Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 25 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bu yalancı adreste yazanlar doğru değildir. Lütfen inceleyin:
Demişler ki:
---------------
((Dediler ki: “Bizim kalplerimiz örtülüdür.)( Onlar, sizin
örtüleriniz, siz de onlara örtüsünüz.)( Ey Kitap Ehli, neden hakkı
batıl ile örtüyor….)( Kalplerimiz örtülüdür” demeleri nedeniyle….)(
kalpleri üzerine kat kat örtüler ve kulaklarında bir ağırlık kıldık.)(
Gece, üstünü örtüp bürüyünce.)( Şeytan, kendilerinden ‘örtülüp gizlenen
çirkin yerlerini’)( Onlar için cehennemden yataklar ve üstlerine
örtüler vardır.)( yapacağınız işi karara bağlayın da işiniz size örtülü
kalmasın)( Böylelikle onları örtüverdik, artık görmezler.)(
kötülüklerini örtüp-bağışlamış,)( Biz de senin üzerindeki örtüyü
açıp-kaldırdık.)( Ey örtüsüne bürünen..)( Yıldızlar ‘örtülüp (ışıkları)
silindiği’ zaman.)
Bu sözlerin hepsi kuranda bahsettiğimiz hımar sözcüğünün geçtiği
ayetler. Hatta içkiden bahsederken de yine aklı örtmek anlamında aynı
kelime kullanılmıştır.
---------
Halbu ki, bahsi geçen ayetlerde örtü manasına kullanılan kelimelerin geneli (libas) tır. Hımar veya çoğulu olan Humur kelimeri Kuran da 7 yerde geçiyor. Bunlardan altısı başta bulunan aklı örten manada içki için, 1 i de başörtüsü manasına Nur-31. ayettir. Kuran hakkında bu kadar büyük bir yalan görmedim. İşte bahsi geçen ayetlerden biri, Okuyun bakalım hımar var mı?
Bakara-187. Uhille lekum leyletes siyamir rafesu ila nisaikum, hunne libasul lekum ve entum libasul lehunn, alimellahu ennekum kuntum tahtanune enfusekum fe tabe aleykum ve afa ankum, fel ane başiruhunne vebteğu ma ketebellahu lekum, ve kulu veşrabu hatta yetebeyyene lekumul haytul ebyadu minel haytil esvedi minel fecri summe etimmus siyame ilel leyl, ve la tubaşiruhunne ve entum akifune fil mesacid, tilke hududullahi fe la takrabuha, kezalike yubeyyinullahu ayatihi lin nasi leallehum yettekûn. Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helal kılındı. Onlar, sizin örtüleriniz, siz de onlara örtüsünüz. Allah, gerçekten sizin, nefislerinize ihanet etmekte olduğunuzu bildi, tevbenizi kabul etti ve sizi bağışladı. Artık onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdıklarını dileyin. Fecir vakti, sizce beyaz iplik siyah iplikten ayırd edilinceye kadar yiyin, için, sonra geceye kadar orucu tamamlayın. Mescidlerde itikafta olduğunuz zamanlarda onlara (kadınlarınıza) yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır, (sakın) onlara yanaşmayın. İşte Allah, insanlara ayetlerini böylece açıklar; umulur ki sakınırlar.
__________________ Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba
Bas ortusu icin verilen mucadelenin zerresi takva ortusu icin verilmiyorsa burda bir samimiyetsizlik var demektir. Takva ortusu olmayan cogunlugun kafasina gecirdigi bir bez parcasi hic bir deger tasimaz. Hele birde bu bez parcasi orjinal olarak Allah'in emri degilse.
Ozgurluk acisindan bas ortusune, eldivene, ayakkabiya hic bir moda tarzina itirazim yok, her tur kabullenise saygi duyarim.
Insanlara inandiklari sekilde yasama hakki tanimayan despot kemalist rejim bu konuda yillardir zulum islemistir.
Kemalist azinlik yillarca har vurup harman savurduklari imkanlari paylasmaya baslayan diger cogunluk ile kiyasiya carpisiyor. Gidisat kemalist gucun kontrolu kaybedecegini gosteriyor. Bati dunyasinin destegi cogunlugu olusturan kesime dogru kaymakta.
Velhasili bu kavga Kuran ile ilgili degil Imkan dagitimlarinin paylasilmasi ile alakali. Bu yuzden bu konuya fazla ilgide duymuyorum.
demek ALLAHIN emri değil?inanın bu lafın altında zilletle yaşayacak ve zilletle ölecek ve aşağılanlar olarak dirileceksiniz....sabredin.göreceksiniz...
Katılma Tarihi: 25 mart 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Allah
ın koyduğu sınırlar bellidir. Ama anlayana. Saç kadının süsüdür ayak bilekleri
de. Kulak memeleri ve boynu gerdanı da. Dudakları da. Açıkta kalan sadece
görünmesinde zaruret olan eller ve yüz. örtüyü yaka üzerine vurmaktan anlaşılan
şudur ki: kadın göğüsler dahil dişiliği belli eden kısımlarını ilave giysilerle
kapatacak. yoksa aslında kadının her yeri sevimlidir. ve mahremdir. saç erkekte
de süsdür. ama erkeğe süsünden dolayı zarar gelmez fitneye yol açmaz veya
teşvik edici değildir. bu kadarını anlamaktan aciz olmayın. ayet kadınlara
hitap ediyor.
Şu an en safa sorsanız kadınların erkekleri ayartmak için saçlarını yaptırdığı
ve makyaj yaptığını bilir. ama burada bazı öte akıllar nedense bilemiyor mu
yoksa bilmezlikten mi geliyor?
(Nur-30)Mü'minlere söyle: "Gözlerini
(harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar. Bu, onlar için
daha temizdir. Gerçekten Allah, yaptıklarından haberdârdır.
-Bu
ayette önce mümin erkeklerin gözlerini haramdan sakınması ve ırzlarını avret
yerlerini koruması gerektiği belirtildikten sonra Nur31. ayette mümin
kadınların gözlerini ve ırzlarını sakındırmalarına ilaveten süslerini örtmeleri
emrediliyor. Eğer konu sadece takvadan ibaret olsaydı erkeklere yapılan
uyarının aynıyla yetinilirdi. Oysa erkekler için avret yerlerini gizlemek
yeterli görülmüş süslerini gizlemek ve başörtüsü emredilmemiştir. Gayet açık.
(Ahzab-53)...Peygamber'in
eşlerinden bir şey istediğinizde, onlardan perde arkasından isteyin. Bu, hem
sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha temiz bir yoldur. Allah'ın
resulüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra onun eşleriyle
nikâhlanmanız, size helal kılınmamıştır. Böyle bir şey Allah katında büyük bir
vebaldir.
-Bu ayette Peygamberimizin hanımlarıyla diğer müminlerin
evlenmesi yasaklandığı halde, Onlardan bir şey isteyeceğiniz vakit perde
arkasından isteyin yüz yüze görüşmeyin yalnız kalmayın denmesi
haremlik-selamlık uygulaması değil de nedir?
(Ahzab-32) Ey peygamberin
kadınları, siz kadınlardan herhangi biri (gibi) değilsiniz; eğer sakınıyorsanız,
artık sözü çekicilikle söylemeyin ki, sonra kalbinde hastalık bulunan kimse
tamah eder. Sözü maruf bir tarzda söyleyin.
Bu ayette kadınların örnek
aldığı Peygamberimizin hanımlarına emredilen, kadınların bırakın şarkı
söylemeyi konuşurken bile edepli olması gerektiğidir. Kadının sesinin de süs
olabildiği ortadadır. Şu an günümüzde telefonla bu hizmeti veren bedbaht
kadınlar mevcut değil mi.
İnşallah anlaşılmıştır.
En doğrusunu Allah bilir.
__________________ Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
"İslam, kadınların başlarını örtmelerini istiyor, bunun sebebi kadın saçını gören erkeklerin tahrik olmaları ve kadınları taciz etmeleri imiş" diyen ve bu gerekçeyi erkekler için aşağılayıcı bulan yazarlar (önceki yazıda bir iki örnek vermiştim) niçin zahmet edip de "örtünmeyi emreden ayetlerin meallerini bir okuyuvermezler" şaşarım. Bu mealleri okusalardı �kasten saptırma yoluna gitmedikçe- o sözleri söylemeleri mümkün olmayacak, boşuna laf edip insanların da kafalarını karıştırmayacaklardı.
Onlara yardım olsun diye Nur suresinde geçen o iki ayetin meallerini veriyorum:
30:Mümin erkeklere söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar ve iffetlerini korusunlar. Bu onlar için daha arındırıcıdır. Allah onların bütün yaptıklarından haberdardır.
31:Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar ve iffetlerini korusunlar. Dışarıda kalanlardan başka süslerini göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üzerinden bağlasınlar. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları, hizmetlerinde bulunan kölelerve câriyeler, cinsel arzu taşımayan, ailede barınan erkekler, kadınların cinselliklerinin farkında olmayan çocuklar dışında kimseye süslerini göstermesinler. Yürürken, gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah'a tövbe edin, umulur ki kurtuluşa erersiniz!
Şimdi bu ayetlere bakarak "saç erkekleri tahrik ettiği ve tacize kışkırttığı için örtülmesi emredilmiştir" iddiasını cevaplandıralım:
1. Gözleri haramdan sakınmak ve iffeti korumak emri, neredeyse kelime kelime aynı olan iki cümlede eşit bir üslup içinde hem kadınlara hem de erkeklere emredilmiştir (Yani zinadan uzak kalma ve iffeti koruma emri her iki cinse eşit olarak yöneliktir ve açılmalar, davranışlar hangi etkiyi yapacaksa iki cinse de yapacaktır, yalnızca erkeklere değil).
2. Bu ayetlerde olsun başka ayetlerde olsun kadın saçının erkeği tahrik edeceği ve kadınları tacize kışkırtacağı asla ifade edilmemiştir. Ahzâb suresindeki ayet (3/59), saçı örtmekle değil -tarihi bir gereklilik olarak- hür kadınların cariyelerden ayrılması, tanınması ve taciz edilmemelerini sağlayacak belli bir dış giysi kullanmakla ilgilidir.
3. Ayetlere göre her iki cins de iffetlerini korumak, adım adım zinaya doğru gitmemek için daha baştan tedbir alacaklar, örtünmeden dikkat çekmeye, süslenmeden teşhire, -başka ayet ve hadislerde daha açıkça zikredildiği üzere- ses tonundan ifade biçimine, uygun ortamlarda başbaşa kalmaktan (halvet) içli dışlı yaşamaya (ihtilat) kadar bütün davranışlarında iffeti korumak için sınırlara dikkat edecek, birbirlerine yardımcı olacaklardır.
…
Bir din zinanın her çeşidini büyük haramlardan sayıyor ve kesinlikle yasaklıyorsa, daha baştan insanları zinaya teşvik eden, zinayı kolaylaştıran giyim kuşam ve davranışları yasaklaması makul değil midir?
ELLERİNİN ALTINDA BULUNANLARA:CARİYELERE… Ama kadının sahip olduğu, köleyse kadına yabancı erkek hükmündedir. Bu köle ister iğdiş edilmiş olsun ister cinsî temas gücü bulunsun aynıdır. Nitekim Abû Hanife’nin görüşü olduğu gibi çoğu âlimlerin görüşü de bu doğrultudır. Bu sebeple kadının o köle ilehaccagitmesi veya yolculuğa çıkması câiz değildir. Fakat kölenin, kendisini şehvetten emin hissettiği zaman ona bakması caizdir. (RÛHU'L-BEYÂN TEFSİRİ, Nûr 31)
Örneğin, Süleyman Ateş:
Ayette sayılan mahremler kadının her yerine bakabilir (KUR'ÂN-I KERîM TEFSîRî, Nûr 31)
ELLERİNİN ALTINDA BULUNANLAR ifadesinde de bazıları mahrem olanların sadece câriyeler olduğunu, bazıları da hem "köleler"in hem de câriyelerin, sâhiplerine mahrem olduklarınısöylermişlerdir. Doğrusu da bu görüştür. Çünkü mâlikesi, kölenin mahremidir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür. (Age, Ahzab 55)
(Dikkat. Ahzab 55 Peygamber ailesindeki hanımların "ma meleket eyman"ından söz ediyor. İşte onlar erkek kölelermiş ve inananların anaları -Ahzab 6- her yerlerini o erkeklere açarlarmış. H A)
Örneğin, Mevdudi:
Diğer grup, ELLERİNİN ALTINDA BULUNANLAR ifadesinin hem "köleler"i hem de cariyeleri içine aldığı görüşündedir… Bunlar yalnızca ifadenin genel anlamına dayanmazlar; görüşlerine Sünnet’tende delil getirirler. Örneğin:
Bir defasında Hz. Peygamber (s.a) kölesi Abdullah b. Müsa’de el-Fezarî ile kızı Hz Fatıma’nın evine gider. O zaman Hz. Fatıma’nın üzerinde ayaklarını açıkta bırakan bir entari vardı; başını örtse ayakları, ayaklarını örtse başı açıkta kalıyordu. Hz. Peygamber kızının utandığını görünce "Zararı yok, yalnızca baban ve kölen var" buyurdular. -Enes b. Malik’ten Ebu Davud, Ahmed, Beyhaki- (TEFHİMU'L KUR'AN, Nûr 31)
(Dikkat: Hz Fatıma’nın, başını örtmek için eteğini kaldırdığı zaman vücudunun nereleri açıldıysa işte oralarını erkek kölesine açması caizmiş. Hz Peygamber -s.a- öyle buyurmuş. H A)
Bunları yazan tesettür ulemasının yalnızca kafası mı karışık ya da ilaveten ar damarı da mı çatlamış?
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Allah ın koyduğu sınırlar bellidir. Ama anlayana. Saç kadının süsüdür ayak bilekleri de. Kulak memeleri ve boynu gerdanı da. Dudakları da. Açıkta kalan sadece görünmesinde zaruret olan eller ve yüz. örtüyü yaka üzerine vurmaktan anlaşılan şudur ki: kadın göğüsler dahil dişiliği belli eden kısımlarını ilave giysilerle kapatacak. yoksa aslında kadının her yeri sevimlidir. ve mahremdir. saç erkekte de süsdür. ama erkeğe süsünden dolayı zarar gelmez fitneye yol açmaz veya teşvik edici değildir. bu kadarını anlamaktan aciz olmayın. ayet kadınlara hitap ediyor. Şu an en safa sorsanız kadınların erkekleri ayartmak için saçlarını yaptırdığı ve makyaj yaptığını bilir. ama burada bazı öte akıllar nedense bilemiyor mu yoksa bilmezlikten mi geliyor?
Dudakta sus ise, ozaman oda kapatilacak mi ? Ya da gozler ? Bilimsel olarakta, gözlerin en dikkat cekici organ oldugu kanitlanmisken..! Neyapacagiz biz.. Peki nereden biliyorsunuz Kutuphaneci kardesim, kadinlarin erkeklerin saclarindan bileklerinden etkilenmediklerini ???
Su an en safa sorsaniz, basortusunu takanlar saclarini dogal birakanlardan daha dikkat cektigini bilir.. !!
Kadinin her tarafi sus diyorsunuz, oyledir Allah en guzel bicimde yaratti INSANLARI, yani erkeklerin de her tarafi sustur..! Bir erkek olarak bize kadinlar, kadinlara gore de bizler susuzdur..!!
Kadinlar ulkesi, Erkekler ulkesi kurarak, bu problemi ortadan kaldirabiliriz.. Ne erkekler kadin ulkesine ne de kadinlar erkek ulkesine girer.. Iste size cozum.
Ozguveni olmayan "alimler" kadinlarin yuzlerini dahi kapattiriyorlar ki, sehvetlerini koruyabilsinler..!!! Bu defa da, kapanmis kadinlara gozdiken erkekler turuyor.. Herkes normal giyinmis, kadinin birisi kara carsafli .. butun gozler onun uzerinde.. Haydi nerede kaldi simdi "taninip incitilmemek"..
Kadinlari kutulara koyup kaldirirsak raflara, iste ozaman erkekler bakislarini kisabilirler degil mi.. !!! Ne guzel..
Namuslu, iffetli bir kadin, saci orten bir bez parcasina guvenerek mi gunumuzde dolasiyor ? Irzini korumak isteyen bir kadin, yasadigi toplum da dikkat cekmemeyi bilir, makyajin hangi olcude yapilacagini da.. Dikkat cekmeden yurumeyi de..
Örtünmek fitrattandir, süslenmekte..!! "Allah, sizin icin susler yarattim" diyor, acaba süsleri saklamamiz icin mi ? Inancli inancsiz herkes bir sekilde ortunuyor..!!!
Ayrica cok net birsey daha; Basi ortmek-makyaj yapmamak gunumuz kosullarinda artik, irzi korumada ilk 10'a dahi girememektedir.. Zira, baba-kiz iliskileri-tecavuzlerini gozonunde bulundurursak, TAKVA giysisinin onemini daha iyi anlariz..
Allah ın koyduğu sınırlar bellidir. Ama anlayana. Saç kadının süsüdür ayak bilekleri de. Kulak memeleri ve boynu gerdanı da. Dudakları da. Açıkta kalan sadece görünmesinde zaruret olan eller ve yüz. örtüyü yaka üzerine vurmaktan anlaşılan şudur ki: kadın göğüsler dahil dişiliği belli eden kısımlarını ilave giysilerle kapatacak. yoksa aslında kadının her yeri sevimlidir. ve mahremdir. saç erkekte de süsdür. ama erkeğe süsünden dolayı zarar gelmez fitneye yol açmaz veya teşvik edici değildir. bu kadarını anlamaktan aciz olmayın. ayet kadınlara hitap ediyor. Şu an en safa sorsanız kadınların erkekleri ayartmak için saçlarını yaptırdığı ve makyaj yaptığını bilir. ama burada bazı öte akıllar nedense bilemiyor mu yoksa bilmezlikten mi geliyor?
(Nur-30)Mü'minlere söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar. Bu, onlar için daha temizdir. Gerçekten Allah, yaptıklarından haberdârdır.
-Bu ayette önce mümin erkeklerin gözlerini haramdan sakınması ve ırzlarını avret yerlerini koruması gerektiği belirtildikten sonra Nur31. ayette mümin kadınların gözlerini ve ırzlarını sakındırmalarına ilaveten süslerini örtmeleri emrediliyor. Eğer konu sadece takvadan ibaret olsaydı erkeklere yapılan uyarının aynıyla yetinilirdi. Oysa erkekler için avret yerlerini gizlemek yeterli görülmüş süslerini gizlemek ve başörtüsü emredilmemiştir. Gayet açık.
(Ahzab-53)...Peygamber'in eşlerinden bir şey istediğinizde, onlardan perde arkasından isteyin. Bu, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha temiz bir yoldur. Allah'ın resulüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra onun eşleriyle nikâhlanmanız, size helal kılınmamıştır. Böyle bir şey Allah katında büyük bir vebaldir. -Bu ayette Peygamberimizin hanımlarıyla diğer müminlerin evlenmesi yasaklandığı halde, Onlardan bir şey isteyeceğiniz vakit perde arkasından isteyin yüz yüze görüşmeyin yalnız kalmayın denmesi haremlik-selamlık uygulaması değil de nedir?
(Ahzab-32) Ey peygamberin kadınları, siz kadınlardan herhangi biri (gibi) değilsiniz; eğer sakınıyorsanız, artık sözü çekicilikle söylemeyin ki, sonra kalbinde hastalık bulunan kimse tamah eder. Sözü maruf bir tarzda söyleyin.
Bu ayette kadınların örnek aldığı Peygamberimizin hanımlarına emredilen, kadınların bırakın şarkı söylemeyi konuşurken bile edepli olması gerektiğidir. Kadının sesinin de süs olabildiği ortadadır. Şu an günümüzde telefonla bu hizmeti veren bedbaht kadınlar mevcut değil mi.
İnşallah anlaşılmıştır.
En doğrusunu Allah bilir.
doğru söylüyorsun.inanın kadının örtünmesi islamda yokdur diyenler.akıldan uzak bir lad ediyorlar.kadını tanımıyorlar.bugün çalışan kadınlar aldıkları ücretin yaklaşık 3/2 sini güzelleşmeye harcıyarlarmış.dünyada kadınlara hitap eden sektörler en karlı sektörlerdir.dünyanın en büyük şirketleri arasında kişisel bakım ve güzellik şirketleri de vardır.ve bunların hitap kitlesi çoğunlukla kadınlardır.biz erkeklerin saç kestirdiği yere berber derken kadınların saç kestrdikleri yerlerin isimleri kuaför ve güzellik salonları diye geçer.kadınlar süslenmeye,güzel gözükmeye daha meyilldirler.bu kadınların fıtratında olan bir gerçekdir.ama kadınların bu güzelliği kısa sürer.bu kısa süreli güzellik içerisinde bir erkeiği etkileyip aile kurmalıdır.ama her kadının farklı güzellikleri vardır.bu yanlarıyla bir erkeği etkileyip aile kurabilir.kimi kadının yüzü güzeldir,kimin vucudu,kiminin gözleri,kiminin sesi sesindeki çekiciliği,....işte bunlar kadının zinetleridir.bu süslerle erkeği kendine çeker.ve bir aile kurmaya çalışır.zinetten bahsedilirken kadın için nelerin zinet-süs olduğunu iyi anlamak gerekir.dünyada bu işi ticarete dökenler bunu anlamış ve bunla servet bile yapmış,ama bazı akıl yoksunu insanlar hala zinetin-süsün ne olduğunu anlayamamış....
__________________ De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
maaşın 3de 2si güzellik ürünlerine gitmiyor.sürekli ağır makyaj yapan kadının bile makyaj masrafı 70 ytlye ancak dayanır bir ayda(ki sürekli alırsa) sürekli almazsa bile bir makyaj ürünü mesela far 1 sene yetiyor.eğer lazer epilasyon yaparsa(ki bir ömürde ya 1kere ya da 2 kere yapar) çok para gider ona 10bine çıkar. ama güzellik sektörü çok para kazanmasına rağmen normal bir kız 700 ytl alsa diyelim topu topu 70 bilemedin 100 öder.her ay makjay ürünü alacak değil ya.senede 3ya da 4 defa alır.70in 4 katı kaçtır?280 ytl.her ay 700 alan bir kız senede 8milyar küsür alırsa 8milyarın içinde 280 ytl 3de 2 oranında mı olur kardeşim? bu 100de 3 oranında bir rakamdır.nasıl 3de ikisi dersiniz.3de ikisi olsa kız ne yiyiecek ne giyecek?
güzellik sektörünün çok para kazanmasının nedeni pazarlama stratejilerini çok iyi bilmesindendir.yani gecekondudaki bir kıza kadar kataloğunu gönderebiliyor disribötörleri aracığıyla.yani halkta taban bulmuşlar.kişi ayda enaz 10 ytl öderse bir ürüne (ki her kız alıyor) her kız başına 10 miyon sektörün eline büyük para yığar.kızın elinden para çok gitmiyor.sektöre gelen paranın çokluğu kızın maaşının 3de2si değil müşterinin çokluğudur.bilmem anlatabildim mi?
Ama elbiseye gelirsek onu erkekler de yapıyor.erkeklerde marka takıntısı had safhada.özellikle cep telefonu her sene değiştirilir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma