Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
melekisrafil Yazdı:
muhliskul Yazdı:
Merhaba
Bas ortusu icin verilen mucadelenin zerresi takva ortusu icin verilmiyorsa burda bir samimiyetsizlik var demektir. Takva ortusu olmayan cogunlugun kafasina gecirdigi bir bez parcasi hic bir deger tasimaz. Hele birde bu bez parcasi orjinal olarak Allah'in emri degilse.
Ozgurluk acisindan bas ortusune, eldivene, ayakkabiya hic bir moda tarzina itirazim yok, her tur kabullenise saygi duyarim.
Insanlara inandiklari sekilde yasama hakki tanimayan despot kemalist rejim bu konuda yillardir zulum islemistir.
Kemalist azinlik yillarca har vurup harman savurduklari imkanlari paylasmaya baslayan diger cogunluk ile kiyasiya carpisiyor. Gidisat kemalist gucun kontrolu kaybedecegini gosteriyor. Bati dunyasinin destegi cogunlugu olusturan kesime dogru kaymakta.
Velhasili bu kavga Kuran ile ilgili degil Imkan dagitimlarinin paylasilmasi ile alakali. Bu yuzden bu konuya fazla ilgide duymuyorum.
Allah'a emanet
__
Tek soru sormak istiyorum.
Müslüman değilsen,Burada işin ne?.
Müslüman isen bu eleştirin niye?.
Günümüzde fıransızca kelime olan türbana örtünmeye karşı olduğunu anladım.
Dikkatli yazarsan daha iyi olur.öyle değilmi sevgili kardeşim?.
sayın melekisrafil.
alıntı yaptığınız muhliskul sitede yazıyazmayacağını söyledi(süreç nekadar sürer bilmiyorum)bu yüzden kendisine ait olan yazıları alıntılayarak ona yazıyazmanızın bir anlamı yok.
selam ile
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
alıntı yaptığınız muhliskul sitede yazıyazmayacağını söyledi(süreç
nekadar sürer bilmiyorum)bu yüzden kendisine ait olan yazıları
alıntılayarak ona yazıyazmanızın bir anlamı yok.
selam ile
bu mertçe davranışızdan ötürü sizi tebrik ederim...sayın hakgelenek...
sizinle anllaşmadığımız birçok konu var...muhliskullada pek çok konuda aynı fikirde değilim...sizde onunla az sert tartışmlar yapmadınız...ama gıyabında onu savunmanız tebrike layık...
öte yandan melekisrafilin yaptığını burdaki birçok arkadaşta yapıyor...
yani şunu dedin müşriksin yok ehli sünnetsen küfre gidiyorsun falan gibi...
bu kabil hemencecik insanı şirke ve küfre sokuvermeyle ne elde edceğiz anlamış değilim... kimseye bir şey kazandırmaz...şurada azçok bir fikir alışverişi yapmaya çalışıyoruz...hemen şunlar ahlaksız bunlar müşrik sözleri havada uçuyor... bu ortamdan kaçmakta belki akıllıcadır...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Katılma Tarihi: 06 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 148
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bazıları hımar kelimesini; tülbent,çeşan, vb. vb. gibi kelimelerde nasıl baş kök olarak geçmeden başa örtünen bir eşya olarak algılanıyorsa nur-31 de geçen "hımar"da başörtüsüdür diye yorumluyor.
Bazılarıda hımar kelimesini; üzerine koyulan herşeyi örten manasında geçtiğini söyleyerek, hımar kelimesi "res" kelimesi ile bildirilmiş olsaydı 'baş=res' yoruma açık olmayacak şekilde başörtüsü olurdu.Lakin burda baş kelimesi geçmemesine rağmen bu kelimeyi yorumla zorlayarak başörtüsü olarak anlamak Allah'a iftiradır diyerek yorumluyorlar.
Bazıları başörtüsü takmayanları hergün işlenerek büyüyen bir günah ile günahkarlığa ittiğini düşünürken, Diğer grup ise başörtüsü takanların hristiyan adetlerini yaşatarak dini sulandırdığını,Allah'ın emretmemiş olduğu bir şeyi yaparak günahkarlaştığını savunarak büyük bir bloklaşmada devam ediyorlar.
Müslümanlığı seçmiş olanların bu iki farklı yorumu iddealı kalemlerinden okuyarak akıllarına yatanı uygulaması gerekir.Şahıslar niye başörtüsü taktıklarını bilerek ve niye başörtüsü takmadıklarını bilerek bunu çatışma olarak algılamadan hayırlarda yarışmaları gerekir.Ve insanlar arasında art niyetli birileri olmuş olsada, birbirlerinde art niyet aramadan hayatı paylaşmalıdırlar.Müslüman olan herkes doğru ve düzgün bir hayat yaşama gayesindedir.Hiçbir insan robot değildir, her insanın algılamada yaratılış farkı vardır bu da Allah'ın insanlara ayrı ayrı vermiş olduğu değerdendir.Birbirimize karşı farklı düşüncelere sahip olsakta bu yapboz oyununda hepimizin parçasının çok büyük bir önemi var.Birimiz siyahken birimiz beyaz olacağız belki,fakat bu yapbozun amacını kavradığımızda sorunları gidereceğiz inşALLAH!
Anlayana en büyük gösteriş, sade bir hayatı seçmektir!
Katılma Tarihi: 12 nisan 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba bu siteye yeni üye oldum. Burada ki başörtüsü konusu da hayli dikkatimi çekti. Ve diyor ki bir arkadaşımız başörtüsü vardır. Çünkü kadının saçı, dudakları ve daha birçok yeri kadının süsüdür. Fakat erkeklerin saçı süsü değildir. Peki bu açıklamayı yapan arkadaşımız pek merak ediyorum. Erkeklerin erkekler ile ilişkiye girmesini, hatta hayvanlar ile ilişkiye girmesi hususunda ne diyor. Madem kadının bir tel saçı bile erkekleri ayartıyor. Peki hiç bir kadın ile beraber olmayı düşünmekten bile hoşlanmayan hem cinsleri ile beraber olan erkekler, hayvanlara tecavüz eden erkekler nelerden tahrik oluyor. Madem bir şeyi savunacaklar bari buna Allah ı alet etmeseler ya. Kusura bakmayın edebi namusu bir kadının kılık kıyafetine indirgeyen zihniyetler ancak midemi bulandırıyor. Kadınları çuvallayıp odaları hapsedin erkekler ne yaparsa yapsın zihniyeti bu. Oysa Allah gözünde kadın erkek eşit değil mi yoksa ben mi yanlış biliyorum. Erkek saçı ile kadın saçı arasında ne gibi anatomik bir fark var da erkekler kadın saçından bu kadar tahrik oluyorlar? Yoksa edep haya her insanın kadın erkek ayırmaksızın kendi içinde bulunması gereken birşey değilde karşıdan beklemesi gereken birşey mi? Bari hırsızlara da ceza vermesinler kolkesmek felan kuran da yok olmalı bunlara göre, zira kim bilir zavallı hırsızlar nelerden tahrik oluyordur dimi ama, aynı düz mantık ile gidince. Cinayet işleyeni değil, öldürülen suçlanmalı.
__________________ YANGIN KAVMİNDENİZ, NE GİYSEK ALEV!
Katılma Tarihi: 12 nisan 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
İŞTE BENİM BAŞÖRTÜSÜ HAKKIN DA BULDUĞUM BİR YAZI SİZLER İLE PAYLAŞMAK İSTEDİM. MADEM BURADA BAŞÖRTÜSÜ YOK DİYEN ARKADAŞLAR YANLIZCA KENDİ YORUMLARINI YAPIYOR DİYE SUÇLANIYOR. GÖRÜN BAKIN DAHA KİMLER ONLAR GİBİ DÜŞÜNMÜŞ YÜZYILLAR ÖNCESİNDEN.... Nur Suresi, 31. ayet (24:31)
KİŞİSEL olarak ne başörtüsü ile ne de türban ile herhangi bir sorunum var. Ama örtünmeyle ilgili yalan, safsata ve hurafe yayanlarla kavgam var. Türbancılar, bu örtünme tarzının Kuran'ın tartışılmaz buyruğu olduğunu ileri sürüyorlar. Ama Azháb Sûresi'nin 59. ayeti; Nûr Sûresi'nin 30, 31 ve 60. áyetleri dışında Kuran'da bir başka hüküm yoktur ve türban şaklabanlığı Kutsal Kitap'da yer almamaktadır. İkiyüzlülük sadece türbancılarda değil! İkiyüzlülüğün en tepesinde Kuran çevirmen ve yorumcuları bulunuyor. Bunun en çarpıcı kanıtını, Mustafa Sağ, "Evrensel Çağrı, Kur'an Meáli" (Final Pazarlama Yayını) çevirisine yazdığı önsöz ve açıklamalarda veriyor. Mustafa Sağ'a göre geleneksel çevirmen ve yorumcular Nûr Sûresi'nin 31. ayetini geleneğe uyarak ve birbirlerini taklit ederek yanlış çeviriyorlar. Müthiş bir iddia! Mustafa Sağ'ın açıklamasını olduğu gibi aktarıyorum. HIMAR = ÖRTMEK
"Kuran ayetinde 'başörtüsü' diye bir kelime geçmemektedir. Buna rağmen tüm Kuran tefsirlerinde ve çevirilerinde Kuran ayeti 'başörtüsü' olarak çevrilmiştir. Halbuki ayette geçen "HIMAR' kelimesi 'Baş örtmek' anlamında değil, sadece 'örtmek' anlamına gelmektedir. Eğer, herhangi bir şey örtülecek ise. O şeyin vurgulanması gerekir. Örneğin masa örtüsü derken, örtmek kelimesinin yanına masa kelimesinin gelmesi gibi, başörtüsü dendiği zaman da "örtmek" ("hımar") kelimesinin yanına "baş" ("re's") kelimesinin 'hımarü-re's' şeklinde gelmesi gerekir. Ayetteki 'hımar' ('örtü') kelimesinin yanında geçen ve vurgulayan kelime 'cuyub' kelimesidir ki, 'yaka' veya 'göğüs' anlamına gelir. Çünkü, aynı kelime 'cuyub' bir başka ayette (28:32) Hz. Musa'nın 'göğsüne/koynuna elini soktuğu' şeklinde geçer. Yani, 'cuyub' kelimesi, 'hımar' örtmek kelimesi ile kullanıldığı zaman 'bihumûrihinne ala cuyubihinne' başını örtmek değil, 'göğsünün üzerini örtmek' anlamına gelmektedir. Geleneksel tüm yorumcular, Kur'an ayetini bilimsel bakışla değil de, birbirlerini taklit edip, 'Başörtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler' diyerek 'Felyedribne' fiilini de 'örtsünler' diye tercüme etmişlerdir. Bu geleneksel yorumcular 'DaRaBe' kökünden gelen bu kelimeyi burada, 'Başörtülerini örtsünler' derken, bir başka yerde aynı 'DaRaBe' kelimesini 'Kadınları DÖVÜN' (Bak. 4:34) diye çevirmişlerdir. Özetle, Kuran'ın orijinal ayeti tüm açıklığı ile ortadayken, elverişli bir siyasal kullanım malzemesi olarak, sürekli gündemde tutulan başörtüsü, Kuran'ın değil, geleneklerin, kişisel görüşlerin dinleşmesinden kaynaklanmaktadır." Mustafa Sağ'ın iddialarını Arapçadan denetleyecek durumda değilim. Ancak Nûr Sûresi'nin 31. áyetinin Fransızca ve İngilizce çevirileri onun iddialarını desteklemektedir.
__________________ YANGIN KAVMİNDENİZ, NE GİYSEK ALEV!
Katılma Tarihi: 12 nisan 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Muhammed bin Hamza'nın Kuran tercümesi Muhammed bin Hamza'nın çevirisi 1424 yılında, yani 584 yıl önce tamamlanmış.Yorumsuz ve sözcük sözcük yapılan bir çeviri. Üstelik Türkçe'ye yapılan ilk Kuran çevirisi. Bu bakımdan çok önemli.
"Eyit mu'minlere: Örtsünler gözlerinin bir nicesin, dakı saklasunlar ferçlerini; ol arurakdur anlara." (24:30)
Günümüz Türkçesi ile: "Söyle erkek inananlara: Gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar ve cinsel organlarını saklasınlar; bu onlar için daha temiz davranıştır."
Günümüz Türkçesi ile: "Ve söyle inanan kadınlara: Gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar ve saklasınlar cinsel organlarını. Ve göstermesinler ziynetlerini (süslerini). Ve yakaları üzerine bıraksınlar başörtülerini."
Görüldüğü gibi Muhammed bin Hamza'nın çevirisinde "baş örtmek" diye bir şey yok. Ama cinsel organın adını kıvırtmadan, harbi yazıyor. Çünkü Arapça Kuran'da da "Saklasınlar cinsel organlarını (furujlarını)" yazıyor. O da harbi!Göğüslerin, memelerin gösterilmemesi isteniyor; başörtüsü bunları örtecek şekilde salınsın deniliyor. Şimdiki kadınların "ferçlerini", göğüslerini saklamak için başörtüsüne gereksinimleri mi var? Hem yanlış çeviriyorlar, hem yanlış yorumluyorlar, hem de okuduklarını anlamıyorlar. Muhammed bin Hamza'nın çevirisinde geçen Arapça "Ferç" sözcüğü 15. yüzyılda kadın ve erkek cinsel organı anlamına geliyormuş. (Muhammed bin Hamza, "Kur'an Tercümesi, İkinci Cilt (Sözlük)", Kültür Bakanlığı, 1978. S.216). Aynı sözcük günümüzde "kadın cinsel organı" anlamına geliyor. Arapça'da "farj" (tekil), "furuj" (çoğul)!
Dr. Ahmet Topaloğlu, biraz kuşkuyla da olsa, Muhammed bin Hamza'nın, Molla Fenári lakabıyla tanınan büyük Türk bilgini, ilk şeyhülislám Şemseddin Muhammed bin Hamza olabileceğini yazıyor. (Muhammed bin Hamza, "Kur'an Tercümesi, Birinci Cilt, Kültür Bakanlığı, 1976. S.13-16). Dikkatinizi çekmek isterim: Molla Fenári eserlerini Arapça yazıyor. Muhammed bin Hamza'nın (Molla Fenári) Arapça'yı ve "furuj"un anlamını çok iyi bildiği ve çeviri eyleminde çok dürüst olduğu kesin!
Nur Suresi'nin 30 ve 31. ayetlerine on kadar çeviride baktım. "Furuj" sözcüğünü çevirmemek için yedi dereden su getirmişler. Kimi "ırzlarını" diye çevirmiş, kimileri "iffetlerini" ya da "mahrem yerlerini" diye. "Mahrem yerlerini" de kabul edilebilir.
Klasik Arap edebiyatı hocalığı da yapmış olan din bilgini Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk dostumun çevirisine baktım: "Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar" (24:31) diye çevirmiş. Muhammed bin Hamza'ya yakın bir çeviri.
Prof. Öztürk'e, "Kuran'da cinsel organ anlamında furuj sözcüğü var mı?" diye sordum. "Var!" dedi. Bundan başka, dürüst çevirilerin hiçbirinde saçları türbanla paketlemek de yok!
"Tell the believing women to lower their eyes, guard their private part?and cover their bosoms with their veils?" (24:31. Ahmed Ali, Princetoh University Press)
Ahmed Ali İngilizce'ye Muhammed bin Hamza gibi çevirmiş ama "ferclerini" yerine "mahrem yerlerini" demiş. O da cinsel organ anlamına geliyor. Onun çevirisinde de saçları türban paketinin içine tıkıştırmak yok!
__________________ YANGIN KAVMİNDENİZ, NE GİYSEK ALEV!
Katılma Tarihi: 12 nisan 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
YUKARIDA Kİ KURAN DA BAŞÖRTÜSÜ İLE
İLGİLİ YAZIYI SEVGİLİ ÖZDEMİR İNCE ABİNİN GAZETE SAYFASINDAN ALDIM.
ONUN GERÇEĞİN BİLİNMESİNİ İSTEYECEĞİNE BU NEDEN İLE BU YAPTIĞIMA SAYGI
GÖSTERECEĞİNE EMİNİM VE BANA ve BENİM GİBİ İNSANLARA GERÇEĞİ GÖSTERDİĞİ
İÇİN MİNNETTARIM. ***************************** ****************************** BİR
DE ANLAYAMADIĞIM BU BAŞÖRTÜSÜ DİNDE VAR DİYENLERİN BU TEK TEL GÖZÜKMEME
MESELESİNİ NEREDEN ÇIKATMIŞ OLMALARI. YOKSA KURAN A EKLEME YAPMAK GÜNAH
DEĞİL Mİ? YA DA HER YERDE İSLAM KOLAYLIK DİNİ DEYİP DE BU TEK SAÇ
GÖZÜKMESİN DİYE SAÇLARINI SIKI SIKI KAPAYAN KADINLARIN KAFALARINDA
GÜNEŞ GÖRMEDİĞİ, HAVA ALMADIĞI İÇİN ÇIKAN YARALARA NASIL OLUYORDA SES
ÇIKARMAMALARI YOKSA İSLAM YANLIZCA ERKEKLER İÇİN Mİ KOLAYLIK SAĞLIYOR.
İŞ KADINLARA GELİNCE İŞKENCE ÇEKSİNLER MÜHİM DEĞİL DURUMUNDA MI?
__________________ YANGIN KAVMİNDENİZ, NE GİYSEK ALEV!
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba
Sayin Hayrullah 41 mevzu bahis ayette bas ortusu takmaktan bahsetmiyor, halihazirda kafalarinda ortu bulunan kadinlara bununla vucutlarinin baska bir kismini ortmeleri anlatiliyor. Yani ayette ortmekle ilgili kisimlar icinde saclara yonelik herhangi bir izah yok.
Degerli arkadasim Kuran'a yonelik anlama gayretlerimizi, siyasal avantaj edinme ugruna birbirini parcalayan cikarci cevreler ile iliskilendirerek golgelendirmemeliyiz. Catismalarin merkezinde Kurani bir hassasiyet goremiyoruz. Bu yuzden Yasar Nuri, Zekeriya Beyaz veya onlara karsit cephedeki gelenekci kimselerin dusuncelerini onemseyemeyiz.
Bas ortusu kisitlamalarina karsi tavrimiz insan haklari acisindan olmalidir. Diger insanlarin haklarini kisitlamadigi surece, kimseyi inandigi sekilde yasamaktan menetmek dogru olmaz. Gelenekcilerinde ayni hos goruyu diger insanlara tanimasi gerekmektedir. Toplumun belli bir kesimi gelenekcilerin iyi niyetinden suphe icindedir. Gelenekciler mutlak otoriteyi elde etmemisken gosterdikleri anlayisi sartlar degistiginde surdurebileceklerini topluma hissettirememislerdir. Aksine her firsatta bir hesaplasma psikolojisi ile hareket etmektedirler. Gelenekcilerin bunyesinde bulunan en sinsi kesimin Fethullah ceamati-tarikati oldugunu dusunuyorum. Her tur iktidarla anlasarak kendini hizla orgutleyen bu cemaat-tarikat toplum birbirini yerken gucune guc katmaktadir.
Sonuc olarak soylemek istedigim, basortusu baska hesaplasmalarin bir ortusu perdesidir. Bu konularin gundemde kalmasi malum kesimlerin ekmegine yag kaymak surmekten baska bir sey degildir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma