kadınların gözlerini ve ırzlarını sakındırmalarına ilaveten süslerini örtmeleri emrediliyor. Eğer konu sadece takvadan ibaret olsaydı erkeklere yapılan uyarının aynıyla yetinilirdi. Oysa erkekler için avret yerlerini gizlemek yeterli görülmüş süslerini gizlemek ve başörtüsü emredilmemiştir. Gayet açık.

(Ahzab-53)...Peygamber'in eşlerinden bir şey istediğinizde, onlardan perde arkasından isteyin. Bu, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha temiz bir yoldur. Allah'ın resulüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra onun eşleriyle nikâhlanmanız, size helal kılınmamıştır. Böyle bir şey Allah katında büyük bir vebaldir.
-Bu ayette Peygamberimizin hanımlarıyla diğer müminlerin evlenmesi yasaklandığı halde, Onlardan bir şey isteyeceğiniz vakit perde arkasından isteyin yüz yüze görüşmeyin yalnız kalmayın denmesi haremlik-selamlık uygulaması değil de nedir?

(Ahzab-32) Ey peygamberin kadınları, siz kadınlardan herhangi biri (gibi) değilsiniz; eğer sakınıyorsanız, artık sözü çekicilikle söylemeyin ki, sonra kalbinde hastalık bulunan kimse tamah eder. Sözü maruf bir tarzda söyleyin.

Bu ayette  kadınların örnek aldığı Peygamberimizin hanımlarına emredilen, kadınların bırakın şarkı söylemeyi konuşurken bile edepli olması gerektiğidir. Kadının sesinin de süs olabildiği ortadadır. Şu an günümüzde telefonla bu hizmeti veren bedbaht kadınlar mevcut değil mi.

İnşallah anlaşılmıştır.

En doğrusunu Allah bilir.

doğru söylüyorsun.inanın kadının örtünmesi islamda yokdur diyenler.akıldan uzak bir lad ediyorlar.kadını tanımıyorlar.bugün çalışan kadınlar aldıkları ücretin yaklaşık 3/2 sini güzelleşmeye harcıyarlarmış.dünyada kadınlara hitap eden sektörler en karlı sektörlerdir.dünyanın en büyük şirketleri arasında kişisel bakım ve güzellik şirketleri de vardır.ve bunların hitap kitlesi çoğunlukla kadınlardır.biz erkeklerin saç kestirdiği yere berber derken kadınların saç kestrdikleri yerlerin isimleri kuaför ve güzellik salonları diye geçer.kadınlar süslenmeye,güzel gözükmeye daha meyilldirler.bu kadınların fıtratında olan bir gerçekdir.ama kadınların bu güzelliği kısa sürer.bu kısa süreli güzellik içerisinde bir erkeiği etkileyip aile kurmalıdır.ama her kadının farklı güzellikleri vardır.bu yanlarıyla bir erkeği etkileyip aile kurabilir.kimi kadının yüzü güzeldir,kimin vucudu,kiminin gözleri,kiminin sesi sesindeki çekiciliği,....işte bunlar kadının zinetleridir.bu süslerle erkeği kendine çeker.ve bir aile kurmaya çalışır.zinetten bahsedilirken kadın için nelerin zinet-süs olduğunu iyi anlamak gerekir.dünyada bu işi ticarete dökenler bunu anlamış ve bunla servet bile yapmış,ama bazı akıl yoksunu insanlar hala zinetin-süsün ne olduğunu anlayamamış....


__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
foton
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 nisan 2008
Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı foton

yanlışşsın eltürki.

maaşın 3de 2si güzellik ürünlerine gitmiyor.sürekli ağır makyaj yapan kadının bile makyaj masrafı 70 ytlye ancak dayanır bir ayda(ki sürekli alırsa) sürekli almazsa bile bir makyaj ürünü mesela far 1 sene yetiyor.eğer lazer epilasyon yaparsa(ki bir ömürde ya 1kere ya da 2 kere yapar) çok para gider ona 10bine çıkar. ama güzellik sektörü çok para kazanmasına rağmen normal bir kız 700 ytl alsa diyelim topu topu 70 bilemedin 100 öder.her ay makjay ürünü alacak değil ya.senede 3ya da 4 defa alır.70in 4 katı kaçtır?280 ytl.her ay 700 alan bir kız senede 8milyar küsür alırsa 8milyarın içinde 280 ytl 3de 2 oranında mı olur kardeşim? bu 100de 3 oranında bir rakamdır.nasıl 3de ikisi dersiniz.3de ikisi olsa kız ne yiyiecek ne giyecek?

güzellik sektörünün çok para kazanmasının nedeni pazarlama stratejilerini çok iyi bilmesindendir.yani gecekondudaki bir kıza kadar kataloğunu gönderebiliyor disribötörleri aracığıyla.yani halkta taban bulmuşlar.kişi ayda enaz 10 ytl öderse bir ürüne (ki her kız alıyor) her kız başına 10 miyon sektörün eline büyük para yığar.kızın elinden para çok gitmiyor.sektöre gelen paranın çokluğu kızın maaşının 3de2si değil müşterinin çokluğudur.bilmem anlatabildim mi?

Ama elbiseye gelirsek onu erkekler de yapıyor.erkeklerde marka takıntısı had safhada.özellikle cep telefonu her sene değiştirilir.

Yukarı dön Göster foton's Profil Diğer Mesajlarını Ara: foton
 

Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats